Σε σημερινή της ενημέρωση η Naval Group ξεδίπλωσε τις προτάσεις της για το πρόγραμμα νέων φρεγατών, του εκσυγχρονισμού των MEKO 200HN και των Φ/Γ ενδιάμεσης λύσης του Πολεμικού Ναυτικού με στοιχεία που επιβεβαιώνουν κάποιες από τις πληροφορίες που υπήρχαν, ενώ διαψεύδονται αρκετές άλλες φήμες που διακινούνταν και «θόλωναν» το τοπίο.
ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group δεν έχει πει την τελευταία της λέξη για τις ελληνικές Belh@rra!
Σύμφωνα με τα όσο μας είπε σε συνέντευξη σήμερα η γαλλική εταιρία οι ανάγκες του ΠΝ για νέες φρεγάτες προτείνεται να καλυφθούν από 4 FDI (Frégate de Defense et d’Intervention), η πρώτη από τις οποίες θα ναυπηγηθεί στις εγκαταστάσεις της στη Lorient, ενώ οι υπόλοιπες τρεις θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Η πρώτη θα παραδοθεί το 2025, χρόνος που σύμφωνα με τη Naval Group αποτελεί εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα για πλοίο αυτού το μεγέθους και πολυπλοκότητας, κάτι που έγινε δυνατό με την πρόσφατη βελτιστοποίηση του ναυπηγικού προγράμματος του Marine Nationale.
Οι υπόλοιπες τρεις θα ακολουθήσουν το 2027, 2028 και 2029 αντίστοιχα, επίσης χρόνοι-ρεκόρ όπως επισημαίνεται, που θα επιτευχθούν με τη πλήρη αξιοποίηση της εμπειρίας του ελληνικού τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού από την κατασκευή του πρώτου πλοίου αλλά και τη στενή συνεργασία της εταιρίας με το ελληνικό ναυπηγείο που θα επιλεγεί για να υλοποίηση το έργο. Η Naval Group αποκαλύπτει ότι, παρά τους περιορισμούς και τις δυσκολίες που υπάρχουν από την πανδημία του COVID-19, πολυμελής ομάδα της έχει πραγματοποιήσει τους τελευταίους μήνες επισταμένη έρευνα και επαφές στην Ελλάδα για την επικαιροποίηση της προσπάθειας εκτίμησης των εγχώριων υποδομών και της εξεύρεσης συνεργατών.
Οι FDI της κλάσης Amiral Ronarc’h του Γαλλικού Ναυτικού και οι FDI-ΗΝ έχουν κοινά τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους, με εξαίρεση τις προσθήκες που προτείνονται για την εξυπηρέτηση των ειδικών αναγκών που έχει προβάλει το ΠΝ.
Η κυριότερη από αυτές αφορά στον διπλασιασμό των συγκροτημάτων εκτοξευτών Sylver από δυο οκταπλούς στα πλοία κλάσης Amiral Ronarc’h σε τέσσερις στις προτεινόμενες ελληνικές FDI-HN για ένα σύνολο 32 κελιών με ισάριθμους ASTER 15/30. Δεν ισχύουν δηλαδή οι ισχυρισμοί ότι η πρόταση αφορά σε μια φρεγάτα FDI όμοια με την γαλλική, δηλαδή μόνο με δυο Sylver!
Η Naval Group θεωρεί ότι η διαμόρφωση των 4 Sylver, που εκμεταλλεύεται την δυνατότητα αύξησης ικανοτήτων της γαλλικής σχεδίασης, καλύπτει την επιθυμία του ΠΝ για περισσότερους πυραύλους, κάτι που υφίσταται φυσικά και ως μελλοντική επιλογή και για τα γαλλικά πλοία. Υπογραμμίζεται ότι η εγκατάσταση ενός ή και δυο συγκροτημάτων Sylver 70 για την «φιλοξενία» βλημάτων κρουζ MdCN, εάν αυτό αποτελέσει επιθυμία του ΠΝ σήμερα ή στο μέλλον είναι πάντα δυνατή.
Στην ενημέρωσή της η Naval Group ανέφερε για άλλη μια φορά ότι θεωρεί την πρόταση FDI-HN, λόγω του συνδυασμού του ραντάρ SeaFire και ASTER ως την μοναδική λύση που μπορεί να προσφέρει στο ΠΝ αξιόλογες δυνατότητες αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής και όχι απλά «επεκτεταμένης αυτοπροστασίας». Επιβεβαιώνεται επίσης η επιδίωξη ενσωμάτωσης εκτοξευτή RAM που θα δημιουργήσει άμυνα δυο τουλάχιστον ζωνών, μιας με τους ASTER 15/30, που θα απομειώνει τις απειλές σε μεγάλες-μέσες αποστάσεις και μια με τους RAM και το πυροβόλο για βραχύτερες. Η «on the record» τοποθέτηση της Naval Group βάζει τέλος σε διάφορές εικασίες για λύσεις MICA VL, που επίσης διακινούντο το τελευταίο διάστημα.
Σε ερώτησή μας για την αποδέσμευση των υποδομών Ηλεκτρονικού Πολέμου η γαλλική πλευρά, αν και δεν έδωσε πολλές λεπτομέρειες, ανέφερε ότι το θέμα βρίσκεται υπό διαπραγμάτευση για την πλήρη κάλυψη των ελληνικών αναγκών. Δηλαδή, σαφής απάντηση στην ερώτηση αν το πλοίο έχει σύστημα ECM, δεν υπάρχει.
Η Naval Group δεν παρέλειψε να αναφερθεί στις υπέρτερες ικανότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου των FDI- Amiral Ronarc’h, που θα μεταφερθούν αυτούσιες στις FDI-HN, οι οποίες εκπορεύονται από την εμπειρία των FREMΜ, που όπως υποστηρίζει αποτελούν από τα ικανότερα πλοία ASW σε υπηρεσία. Το «πακέτο» Α/Υ πολέμου των FDI, αν και πιο «συμπαγές» από αυτό των μεγαλύτερων πλοίων κλάσης Aquitaine, με τις βελτιώσεις τεχνολογιών που έχουν υπάρξει αποδεικνύεται εξίσου αποτελεσματικό.
Naval Group: Για ποιους λόγους η FDI HN θα είναι η πιο σύγχρονη φρεγάτα της κατηγορίας της
Η Naval Group επιβεβαιώνει την προσφορά, των δυο φρεγατών Latouce–Treville, κλάσης Georges Leygues, τύπου F70 ASW και Jean Bart κλάσης Cassard τύπου F70ΑΑ ως «ενδιάμεση λύση». Σύμφωνα με τα όσα μας αποκάλυψε σήμερα η εταιρία τα δυο πλοίο μπορούν να αποδεσμευθούν και να περάσουν στα χέρια του ΠΝ με «hot transfer», καθώς βρίσκονται σε πλήρη υπηρεσία με το Marine Nationale, κάτι που μπορεί να γίνει για αμφότερες τις μονάδες το πρώτο και το δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Σύμφωνα με την εκτίμησή της το γεγονός αποτελεί άλλο ένα γαλλικό πλεονέκτημα αφού πρόκειται για ένα εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα αποδέσμευσης-παραχώρησης έναντι όλων των άλλων αντίστοιχων ανταγωνιστικών προτάσεων. Για τα δυο γαλλικά πλοία «ενδιάμεσης λύσης», τις πραγματικές δυνατότητές τους και όχι μόνο, σας προτείνουμε να διαβάστε το μεγάλο σχετικό αφιέρωμά μας στο τεύχος που κυκλοφορεί.
Θέσαμε στην Naval Group και μια ερώτηση που σίγουρα ο καθένας που βάζει αυτές τις γραμμές θα ήθελε να απαντηθεί, που δεν είναι άλλη από το γιατί η γαλλική εταιρία δεν προτείνει ως «ενδιάμεση λύση» κάποιο καινούργιο πλοίο της κατηγορίας μεγάλης κορβέτας ή ελαφράς φρεγάτας, όπως είναι μέλη της οικογένειας Gowind. Η Naval Group απαντά ότι είναι και πάλι θέμα διατήρησης της ταχύτητας εξεύρεσης λύσεων και του πλεονεκτήματος που προσφέρει η (χωρίς κόστος, όπως εκτιμάται) παραχώρηση των Latouce-Treville και Jean Bart. Η ναυπήγηση Gowind θα απαιτούσε πολύ περισσότερο χρόνο από το 2022, που μπορούν να αποδοθούν οι δυο υπάρχουσες Φ/Γ.
Στο θέμα του εκσυγχρονισμού των MEKO 200HN, οι σχετικές πληροφορίες ήταν πολύ λιγότερες, πέραν αυτού που τονίστηκε ότι η Thales «θα προσφέρει λύσεις που θα ικανοποιήσουν όλες τις απαιτήσεις του ΠΝ ώστε να πλοία να παραμείνουν αξιόμαχα για τουλάχιστον δυο δεκαετίες και να αποκτήσουν συνάφειες και ικανότητες συνεργασίας με τις FDI–HN».