20.6 C
Athens
Τετάρτη, 2 Ιουνίου, 2021
Αρχική Εκσυγχρονισμός του Στόλου Ποια πρόταση ωφελεί τυχόν "σπάσιμο" της Ενδιάμεσης Λύσης και της αγοράς φρεγατών;...

Ποια πρόταση ωφελεί τυχόν “σπάσιμο” της Ενδιάμεσης Λύσης και της αγοράς φρεγατών; Γάλλοι, Ιταλοί και Ισπανοί οι κερδισμένοι

 

Η είδηση που γράψαμε πριν λίγες μέρες, σχετικά με την πιθανότητα σπασίματος της αγοράς των νέων φρεγατών, και της Ενδιάμεσης Λύσης, είναι απολύτως λογική. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, οι πραγματικές Ενδιάμεσες Λύσεις είναι ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ. Στην πραγματικότητα είναι οι εξής δυο, οι φρεγάτες Type 23 από το Royal Navy και οι Karel Doorman από το Koninklijke Marine (Ολλανδικό Ναυτικό). Φυσικά και παίζουν, ακόμη, τα Ticonderoga από το USN, αλλά αν θέλουμε να μιλήσουμε για πλοία που μπορούν αύριο να πάρουν θέση στο ΠΝ, είναι οι δυο κλάσεις που αναφέραμε.

Νέες φρεγάτες: Όχι υποχρεωτικά «πακέτο» με την ενδιάμεση λύση δηλώνει ο ΥΕΘΑ

Η απάντηση την περασμένη εβδομάδα του ΥΠΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου σε επερώτηση της αντιπολίτευσης για το θέμα, ήταν μάλλον ξεκάθαρη. Εάν κι εφόσον μπορεί, το ΠΝ θα διαχωρίσει την Ενδιάμεση Λύση από το πρόγραμμα των φρεγατών/εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ, προκειμένου να αυξηθεί ο ανταγωνισμός. Τι σημαίνει αυτό.

Οι Ισπανοί έρχονται με εκσυγχρονισμένες Santa Maria σαν εναλλακτική Ενδιάμεση Λύση για το ΠΝ;

Οι Ολλανδοί, έχουν ένα εξαιρετικό πλοίο, τη SIGMA 11515HN, ισορροπημένο, θα έλεγε κανείς πως είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του ΠΝ. Αλλά έχουν και την πιο “βιώσιμη” Ενδιάμεση Λύση. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Βρετανούς. Η ΑΗ140 είναι το value for money πλοίο της διαδικασίας, ενώ οι Type 23 είναι πλοία που το ΠΝ μπορεί να τα παραλάβει ακόμη και φέτος. Ενώ οι Αμερικανοί, με τα Ticonderoga, μπορούν να “σαρώσουν” τα πάντα στο πέρασμά τους και να κάνουν την επιλογή της HF2 υποχρεωτική χωρίς «πολλά-πολλά».

ΑΠΟΨΗ: Το ΠΝ θέλει ενδιάμεση λύση, όχι στόχους επιφανείας. Cassard, O.H.Perry, Maestrale είναι εκτός συζήτησης

Έτσι, οι Γάλλοι με τις αρχαιοπρεπείς Cassard, οι Ισπανοί με τις Santa Maria και οι Ιταλοί με τις Maestrale, δείχνουν να μένουν πίσω. Αυτό όπως πολύ εύκολα μπορεί να καταλάβει κάποιος, δεν βοηθά τον ανταγωνισμό. Αν μπορούν οι χώρες να διαθέσουν την Ενδιάμεση Λύση “ανεξάρτητα” από τις φρεγάτες, γιατί να μην ξαναμπούν στο “παιχνίδι” οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και το κυριότερο, οι Ισπανοί με την κορυφαία F110;

Οι λόγοι που δεν μας “κάνουν” για Ενδιάμεση Λύση Maestrale, Cassard, Ticonderoga, και δεν είναι τα χρήματα

Αν οι Αμερικανοί φέρουν αυτές τις μέρες Ticonderoga, οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης τιμής, ή απόσπασης άλλων ανταλλαγμάτων από πλευράς ΠΝ “πάει περίπατο”. Επίσης, οι Ολλανδοί και οι Βρετανοί, αν ξέρουν πως η Ενδιάμεση Λύση θα παιχτεί μεταξύ τους, δεν θα συμπιέσουν περαιτέρω τις προσφορές τους. Αυτό μπορεί να γίνει αν επανέλθουν οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Ισπανοί. Άλλωστε, Γάλλοι και Ιταλοί προσφέρουν τους ASTER 15/30, ένα όπλο που εκτιμά ιδιαιτέρως το ΠΝ.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group ξεκαθάρισε σήμερα το πως θα είναι η ελληνική FDΙ καθώς και ποιες είναι οι φρεγάτες Ενδιάμεσης Λύσης

Η αγορά 2+2 φρεγατών Μ, όπως έχουν γράψει έγκυροι δημοσιογράφοι στο χώρο της άμυνας, όπως ο Β. Νέδος αλλά και ο Δ. Σαρικάς, θα επιτρέψει στο ΠΝ να κάτσει κάτω τους ενδιαφερόμενους, και να αποσπάσει τα μέγιστα ανταλλάγματα. Οι Γάλλοι έχουν αποδείξει πως δεν εγκαταλείπουν, παρά τα λάθη τακτικής που έχουν γίνει, ενώ οι Ισπανοί, όπως είπαν σε πρόσφατη συνέντευξή τους, έχουν ένα επίσης προϊόν που το διαθέτουν σε ανταγωνιστική τιμή. Για τους Γερμανούς δεν λέμε κάτι, γιατί δεν ξέρουμε να έχουν καν επιστρέψει με αναλυτική προσφορά στη Μεσογείων. Συνεπώς, δεν υπολογίζουμε το τι προσφέρουν (ακόμη;)

ΑΠΟΨΗ: Οι βρετανικές φρεγάτες Type 23 είναι η μόνη επιλογή, αν “φύγουμε” για “Ενδιάμεση Λύση” εκτός ΗΠΑ

Μπορεί κάποιοι να ήθελαν συμφωνία με τους Γάλλους “εδώ και τώρα”, άλλοι να μην επιθυμούσαν την αποστολή LoR στους Αμερικανούς, άλλοι να ζητούν επίσπευση και υπογραφή με Ολλανδούς ή Βρετανούς επί τόπου. Εμείς από την πλευρά μας βλέπουμε μια διαπραγμάτευση για γερά νεύρα, μια Ελλάδα που για πρώτη φορά δεν επαιτεί, αλλά απαιτεί. Αν είχαμε πάρει το καλοκαίρι 2 [email protected] στην «προνομιακή» τιμή των 3,5 δις, σήμερα δεν θα παίρναμε 4 πλοία στην ίδια τιμή. Ούτε αν είχε κλείσει η “δουλειά” με τους Αμερικανούς, θα μαζεύονταν τα μεγαλύτερα ναυπηγεία του πλανήτη έξω από το ΓΕΝ.

Μερικοί θέλησαν να δείξουν πως η δουλειά είχε «κλείσει» υπέρ ΗΠΑ ή Γαλλίας. Πολύ σωστά, το ΥΠΕΘΑ έβαλε όλους τους ενδιαφερόμενους «μέσα». Αν το είχαν καταφέρει, και είχαν διώξει τους υποψηφίους, ποιος θα ήταν τυχερός; Πως θα διαπραγματευτεί κάποιος αν δεν υπάρχει ανταγωνισμός; Αν υπήρχαν μόνοι οι Αμερικανοί, ή μόνο οι Γάλλοι, γιατί να γίνεται «σφαγή» προτάσεων με κορυφαία ναυπηγεία; Συνεπώς, αντί κάποιοι να θέλουν να «διώχνουν» προτάσεις, θα έπρεπε να ζητάμε ακόμη περισσότερες. Κρίμα που οι Γερμανοί δεν έδειξαν το ζήλο που θα έπρεπε…

«Mer et Marine»: Οι Γάλλοι προσφέρουν Cassard ή La Fayette στο ΠΝ για ενδιάμεση λύση, οι FREMM παραμένουν ανοιχτές σαν ενδεχόμενο αν αγοραστούν [email protected]!

Λίγη υπομονή, ας δούμε τι θα προσφέρουν και οι Αμερικανοί σαν Ενδιάμεση Λύση. Αλλά το “σπάσιμο” της Ενδιάμεσης Λύσης, ξαναβάζει στο “παιχνίδι” τους πάντες, όχι μόνο τους «γνωστούς» Ολλανδούς, Βρετανούς και Αμερικανούς. Κι αυτό οφελεί τον ανταγωνισμό. Κάπου εδώ θα πρέπει να πούμε πως πρέπει να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες γιατί το ΠΝ δεν αγόρασε τις Adelaide. Όσα έχουμε γράψει περί “κακής κατάστασης” των πλοίων, που ήταν από πηγές του ΠΝ, εκ του αποτελέσματος, δηλαδή εκ της παραλαβής και της επιχειρησιακής αξιοποίησης από τους Χιλιανούς, δεν ισχύουν. Θα ήταν τελείως διαφορετικά τα πράγματα σήμερα αν οι Adelaide υπηρετούσαν στο ΠΝ. Συνεπώς, μια ενημέρωση θα την θέλαμε.

- Advertisment -

Most Popular