Η δύναμη των κοινωνικών δικτύων φαίνεται ότι συνεκτιμήθηκε στη “μάχη” για την προμήθεια νέας φρεγάτας από το Πολεμικό Ναυτικό, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά να δούμε ανάρτηση ξένου ναυπηγικού οίκου στα ελληνικά, στο Facebook. Την αρχή λοιπόν την έκανε η αμερικανική Lockheed Martin, με ανάρτησή της στην επίσημη σελίδα της η οποία ως «χορηγούμενη (sponsored)» προωθείται στο ελληνόφωνο κοινό.
Η ανάρτηση με σύντομη περιγραφή στα ελληνικά, παραπέμπει σε πιο αναλυτικό κείμενο, επίσης στα ελληνικά, το οποίο αναπτύσσει τις κυριότερες δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά των πλοίων MMSC, που προτείνονται στην Ελλάδα. Το ενδιαφέρον στην ανάρτηση πάντως (με τίτλο “Οκτώ πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε για τις φρεγάτες MMSC”) είναι ότι εμφανίζονται νέες απεικονίσεις -ψηφιακά επεξεργασμένες- της διαμόρφωσης που προβάλλει η εταιρεία. Όσο για την αντίδραση του κοινού στην ανάρτηση, μάλλον απεικονίζει από την καλή (και την ανάποδη…) το ενδιαφέρον των χρηστών για την επικείμενη αγορά φρεγατών.
Παρόμοια προσέγγιση είχε υπάρξει στο παρελθόν με κείμενο στα ελληνικά, όταν ο Γάλλος πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν με μία δική του ανάρτηση στο Facebook είχε απευθυνθεί στους Έλληνες:
Παρόλαυτά, είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε τέτοια επικοινωνιακή προώθηση ενός αμυντικού συστήματος στο γενικό κοινό κι όχι μέσω καταχωρήσεων στο κατά τεκμήριο πιο εξειδικευμένο κοινό του ειδικού Τύπου. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν θα υπάρξει ανάλογη συνέχεια… στα ελληνικά κι από ανταγωνιστικά ναυπηγεία. Το μόνο βέβαιο πάντως είναι ότι ο ανταγωνισμός εξ ορισμού είναι επωφελής για τον τελικό χρήστη, αφού εξαναγκάζει τους επίδοξους ανάοδοχους να βελτιώνουν συνεχώς τις προσφορές τους.