20 C
Athens
Πέμπτη, 6 Μαΐου, 2021
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ Ναύαρχος Κονιδάρης: Θέλω πλοίο και όχι πλωτό σταθμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Τοποθετήσεις...

Ναύαρχος Κονιδάρης: Θέλω πλοίο και όχι πλωτό σταθμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Τοποθετήσεις NavalDefence Innovation Forum 2021)

Συνεχίζουμε με τις τοπιθετήσεις του Ναυάρχου ε.α. Σπυρίδωνα Κονιδάρη, στο NavalDefence Innovation Forum 2021…

Χρήστος Κτενάς: Δημήτρη σε ευχαριστούμε. Να περάσουμε στον κο Κονιδάρη, ο οποίος ελπίζω να μας περιγράψει τις απαιτήσεις του ναυτικού για μια νέα φρεγάτα, χωρίς βεβαίως να διαλέξουμε από όλο τον πλούτο που μας παρουσίασε ο Δημήτρης Μιτσόπουλος, αλλά να δούμε τέλος πάντων, το ναυτικό μας σε μια νέα αγορά φρεγατών σύγχρονων τι πλέον ζητάει. Κάτι ελάχιστο.

    Κονιδάρης Σπύρος: Ευχαριστώ πολύ για το βήμα και ευχαριστώ ιδιαίτερα για την πρόσκληση.Η πιο εύκολη απάντησή μου θα ήτανε να έχουμε την ένωση, όχι την τομή, ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ + Παραγγελία πλοίου μεγάλου με δυνατότητες εύκολου ΕΜΖ και αναβάθμισης στο μέλλον. Αυτή η απάντηση όμως δεν είναι υπεύθυνη ούτε απαντά στην ερώτηση για τις προκλήσεις του σήμερα και τις απειλές του αύριο.

Γιατί, το σήμερα το έχουμε χάσει, καθώς έχουν περάσει 35 χρόνια από την τελευταία φορά που εξετάσαμε και παραγγείλαμε μεγάλο πλοίο (ΜΕΚΟ) και από τότε δεν έχουμε κάνει όχι μόνο ΕΜΖ αλλά ούτε την απλούστερη αναβάθμιση σε έστω 1 σύστημα.

Έτσι σήμερα, όπως και πέρυσι, απλώς συζητάμε και η όποια απόφαση => 1 πλοίο παράδοση σε 6 χρόνια και 4 πλοία σε 10 χρόνια.

Πάμε λοιπόν στο ΝΕΟ Πρόγραμμα για το μέλλον, που έχει να αντιμετωπίσει 3 προκλήσεις: (1)  ΧΡΟΝΟΣ Υλοποίησης,  (2) Εκτόπισμα + Επιχ. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ  (3)  ΚΟΣΤΟΣ

  1. Ο ΧΡΟΝΟΣ: Είναι εις βάρος μας και κάθε απαίτηση επιβαρύνει τον Χρόνο παράδοσης.

Για Πλοία σε παραγωγή : 1ο έτοιμο ίσως το 2026, Αν με μικρές αλλαγές : 1ο ίσως 2027 ($),. Αν όπως τα θέλουμε, ίσως το 2028 (+$$$ λόγω Non rec costs)

  1. ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ : Σε πλοία των 4.000 τ. δεν χωράνε ΟΛΑ!!! Ούτε μπορούν να είναι πλοία ΑΕΡΑΜΥΝΑΣ «ΠΕΡΙΟΧΗΣ» Θα χρειαστεί να διαλέξουμε πλοίο και με μειονεκτήματα.  Που δεν θα είναι Αεράμυνας Περιοχής αλλά ας έχει τουλάχιστον αξιοπρεπείς δυνατότητες Τοπικής Αεράμυνας.
  1. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ κ ΟΠΛΑ ΤΙΣ ΞΕΡΕΙ Η ΗΓΕΣΙΑ Ε.Δ + Π.Ν.

Για τους λιγότερο ειδικούς ακροατές μας σημειώνω κατ’ ελάχιστον:

  1. Συνδυασμό συστημάτων εντοπισμού στόχων Υπό, Πάνω, + Υπέρ την επιφάνεια και από αποστάσεις ικανές  για αντίδραση με δικά του όπλα.
  2. Σύγχρονο Τακτικό σύστημα, Επικοινωνίες,  Data-Links και διασύνδεση για δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις + υποστήριξη Επιτελείου
  3. Σύστημα Η/Ν Πολέμου με Soft Kill, σε ενέργεια επί πλοίων έμπειρου Π.Ν. (όχι «εμπορικού)
  4. Φορέας Ε/Π (10t) UAVs, RIHBs (Ειδικών δυνάμεων)
  5. Υψηλή ταχύτητα και αυτονομία
  6.  ΟΠΛΑ : Ποικιλία οπλικών συστημάτων και εναλλ. μεθόδων βολής εκάστου.  Κ/Β Ε-Ε και Ε-Α + Κύριο και 2οντα Πυροβόλα +  πολυβόλα 360ο .
  7. Α/Υ Πόλεμο : αντιμετώπιση/παραπλάνηση Τ/Λ και ει δυνατόν, Υ/Β από απόσταση-ASROC
  8. Επιφάνεια-Ορίζοντα : αντιμ. επιθέσεων κορεσμού (satur/swarm) από Low K/B, drones,ΤΣ
  9. Ειδικά κατά Drones ή UCAVs : Εύκολη αναβάθμιση – σύστημα Laser καταστροφής τους
  10. ΑΕΡΑΜΥΝΑ – Προσωπικές εκτιμήσεις  : Κατ’ αρχάς προτάσσω σοβαρή αυτοάμυνα + τοπική αεράμυνα με σύγχρονα συστ. αυτοπροστασίας Hard kill και Κ/Β Ε-Α, πολύ περισσότερα από τις ΜΕΚΟ με 16 Κ/Β Ε-Α και 2 αντιβληματικά PHALANX. Για την απειλή που αντιμετωπίζουμε + Επιχ. Περιβάλλον θεωρώ πως ο αριθμός των Κ/Β φόρτου πλοίου είναι πολύ σημαντικότερος από την εμβέλεια των Κ/Β ή του Ρ/Ε τους!!!

Με την εμπειρία Κυβερνήτη και Διοικητή, προτιμώ πλοίο με 50 κατευθυνόμενα βλήματα των  30 km,  έστω με ραντάρ των 150 km παρά πλοίο με 20 Κ/Β των 100 km, με super ραντάρ των 300 km. Μακάρι να είχαμε 14 Φ/Γ γενικών καθηκόντων σε άριστη κατάσταση όπως πριν 15 χρόνια και τότε θα ήμουν χαρούμενος με πλοίο Αεραμύνης με μόλις 32 Κ/Β μεγάλου βεληνεκούς. Θέλω πλοίο με τις μέγιστες δυνατότητες κατάρριψης και όχι πλωτό σταθμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.

Πλοία αεραμύνης: Έχουμε να παραγγείλουμε πλοίο ~35 χρόνια (1987-ΜΕΚΟ). Από τότε :

  • έχει εξελιχθεί η απειλή από αέρα, επιφάνεια + Υ/Β, ποιοτικά + ποσοτικά, ο εντοπισμός από δορυφόρους, drones,  ο Η/Ν πόλεμος, η τεχνολογία γενικά
  • η χώρα που μας απειλεί (Τ) έχει αναπτύξει τις υποδομές της σε Συστήματα C4ISR+, σε επικοινωνίες σε δορυφόρους, ναυπηγήσεις πλοίων μικρών + μεγάλων
  • Η χώρα αυτή έχει αποθρασυνθεί και παράλληλα έχουν σιωπήσει οι φίλοι/ σύμμαχοι παρά τις υπογεγραμμένες συμβάσεις του ΟΗΕ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.
  • Δικές μας Φ/Γ : ΣΗΜΕΡΑ:  9 “S” 42 ετών (τεχν. 1975) και  4 MEKO : 26 ετών (τεχν 1990)

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, πιστεύουμε πως ??? :

  • …. Οι νέες μας Φ/Γ θα επιχειρούν στην Αν Μεσόγειο- νοτ. Τουρκίας τελικώς ΜΟΝΕΣ ΤΟΥΣ ?
  • …. Με τέτοια απειλή από Τουρκικές ακτές?
  • …. Χωρίς κάλυψη αεροπορίας από ανατολικά?
  • …. με ελάχιστο χρόνο παραμονής Ελληνικής Π.Α. από δυτικά?
  • …. χωρίς ναύσταθμο και σύμμαχο με πολεμικές δυνατότητες στην θάλασσα και τον αέρα, στην Κύπρο? ΚΑΙ….
  • ….πως θα μπορέσουν 1, 2 ή 3 πλοία να αντιμετωπίσουν επίθεση συντονισμένη από αέρα, ξηρά, θάλασσα και υποβρυχίως σε τόπο και χρόνο που θα διαλέξει ο δόλιος Σύμμαχος?

Αν κάποιος πιστεύει ότι αυτό είναι εφικτό με 4 πλοία και 4 Δισ Ευρώ τότε έχει ανακαλύψει το αεικίνητο και θα πρέπει να σπεύσει να κατοχυρώσει την πατέντα και να διδάξει τους …κουτόφραγκους που ξοδεύουν για Αεροπλανοφόρα και Task Groups συνοδείας τους.

3η Πρόκληση : BUDGET: Δεν είναι μόνο η αγορά αλλά

  1.  + Δια βίου Υποστήριξης (life cycle cost) + τα ΚΡΥΦΑ ΚΟΣΤΗ όπως  :
  2. + Εκπαίδευσης (για 1 πλοίο ή όλα, πυρήνες πληρώματος ή μεγάλο αριθμό, έξω ή Ελλάδα;
  3. + Ανταλλακτικά Φόρτου Πλοίων και Φόρτος Βάσεως (ΝΣ) και σε τι ποσοστό.
  4. + Κόστος Κ/Β + Πυρομαχικών + Κόστος αναζωογόνησης αυτών ανά τακτά χρ. διαστήματα
  5. + Εγγυήσεις

Αν τα έχεις ήδη (Όπλα – Συστήματα) στο οπλοστάσιο σου : σου έρχονται φθηνότερα.

Κύριοι,

Όσοι μας παρακολουθούν και όσοι θα μας δούν, ανησυχούν πρωτίστως για την πατρίδα και το μέλλον της και στην συνέχεια για το Π.Ν. και τις νέες Φ/Γ. Γι αυτό θα ξεφύγω λίγο από το πλαίσιο του θέματος – θα αναφερθώ σε 4-5 σοβαρά και αλληλένδετα με το εξοπλιστικό πρόγραμμα, προβλήματα:

  1. Πληρώσαμε 3 δις ευρώ για 18 Α/Φ και συζητάμε για Αγορά 4 Φ/Γ με περίπου: 4 δις € ΟΤΑΝ στον πετσοκομμένο Π/Υ του Π.Ν. εγκεκριμένο από την Βουλή, προβλέπονται μόλις 25 εκ € το χρόνο για την συντήρηση όλου του Στόλου.   Καλείται επομένως από το Ναυτικό να συντηρεί όλο του τον Στόλο με το 1/7 της τιμής ενός Rafale και το 1/40 μιας νέας Φ/Γ.   Ζητείται λοιπόν από το Π.Ν. όχι απλώς η εφεύρει το αεικίνητο αλλά να συνεχίζει για 10 έτος να το αποδεικνύει.
  2. Με την άφρονα πολιτική δραστικού περιορισμού των εισαγωγών στις στρατιωτικές σχολές, λόγω μνημονίων, έχουμε σήμερα έλλειμα 2.000 υπαξιωματικών και τεχνιτών, για Στόλο 10 χρόνια πιο γηρασμένο.

Καλά τα συγχαρητήρια της Ηγεσίας στο Προσωπικό μας, αλλά, δυστυχώς δεν φτάνουν.

  1. Μιλάνε όλοι οι υποψήφιοι για ναυπηγήσεις στην Ελλάδα!!! (των 2 ή 3 τελευταίων)

Χωρίς Ιδιώτη Ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων ο οποίος και θα προσυπογράψει την σύμβαση Κατασκευής τους με : Ελλ. Κυβέρνηση + τον Ξένο οίκο που θα πάρει το πρόγραμμα, καμία Φ/Γ δεν μπορεί να ολοκληρωθεί στην Χώρα μας

Προσοχή λοιπόν τι υπογράφουμε, μη τυχόν και μετά 1-2 χρόνια, χωρίς Ναυπηγείο,  πληρώσουμε και από πάνω για να γίνουν όλες έξω ή έχουμε νέο Γεφύρι της Άρτας (ΤΠΚ 6, 7)

  1. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ (Gap Filler) – ΕΓΩ ΘΑ ΞΑΝΑΠΩ ΓΙΑ ΕΝΔΙΑΜΕΣΟ ΠΛΟΙΟ

Ενδιάμεσο σε μέγεθος. Την Κορβέτα που και αυτή το Ναυτικό την ζητάει εδώ και 15 χρόνια.

Όχι όμως αγορασμένη  -με 300~400 εκατ. Αλλά σχεδιασμένη και κατασκευασμένη στην Ελλάδα -ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΟΙΟ- με κόστος στο 60%   αυτού του ποσού.  Με σημαντικό μέρος της δαπάνης να παραμένει στην Χώρα, σε Έλληνες εργαζόμενους και η τεχνογνωσία σε Ελληνικές Εταιρίες και να λειτουργήσει ως μαγιά για την επόμενη μέρα/ πρόγραμμα.

Το πλοίο αυτό με την σημερινή τεχνολογία θα μπορεί να αντικαταστήσει μία Φ/Γ «S» και με χαμηλό κόστος, να συμπληρώσει μια  νέα Φ/Γ ή να καλύψει αδυναμίες της.

  1. Τουλάχιστον 15 Περιπολικά + Κ/Φ του Π.Ν. που επιτηρούν το Αιγαίο είναι πάνω από 45 ετών Σήμερα. Θέλουμε νέα και περισσότερα και στο Π.Ν. και στο Λ.Σ. για την επιτήρηση των εκτεταμένων Θαλασσίων Ζωνών και της ανοικτής Τ. Απειλής.

Νοιάζεται κανένας γι’ αυτά ??? ή είμαστε ικανοποιημένοι που ακόμη και τα χρήματα της ΕΕ για τα σύνορα μας τα επιστρέφουμε στην Δύση παραγγέλνοντας σκάφη του Λιμενικού, χωρίς καμία καινοτομία ή τεχνολογία, που φτιάχνονται εύκολα και φθηνά στο Πέραμα?

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ:

Επειδή οι καιροί δεν περιμένουν και, με εγκαταλειμμένο το παρόν, θα πρέπει Σήμερα να αποφασίσουμε για το μέλλον,  θεωρώ ότι η Κυβέρνηση θα πρέπει να πάρει σύντομα την δύσκολη απόφασή της ζυγίζοντας, πέραν των καθαρώς πολιτικών και γεωπολιτικών κριτηρίων της δικής της αρμοδιότητας, τα χαρακτηριστικά των προσφερομένων πλοίων, σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του Π.Ν., την εφικτότητα κάθε λύσης  και την μεταφορά τεχνολογίας στην Ελλάδα, το Μέλλον της Ελληνικής Ναυπηγικής και της Αμυντικής Βιομηχανίας, των Επιχειρήσεων υψηλής τεχνολογίας και των ΑΕΙ, που είναι συνυφασμένες όχι απλώς με το μέλλον του Στόλου και της Θαλάσσιας Ισχύος μας και αυτής της ίδιας της Εθνικής μας ακεραιότητας, ανεξαρτησίας, προόδου και υπερηφάνειας.

Σε περίπτωση κωλυσιεργίας ή αδυναμίας λήψης απόφασης ΠΡΟΤΕΙΝΩ :

  1. Έλεγχο Αγοράς για πλοία μεταχειρισμένα, όσο το δυνατόν με όπλα και συστήματα ίδια ή όμοια με αυτά που έχουμε, σε λογικές τιμές, για άμεση πρόσκτηση. Σχετικά με τις τιμές, όταν αγοράσαμε πρόσφατα 18 Α/Φ με 3,0 δις ευρώ, ήτοι με Μ.Ο. 160 εκ € το κάθε Α/Φ, μην περιμένουμε να βρούμε καράβια με δεκάρες !!
  1. ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΕΜΖ των ΜΕΚΟ που θέλουμε, επιλογή της ασφαλέστερης/ ταχύτερης λύσης και ανάθεση του έργου για εκτέλεση στο Ναύσταθμο με σοβαρές εργολαβίες σε Ελληνικές Εταιρείες.
  2. Λήψη απόφασης για Εθνικό Πλοίο. ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ και χρηματοδότηση του ελέγχου εφικτότητός τους, είτε από Κρατικό Π/Υ (R&D) είτε με την υποστήριξη Ελλήνων ευπατριδών. Έτσι θα κερδηθεί πολύτιμος χρόνος και με την ολοκλήρωση αυτής της πολύ φθηνής φάσης, εάν υπάρχει πρόγραμμα Φ/Γ, η κατασκευή των Ελληνικών ΚΡΒ θα μπορεί να συνδυαστεί με το πρόγραμμα Φ/Γ για ομοιοτυπία και συμπλήρωση τους επιχειρησιακά.
  3. Άμεση εκκίνηση προγράμματος ναυπήγησης Περιπολικών ΠΝ-ΛΣ από χάλυβα σε μικρότερα Ναυπηγεία GR.

Είτε αποφασίσει είτε όχι η Κυβέρνηση για τις Φ/Γ τα ακόλουθα 3 είναι απαραίτητα :

  • Άμεση ανάταξη του Π/Υ του ΓΕΝ κατά 50 εκ. ευρώ ετησίως, για επισκευές πλοίων
  • Άμεση ανάταξη του αριθμού των εισακτέων στις σχολές του Π.Ν. και παγιοποίηση πρόσληψης 150-200 στελεχών αποκλειστικά με ανώτερες και ανώτατες τεχνολογικές σπουδές/ έτος.
  • Λήψη απόφασης για τα Ναυπηγεία ΧΘΕΣ. Χωρίς Ιδιοκτήτη Ναυπηγείων να συνυπογράψει, κάθε σύμβαση κατασκευής πλοίων στην Ελλάδα είναι επικίνδυνη, θα μας στοιχίσει πολύ περισσότερο και θα καταντήσει ανέκδοτο αντίστοιχο του πλέον σύντομου στις Ε.Δ., αυτού του «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΜΕΚΟ».

Ευχαριστώ πολύ

   Χρήστος Κτενάς: Κε Κονιδάρη ευχαριστώ γιατί ανοίξατε την κουβέντα προς τα εκεί που έπρεπε. Γιατί δεν έχει νόημα να αγοράσουμε ένα καράβι, να το βάλουμε στο ράφι γιατί δεν θα έχουμε χρήματα να το συντηρήσουμε, δεν θα έχουμε προσωπικό να το υπηρετεί και δεν θα έχουμε βέβαια και λύση για τα δεκάδες καράβια του ναυτικού τα οποία επίσης θέλουν αντικατάσταση, αλλά δεν λέγονται φρεγάτες, λέγονται κανονιοφόροι, λέγονται πυραυλάκατοι. Και τα οποία επίσης είναι μεγάλης ηλικίας και όλα αυτά δουλεύουν συνεργατικά σε ένα πολεμικό ναυτικό. Ούτε μια φρεγάτα πολεμά μόνη της, ούτε μια πυραυλάκατος.

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lazarus
Lazarus
24 days ago

Για να εχουμε αποτρεπτικη ισχύ πρεπει να πληρώσουμε χοντρα και να επασχεδιασουμε εκτενώς. Ας το παραδεχτούμε. Δεν εχουμε την δυνατότητα να υποστηριζουμε την Κύπρο μεσα στον αμυντικο σχεδιαμό μας και δεν μπορούμε να απεχουμε από διεθνείς στρατιωτικές καταστασεις όποτε μας βολευει. Επιζητούμε συμμαχίες και οι συμμαχιες επιφερουν και υποχρεώσεις. Οταν λοιπΟν χρειάζεσαι τουλάχιστον δώδεκα μεγάλα σύγχρονα πλοία επιφανείας το κόστος κτήσεως, σντηρήσεως και εξοπλισμού ξεπερνα καθε μιζερο πολιτικαντικό υπολογισμό αλλα τελικα ισως και την οικονομική δυνατότητα της χώρας. Σταυρόλεξο για δύσκολους λύτες.

Βαγγέλης Σταματόπουλος
Βαγγέλης Σταματόπουλος
24 days ago

Καλησπέρα τα 3 δις για τα 18 Ραφαέλ από πού βγαίνουν ? Γτ παντού διαβάζω για 1,5 δις νομίζω.

Μάνθος
Μάνθος
24 days ago

Τα 3 δις για τα ραφαλ που τα βρήκε?

Giannis_Kak
Giannis_Kak
19 days ago

Με 4 Sigma 11515 Extended AAW, 2 Sigma 10514, αναβαθμιση ΜΕΚΟ 200ΗΝ και ΙΣΩΣ απο το 2024 και 2 Karel Doorman (M), θα ηταν τοσο δυσκολο να προχωρησουμε στην κατασκευη μιας ALS 75; Ειναι μικρο πλοιο, φθηνο και αν πετυχει το project θα μπορεσουμε να προχωρησουμε στην αντικατασταση των υφισταμενων πυραυλακατων “Combattante”. Ακολουθως, με τη τεχνογνωσια που θα εχουμε αποκτησει θα μπορεσουμε να προχωρησουμε και στην ALS 90, μετα στην ALS 115 και γιατι οχι και στην ALS 140. Με βημα-βημα, ολα μπορουν να συμβουν. Προφανως βεβαια μιλαμε για μια προοπτικη που θα παρει 1,5-2 δεκαετιες τουλαχιστον, αλλα αν πετυχει το εγχειρημα τα οφελη θα ειναι εξαιρετικα πολλα! Αν απο την αλλη δεν πετυχει, παλι θα υπαρξουν οφελη καθως εστω και με την αποτυχια θα εχουμε μαθει κατι.
Η αρχη για το “Εθνικο Πλοιο” θα μπορουσε να γινει παραλληλα με την αποκτηση νεων φρεγατων και γιατι οχι με μια συνεργασια με το Ισραηλ;!

- Advertisment -

Most Popular