25.8 C
Athens
Κυριακή, 26 Ιουνίου, 2022
Αρχική ΑΜΥΝΑ Ναυτική επιτήρηση μέσω Μη Επανδρωμένων Σκαφών - η Σιγκαπούρη επενδύει στο μέλλον

Ναυτική επιτήρηση μέσω Μη Επανδρωμένων Σκαφών – η Σιγκαπούρη επενδύει στο μέλλον

Το πολεμικό ναυτικό της Σιγκαπούρης θα εντάξει σύντομα στις τάξεις του μια σειρά νέων Μη Επανδρωμένων Σκαφών Επιφανείας Ναυτικής Ασφάλειας (Maritime Security Unmanned Surface Vessels – MARSEC USV), που θα πυκνώσουν το δίκτυο επανδρωμένων σκαφών για τον έλεγχο των χωρικών υδάτων της.

Η ανακοίνωση ήρθε από τον υπουργό Αμύνης, Dr. Ng Eng Hen, στην παρουσίαση των στόχους του υπουργείου για το επόμενο έτος στο Κοινοβούλιο. Τα μη επανδρωμένα σκάφη ασφαλείας του Ναυτικού της Σιγκαπούρης θα ολοκληρώσουν τις δοκιμές εν πλω μέσα στο έτος. Εξοπλίζονται με λογισμικό αποφυγής σύγκρουσης και ελέγχου, το οποίο είναι εγχώριας ανάπτυξης.

Το Ναυτικό της Σιγκαπούρης στηρίζεται σήμερα σε ένα σύστημα παρακτίων αισθητήρων και πλοίων στη θάλασσα που συνθέτουν ένα δίκτυο παρακολούθησης για τα χωρικά ύδατα. Το δίκτυο θα ενισχυθεί σύντομα με τα νέα μη επανδρωμένα σκάφη MARSEC. Το Ναυτικό έκρινε το μέτρο απαραίτητο για την ενίσχυση της ασφάλειας των Στενών της Σιγκαπούρης, από όπου διέρχονται πάνω από 1.000 πλοία σε καθημερινή βάση. Πρόκειται, επίσης, για το τρίτο θαλάσσιο πέρασμα που επηρεάζεται από την πειρατεία και τη ληστεία (μετά τις θάλασσες της Νιγηρίας και της Ινδονησίας) σύμφωνα με αναφορά του γαλλικού ναυτικού του 2020.

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Αμύνης, το νέο USV αναπτύχθηκε με τη συνεργασία της Υπηρεσίας Αμυντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας (DSTA) και των Εθνικών Εργαστηρίων DSO. Πηγές του εγχωρίου αμυντικού Τύπου αναφέρουν πως η πλατφόρμα αναπτύχθηκε στα ναυπηγεία Lung Teh με την αμυντική βιομηχανία ST Engineering να δρα ως γενικός εργολάβος και ως υπεύθυνη για την ενσωμάτωση των ηλεκτρονικών συστημάτων. Η διαδικασία αντέγραψε την περίπτωση του πρώτου USV που εντάχθηκε στο ναυτικό της Σιγκαπούρης, του Venus 16, που χρησιμοποιήθηκε σε καθήκοντα ναρκοπολέμου.

Συνεργασία εταιρειών Ελλάδος-ΗΑΕ αποδίδει καρπούς με τη μορφή ρομποτικών σκαφών

Τo νέο USV ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό τεχνολογίες που του επιτρέπουν την ανάληψη αυτόνομης δράσης σε πυκνό δίκτυο ναυτικού περιβάλλοντος. Τα σκάφη εξοπλίζονται με συστήματα αυτόνομης πλοήγησης και ένα εγχώριας ανάπτυξης σύστημα πρόγνωσης και αποφυγής πρόκσρουσης (CDCA) που θα επιτρέψει στα σκάφη να κινηθούν με ταχύτητα και ασφάλεια στα πολυσύχναστα νερά των Στενών και να αντιμετωπίσουν την απότομη αλλαγή του αέρα και των θαλασσίων ρευμάτων. Ο υπολογισμός γίνεται μέσω ενός αλγορύθμου που ανέπτυξαν μηχανικοί των εργαστηρίων DSO και DSTA μελετώντας το μοτίβο της κίνησης στα Στενά της Σιγκαπούρης για μια περίοδο 9 μηνών. Μετά από δοκιμές εν πλω για να δοκιμαστεί η αξιοπιστία του συστήματος, το MARSEC USV είναι έτοιμο για πλήρως αυτόνομες δοκιμές.

Το USV θα κατευθύνεται από βάση επιχειρήσεων στην ξηρά ή από άλλο μητρικό πλοίο. Για την παρακολούθηση και κατεύθυνσή του απαιτείται πλήρωμα μόλις δύο ατόμων, μια μεγάλη βελτίωση από το προηγούμενο αυτόνομο USV της Σιγκαπούρης που απαιτούσε πλήρωμα 23 ατόμων στην ξηρά. Αποστολή του σκάφους θα είναι η περιπολία, ο έλεγχος υπόπτων σκαφών και η θαλάσσια απαγόρευση.

Στο μέλλον αναμένεται τα MARSEC USV να εξαπολύονται και από μητρικά σκάφη, τα Πολεμικά Πλοία Πολλαπλών Ρόλων (MRCV), που θα αντικαταστήσουν τις πυραυλοφόρες κορβέτες κλάσης ‘Victory’. Αυτό αναμένεται να γίνει από το 2025 ως το 2030. Η χρήση μη Επανδρωμένων σκαφών και αεροσκαφών και άλλων τεχνολογιών αυτόνομης δράσης θα επιτρέψουν την επάνδρωσή τους από το μισό πλήρωμα μιας σημερινής φρεγάτας και τη μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 10%.

Η χρήση σύγχρονων πλοίων ως μητρικών σκαφών εξαπόλυσης και διαχείρισης μη επανδρωμένων οχημάτων δείχνει να εξαπλώνεται σε πολλές ναυτικές δυνάμεις, περιλαμβανομένων του Βελγίου και της Ολλανδίας, της Ιαπωνίας και άλλων που επεξεργάζονται παρόμοιες λύσεις. Έτσι το Ρωσικό Ναυτικό πραγματοποίησε πρόσφατα δοκιμές ενός τέτοιου σκάφους με έλεγχο από τη φρεγάτα Project 22350 ενώ το Ναυτικό των ΗΠΑ έκανε το ίδιο από το σκάφος ‘Spearhead’ EPF. Τέλος, η Νότιος Κορέα, η Βρετανία και η Γαλλία έχουν παρόμοια προγράμματα σε εξέλιξη.

Χαρακτηριστικά MARSEC USV
Μήκος: 16,9 μέτρα
Πλάτος: 5,2 μέτρα
Εκτόπισμα: 30 τόνοι
Μέγιστη ταχύτητα: 25 κόμβοι
Αυτονομία: 36 ώρες
Πλήρωμα: 2 (από απομακρυσμένη θέση)
Eξοπλισμός: φανός περιπολίας και σειρήνα, προβολέας έρευνας, Ακουστική Συσκευή Μακράς Ακτίνας(LRAD), σταθμός σταθεροποιημένου οπλισμού διαμετρήματος 12,7 mm με καταύγαση λέηζερ, ραντάρ ναυτιλίας, GPS

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisment -

Most Popular