16.4 C
Athens
Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΝέα τροπολογία για πυραυλακάτους και υποβρύχια, πότε παραλαμβάνεται η τελευταία Super Vita,...

Νέα τροπολογία για πυραυλακάτους και υποβρύχια, πότε παραλαμβάνεται η τελευταία Super Vita, τι γίνεται με τα ναυπηγεία

Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας ζητά από τη Βουλή την έγκριση μιας ακόμα τροπολογίας για τα προγράμματα των πυραυλακάτων και των υποβρυχίων.

Τι συμβαίνει στα ναυπηγεία

Μιλώντας νωρίτερα στο Κοινοβούλιο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος ευχήθηκε ότι είναι η τελευταία φορά που χρειάζεται μια τέτοια ενέργεια, αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαδικασίες που η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ιδιώτης-επενδυτής έχει αναλάβει στην ουσία τον έλεγχο των Ναυπηγείων Ελευσίνα, πλην όμως θα πρέπει να κατατεθεί κατά τις διατάξεις του Πτωχευτικού Νόμου σχέδιο εξυγίανσης στο δικαστήριο. Για να εγκριθεί αυτό, έχει ως προϋπόθεση τη συναίνεση των μισθωτών, εκ των οποίων ένας είναι το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Στη συνέχεια, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε, θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση της επένδυσης και την υποστήριξή της και με αμερικανικά κεφάλαια, «δεδομένου ότι οι Η.Π.Α. επενδύουν στην ουσία όχι μόνο στα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» αλλά και στο σύνολο της Ελληνικής ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας για να συντηρήσει, μεταξύ άλλων, όχι μόνο τα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και να προσελκύσει κι άλλες δουλειές, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και ναυπηγήσεις νέων πλοίων, όταν ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό. Σχετικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπάρχει ενδιαφέρον φυσικά για την εξεύρεση νέου επενδυτή, αυτό όμως θα γίνει μέσα από τη σχετική διαγωνιστική διαδικασία η οποία ελπίζουμε -τουλάχιστον εμείς ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας- ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου».

default

Πότε (ελπίζεται) να τελειώσει το πρόγραμμα των Super Vita

Η Τροπολογία 492/83 5.10.2020, με θέμα «Ρύθμιση για τη ναυπήγηση δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ) και ολοκλήρωση εργασιών σε υποβρύχια (Υ/Β) του Πολεμικού Ναυτικού» περιλαμβάνει δύο διατάξεις, μία για στη ναυπήγηση των δύο ΤΠΚ Βλημάτων στην Ελευσίνα και η δεύτερη στην ολοκλήρωση των εργασιών στα Υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού στο Σκαραμαγκά.

Για την ολοκλήρωση και απόδοση των πυραυλακάτων απαιτείται παράταση προγράμματος κατά τρεις μήνες, αλλά και επιπλέον χρηματοδότηση μέχρι 3.375.000 ευρώ, που κατευθύνεται στην κάλυψη μισθοδοσίας και ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων, λειτουργικά έξοδα υπηρεσίας μετακίνησης προσωπικού, υλικά και υπηρεσίες για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, αυτήν την στιγμή γίνονται οι τελευταίες δοκιμές των οπλικών συστημάτων στην έκτη πυραυλάκατο, αλλά και των συστημάτων μάχης και διοίκησης εν πλω. Με τη σειρά της, η έβδομη και τελευταία πυραυλάκατος εκτιμάται ότι πρέπει να περάσουν μερικοί μήνες, έως και ένας χρόνος, μέχρις ότου παραληφθεί και ενταχθεί στο Πολεμικό Ναυτικό. Η διάταξη για τα υποβρύχια καλύπτει την ολοκλήρωση εργασιών, δοκιμών εν πλω και την επιχειρησιακή τους απόδοση.

«Tα υποβρύχια αυτά δεν έγερναν ποτέ»

Τέλος, στη δευτερολογία, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας εγκωμίασε την απόδοση των υποβρυχίων Type 214 στην πρόσφατη κρίση με την Τουρκία και τόνισε κατηγορηματικά πως ποτέ δεν έγερναν, αλλά παραλήφθηκαν σε άριστη κατάσταση. Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε:

«Λοιπόν, τα υποβρύχια αυτά δεν έγερναν ποτέ. Ή μάλλον διορθώνω: Το πρωτότυπο, σε κάποιες πρώτες δοκιμές στην ανοιχτή θάλασσα και κάτω από ορισμένες συγκεκριμένες συνθήκες, δηλαδή υπό ορισμένη ταχύτητα και συγκεκριμένες συνθήκες στη θάλασσα (πάνω από πέντε μποφόρ αν δεν απατώμαι) παρουσίασε μία κλίση. Πρόκειται για κάτι εντελώς φυσιολογικό, το εξηγώ, για ένα πρωτότυπο στη Βόρειο θάλασσα. Όμοιό του δεν είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε. Αντίστοιχα θα μπορούσε να γίνει με τις “Belharra” που κατασκευάζονται τώρα στα ναυπηγεία της Γαλλίας. Αυτά όμως είναι φρεγάτες, όχι υποβρύχια. Εν πάση περιπτώσει, για να σας δώσω να καταλάβετε την έννοια του πρωτοτύπου, παρουσίασε αυτά τα προβληματάκια. Είναι κάτι εντελώς φυσιολογικό για πρωτότυπο σκάφος.

Έγιναν οι σχετικές παρεμβάσεις και διορθώθηκε αυτή η ελάχιστη κλίση. Από τη στιγμή που παραλήφθηκαν και εντάχθηκαν στις επιχειρησιακές δομές του Πολεμικού Ναυτικού, παραλήφθηκαν σε άριστη κατάσταση, χωρίς καμία κλίση προφανώς ή κανένα άλλο πρόβλημα που συμβαίνει σε όλα τα πρωτότυπα.

Απέδειξαν την αξία τους ως διαφοροποιητικοί παράγοντες υπεροχής στο πεδίο, κατά την πρόσφατη κρίση. Ακόμα ψάχνουν να τα βρουν οι σχετικές δυνάμεις των Τούρκων. Λόγω των ειδικών χαρακτηριστικών όσον αφορά στην πρόωση, έχουν ένα (αν μπορώ να το πω έτσι σχηματικά) σιωπηλό σύστημα και δεν γίνονται αντιληπτά από τα ελικόπτερα ή τα αεροπλάνα ή τα πλοία επιφανείας που τα ψάχνουν.

Νομίζω ότι πρέπει να ξεπεράσουμε αυτή την ανοησία για «τα υποβρύχια που γέρνουν». Δεν θίγω το θέμα αν κόστισαν ακριβά ή αν όχι. Όμως ήταν τα απολύτως απαραίτητα όπλα που χρειαζόταν το Πολεμικό Ναυτικό κι αυτό ακόμα και στις μέρες μας ισχύει».

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
guest
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Θανασης
Θανασης
4 years ago

Μετα απο 23 σχεδον χρονια επιτελους τελιωσε αυτο το προγραμα;
Ετσι θα λυθουν τα προβληματα μας με εργα βιτρινας που σε καμια περιπτωση δεν αρκουν;
Θα βρεθει καποιος να τους δικασει αυτους για οτι παει στραβα η οχι γιατι εγω δεν το πιστευω.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Αιγαίο χωρίς πλοία του Πολεμικού μας Ναυτικού, γίνεται;

Εντύπωση προξένησαν οι δηλώσεις του υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, στις 6 Νοεμβρίου, όπου είπε τα εξής, μιλώντας -και- για το...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -