Όπως πολλές φορές έχουμε γράψει, η χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2020 συμμετέχει στο πρόγραμμα της Ευρω – κορβέτας (European Patrol Corvette) ή όπως τη γνωρίζουμε, EPC, και η ελληνική σημαία βρίσκεται πλέον πλάι στη γαλλική και την ιταλική στην επίσημη ιστοσελίδα της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) για το πρόγραμμα. Ομολογούμε πως είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη, καθώς το Πολεμικό μας Ναυτικό χρειάζεται μεγάλο αριθμό σύγχρονων πλοίων με εκτόπισμα ανάμεσα στους 2000 με 3000 τόνους, προκειμένου να αντικαταστήσει τις πεπαλαιωμένες φρεγάτες κλάσης S, αλλά και να ενισχύσει το Στόλο Επιφανείας με σύγχρονα, χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας πλοία.
Η ελληνική ALS 115 Surface Combat Ship, εξοπλισμένη, με κόστος κάτω από 650 εκ. ευρώ!
Αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο με φρεγάτες γενικής χρήσης των 4000-6000 τόνων, χρειάζονται και αρκετά μικρότερα πλοία, που θα αναλάβουν ένα πλήθος ρόλων. Πρέπει να σημειωθεί πως για να γίνει αυτό δεν αρκεί μόνο η συμμετοχή, ή το ενδιαφέρον, αλλά η ενεργητική εμπλοκή της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας στο πρόγραμμα.
Τα ερωτήματα τα οποία ευλόγως τίθενται είναι τα εξής:
- Καλύπτει η διαμόρφωση της συγκεκριμένης κορβέτας τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του πολεμικού μας ναυτικού;
- Για τι είδους συμμετοχή μιλάμε στο πρόγραμμα; Τι πρόκειται να αποκομίσει η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία από αυτό;
- Μήπως τέτοιου είδους πλοία είναι κατάλληλα περισσότερο για χώρες με ανοικτές θάλασσες, χωρίς νησιωτικά συμπλέγματα και όχι με τόσο άτακτους και προκλητικούς γείτονες;
- Τι προτάσεις έχει η χώρα μας για την τελική διαμόρφωση του πλοίου, αν έχει, και πως σκοπεύει να ζητήσει να «μπουν» οι ελληνικές προδιαγραφές στο τελικό αποτέλεσμα της ναυπηγικής έρευνας;
- Η Γαλλία και η Ιταλία θα συμμετάσχουν μέσω της Naviris, η Ισπανία μέσω της Navantia, η Ελλάδα;
Αυτό που θέλουμε να προτείνουμε είναι κάτι απλό. Αυτή τη στιγμή, ξεκινούμε ένα πολυεθνικό πρόγραμμα ανάπτυξης πλοίου. Δεν θα μπορούσε η χώρα μας να συμμετάσχει με ένα δικό της σχέδιο, το οποίο θα κριθεί, απέναντι σε μια ιταλική, ισπανική ή γαλλική σχεδίαση; Δικαίως οι φίλοι μας καταλαβαίνουν πως μιλάμε για τη συμμετοχή της χώρας μας, με κάποιο από τα σχέδια ALS. Για να είμαστε ακριβοδίκαιοι, μιλάμε για την Als Class 100, το πλοίο με το οποίο «ξεκίνησε» η ιστορία των σχεδιάσεων της ναυπηγικής ομάδας, και που βασίστηκε στις απαιτήσεις του Πολεμικού μας Ναυτικού. Αυτό που προτείνουμε είναι όχι να υιοθετηθεί στο σχέδιο, αλλά να “κριθεί” μαζί με τα σχέδια των άλλων χωρών που συμμετέχουν.
Η ελληνική Κορβέτα Als Class 100 έχει προταθεί από την περίοδο του 2009-2010 στο Πολεμικό μας Ναυτικό και η διαμόρφωσή της καλύπτει πλήρως τις ειδικότερες επιχειρησιακές του ανάγκες. Μάλιστα αξιωματικοί είχαν συνεργαστεί με τη σχεδιαστική ομάδα προκειμένου να δημιουργηθεί το τελικό αποτέλεσμα. Πρέπει να πούμε, πως έχουμε πληροφορίες, περί το 2015 και μετά από εξέταση της κορβέτας Als Class 100 από πλευράς Fincantieri είχε γίνει πρόταση στο ΥΠΕΘΑ για συν-ανάπτυξη της ελληνικής κορβέτας μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδος! Μια πρόταση την οποία για άγνωστους λόγους η ελληνική πλευρά δεν υιοθέτησε. Είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία που χρήζει περαιτέρω έρευνας από μέρους μας, και θα επιστρέψουμε στο θέμα στο μέλλον.
Το πρόγραμμα της Ευρώ – κορβέτας ξεκίνησε το 2019 και εγκρίθηκε το 2020, σχεδόν 10 χρόνια μετά την πρόταση της Als NSD για την μελέτη και κατασκευή της Ελληνικής κορβέτας Als Class 100. Με λίγα λόγια, η ελληνική πλευρά έχει εδώ και 10 έτη στα χέρια της μια πρόταση που καλύπτει τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού, αλλά σήμερα συζητά με άλλα κράτη, έτσι ώστε να δημιουργήσουν ένα πλοίο με τις δυνατότητες της Als 100, 10 χρόνια μετά την αρχική σχεδίαση!
Σειρά πολεμικών πλοίων ALS, το Ελληνικό Εθνικό Πλοίο για τον 21ο αιώνα
Αυτό λοιπόν που θα μπορούσε να γίνει, εκ μέρους της χώρας μας, μια πρόταση που θα περιλαμβάνει την Als 100, όπως ακριβώς έχουν κάνει και οι άλλες χώρες για υιοθέτηση της Als Class 100 Corvette στο πρόγραμμα της PESCO. Έτσι θα συμμετέχουμε σε ένα πρόγραμμα σχεδιασμού του σκάφους με ελληνική πρόταση και στο τέλος θα αγοράσουμε ένα σκάφος το οποίο θα είναι κατάλληλο για να καλύψει τις ανάγκες μας! Κλείνοντας
Κλείνοντας ; …..
Ειναι εκ των ουκ ανευ, οχι out of the box thinking ….
Γιατί το κείμενο είναι μισό ;;;Τι συμβαίνει ΠΤΗΣΗ ;
Τελικά τι είναι αυτό που φρενάρει τα εγχώρια πράγματα που ζητάνε τα Επιτελεία και δεν στέκεται αρωγός τους η κυβέρνηση.
Γιατί για κάθε είδος ενώ μπορεί να φτιαχτεί άριστα στην χώρα μας πρέπει να το αγοράσουμε στο εξωτερικό.
Πρόταση
φτιάξτε το σκαρί και βάλτε 2 εκτοξευτές, νέους, MK41. Στη συνέχεια βάλτε όπλα από κάποιο παροπλισμένο πλοίο. Πόσο να κοστίσει αυτό 100 εκ. ;
Χρηματοδότηση η από το Αβέρωφ2 του Εμφιετζόγλου, ίσως με χρηματοδότηση και από την ΕΕ όπως με το Drone, ή και από τον απλό κόσμο, με έρανο. Πάντως χωρίς το κράτος είναι δύσκολο ένα τέτοιο εγχείρημα!
Μάλιστα υπέροχο σχέδιο με πολλά λάθη!
Πρώτο λάθος η τοποθέτηση των ΑΑ πυραύλων στο μεσόστεγο.
Γιατί είναι τοποθετημένοι ψηλά!
Μα γίνετε εσύ κάνεις λάθος!
Ωραία αφού λοιπόν κάνω λάθος γιατί τα δυο φουσκωτά είναι εκεί που είναι;
Το υπόστεγο του ελικοπτέρου δεν είναι μικρό σε μήκος;
Δηλαδή θα βάλω τα κελιά για τους ΑΑ πυραύλους όπως τα βάζω
και πως θα περάσουν μέσα από το υπόστεγο του ελικοπτέρου;
Θα καβαλήσουν τα φουσκωτά; ή θα κατέβουν κάτω στο κάτω κατάστρωμα;
Λάθος δυο ανεπίτρεπτο για ναυπηγούς τα φουγάρα του πλοίου που είναι;
Τι πρωτοτυπία είναι αυτή παγκόσμια πιστεύω!
Δεν θα συνεχίσω να γράφω δεν χρειάζεται λίγη ντροπή δεν βλάπτει.
Αν προσθέσεις τα φουγάρα ή τσιμινιέρες κλπ στην σχεδίαση πως θα πας
από το υπόστεγο στην γέφυρα και από που;
Αν συνεχιστεί αυτό το παραμύθι δεν θα σκίσω το πτυχίο μου δημόσια,
αλλά θα πάρω είκοσι πιτσιρικάδες ναυπηγούς και θα σχεδιάσω
ένα καλύτερο πλοίο!
Μα τα κελιά τα βάλανε και οι Άγγλοι ψηλά στο μεσόστεγο.
Ναι με τι πλάτος πλοίου και σε τι ύψος αναλογικά με την σχεδίαση.
Δεν γίνετε να μπουν;
Γίνετε με άλλο τρόπο αλλά που να διαβάζουν τώρα για παλιά πλοία
πχ FLETSER του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και να κάνουν ανάλυση
ύψους και τοποθέτηση των πυροβόλων και τορπιλών.
Ναι μωρέ έτσι τυχαία σχεδίασαν της S κατά λάθος!
Μελετήστε πρώτα για να μάθετε και να μην αντιγράφετε.
Αφού σκεφτόμαστε out of the box γιατί να μην φτιάξουμε καινούργιες super vita χωρίς να πειράξουμε την βασική σχεδίαση μηχανοστάσια και τα λοιπά…
Φαντάζομαι δηλαδή μία super vita καινούργια με NS50 aesa 4D radar στην θέση του MW08, δύο διπλους εκτοξευτές MM40 Block3 στη θέση του ενός τετραπλού εκτοξευτή. Και στη θέση πού αλλού τετραπλού εκτοξευτή τον exocet ένας εκτοξευτής VLS Syver-A35 (οι διαστάσεις του είναι 2.6×2.3×3.5 μέτρα) επάνω στο κατάστρωμα με ένα κέλυφος να κατασκευαστεί περιμετρικά του. Ο οκταπλός εκτοξευτής silver παίρνει quad pack πύραυλους CAMM που σημαίνει ότι μπορεί να φέρει έως 32 πυραύλους εάν το θελήσουμε. Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα για την αύξηση του βάρους γιατί ο κάθε exocet που έχει αφαιρεθεί ζυγίζει 800 κιλά και ο ένας CAMM 99 κιλά . Και αφού θα έχουμε καλύτερη αντιαεροπορική και αντιπυραυλική άμυνα με Strales 76/62 και CAMM θα αφαιρεθεί το RAM και στη θέση του θα μπουν εκτοξευτές 16x Spike NLOS, κι όλα αυτά με το ίδιο βάρος με την αρχική διαμόρφωση του σκάφους. Συνεπώς με πολύ μικρό ρίσκο και κόστος για το Ναυτικό μας και τεράστια αποτελέσματα στη μαχητική ικανότητα των σκαφών αυτών εντός και εκτός του Αιγαίου.
Και κατ επέκταση θα μπορούσε να αποτελέσει οδηγό για το μελλοντικό εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών σκαφών σε αυτή τη διαμόρφωση αφού δεν θα έχει πειραχτεί κανένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του σκάφους.