23.2 C
Athens
Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου, 2020
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ ΝΕΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ: Προχωρά με ταχείς ρυθμούς το ΠΝ στην αξιολόγηση των προτάσεων...

ΝΕΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ: Προχωρά με ταχείς ρυθμούς το ΠΝ στην αξιολόγηση των προτάσεων για τα νέα πλοία. Στο βάθος …Tico;

 

Πριν λίγες μέρες, ο πρωθυπουργός, από το Βελλίδειο, έκανε για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, επίσημες ανακοινώσεις για ένα μίνι εξοπλιστικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα αυτό, που λανθασμένα έχει αναφερθεί πως είναι της τάξης των 10 δις ευρώ (στην πραγματικότητα είναι κάπου στη μέση, γύρω στα 5+ δις ευρώ), θα θέσει τις βάσεις για τον εκσυγχρονισμό του Πολεμικού μας Ναυτικού. Με καθυστέρηση περίπου 12 ετών, το ΠΝ επιτέλους έχει το πράσινο φως για αγορά νέων φρεγατών, αναβάθμιση παλαιών, αλλά ναυπήγηση νέων υποβρυχίων (κάπου στο βάθος). Βέβαια, έτσι όπως τα κατάφεραν οι κυβερνήσεις μας τα τελευταία 20 χρόνια, χρειαζόμαστε την περίφημη Ενδιάμεση Λύση χθες! Δηλαδή πλοία, με ικανό όριο ζωής διαθέσιμο ακόμη, που θα ενταχθούν σε υπηρεσία μέσα στο 2021, το πολύ 2022.

«La Tribune»: Ματαιώνεται η πώληση των [email protected] γιατί τη Γαλλία και την Ελλάδα χωρίζουν €1,1 δις!

Ο πρωθυπουργός, ανάμεσα στα άλλα (πχ την αγορά 18 αεροσκαφών Rafale), ανακοίνωσε ίσως το πλέον κοστοβόρο αμυντικό πρόγραμμα των τελευταίων 30 ετών, την αγορά 4 φρεγατών πολλαπλών ρόλων. Είναι η πρώτη σοβαρή ανακοίνωση για την  ενίσχυση του Πολεμικού μας Ναυτικού εδώ και πολλά, πολλά, χρόνια. Μάλλον είναι το σοβαρότερο, από τότε που ο Αντρέας Παπανδρέου υποστήριξε στην ελληνική Βουλή την αγορά των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Φρεγάτες Κλάσης ΜΕΚΟ200ΗΝ, η “ελληνική” φρεγάτα

Επειδή μας αρέσουν οι λεπτομέρειες, δεν πρέπει να μείνουμε στους τίτλους, αλλά πρέπει να προσέξουμε τι είπε ο ΠΘ, μίλησε για φρεγάτες “Πολλαπλών Ρόλων ή Multi-Purpose”, όχι “Αντιαεροπορικού Πολέμου ή AAW”. Αυτό σημαίνει πως “παίζει” και η γαλλική [email protected]/FDI στη βασική της έκδοση, που θεωρείται Πολλαπλών Ρόλων. Η ελληνική FDI θα είχε πολλές δυνατότητες AAW, φέρνοντάς την κοντά στις μεγάλες αντιαεροπορικής φρεγάτες, χάρη και στο πανίσχυρο ραντάρ της SF500. Οριακά λοιπόν, η πάλαι ποτέ, [email protected] Hellenique είναι ένα πλοίο AAW, αλλά η FDI είναι πολλαπλών ρόλων. Απλά η πρώτη έχει την διπλάσια τιμή από την δεύτερη…

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Θα προχωρήσει "τίποτα" στο ΠΝ; Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ200ΗΝ, τορπίλες, MH-60R, νέα ή μεταχερισμένα πλοία; Enough is enough

Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, και όχι μαξιμαλιστές. Το ΠΝ στερείται λύσης αντικατάστασης για τις γερασμένες φρεγάτες του κλάσης Kortenaer. Οι 3 μη εκσυγχρονισμένες S υπηρετούν εις βάρος της σωματικής και ψυχικής υγείας των πληρωμάτων τους. Όχι ότι οι 6 εκσυγχρονισμένες είναι state of the art, αλλά η προ 15ετίας περίπου αναβάθμισή τους βελτιώνει την κατάσταση. Η μαχητική τους αξία είναι περιορισμένη, και χρειαζόμαστε νέα πλοία που θα αντικαταστήσουν ακριβώς αυτές τις φρεγάτες, τις Kortenaer. Πρώτα πρέπει να βρεθεί λύση για τις S, που αποτελούν τον κορμό του Στόλου, και μετά να πάμε σε λύση που θα καλύπτει και την αεράμυνα περιοχής. Όλα μαζί, στην παρούσα κατάσταση, και φρεγάτες πολλαπλών ρόλων, και αεράμυνας περιοχής, είναι δύσκολο. Η Ελλάδα είμαστε, όχι η Κίνα.

Έτσι όπως το βλέπουμε εμείς, λίγες είναι οι προτάσεις που μπορούν να προχωρήσουν. To ΠΝ επιθυμεί την κατασκευή μέρους ή όλων των πλοίων στην Ελλάδα, με τα βασικά ναυπηγεία όμως ακόμη σε καθεστώς ειδικό. Η Ελευσίνα χρειάζεται να περάσει πρώτα από το Πτωχευτικό Δικαστήριο, ενώ ο Σκαραμαγκάς είναι μια πολύ πιο περίπλοκη υπόθεση. Η Σύρος φαίνεται πως έχει αρχίσει να σηκώνει κεφάλι, αλλά το ναυπηγείο είναι σύμφωνα με πληροφορίες των ΜΜΕ γεμάτο από πλοία υπό επισκευή, ενώ δεν έχει την δυνατότητα κατασκευής μεγάλων πλοίων. Και η λύση του ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗ δεν έχει σχέση με φρεγάτα, αλλά είναι ένας διάδοχος των Super Vita.

H διακοπή των συνομιλιών για τις [email protected] έφερε προτάσεις για γερμανικές MEKO A200, ιταλικές FREMM-IT/PPA, ισπανικές F-110 και ελπίζουμε σε συνέχεια!

Τα έχουμε γράψει πολλές φορές, η γαλλική “απόρριψη” (διαβάστηκε λάθος, η ελληνική απόρριψη στους Γάλλους) και το “ναυάγιο των [email protected] Helleniques” έφερε πολλές προτάσεις, ναυπηγεία και χώρες στη Μεσογείων, να ζητούν ακρόαση από το ΓΕΝ, και μάλιστα εν μέσω κορωνοϊού. Λογικά, δεν υπάρχει ούτε κι ένα ναυπηγείο πολεμικών πλοίων στον κόσμο, που δεν θα θεωρούσε τιμή να ντύσει πλοίο του στα γαλανόλευκα. Ισπανοί, Άγγλοι, Γάλλοι, Αμερικανοί, Γερμανοί, έχουν έρθει να παρουσιάσουν τα εξαιρετικά τους σχέδια. Η ελληνική όμως υπόθεση δεν είναι τόσο απλή, όσο ήταν για παράδειγμα ο διαγωνισμός του Royal Navy για την αντικατάσταση των φρεγατών Type 23. Η Ελλάδα δεν έχει ούτε λειτουργικά ναυπηγεία (για τέτοια projects) ούτε επάρκεια χρημάτων. Ας δούμε λοιπόν τις προτάσεις που μας κόμισαν οι…

Ισπανοί

Η έκπληξη. Αλλά θα ήταν ανοησία και απρονοησία εκ μέρους της Navantia να μην εμφανιστεί. Τα πλοία της είναι εξαιρετικά, και η F110 έφτασε και στον αμερικανικό διαγωνισμό. Το ναυπηγείο προσφέρει και άλλα σχέδια, όλα όπως θα τα ήθελε το ΠΝ, αλλά δεν έχουμε καμία πληροφόρηση για ναυπήγηση στην Ελλάδα, ή για ευνοϊκό δάνειο. Από τις λίγες πληροφορίες που συγκεντρώσαμε, οι τιμές που προσφέρουν δεν είναι ανταγωνιστικές, αν και τα πλοία τους είναι εξαιρετικά και δοκιμασμένα.

Βρετανοί

Η έτερη έκπληξη. Το κακό με τους Βρετανούς είναι πως έχουν έρθει μόνο με … μεταχειρισμένα πλοία, δηλαδή τις Type 23. Αν είχαν έρθει και με τις Type 31e, με κάποιο καλό χρηματοδοτικό, τότε τους βλέπαμε να ανταγωνίζονται με αξιώσεις τους Γάλλους, Γερμανούς και Αμερικανούς. Μόνο με τις μεταχειρισμένες φρεγάτες, θα είναι η λύση πολύ χαμηλού κόστους για το ΠΝ, στην περίπτωση που το τελευταίο δεν ήθελε να ξοδέψει πολλά χρήματα. Πιθανότατα να είχαν κάποια τύχη σαν ενδιάμεση λύση, αλλά το βλέπουμε δύσκολο τελικά, εκτός κι αν συνδυαστούν με τους Ισπανούς, τους Γερμανούς ή τους Αμερικανούς (δεν βλέπουμε ελπίδες συνεργασίας με τους Γάλλους). Πάντως, το να δούμε την Babcock να έρχεται φέρνοντας της Type 31e (Iver Huitfeld), με την βοήθεια της κυβέρνησης της Μεγάλης Βρετανίας, και του Royal Navy, δεν το αποκλείουμε.

ΕΞΕΛΙΞΗ: Πρόταση για φρεγάτες Type 23 στο Πολεμικό μας Ναυτικό, ένα outsider που συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα!

Ολλανδοί

Οι Ολλανδοί αν αν και ήρθαν εσχάτως, που όμως δείχνουν ενδιαφέρον για τον Σκαραμαγκά. Αν μάλιστα ταιριάξουν και σαν ενδιάμεση λύση τις δυο τελευταίες εξαιρετικές φρεγάτες κλάσης Μ, τότε έχουν μια καλή πρόταση. Το να βρεθεί όμως λύση με το ιδιοκτησιακό του Σκαραμαγκά, και να βρουν και χρηματοδότηση οι Ολλανδοί, το θεωρούμε από πολύ δύσκολο ως απίθανο. Το πλοίο που προσφέρουν δεν είναι η κλάση Omega, όπως πολλοί λανθασμένα θεωρούν, αλλά μια κλάση φρεγατών, που δεν έχει ακόμη όνομα, και θα αντικαταστήσει τις φρεγάτες κλάσης Μ σε ολλανδική και βελγική υπηρεσία. Το θέμα όμως είναι πως η Ολλανδία δεν έχει το “ειδικό” βάρος να πιέσει “διπλωματικά” για το συμβόλαιο, αν και η ενδιάμεση λύση, οι φρεγάτες Μ, θα ήταν “λουκούμι” για το ΠΝ μας.

Karel Doorman (M class) για το ΠΝ, ίσως η καλύτερη και εκσυγχρονισμένη “ενδιάμεση λύση” που υπάρχει αυτή τη στιγμή, αλλά και η πιο “μακρινή”

Γάλλοι

Αρκετά ψηλά στις πιθανότητες είναι οι Γάλλοι, και πως να μην είναι, αφού ήταν προνομιακοί συνομιλητές του ΠΝ για δυο έτη, και αν μη τι άλλο, γνωρίζουν καλύτερα από κάθε άλλο τι θέλει το ΠΝ. Η Naval Group προφανώς ξανασχεδίασε τη στρατηγική της, καθώς παίζοντας 2 χρόνια χωρίς αντιπάλους, δεν κατάφερε να κερδίσει ένα σίγουρο ματς. Δυστυχώς η επιλογή να ζητήσει από το ΠΝ όλα τα έξοδα ανάπτυξης και ολοκλήρωσης συστημάτων στην Ελλάδα, της στοίχισε ένα πολύ καλό και σίγουρο συμβόλαιο.

Τώρα επιστρέφει, όχι με ένα light σχέδιο της FDI ή μια Gowind, αλλά με την γαλλική έκδοση της FDI. Άποψή μας είναι πως καλά κάνει, αυτό πλησιάζει αρκετά στις ελληνικές ανάγκες. Το πλοίο δυστυχώς σε αυτή την έκδοση δεν είναι αυτό που θέλει το ΠΝ, καθώς δεν διαθέτει ούτε καν το Strales για CIWS. Αν οι Γάλλοι δεχτούν την πιστοποίηση του STRALES άνευ κόστους, και την τοποθέτηση κάποιου Phalanx, τότε “κάτι γίνεται”. Ούτως ή άλλως το ΠΝ έχει πειστεί για την αξία των γαλλικών πλοίων…

Ελληνικές [email protected] Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;

Από πλευράς Ελλάδος, το ΠΝ είχε μειώσει τις αρχικές απαιτήσεις του κατά πολύ, κρατώντας ίσως μόνο τη δυνατότητα των SCALP NAVAL. Είχε αποδεχτεί την χαμηλή ταχύτητα, τους άσχετους με το ΠΝ αντιαεροπορικούς πυραύλους ASTER 30, τη νέα φιλοσοφία των πλοίων, όλα αυτά που έκαναν τα γαλλικά πλοία να διαφέρουν από τα μέχρι σήμερα πλοία του ΠΝ. Το μόνο που δεν έγινε αποδεκτό ήταν η τιμή των 3,3 δις ευρώ για δυο πλοία. Όλα τα άλλα περί “απαγόρευσης των Αμερικανών, Γερμανών, Αρειανών” δεν στέκουν (ευγενικά το λέμε), που θα κατέρριπταν F-35, Su-57, X-Wings, Death Stars, αλλά είναι αστεία.

Κλείνοντας θα πούμε πως λόγω της ειδικής σχέσης Ελλάδας-Γαλλίας η Naval Group είναι ακόμη στο παιχνίδι. Αν οι Γάλλοι αποφασίσουν πως θα δώσουν και ενδιάμεση λύση, τότε “κάτι γίνεται” προς την δική τους πλευρά. Φυσικά, για να μην δουλευόμαστε ομαδικώς, η μόνη λύση που μπορεί να έρθει από Γαλλία είναι ένας αριθμός LaFayette, που οι Γάλλοι όμως τις χρειάζονται μέχρι και την τελευταία. Ενώ και για εμάς, είναι χωρίς τόση αξία λόγω του σχετικά ελαφρού τους εξοπλισμού. Η πρότασή τους θα δυναμώσει περαιτέρω αν οι Γάλλοι θα φέρουν ένα χρηματοδοτικό σχέδιο, που όμως δεν το έφεραν δυο χρόνια τώρα. Το σίγουρο είναι πως η [email protected] έχει φανατικούς “οπαδούς” ανάμεσα στους αναγνώστες μας!

Αμερικανοί

Οι ΗΠΑ, με την Lockheed Martin, εμφανίστηκαν στο ΠΝ πολύ πριν τους υπόλοιπους “μνηστήρες”, με τις MMSC, την διαμόρφωση της LCS Freedom σε φρεγάτα. Η πρώτη προσέγγιση έγινε το 2018, και φυσικά δεν αφορούσε τις LCS που είχαμε γράψει εμείς τότε, αλλά τις MMSC. Το πλοίο, που σε επίπεδο οπλισμού/εξοπλισμού δεν έχει σχέση με τις LCS του USN, μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του ΠΝ. Οι Αμερικανοί τονίζουν τα πλεονεκτήματα του πλοίου, είναι η προσαρμοστικότητά του (μπορεί να καλύψει τις απαιτήσεις του ΠΝ σε νέα όπλα, ή συστήματα, χωρίς κόστος), τη δυνατότητα να φέρει αμερικανικά όπλα (που προτιμά ξεκάθαρα το ΠΝ, όπως ο ESSM), η υπερυψηλή του ταχύτητα, αλλά το σημαντικότερο, η δυνατότητα διακρατικής συμφωνίας με τις ΗΠΑ (FMS) αλλά και κορυφαίου χρηματοδοτικού μοντέλου (FMF). Το πιθανότερο είναι να έχει και την στήριξη της Αμερικανικής Κυβέρνησης καθώς το USN είναι και το μόνο που έχει να δώσει και “ενδιάμεση λύση”, ακόμη και “τεραστίων διαστάσεων”. Αν και οι Αμερικανοί προτείνουν να κατασκευαστούν τα πλοία στην Ελλάδα, θα πρέπει όμως να λύσουν κι αυτοί το θέμα της κατασκευής των πλοίων σε ελληνικό ναυπηγείο.

Γερμανοί

Αν και δεν το περιμέναμε, οι ενδείξεις λένε πως οι Γερμανοί έχουν έρθει με σοβαρές πιθανότητες απέναντι στους Γάλλους και τους Αμερικανούς, και ίσως λόγω Σκαραμαγκά. Αν και δεν υπάρχει καμία ένδειξη πολιτικής υποστήριξης από την γερμανική ομοσπονδιακή κυβέρνηση για τις ΜΕΚΟ Α200, εντούτοις η φρεγάτα έχει προταθεί, και πιστεύουμε πως οι Γερμανοί έχουν και προτάσεις για ενδιάμεση λύση, όπως οι κορβέτες Κ130. Οι τελευταίες είναι μια πολύ καλή περίπτωση, αν και δεν είναι αυτό που θέλει ακριβώς το ΠΝ. Το θέμα είναι πως το μπλέξιμο με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, και το τι πρέπει να πληρώσει το Ελληνικό Δημόσιο στον επενδυτή είναι ένα πρόβλημα. Θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, η Α200 είναι ένα εξαιρετικό πλοίο για το ΠΝ.

Η πρώτη MEKO A200 της Αιγύπτου αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά»

Όπως είπαμε, το Γερμανικό Ναυτικό έχει στη διάθεσή του μεγάλο αριθμό πλοίων, που θα μπορούσαν να καλύψουν κάποιες από τις ανάγκες του ΠΝ μας. Είτε με F123, είτε με Κ130, κάποιες “τρύπες” θα μπορέσουν να κλείσουν. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως η Α200 είναι η εξέλιξη της MEKO200. Συνεπώς, τα πλοία του ΠΝ θα αποκτήσουν μια κάποια ομοιοτυπία.

Η Αίγυπτος αποκτά πυραύλους MICA NG για τις νέες της φρεγάτες!

Εδώ θα πούμε πως οι Α200 έχουν δυο χαρακτηριστικά που ζητά μετα’ επιτάσεως το ΠΝ, την υψηλή ταχύτητα (με water jets, κάτι βέβαια για το οποίο έχει κατηγορηθεί η MMSC) αλλά και το πυροβόλο των 127 χιλιοστών. Αν σε αυτά προσθέσουμε και μια πιθανή χρηματοδότηση από την KfW-IPEX (δεν έχουμε δυστυχώς ΚΑΜΙΑ τέτοια πληροφορία, δεν θέλουμε να έχουμε παρανοήσεις), την τράπεζα εξαγωγών της Γερμανίας, αλλά και την βοήθεια της Γερμανίας στον Σκαραμαγκά, τότε δεν είναι περίεργο να πούμε πως η Α200 έχει πιθανότητες.

Βέβαια, θα πρέπει να παραδεχτούμε πως οι Γερμανοί είναι απρόβλεπτοι, και δεν αποκλείεται να δούμε διάφορα ευτράπελα, ειδικά με την “ενδιάμεση λύση” (εννοούμε να ΜΗΝ προσφέρουν λύση), ενώ όπως προαναφέραμε, υπάρχει κι ένα μπλέξιμο με τον επενδυτή. Επίσης, αν και η Γερμανία έχει στηρίξει οικονομικά τη χώρα μας πολλάκις, εντούτοις δείχνει μια ιδιαίτερη “συμπάθεια” για την Τουρκία κάτι που δεν ξέρουμε πως θα μεταφραστεί αυτό στο ΥΠΕΘΑ και την Ελληνική Κυβέρνηση.

Εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ

Μετά τους Αμερικανούς, όλοι (μάλλον σχεδόν όλοι, γιατί δεν έχουμε πληροφορίες για τους Γάλλους) πρότειναν τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, αν “πάρουν την δουλειά”. Ο σκοπός του ΠΝ είναι να υπάρχει μια σχετική ομοιοτυπία μεταξύ των πλοίων, και έτσι τα στελέχη να μεταφέρονται από τις ΜΕΚΟ200ΗΝ-UPG στις νέες φρεγάτες χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση, ενώ ιδανικό θα ήταν να μειωθούν και οι ανάγκες της λογιστικής υποστήριξης.

https://www.ptisidiastima.com/karel-doorman-m-class/

Ενδιάμεση λύση

Το ΠΝ είναι όχι απλά στο ΚΑΙ 5, αλλά στο ΚΑΙ 50. Χρειάζονται πλοία για ενίσχυση το συντομότερο, καθώς για αρκετά χρόνια θα έχουμε μια ΜΕΚΟ200ΗΝ εκτός υπηρεσίας λόγω εκσυγχρονισμού. Το έχουμε γράψει, η μόνη λύση εδώ που είμαστε, είναι τα τεραστίων διαστάσεων, αλλά και αντιστοίχων ικανοτήτων Ticonderoga, που αρχίζουν να φεύγουν από υπηρεσία του USN του χρόνου. Φυσικά υπάρχουν κι άλλες λύσεις, αλλά όλες συνδέονται με τη ναυπήγηση νέων πλοίων. Μετά, υπάρχουν λύσεις από Ολλανδία, Βρετανία και Γερμανία, αλλά όλες προφανώς θα αξιολογηθούν από το ΓΕΝ. Αυτή τη στιγμή που διαβάζετε τις γραμμές, υπάρχουν άνθρωποι που ξενυχτούν για να βρουν την βέλτιστη λύση από όλες τις πλευρές.

https://www.ptisidiastima.com/ticonderoga-as-interim-solution-for-hellenic-navy/

Τι θα γίνει; ποια είναι τα κριτήρια της επιλογής;

Πριν λοιπόν, κάποιοι περαστικοί αρχίσουν τις “σοφιστείες” και τους χρησμούς, θα πρέπει να καταλάβουν πως η εξίσωση που έχει να λύσει το ΠΝ και το ΥΠΕΘΑ για την αγορά των νέων πλοίων, είναι πολυπαραμετρική.

  • Καταρχάς χρειάζονται 4 νέα πλοία, τα οποία θα πρέπει να είναι ικανά για τις αποστολές τους.  Πλοία που θα καλύπτουν τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΠΝ.
  • Η αγορά πρέπει να γίνει με διακρατική συμφωνία, G2G, Government To Government. Δεν θα υπάρξει εμπορική συμφωνία, δεν το επιθυμεί με τίποτα η χώρα μας.
  • Επίσης, επιθυμία είναι τα πλοία αυτά, τα περισσότερα τουλάχιστον, να κατασκευαστούν στην Ελλάδα, σε ελληνικά ναυπηγεία, από ελληνικά χέρια.
  • Τώρα, τα πλοία αυτά θα πρέπει να είναι συμβατά με τον υπόλοιπό στόλο, και να μην έχουν μια φιλοσοφία μακρυά από αυτό που γνωρίζει το ΠΝ.
  • Το πιθανότερο είναι πως το ΠΝ θα επιλέξει τον κατασκευαστή των νέων φρεγατών και σαν τον ανάδοχο για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ.
  • Το πρόγραμμα πρέπει να έχει ΤΙΣ ευκολίες πληρωμής. Συνεπώς, λύσεις του στυλ “φέρε 3 τώρα” και σε 5 χρόνια θα έχει πλοία” τις ξεχνάμε. Η Ελλάδα δανείζεται με αρνητικά επιτόκια, συνεπώς μπορεί πολύ άνετα να πληρώσει ένα long term χαμηλότοκο δάνειο. Εδώ προηγούνται οι Αμερικανοί, και ίσως, οι Γερμανοί. Όλοι οι άλλοι, μάλλον θέλουν δουλειά εδώ.
  • Χρόνος. Τα πλοία δεν πρέπει να καθυστερήσουν, ακόμη κι αν υπάρξει ενδιάμεση λύση.
  • Δοκιμασμένη τεχνολογία. Το ΠΝ τρέμει την ιδέα μιας λύσης που θα έχει τα προβλήματα που παρουσίασε στην αρχή η κλάση 214ΗΝ. Συνεπώς, κερδίζει πόντους κάτι δοκιμασμένο. Αλλά ταυτόχρονα να ενσωματώνει τεχνολογία που θα παραμείνει αιχμής ή ικανή έστω, για τουλάχιστον 20 έτη.
  • Τέλος, ενδιάμεση λύση. Πλοία που θα έρθουν το 2026 δεν θα παίξουν κανένα ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέχρι τότε θα έχουν κριθεί όλα.

Πρέπει να γίνει κατανοητό, πως όλα αυτά, είναι από αντικρουόμενα, μέχρι σχεδόν αδύνατο να συνδυαστούν. Το ναυπηγείο και η χώρα που θα φέρουν όλα τα παραπάνω, ή τα περισσότερα των παραπάνω, θα προηγηθεί. Ναι, οι ΗΠΑ και η Γαλλία έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν κάτι παραπάνω, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως θα αγοράσουμε ότι μας προσφέρουν. Αν ήταν έτσι, τώρα θα γιορτάζαμε την αγορά δυο [email protected] Helleniques.

Ελπίζουμε να σας διαφωτίσουμε σήμερα, και να σας πούμε πως θα είναι μια συμφωνία χωρίς “σκιές”, όποια λύση κι αν επιλεγεί, γιατί το ΥΠΕΘΑ επιθυμεί διακρατική συμφωνία για τα νέα πλοία. Και για να το κλείσουμε, οι πληροφορίες μας λένε πως θα έχουμε λύσεις για τις 4 νέες φρεγάτες αλλά και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, πριν το τέλος του 2020.

 

16 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
vaggelis
vaggelis
21 days ago

για να πω κι εδω την αμαρτια μου 4 μεκο νεες 4 μεκο up 2 υποβρυχια νεες τορπιλες ολα γερμανια κ τελειωσε για το πν αντε κανα θεμιστοκλη για αντι κομπανταντ κ βλεπουμε.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
21 days ago
Reply to  vaggelis

Γερμανοί θα φέρουν τόσες κολυσοεργειες μέχρι η φίλοι τους οι Τούρκοι να αρπάξουν τα κοιτάσματα στην ανατ Μεσόγειο φαίνετε ο ελληνικός λαός έχει μνήμη χρυσόψαρου και δε θύματα την εποχή των μνημονίων που απαιτούσε την πώληση αεροσκαφών για περιορισμό κόστους!!!

ST13
ST13
21 days ago

Αποκλείεται να έρθουν οι αμερικανοί με κάτι σαν το NSC LEGEND?

SAAB
SAAB
21 days ago

Από το παραπάνω κείμενο μου δίνεται η εντύπωση ότι ψάχνουμε τρόπο να δικαιολογηθεί ότι κριτήριο θα είναι τα ευρώ και όχι η ποιότητα των οπλικών συστημάτων που θα φέρει το πλοίο.

Το game changer είναι τα ηλεκτρονικά συστήματα των Γάλλων που παρεμβάλουν/ νεκρώνουν τα πάντα σε απόσταση 60 χιλιομέτρων. Γνώμη μου είναι να τεθεί ως προϋπόθεση η ύπαρξη τέτοιων συστημάτων από όλους τους επίδοξους μνηστήρες. Άνευ αυτών των συστημάτων, η αγορά θα μας διατηρήσει στα σημερινά δεδομένα με καινούργιας κατασκευής πλοία.

Επίσης, πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσουμε να συναλλασσόμαστε με αξιοπρέπεια. Δεν μπορεί να θεωρούμε ως ανάξιους λόγω όσους μας λένε, “τόσο στοιχίζουν, αν έχεις λεφτά πάρτα” και να θεωρούμε υπέροχους όσους μας συμπεριφέρονται σαν ινδιάνους κάνοντάς μας δωράκια. Θέλω να πω ότι κριτήριο πρέπει να είναι ο ποιοτικότερος εξοπλισμός και όχι ντε καλά και σώνει ο φθηνότερος. Η φθήνια τρώει τον παρά και την έχουμε πάθει ουκ ολίγες φορές. Το κριτήριο του τζαμπατζή το μόνο που θα μας δώσει είναι μη ποιοτική αγορά και παραπλάνηση ώστε να μας δώσουν κάποιοι αυτά που θέλουν και όχι αυτά που θέλουμε και χρειαζόμαστε.

Thanos74
Thanos74
21 days ago

Φανατικος οπαδος των [email protected] ναι ειμαι και εγω αλλα ετσι οπως τα θελει το ΠΝ οχι ετσι οπως τις δινουν οι Γαλλοι…..

ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
ΜΙΚΡΟΣ ΗΡΩΑΣ
21 days ago

Λυπάμαι αγαπητέ αρθρογράφε άλλα δεν διάβασα καμία σημαντική λύση!
Δεν διάβασα καμία σημαντική πρόταση για την Ελλάδα!
Ξέρουμε τι θέλουμε ναι ή όχι;
Μάλλον όχι για να μην πω σίγουρα όχι!
Δεν έχω διαβάσει μια μελέτη που να ρίχνει φως στο ζήτημα!
Ούτε υπολογιζόμενο κόστος των πλοίων, ούτε τίποτα!
Άμα γράψω μπούρδες θα παρεξηγηθείτε άσχετα αν αυτό δεν αγορά εσάς
αλλά το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Αν έχω δική μου πρόταση; Ναι έχω με το συνολικό κόστος για 20 πλοία
σε διάρκεια 20 ετών και δεν αφορά δκές μου σχεδιάσεις πλοίων αλλά
ξένες. Πρότζεκτ των Ολλάνδων.
.

ΑΝΤΩΝΙΟΣ
ΑΝΤΩΝΙΟΣ
21 days ago

Το παιχνίδι θα παιχτεί ανάμεσα σε γάλλους και ΗΠΑ όλοι οι άλλοι είναι αδύναμοι κρίκοι! Αν και βρετανοί μπορεί να κανουνβκαλη έκπληξη δε νομίζω ότι θα εξοβελισουνβαμερικανους γάλλους! Μόνο χάλια αυτή τη στιγμή είναι καθαρά υποστηρικτής ελληνικών θέσεων και η ενδιάμεση λύσει λαφαγιετ είναι σαν έχουμε mmsc οπότε θεωρεί καλύτερα από όλα να πάμε κατευθείαν μπελχαρα ! Ασ ξεπουλήσουν κομμάτια ελληνικής γης και να πάμε για μπελχαρα και επιπλέων ραφαλ !!! Γενητω !!!

gcp2spot
gcp2spot
17 days ago

@ΑΝΤΩΝΙΟΣ μου αρέσουν τα Type 23 σαν ASW στη θέση των θεωρητικά 10 S ASW, πρακτικά μετά το ατύχημα έχουμε 9 S για ASW με αλλαγή 1 προς 1. Ίσως θα έχουμε κάποιο θέμα με τους Sea Wolf που θα πρέπει να σκεφτούμε τους CAMM-ER αλλά από κινητήρες είναι εγγύηση οι Rolls Royce.

KyrNG
KyrNG
21 days ago

Επειδή το Πολεμικό Ναυτικό έχει μια μακρόχρονη παράδοση να αποκτά όμορφα πλοία, μια θερμή παράκληση.

Σε ένα ναυτικό που είχε στις τάξεις του πλοία όπως το θωρηκτό Αβέρωφ, τα Αντιτορπιλικά Fletcher, FRAM, τις φρεγάτες MEKO-200HN αλλά κυρίως ίσως από τα πιο όμορφα και ισορροπημένα πλοία που φτιάχτηκαν ποτέ, τις φρεγάτες Kortenaer, αν είναι να πάρει (όπως διαφαίνεται λόγω καλύτερου πακέτου) τις αμερικανικές MMSC, προς Θεού, ας κάνει κάτι με αυτή την αντιαισθητική τριγωνική γέφυρα!!!

Νομίζω σε μεγάλο βαθμό η αντιπάθεια που έχει η συγκεκριμένη σχεδίαση στα μάτια των Ελλήνων, ειδικά μετά το πανέμορφο σχέδιο που έχουν οι Bellhara, οφείλεται κυρίως ότι είναι “άσχημα” πλοία. Όσο τεχνικά άρτιο και αν είναι ένα πλοίο, αν δεν το αγαπήσουν τα πληρώματά του και φυσικά οι απλοί πολίτες που πληρώνουμε τον λογαριασμό, θα παραμείνει μια ζωή αμφιλεγόμενη επιλογή. Ακούγεται ίσως αστείο, αλλά για σκεφτείτε ο καθένας μας ποια θεωρεί επιτυχημένα πλοία και γιατί. Θα είναι κρίμα να απαξιωθούν έτσι οι προσπάθειες του ΓΕΝ.

Προσωπικά, το υπάρχον σχέδιο της MMSC είναι στα μάτια μου άσχημο πλοίο. Υποθέτω, όμως, ότι ελάχιστοι το θεωρούν όμορφο έτσι και αλλιώς. Αφήστε που μοιάζει απελπιστικά και με τις τούρκικες κορβέτες Ada.

Το “ευχάριστο” είναι ότι, όπως φαίνεται, αυτή η αντιαισθητική τριγωνική γέφυρα μάλλον δεν είναι θέσφατο για την Lockheed Martin. Στην πρόταση της LM για το πρόγραμμα FFG(X), όπως παρουσιάστηκε στο Surface Navy Association’s (SNA) 2018 National Symposium, πρόταση η οποία βασίζεται στο σκάφος του MMCS, η γέφυρα είναι τετράγωνη, με “κλασικές” γραμμές. Σε συνδυασμό με τhν υπερκατασκευή στην οποία είναι τοποθετημένο το ραντάρ σταθερής διάταξης, το σχέδιο είναι αναπάντεχα όμορφο και ισορροπημένο!! Αν και στην ουσία, δεν πρόκειται παρά μια μεγαλύτερου μήκους LCS. Παρόλο που η LM αποσύρθηκε από το πρόγραμμα FFG(X), δεν θα την χάλαγε να εφαρμόσει λύσεις από την εν λόγω σχεδίαση στην φρεγάτα MMSC HN.

Αυτό που θέλω να πω είναι, ότι όποια επιλογή και αν κάνουν στο ΓΕΝ, το πλοίο αυτό πρέπει να αγαπηθεί από το ευρύ κοινό. Όπως αγάπησε τα πανέμορφα Rafale, όπως αγάπησε και μας έκανε περήφανους την φρεγάτα Λήμνος…. και όπως ίσως αγαπήσει τα κατα τ’ άλλα όμορφα Tico 😉

Περάστε το μήνυμα στο ΓΕΝ. Το marketing είναι παντού τη σύγχρονη εποχή….

SAAB
SAAB
19 days ago
Reply to  KyrNG

Στην γέφυρα αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι η κλίση των παράθυρων ή τζαμιών ή όπως θέλει ο καθένας ας τα πει. Την έχουν σχεδιάσει άναυτοι. Το πάνω μέρος των τζαμιών πρέπει να έχει κλίση προς την πλώρη και το κάτω προς την πρύμη. Αλλιώς τα τζάμια θα είναι οι καθρέπτες του φωτισμού των ηλεκτρονικών συστημάτων γεφύρας κατά την διάρκεια της νύκτας. Πιο απλά, πρόβλημα ορατότητας την νύχτα.

Yannis1
Yannis1
13 days ago
Reply to  SAAB

Δε νομιζω οτι αυτο παιζει ρολο. Αν δειτε τη γεφυρα απο μεσα, θα δειτε οτι κατω απο τα παραθυρα δεν υπαρχει κατι. Τα οργανα ειναι πολυ πιο μεσα. Αρα δε νομιζω οτι τιθεται θεμα αντανακλασεων. 

KyrNG
KyrNG
6 days ago
Reply to  Yannis1

Συμφωνώ, αλλά δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες πρόσφατες σοβαρές σχεδιάσεις δεν έχουν υιοθετήσει αυτή την διαμόρφωση γέφυρας;


Ακόμα και στην FFG(X), η ίδια η LM δεν πρότεινε αυτή την (άσχημη) και ίσως αναποτελεσματική από πλευράς διαχείρισης ακτινοβολίας και χώρου διαμόρφωση γέφυρας.

SAAB
SAAB
3 days ago
Reply to  Yannis1

Δυστυχώς, τα πάντα αντανακλούν με την λάθος κλίση, ότι κόλπα και να χρησιμοποιηθούν για το αντίθετο. Η λύση είναι μία και απλή.

KyrNG
KyrNG
6 days ago
Reply to  SAAB

Συμφωνώ απόλυτα. Πες τα στους σχεδιαστές!!! Αλλά μάλλον επικράτησε το marketing στην συγκεκριμένη περίπτωση! Να φαίνεται διαφορετικό, ειδικά απέναντι στα “επαναστατικά” Independence

gcp2spot
gcp2spot
17 days ago
Reply to  KyrNG

δεν έχει σημασία αν είναι τρίγωνο ή τετράγωνο ή ρόμβος, ούτε marketing στην τελική αλλά η προσπίπτουσα ακτινοβολία από το ραντάρ και οι τεχνικές που θα εφαρμοστούν ώστε η φρεγάτα να εμφανίζεται με ίχνος ψαροκάικού. Σημαίνει ότι όλα υπερκατασκευές και αντιπλοικοί πύραυλοι πρέπει να είναι καλυμμένοι κατά τη λογική που τα stealth μαχητικά τους πυραύλους τους έχουνε σε εσωτερικές αποθήκες ώστε να μη φαίνονται από το πλάι στα ραντάρ επιφανείας.

SAAB
SAAB
2 days ago
Reply to  gcp2spot

Όταν θα πλέεις νύχτα, σε περιβάλλον με αντίμετρα και παρεμβολές όπου οι ενδείξεις του ηλεκτρονικού εξοπλισμού θα είναι από ελλειπείς ως μηδαμινές και το μόνο όργανο που θα λειτουργεί θα είναι το ανθρώπινο μάτι, τότε ίσως να είναι αργά για δάκρυα. Μία απλή τροποποίηση στην κατασκευή είναι. Όπως οι μπελαρά, οι φρεμ, οι ιβερ, είναι τεχνολογίας στελθ και με την ναυτική κατασκευή γεφύρας, έτσι μπορεί να είναι και η mmsc.

- Advertisment -

Most Popular

Παρουσίαση ισραηλινής κορβέτας Sa’ar S-72 στη Euronaval

Όπως το 2018, έτσι και φέτος η ισραηλινή εταιρεία Israel Shipyards παρουσίασε την κορβέτα Saar S-72 στην έκθεση ναυτικών συστημάτων Euronaval, που έγινε στο...

Νέο ρεκόρ για το Γερμανικό Ναυτικό: Κ130 συμπλήρωσε 527 μέρες σε αποστολή

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Η κορβέτα "Ludwigshafen am Rhein" κλάσης Κ130 (Braunschweig), σημείωσε νέο ρεκόρ για το Γερμανικό Ναυτικό, καθώς συμπλήρωσε 527 μέρες σε διεθνή...

Ανθυποβρυχιακός Πόλεμος – Σόναρ και Ηχοσημαντήρες

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Σε προηγούμενο άρθρο μας είχαμε κάνει μια εισαγωγή στη μοντέρνα χρήση των υποβρυχίων και στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. https://www.ptisidiastima.com/future-asw/ Πριν συνεχίσουμε, θα κάνουμε μια...

Μήπως τελικά είναι άθλια η κατάσταση του τουρκικού ναυτικού; αυτός είναι ο λόγος που ελληνική φρεγάτα “ακουμπά” πλέον το Oruç Reis “ξεδιάντροπα”;

  Τι πάμε και συζητάμε σαββατιάτικα...  έχουμε όμως καλούς λόγους. Πριν λίγες μέρες, κυκλοφόρησε μια φωτογραφία, που δείχνει ξεκάθαρα μια ελληνική φρεγάτα κλάσης S, δίπλα...