14.6 C
Athens
Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, 2020
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Γιατί ναυάγησαν οι [email protected]; Ποιος θα έδινε 3 δις έτσι «εύκολα» σήμερα;...

Γιατί ναυάγησαν οι [email protected]; Ποιος θα έδινε 3 δις έτσι «εύκολα» σήμερα; Ποιες οι εναλλακτικές;

Η ψηφιακή φρεγάτα [email protected] έχει περάσει από πάρα πολλά “κύματα” στις καρδιές και στο μυαλό των αναγνωστών μας. Στην αρχή ήταν μία καλή εναλλακτική για την μία αγορά των γαλλικών φρεγατών αντί των FREMM που ποτέ δεν ήρθαν. Αργότερα, όταν έγινε ευρέως γνωστό πως οι δυνατότητες της θα μπορούσα να καλύψουν τις ανάγκες του Πολεμικού μας Ναυτικού στην αεράμυνα περιοχής, απέκτησαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για εμάς. Όταν αργότερα μάθαμε πως οι γαλλικές FDI/[email protected] θα έχουν μόλις 16 πυραύλους ASTER 15/30, καθόλου CIWS και ούτε καν ECM, τότε τα πράγματα λίγο “θόλωσαν”.

Επέτειος ενός έτους από την “Παραχώρηση” δυο φρεγατών FREMM στο ΠΝ. Οι φρεγάτες που δεν ήρθαν ποτέ και το αξέχαστο δούλεμα…

Φυσικά, το ΠΝ δεν έμεινε “στάσιμο”, ούτε φυσικά δέχτηκε να παραλάβει ότι είχε αποφασίσει η πολιτική ηγεσία, ουσιαστικά από το 2017. Ναι μεν θα έπαιρνε τις FDI, ένα εξαιρετικό πλοίο, αλλά με οπλισμό που θα μπορούσε να τους επιτρέψει να κάνουν “δουλειά” στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Το ΠΝ πρέπει να πούμε πως έκανε μέσα σε αυτά τα χρόνια, αρκετές παραχωρήσεις στο θέμα των [email protected] Καταρχάς συμφώνησε με το πυροβόλο των 76 χιλιοστών αντί για αυτό των 127 που ήθελε. Κατά δεύτερο, δέχτηκε μια μέγιστη ταχύτητα “μόλις” των 27 κόμβων, τη στιγμή που όλο το ΠΝ έχει εκπαιδευτεί να “αποφεύγει” επιθέσεις τορπιλών με υψηλές ταχύτητες (κάτι που έχει μάθει από το Αμερικανικό Ναυτικό). Συνεπώς, το ΠΝ ήταν έτοιμο να αποδεχτεί ένα πλοίο τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας, μιας νέας κουλτούρας.

Εντός θέρους το ΠΝ έπρεπε να είχε 2 FREMM και 2 [email protected] να ψήνονται. Τώρα; Χαλαρά, παίρνουμε και αεροπλανοφόρο!

Η αλήθεια είναι πως το πολεμικό μας ναυτικό πότε του δεν “καλοείδε” το ενδεχόμενο της απόκτησης γαλλικών πλοίων. Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, το ΠΝ Θα προτιμούσε κάτι περισσότερο προς τις σχεδιαζόμενες φρεγάτες κλάσης Omega της Ολλανδίας, διάδοχο των Μ και των S, πάρα κάποιο γαλλικό πλοίο. Και για να είμαστε ολότερα σωστοί , θα πρέπει να πούμε το Πολεμικό μας Ναυτικό, έχει δαπανήσει πάρα πολλές ώρες για τον σχεδιασμό του ιδανικού ελληνικού πλοίου, της φρεγάτας ALS. Η φρεγάτα ALS έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη όλες, μα όλες, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ. Απλά, χρειάζονται κι ένα ναυπηγείο για να κατασκευαστούν αλλά και η απαραίτητη θέληση…

Αποκαλυπτήρια για τη νέα ολλανδική φρεγάτα!

Είναι ηλίου φαεινότερον πως η γαλλική σχεδιάση της FDI είναι αποτέλεσμα των γαλλικών αναγκών. Σε γαλλική υπηρεσία, οι FDI θα επιχειρούν κάτω από την ομπρέλα ενός αεροπλανοφόρο,  που θα μεταφέρει Rafale. Θα έχει κάπου εκεί κοντά κάποια Horizon, ή/και κάποια Α/Α FREMM. Αν επιχειρούσαν κάπου μόνες τους, θα ήταν εκεί που κάποτε επιχειρούσαν οι LaFayette, σε περιοχές που δεν θα τις απειλούσε σχεδόν τίποτα. Για να είμαστε ειλικρινείς, τα πλοία τα οποία φαίνονται να είναι περισσότερο εντός των ελληνικών δυνατοτήτων, είναι οι ελαφρές φρεγάτες Gowind, παρά κάποιο άλλο πλοίο της Naval Group. Δεν θα ήταν καθόλου άσχημες μερικές Gowind 3100 με οπλισμό ESSM, το αντίθετο. Και μας ταιριάζουν “γάντι” στις οικονομικές μας δυνατότητες.

ΘΕΜΑ: Η ελληνικής σχεδίασης κορβέτα/φρεγάτα Als Class 100

Μερικοί θεωρούν πως το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των FDI είναι οι SCALP Naval. Κάνουν λάθος. Οι SCALP Naval δεν είναι καν στη σχεδίαση, θα έμπαιναν σε δεύτερο χρόνο γιατί ήτανα ένα “τυράκι” για την ελληνική πλευρά. Το κορυφαίο πλεονέκτημα των [email protected] είναι το ραντάρ SeaFire 500, ένα προηγμένο AESA GaN ραντάρ με απίστευτες δυνατότητες. Μεταξύ μας, το SF500 μάλλον “χάνεται” πάνω στις γαλλικές FDI. Αντίθετα, οι ελληνικές θα έκαναν απόλυτη εκμετάλλευση των εκπληκτικών δυνατοτήτων του. Γιατί άλλο μια 16άδα ASTER 15/30 κι άλλο 24 ASTER 30, Strales και 21 RAM.

Αυτή θα είναι η διαμόρφωση της [email protected] Hellenique, στην τελική ευθεία η υπογραφή της συμφωνίας με τους Γάλλους

Βέβαια, το περιβάλλον του Αιγαίου είναι πολύ μακρυά από αυτό που έχουν ευαγγελιστεί οι Γάλλοι για τις FDI. Οι Έλληνες επιτελείς δεν ήθελαν με τίποτα να πάρουν ένα πλοίο χωρίς CIWS. Εξετάστηκαν διάφορες λύσεις, και τελικά προκρίθηκε το Strales, αν και υπάρχουν αμφιβολίες ως προς την χρησιμότητά του, αλλά και για το κόστος των πυρομαχικών. Επίσης, οι 24 ASTER 30 ήταν αρκετοί για AAW δυνατότητα περιοχής, αλλά η εξάντλησή τους θα σήμαινε πως το πλοίο θα ήταν πλέον απροστάτευτο. Έτσι, η τοποθέτηση ενός RAM 21 θέσεων ήταν μονόδρομος, που ταυτόχρονα θα βοηθούσε και στην αντιπυραυλική άμυνα.

CAMM-ER, ποιος είναι ο πύραυλος που εξετάζει το ΠΝ για τις [email protected] Helleniques;

Το ΠΝ ήθελε έναν μικρότερο πύραυλο, αντίστοιχο του ESSM. Καθώς η Thales δεν ήθελε ούτε για αστείο να ενσωματώσει τον ESSM στο SETIS (παρά μόνο στο TACTICOS), η μόνη εναλλακτική επιλογή ήταν ο CAMM-ER. Βέβαια ο CAMM είναι περισσότερο βρετανικός παρά γαλλικός, και προφανώς οι Γάλλοι απαιτούσαν από την Ελλάδα το κόστος ενσωμάτωσής του στο SETIS. Αν και το ΠΝ φάνηκε να θεωρεί σαν καλή λύση τον CAMM-ER, εντούτοις το κόστος ενσωμάτωσής του στο SETIS ήταν τεράστιο. Κι αυτό χωρίς να υπολογιστεί το κόστος υποστήριξης ενός νέου πυραύλου όπως είναι ο CAMM-ER στη διάρκεια της υπηρεσίας του στο ΠΝ.

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές [email protected] πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

Ας πάμε λίγο στα κόστη. Όσοι θυμούνται, είχαμε κάνει μια πρόχειρη κοστολόγηση των [email protected] μέσω του Γάλλου αναλυτή Fabrice Wolf. O τελευταίος είχε δώσει μια πρόβλεψη κοντά στο 1,5 δις ευρώ για και τα δυο πλοία, και αυτό είναι μια λογική τιμή. Αυτό μάλλον είχαν δει και στην Ελλάδα, το κόστος του γαλλικού συμβολαίου, κοντά σε αυτά που ξέρουμε για τα κόστη αυτής της κατηγορίας των πλοίων. Φυσικά η προσθήκη των SCALP Naval αλλά και περισσότερων εκτοξευτών Sylver, θα αύξαναν το κόστος, αλλά σε λογικά επίπεδα. Φεύ

ΑΠΟΨΗ: Και μετά τις 2 πρώτες [email protected], τι; Αγοράζουμε άλλες 2 ή πάμε σε περισσότερες Gowind, με κατασκευή στην Ελλάδα;

Κάποια στιγμή, όταν το ΠΝ είχε μετατρέψει την FDI σε ένα κορυφαίου οπλισμού πολεμικό, με την προσθήκη των CAMM-ER, θα μιλούσαμε για το απόλυτο πλοίο. 16 ASTER 30, 32 CAMM-ER, 21 RAM, STRALES, 8 SCALP NAVAL, 8 MM40 Block IIIC, κι όλα υπό τον έλεγχο του κορυφαίου SEAFIRE500. Κι όλα, με κόστος που παραλίγο να φτάσει τα 4 δις, και να χάσουμε όλη την ηγεσία του ΠΝ και του ΓΕΕΘΑ από εγκεφαλικά! Οι Γάλλοι ήταν πρόθυμοι να μας βάλουν ότι θέλαμε πάνω στο πλοίο, αρκεί να το πληρώσουμε! Το πρόβλημα ήταν το υπερβολικό κόστος που ζητούσαν για κάθε επιπλέον βίδα…

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Οι ελληνικές [email protected] πρέπει να αγοραστούν με ESSM Block2, προμήθεια των ASTER 15/30, CAMM-ER ίσως φέρει περισσότερα προβλήματα από όσα θα λύσει

Τελικα, υπήρξε μια συμφωνία. Οι CAMM-ER έφυγαν, οι SCALP NAVAL θα έμπαιναν αργότερα, προς το τέλος της δεκαετίας, και με την προσθήκη του RAM και του STRALES, όπως σας είχαμε γράψει, η τιμή συμπιέστηκε στα 3 δις (μαζί με όπλα). Το ΠΝ ήταν -λέμε τώρα- ικανοποιημένο, και η πολιτική ηγεσία, σε επίπεδο αρχηγών κρατών, τα είχε «βρει». Έτσι ήρθαν υπηρεσιακοί να βρουν τη χρηματοδότηση για τις φρεγάτες. Εκεί πλέον κατέρρευσε και ο μύθος της περίφημης γαλλικής χρηματοδότησης.

ΑΠΟΨΗ: Οι λόγοι που το ΠΝ συνεχίζει να προτιμά τις [email protected] από πολλές άλλες λύσεις (πχ Gowind, Iver Huifeld ή … Adelaide)

Αν το Ελληνικό Κράτος θέλει να αγοράσει κάτι, πρέπει να κάνει διαγωνισμό. Μπορεί όμως να μην κάνει, αν κάνει διακρατική συμφωνία. Δηλαδή η Ελλάδα αγοράζει από τη Γαλλία. Όχι από την Dassault ή την Naval Group. Το τελευταίο είναι εμπορική συμφωνία, και θέλει ή διαγωνισμό, ή Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που θα πάει στη Βουλή. Η Ελλάδα αγοράζει από τις ΗΠΑ με FMS, δηλαδή διακρατικές συμφωνίες και χρηματοδοτεί τις αγορές με FMF, δηλαδή δάνεια με μεγάλο χρόνο αποπληρωμής. Οι Γάλλοι δεν τα έχουν αυτά. Υποσχέθηκαν να τα φτιάξουν, από το 2017, αλλά φτάσαμε το 2020 και δεν το έκαναν. Έτσι η γαλλική κυβέρνηση έστειλε την Ελλάδα σε απευθείας συνομιλίες με τα Ναυπηγεία. Τα τελευταία ζήτησαν ένα μη αποδεκτό χρηματοδοτικό από το ΥΠΟΙΚ, και κάπου κει έληξε άδοξα η όλη ιστορία. Ψάχνουν να βρούμε την απάντηση στην ερώτηση, “που φταίει η Ελλάδα;”

Η Γαλλία προσφέρει στην Ελλάδα 2 [email protected] με χρηματοδότηση “FMS” και MdCN με εμβέλεια έως 1.000 χλμ, αλλά με επιπλέον κόστος

Το Υπουργείο Οικονομικών ασφαλώς και έχει 3 δις ευρώ. Τα οποία μπορεί να δώσει επιπλέον των 530 εκ ευρώ που προβλέπονται στον αμυντικό μας προϋπολογισμό. Ρωτάμε λοιπόν εσάς τους αναγνώστες μας. Αν είχατε το δικαίωμα απόφασης, και το ΥΠΟΙΚ σας έλεγε πως έχετε να “χαλάσετε” 3 δις ευρώ, θα αγοράζατε δυο πλοία, ενώ οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι σε αυτή την κατάσταση, ή θα φροντίζατε να τα κατανέμετε έτσι ώστε να ωφεληθούν όλοι; Θα κάνατε μήπως έναν καλύτερο εκσυγχρονισμό στις ΜΕΚΟ200ΗΝ, θα εκσυγχρονίζατε τα F-16C/D Block 50, θα φροντίζατε να πετούν όλα τα Mirage 2000, θα εκσυγχρονίζατε τα AH-64A+ Apache, θα εκσυγχρονίζατε και θα ενισχύατε τον στόλο των MLRS; Και σε ότι αγορά το Ναυτικό, μήπως θα κοιτάζαμε να βρείτε μια άλλη λύση, που είτε θα ήταν αρχικά μεταχειρισμένα πλοία, και αργότερα, όταν το επέτρεπαν οι συνθήκες, να ξεκινούσε ένα ναυπηγικό προγραμμα με κατασκευή στην Ελλάδα και χρηματοδότηση που να την αντέχουμε; Παρακαλούμε, πείτε ελεύθερα την άποψή σας στα σχόλια.

«La Tribune»: Ματαιώνεται η πώληση των [email protected] γιατί τη Γαλλία και την Ελλάδα χωρίζουν €1,1 δις!

Με το άρθρο αυτό δεν σημαίνει πως είμαστε υπέρ της αγοράς των MMSC, ούτε υπέρ της αγοράς F-35, και μάλλον τελικά ούτε κατά της αγοράς των [email protected], αλλά με αυτές τις συνθήκες το βλέπουμε δύσκολο πλέον. Όλα τα παραπάνω “φαραωνικά” σχέδια, αν υλοποιηθούν, θα απορροφήσουν κάθε διαθέσιμο οικονομικό πόρο και θα αναγκάσουν τις Ένοπλες Δυνάμεις να καταρρεύσουν αν υλοποιηθούν χωρίς long term χρηματοδότηση. Είναι κάτι που το έχουμε ξαναδεί, όταν ο ΕΣ τη δεκαετία του ´90 έμεινε χωρίς χρηματοδότηση για όλα του τα προγράμματα, καθώς αναγκάστηκε να διαθέσει τα πάντα για να αγοράσει 20 Apache. Σήμερα καμαρώνουμε τα γερασμένα Apache αλλά διαμαρτυρόμαστε για τα 50χρονα Μ113. Αυτό θα συνέβαινε και το 2026-27, όταν θα είχαμε ναι μεν δυο κορυφαία πλοία, αλλά όλος ο υπόλοιπος στόλος θα ήταν σε πλήρη κατάρρευση. Με δυο [email protected] δεν λύνεται το πρόβλημα. Θέλουμε πλήρη λύση για όλο το Στόλο.

ΑΠΟΨΗ: Μπορούν δυο “κούκοι” από τη Γαλλία ([email protected]) να φέρουν την Άνοιξη στο ΠΝ;

Δεν μπορούμε παρά να θεωρήσουμε πως η αιτία του “ναυαγίου” βρίσκεται κατά κύριο λόγο στη γαλλική πλευρά. Απέτυχαν να δημιουργήσουν έναν μηχανισμό FMS, έκαναν 3 χρόνια αλλά δεν έφεραν χρηματοδότηση αντίστοιχη των FMF. Η γαλλική κυβέρνηση έδωσε όσα έπρεπε στα Ναυπηγεία, αλλά εκείνα έδειξαν αξιοσημείωτη δυσκαμψία στις διαπραγματεύσεις. Από την άλλη πλευρά, η Ελλάδα και το ΠΝ αποδέχτηκαν τα εγγενή μειονεκτήματα της σχεδίασης, δέχτηκαν το υψηλό κόστος, και απλά ανέμεναν ευνοϊκή χρηματοδότηση και μια G2G συμφωνία. Αυτή δεν ήρθε ποτέ. Το ΥΠΟΙΚ εξασφάλισε τα σχεδόν 3 δις για την αγορά, και πλέον ήταν στο χέρι της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει. Αλλά ξαναρωτάμε, και θελουμε την άποψή σας πραγματικά, μήπως αυτά τα 3 δις θα μπορούσαν να ενισχύσουν αλλιώς τις ΕΔ αν είναι να πληρωθούν άμεσα ή στα επόμενα λίγα χρόνια;

ΑΙΡΕΤΙΚΟ: Αντί της αγοράς 2 [email protected] για το ΠΝ, μήπως είναι χρησιμότερη μια Μοίρα μαχητικών Rafale για την ΠΑ;

Το ΠΝ χρειάζεται ενίσχυση σήμερα, όχι το 2025 ή το 2027. Αυτό ίσως σημαίνει μεταχειρισμένα πλοία, και ναυπηγικό πρόγραμμα αμέσως μετά. Κατά προτίμηση στην Ελλάδα και με ευνοϊκή χρηματοδοτηση. Αν τώρα λογικευτούν οι Γάλλοι, και έρθουν με μια πρόταση κατασκευής [email protected] και Gowind, θα πάρουν άμεσα το συμβόλαιο. Σας θυμίζουμε πως το ΠΝ και η Ελληνική Κυβέρνηση έβλεπαν θετικά το ενδεχόμενο κατασκευής αριθμού Gowind στην Ελλάδα, προς αντικατάσταση των S σε βάθος χρόνου. Οι Γάλλοι θεωρούσαν πως οι [email protected] είναι πολύ προηγμένες τεχνολογικά (ναυπηγικά) για να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, ενώ οι Gowind θα μπορούσαν να καταασκευαστούν εδώ. Άλλωστε, μέχρι και η Αίγυπτος κατασκευάζει Gowind για τις ανάγκες της. Η ΠΤΗΣΗ δεν προτείνει MMSC ή Iver Huitfeld ή Type 31e (ίσως μόνο τις ALS, καθώς εκτός του ότι έχουν σχεδιαστεί στην Ελλάδα, καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του ΠΝ). Αλλιώς ανοίγει ο δρόμος για την Lockheed Martin και την κάθε Lockheed Martin, τις MMSC, τις ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ, και καθενός που θα φέρει ΛΥΣΕΙΣ. Κι όταν λέμε λύσεις, εννοούμε χρηματοδοτικές λύσεις, πραγματικές.

Θεωρούμε πραγματικά ανόητο να διαλαλούν κάποιοι πως θα τερματιστεί η ελληνογαλλική συμμαχία, γιατί η Naval Group έχασε το συμβόλαιο των ελληνικών [email protected] Λες και χάθηκε τελείως ο “πελάτης” ή υποτιμούμε τόσο πολύ τους Γάλλους, που μας είχαν φίλους για μόλις 3 δις ευρώ. Αν είναι έτσι, οι Γερμανοί, με τόσα που αγοράσαμε κατά την διάρκεια των ΕΜΠΑΕ θα έπρεπε από τότε να είχαν εισβάλει 3 φορές στην Τουρκία για την αγάπη τους προς εμάς.

Ούτε είχαμε την περίφημη “διευρυμένη αμυντική συνεργασία” με τη Γαλλία, που αν είναι να την αποκτήσουμε, θα ήταν λάθος να την βασίσουμε στα 3 δις των [email protected] Και αν θέλετε την άποψή μας, αυτοί που σήμερα γράφουν για το ναυάγιο των [email protected], αν τις αγοράζαμε στην τιμή που μας έλεγαν οι Γάλλοι, και με τους όρους που έβαζαν, θα ήταν οι πρώτοι που θα κατακεραύνωναν το ΠΝ και την πολιτική ηγεσία. Η αντιπολίτευση, ακόμη και η αξιωματική που είχε ξεκινήσει την διοπραγμάτευση θα χτυπούσαν αλύπητα στη Βουλή, και μάλλον καλά θα έκαναν. Κανείς δεν θα ήθελε να χαλάσει μια καλή συμφωνία, αλλά όλοι θα εκμεταλλεύονταν μια κακή συμφωνία. Αλλιώς θα λέγαμε το Βασίλειό μας για 2 Μπελ…

12 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
AntGap
AntGap
4 months ago

Δηλαδη, ο στολος θα ηταν “υπο καταρρευση” το 2027 με 2 Μπελαρες, 4 αναβαθμισμενες ΜΕΚΟ και 6 αναβαθμισμενες Κορτεναερ αλλα δεν θα ειναι “υπο καταρρευση” επισης το 2027 με 4 αναβαθμισμενες ΜΕΚΟ, 6 αναβαθμισμενες Κορτεναερ και 3 μη αναβαθμισμενες;
Ειστε σοβαροι;
Ποια μεταχειρισμενα σκαφη ειναι διαθεσιμα πριν το 2027-28;

Steve
Steve
4 months ago

Εμένα μου φαίνονται κάκιστες δικαιολογίες όλα αυτά.. όπως λέει και ο NavalCasual στο ίδιο άρθρο στην πτήση… Το κόστος των [email protected] το ξέραμε πάνω κάτω απο την αρχή…
Γιατί χάσαμε 2-3 χρόνια σε διαπραγματεύσεις….???????
Γιατί δεν ξεκαθαρίσαμε στους Γάλλους ότι έχoyn 1 χρόνο να κάνουν διαδικασίες για FMS και αν δεν τα καταφέρoυν ξεκινάμε για Gowind?????
Από fremm σε bell και από bell στο 0 ????
Δηλαδή πάω για WV Passat full extra το ακυρώνω…. ξαναπάω αντιπροσωπεία για το Golf και πριν τις υπογραφές το ακυρώνω ξανά και μετά ξαναπάω για το UP ????????
Γελάει ο κόσμος…. H bell ακριβή, η MMSC άχρηστη… γιατί αφοί υπάρχουν τα 1,5/2 δις δεν πήγαμε για ελαφρώς μεταχειρισμένα πχ Ιταλικές fremm ή κάτι άλλο?
Κανονικά όλα τα αμυντικά site θα έπρεπε να ασκήσουν πολύ σκληρή κριτική στον υπουργό για τετοια ρεζιλίκια…. Ήδη άρχισε το παραμύθι MMSC… καναδυο χρόνια διαπραγματεύσεις και ξαφνικά οι 4 MMSC +5δις με fos και όπλα…

Γεώργιος Β.
Γεώργιος Β.
4 months ago

Το καλύτερο άρμα … είναι το πλήρωμα του άρματος! Λοιπόν, ξεκολλάτε με τις μπελλαρα γιατί υπάρχουν κι΄αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια.

C.p.
C.p.
4 months ago

Εδώ που φτάσαμε η μόνη λύση για την ανανέωση του στόλου είναι η έναρξη του προγράμματος Als.δεν αναφέρομαι μόνο στις φρεγάτες αλλά σε όλη τη σειρά από αλς65,αλς80,αλς115.για να γίνουν αυτά χρειαζόμαστε 2 πραγματα:ναυπηγεία και χρήματα.τα ναυπηγεία για τα αλς65+80 υπάρχουν,τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας. Για τις αλς115 τα ναυπηγεια Σκαραμαγκα,εκει τα πραγματα εχουν λιγο μπερδευτεί μετα την τελευταια αποφαση των δικαστηριων.αριστοι νομικοί υπάρχουν στην Ελλάδα, η κυβέρνηση να βρει λύση άμεσα,το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό.
Αν θέλουμε να ενισχύσουμε τη συμμαχία μας με τη Γαλλία,μπορούμε να προμηθευτούμε, τον εξοπλισμό των φρεγατών από αυτους(ρανταρ,σοναρ,αστερ30 κτλ)
Τέλος για το φλέγον ζήτημα των χρημάτων.ταχρηματα του τακτικού προϋπολογισμού για την άμυνα και γενικότερα για τους εξοπλισμούς λόγω της σφικτης οίκονομικης πολιτικής που μας έχει επιβάλει το Βερολίνο είναι πολύ λίγα.πρεπει να αναζητήσουμε πηγές χρηματοδότησης. Η λύση που προτείνω είναι η δημιουργία Ταμείου Εθνικού στολου. Έσοδα του για παράδειγμα Τέλος επί εμπορευματοκιβωτίων των ελληνικων λιμενων,τελος επι ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, τελος 1ευρω επί των φόρων διαμονής των τουριστών (Όχι κάθε διανυκτέρευσης) και πολλά άλλα.θεληση και πολιτική βούληση χρειάζεται. Έχουμε γη και πατρίδα όσο έχουμε πολεμικα πλοία ισχυρά στη θάλασσα.αναπτυξη και ανάκαμψη στην οικονομία θα έρθει μόνο από την εκμετάλλευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της Α.ο.ζ.

Bill
Bill
4 months ago
Reply to  C.p.

Σωστός! Μόνο με την εγχώρια ανάπτυξη πολεμικών πλοίων και με την εισαγωγή κρίσιμων υποσυστηματων που δεν υπάρχουν εδώ, μπορούμε να αντιπαρατεθουμε σε βάθος χρόνου με τον άπληστο γείτονά μας. Επιτέλους, δεν είναι ηλιθιοι οι απέναντι που ναυπηγουν τα δικά τους πολεμικά. Ας τους αντιγράψουμε για να δούμε κι εμείς μία άσπρη μέρα!

Tasos. F
Tasos. F
4 months ago

Θα προτιμούσα να δοθούν αυτά τα χρήματα για επιπλέον τπυραυλακατους και meteor σε κάποιο μαχητικό πάρα για 2 πλοία με έστω 24+24 aster 30 και “αργά” πλοια

MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
4 months ago

Μπούρδες, υπεκφυγές, ανικανότητα, κουταμάρες, ασχετοσύνη! Ναι οι ξένοι μας φταίνε!
Η απορία μένει γιατί δεν πήραμε μεταχειρισμένα πλοία; Που είναι τα μεταχειρισμένα πλοία;
Να βάλω λίστες μεταχειρισμένων πλοίων που τα αφήσαμε να φύγουν;
Δεν ξέρανε πως με δυο μόνο πλοία δεν σωνόμαστε;
Ώστε οι ALS είναι σχεδιασμένες ειδικά για εμάς να βάλω τα γέλια τώρα! Που το είδατε-διαβάσατε αυτό και να πάω αν ισχύει να τους σπάσω το κεφάλι! Ναι να πάω να τους το σπάσω που δεν μπορούσανε να μου απαντήσουμε στον δημόσιο διάλογο που έκαναν και τον σταμάτησαν!
Γράψατε αυτό αγαπητή Πτήση: Και για να είμαστε ολότερα σωστοί , θα πρέπει να πούμε το Πολεμικό μας Ναυτικό, έχει δαπανήσει πάρα πολλές ώρες για τον σχεδιασμό του ιδανικού ελληνικού πλοίου, της φρεγάτας ALS. Η φρεγάτα ALS έχει σχεδιαστεί λαμβάνοντας υπόψη όλες, μα όλες, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ. Απλά, χρειάζονται κι ένα ναυπηγείο για να κατασκευαστούν αλλά και η απαραίτητη θέληση…
Πραγματικά είμαστε σοβαροί τώρα; Να γράφω για ώρες τα λάθη της σχεδίασης; Να σας βρω και να σας βάλω τι τους ειχα στείλει τότε με EMAIL γιατί τα έχω δημοσιεύση!
Δεν αντιγράφουμε σχεδιάσεις πλοίων αλλά φτιάχνουμε ένα ειδικά για την Ελλάδα.
Τι διαφορές είχε η ALS από μια σχεδίαση στην σχολή ναυπηγών για πτυχιακή εργασία;
Δημόσιο διάλογο θέλουμε αλλά δεν τον έχουμε και δεν ξέρουμε τι μας γίνετε λυπάμαι που το λέω αλλά ισχύει. Έχουμε κολλήσει σε αυτά που μάθαμε στηλώνουμε τα ποδάρια και αρνούμαστε να ακούσουμε άλλες απόψεις και δεν δεχόμαστε τίποτα. Δεν μπορώ να το πιστέψω πως αρνούνται να μάθουν, δεν μπορώ να καταλάβω πως δεν ξέρουν της απειλές στο αιγαίο! Μόνο το πυροβόλο των 127 χιλιοστών μας μάρανε, την στιγμή που ξέρουν πως μόνο με τα πυροβόλα των 76 χιλιοστών έχεις αρκετή αντιεροπορική άμυνα και εναντίων πυραύλων. Δεν ξέρουν πως η ταχυβολία μετράει; Δεν ξέρουν πως αν αρχίσεις να ρίχνεις σημαίνει πως θα σου ρίχνουν και αυτοί;
Θέλουν πραγματικά Ελληνική σχεδίαση; Θέλουν;
Τότε γιατί δεν το κάνουμε πηγαίνοντας λίγο πίσω για να δούμε τα Ιταλικά αντιτορπιλικά με πυροβόλα και των 127 και 2 των 76 χιλιοστών, με πυραύλους ΑΑ ότι θέλουμε αντιγράφοντας την σχεδίαση και να την βελτιώσουμε με τα σημερινά δεδομένα.
Κλάση Durand de la Penne 5400 τόνοι συν οι παλιώτερες κλασεις με της βελτιώσεις που έκαναν κάθε φορά!
Δεν ξέρουν τι θα γίνει σε έναν πόλεμο στο Αιγαίο; Δεν ξέρουν πως συχνά ένα δικό μας πολεμικό πλοίο βγαίνοντας πίσω από ένα νησί συναντάει περισσότερα Τούρκικά; Που είναι οι τορπίλες στην σχεδίαση; Πως θα χτυπήσεις 3 Τούρκικα πλοία; Ένα με πυροβόλο, ένα με τους πυραύλους και ένα με της τορπίλες. Με την παλιά σχεδίση των Ιταλών μπορείς να αντιμετωπίασεις περισότερα εχθρικά πλοία. Δεν τα ξέρουν αυτά τα ξεφτέρια μας;
Όχι δεν είναι σε λάθος σημείο το σχόλιο που θα βάλω μετά:
Τα έγραψα σε άλλο σχόλιο γιατί δεν αγοράσαμε τα 124 SF-105 KURASIER με 10 εκατομμύρια ευρώ, μόνο η απάντηση που έδωσαν οι στρατιωτικοί ειδικοί ήταν για γέλια και για κλάματα.
H αγορά δεν έγινε διότι οι επιτελείς της Διεύθυνσης Ιππικού Τεθωρακισμένων στην μελέτη που παρέδωσαν στον Α/ΓΕΣ δεν έκριναν σωστή την πρόταση αυτή για τους ακόλουθους λόγους, α) προσθήκη ενός νέου άρματος στο οπλοστάσιο του Ελληνικού Στρατού, β) έλλειψη προσωπικού, γ) ανάγκη ανάπτυξης συστήματος επιμελητείας για το νέο άρμα.
https://www.defence-point.gr/news/sk-105-kurassier-lysi-poy-echase-to-ges-gia-ti-thorakisi-ton-nison-vid
Δεν ήξεραν πως θα μπορούσαν να μπουν μέσα σε ZUBR και σε καταμαράν;
Δεν ήξεραν πως μπαίνουν άνετα σε ανοιχτού τύπου πορθμεία, σε LCM8 ακόμα και σε
C-130; Για τα μικρά νησιά που δεν είχαν και έχουν άλλο οπλικό σύστημα πως θα τα υπερασπίσουμε δεν έγραψαν τίποτα και σταματάω εδώ διαβάστε από το κείμενο:
Με απλά λόγια η Διεύθυνση Ιππικού Τεθωρακισμένων δεν ήθελε να φορτωθεί ένα νέο άρμα μάχης και για το λόγο αυτό χωρίς να χρειαστεί και πολύ σκέψη το απέρριψε χωρίς καμία έστω δοκιμή του οχήματος, ώστε να τεκμιριωθεί η θέση της.

Η θέση αυτή θυμίζει την γνωστή ρήση του Αρχιμίδη “Μη μου τους κύκλους τάραττε” όπως την εννοεί και την χρησιμοποιεί ο λαός μας, σε μια περίοδο που ο Ελληνικός Στρατός θα έπρεπε να εξετάζει όλες τις πιθανές χαμηλού κόστους λύσεις για την αύξηση της αποτελεσματικότητάς του.

Δυστυχώς, σύμφωνα με αναλυτές, το ΓΕΣ δεν μπόρεσε να αντιληφθεί την αξία αυτών των ελαφρών αρμάτων μάχης, με το αξιόλογο πυροβόλο των 105 χλστ που διαθέτει.

Δεν μπόρεσε να αντιληφθεί την επιχειρησιακή αξία ενός ευέλικτου άρματος μάχης με μικρό βάρος, που μπορεί να μάχεται την νύκτα, που μπορούσε να μεταβεί σε οποιοδήποτε προσβάσιμο σημείο των νησιών του Αν. Αιγαίου, χωρίς τους που υπάρχουν συνήθως από τις μικρές γέφυρες των δρόμων των νησιών. ΚΛΠ.

Αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα του 2020 η ασχετοσύνη σε όλο της το μεγαλείο!

C.p.
C.p.
4 months ago
Reply to  MIKROS HROAS

Αγαπητέ φίλε,Σχετικά με τα κούρασε ρ ,αν δεν με απατά η μνήμη μου βασίζονται στην οικογένεια των Λεωνίδας, αν ναι τότε τι πολυτυπια αναφέρει η ΔΙΤ/ΓΕΣ??

Βαρουφάκης
Βαρουφάκης
4 months ago

Τα χρήματα είναι πολλά αλλά αυτό ηταν γνωστό πολύ καιρό πριν και το αποδέχθηκαμε προχωροντας την συμφωνία. Κομβικό σημείο ήταν η παραλληλη αμυντική συμφωνία με την Γαλλία που θα επέτρεπε άμεση στήριξη στις τουρκικές προκλήσεις. Για αυτό δεν βλέπω κάποιο σχόλιο γιατί αν πχ οι Γάλλοι αρνήθηκαν αυτό το κεφάλαιο στην συμφωνία , τότε έδωσαν σοβαρό πάτημα για την δικαιολογημένη ακύρωση της. Εντούτοις πρέπει να είμαστε ρεαλιστές και να λάβουμε υπόψη τον αμερικανικό παράγοντα που δεν έβλεπε με καλό μάτι αυτή την συμφωνία και σίγουρα έχει μεσολαβήσει για την ακύρωση της. Το ναυτικό χρειάζεται ανανέωση , ισχυροποίηση και παρούσα και μελλοντική εδραίωση. Το ναυάγιο δημιουργεί ζητήματα και μακάρι να μην το βρούμε μπροστά μας στα επόμενα ελληνοτουρκικά επεισοδια

Κωνσταντίνος 1
Κωνσταντίνος 1
4 months ago

Διάβασα με ενδιαφέρον τον ορυμαγδό σχολίων εδώ και στο αδερφό σάιτ.Όλοι σχεδόν συμφωνούμε στα εξής:
1) Είναι απαράδεκτο να αναφέρεται, μετά από χρόνια διαπραγματεύσεων,ως δικαιολογία τις υψηλό κόστος, όταν αυτό ήταν γνωστό εξαρχής όπως και το ότι οι Γάλλοι είναι διαχρονικά πολύ κακοί στο μάρκετινγκ και ακριβοί σε ο,τι πουλάνε
2) Κανείς δε μας λέει ποιό πλοίο είναι το αντίστοιχο των γαλλικών φρεγατων σε ικανότητες, έτσι όπως ήταν η τελική ελληνική διαμόρφωση , σε ποιό κόστος και με ποιό ορίζοντα παράδοσης
3) Κανείς δεν έχει καταλάβει ποιά είναι η στρατηγική του ΠΝ από τη στιγμή που εγκαταλείπει την αεράμυνα περιοχής και δεν υπάρχει κανένας απολύτως σχεδιασμός για τα μελόντικα πλοία του.
4) Με το χρόνο που χάνονται οι διαδικασίες για οποιοδήποτε άλλο νεότευκτο πλοίο, το 2024 που θα ερχόταν η πρώτη φρεγάτα ήταν ο,τι καλύτερο μπορούσαμε να περιμένουμε.
5) Τα δις που “απελευθερώνονται ” από τη αγορά συγχρόνων πλοίων δεν πρόκειται ποτέ να δοθούν στην άμυνα, αφού έχουμε θέσει από μόνοι μας το πλαφόν των 500εκ. Απόδειξη, ο αστείος εκσυγχρονισμός των ΜEKO και η αγορά μιας χούφτας συγχρόνων τορπιλών που δε γεμίζουν καν όλους τους σωλήνες των υποβρυχίων μας και παρόλα αυτά “σέρνονται” εδώ και χρόνια.
Κλείνοντας θα θελα να υπενθυμίσω σε όλους αυτούς που ομιλούν για απουσία χρημάτων, ότι ο Μεταξάς ΜΟΝΟ για τη γραμμή των οχυρών (χώρια δηλαδή τους υπόλοιπους εξοπλισμούς) έδωσε σε σήμερινά λεφτά 58 δις ευρώ (βικιπαίδεια) σε μια εποχή που ήμασταν με τα γουρουνοτσάρουχα. Το ερώτημα είναι απλό:Πόσο κοστολογούμε το Καστελόριζο; Πόσα δίς θέλουμε να δώσουμε ώστε ν’αποτρέψουμε τη γαλαζια πατρίδα στο εδώ και 4.000 χρόνια γαλάζιο Αιγαίο μας;Η απάντηση είναι ούτε λίγα δις..

MIKROS HROAS
MIKROS HROAS
4 months ago

Συγνώμη αγαπητή Πτήση αλλά δεν κατάλαβα το ερώτημα σας.
Εναλλακτικές για ποιο θέμα; Για νέα πλοία; Για άλλες κατασκευές;
Για μεταχειρισμένα συστήματα;

Ο πόλεμος είναι τόσο κοντά και οι ανάγκες μας πολύ πιεστικές.

Δεν θα αρχίσω να κατηγορώ κανέναν αλλά όταν ξεκινάς για να φτιάξεις πολεμική βιομηχανία και ειδικά πλοία αρχίζεις με κάτι απλό.

Ένα περιπολικό ανοικτής θαλάσσης με οπλισμό κορβέτας και με προσθήκη στο πίσω μέρος, της δυνατότητας γρήγορης εξαπόλυσης 6-8 φουσκωτών στην θάλασσας όχι με γερανό. Και να μπορεί να ρίξει και αμφίβια 8-10 θωρακισμένα οχήματα που μπαίνουν αντί για τα φουσκωτά. Όλα κάτω από το ελικοδρόμιο -υπόστεγο ελικοπτέρου. Προσπαθείς να βάλεις στην σχεδίαση αυτή ότι δικό σου μπορείς να κατασκευάσεις.

Μετά πας σε φρεγάτα και ξεκινάς από λευκό χαρτί την σχεδίαση, εξετάζεις όλες της απειλές, τον δύσκολο καιρό στο Αιγαίο, τα οπλικά συστήματα αν είναι κατάλληλα για να μπουν μέσα στην σχεδίαση που κάνεις κλπ.

- Advertisment -

Most Popular

Οι ισπανικές φρεγάτες O. H. Perry έπαψαν να φέρουν πυραύλους SM-1 από πέρυσι

Οι έξι φρεγάτες κλάσης Santa Maria της Ισπανίας σταμάτησαν να φέρουν αντιαεροπορικούς πυραύλους SM-1 από τα μέσα του 2019, μιας και οι ΗΠΑ έπαψαν...

Η πρώτη υπερσύγχρονη κορβέτα Sa’ar 6 έφτασε στο Ισραήλ (Βίντεο)

Στο λιμάνι της Χάιφας βρίσκεται από χθες η πρώτη από τις τέσσερις καινούργιες κορβέτες Sa’ar 6, INS Magev. H άφιξη του πλοίου συνοδεύτηκε από εκδήλωση...

ΑΠΟΨΗ: “Κι από που να αγοράσουμε τελικά φρεγάτες;”

  Είναι ένα από τα αγαπημένα θέματα των ημερών. Από τη στιγμή που ο πρωθυπουργός είπε τον περασμένο Σεπτέμβρη πως πρόκειται να αγοράσουμε 4 φρεγάτες...

Το Αμερικανικό Ναυτικό παροπλίζει το «λαβωμένο» USS Bonhomme Richard

Το Αμερικανικό Ναυτικό δεν θα επισκευάσει το πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων USS Bonhomme Richard, το οποίο καιγόταν για περισσότερες από τέσσερις μέρες τον Ιούλιο στο...