20 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήThink Out Of The BoxΑΠΟΨΗ - Αναβάθμιση Κανονιοφόρων του ΠΝ, τα ελληνικά Littoral Combat Ships

ΑΠΟΨΗ – Αναβάθμιση Κανονιοφόρων του ΠΝ, τα ελληνικά Littoral Combat Ships

To 1912, η μάχη του Αιγαίου δόθηκε με τον απόπλου του ελληνικού στόλου από τον Φαληρικό όρμο και την απελευθέρωση της Λήμνου που στο εξής χρησιμοποιήθηκε ως προκλεχωρημένη βάση για δύο αποφασιστικές ναυμαχίες, της ‘Έλλης” και της “Λήμνου”, αμφότερες από τις οποίες έδωσαν τη νίκη στην Ελλάδα και επέτρεψαν την κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος και την δημιουργία του ως ελληνικής θάλασσας.

Κανονιοφόρος του ΠΝ στο Αιγαίο. Διακρίνονται οι λέμβοι στο κατάστρωμα μαζί με τον γερανό καθέλκυσης (φωτογραφία: Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό)

Το 1987, η παρολίγον μάχη με την Τουρκία δόθηκε με τον ελληνικό στόλο πυραυλακάτων και τορπιλακάτων να εξέρχεται πρώτος στο Αιγαίο και να κλείνει τα στενά και τους διαύλους μεταξύ των ελληνικών νησιών και των περασμάτων προς την “καρδιά” του πελάγους, χαρίζοντας κάποιες ώρες πολύτιμου χρόνου για να ολοκληρώσουν τα μεγαλύτερα πλοία, τα αντιτορπιλικά και υποβρύχια τον περισσότερο χρονοβόρο ανεφοδιασμό τους και να βγουν με τη σειρά τους επιβεβαιώνοντας την διαρκή ισχύ του ελληνικού στόλου.

UPDATE: Νέα Πολεμική Παραλλαγή για το ΠΝ, περί Αοράτων Πλοίων το ανάγνωμα πρόσχωμεν


Στη δεύτερη περίπτωση, οι Τούρκοι φέρθηκαν πιο έξυπνα, οργανώνοντας ένα ψυχροπολεμικό σκηνικό και διατηρώντας την πρωτοβουλία αρχικά αλλά ο κίνδυνος του ελληνικού στολίσκου ταχέων σκαφών αποδείχθηκε ισχυρό αντικίνητρο για να μην κλιμακώσουν περισσότερο. Μια παρόμοια έκδοση της Κρίσης εκδηλώθηκε 10 περίπου χρόνια μετά, στα Ίμια το 1996, όπου φάνηκε πως οι ελληνο-τουρκικές αντιπαραθέσεις βελτίωναν σταθερά τη θέση της Τουρκίας και το ζύγισμα μεταξύ του ΠΝ και του TDK ήταν περίπου ισοδύναμο.

Μοιραία το ερώτημα είναι: είμαστε έτοιμοι για την επόμενη κρίση;
Δεν εννοούμε, βέβαια, να παραβάλουμε πάλι τους καταλόγους βαρέων πολεμικών, τα αεροσκάφη, τα υποβρύχια, τα σύγχρονα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, τον αριθμό των πυραύλων.
Η κρίση ευνοεί τους τολμηρούς (κρίση / τύχη, η μετάφραση είναι σχεδόν ίδια) και στον 20ό τουλάχιστον αιώνα, το ΠΝ τόλμησε και κέρδισε, συντριπτικά ή στα σημεία. Ο αντίπαλος όμως επιμένει και η ιστορία δείχνει ότι μαθαίνει από τα λάθη του.
Το ερώτημα, λοιπόν, παραμένει: θα είμαστε έτοιμοι την επόμενη φορά να τον αντιμετωπίσουμε σε οποιοδήποτε πεδίο κι αν επιλέξει να αμφισβητήσει το status quo στο Αιγαίο;
Απαντώντας στο ερώτημα της οικονομίας και της ετοιμότητας, το ελληνικό Πολεμικό Nαυτικό ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 ένα πρόγραμμα ναυπήγησης περιπολικών σκαφών που θα έφερναν την ελληνική σημαία και τον φόβο των πυροβόλων στις άκρες του Αιγαίου χωρίς το κόστος και τη φθορά που θα μεταφραζόταν η δέσμευση σε αυτόν τον ρόλο μιας πανάκριβης και πολύτιμης φρεγάτας.
Τα πλοία αυτά ήταν οι “κανονιοφόροι”, ένας παλιός χαρακτηρισμός από τον 18ο αιώνα αλλά οι παραδόσεις στο Πολεμικό Ναυτικό έχουν δύναμη!

Διοίκηση Ταχέων Σκαφών του ΠΝ, από τα πρώτα τορπιλοβόλα, στις Super Vita – Μία περιήγηση στην ιστορία


Πρόκειται για πλοία μερικών εκατοντάδων τόνων, με μικρό πλήρωμα και μέση ταχύτητα που φέρουν ισχυρό εξοπλισμό παρατήρησης και επιτήρησης και τυπικά μέσα προβολής ισχύος, ένα πυροβόλο των 76 mm, ένα ακόμα των 40 mm και πολυβόλα.
Πρόσφατα παρατηρήθηκε η αναβάθμισή τους με ηλεκτρο-οπτικά συστήματα παρατήρησης της Miltech ενώ οι μισές είναι εξοπλισμένες με συστήματα διαχείρισης μάχης TACTICOS σαν κανονικές φρεγάτες.
Τα πλοία δεν έχουν ισχυρό οπλισμό, όπως προαναφέρθηκε, δεν έχουν πυραύλους να κατευθύνουν σε εχθρικούς στόχους και η αντιαεροπορική τους προστασία είναι στοιχειώδης με ναύτες που θα χειρίζονται φορητούς αντιαεροπορικούς εκτοξευτές (Stinger).
Τέλος, χωρίς σόναρ και ανθυποβρυχιακό οπλισμό είναι εντελώς αδύνατο να εντοπίσουν και να αντιμετωπίσουν τα τουρκικά υποβρύχια.

Σημαντική αναβάθμιση δυνατοτήτων του ΠΝ με εγκατάσταση νέων ηλεκτροπτικών αισθητήρων σε πλοία


Είναι δεδομένο, πως σε μια ανοιχτή σύγκρουση οι κανονιοφόροι δεν θα μπορούν να προσφέρουν και πολλά καθώς είναι αργοκίνητα πλοία για να εμπλέκονται με ελαφρά, ταχέα πυραυλοφόρα σκάφη αλλά εντελώς άοπλα για να εμπλακούν με βαρύτερα πλοία μεγέθους κορβέτας ή φρεγάτας.
Το ΠΝ τις προορίζει να εκτελούν περιπολίες και επιτήρηση ώστε να μην φθείρει τις φρεγάτες του και σε περίπτωση πολέμου θα περάσουν αμέσως στην τρίτη γραμμή, προστατεύοντας σημαντικά λιμάνια στα μετόπισθεν ή συνοδεύοντας νηοπομπές (ακόμα και για αυτό είναι υποεξοπλισμένες).

Οι κανονιοφόροι έχουν αποδώσει καλά ως σήμερα αλλά πολλές φωνές καλούν για την αναβάθμιση του ρόλου και -κυρίως- του εξοπλισμού τους (φωτογραφία: Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό)

Εκείνο που έχουν, οι κανονιοφόροι, εκτός από μια εξαιρετικό πακέτο ηλεκτρονικού εξοπλισμού είναι η ικανότητα να εκτοξεύουν μια ισχυρή ομάδα ειδικών δυνάμεων. Οι ενδιαιτήσεις τους επιτρέπουν να φιλοξενούν εκτός του πληρώματος των 48-55 ανδρών και 15-20 άνδρες οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν δυο λέμβους στο κατάστρωμα που καταβιβάζονται στη θάλασσα με έναν ελαφρύ γερανό.
Μήπως ήρθε η ώρα να δώσουμε στα πλοία αυτά κάτι περισσότερο;
Εφόσον η αναβάθμιση του οπλισμού τους είτε με αντιπλοϊκούς πυραύλους, είτε με ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό είναι μια ακριβή και πολύ αμφίβολης αποτελεσματικότητας υπόθεση, ίσως να μπορούσαμε να κάνουμε τις τωρινές τους ικανότητες πιο “αιχμηρές”, αυξάνοντας τις ικανότητες εγγύς μάχης και την δυνατότητα αποβάσεων μικρών τμημάτων αμφιβίων επιχειρήσεων.

Ο πύραυλος BGM-176B ‘Griffin’ της Raytheon μπορεί να καταφέρει χτυπήματα με κεφαλές ισχύος 6 κιλών εκρηκτικού σε στόχους 8 χλμ. μακρυά ενώ ο εκτοξευτής του έχει πολύ μικρό βάρος και δεν δημιουργεί προβλήματα σε ελαφρές πλατφόρμες. Στις ΗΠΑ χρησιμοποιείται από C-UAV και τα περιπολικά κλάσης Cyclone που έχουν το μισό εκτόπισμα από τις ελληνικές κανονιοφόρους (πηγή: U.S. Navy)

Τα πλοία θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τις RHIB με μια ισχυρή άκατο μεταφοράς αμφιβίων καταδρομέων υπό θώρακα, πιθανότατα μια έκδοση των σουηδικών CB90 ή των φινλανδικών ‘Jurmo’ που μπορούν να μεταφέρουν άνετα μια ομάδα 20 ανδρών με πλήρωμα 2-3 ατόμων με ταχύτητες 35-40 κόμβων και μεγάλη ευελιξία.
Με την κατάλληλη μετατροπή οι άκατοι θα μπορούσαν να τοποθετηθούν στο πίσω μέρος του πλοίου, καταβιβαζόμενες από έναν ισχυρότερο γερανό. Ο τελευταίος θα μπορούσε να προέλθει κάλλιστα από την πολιτική αγορά σαν τους γερανούς ξηρού φορτίου ή κοντέινερ που χρησιμοποιούνται σε αποθήκες (ξένα ναυτικά έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν γερανούς της πολιτικής αγοράς σε ναυπηγήσεις τους εφόσον είναι και καλοί και δοκιμασμένοι).

Σχέδιο της ακάτου εφόδου CB90. Είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο υψηλής αντοχής που παρέχει προστασία από πυρά φορητών όπλων ενώ μεταφέρει 20 άνδρες των ειδικών δυνάμεων χωρίς να τους εκθέτει στα στοιχεία της φύσης

Το οπίσθιο πυροβόλο, φυσικά, θα αφαιρεθεί δίνοντας χώρο για δύο ακάτους, ενώ η υπερκατασκευή μπορεί να τροποποιηθεί για να αυξήσει τα διαμερίσματα των καταδρομέων ή πεζοναυτών από 15-20 σε 25-36. Έτσι, το πλοίο θα μπορούσε να εκτοξεύσει μια έφοδο με δύο ακάτους και 12-18 άνδρες στην καθεμία ενώ παράλληλα θα μπορούσαν να έχουν ελαφρύ οπλισμό στη μορφή ενός Τηλεχειριζόμενου Σταθμού με ένα Πολυβόλο ή Πολυβομβιδοβόλο των 40 mm.

Mistral Simbad-RC in workshop at plessis-Robinson

Οι ικανότητες εκτόξευσης πυρών από το πλοίο θα πρέπει να αυξηθούν και νομίζουμε πως με την μετακίνηση των ακάτων εφόδου (μήκους 15-16 μέτρων η καθεμία) στο πίσω μέρος δημιουργείται χώρος πίσω από το ιστίο για ένα αντιαεροπορικό εκτοξευτή όπως ο SIMBAD ή o πύργος πολλαπλού ρόλου μάχης της Boeing που αναπτύχθηκε στη βάση του πύργου του συστήματος Avenger και μπορεί να εφοδιαστεί με εκτοξευτές Stinger, AIM-9 Sidewider, Hellfire, κατευθυνομένων ρουκετών Hydra 70, όπλων λέιζερ (!) καθώς και πυροβόλων χαμηλής πίεσης των 20, 25, 30 mm.
Για προσβολή στόχων σημείου το πλοίο θα μπορούσε να εφοδιαστεί με έναν εκτοξευτή με βλήματα loitering ή κάποιο φθηνής παραγωγής UAV-“αυτοκτονίας”. Στα τελευταία η συνδρομή του Ισραήλ ή των ΗΠΑ θα μπορούσε να αποδειχθεί πολύτιμη.

Το σύστημα της Boeing αξιοποιεί τον επανδρωμένο σταθμό του Avenger αφαιρώντας τον πυροβολητή και αντικαθιστώντας τον με ηλεκτρονικά συστήματα ενώ οι φορείς του τροποποιούνται για να εξοπλιστούν στο πεδίο με πυραύλους κατά στόχων εδάφους ή αέρος ανάλογα με την αποστολή. Το σύστημα προρίζεται να τοποθετηθεί στα τροχοφόρα οχήματα STRYKER 8×8 (φωτογραφία: Boeing)

Ωστόσο, με ένα πυροβόλο των 76 mm, δύο πολυβόλα των .50 in. κατά προτίμηση σε σταθμούς οπλισμού, έναν εκτοξευτή που θα μπορούσε να εξοπλιστεί με αντιαεροπορικούς πυραύλους ή κατευθυνόμενα βλήματα Hellfire ή Hydra 70 και την ικανότητα απόβασης μιας δύναμης πεζοναυτών ή ανδρών της ΔΥΚ, το πλοίο θα μπορούσε να ασκήσει πολύ πιο ουσιαστικά τα καθήκοντα περιπολίας και ελέγχου ακατοίκητων βραχονησίδων, που είναι το αντικείμενο των τουρκικών αμφισβητήσεων εδώ και 25 χρόνια.
Σε τακτικό επίπεδο, μαζί με τις ταχύτερες πυραυλακάτους που θα παρέχουν την απαραίτητη κάλυψη ισχύος και ταχύτητας, το ναυτικό θα διαθέτει την ικανότητα αποστολών με πλοία χαμηλού κόστους λειτουργίας και θα μπορεί να αντιμετωπίσει πολύ περισσότερα σενάρια κρίσης μέχρι να φτάσουν οι μεγαλύτερες φρεγάτες.

Προσχέδιο του ελληνικού Littoral Combat Ship όπως περιγράφεται, σε σχέδιο του Shipbucket (αρχική πηγή: Shipbucket)

Η πρόταση καλεί, φυσικά, για αρκετές μετατροπές που δεν είναι εκτός των ικανοτήτων των ναυπηγείων στο ναύσταθμο της Σαλαμίνας ή ακόμα και του Περάματος, μια επέκταση των διαμερισμάτων για άλλα 15-20 άτομα, έναν γερανό που μπορεί να αποκτηθεί έτοιμος από την ελέυθερη αγορά, δύο ακάτους και έναν ή δύο εκτοξευτές για περισσότερη ισχύ πυρός.
Δεν είναι απαγορευτικό κόστος και δεν περιέχονται “εξωτικά” συστήματα ενώ οι κανονιοφόροι είναι όλες-όλες 8. Νομίζουμε, όμως, πως το Ναυτικό μπορεί να κάνει “περισσότερα με λιγότερα” και να αφιερώσει στη συνέχεια την προσοχή του στην αναβάθμιση του κυρίως στόλου.

44 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
44 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
flatspin
flatspin
3 years ago

ενα refresh στα ηλεκτρονικα (ρανταρ-οπτικα-επικοινωνιες-link16), ενα καλο service στο 76ΜΜ, στις μηχανές του… και παράδοση τους στο λιμενικο σώμα.
Ναι. Δεν ειναι κακή ιδέα το λιμενικό σώμα να αναβαθμισει το επιπεδο του. Φτάνουν τα πανακριβα αοπλα Γαυδος και λοιπα πολυτελη σκαφη.

jackryan
jackryan
3 years ago
Reply to  flatspin

Συμφωνώ. Περιπολικά ανοικτής θαλασσής είναι. Η δουλειά αυτή εν καιρω ειρήνης ανήκει στην ακτοφυλακή. Σε περίπτωση πολέμου δε μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα κι αυτά που θα χρειαστεί να κάνουν θα τα κάνει το λιμενικό που θα επιταχθεί.
Ίσως να αξίζει η αναβάθμιση στα πιο πρόσφατα Osprey γιατι τα Abeking και Nashville δεν αξιζουν.
Άσχετο: Νομίζω ότι το ναυτικό πλέον έχει πάει σε link-22 σε επιπεδο ΝΑΤΟ.

SAAB
SAAB
3 years ago
Reply to  flatspin

Ξεχάστε το Λιμενικό. Δεν έχει μαντήλι να κλάψει και ούτε υπάρχει πρόθεση να αποκτήσει. Κερδίζονται προαγωγές όταν πουλάνε κάποιοι υποχρέωση ότι τα καταφέρνουν να συντηρούν σκάφη με “εξωτερικούς χορηγούς” και χωρίς κόστος για το Σώμα.

Nestoras
Nestoras
3 years ago

Στο άρθρο περιγράφεται ο ρόλος των σκαφών πολύ καλά.
Από αυτή την περιγραφή προκύπτει ξεκάθαρα γιατί δεν μπορεί το πλοίο αυτό να λειτουργήσει ως LCS ή υβρίδιο αποβατικού. Περιορισμένη ταχύτητα με τον τρέχοντα φόρτο, μειωμένη ως ανύπαρκτη αυτοπροστασία από υποβρύχιες και εναέριες απειλές, περιορισμένη αυτοπροστασία από πυραυλικές απειλές επιφανείας.
Φαντάζομαι θα υπάρξει επιπλέον μείωση ταχύτητας με τις εκτεταμένες αλλαγές που προτείνονται. Πρόκειται για αρκετά σημαντική επένδυση σε πλοία 25ετίας με ασαφή αποτελέσματα. Θα έλεγα πως τα χρήματα (αν υποθέσουμε ότι βρίσκονται) θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πιο αποτελεσματικά σε άλλα projects. Το ΠΝ έχει πολλά μέτωπα ανοιχτά αναφορικά με τον εξοπλισμό και τον εκσυγχρονισμό του!

nigozs
nigozs
3 years ago
Reply to  Nestoras

Λάθος !

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
3 years ago

Καλό σαν σκέψη δύσκολο στην εφαρμογή λόγο έλλειψης χρημάτων ίσως με την χρήση προγραμμάτων της ευρωπαϊκής ένωσης ανάλογη αναβάθμιση ως περιπολικά opv στο λιμενικό (ακτοφυλακή).

photographix
photographix
3 years ago

Εξαπολύσει. Αποβιβάσει.

d.b
d.b
3 years ago

Κάπου είχα διαβάσει ότι τα νεώτερα βελτιωμένα είχαν ικανοποιήσει πολύ το ναυτικό. Δυσκολεύομαι να καταλάβω πως θα μπει αυτό το ταχύπλοο εκεί πάνω.
Τα Ισραηλινά spike θα ήταν μια καλή λύση για εξοπλισμό τώρα που αγαπήθηκαμε

Digenis
Digenis
3 years ago

Οι κανονιοφοροι δεν ειναι καλες σε τιποτα και ως τέτοιες πρέπει να αποσυρθούν και να αντικατασταθουν με τα απο κατω
Ελικοπτερο, σοναρ ,αντιαεροπορικα,αντιπυραυλικο,πυροβολο.
https://en.wikipedia.org/wiki/Baynunah-class_corvette
15 τετοια 2 δις $ + 1 δις οπλα +fos . Και ο στολος εχει γεμιση,εχει αυξηθει και εχουν αντικατασταθει και ολες οι αρχαιολογιες σε πυραυλακατους .
Ο Σαφα ξέρει

Last edited 3 years ago by Manos11tzi
x-m
x-m
3 years ago
Reply to  Digenis

Αν εξαιρέσουμε ότι τα $$$ λείπουν , μια χαρά.

MPAMPIS
MPAMPIS
3 years ago

Ένας οκταπλος εκτοξευτης spike nlos στην υπερκατασκευη αρκεί, να μην ξεχνάμε και την δυνατότητα να εμπλέκει στόχους εδάφους και μάλιστα με χειρουργική ακρίβεια….
Σίγουρα τα πλοία με tacticos πρεπει να αναβαθμιστούν……
Γιατι να μεταφέρει cb90; έχουν αρκετή ακτίνα δράσης για να δράσουν απο μόνα τους στο……μικρό Αιγαίο…….

CKfurious
CKfurious
3 years ago

Aποψη μου πως οι αποστολές επιτήρησης που αναλαμβάνουν οι κανονιοφόροι θα πρέπει να περάσουν στο Λιμενικό μαζί με τα πλοία τουλάχιστον τα παλιότερα
Έτσι μπορεί να βρεθεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τον εκσυχρονισμό του στόλου και του εξοπλισμού και το Ναυτικό θα απαλλαγεί από το κόστος τέτοιων αποστολων
Τα πλοία αυτά έχουν μεγάλο αριθμό πληρώματος και σίγουρα ο εξοπλισμός τους σηκώνει αναβάθμιση
Αμφιβάλλω εάν μπορούν να φέρουν το cb90 από άποψη βάρους ευσταθEίας και επιδόσεων

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
3 years ago

Αγαπητή πτήση μιας και αρκετές φορές μιλήσαμε για πλοία από 2ο χέρι ρίξτε μια μάτια στο link αυτό ίσως κρύβεται εκεί κάποιος μικρός θησαυρός που μας βοηθήσει να πάμε λίγο πιο πίσω να κερδίσουμε κάποιο χρόνο και χρήμα. https://en.wikipedia.org/wiki/Naval_Inactive_Ship_Maintenance_Facility

Velos
Velos
3 years ago
Reply to  Spyros_Kapa

Σπυρο, εξαιρετικη ιδεα! Στο Naval Inactive Ship Maintenance Facility (NISMF) της Φιλαδελφειας βρισκονται 8 φρεγατες Oliver Hazard Perry ηλικιας 35-40 ετων. Παρακατω η λιστα αυτων:
USS De Wert (FFG-45)                   Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale      
USS Elrod (FFG-55)                        Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale      
USS Halyburton (FFG-40)              Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale     
USS Kauffman (FFG-59)                 Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale      
USS Klakring (FFG-42)                   Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale      
USS Robert G. Bradley (FFG-49) Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale      
USS Simpson (FFG-56)                 Oliver Hazard Perry frigate possible foreign sale  
Μια η και περισσοτερες απο αυτες, θα μπορουσαν να μας παραχωρηθουν και με μικρη δαπανη να γινουν επιχειρησιακες. 

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
3 years ago
Reply to  Velos

Εγώ θα έλεγα να δούμε μαζί και για αυτό εδώ εάν μας το έδιναν μιλάμε για τοπ αναβάθμιση δυνατοτήτων
USS Peleliu (LHA-5)

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
3 years ago
Reply to  Velos

Εάν μπορούσαμε να πάρουμε και αυτό τότε θα μιλούσαμε για τοπ αναβάθμιση των δυνατοτήτων μας μίας και έχω διαβάσει αρκετές φορές εδώ για το Σαν Τζωρτιο δείτε και αυτό https://g.co/kgs/qBeKPi είναι από την λίστα που έδωσα παραπάνω.

Astrachan
Astrachan
3 years ago
Reply to  Velos

Πολύ καλή ιδέα. Καλύτερα φρεγάτες παρά αντιτορπιλικό που δεν χωρά στο ναύσταθμο και θέλει τριπλάσια προσωπικό.

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
3 years ago
Reply to  Velos

Οι αδελαίδες μας κάνανε αυτές γιατί όχι?

flashg
flashg
3 years ago

Θα μπορούσαν να πάρουν το mw08 από τις meko αν ποτέ αρχίσουμε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού. Επίσης captas 1 https://www.thalesgroup.com/en/worldwide/defence/captas-1-variable-depth-sonar και να προστεθούν 2 σωλήνες για τορπίλες. Επίσης να μπει ένα sea-ram για αντιαεροπορικό-αντιβληματικό ρόλο. Παλαιότερα θυμάμαι από φωτογραφίες ότι φέρανε 4 harpoon στο πίσω μέρος. Μπορούμε να βάλουμε τον spear 3 που οι Άγγλοι δοκιμάζουν κατά πλοίον. Τώρα όσο αφορά την αντικατάσταση των rhib με cb90 δεν έχω σίγουρα γνώσεις αλλά μου φαίνεται εξαιρετικά μεγάλο βάρος για τόσο μικρά πλοία και ψηλά τοποθετημένο. Επίσης οπτικά από το σχέδιο βλέπω μεγάλη δυσκολία να κατέβουν και να ανέβουν με λίγο κύμα και να ασφαλιστούν αυτά τα σκάφη . Καλύτερα να μείνουν οι rhib. Πάντως με λίγη καλή θέληση μπορούν να μετατραπούν σε καλές κορβέτες.

randomname
randomname
3 years ago

Βγάλτε το νέο tab με το απλό αριστερό κλικ.
Όποιος θέλει νέο tab μπορεί απλά να πατήσει την ρόδα στο ποντίκι ή δεξί κλικ και “open in new tab”.
Δηλαδή υπάρχουν ήδη 2 άμεσοι τρόποι για νέο tab.
Δεν χρειάζεται και το αριστερό κλικ να έχει την ίδια λειτουργία.
Δεν υπάρχει τρόπος να μην ανοίγει νέο tab στην τωρινή κατάσταση.

kaymen
kaymen
3 years ago
Reply to  randomname

Προσυπογράφω…

sotbak
sotbak
3 years ago

ΑΛΣ μικρές ΜΕ ΌΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΌ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΆ ΣΥΣΤΉΜΑΤΑ λέω εγώ και ένα ένα για ΑΝΑΚΎΚΛΩΣΗ….

Velos
Velos
3 years ago

Καλη η ιδεα για μια οικονομικη αναβαθμιση των 8 κανονιοφορων, αλλα αντι για Simbad-RC θα προτεινα ενα συστημα με τεσσερεις εκτοξευτες, των ισραηλινων SPIKE NLOS με τετραπλασιο βεληνεκες απο το Mistral Simbad-RC (25 χλμ αντι 6 χλμ) και με χαμηλωτερο κοστος. Το SPIKE NLOS μπορει να χρησιμοποιηθει σε ρολο AAW, AShM και ASSM σε περιπτωση αποβιβασμενου εχθρικου οπλικου συστηματος στη στερια. Μια καλη συντηρηση και θα εχει πολυ μεγαλυτερη ισχυ απ’οτι εχει τωρα. Κοστος λιγωτερο απο ενα εκατομμυριο με αναχορηγια 4 επιπλεον ρουκετων, για ενα συνολο 8 σε καθε κανονιοφορο.

axeltgs
axeltgs
3 years ago

Μήπως αντί να σπαταλησουμε λεφτά για αναβάθμιση και προσαρμογές σε ένα πλοίο με εγγενείς αδυναμιες να δώσουμε ένα καινούργιο ρόλο με μικρές προσαρμογές και αναβαθμίσεις(ναρκοθετηση, υποστηριξη αμφιβιων επιχειρήσεων) στις πυραυλακατους κλάσης Ρουσεν που έχουν ούτως ή άλλως την ταχύτητα, την ισχυ και τα ηλεκτρονικά να ανταπεξελθουν. Φυσικά εγώ σε βάθος χρόνου ονειρεύομαι 16-18 πλοία που θα συνδιαζουν και τους δύο ρόλους σαν κορμό του Π. Ν με μικρό κόστος και μεγάλες δυνατότητες.

Manos2020
Manos2020
3 years ago

Ενα σύστημα RAM για προστασία…Και ένα σύστημα έστω μικρο όπως το boeing να μπορεί να αντιμετωπίσει ένα πλοίο του μεγέθους του η να υποστηρίζει επιχειρήσεις αλλιώς είναι άοπλο στη μάχη…

drinis
drinis
3 years ago

Καλή ιδέα αλλά μια πιο φτηνή λύση θα ήταν η αφαίρεση του πυροβόλου και μεταφορά των υπαχοντων γερανών και φουσκωτών στην θέση του. Εκεί που είναι οι γερανοί τώρα να τοποθετηθεί το 40αρι και εκατέρωθεν του πύργου εκτοξευτές Aim 9 ή Stinger με το ανάλογο ηλεκτροοπτικο και ΣΕΠ και αναβάθμιση του πυροβόλου για αντιβληματική δυνατότητα εάν γίνεται. Στον ελεύθερο χώρο πίσω 4 Harpoon. Κατά την αποψή μου δεν χρειάζεται πυραυλους τύπου Hellfire με εμβέλεια 8 χμ., την ανάγκη προσβολής σε αυτην την εμβέλεια μπορεί να εξυπηρετήσει το 76αρι. Τώρα πύραυλοι τύπου Spike ή ακόμη καλύτερα Kosàva με μεγαλύτερη ακτίνα δράσης θα είχαν νόημα και θα ήταν πολλαπλασιαστής ισχύος για το ΠΝ ειδικά οι δεύτεροι. Θα είχαν τότε τα περιπολικά την δυνατότητα π.χ. προσβολής βραχονησίδας απο τα 60χμ. Και μετά να αποβιβάσουν και 20 καταδρομείς για ανακατάληψη και μία στοιχειώδη αντιαεροπορική κάλυψη με τους Aim 9 και τα φορητά Stìnger πάνω στην βραχονησίδα για τους καταδρομείς. Επίσης για πολύ σύντομα χρονικά διαστήματα και ειδικές αποστολές θα μπορούσαν να μεταφέρουν και τους διπλάσιους καταδρομείς και να τους αποβιβάσουν σε δύο κύματα. Επίσης οι kosàva θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για επιθέσεις κορεσμού της αεράμυνας μίας φρεγάτας έαν είναι πιστοποιημένοι κατά ναυτικών στόχων και χωρίς την δυνατότητα αντιμέτρων απο τον αντίπαλο αφού κατευθύνονται στον στόχο τους απο οπτική ίνα.

drinis
drinis
3 years ago

Έχω την εντύπωση ότι το κόστος μίας τέτοιας υλοποίησης θα ήταν μηδαμινό και εφικτό για το ΠΝ. Κατά την γνώμη μου κάτι ανάλογο θα έπρεπε να γίνει με τις 3 Saar του λιμενικού και να αποδοθουν στο ΠΝ και όχι το αντίθετο που λένε πολλοί δηλ. να πάνε τα περιπολικά στο ΛΣ. Έχουμε απόθεμα απο 76αρια για να βάλουμε στις Saar και χρειάζονται μία αναβάθμιση των αισθητήρων τους. Έτσι το ΠΝ θα έχει μία δύναμη 13 περιπολικών πολλαπλών αποστολών που θα βρίσκονται πάντα στην περιοχή που θά μπορούν με Harpoon να είναι το πρώτο κύμα άμυνας εναντίον του ΤΝ εάν αποφασίσει να βρεθεί στον πάτο του Αιγαίου.

Tazos
Tazos
3 years ago

Η αναβάθμιση που προτείνετε είναι επιβεβλημένη αλλά πιστεύω πως δεν θα πρέπει να γίνουν τόσο εκτεταμένες αλλαγές στα σκάφη. Πιο πολύ θα έπρεπε να αφορά την αντικατάσταση του συστήματος μάχης αλλά και βελτιώσεις στον οπλισμό με ότι χωράει στο υπάρχον πλοίο. Ένα τέτοιο πρόγραμμα θα ήταν μια άριστη ευκαιρία να αναπτυχθούν εγχώρια συστήματα που αργότερα να τα υοθετήσει ο υπόλοιπος στόλός. Συγκεκριμένα
1)Εγχώριο σύστημα μάχης από την Scytalis βάση της εμπειρίας με τα Ρ3. Σε συνδυασμό με Link16-22 θα παρείχαν τα πλοία πληροφορίες στο συνολικό σύστημα επιτήρησης.
2)Επιτέλους να αναπτύξουμε εγχώρια έναν σταθεροποιημένο πυργίσκο με εγχώρια σκοπευτικά. Θα μπορούσε να τοποθετηθεί πυροβόλο 12.7χιλ ή 20χιλ απο τα εκατοντάδες που έχουμε και αργότερα να μπεί σε άλλα πλοία αφου οι ανάγκες είναι για δεκάδες πυργίσκους και έπρεπε ΧΘΕΣ να είχε ξεκινήσει ένα τέτοιο πρόγραμμα.
3)Αντικατάσταση ραντάρ επιτήρησης και ελέγχου πυρός
4)Τοποθέτηση πυργίσκου με Α-Α βλήματα(mistral-stinger) ή ιδανικά συνδυασμό με πυραύλους εδάφους για να αναβαθμιστεί η ισχύς πυρός.
ΟΙ ανάγκες του Π.Ν. είναι τεράστιες και αν χαθεί για μια ακόμη φορά η ευκαιρία για εγχώρια ανάπτυξη συστημάτων (που αργότερα θα οδηγήσει σε εξαγωγές όπως έχουμε δεί) θα είναι εγκληματικο!

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
3 years ago

Καλησπέρα σε όλους. Το άρθρο είναι άκρως ενδιαφέρον και σηκώνει μεγάλη συζήτηση.

 

Μεταφορά Ειδικών Δυνάμεων

Θα συμφωνήσω πλήρως ότι εκτός από την ναυτική επιτήρηση, το σύνολο των πλοίων της Διοίκησης Πλοίων Επιτηρήσεως θα πρέπει να είναι βάσεις εξόρμησης των Ειδικών Δυνάμεων (Καταδρομέων, ΔΥΚ, κ.α.). Αυτό πρέπει να γίνει ασχέτως αν θα παρέχονται σκάφη σαν τα CB-90 & Jurno ή τα «πατροπαράδοτα» RHIB με μοναδική προστασία την Εικόνα της Παναγιάς…

Τα όποια σκάφη χρησιμοποιεί η ΔΥΚ έχουν τους δικούς τους ρόλους και σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν και δεν πρέπει να είναι τα μόνα σκάφη καταδρομών. Άλλωστε, η διάθεση πολλών σκαφών στον ρόλο προσφέρει και στον αιφνιδιασμό του αντιπάλου καθώς θα του είναι πιο δυσχερές να εντοπίσει το σκάφος εκείνο που μεταφέρει τις Ειδικές Δυνάμεις. Να τονίσω εδώ πω η μέση ταχύτητα των Κ/Φ δεν είναι σοβαρό θέμα για την μεταφορά των Ειδικών Δυνάμεων , τα σκάφη ούτως ή άλλως βρίσκονται και επιχειρούν προωθημένα.

 

Επιτήρηση και Έγκαιρης Προειδοποίηση για τις Ένοπλες Δυνάμεις

Να πω εδώ όμως ότι σκάφη της Διοίκησης Πλοίων Επιτηρήσεως, που εκ των πραγμάτων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, θα έπρεπε να είναι μέσα επιτήρησης και έγκαιρης προειδοποίησης των Ενόπλων Δυνάμεων κι όχι απλά του ΠΝ. Γι’ αυτό και το πιο σημαντικό σύστημα κατά την γνώμη μου θα ήταν ένα ικανό σύστημα ESM/COMINT. Έτσι, τα σκάφη θα συνεισέφεραν στην ενημερώτητα κατάστασης επιπροσθέτως των άλλων μέσων (ΑΣΕΠΕ, UAV, παράκτια ραντάρ, παρατηρητήρια κ.α.). Τα Ίμια θα έπρεπε να μας είχαν διδάξει…

 

Παροχή Πυρών Υποστήριξης

Αν το δόγμα αλλάξει και τα σκάφη παραμένουν προωθημένα για αποστολές Επιτήρησης και Έγκαιρης Προειδοποίησης, τότε θα μπορούσαν να παρέχουν και πυρά υποστήριξης σε επιχειρήσεις κάλυψης ή ανακατάληψης νησίδων μας και όχι μόνο. Γι’ αυτό, εξελιγμένα πυρομαχικά των 76mm και κάποιο είδος πυραύλου είναι λύσεις εφικτές. Το τί είδος είναι αναλόγως των συγκεκριμένων αποστολών, μιλάμε κάτι ανάμεσα σε εύρος από Spike-NLOS (υποηχητικός αλλά με εμβέλεια), Brimestone (υπερηχητικός αλλά με μικρότερη εμβέλεια) μέχρι SeaVenom.

 

Διακλαδικότητα και Σχεδιασμός

Τα παραπάνω που αναφέρω και αυτά που αναφέρετε στο άρθρο προϋποθέτουν αλλαγές στον σχεδιασμό μας και πάνω από όλα διακλαδικότητα. Αν παραμείνει ο σχεδιασμός για απλή επιτήρηση και της μετακίνησης των Κ/Φ στα μετόπισθεν με το ξέσπασμα της συρράξεως δεν μπορούμε να μιλάμε ούτε για εξαπόλυση Ειδικών Δυνάμεων ούτε για τίποτε άλλο.

 

Υφιστάμενη Κατάσταση Μέσων

Δυστυχώς, και η Διοίκηση Πλοίων Επιτηρήσεως βρίσκεται σε κάκιστη κατάσταση όπως κι όλες ι υπόλοιπες Διοικήσεις, απόρια της μακροχρόνιας αδιαφορίας και ακύρωσης προγραμμάτων από τις πολιτικές ηγεσίες αλλά και του κάκιστου σχεδιασμού από το ΠΝ, που έχει ως αποτέλεσμα κάθε Διοίκηση να πρέπει να διατηρεί πολλά πλοία τα οποία δεν έχουν υποστεί τον παραμικρό εκσυγχρονισμό. Αναρωτιέμαι, πως καλύπτονται οι ανάγκες της Διοίκησης όταν από τις 10 Κ/Φ και τα 6 ΠΠ, τα μόνα που έχουν σύγχρονα ηλεκτρονικά είναι οι 4 HSY-56A κι όλα τ’ άλλα είναι όπως ήταν πριν δεκαετίες.

Για παράδειγμα, τα 2 Osprey-55 και τα 2 HSY-56 έχουν σύστημα ελέγχου βολής από τα Gearing FRAM… Για Asheville, Αντωνίου & Nasty δεν συζητάμε… Και φυσικά, σίγουρα υπάρχει θέμα με την διαθεσιμότητα των πληρωμάτων με στόλους 2 ή 3 ταχυτήτων.

 

Αν κανείς δεν γνώριζε πως θα αντικαθίσταντο τα σκάφη της Διοίκησης, όπως και τα Combattante, όπως τόσα άλλα, τότε πως μοιράσαμε τα χρήματα παντού και στο τέλος μείναμε με τόσα παμπάλαια πλοία και χωρίς νέες Φρεγάτες; Μήπως δεν έπρεπε να είχαν ναυπηγηθεί οι 4 HSY-56A, το ETNA και οι 2 τελευταίες SuperVita και τα λεφτά να είχαν δοθεί σε εκσυγχρονισμούς ολόκληρων κλάσεων και σε αξιόλογα μεταχειρισμένα; Γιατί να μην είχαν εκσυγχρονιστεί όλες οι Combattante, τα 2 Osprey-55 και τα 2 HSY-56 και σε αυτά να προστίθεντο τα Type-143A ή άλλες Combattante από το εξωτερικό που δέχονταν το ίδιο πακέτο εκσυγχρονισμό;

 

EPC

Η μόνη λύση μεσοπρόθεσμα κατά την γνώμη μου είναι μια light υπο-έκδοση των EPC σε συνδυασμό επιλεκτικού εκσυγχρονισμού των υφιστάμενων μέσων για να την βγάλουμε μερικά χρόνια. Κάποιο Ελληνικό CMS (από Scytalis;), H-O σύστημα Miltech TDR-10A, σύγχρονο ESM, data link, σύγχρονα πυρομαχικά για το OtoMelara είναι κάποιες κινήσεις που μπορούν να γίνουν τα επόμενα χρόνια για τα 2 Osprey-55 και τα 2 HSY-56 κι όχι μόνο.

GK_
GK_
3 years ago

Σαν ιδεα κεντριζει το ενδιαφερον.
Αλλα ομως τιθεται το προβλημα: Τι θα κανουν τα πλοια αυτα; Τις ιδιες απσοτολες ή κατι περισσοτερο;
Για να αποκτησουν αυξημενες δυνατοτητες σε ορισμενες απο τις προτασεις που αναφερονται πρεπει να εχουμε υποψη οτι χρειαζεται -σχετικα- πολυ χρημα.
Δεν μπορω να παραγνωρισω το γεγονος οτι σε περιπτωση πολεμου ειναι καλυτερα στην θεση τους να χρησιμοποιηθουν οι ΤΠΚ, ενω τα συγκεκρημενα πλοια να χρεωθουν αποστολες σε πολυ ποιο «ησυχες» θαλασσες.

Em.Ti
Em.Ti
3 years ago

Αυτό που ενδεχομένως αγνοούν οι περισσότεροι είναι ότι τα σκάφη αυτά οργώνουν καθημερινά το Ανατολικό Αιγαίο έχοντας μόνιμα μια διμοιρία Αμφίβιων Καταδρομέων ή (σπανιότερα) μια ομάδα της ΔΥΚ επάνω.
Πράγματι, είναι κατ’ουσία περιπολικά αλλά τον ρόλο τους δεν θα μπορούσε να αναλάβει το ΛΣ μιας και η δουλειά τους (πέρα από την επίδειξη σημαίας) είναι να επέμβουν σε κάποιο εν δυνάμει θερμό επεισόδιο επί βραχονησίδας και να αποβιβάσουν άμεσα το τμήμα που φέρουν. Το ΛΣ δε μπορεί να επωμιστεί τέτοιο ρόλο.
Οι ιδέες του άρθρου δεν είναι κακές, αλλά δεν ξέρω το CB90 (ή οποιοδήποτε άλλο σκάφος αυτής της κλάσης) θα μπορούσε να μεταφερθεί από κάποια Κ/Φ του ΠΝ, είτε λόγω μεγέθους, είτε λόγω βάρους, τουλάχιστον όχι εις βάρους της υπερκατασκευής (που προτείνεται και αυτή να μεγαλώσει). Άλλωστε, η λογική χρήσης των Κ/Φ (ώς έχει έως τώρα έστω) είναι να προσεγγίζεται ο στόχος τόσο ώστε να μπορεί να γίνει αναγνώριση με τα ηλεκτροοπτικά συστήματα του πλοίου και ανάλογα να γίνει η εξαπόλυση των ελαστικών λέμβων με τα αποβιβαζόμενα τμήματα. Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για πλοία με ούτως ή άλλως παλαιούς κινητήρες και όχι μεγάλη ταχύτητα (η οποία όμως λόγω ρόλου είναι απολύτως αναγκαία) και άρα οποιαδήποτε τέτοια επέμβαση σημαίνει και αναγκαία βελτίωση/αλλαγή στο κινητήριο σύστημα, με οτιδήποτε αυτό σημαίνει για το κόστος.
Ο τομέας στον οποίο θα μπορούσε να εστιαστεί κάποιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού είναι η αυτοπροστασία του σκάφους, η αύξηση της εμβέλειας αναγνώρισης (προφανώς με υιοθέτηση κάποιου μικρού UAV κάθετης αποπροσγείωσης) και η διασύνδεση με τις λοιπές μονάδες του στόλου. Επίσης, ο αυτοματοποιημένος πύργος της Boeing είναι μια καλή ιδέα, μιας και ο υπάρχων πύργος με το 40άρι (που θεωρητικά είναι αντιεροπορικό) είναι αναχρονιστικός.

zap
zap
3 years ago

Τα σκάφη είναι ακατάλληλα για το ΠΝ και τους ρόλους που καλείται να εκπληρώσει. Καλύτερα να περάσουν στο Λιμενικό ως έχουν. Ο κόσμος προχώρησε σε σκάφη ισχύος φρεγάτας ΜΕΚΟ στα περιπολικά ανοικτής θάλασσας. Για το νησιωτικό πέλαγος που έχουμε φτηνές εκδόσεις των LCS είναι ότι πρέπει.

KaizerAmstelVonLagerS
KaizerAmstelVonLagerS
3 years ago

Νομιζω οτι η μετατροπη θα δημιουργησει προβληματα ευσταθιας,πλευστοτητας,ταχυτητας…Μονο αν προσεξετε τον ογκο του CB90 πανω στο πλοιο στο σχεδιο που εχετε αναρτησει… ειναι αρκετο.
Τα πλοια αυτα ηταν λαθος εξ αρχης….Αργα,χωρις επαρκη οπλισμο και με μικρες δυνατοτητες τοσο μελλοντικου εκσυγχρονισμου οσο και επεκτασης δυνατοτητων.
Αυτο που φανερωνει η υπαρξη/αναπτυξη τους ειναι η ελλειψη εμπιστοσυνης του Κυβερνησεων/Π.Ν στο Λιμενικο να επιτελεσει την δουλεια του.Δικαιολογημενα εν μερη.
Φανερωνει επισης της διαχρονικη Ελληνικη “πατεντα” του να φορτωνεις υποχρεωσεις οργανισμων που δεν δουλευουν σε εναν οργανισμο που δουλευει για να κρυψεις την ανικανοτητα σου να αντιμετωπισεις το προβλημα και να το λυσεις.Βεβαια πολλες φορες η ανικανοτητα αυτη ειναι και ηθελημενη.Και στο τελος ακομα και ο οργανισμος που δουλευει…καταρρεει απο τα βαρη.
Τα πλοια αυτα ειναι πλοια Λιμενικου…Εκει ανοικουν.Καθε σκεψη για αυξηση της μαχητικοτητας τους εκτος απο οικονομικα ασυμφορη ειναι και εξαιρετικα δυσκολη λογω του σχεδιασμου τους…Δυστηχως αποτελουν αλλον εναν κρικο στην αλυσιδα που οδηγησε το Π.Ν στην σημερινη του κατασταση.

evaggelos
evaggelos
3 years ago

για το μονο που ειναι καλες οι κανονιοφοροι ειναι για να γινουν στοχοι,αμα θε αποβατικο πες στα ιταλα το σαν τζορτζιο,οσπρευ εχουν στο μαροκο να κ ο πελατης,μια καλη λυση ειναι τα σουπερ ντβορα 3 του ισραηλ,σαν ποιο μεγαλα αρα κ κοσμο ισως τα φλορεαλ της γαλλιας ενω ακομα κ η κονσερβα της λοκχιντ κανει δουλεια καλυτερη.

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
3 years ago
Reply to  evaggelos

H Florealπόσο καλύτερα εξοπλισμένη ειναι δηλαδή;
Δεν υπάρχουν μικρότερα και καλύτερα περιπολικά; Με την σημερινή τεχνολογί, περιπολικά των 1000t περίπου μπορούν να προσφέρουν πραγματικά πολλά στην άμυνα του αρχιπελάγους.

evaggelos
evaggelos
3 years ago

εχει ελικοπτερο καθως κ στην αρχικη εκδοση εξοσετ ειναι ηλικιας μεκο και σχεδον 3000 τονων,για ποιο μικρα υπαρχει τι σουπερ ντβορα 3 τα περισσοτερα ειναι απλα περιπολικα εμεις χρειαζομαστε κ οπλισμο.

Mikros-hroas
Mikros-hroas
3 years ago

Αν το ήθελε το ναυτικό θα είχε την πατέντα μου που μπορούσες να μεταφέρεις 6 φουσκωτά. Τρία από κάθε πλευρά το ένα επάνω στο άλλο, με ειδική πατέντα για να
βγουν και να πέσουν στην θάλασσα χωρίς γερανό.
Αν ήθελε το ναυτικό είχα τόσα σχέδια αποβατικών πλοίων!
Πχ αποβατικά καταμαράν που θα μπορούσαν με ειδική πατέντα, να κατεβάζουν
δυο CB90 ταυτόχρονα από τα πλευρά που θα τα μετέφεραν εσωτερικά.
και με ειδική πατέντα στο πίσω μέρος αποβατικά, σαν τα LCM6 ίδιου μεγέθους νέας σχεδίασης ή δικά μου αποβατικά.
Αποβατικά καταμαράν με κρεμασμένα αποβατικά LCM8 από κάτω κλπ.
Αποβατικά καταμαράν με ειδικές πατέντες που θα έριχναν αποβατικά κλπ.
Αποβατικά καταμαράν με ειδική κατασκευή σαν ασανσέρ στο πίσω μέρος που θα κατέβαζε
αποβατικά, άρματα ή αμφίβια οχήματα.
Περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης με LCVP ή φουσκωτά ή αμφίβια θωρακισμένα οχήματα που θα έπεφταν με γερανό ή κεκλιμένη πόρτα.
Φρεγάτες τα MRS, MOULTI ROLE SHIP που θα μετέφεραν LCPV η φουσκωτά ή θωρακισμένα οχήματα και θα τα έριχναν στην θάλασσα με ειδικές διατάξεις.
Η μελέτη για την τροποποίηση της ανωτέρω πατέντας, να υπάρχουν έτοιμες στον ναύσταθμο για να μπουν σε φορτηγά οχηματαγωγά συν την ειδική πίσω πόρτα-καταπέλτη.
Να μπορούν όλα μας τα επιβατικά πλοία να έχουν δυνατότητές απόβασης.
Να μην συνεχίσω και γράφω ποιος ενδιαφέρθηκε από το ναυτικό μας και από τα ναυπηγεία μας τόσα χρόνια; Κανείς!

aris32
aris32
3 years ago

αυτα πλοια και οι αποστολες αυτες πρεπει να περασουν στο λιμενικο-ακτοφυλακη. Το ΠΝ εχει αναγκη απο 8-10 πλοια περι τα 1500τν με σοναρ γαστρας 76χιλ οτομελαρα στραλες , 4harpoon, 4 τορπιλες , ρανταρ3d tr3d ή καποιο αναλογο, ηλεκτροοπτικα συστηματα, 8-10 ναρκες, εκτοξευτη spike ελικοδρομιο να στηριζει s70 και υποστεγο για να στεγαζει τον εξοπλισμο απο 1-2 scaneagle. 25-27 κομβους , 40-50 ατομα προσωπικα και 20 ατομα των ειδικων δυναμεων με ενα σκαφος για να επιχειρουν. καθημερινες αποστολες σε ολο το αιγαιο, ισχυρος οπλισμος , αποστολες συνοδειας, κτλ .(ισως θα μπορουσαμε να αλλαξουμε τις 4 τορπιλες και να βαλουμε ενα εκτοξευτη ανθυποβρυχιακων ρουκετων). και ολο τον απαραιτητο εξοπλισμο για αποστολες αναγνωρισεις καταγραφης σηματων, για παθητικη αμυνα κατα τορπιλων και Κ/Β.

SAAB
SAAB
3 years ago

Από την σελίδα του ΠΝ βλέπω ότι έχουμε 10 Κ/Φ.
Όλων ο οπλισμός είναι προσανατολισμένος σε στόχους επιφανείας μικρού βεληνεκούς και μεταφοράς ναρκών.
Εάν είναι να γίνει βελτίωση στο επιθετικό μέρος του πλοίου αυτό θα πρέπει να είναι στην ικανότητά του σε στόχους επιφανείας με την προσθήκη ενός πυραύλου μέσου βεληνεκούς και μικρού σε μέγεθος όπως έχει ήδη αναφερθεί.
Μικρού βεληνεκούς ικανότητα πλήγματος στόχων επιφανείας έχουν όλες (stinger). Και τέλος, αυτοπροστασία φουλ και ηλεκτρονικός εκσυγχρονισμός.

Aleko
Aleko
3 years ago

Απο το ίδιο το σχεδιάγραμμα φαίνεται οτι απουσιάζει παντελώς ο γερανός που θα ανεβοκατεβάζει τα ταχύπλοα (που θα ειναι και 2 cb-90(!!) μάλιστα το ένα δίπλα στο άλλο), ο οποίος θα πρέπει να ειναι και σημαντικά μεγαλύτερος απο τον ήδη υπάρχον.
Για να χωρέσει αυτό, έστω και κατα φαντασία, θα πρέπει να αφαιρεθεί ο ή οι εκτοξευτής/τές avenger που περιγράφετε και να μπει εκει ο γερανός. Μετά, αν χωράει κατι θα πλάγια του (port – starboard), θα είναι κάποιες πολυ μικρότερες πλατφόρμες όπλων RWS με όπλα (ενδεικτικά) πυροβόλο 12,7mm – 20mm ή με διπλό – τετραπλό εκτοξευτή mistral.
Για να χωράνε πιο μεγάλες πλατφόρμες όπλων όπως οι avenger που λέτε τοτε πρέπει τα ταχύπλοα να ειναι σημαντικά μικρότερα, δηλαδή γύρο στα 10m μήκος και όχι 16m που ειναι τα CB-90.
Απο ‘κεί και έπειτα ξεκινά ο πραγματικός εφιάλτης της μηχανολογικής – ναυπηγικής μελέτης
για το βάρος και κέντρο βάρους που θα επηρεάσει σημαντικότατα απο κάθε άποψη την πλοϊμότητα και ταχύτητα του σκάφους (το οποίο ειναι ήδη θέμα), μιας και η ανακατασκευή είναι τόσο εκτεταμένη.
Το θέμα του άρθρου πάντως έχει αρκετό ενδιαφέρον. Γι αυτο και θα πρότεινα ένα νέο άρθρο που θα συμπεριλαμβάνει:

  1. ακριβώς την θεση και το μέγεθος του γερανού
  2. ακριβώς την θέση και το μέγεθος των νέων όπλων
  3. ακριβώς το μήκος των ταχύπλοων
  4. όσο το δυνατόν πιο ακριβής εκτίμηση της αύξησης βάρους που θα επέλθει συνολικά
  5. κατα πόσο θα επηρεαστεί η ταχύτητα – επιτάχυνση του πλοίου και τι μπορεί να γίνει με αναβάθμιση κινητήρων
  6. εκτίμηση κόστους

Τέλος, στα σχεδιαγράματα θα πρεπει να περιλαμβάνεται και ενα κάτοψης με ακριβείς μετρήσεις υπο κλίμακα ώστε να αποδεικνύεται οτι χωράνε όλα και ως προς το πλάτος.

drinis
drinis
3 years ago

Μια άλλη διαμόρφωση θα μπορούσε να είναι η εξής. Παραμένουν οι λεμβοι στην θέση τους, το 40αρι να αφαιρεθεί και στην θέση του 4 ή 8 SSM και μπροστά τους κάποιο εγχώριο σύστημα με δύο διπλά 20αρια και Stinger ή AIM 9 εκατέρωθεν. Πίσω απο το κύριο πυροβόλο σε σταθερά κάνιστρα σε στυλ HARPOON οι KOSAVA ή SPIKE. Συμφωνώ όπως κάποιος έγραψε ότι τα CB 90 ή ακόμη καλύτερα τα Αγήνωρ μπορούν να έχουν βάσεις στην ξηρά. Κατά την γνώμη μου έτσι εξοπλισμένα μπορούν να αναλάβουν μεγάλη γκάμα αποστολών από ανακατάληψη βραχονισίδας μέχρι και επιθετικές ενέργειες με βομβαρδισμό σε βάσεις του εχθρού και συγκεντρώσεις στρατευμάτων, συνδρομή στην αμυνα των νησιων με βομβαρδισμό για εξάλειψη προγεφυρώματος, αποστολές επιφανείας-επιφανείας, ακόμη και συμετοχή σε ανθυποβρυχιακές αποστολές με τορπίλες -αν εξοπλιστεί με τορπιλοσωλήνες- σε συνεργασία με άοπλα AB 212 ASW απο προωθημένες βάσεις ξηράς στα νησιά. Αυτά τα πλοία κατά την γνώμη μου πρέπει να βρίσκονται πάντα σε 3 μικρές προωθημένες βάσεις του ΠΝ στα νησιά 2ης γραμμής με όλη την απαραίτητη υποδομή (μίνι ναυστάθμους) με επαρκή ΑΑ προστασία και αναχορηγία βλημάτων όπως και την δυνατότητα επισκευων και απο εκεί να εξορμούν στα περάσματα του Αν. Αγαίου. Επίσης αν τοποθετηθούν Kosava στα νησια 2ης γραμμής μπορουν να υποστηρίξουν τα 1ης γραμμης με βομβαρδισμο ακριβείας και να αφήσουν την αεροπορίας να δράσει μόνο αποστολες αεροπορικης υπεροχης πάνω απο τα νησια. Αν τοποθετηθούν δε και στα νησια 1ης γραμμης μπορούν να προσβάλουν στοχους στην Τουρκικη ενδοχώρα.

drinis
drinis
3 years ago

Αν κάποιος θέλει οπωσδήποτε τα CB 90 πάνω σε ναυτική πλατφόρμα υπάρχουν και τα 2 νέα ΠΓΥ που δωρήθηκαν στο ΠΝ.

Gunner
Gunner
3 years ago

Εντελώς ανέφικτο αυτό που προτείνετε. Το βάρος του CB90 είναι τέτοιο, που κάνει απαγορευτική την οποιαδήποτε σκέψη. Ρεαλιστικά τα σκάφη αυτά πρέπει να δεχτούν κάποιο εκσυγχρονισμό στους Αισθητήρες, τα ηλεκτρονικά και στο ΚΠΜ του πλοίου. Τα σκάφη πρέπει να αποκτήσουν κάποιο ΜΕΑ όπως το Scan Eagle, που δίνει την δυνατότητα εξαπόλυσης και ανάκτησης από σκάφη σαν τις Κ/Φ του ΠΝ.
Φωτογραφία από αυτόνομη ανάκτηση του μέσου, από μικρό πλοίο της αμερικάνικης ακτοφυλακής.comment image
Μια ακόμη αναβάθμιση θα μπορούσε να είναι η αναβάθμιση των πυροβόλων σε STRALES & με Bofors 3P για τα 40αρια, επίσης Spike NLOS θα ήταν καλό να υπάρχουν. Φυσικά αυτά εκτοξεύουν το κόστος αλλά και τις δυνατότητες στον θεό.

vaggelis
vaggelis
3 years ago

αστειοτητες αν θελουμε αποβατικο ας αποκτησουμε αποβατικο εαν θελουμε cb90 τοτε παιρνεις cb 90,το ολο θεμα θυμιζει πλοιοκτητες με σαπια παπορια που τα καθαριζουν τους αλλαζουν ονομα κ στο πουλαν για νεο αμ δεν.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ανάγκη για νέα υποβρύχια για το Πολεμικό Ναυτικό, γαλλικά, γερμανικά, σουηδικά, οτιδήποτε!

Η ιδέα για το σημερινό μας άρθρο προέκυψε μετά την είδηση πως η Ολλανδία θα αγοράσει νέα υποβρύχια από τη Γαλλία, από τη Naval...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

MH-60R «Romeo»: Θα γίνουν κυνηγοί των τουρκικών υποβρυχίων 214TN

Ο Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος-ASW (Anti Submarine Warfare) είναι μια κρίσιμης σημασίας ικανότητα που εκπληρώνεται από πολλαπλά μέσα της Ναυτικής Αεροπορίας. Στις ΗΠΑ αλλά και σε...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -