To ΠΝ βρίσκεται αυτή την περίοδο, στη φάση της προκαταρκτικής εξέτασης των τεχνικών χαρακτηριστικών για την αγορά νέων φρεγατών. Μάλλον είμαστε άδικοι με τους Επιτελείς, όταν λέμε για γίνεται εξέταση “προκαταρκτική”, διότι το ΠΝ έχει μελετήσει σε βάθος τις δυνατότητες όλων των προτάσεων που έχουν φτάσει στη Λεωφόρο Μεσογείων, και μάλιστα ενδελεχώς. Αν και δεν έχει γίνει διαγωνισμός, εντούτοις υπάρχει μια πληθώρα στοιχείων που έχουν ταξινομηθεί και μελετηθεί, και μελετούνται αυτή τη στιγμή που διαβάζονται οι γραμμές αυτές, διεξοδικά.
Φυσικά δεν υπάρχει καμία απορία στο ΓΕΝ για τις γαλλικές φρεγάτες FDI. Το ΠΝ είναι ίσως το μόνο Ναυιτκό στον πλανήτη που ξέρει τόσα πολλά για το πλοίο, δεν θα διστάσουμε να πούμε πως ίσως ξέρει περισσότερα κι από το Γαλλικό Ναυτικό. Επί δυο χρόνια προσπαθούσε να φέρει το πλοίο στα μέτρα του. Έκανε πολλές υπερβάσεις, αποδέχτηκτε πλοία με λογική τελείως διαφορετική από αυτή που ήξερε, αλλά το βασικότερο, αποδέχτηκε όπλα τελείως διαφορετικά από αυτά που γνώριζε. Μιλάμε για τους ASTER 15/30, που αν και εξαιρετικοί, εντούτοις είναι μακρυά από τα όπλα που έχει σήμερα το ΠΝ.
Οι φίλοι μας θα θυμούνται ένα άρθρο που έχουμε γράψει για τις Belh@rra και τους ESSM. Αν και τελείως “παράταιρο”, πιστεύαμε πως αν οι Γάλλοι είχαν δεχτεί την τοποθέτηση των ESSM στις FDI, σήμερα τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά. Και ας είμαστε ειλικρινείς, η γαλλική FDI έχει δυο 8πλούς Sylver. Αν στη θέση τους έμπαιναν δυο Mk41, ή αν υπήρχε αντίστοιχη πιστοποίηση για τους ίδιους τους Sylver, και μπορούσε ανά 1 cell να είχαμε ένα quad pack ESSM, τότε γιατί να αλλάξουμε μια φρεγάτα με 64 (!) ESSM Block 2; με ένα Strales πυροβόλο στην πλώρη, θα είχαμε ένα εξαιρετικό πλοίο. Αλλά η FDI είναι “δεμένη” με τους ASTER, με ότι σημαίνει αυτό (όχι απαραίτητα κακό).
Αν τώρα το ΠΝ δεν επιλέξει τις FDI, θεωρούμε δεδομένο πως σε ότι αφορά την αντιαεροπορική άμυνα θα κινηθεί στην “πεπατημένη”. Δηλαδή θα διαλέξει ανάμεσα στα δυο προφανή όπλα, θα πάει είτε απλά στον πολύ γνωστό του ESSM Blk2 (που θα πάει σίγουρα), και μετά, θα πρέπει να κάνει μια επιλογή. Αν θα επιλέξει να “πάει” ΚΑΙ στον SM-2.
O ESSM Block 2 είναι προφανής επιλογή. Καταρχάς το ΠΝ έχει το όπλο σε χρήση στις φρεγάτες MEKO200HN. Άλλωστε η Ελλάδα συμμετέχει στο πρόγραμμα του ESSM, ενώ στην κατασκευή του εμπλέκονται ελληνικές εταιρείες, ενώ το ποσοστό της χώρας μας στην κατασκευή είναι μεγαλύτερο από αυτό που έχει στο πρόγραμμα. Στο επίπεδο Block 2, o πύραυλος έχει αποκτήσει και ενεργή καθοδήγηση ενώ διατηρεί κανονικά και την δυνατότητα ημιενεργής. Το όπλο σαν Block 1, υπηρετεί εδώ και χρόνια στο ΠΝ, και υπάρχει γνώση και εμπειρία σε όλα τα επίπεδα στην Ελλάδα.
Νέα επιτυχία για την ελληνική βιομηχανία στο πρόγραμμα ESSM Block 2!
Οι 4 νέες φρεγάτες που θα πάρουμε, σύμφωνα με τις δηλώσεις του πρωθυπουργού, θα είναι Πολλαπλών Ρόλων, όπως δηλαδή αποκαλούμε συνήθως τις φρεγάτες με έμφαση στον Α/Α αγώνα. Και είναι το λογικότερο, αφού το ΠΝ πρέπει να αποσύρει φρεγάτες Kortenaer, τις μη εκσυγχρονισμένες αλλά και κάποιες από τις εκσυγχρονισμένες, και μάλιστα το συντομότερο. Απόσυρση κάποιων από τις Kortenaer, θα επτρέψει την διατήρηση των υπολοίπων σε υπηρεσία, μέσω του προσπορισμού απαρτίων και ανταλλακτικών, τότε σημαντικών για την διατήρηση των πλοίων σε υπηρεσία την τρέχουσα δεκαετία.
Αν αφήσουμε “εκτός” τις γαλλικές FDI/Belh@rra, που ούτως ή άλλως θα έχουν τους ASTER 30, τότε θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως οι λογικότερες, και γιατί όχι, οι πιθανότερες επιλογές είναι οι MEKO A200, MMSC, ο αντικαταστάτης των Karel Doorman, ενώ κάποια ισπανική φρεγάτα με δυσκολία θα έμπαινε στους φιναλίστ. Μας κάνει εντύπωση που δεν έχει εμφανιστεί η Babcock με την Iver Huitfeld/Type 31e, αλλά και η Fincantieri με την PPA.
Ξαναγυρνάμε στους 3 ή έστω 4 πιθανούς διεκδικητές. Όλα τα πλοία μπορούν να πάρουν εκτοξευτές Mk41. H MEKO A200 έχει μεγάλη ευελιξία στο θέμα αυτό, αν και δεν είμαστε τελείως σίγουροι πως μπορεί να πάρει πάνω από έναν, χωρίς πρόβλημα στην ευστάθεια. Η MMSC μπορεί σίγουρα να λάβει έναν, καθώς όσοι θυμούνται το σαουδαραβικό πλοίο, το πυροβόλο έχει μετακινηθεί προς την πλώρη και στη θέση του έχει τοποθετηθεί ένας Mk41. Οι Σαουδάραβες δεν προτίμησαν τη λύση των δυο Mk41 (στη θέση των εκτοξευτών Hellfire της LCS Freedom), ενώ το πλοίο, θεωρητικά μπορεί να πάρει μέχρι και 4(!).
Ο αντικαταστάτης της Karel Doorman θεωρούμε δεδομένο πως θα έχει πρόβλεψη για έναν τουλάχιστον Mk41, αλλά γνωρίζοντας και κατανοώντας τις ολλανδικές σχεδιάσεις, πιστεύουμε πως λογικά θα έχει χώρο για τουλάχιστον 2. Αντίστοιχα, και οι ισπανικές λύσεις θα έχουν χώρο για δυο 8πλούς Mk41, με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Αν φυσικά έρθει και κάποια εκ των Iver Huitfled/Type 31e, εκεί πλέον χώρος υπάρχει άφθονος.
Ας υποθέσουμε λοιπόν, πως μια λογική επιλογή για το ΠΝ είναι ένα σχέδιο, όποιο κι αν είναι αυτό, θα είναι η τοποθέτηση ενός ή δυο 8πλών εκτοξευτών Mk41. Αν μιλάμε για έναν εκτοξευτή, σημαίνει πως το ΠΝ, λογικά πάντα, θα τοποθετήσει εκεί 8Χ4 πυραύλους ESSM Block2, έναν ικανοποιητικό αριθμό (32) πυραύλων για αυτοπροστασία, αλλά και προστασία παρακείμενων πλοίων. Αν δούμε τι συμβαίνει διεθνώς, είναι κοινή πρακτική η τοποθέτηση 32 πυραύλων επιπέδου ESSM σε φρεγάτες ASW/Πολλαπλών Ρόλων.
Γνωρίζουμε βέβαια πως το ΠΝ έχει μια ανάγκη για αεράμυνα περιοχής. Ας είμαστε σαφείς, αεράμυνα περιοχής δεν μπορείς να έχεις και φρεγάτες πολλαπλών ρόλων. Όπως δεν μπορούσαμε να έχουμε με τις δυο Adelaide. Μπορεί όμως να αποκτήσει δυνατότητες επιπέδου αεράμυνας περιοχής, με την μεταφορά και χρήση όπλων επιπέδου SM-2. O RIM-66K/LM, ή SM-2MR BlockIII/IIIa/IIIb είναι το πιο καλοπουλημένο όπλο της κατηγορίας, με χιλιάδες να βρίσκονται σε υπηρεσία αλλά φυσικά να παράγεται κανονικά ακόμη. Στην έκδοση BlockIIIb έχει αισθητήρα IR, κατευθύνεται στο στόχο με ζεύξη και η τερματική καθοδήγηση είναι αυτόνομη. Μπορεί να αντιμετωπίζει κάθε είδους απειλή, ακόμη και στόχους μικρής διατομής ραντάρ.
Το “πρόβλημα” του όπλου είναι πως απαιτεί ένα ολόκληρο cell ενός Mk41. Συνεπώς, μια φρεγάτα με δυο εκτοξευτές Mk41 θα μπορεί να φέρει μόλις 16 πυραύλους μέγιστο, ενώ αν πάμε σε συνδυασμό, ο πιθανότερος θα είναι 12 SM-2MR και 16 ESSM. Ας θυμηθούμε πως μιλάμε για φρεγάτες πολλαπλών ρόλων, όχι για αμιγώς αντιαεροπορικού πολέμου πλοία.
Εδώ λοιπόν αξίζει μια συζήτηση, αν έχει αξία τελικά η εισαγωγή ενός νέου όπλου σαν το SM-2MR σε υπηρεσία με το ΠΝ. Κάπου εδώ να πούμε πως ο RIM-67 ή SM-2ER έχει μόλις 10 ναυτικά μίλια μεγαλύτερη εμβέλεια, δηλαδή 100 αντί για 90, ενώ απαιτεί πολύ μεγαλύτερο (σε μήκος) Mk41, ενώ είναι και εκτός παραγωγής. Συνεπώς, ας μην αρχίσουμε τα συνωμοσιολογικά περί αποδέσμευσης ή όχι, δεν αποδεσμεύεται κάτι αν δεν παράγεται… Και τα 167 χιλιόμετρα δεν είναι πολύ μακρυά από τα 185 (θεωρητικά) του ER.
Η συζήτησή μας όμως είναι αν πρέπει το ΠΝ να στερηθεί στο πεδίο της μάχης, 4 ετοιμοπόλεμους ESSM Blk2, και στη θέση τους να έχει έναν SM-2MR BlockIIIb. Θα έχει μια τέτοια αξία αυτή η κίνηση; χρειάζεται πράγματι έναν μικρό αριθμό πυραύλων το ΠΝ; Μήπως, ακόμη και στην Ανατολική Μεσόγειο, το ΠΝ θα έχει αεροπορική κάλυψη από την ΠΑ, και ειδικά τα Rafale F3R με Meteor, αλλά και τα F-16V με AIM-120C7, και μια λύση που εμπλέκει τους SM-2MR είναι προβληματική; Ας σκεφτούμε πως σε τέτοιες αποστάσεις, με φίλια αεροσκάφη στην περιοχή, να εμπλέκονται με τον εχθρό, το ΠΝ θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικό όταν εμπλέκει στόχους στα 90 μίλια.
Αντίθετα, η χρήση των ESSM Blk2, στην επόμενη γραμμή άμυνας, είναι πολύ πιο “ασφαλής”, ειδικά σε μια περιοχή που ο Στόλος θα βρίσκεται εκτός του Ελληνικού Αιγαίου (όπου θα υπάρχει πληθώρα πληροφοριών από πολλούς αισθητήρες), και θα πρέπει να βασίζεται στους δικούς αισθητήρες (ραντάρ των πλοίων). O RIM-162 Evolved SeaSparrow Missile (ESSM) έχει μια ακτίνα δράσης που ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει πως χτυπά στόχους μακρύτερα από ότι ενέπλεκε ο SM-1MR κάποτε.
Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως η εγκατάσταση πυραύλων SM-2MR θα ευνοήσει κατά πάσα πιθανότητα θα ευνοήσει τις MMSC (που είναι αρκετά ευέλικτες και μπορούν να δεχτούν μια μεγάλη γκάμα όπλων, αφού το 40% του πλοίου είναι “άδεια”) αλλά και τις Type 31e (αν τελικά έρθουν), που έχουν αρκετό χώρο για τέτοιες λύσεις. Αντίθετα, θα κάνει δύσκολη τη ζωή των MEKO A200 αλλά και της ολλανδικής λύσης, που και τα δυο πλοία έχουν εκτόπισμα κάτω των 5.000 τόνων. Η ΜΕΚΟ έχει μάλιστα 3.700 τόνους. Σε όλα αυτά πρέπει να προσθέσουμε τον παράγοντα “κόστος”. Το ΠΝ θέλει να συμπιέσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις τιμές, αλλά η εισαγωγή σε υπηρεσία ενός όπλου σαν τον SM-2 μπορεί να τις εκτοξεύσει.
Επίσης, μια επιλογή SM-2MR, θα απαιτήσει την τοποθέτηση όπως είπαμε κατ’ελάχιστον 2 εκτοξευτών Mk41, αν όχι 3, πράγμα που σημαίνει πως κάποιες από τις προτάσεις που έχει το ΠΝ, βγαίνουν “εκτός” από τεχνικής πλευράς. Μην ξεχνάμε, πως η προσθήκη επιπλέον Sylver, ανάμεσα σε όλα τα άλλα, εκτόξευσε και το κόστος των Belh@rra Helleniques. Κάπου εδώ πρέπει να πούμε πως ένας εκτοξευτής Mk41 κοστίζει περίπου 40 εκ. δολάρια, χωρίς να υπολογιστεί εγκατάσταση, αλλά και μεταφερόμενα όπλα.
Από την άλλη πλευρά, η εισαγωγή του SM-2MR RIM-66K/L/M σε υπηρεσία θα φέρει πλέον ένα ισχυρό όπλο στο ΠΝ, τη στιγμή μάλιστα που ο αντίπαλος στόλος στερείται αντίστοιχης δυνατότητας. Το πιθανότερο είναι, αν συνεχίσει έτσι ο Ερντογάν, το Τουρκικό ΠΝ να μην αποκτήσει ποτέ αντίστοιχη ικανότητα. Θεωρούμε πως μια τέτοια συζήτηση έχει αξία, όσο περιμένουμε τις τελικές επιλογές του ΠΝ.
Επειδή πολλά έχουν γραφεί,έχω μια απορια:Οι αμερικανοί έχουν αποδεσμεύσει όλες τις εκδόσεις του sm2,για την Ελλάδα?
Ναι
νομιζω το βελγιο ειχε προθεση για sm3 στην νεα φρεγατα γνωριζουμε αν υπαρχει προβλεψη?
Τι να πω ρε παιδιά!! Σηκώνει η επιστήμη τα χέρια ψηλά άντε να μην πάρουμε μπελχαρες για να πάρουμε mmsc που είναι έγκλημα! Αλλά να πάρουμε και πυραύλους παλιότερους η με μικρότερη εμβέλεια!! Ε τότε ας κρατήσουμε τις korteneer ..δε χρειαζετε να δώσουμε ένα σκασμο λεφτα..καπιοι προφανώς μας θέλουν υποεξοπλισμενους!!!
Επιχειρημα : Να μην παρουμε Sm2 για μπορει να χτυπησουμε δικο μας !!! Μπαμ .
Ραντάρ με σοβαρό uplink και εμβελια για να μην ψαχνει και χτυπάει οτι βρει μπροστά του ο ερευνητης του πύραυλου δεν παιζει ….
αυτα τα rafale να δουμε τι θα προφτασουν να κανουν.αναχαιτηση ,κρουση, εναντιον εχθρικων πλοιων,υποστηρηξη φιλιων πλοιων κλπ.μηπως πρεπει να τα βοηθησουμε λιγακι.μα ειναι δυνατον να μην αποκτησουμε μακρας εμβελειας δυνατοτητα αεραμυνας στη Μεσογειο?ειναι δυνατον να σκεφτομαστε οτι οι sm-1 ειχαν μικροτερη εμβελεια και για αυτο καλοι ειναι και οι essm.Και οι ολανδικες μη εκσυγχρωνισμενες καλλιτερες ειναι απο τον Αβερωφ.ας μεινουμε λοιπον με αυτες με την ιδια λογικη.καποτε πρεπει να κανουμε ενα βημα παραπανω,για να αποκτησουμε σαφη υπεροχη εναντια στους γειτονες
Δεν μπορώ να καταλάβω πραγματικά. ΣΟΒΑΡΑ συζητάμε για Γερμανικό, Ολλανδικό ή Αγγλικό πλοίο? Δηλαδή την 3αδα που πρωτοστατεί υπερ των Τούρκων όπου μπορεί? Είμαστε με τα καλά μας ή πραγματικά είμαστε για δέσιμο? ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΕΥΡΩ σε αυτούς.
Η Bel ακόμα και η γαλλικής διαμόρφωσης με (2Χ8 VLS) 8 Aster 30 και 32 Mica NG ή Camm, είναι έτη φωτός μπροστά από ότι άλλο συζητούν. Το μόνο που χρειάζεται είναι Millenium και RAM που και στα δύο έχουν συμφωνήσει οι Γάλλοι.
Και ας ζητήσουμε συμπαραγωγή Mica ή Camm, ανάλογα με το τι θα επιλέξουμε. Mica άλλωστε έχει και η Π.Α.
Και εάν θέλουν α/α πλοίο να πάρουν την Bel HN. 24 Aster 30 & 32 MicaNG ή 32 Camm. Σούπερ. Ή 16 Aster30 & 64 MicaNG ή 64 Camm.
Είναι τεράστιο λάθος να μην Γαλλοποιηθεί το ναυτικό. Τεράστιο. Άσε που οι Γάλλοι ετοιμάζουν υ/β νέας γενιάς και ας πάνε οι Γερμανοί και οι Τούρκοι να κουρεύονται με τα Τ-214 σαν συνεταιράκια που είναι.
Τα υπόλοιπα να είχαμε να λέγαμε. Τι πάει να πει δηλαδή όπλο που ξέρει το ναυτικό. Από που το ξέρει δηλαδή? Πολεμήσαμε ποτέ με αυτό να το ξέρουμε σε πραγματικές συνθήκες και δεν το ξέρω? Συζητάμε τώρα απλά για κάποιες εκπαιδευτικές βολές? Που δεν μπορούν να γίνουν π.χ. και σε άλλο νέο όπλο? Αστεία πράγματα.
κοιτα οι mica δεν μπαινουν ανα τετραδα παρα μονο σε δικα τους κελια sylver a35.
βεβαια τα κελια αυτα ειναι ευκολο (ετσι λεει ο κατασκευαστης) να τοποθετηθουν.
πιστευω χωρις να εχω γνωσει οτι υπαρχει χωρος στην belhara να μπουν 16κελια sylver a35 για 16mica και τα 32vls sylvera50/70 να χρησιμοποιηθουν για αστερ30/scalp και μελλοντικα οπλα. το millenium η το ram θα μπει πανω απο το υποστεγο οποτε το ΠΝ διαλεξε το ram που σαν ciws εχει τις καλυτερες επιδοσεις απο ολα και ταυτοχρονα διαλεξε και το otomelara strales που συνδυαζει αντιβληματικη δυνατοτητα στο κυριο πυροβολο των 76χιλ. για να εχεις 64mica ειναι δυσκολο.
για το camm το οπλο μπορει να μπει ανα τετραδα σε ενα κελι a50 ενω οι πληροφοριες λενε για το camm-er οτι μπαινει αν δυαδα σε κελι.
Η αισθηση μου ειναι οτι το ΠΝ περισσοτερο θελει να πετυχει μια ενδιαμεση λυση απο αυτην την προμηθεια παρα το τελικο πλοιο διοτι σχεδον ολα (με εξαιρεση το mmsc – μονο πλεονεκτημα της αμερικανικης λυσης ειναι οτι μπορουν να αναβαθμισουν καλυτερα και με περισσοτερα καλουδια τις μεκο σε καλυτερη τιμη και να πετυχουμε ομοιομορφια με τις mmsc). Αν καταφερουμε να παρουμε τωρα τις 2 M απο Ολλανδία χωρις να υπαρχει απαιτηση για να επιλεξουμε ολλανδικο πλοιο τοτε σιγουρα η γαλλικη λυση εχει δυνατοτητες. Αν η Γαλλια προσφερει 2 πλοια ενδιαμεσης λυσης τοτε σιγουρα εχει το πλεονεκτημα.
Πολιτικα δεν θα ηθελα να δω Γερμανικο πλοιο.
Τελικα επειδη το οικονομικο ειναι το πιο σημαντικο και η αμερικανικη πλευρα εκτος οτι θελει να επενδυσει στα ελληνικα ναυπηγεια ,αν στο σχεδιο προσθεσουν σοναρ τροπιδας και 76χιλ πυροβολο, τοτε η λοκχιντ θα πετυχει την πωληση 4 mmsc και την αναβαθμιση των μεκο που στην τελικη αναλυση ειναι το καλυτερο δυνατο που μπορουμε να κανουμε με βαση τα οικονομικα μας και με βαση την αποδοση κοστους τελικου αποτελεσματος.
να προσθεσω οτι η αμερικη μπορει να προσφερει 2 πλοια ενδιαμεσης λυσης ειτε ΑΒ ειτε ΤΙΚΟ. και γενικα η λυση ειναι καλη διοτι στο αμεσο μελλον θα μπορει να σου προσφερει την ffgx με ότι αλλαγη θελει το ΠΝ (αλλαγη κυριος πυροβολου, ισως περισσοτερα vls δηλαδη 40) το πλοιο εχει χωρους να τοποθετηθουν πολλα και η αμερικανικη πλευρα ειναι πιο διαλλακτικη στο να τοποθετησει διαφορους αισθητηρες σε σχεση με τους Γαλλους (σημειωση στην Γαλλια ειδαν οτι πλοιο συγχζρονο χωρις ciws δεν υπαρχει και οτι χωρις αυτο δεν μπορουν να κανουν πωλησεις και ηδη εχουν ετοιμο το γαλλικο ciws)
Είναι γνωστό ότι οι Mica μπαίνουν σε Α35, ήδη από το 1999, όταν είχαν σχεδόν κλείσει οι Fremm και θα έμπαιναν extra στο υπόστεγο οι Α35 για 24 ή και 36 Mica.
Όμως για να βγαίνει η πληροφορία από το Meta Defence για 2αδες ή 4αδες, προφανώς κάτι ετοιμάζουν οι Γάλλοι ως προς αυτό και μάλλον στους Silver A50, γιατί το βλέπω δύσκολο 2αδες ή 4αδες στον Α35. Έτσι προκύπτει τουλάχιστον, χωρίς αυτό να είναι επίσημο.
Αν έχω συγκρατήσει καλά, για τις Bel HN, έλεγαν για Millenium μπροστά και RAM πίσω. Βέβαια λογικά αναφέρεις ότι μπροστά με Strales και πίσω με RAM, θα είμαστε οκ.
Να πω την αλήθεια, εάν είναι για Bel, δεν θα ήθελα επιπλέον προμήθειες από Άγγλους (Camm), για πολλούς λόγους.
Προφανώς οι Γάλλοι έχουν κάνει λάθος με το ciws και έχω δει το νέο που ετοίμασαν. ΔΕΝ νοείται πολεμικό πλοίο χωρίς ciws.
Εγώ έχω και μια άλλη άποψη ως προς αυτή την προμήθεια. Πρώτον ότι δεν δίνω ευρώ στους φιλότουρκους γερμανούς, άγγλους και ολλανδούς και ας μου χαρίζουν και δεύτερον με SF, Aster30, Captas, Kingklip κ.λπ., κάνω τη διαφορά στη θάλασσα και έχω κορυφαία α/υ σουίτα για τα Τ-214ΤΝ που έρχονται. Με τις λοιπές λύσεις ΔΕΝ κάνω καμία διαφορά (εκτός ΑΒ, γιατί η συντήρηση 2 Tico είναι σα να συντηρώ 6 Bel), οπότε εάν έχω ανάλογα, ο δίπλα θα με φάει αναγκαστικά με τους αριθμούς, ενώ ξέρει και τα όπλα μου, αφού αυτά χρησιμοποιεί και εκείνος.
Ενδιάμεση λύση ΔΕΝ θέλω. Εάν ήθελα, ΔΕΝ θα περίμενα καιρό τώρα τα ΑΒ ή οτιδήποτε άλλο που θα μου φάει ένα στόλο σε συντήρηση αλλά θα έσπευδα να πάρω τις 2 Ιταλικές Fremm που ήταν του κουτιού και φθηνές.
δε μπορω να καταλαβω γιατι θα μπορει να μας προσφερει τα ffgx στο μελλον και οχι τωρα. Τι θα εχει αλλαξει δηλαδη?Ετσι κι αλιως στη Fricantieri ναυπηγουνται. Πραγματικα η προταση των MMCS ειναι ακατανοητη. Και τα tico ειναι κακη λυση κατα την αποψη μου.Εκτος του τρελου κοστους εξοπλισμου στελεχωσης , συντηρησης και λειτουργιας ειναι υπερβολικα παλια και συντομα θα πρεπει κι αυτα να παρουν τον δρομο των S(κατασευη 85-90).Καλυτερα με Μ η type 23 που θα μπορουν να χρησιμοποιηθουν καμια 10-15 χρονια ακομα.
Δεν θέλουν να σου δώσουν πλοία και όπλα που θα είναι game changer στην Αν. Μεσόγειο για να μην δυσαρεστήσουν τους δίπλα. Και έτσι, όχι μόνο δεν σου προτείνουν την FFGX, αλλά σε πιέζουν να μην πάρεις και Bel.
‘‘ Η Bel ακόμα και η γαλλικής διαμόρφωσης με (2Χ8 VLS) 8 Aster 30 και 32 Mica NG ή Camm, είναι έτη φωτός μπροστά από ότι άλλο συζητούν.”
Δυστυχώς σε καμία διαμόρφωση η Μπελάρα δεν εχει 32 Mica NG ή Camm ….!!!
στην δε Γαλλική εχει μόνο 16 Aster 15 ή 30 …
ούτε ciws (ούτε Ram) ….
Έχεις υπ’ όψη σου το άρθρο στο Meta Defence?
Υπάρχει περίπτωση να παραγγείλουμε Type 31e ; Έχουμε συζητήσει τέτοιο ενδεχόμενο;
Ναι υπάρχει. Όταν οι βάσεις τους στην Κύπρο δεν θα σαμποτάρουν τις Ελληνικές δυνάμεις ούτε θα τις κατασκοπεύουν και θα μας τις παραδώσουν, γιατί δεν είμαστε αποικία τους και δεν έχουν δουλειά εκεί. Και επιπλέον όταν θα πάρουν το μέρος της Ελλάδας και της Κύπρου στα θέματά τους με την Τουρκία και μάλιστα με πράξεις, όχι να είχαμε να λέγαμε.
Ας κάνουν πρώτα αυτά για να έχουν μούτρα να συζητήσουμε μαζί τους οτιδήποτε.
Αν πάρεις της φρεγάτες XO 131 C έχουν 32 ESSM II.
Στις φρεγάτές XO 139 CF μπορείς να βάλεις είτε 12 ESSM II και 12 SM-2 IIIA όπως είναι το πλοίο.
Με δυο επιπλέον εκτοξευτές ADL διπλούς στο μεσόστεγο βάζεις 16 ESSM II και 16 SM-3 IIIA.
Με δύο επιπλέον τετραπλούς εκτοξευτές ADL μειώνοντάς το υπόστεγο ελικοπτέρων και εκατέρωθεν αυτού βάζεις 24 SM-2 IIA και 16 ESSM II σε μια φρεγάτα ίδια με των Δανών!
Με επιπλέον 128 μεταφορική ικανότητα στρατιωτών 2 ελικοπτέρων ή σινούκ και 2 LCPV
Καλησπέρα σας. Ο Essm έχει ζώνη αναχαίτισης έως 20-25 χλμ περίπου. Σε επιθέσεις κορεσμού α/α απαιτείται η ύπαρξη πολλών κελιών, ώστε να υπάρχει η πιθανότητα αναχαίτισης τόσο του α/φ, όσο και των όπλων που έχουν αφεθεί.
4 Φρεγάτες MMSC με Δύο εκτοξευτές ΜΚ41 και οπλισμό 32 ESSM Block2 και 8 SM-2MR Block IIIB αντίστοιχα.
Αν συνυπολογίσουμε την διασυνδεσιμότητα Link 16 με τις αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ 200ΗΝ, τα 4 Erieye και τα 4 P-3B HN δεν θα υπάρχει πρόβλημα αναγνώρισης και στόχευσης στα 145χιλ εμβέλειας των SM-2MR που περιστασιακά θα απαιτηθεί, είτε για αντιβαλλιστική προστασία είτε για αντιαεροπορική μιας και τα Rafale δεν μπορούν να πετάνε για πάντα πάνω απο τον στόλο ούτε έχουμε Αεροσκάφη Εναέριου Ανεφοδιασμού.