ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ
Δείτε και ΕΔΩ
ΗΝΙΟΧΟΣ 2018, πρώτη γεύση
Για τέταρτη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε η άσκηση μέσης κλίμακας ΗΝΙΟΧΟΣ με διεθνή συμμετοχή, με αριθμητικό και ποιοτικό άλμα από τις προηγούμενες, δείγμα της ανοδικής πορείας του θεσμού, που δικαιώνει τις φιλοδοξίες της ΠΑ και ανοίγει τον δρόμο για περαιτέρω εξελίξεις. Στο τρέχον τεύχος έχουμε μια πρώτη αναφορά με πολλά περισσότερα να ακολουθούν στο επόμενο τεύχος μας ΜΑΪΟΥ 2018 από την μεγάλη ομάδα που είχαμε παρούσα στην Αναδραβίδα. Δεδομένου μάλιστα ότι μας δόθηκε επίσης η ευκαιρία να συμμετέχουμε σε πτήση στη διάρκεια της άσκησης, με τον «δικό» μας Ιωάννη Λέκκα να καταλαμβάνει για δεύτερη φορά σε ΗΝΙΟΧΟ την πίσω θέση σε F-15E Strike Eagle της 492ης Μοίρας Μαχητικών της USAFE, το επόμενο τεύχος μας θα περιλαμβάνει και τη συναρπαστική αυτή «περιπέτεια» στον αέρα!
ΚΕΑΤ/ΣΟΤ, Υποστηρίζοντας την ΠΑ και την ελληνική «RED FLAG»
Από τα μέσα της δεκαετίας του 70 το ΣΟΤ και τα άλλα Σχολεία του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής και στην ΑΒ Ανδραβίδας επιτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα έργα στους κόλπους της ΠΑ. Η δέσμη καθηκόντων του διευρύνεται συνεχώς, προκειμένου να υποστηρίξει τις εξελισσόμενες ανάγκες και τις φιλοδοξίες της Πολεμικής Αεροπορίας, παραμένει όμως πάντα πιστό στη ρήση «Σοφόν εν βούλευμα πολλάς χέρας νίκα»! («Μια ορθή απόφαση εξουδετερώνει πολλά μέσα»). Μια από τις τελευταίες αφορά στην εξέλιξη της άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ με πολυεθνική συμμετοχή, της οποίας το ΚΕΑΤ αποτελεί τον διοργανωτή και κύριο στυλοβάτη.
ΠΝ, Νέες φρεγάτες στον ορίζοντα… αλλά ποιες;
Στο πλαίσιο της σειράς άρθρων που ξεκινήσαμε «σε χρόνο ανύποπτο» για την πιθανότητα ικανοποίησης των αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού επανερχόμαστε πλέον επικεντρωμένοι στο ενδεχόμενο απόκτησης νέων πλοίων μέσω μιας δημιουργικής μεθόδου χρηματοδότησης και υπό το πρίσμα πάντα της κλιμακούμενης τουρκικής απειλής. Αναλύσουμε τις πραγματικές τεχνικές διαφορές ανάμεσα στο FREMM και FTI που εμφανίζονται ως οι δυο βασικές υποψηφιότητες.
MEKO 200HN, Ίδιες Δομές-Νέα όπλα-Αυξημένες δυνατότητες
Χωρίς να αποτελεί εναλλακτική του κρίσιμου και απολύτως απαραίτητου Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής (ΕΜΖ) των συγκεκριμένων φρεγατών του ΠΝ, είναι μια πρόταση που μπορεί να προσθέσει αυξημένες δυνατότητες στις ΜΕΚΟ 200HN, προκειμένου να μην επαναληφθούν τα λάθη του ΕΜΖ των φρεγατών κλάσης «S».
ΔΑΕΦ, «Αρχάγγελοι» στη Μεγαλόνησο
Η Αεροπορία της Κύπρου με έναν στόλο 18 ελικοπτέρων, δύο αεροπλάνων, προσεχώς εξοπλισμένης με MEA, και μίας ισχυρής δύναμης αντιαεροπορικών πυραυλικών συστημάτων (TOR M1/SA-15/9M338, Buk M1-2/9M317) και άλλων μέσων GBAD (Oerlikon GDF-005, Skyguard και Aspide) απλώνει ομπρέλα προστασίας απέναντι στην τουρκική επιθετικότητα που κλιμακώνεται συνεχώς. Ξεδιπλώνουμε το αεροπορικό της Διοίκησης Αεροπορίας Εθνικής Φρουράς.
Dassault Aviation–DGA, O δρόμος προς το Rafale F4
H κατασκευάστρια εταιρεία και η γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών δημιουργούν ταχύτατα τον οδικό χάρτη για το Πρότυπο F4, την επόμενη έκδοση του omnirole μαχητικού Rafale, και έχουν κάνει ήδη τα πρώτα βήματα προς την ολοκλήρωσή του με στόχο την είσοδο σε υπηρεσία το 2025. Αναλύουμε το πρόγραμμα αιχμής του ευρωπαϊκού μαχητικού.
«ΑΣΤΡΑΠΗ» 1/18, Δαμάζοντας προκλήσεις στα νερά του Αιγαίου
Η εθνική τεχνική άσκηση μικρής κλίμακας πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία η Τουρκία όχι μόνο κορυφώνει τις φραστικές προκλήσεις με πλήρη και ευθεία αμφισβήτηση μεγάλου αριθμού νησίδων του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά ξεδιπλώνει και την εφαρμογή σχεδίου για την ακύρωση στην πράξη της εθνικής μας κυριαρχίας πάνω τους. Tην κορυφαία αυτή εκπαιδευτική δραστηριότητα την παρακολουθήσαμε από τη Φ/Γ ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ (F461).
Νέα ρωσικά όπλα, Βαλλιστικά, πολυηχητικά, πυρηνοκίνητα κρουζ!
Απ’ όλα έχει το «πακέτο» έξι νέων στρατηγικών όπλων που παρουσίασε ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν την 1η Μαρτίου σε ομιλία του γεμάτη πάθος και ένταση ενώπιον κοινοβουλευτικών και κυβερνητικών αξιωματούχων, που, ενώ θα έπρεπε να είναι ένας απολογισμός έργου για την κατάσταση της Ρωσικής Ομοσπονδίας, κατέληξε σε λόγο πατριωτικής έξαρσης ενόψει και των προεδρικών εκλογών της 18ης Μαρτίου. Ποίο συγκεκριμένα ο Ρώσος πρόεδρος ανακοίνωσε την επιχειρησιακή αξιοποίηση του αερομεταφερόμενου «βαλλιστικού» πυραύλου Kh-47M2 Kinzhal, την είσοδο σε υπηρεσία του βαρέως ICBM RS-28 «Sarmat», του οχήματος «πολυηχητικής αερολίσθησης» («hypersonic boost-glide») Avangard με πυρηνική γόμωση, ενός πυρηνοκίνητου πυραύλου κρουζ (θεωρητικά) με απεριόριστη αυτονομία, μιας πυρηνικής «τορπίλης» με διηπειρωτικό βεληνεκές κ.ά.
MQ-25A Stingray, Τρεις «απόψεις» στο ίδιο θέμα
Τον περασμένο Δεκέμβριο η Boeing, η πρώτη από τις τρεις εταιρείες που μετέχουν πλέον στον διαγωνισμό ΜQ-25 Stingray του Αμερικανικού Ναυτικού, μας αποκάλυψε την πρότασή της, διανθίζοντάς την πρόσφατα και με νέα στοιχεία. Η General Atomics Aeronautical Systems από την πλευρά της έχει αποδεσμεύσει μόνο καλλιτεχνικές απεικονίσεις που μας δίνουν μια γεύση από το μέλλον της ναυτικής αεροπορίας, ενώ η Lockheed Martin κρατούσε μέχρι πρόσφατα τα «χαρτιά» της κλειστά.
ATF Romania, Αεροπορική Αστυνόμευση στα Καρπάθια
Η Ρουμανική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται εν μέσω περιόδου σημαντικών αλλαγών και αναδιοργάνωσης που περιστρέφονται γύρω από τον επανεξοπλισμό της με νέα μέσα, κυρίως F-16A/B που αποκτήθηκαν μεταχειρισμένα από την Πορτογαλική Αεροπορία. H μετάπτωση είναι ευρύτερη και περιλαμβάνει την αλλαγή νοοτροπίας στην εκπαίδευση πιλότων και τεχνικών αλλά και δογμάτων που συνοδεύουν τη σταδιακή αξιοποίηση των μαχητικών τρίτης γενιάς. Η προσπάθειά της όμως για την ικανοποίηση των απαιτήσεων στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ χρειάζεται ακόμη υποβοήθηση από τη Συμμαχία.
Dassault, To Falcon 5X «απέθανε»… Ζήτω το 6Χ!
Μόλις το περασμένο καλοκαίρι η Dassault Aviation είχε προσπαθήσει, για ύστατη φορά, να διασκεδάσει τις εντυπώσεις για την πρόοδο και κυρίως το μέλλον του επιχειρηματικού τζετ πολύ μεγάλων αποστάσεων Falcon 5X, μετά την -πρόσφατη τότε- πρώτη πτήση με τους Silvercrest. Οι κινητήρες όμως της Safran, που ήταν και η αιτία των μεγάλων καθυστερήσεων, σχεδόν τριών ετών, αποδείχθηκαν μοιραίοι και πριν το τέλος του 2017 το 5Χ πέρασε αθόρυβα στο παρελθόν παραχωρώντας τη θέση του στο «νέο» 6Χ.
Airbus A350-1000, To XWB έγινε και «μακρύ»!
Δυο χρόνια μετά την παρθενική πτήση τού τύπου στις 24 Νοεμβρίου 2016 και τρεις μήνες από την απόκτηση πιστοποιητικού αεροπλοϊμότητας στις 21 Νοεμβρίου 2017, το πρώτο «μακρύ» A350-1000 παραδόθηκε -με μικρή καθυστέρηση λόγω προβλημάτων της τελευταίας στιγμής- στις 20 Φεβρουαρίου 2018 στον αρχικό πελάτη της έκδοσης, την Qatar Airways. Τέσσερις ημέρες αργότερα δρομολογήθηκε στη γραμμή Doha-Heathrow, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην ιστορία του Xtra Wide Body A350.
TESS, Αναζητώντας τη Γη 2.0
Οι αστρονόμοι γνωρίζουν ήδη από χρόνια πολλούς από τους «εξωπλανήτες» και το απόλυτα φυσιολογικό επόμενο βήμα πλέον, έπειτα από σποραδικές προσπάθειες, είναι να προχωρήσουν σε μια συντεταγμένη χαρτογράφηση του Ουρανού γι’ αυτούς τους κόσμους, μια αποστολή που έχει ανατεθεί στον δορυφόρο της NASA TESS (Transiting Exoplanet Survey System) με προοπτική εκτόξευσης στα μέσα Απριλίου 2018.
RAF, 100 Χρόνια, Η γέννηση της Βασιλικής Αεροπορίας
Η πρώτη ανεξάρτητη Αεροπορία στον κόσμο, η βρετανική Royal Air Force, απέκτησε επίσημα υπόσταση την Πρωταπριλιά του 1918, οχτώμισι μήνες πριν το τέλος του Α΄ ΠΠ. Με αφορμή τα 100 χρόνια από αυτή την άκρως σημαντική εξέλιξη, ας δούμε το παρασκήνιο της προσπάθειας αυτονόμησής της καθώς και τα πρώτα της βήματα.
EE, O (μακρύς) δρόμος για κοινή Εξωτερική Πολιτική και Άμυνα
Με το ΝΑΤΟ να παραπαίει ακολουθώντας μια αμήχανη πορεία τα τελευταία χρόνια, αντιμετωπίζοντας ένα αβέβαιο μέλλον η Ευρωπαϊκή Ένωση προσπαθεί να αντιτάξει μια διάδοχο κατάσταση κοινής ευρωπαϊκής Άμυνας. Στην κρίσιμη αυτή περίοδο ανασκοπούμε τις προσπάθειες του παρελθόντος, από τη λήξη του Β’ ΠΠ και τους λόγους που διαχρονικά απέτυχαν να έχουν αποτέλεσμα και αναλύσουμε τα προβλήματα και τις προκλήσεις.
H Δύση (ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΗΠΑ) κατά της Ρωσίας, Ψυχροπολεμικό κλίμα κι έλλειψη ηγεσίας…!
Η εσωστρέφεια της κυβέρνησης Τραμπ, η «αδυναμία» της ΕΕ να καλύψει το κενό ηγεσίας των ΗΠΑ στην Ευρώπη σε ζητήματα άμυνας κι ασφάλειας και η εδραίωση ψυχροπολεμικού κλίματος στις σχέσεις της Δύσης με τη Ρωσία χαρακτηρίζουν τις τρέχουσες διεθνείς εξελίξεις.
Στα Hind υπαρχει προσβαση στη θεση του χειριστη απο την καμπινα επιβατων ? ……
Ναι. Συνήθως πίσω από τον χειριστή κάθεται ο ιπτάμενος μηχανικός.
To προσβαση ειναι σχετικο, μπορεις να μιλησεις η να δωσεις κατι στον χειριστη αλλα δεν μπορεις να μπεις ολοκληρος μεσα στην καμπινα λογω του καθισματος.( φαινεται στις φωτο )
http://oruzhie.info/vertoleti/70-mi-24
http://www.greekmilitary.net/cypriotairforce.html
Ναι
Ναι είναι κάποιος στην καμπίνα των επιβατών και να θέλει να έχει πρόσβαση για να καθίσει στο κάθισμα του κυβερνήτη ?? Από τι είδα δεν γίνεται.
Πρέπει να είναι ένα από τα καλύτερα τεύχη έχει τρέλα θέματα.
Μπράβο για το πρωτότυπο εξώφυλλο.
Κάνουμε συνεχή προσπάθεια για το καλύτερο.
Κυκλοφόρησε η από εβδομάδα;
Για τους “τυχερούς” (αυτή τη φορά) στην επαρχία κυκλοφορεί από αύριο. Στην Αθήνα την Δευτέρα.
Μεγαλη μας τιμη μπρε που θα το διαβασουμε μια φορα πιο μπροστα απο τον manolis.
Ε, αφου δεν εχετε νερο, ας εχετε μια φορα Πτηση νωριτερα.
O τσιμουχας εχει διαθεσιμο ολοκληρο Βολγα , δεν χρειαζεται νερο απο τα super.
Nα προσεχεις μονο μη γινεις πουα απο το Βολγα: https://www.thetimes.co.uk/article/volga-river-being-poisoned-by-pollution-8606ljzlv
Στο ανεξαρτητο Δουκατο της Πλατειας Συνταγματος απο σημερα.
Οπως βλεπετε εχετε γινει το ναρκωτικο μου: σας ψαχνω στις πλατειες χαραματα LOL 🙂
🙂
Αστονε μωρε μια φορα να χαρει ο συν-πρωτευουσιανος!
Εγώ το έχω ήδη στα χέρια μου, κέντρο Αθήνας
Όπως είπε και κάποιος αναγνώστης… Ανεξάρτητο Δουκάτο της Πλατείας Συντάγματος. Για παράδειγμα το πρακτορείο διανομής λογίζει και περιοχές όπως η Βούλα ή η Γλυφάδα… επαρχία.
Λογικό. Θα αναφερόμουν σε μια πολιτικό που θα συμφωνούσε, αλλά δεν μου αρέζει να μπλέκω με πολιτικά… με τίποτις. 😀
Στην Κύπρο κυκλοφορεί;
Η Π&Δ Κυκλοφορεί αλλά με τις ρυθμίσεις του πρακτορείου διανομής υπάρχει καθυστέρηση ενός μήνα. Μπορούμε να στείλουμε όμως ταχυδρομικά το τεύχος νωρίτερα με την ίδια περίπου τιμή
Καλοτάξιδο το νέο και πολύ ενδιαφέρον αυτό τεύχος.
Μια επισήμανση:
Τα Tor της Ε.Φ. χρησιμοποιούν βλήματα 9M330 και όχι 9Μ338.
Tα 9Μ338 εδω
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1462&v=dKkH1pD9Jbg
Nα προτινω ταιριαστο εξωφυλλο για το επομενο τευχος που θα βγει ΜΕΤΑ την 22 Απριλιου 2018? Θα αρεσει και στον Τσιμουχα:
Πολυ θα ηθελα να δω τα κυπριακα ΜΙ-35 σε αυτην την διαμορφωση
Η Κύπρος προετοιμάζεται για αγορά Mi-35M (γράφουμε σχετικά). Οι πληροφορίες μας λένε ότι η αναβάθμιση των 11 παλαιότερων εξετάστηκε αλλά δεν υιοθετήθηκε.
Το διαβασα στο αρθρο και η απορια μου ειναι (αν αγοραστουν τελικα 11-12 νεα ΜΙ-35) πως ειναι δυνατον η αγορα 12 νεων ελικοπτερων να ειναι οικονομικοτερη απο την αναβαθμιση των ηλεκτρονικων των 11 “παλαιων”,εκτος και αν δεν ειναι μονο τα ηλεκτρονικα και υπαρχουν και αλλα “δομικα” προβληματα (αλλα απο οσο ξερω τα ΜΙ-24-35 ειναι σκυλια σε αυτον τον τομεα).Ουτε η χρηση που κανει η ΕΦ ειναι τοσο εντονη ωστε να τα καταπονει σε μεγαλο βαθμο.
Μπορεί να μην είναι οικονομικότερη, αλλά ίσως να έχει το ίδιο κόστος. Για παράδειγμα, η αναβάθμιση των ΑΗ-64D σε ΑΗ-64Ε έχει σχεδόν το ίδιο κόστος με την αγορά καινούργιου (μόλις 10% φθηνότερο…). Αυτός είναι και ο λόγος που οι Βρετανοί επέλεξαν την αγορά των -Ε αντί αναβάθμισης…
Πρώτα από όλα μην υποθέτετε τέτοιους αριθμούς Οι πληροφορίες λένε 4-6. Δεύτερον, όπως γράφουμε “δεν υιοθετήθηκε” σε αυτή την περίπτωση. Δεν σημαίνει ότι το θέμα έχει κλείσει.
Α μαλιστα, οποτε θα εχουμε πχ 4-6 ΜΙ-35 με δυνατοτητα νυκτερινων αποστολων , αλλα 11 μονο για την ημερα, 4 Gazelle για την ημερα και αλλα 4 Gazelle για την νυκτα.Πληρη ομοιομορφια δηλαδη.Αντιστοιχα θα εχει και πληρωματα δυο ταχυτητων.
Στα βορεια της Αθηνας κυκλοφορησε κανονικα.
Και στα Νοτια της Μοσχας μια χαρα κυκλοφορησε.
Mηπως το μπερδεψες?
Οταν τα αγοραζα εγω αυτα εσυ ελεγες “Λολα να ενα μηλο, κοιτα Λολα τι ωραιο μηλο”.
Συγκεκριμένα η Ε.Φ έχει 20 ελικόπτερα και όχι 18…
Σε ότι αφορά τα Tor M-1 ανήκουν στο πυροβολικό της και τον Νοέμβριο που πέρασε μου είπαν στην Α.Β Πάφου ότι είναι στο πρόγραμμα να διευθετηθεί το θέμα.
Σε ότι αφορά τα αντιαεροπορικά μιλώντας εκεί με χειριστές των Οθέλλος μου έλεγαν πως επιβάλλεται τα αντιαεροπορικά συστήματα να είναι αυτοκινούμενα. Έχουν δίκιο….
Ότι θα είναι στατικό θα έχει πρόβλημα.
Σε ότι αφορά την Ηνίοχος 2018 οι εντυπώσεις μου είναι πολύ καλές.
Μου άρεσε δε που ήμουν νύχτα πλάι στα αμερικανικά F-15 και τα έβλεπα να απογειώνονται με μετάκαυση. Το ίδιο εντυπωσιακά και τα Φάντομ μας ενώ και τα άλλα μαχητικά δεν πήγαν πίσω…
Μοναδικό το θέαμα στην άσκηση…