19.3 C
Athens
Πέμπτη, 9 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

ΑΠΟΨΗ: Ολλανδική SIGMA 11515HN vs γαλλικής FDI-HN, ποια υπερέχει;

 

Βρισκόμενοι πλέον στην τελική ευθεία στη διαδικασία με τις φρεγάτες, πρέπει να αρχίσουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Μάλλον αυτό είναι που απαιτούν οι αναγνώστες μας. Καθώς λοιπόν συμπληρώνεται το εξαιρετικά περίπλοκο παζλ της επιλογής νέας φρεγάτας για το ΠΝ, μπορούμε να έχουμε μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για τις υποψηφιότητες. Για λόγους που έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενα άρθρα μας, οι Ιταλοί και οι Γερμανοί, αν δεν αλλάξουν τρόπο προσέγγισης, και δεν αποφασίσουν να ασχοληθούν λίγο περισσότερο με το θέμα του ΠΝ, θα είναι οι επόμενοι εκτός της διαδικασίας. Ήδη η Α300, λόγω έλλειψης ωριμότητας, βρίσκεται εκτός των μελετών του ΠΝ, καθώς το ΠΝ απαιτεί (όχι ζητά, ΑΠΑΙΤΕΙ) πλήρη σχέδια για τα πλοία που έρχονται στη Μεσογείων και το ΓΕΝ.

ΑΠΟΨΗ: Επιθέσεις κορεσμού και οι ελληνικές υποψήφιες φρεγάτες για το ΠΝ (Μέρος 2ο)

Κάποιοι αναγνώστες μας, είδαν “πίσω” από τις δηλώσεις των Ολλανδών, καθώς και τη συνέντευξη των Ισπανών για τα πλοία τους. Ούτε λίγο ούτε πολύ, και οι δυο ανέφεραν πως το ΠΝ επιθυμεί μεν φρεγάτες γενικής χρήσης, αλλά η δυνατότητα αεράμυνας περιοχής θεωρείται σαν κάτι που αυξάνει τις δυνατότητες επιτυχίας μιας σχεδίασης. Όπως έχουμε γράψει, βασικός και απαράβατος όρος για το ΠΝ είναι το θέμα των επιθέσεων “κορεσμού” (saturation attacks). Φυσικά, αυτό είναι on-off κριτήριο για το ΠΝ. Μια φρεγάτα με τις δυνατότητες της ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν θα μπορούσε να προχωρήσει με τα σημερινά δεδομένα.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Oι υποψήφιες φρεγάτες του ΠΝ απέναντι σε επιθέσεις κορεσμού (βάσει αυτών που γνωρίζουμε), ΜΕΡΟΣ 1ο

Πολλοί θεώρησαν πως επιθυμούμε τις MMSC γιατί είχαμε γράψει για τις επιθέσεις κορεσμού, πως είναι σημαντικότερη η δυνατότητα αυτή από την αεράμυνα περιοχής. Οι MMSC δεν έχουν δυνατότητα μεγάλη απέναντι στις επιθέσεις κορεσμού, τουλάχιστον οι σαουδαραβικές. Αυτός είναι και ο λόγος που το USN στην τελική πρόταση προς το ΠΝ, “πέταξε έξω” τους αμερικανικούς ESSM Block 2 και έβαλε στη θέση τους, τους -τελείως- βρετανικούς CAMM-ER. Οι CAMM-ER βέβαια σώζουν το πλοίο στις επιθέσεις κορεσμού, αλλά δεν δίνουν δυνατότητα αεράμυνας περιοχής. Η αυξημένη ακτίνα δράσης τους σε σχέση με τους CAMM, αλλά και η τιμή τους, τους κάνει ενδιαφέροντες, αλλά ASTER 30 ή SM-2 δεν είναι.

Χρειαζόμαστε φρεγάτες με δυνατότητες Αεράμυνας ή Φρεγάτες Πολλαπλών Ρόλων;

Τα πλοία που έχουν αυτή τη δυνατότητα (αεράμυνας περιοχής) δεν είναι πολλά, ειδικά μετά την “αποχώρηση” της ισπανικής F110, της πρότασης της Gibbs&Cox αλλά και της γερμανικής Α300 (οι δυο τελευταίες λόγω ανωριμότητας της σχεδίασης). Η ΑΗ140 θα μπορούσε να προσφέρει κάτι τέτοιο, σε διαμόρφωση όμοια με αυτή της Iver Huifeld, αλλά το κόστος θα εκτοξεύονταν, και οι Βρετανοί θα έχαναν ένα τεράστιο πλεονέκτημα, αυτό της φθηνότερης πρότασης. Άρα, τι μας μένει;

Η γαλλική FDI, η αμερικανική HF2, οι υπόλοιπες προτάσεις, και η ΠΤΗΣΗ

Μας μένουν οι Ολλανδοί με τη SIGMA 11515HN στη νέα διαμόρφωση, αλλά και η γαλλική FDI HN, με τις τελευταίες γαλλικές προσθήκες. Τα πλοία αυτά, ακόμη και στην έκδοση που έχει έρθει στο ΓΕΝ, καλύπτουν τις ανάγκες του ΠΝ σε επιθέσεις κορεσμού (θα εξετάσουμε περισσότερο πως ακριβώς), αλλά έχουν και τα δυο μια κάποια δυνατότητα αεράμυνας περιοχής. Δηλαδή, μπορούν να εκτελέσουν βολή σε μεγάλη απόσταση, αν αυτό απαιτηθεί.

Δυστυχώς ΜΟΝΟΙ οι MICA VL στις ελληνικές FDI, αναιμική η γαλλική τελική προσφορά

Η γαλλική FDI HN δεν θέλει και πολλές συστάσεις. Το οπλοσύστημα ASTER 30/SeaFire είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του πλοίου. Έχει σχεδιαστεί να συνεργάζεται SeaFire με τον ASTER, όπως έχει σχεδιαστεί να συνδυάζεται ο RBE2 του Rafale με τον MICA. Τόσο απλά. Φυσικά, το όλο “πακέτο” δένει με το επίσης γαλλικό SETIS. Ο συνδυασμός SETIS/SeaFire/ASTER είναι μια εγγύηση επιτυχίας, και το δυνατό σημείο του πλοίου. Ταυτόχρονα όμως είναι και το πλέον αδύνατο.

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Γαλλία προτείνει FDI HN με 32 πυραύλους Aster, αυτή είναι η συνολική πρόταση!

Το SETIS έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για γαλλικά όπλα, και οι Γάλλοι, δεν πήγαν στη THALES Netherlands για το ΚΠΜ ή το ραντάρ, αλλά προτίμησαν της THALES France. H τελευταία δεν έχει τις ρουτίνες της “μαμάς” εταιρείας, έτσι το SETIS είναι ένα μόνο-γαλλικό CMS. Αντίθετα, το TACTICOS της THALES NL είναι το πλέον “ανοιχτό” ΚΠΜ (ανοιχτής αρχιτεκτονικής), ενώ πάνω του έχουν ολοκληρωθεί όλα τα δυτικά όπλα των τελευταίων 5 δεκαετιών.

Arrowhead 140

Αυτός είναι και ο λόγος που οι Γάλλοι είναι τόσο “δυσκίνητοι” στο θέμα ενσωμάτωσης νέων όπλων. Δεν είναι ότι δεν θέλουν, απλά δεν μπορούν, ή καλύτερα, δεν μπορούν να το κάνουμε με λογικό κόστος. Το RAM, που δεν το έχουν ενσωματώσει ακόμη, θεωρούν πως θα το καταφέρουν με τη βοήθεια της Dielh AG. Το STRALES, με τις περίπλοκες ρουτίνες του, μάλλον θα χρειαστεί τεράστια επένδυση σε χρόνο και χρήμα για να “μπει” στο SETIS. Τι να κάνεις ένα ικανότατο ραντάρ, αν δεν μπορεί να περάσει στοιχεία στα πυρομαχικά τους STRALES;

Η CMN συμμετέχει στην κατασκευή της πρώτης φρεγάτας FDI

Φυσικά, στις FDI θα μπορούσαμε να δούμε τους γαλλικότατους MICA VL. Εκεί φυσικά και το κόστος δεν θα είχε τόση σημασία για τους Γάλλους, καθώς ρουτίνες των MICA VL υπάρχουν στο SETIS. Αλλά μέχρι εκεί. Η πιθανότητα ενσωμάτωσης των CAMM/CAMM-ER είχε εκτοξεύσει την τιμή των πάλαι ποτέ [email protected] Helleniques σε δυσθεώρητα ύψη. Με λίγα λόγια, το αδύναμο σημείο των Γάλλων είναι το CMS SETIS. Αλλαγή του με TACTICOS, θα σήμαινε εκτός από χαμηλότερο κόστος, και τεράστια ευελιξία στην ενσωμάτωση όπλων.

Τα συστήματα CIWS των υποψηφίων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, RAM vs Millenium vs STRALES vs … τίποτα!

Οι Ολλανδοί τα είδαν όλα αυτά, γιατί οι άνθρωποι δεν είναι τυχαία στην κορυφή της ναυπηγικής βιομηχανίας. Είδαν πως οι Έλληνες επιθυμούν ένα πλοίο μικρό σε εκτόπισμα, που όμως θα το κάνει όλα. Η THALES Netherlands είναι στην “άλλη γωνία”. Το TACTICOS παίζει να έχει ρουτίνες μέχρι και για την ενσωμάτωση ρωσικών ή κινεζικών πυραύλων. Με λίγα λόγια, ξεκίνησαν με γκολ από τα αποδυτήρια, (επι)λέγοντας μια λέξη… TACTICOS.

Από εκεί και πέρα, όλα τα άλλα τα είχαν έτοιμα. Καταρχάς, ένα σχέδιο επιπέδου DAMEN, στους 4.400 τόνους έμφορτο (3.900 κενό), με ηλεκτρική πρόωση, δηλαδή το ιδανικό πλοίο για ανθυποβρυχιακές αποστολές. Δυνατότητα ενσωμάτωσης ραντάρ τρόπιδας ή συρόμενο, που μπορεί να σηκώσει το πορτοφόλι του πελάτη, αν και πρότειναν CAPTAS-4. Μια σχεδίαση που μπορεί να πάρει μέχρι 4 Mk41, αλλά για λόγους που ξέρουν οι ίδιοι, έχουν έρθει με μόνο 2 (σύνολο 16 κελιά). Επίσης, λόγω του APAR2 δεν χρειάζονται κάποιο FCR για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους, ή το/τα πυροβόλα.

Χρειάζονται τα ελικόπτερα MH-60R σύστημα Link 16; Έχουν ή δεν έχουν τελικά;

Μετά, πήγαν στην πεπατημένη. Προσφέρουν τον SM-2 BlockIIIc σε περίπτωση που το ΠΝ επιθυμεί να βάλει στους Mk41 τέτοιους πυραύλους. Ακόμη κι αν φορτωθούν 8 πύραυλοι SM-2, και πάλι, το πλοίο φέρει άλλους 32 ESSM Block 2. Έναν πύραυλο που το ΠΝ γνωρίζει πολύ καλά, και κατασκευάζεται σε μικρό ποσοστό στην Ελλάδα. Μπορεί ο CAMM/CAMM-ER που προσφέρουν οι Αμερικανοί να είναι καλύτερος πύραυλος, αλλά δεν φεύγει το ΠΝ από όσα ήδη γνωρίζει. Ούτε “πετιέται” η επένδυση στους ESSM. Θέλουμε διαφορετικό συνδυασμό; 12 SM-2 και 16 ESSM Blk2, 10 SM-2/ 20 ESSM. Και με το APAR2 μπορούν να “σηκώσουν” στον αέρα όσα ESSM επιθυμούν (περιορίζεται μόνο από τη δυνατότητα του Mk41 σε επίπεδο ρυθμού βολής).

Είναι διαθέσιμος ο SM-2 Standard για την Ελλάδα; Απαντήσεις για να “κλείσει το θέμα”

Εκεί λοιπόν που κάποιοι συνέκριναν το NS110 ή ακόμη και το NS200 με το SeaFire, έρχονται οι -προκλητικοί αλλά πανέξυπνοι- Ολλανδοί, και προσφέρουν το SM400. Όταν λίγα άρθρα πριν λέγαμε πως η THALES έχει ικανότερα ραντάρ από το SeaFire, αυτό εννοούσαμε, το SM400. Φυσικά, ούτε το SM400 δεν μπορεί να νικήσει την καμπυλότητα της Γης… ή μήπως μπορεί; Ο συνδυασμός SM400/TACTICOS υπερτερεί σε σχέση με το συνδυασμό SeaFire/SETIS και σε ένα άλλο σημείο. Μέσω TACTICOS, οι νέες φρεγάτες θα μπορούν να είναι διασυνδεδεμένες με άλλα πλοία που έχουν TACTICOS. Δηλαδή τις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις φρεγάτες κλάσης S, τις ΤΠΚ Ρουσσέν.

Πόσο πληρώνει η Χιλή για τους SM-2 των Adelaide;

Μερικοί θεωρούν πως αυτό το κάνει το Link 16. To Link 16 δίνει στοιχεία από το ένα τρίτο πλοίο, στο πλοίο που θα “πυροβολήσει”. Για να έχει το τρίτο πλοίο έλεγχο των εκτοξευμένων όπλων, θα πρέπει τα ίδια τα όπλα να έχουν Link 16. Αυτό γίνεται για παράδειγμα στα JSOW-C1, όπου μπορεί το αεροσκάφος να κάνει την άφεση, και ένα άλλο αεροσκάφος ή πλοίο, να αναλάβει την καθοδήγηση ή έστω τη στοχοποίηση του όπλου. Οι συνδυασμένες επιχειρήσεις μέσω κοινού CMS, όπως το AEGIS, COMBATSS-21, TACTICOS, σημαίνει πως όλα τα πλοία στην περιοχή, κι όχι μόνο, λειτουργούν σαν ΕΝΑ. Όλοι βλέπουν τις κονσόλες του άλλου, και μπορεί το ένα πλοίο, να δικά του μέσα, να στοχοποιήσει πλοίο ή αεροσκάφος, και να το πλήξει με όπλα που βρίσκονται σε άλλο πλοίο.

Γαλλικό Ναυτικό: Οι φρεγάτες FREMM εισέρχονται στην "εποχή" του Link 22

Όλα αυτά τα “ωραία”, εκτός από τους Αμερικανούς, τα προσφέρει και η THALES Netherlands, που “παίζει” όχι μόνο με τις SIGMA 11515HN, αλλά και με τη Babcock και τις Arrowhead 140. Εκεί είναι ένα ακόμη πρόβλημα του SETIS, πως ναι μεν θα έχει δυνατότητα μεταβίβασης ή λήψης δεδομένων μέσω Link 16/22 (αλλοίμονο αν δεν είχε), αλλά μέχρι εκεί. Φυσικά, αν η Naval Group επέλεγε το SETIS για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, θα λυνόταν το θέμα, αλλά μάλλον τότε θα δημιουργούσε άλλα προβλήματα (άντε μετά να πιστοποιήσει 5in gun, Mk48, τορπιλοσωλήνες, Harpoon, ESSM και πάει λέγοντας στο SETIS).

Linkex: Πώς ένα υποβρύχιο παραμένει φονικό ακόμη κι αν δεν κάνει (σχεδόν) τίποτα

Θέλουμε να πούμε και κάτι αρκετά σημαντικό για το θέμα των SIGMA 11515HN, καθώς είμασταν εμείς που το θίξαμε πρώτοι για το πλοίο (και πως άλλωστε, αφού είμαστε οι μόνοι που έχουμε παρουσιάσει και αναλύσει όλα τα πλοία). Υπάρχει η σκέψη πως η 11515ΗΝ δεν είναι μια ώριμη σχεδίαση, και πως οι Ολλανδοί δεν είναι ασφαλές να πούμε πως θα παραδώσουν πλοία στην ώρα τους, ή πλοία χωρίς προβλήματα. Αυτό είναι η νέα “λάσπη” κατά των ολλανδικών πλοίων, αφού ανακαλύψαμε πως εκτός από τους Ολλανδούς, επενδύσεις στην Τουρκία έχουν όλες οι δυτικές χώρες (ΚΑΙ η Γαλλία).

Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!

Λοιπόν, η ελληνική SIGMA 11515HN είναι ένα πλοίο που υπάρχει στο μεγαλύτερο βαθμό του. Και μάλιστα, “κυκλοφορεί” με ενσωματωμένο το rader SM400 (ναι, είναι λειτουργικό) αλλά και το σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης. Και μάλιστα, το πλοίο αυτό κυκλοφορεί και είναι επιχειρησιακό με το Ολλανδικό Πολεμικό Ναυτικό! Θα μπορέσετε να το βρείτε σαν OPV Holland, ένα πολύ ελαφρά εξοπλισμένο περιπολικό ανοιχτής θάλασσας, ή ωκεάνιο περιπολικό, που όμως “ζαλίζει” με την τεχνολογία που ενσωματώνει. Καταρχάς, έχει το SM400, ένα ραντάρ που δεν έχει τις δυνατότητες του SeaFire λόγω των διαφορετικών συχνοτήτων λειτουργίας, αλλά που μπορεί να κάνει τα πάντα σε συνδυασμό με το APAR2.

Πόσο κοστίζει η κάθε [email protected], MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές

Με λίγη προσοχή, θα δούμε πως η πρόωση του OPV Holland είναι CODELOD, δηλαδή ηλεκτρική πρόωση με χρήση κινητήρων diesel. Η 11515ΗΝ κάνει χρήση της ίδιας πρόωσης, απλά εκεί οι Ολλανδοί έχουν προσθέσει κι έναν αεριοστρόβιλο, για ταχύτητες που θα πλησιάζουν τους 30 κόμβους. Την ίδια στιγμή, η FDI περιορίζεται στους “απλούς” diesel. Συνεπώς, μηχανολογικά, η SIGMA 11515HN εκτός από proven concept, είναι και ανώτερη της FDI.

Κάποτε είχαμε γράψει ένα άρθρο που ουσιαστικά ζητούσαμε την ενσωμάτωση Mk41 σε … FDI. H FDI, προερχόμενη από τη φίλη και σύμμαχο Γαλλία θα μπορούσε να είναι το ιδανικό πλοίο, αν αντί για SETIS είχε TACTICOS και αντί για Sylver είχε Mk41. Άλλωστε, η Lockheed Martin, έχει σκοπό, αν το ζητήσει πελάτης, να πιστοποιήσει τον ASTER 30 στους Mk41. Ακούγεται υπερβολικό, αλλά δεν είναι. Βέβαια η γαλλική τακτική ανέκαθεν ήταν και θα είναι “all made in France”, αλλά όταν έχεις “συγχωνεύσει” την THOMSON-CSF με τη SIGNAAL, δεν είναι ανάγκη πλέον τόση “γαλλικότητα”.

ΑΠΟΨΗ: Νέες φρεγάτες αλά γκρέκα, ή όταν μετράμε “κελιά” αντί για λύσεις!

Θα πρέπει να είμαστε σαφείς. Το ΠΝ λειτουργεί ολλανδικά πλοία εδώ και 40 χρόνια. Συνεπώς, αν μη τι άλλο, οι Επιτελείς ξέρουν πως η Ολλανδία είναι ένας αξιόπιστος εταίρος σε θέματα μακροχρόνιας συντήρησης. Γαλλικά πλοία δεν είχαμε τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά η εμπειρία της ΠΑ με τα Mirage 2000, Mirage 2000-5, Super Puma και Crotale NG, αλλά και του EΣ με τα ΝΗ-90, δεν είναι η καλύτερη από πλευράς υποστήριξης. Καλώς ή κακώς υπάρχει μια “ολλανδική” κουλτούρα μέσα στο ΠΝ, η οποία παραμένει ισχυρότερη από τη “γερμανική”.

Βέβαια, για όλα υπάρχει η πρώτη φορά. Θεωρούμε πως η FDI είναι ένα εξαιρετικό πλοίο, αλλά δεν μπορεί να ξεχωρίσει σε σχέση με τη SIGMA. Συνεπώς, η πληροφορία πως κατατάσσετε ψηλότερα η ολλανδική σε σχέση με τη γαλλική, δεν προκαλεί εντύπωση. Αντίθετα, πληροφορίες πως η γαλλική ακολουθεί αλλά σε μικρή απόσταση την ολλανδική πρόταση, είναι περίεργες, καθώς η ολλανδική υπεροχή είναι συντριπτική, και οι όποιες δυνατότητες αεράμυνας περιοχής της γαλλικής υπάρχουν και στην ολλανδική πρόταση, ενώ η τελευταία είναι ανώτερη σε multi layer defence, ASW επιχειρήσεις, επιδόσεις αλλά και τεχνολογία (το ολλανδικό πλοίο είναι τόσο ψηφιακό όσο και το γαλλικό, ενώ θεωρούμε το TACTICOS/SM400/APAR2 ανώτερο συνδυασμό του SETIS/SeaFire).

Φυσικά οι Γάλλοι έχουν το πλεονέκτημα του να συνομιλούν με το ΠΝ από το 2018, αλλά και την περίφημη γεωστρατηγική σημασία της αγοράς ενός γαλλικού πλοίου.

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
dackour
dackour
3 months ago

καντε παρακαλω ενα αρθρο για “ASROC vs Otomat Milas vs (something else) vs nothing at all”

Last edited 3 months ago by dackour
Miltos
Miltos
2 months ago

Συγχαρητήρια για άλλο ένα εξαιρετικά τεκμηριωμένο άρθρο που αποδομεί την Μπελαρολαγνία και καταδεικνύει την ανωτερότητα της SIGMA.
Ερώτης/διευκρίνηση: Η διασύνδεση του tacticos με τα UAVs σημαίνει πως τα τελευταία θα μπορούν να δώσουν στοιχεία για εμπλοκή χαμηλά ιπτάμενου στόχου πέρα από τον ορίζοντα;

nnnn
nnnn
2 months ago

Η σίγμα που υπερέχει έναντι της fdi? ΠΟΥΘΕΝΑ !!!!

Georges
Georges
2 months ago

Εχετε μια συμπαθεια προς την ολλανδικη προταση, πραγμα κατανοητο, αλλα που κατα τη γνωμη μου, ο τοσος ενθουσιασμος επισκιαζει καπως την πραγματικοτητα.
Ενα παραδειγμα επι τουτου μιλατε για την Thales Nederlands σαν την “μαμα εταιρια” στην οποια δεν στραφηκαν οι Γαλλοι και μειναν στην δικη τους για γαλλο-γαλλικο σχεδιο. Πραγμα τελειως λαθος διοτι η Thales ειναι Γαλλικη εταιρια με εδρα στην Ντεφανς του Παρισιου. Η Ολλανδικη Thales ειναι θυγατρικη, (οπως επισης ειναι η Αυστραλιανη, Πορτογαλικη, Ισπανικη (Θαλης Αλενια) και τοσες αλλες.

Ας παμε τωρα στην ουσια. Το προβλημα (τουλαχιστον εαν το θεσουμε σωστα και οχι με εξυπναδες) δεν ειναι οτι η Ολλανδικη προταση ειναι project. Εξ’αλλου σχεδον ολες οι προτασεις projects ειναι, αλλα απλως ολοκληρωμενα.
Το προβλημα (για μενα) ειναι οτι η 11515 δεν αποτελει πλοιο-προγραμμα του ιδιου του Ολλανδικου ναυτικου, ουτε κανενος αλλου αλωστε. Η Ολλανδια θα προχωρησει σε κατασκευη νεων φρεγατων αλλα…δεν θα ειναι οι Σιγμα 11515. Αλλες θα ειναι που ειναι υπο σχεδιαση απο κοινου με το Βελγιο.
Η απλη ερωτηση με την δικη μου λογικη ειναι ” εαν η Σιγμα ειναι τοσο φοβερη που υπερτερει της Μπελαρα γιατι δεν τις υιοθετει το Βασιλικο Ναυτικο της Ολλανδιας ;”
Σας φαινεται υπερβολικο αυτο σαν προβληματισμος ;
Εαν ειναι ενα ολοκληρωμενο και σχεδιασμενο προγραμμα 100% αποτελεσματικο γιατι δεν το βαζουν στα σκαρια και χανουν χρονια με νεο σχεδιασμο ;

Επειτα σας καλω να πατε σον ιστοχωρο της Νταμεν. Και να δειτε τις προτασεις της της κλασης Σιγμα. Θα βρειτε καποιες παραλαγες στο ιδιο θεμα, εν ολιγοις, καποια μοντελα απο 80 εως 100 μετρα (χονδρικα) οπου προκειται για κορβετες. Μπορει να ειναι και αριστες κορβετες, αλλα ο αρχικος σχεδιασμος των Σιγμα ηταν αυτος με προορισμο το ναυτικο ξενων κρατων οχι και τοσο απαιτητικα οσο το ΠΝ.
Ερωτηση παλι (λογικη ελπιζω). Η προσθεση ενος κομματιου περιπου 30 μετρων μονο σε μηκος, δε επιφερει κανενα προσθετο χαρακτηριστικο στο σκαρι ;
Ειναι το ιδιο optimal ενα σκαρι που εχει σχεδιαστει σε ορισμενες αναλογιες για συγκεκριμενα χαρακτηριστικα πλευσης, με ενα στο οποιο προσθετυμε μια μεγαλη φετα επιπλεον ;

Τελος θα μεινω λιγο στο τμημα του οπλισμου. Η FDI εχει σχεδιαστει μεσα σε μια ολοκληρωμενη φιλοσοφια μαχης για να ανταπεξελθει σε ενα ναυτικο αγωνα με τον καλυτερο τροπο και συμφωνα με τις απαιτησεις του Γαλλικου Ναυτικου, οι οποιες εμπλουτιζουν το πλοιο και το συστημα μαχης του (και οι Γαλλοι Ναυτικοι ζητησαν περισσοτερο οπλισμο στα πλοια τους, που ηταν περιορισμενος γα λογους…οικονομιας). Ειναι αποτελεσμα μακροχρονιων μελετων και δοκιμων.
Να μην μακρυγορω, ο Aster ειτε ο “μικρος” ειτε ο “μεγαλος” ειναι Game Changers.
Ψαξτε να βρειτε τα αποτελεσματα του Aster30 στην συμαχικη ασκηση του ΝΑΤΟ Formidable Shield 2021 στα ανοιχτα της Σκωτιας σχετικα με τους αμερικανικους SM-2 και ESSM και μετα τα ξαναλεμε.
Οταν με μια μονο εκτοξευση Αστερ εχεις τον στοχο ενω οι αμερικανοι ριχνουν ανα δυο και πανω για καθε στοχο. Ασε που ο Αστερ ειναι αντιβαλιστικος με πραγματικη και μεγαλη non escape zone. Tι να τα κανεις τα παραπανω κελια οταν πρεπει να στελνεις πολλους πυραυλους ανα στοχο ενω με τον Αστερ ειναι πυραυλος και στοχος. Και οχι μονο αεροσκαφη αλλα και καθε ειδους πυραυλος που διαθετει ο εχθρος.
Βεβαια ολα αυτα οι αξιωματικοι του ΠΝ τα γνωριζουν η τα εχουν ισως δει και οι ιδιοι.
Με ενα θα καταληξω…. εαν ειναι να παρουμε FDI για να βαλουμε ΜΚ41 επανω και αμερικανικους πυραυλους τοτε ας τις αφησουμε εκει που ειναι… δεν χρειαζεται, μη ξοδευομαστε κι’ολας.

Παντως ελπιζω ολοψυχα τα Ολλανδικα πλοια εαν κατασκευαστουν να ειναι πραγματικα αξιολογα οπως λεγεται.

Kevin Dal
Kevin Dal
1 month ago
Reply to  Georges

Hi Hi,

Im a Dutch guy how use Google translate to view this site.

About Thales, in the defence industry is corporate structure diferend from a more traditional multinational company like for example coca cola. The IP holder for defence products are in most cases the government. For the moste products like Tacticos, APAR and SM400 of Thales Netherlands The IP holder is the goverment of the Netherlands. The IP holder for SeaFire and SETIS of Thales France is the French goverment. In contrast to Coca Cola, the IP holder of Coca Cola is Coca Cola for exemple. The only thing wat Thales Netherlands and Thales France have in common is the name, the shareholders and the website.

And why the dutch navy don’t use Sigma as the replacement of the M frigates, the Dutch navy design their own ships. The Dutch navy go`s to DAMEN with a design and ask them if they can build it. The risk lays with the Dutch navy and not with DAMEN, so DAMEN does not neet to calculate the risk in its build price. This make for the Dutch taxpayer the ships 20% cheaper.

Dimitris
Dimitris
1 month ago
Reply to  Georges

Προσωπικά συμφωνώ με τον Georges,χωρίς να σημαίνει ότι διαφωνώ τελείως με το άρθρο. Οι Sigma φαίνονται καταπληκτικές και οι Ολλανδοί φυσικά είναι κορυφαίοι στον χώρο της ναυπήγησης όπως λέει και το άρθρο. Ωστοσο πρέπει να σκεφτούμε και λίγο πολιτικά/διπλωματικά εδώ. Φτάσαμε σε ένα σημείο τα τελευταία χρόνια όπου έχουμε την ευκαιρία να σφυριλατήσουμε μια δυνατή συμμαχία με την Γαλλία ενάντια στην Τουρκία. Είναι η ευκαιρία να κάνουμε μια στροφή,γιατί και οι Γάλλοι ψάχνουν συμμάχους ενάντια στην Γερμανική “κυριαρχία” της Ε.Ε. αλλά και μετά τις χλιαρές ή και φιλοτουρκικές απαντήσεις στις Τουρκικές προκλήσεις,πολλών χωρών,ειδικά το 2019-2020,έφτασε ο καιρός επιτέλους να κάνουμε μια σταθερή συμμαχία.
Βέβαια ωραίο θα ήταν να έχουμε και τις δύο φρεγάτες,αλλά…αυτά δεν γίνονται. Και οι δύο είναι έργα τέχνης…

- Advertisment -

Most Popular