Όπως αναφέρουν αμυντικά μέσα της γειτονικής χώρας, η Τουρκία εκσυγχρονίζει τις παλιές κορβέτες, γαλλικής κατασκευής κορβέτες D’Estienne d’Orves (νυν Burak) με τουρκικής κατασκευής οπλισμό και ηλεκτρονικά.
Οι κορβέτες D’Estienne d’Orves κατασκευάστηκαν μεταξύ 1976 και 1984, είναι εξοπλισμένες με ένα πυροβόλο των 100 χιλιοστών (DCN 100 mm/55 Mod 68 CADAM), 4 πυραύλους ΜΜ38 Exocet, 2 πυροβόλα των 20 χιλιοστών, 4 τορπίλες και έναν ανθυποβρυχιακό όλμο. Από την κλάση, η Τουρκία αγόρασε το 2000 έξι συνολικά πλοία, τα TCG Bozcaada (F-500), TCG Bodrum (F-501), TCG Bandırma (F-502), TCG Beykoz (F-503), TCG Bartın (F-504) και TCG Bafra (F-505).
Καθώς όμως το σύνολο του οπλισμού τους είναι παρωχημένος, οι Τούρκοι φαίνεται πως εκτιμούν ιδιαιτέρως τα πλοία αυτά, που παρά τη μικρή τους ταχύτητα και τη αποκλειστική κίνηση μέσω diesel, είναι αρκούντως οικονομικά, εύκολα στη χρήση και με μεγάλες διαθεσιμότητες. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς το γεγονός ότι τα πλοία, αντί να αποσυρθούν, θα αποκτήσουν νέα δυνατότητες και νέα αποστολή.
Μέχρι σήμερα, οι τουρκικές Burak είχαν αποδώσει τα μέγιστα σε αποστολές παράκτιας περιπολίας, επίδειξης σημαίας, έρευνας και διάσωσης, παράκτιου ανθυποβρυχιακού αγώνα, ενώ φυσικά είχαν εξαιρετική επίδοση στις παραβιάσεις των ελληνικών χωρικών υδάτων. Η παρουσία τους έχει επισημανθεί μέχρι και στην ΑΟΖ της Κύπρου, φανερώνοντας την εμπιστοσύνη που δείχνει το ΤΝ στα πλοία.
Το Τουρκικό Ναυτικό θέλει να εξοπλίσει κορβέτες με L-UMTAS και Cirit
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι τουρκικές Burak θα λάβουν πυραύλους L-UMTAS, ανάλογους των Hellfire. Οι L-UMTAS είναι τουρκικής κατασκευής, καθοδηγούνται από laser, και κανονικά έχουν αντιαρματική αποστολή. Πρόσφατα όμως επιδείχτηκε και η δυνατότητα χρήσης τους σε θαλάσσιο περιβάλλον, προφανώς με κοίλη γόμωση. Ο πύραυλος εξοπλίζει επίσης και τα UCAV ANKA/Bayraktar.
Οι κορβέτες παράλληλα θα αποκτήσουν και ηλεκτρο-οπτικό σύστημα αναγνώρισης Denizgözü-Octopus, που ταυτόχρονα θα μπορεί να κατευθύνει και τους L-UMTAS. Πιθανολογούμε πως θα εγκατασταθεί και κάποια βασική έκδοση του ΚΠΜ GENESIS, επίσης τουρικής κατασκευής, καθώς και κάποιο βασικών δυνατοτήτων ραντάρ επιτήρησης αέρος. Σκοπός των Τούρκων είναι τα πλοία να αποκτήσουν δυνατότητες όπως αυτές που έχουν οι αμερικανικές LCS, που οπλίζονται με πυραύλους Hellfire. Φυσικά οι δυνατότητες των δυο πλοίων είναι πραγματικά η μέρα με τη νύχτα, αλλά και πάλι, δεν πρέπει να υποτιμούμε τα τουρκικά σχέδια.
Αυτό όμως που είναι εντυπωσιακό, είναι το γεγονός ότι η Τουρκία κρατά τα παλιά πλοία σε υπηρεσία, παρά το γεγονός ότι έχει βάλει σε υπηρεσία τις πολύ νεότερες και ικανότερες κορβέτες MILGEM σε υπηρεσία. Αυτό που θα περιμέναμε όλοι θα ήταν να αντικατασταθούν τα πλοία από περισσότερες MILGEM. Αντί αυτού, οι Burak θα διατηρηθούν κι άλλο σε υπηρεσία, αυξάνοντας τις ήδη υψηλές οροφές πλοίων που έχει το Τουρκικό Ναυτικό. Σημειώνουμε πως και οι Γάλλοι διατηρούν σε υπηρεσία περίπου 10 κορβέτες του τύπου, εξοπλισμένες με ΜΜ40.
Άντε, με το καλό να πιάσουν πάτο.
και οι δικοί μας κλαίγονται για τις s και τις απαξίωσαν μέχρι αηδίας
Πρόσεξες το λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά; “είναι αρκούντως οικονομικά, εύκολα στη χρήση και με μεγάλες διαθεσιμότητες.”
Καμία σχέση λοιπόν με τις S.
παίζει ρόλο και το γεγονός ότι οι γάλλοι έχουν ακόμα 10 σε υπηρεσία. Μόλις αποσυρθούν θα εκτοξευτούν τα κόστη υποστήριξης. Για το λόγο αυτό αλλάζουν οι τούρκοι τα συστήματα σε δική τους κατασκευής. Πάντως με UMTAS δεν αποτελούν απειλή. Οι Excoset έχουν λήξει και ουσιαστικά θα ‘εχουν μικρότερη ισχύ πυρός ακόμα και απο τις ελληνικές κανονιοφόρους… που να τις συγκρίνω με ΤΠΚ!
Είναι πλοία που επίσης θα αρχίσουν να διαλύονται μόνα τους από τα πολλά χρόνια και κατάλληλα μόνο για επείδηξη σημαίας…
sorry *επίδειξης
Χμμμ… Μια πρωτη έλλειψη κονδυλίων στον ορίζοντα?
Not at all, non of the MILGEM projects (4 Ada-Class, 4 I-Class and 4 TF2000 destroyers) are cancelled, in contrary, we have seen additions.
As Additions we saw TCG Ufuk, a ADA-Class based ELINT/SIGINT training ship and further 3 TF2000 destroyers.
Only pending, are TF100/TF4500 and FAC55 projects.
Videos in Turkish
TF4500: https://youtu.be/5MslnX13d0s
FAC55: https://youtu.be/EePlEFQRBKc
TF2000: https://youtu.be/6afGVIS3GxY
Except 4 ada-class all other ships pending…Updating 40-45 year ships shows a) lack of resources and/or time delays or b)imminent war.
First I-Class Frigate is under construction and almost 50% finished, remaining 3 will be built in private shipyards after the first is finished. Next batch of MILGEM project (7 TF2000 Destroyers ) will begin after all I-Class are prodduced.
First TF2000 to be ready in 2027.
Though, everything on shedule. No delays or what so ever.
Not clear is, if TF100/4500 ever will be constructed or ordered by Turkish Navy. Thats why “pending”, STM puts to much work and efforts in it to cancel the project wholly. Its still in their portfolio for other potential customers.
More realistic is FAC55 (Fast Attack Craft) , soon to be announced, to replace Kılıc-Class Attack ships.
The Submarine programs progresses independently and on schedule.
Its not a case of lacking Money. It’s more about gaining experience and using/testing indigenous systems on ships.
Previoisly it was not planned to install ATMACA on ADA-class, but as it is already in Production, its integrated in F514 Kınalıada. Same like Advent/Genesis Combat Management System.
After L-Umtas/Cirit are successfully integrated, next systems will be indigenous VLS, Gökdeniz etc.
Currently they are integrating Sakarya/Kasirga MRLS on Sea vessels.
TRG122 on Bayraktar LST :
https://www.defenceturk.net/tcg-bayraktardan-trg-122-fuzesi-ateslendi
Κάτι θα έχουν στο μυαλό τους για να ανεβάζουν τις οροφές με πλοία που έχουν υψηλό κόστος συντήρησης λόγω παλαιότητας…
Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότερο θεωρώ απαραίτητη την ανάπτυξη εγχώριας παραγωγής πυραύλων. Να μειωθεί η εξάρτηση μας από το εξωτερικό σε ενδεχόμενη κρίση, καθώς και τα αποθέματα είναι πολύ χαμηλά.
Βεβαίως! Το μηχανουργείο του Μαστρο-Μήτσου έιναι έτοιμο για παραγωγή πυραύλων με τη δοκιμασμένη τεχνολογία ετών στο χώρο, που διαθέτει!
Σε πληροφορώ ότι πριν 10 χρόνια δούλευα σε εταιρεία που έφτιαχνε απαρτία της dassault και ηλεκτρονικά πυραύλων… Δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμη
Η εταιρεία εκείνη πριν 30 χρόνια με τον εξοπλισμό που είχε έφτιαχνε απάρτια και ηλεκτρονικά πυραύλων, μετά επειδή προχώρησε η τεχνολογία αλλά αυτοί δεν έκαναν επενδύσεις, τα μηχανήματά τους ήταν ικανά να παράγουν πλέον το πολύ πλακέτες για πλυντήρια, μετά πλακέτες για κάτι άλλο ακόμη πιο μικρών απαιτήσεων τεχνολογίας και σήμερα πλέον πιθανόν να έκλεισε.
Είναι σαν μια εταιρεία που έφτιαχνε το καλύτερο μπουζί πριν 40 χρόνια, και σήμερα όλα τα αυτοκίνητα δεν έχουν μπουζί, και αυτοί έχουν μείνει εκεί. Ότι έκαναν το έκαναν με τα αντισταθμιστικά αλλά αντί να τα χρησιμοποίησουν να προκόψουν, το έκαναν όσο βόλευε χωρίς όραμα. Αυτή που ήξερα είχε όνομα που ξεκινούσε από Met
Δεν λέμε την ίδια. Εγώ ήμουν σε μια που είχε το tool μέσα στο όνομα. Αλλά κατάλαβα τι εννοείς.
Πληροφορίες λένε οτι θα εκτοξεύουν και τα περίφημα σαλάχια
Μπορεί να πονέσει πολλούς αλλά πλέον για να φτάσουμε τους Τούρκους θέλουμε 15 χρόνια σκληρής και προγραμματισμένης δουλειάς.
σωστός
Οπότε εισερχόμεθα σε χώρους επιστημονικής φαντασίας.
Αυτα ειναι δυνητικα παρα πολυ δυσαρεστα νεα.
Δειχνει ξεκαθαρα οτι η Τουρκια κινητοποιει ο,τι εχει στην διαθεση της και σκοπευει να της ειναι και χρησιμο.
Τωρα φαινεται ποσο σημαντικο ειναι να εχεις ντοπια βιομηχανια οπλων…
Ισως -και ελπιζω παλι να μην πηδηξει απο τα νευρα του ο CKfurious αλλα ισως και εμεις θα πρεπει να δουμε τι παλια μπορουμε να κρατησουμε και να εκσυγχρονισουμε με εξυπνο και αποδοτικο τροπο.
Μα γιατί να πηδήξω από τα νεύρα μου?
Έχω γράψει τι γνώμη μου για το ναυτικό
Δες και εδώ
https://www.liberal.gr/diplomacy/skepseis-gia-ti-nautiki-apotreptiki-ischu/273134
Ο angel από κάτω με πρόλαβε!!
Τα πλοία αυτά αποτελούν ένα καλό παράδειγμα για να γίνει αντιληπτό ότι δεν χρειάζονται για όλες τις αποστολές ακριβά και βαριά εξοπλισμένα πλοία. Υπάρχουν και αποστολές, όπως αυτές που περιγράφονται στο άρθρο, που απαιτούν οικονομικά, εύχρηστα και ανθεκτικά πλοία χωρίς να χρειάζεται να διαθέτουν τεχνολογία αιχμής. Μακάρι να υπήρχαν και στο ΠΝ.
Δεν ειναι ολοι γαλαντομοι σαν εμας…..
Εχουμε 8 κανονιοφορους Osprey , χωρις κατευθυνομενα βληματα , εστω και μικρης εμβελειας
Μια φθηνη σχετικα λυση , θα ηταν η προσθηκη ενος ελαφρου περιστρεφομενου οκταπλου εκτοξευτη ισραηλινων βληματων SPIKE NLOS , εμβελειας 25 χλμ
Συνδιαστικα με strales στο 76αρι και προμηθεια αντιπλοικων πυρομαχικων vulcano με αυτονομη υπερυθρη τερματικη καθοδηγηση και βεληνεκες 40χλμ , κατι Burak , Touzla , Kilic , Dogan , Ruzgar , Yildiz ουτε θα καταλαβουνε ποσο γρηγορα θα βγαζουνε καπνους και μπουρμπουληθρες
Να μην ξεχναμε και το αντιaεροπορικο αναλογο , DART με πυρομαχικα AHEAD
Μονο το spike φτάνει …….γιατι να βαράει μόνον πλοία σε χαλάει να ρίξει σε ενα φουσκωτό ή Ακόμη και σε ενα άρμα στην μικρασιατική ακτή;
Οι osprey μπορουν να δεχθούν αντιπλοΐκους πυραύλους και οχι μόνο spike. Ίσως και essm με mk 48/56 vls?
“Alternative guns and Harpoon SSM can be fitted as required.”
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HSY-55-class_gunboat
Με πρόλαβες!
Το SPIKE είναι πολλαπλά χρήσιμο όπλο για τέτοιου είδος πλοία και αποστολές
Μπορεί να πλήξει και στόχους στο έδαφος
Και σαφώς ανώτερο από το HELLFIRE σε εμβέλειες και στο ότι δεν απαιτεί καταυγάσh του στόχου
Με σχετικά μικρό κόστος μπορεί να αυξηθεί άμεσα η πολεμική ισχύς υπαρχόντων μονάδων αλλα εδώ ονειρευόμαστε AB και Belhar@res!!
Άλλος ο Helfire άλλος ο NLOS Spike. Ο ένας υπερηχητικός ο άλλος όχι. Είναι τί θέλεις.
Γερα σκαριά τελικά τα Γαλλικά καράβια.. Αθάνατα!
Το να είναι μάπα το καρπούζι(Ada-class) σε συνδυασμό με την έλλειψη χρημάτων, το σκέφτηκε κανείς;
Μια πιθανότητα είναι αυτή και μία άλλη να δοκιμάζουν συστήματα που παράγει η αμυντική τους βιομηχανία σε πλοία που θεωρούν ότι δεν είναι πρώτης γραμμής…
Αν ήθελαν να δοκιμάσουν εγχώρια συστήματα σε πλοία όχι πρώτης γραμμής, δεν θα μπορούσαν να το κάνουν σε 1-2 σκάφη; Χρειάζονταν 6; Επίσης, έχουν και παλιές πυραυλακάτους για τον ίδιο σκοπό… Άλλωστε, αφού παρουσιάζονται τόσο εύρωστοι οικονομικά, δεν θα μπορούσαν να ναυπηγήσουν ένα tuzla πχ και να του φορέσουν ότι θέλουν;
Do I miss something?
16 Tuzla-Class Patrol boats ordered, 16 delivered without any delay.
https://turkishnavy.net/patrol-craft/tuzla-class/
-TCG Tuzla (P-1200)
-TCG Karaburun (P-1201)
-TCG Köyceğiz (P-1202)
-TCG Kumkale (P-1203)
-TCG Tarsus (P-1204)
-TCG Karabiga (P-1205)
-TCG Karşıyaka (P-1206)
-TCG Tekirdağ (P-1207)
-TCG Kaş (P-1208)
-TCG Kilimli (P-1209)
-TCG Türkeli (P-1210)
-TCG Taşucu (P-1211)
-TCG Karataş (P-1212)
-TCG Karpaz (P-1213)
-TCG Kdz.Ereğli (P-1214)
-TCG Kuşadası (P-1215)
Μήπως το ΠΝ θα πρέπει να αρχίσει να σκέφτεται και τις Lafayet εάν και εφόσον παραχωρούνται με πολύ ευνοϊκούς όρους ή χαρίζονται δια μέσου των αντισταθμιστικών? Από μόνο του το γεγονός ότι είναι σχεδόν καινούργιες, δίνει ένα σημαντικό κίνητρο αξιοποίησης με χαμηλό κόστος. Δηλαδή οι Γαλλοι που στέλνουν μία Lafayete μόνη της μέσα στα Τουρκικά θηρία στο οικόπεδο 7 της Κύπρου, είναι κουτόφραγκοι?
Aς τις πάρει η Κύπρος στη τελική
Το 1997 μια από αυτές η F781 D’Estienne d’Orves είχε επισκεφτεί τη Θεσνικη και ανέβηκα να την επισκεφτώ. Μπορώ να πω οτι μου είχε κάνει εντύπωση πως οι Γάλλοι μπορούσαν να έχουν σε υπηρεσία τέτοια σαπάκια. Οι Τούρκοι προφανώς δεν τους έχουν εκτίμηση ως πολεμικές μηχανές, αφού ξέρουν οτι δεν θα γίνει ποτέ πόλεμος αλλά θα νικήσουν μόνο με απειλές και τίποτε άλλο. Τα πλοία αυτά τα χρειάζονται γιατί δεν κοστίζει τίποτα να τα έχουν στη θάλασσα. Περίπου όπως είχαμε εμείς τόσες δεκαετίες τα Θηρία που ουσιαστικά δεν είχαν καμία επιχειρησιακή αξία.
Τι προσδόκιμο ζωής έχουν για να αξίζει τέτοιος εκσυγχρονισμός;
Χαλαρώστε λίγο που αμέσως τους ανεβάσατε για την επιλογή τους. Μπορεί να είναι στην ουσία δοκιμή των συστημάτων τους. Ιδανική πλατφόρμα για κάτι τέτοιο. Επιπλέον πονοκέφαλος για εμάς βέβαια αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι μισές χώρες που είναι στριμωγμενα οικονομικά θα πρέπει να αρχίσουν να αναβαθμίζουν πλοία 45 ετών επειδή το κάνουν οι Τούρκοι.
Δοκιμή ή όχι είναι σημαντική η κίνηση τους και μια ακόμη απειλή είτε θα προέλθει από παλιά ή νεότερα σκάφη αγαπητέ.
Δεν είναι όμως και παράλογα να τα εξοπλίσουν. Όταν αποσυρθούν, τα συστήματα θα μπουν σε άλλο μέσο.
Είναι σαφής άλλωστε η πρόθεση τους να έχουν δυνατότητα δημιουργίας κορεσμού. Πολλά σκάφη, πολλά UAV και UCAV για την ταυτόχρονη κατάληψη καμιάς δεκαριά νήσίδων και μετά “τρεχάτε ποδαράκια μου”…
Εμείς, μόλις και μετά βίας βάζουμε ένα Ε-Ο σύστημα (TDR της Miltech), δεκαετίες μετά τα Ίμια… Δεν είναι μόνο τα χρήματα αλλά και η νοοτροπία και το δόγμα που αγνοείται…
Θα ελεγα οτι ο εν λογο εκσυγχρονισμος με τα L-UMTAS και τα Cirit τους επιτρεπουν να αντιμετωπισουν πολλες προκλησεις σε παρακτιο περιβαλον, με την παρουσια εντονου αναγλυφου, εναντια σε ευκαιριακους στοχους οπως τα ελαφρα σκαφη που συνηθως εμφανιζουν διαφορες παραστρατιωτικες οργανωσεις διεθνως ή οι γνωστοι πειρατες στα διεθνη υδατα στην Σομαλια ή και αλλου. Η αποφαση για την διατηρηση σε υπηρεσια, εκτος απο το οτι υποδεικνειει την καλη κατασταση των πλοιων αυτων, και την καλυψη μιας αριθμητικης αυξησης των ναυτικων μοναδων του στολου, πραγμα που ηδη εχει τονιστει και απο αλλους σχολιαστες. Βεβαια, παραμενει αγνωστο εαν τα πλοια αυτα διατηρουν αθικτες τις ανθυποβρυχιακες δυνατοτητες τους, ιδιαιτερα χωρις την ενσωματωση βελτιωμενων συσκευων. Αναλογες σκεψεις δημιουργουνται και για τα ηλεκτρονικα τους, αφου αυτα που διαθετουν ξεπερνουν τα 40 χρονια ζωης και μαλλον αποτελουν απο τεχνολογικη αποψη, εξαιρετα μουσειακα εκθεματα.
Δεν νομιζω οτι εκτος απο την αυξηση του αριθμου πλοιων που εχουν επιχειρησιακες δυνατοτητες συγκρησιμες με τα ΠΑΘ, εχει καποια αλλη αξια, καθως ειναι οι Milgem αυτες που θα παρουν την σκυταλη.
Για τα Ελληνικα ΠΑΘ -κοινως κανονιοφοροι- των κλασεων Osprey-55/HSY-56/HSY-56A (http://www.hellenicnavy.gr/el/o-stolos-mas/kanonioforoi.html) θα μπορουσε να υπαρξει μια αναλογη βελτιωση των δυνατοτητων τους να αντιμετωπιζουν ασυμμετρες απειλες. Ειναι απολυτως λογικο οτι εαν οι κανονιοφοροι αυτες αποκτησουν καποια επιπλεον οπλα και δυνατοτητες, μπορουν να αντικαταστησουν ακομη και τις μεγαλυτερες ναυτικες μοναδες, σε αποστολες θαλασσιας επιτηρησης και επιδειξης σημαιας διεθνως, εξοικονομωντας παραλληλα πολυτιμα κονδυλια.
Γιατί να μην το πράξουν; Εγχώρια προσπάθεια είναι, κι όταν αποσυρθούν τα συστήματα θα πάνε αλλού.
Επακούμβηση τέλος, πάμε γι’ άλλα προσεχώς…
Η Τουρκία δυστυχώς για εμας δείχνει πολυ μεγάλη ωριμότητα στην εξοπλιστική της στρατηγική..
Γιατί ωριμότητα ειναι να διακρίνεις που και ποσό χρειάζεσαι ακριβές η καινοτόμες τεχνολογίες αιχμής..
και που μπορείς να δημιουργείς πρόβλημα στον αντίπαλο ακόμη και με φθηνά φαινομενικά απαρχαιωμένα όπλα που όμως έχουν βάση χαρακτηριστικών μεγάλη αποτελεσματικότητα.
(Οπως π.χ. ήταν τα εύκολα απεμπόλημενα Α7 για εμας)
Και ακόμη μεγαλύτερη ωριμότητα ειναι να παράγεις ο ίδιος με προσπαθεια τις αμυντικές τεχνολογίες που χρησιμοποιείς..
Και αναρωτιέται κανείς στο συγκεκριμένο ναυτικό χώρο αν ειναι δυνατόν ολόκληρη Ελλάδα με ναυτική ιστορία χιλιάδων ετών αλλα και 4500 ποντοπόρα πλοια Ελληνικών συμφερόντων..
..να μην εχει μπορέσει να φτιάξει ενα εξοπλισμένο στελθ ταχύπλοο σε δεκάδες μονάδες διεσπαρμένες στα νησιά με πυροβόλα και κυρίως με κάποιο βληματικο σύστημα υπέρ επικίνδυνο για μεγάλα πλοια επιφάνειας..
και με 5-6 άνδρες ναυτικούς καταδρομείς έτοιμους να οργώσουν το Αιγαίο και να φέρουν ανεντοπιστοι και υπέρ ευέλικτοι τον όλεθρο ως σύγχρονοι πυρπολητες..
Προφανώς θα πει κανείς ότι μια Ελληνική στρατιωτική προμήθεια, ενα Ελληνικό όπλο,
δεν εχει τα παχυλά… “αντισταθμιστικά” των ξένων…άρα γιατί να γίνει..γιατί να στηριχτεί…
Βεβαια οι απέναντι πλέον δεν φαίνεται να κινούνται σε αυτην την λογική..
καθώς το Εθνικό τους συμφέρον ειναι το ΜΕΓΙΣΤΟ κριτηριο για αυτούς..
Μα τελικά όμως μήπως προτεραιοτητα και για εμας οφείλει να ειναι και η λεπτομέρεια
που λεγεται ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗ..εκτός των άλλων?
Λεω μήπως…?
.
Οι εκσυγχρονισμένες S μπορουν να παρουν υλικα απο τιν μη εκσυγχρονισμένες και με την αντικατασταση του Μκ-29 ΜΕ 8πλο Μκ-41 να εχουν 2 Πυροβολα, 2 Phalanx, 32 ESSM . η αντικατασταση του πυργου ρανταρ με πυργο Ι-MAST 400 θα τις εκανε ικανα πλοια για αλλα 15 χρονια. Μην ξεχνατε οτι ηδη εχουν απο τις τελευταιες εκδωσεις του TACTICOS.
Δεν θα ήταν κακή ιδέα. Τα πλοία φαίνεται πως είναι ικανά.
Οι S θα έπρεπε να πάνε σε έναν light εκσυγχρονισμό , όπως ακριβώς αναφέρεις.
Οι 6 να αναβαθμιστούν
και οι άλλες 4 εις να μείνουν για ανταλλακτικά.
Το μόνο ερώτημα είναι αν μπαίνει εύκολα ο MARK 41 στις S …
Το Μκ-41 8 κελιων μπαινει ευκολα εκει που ειναι το Μκ-29. Αλωστε συμπεριλαμβανοταν και στην αρχικη προταση εκσυγχρονισμου αλλα τοτε δεν υπηρχε η δυνατοτητα (πιστοποιηση) το 4ple pack σε καθε κελι. Ετσι το ΠΝ νομιζε οτι απο 24 διαθεσιμα βληματα τα πλοια θα εμεναν μονο με 8. Στο σχεδιο που ειχε κυκλοφορησει το Μκ-41 μπροστα απο τη γεφυρα ειχε 12 κελια! Για οσους νομιζουν οτι το σκαρι των S ΕΙΝΑΙ για πεταμα θυμιζω οτι οι Μ και Type 23 εχουν το ιδιο σκαρι με διαφορετικη υπερκατασκευη. Ετσι ακομα και αν 2 ΑΒ ερθουν στην Ελλαδα, ακομα και αν και οι 4 ΜΕΚΟ εκσυγχρονιστουν , ακομα και αν 3 Belh@ra αγοραστουν , οι συμπληρωμενες S θα ειναι ακομα αξιομαχες.
Ι-ΜAST Ιστος με ρανταρ κατευθηνσης των 32 ESSM , το ελληνικο ΗΟ συστημα, το ιδιο STIR ΓΙΑ ΣΤΟΧΕΥΣΗ των δυο Οτο Μελαρα και 2 Phalanx θα επετρεπε στην Ελλαδα να εχει μια οροφη 16 μοναδων τωρα που εχει να “φυλαει” και την ΑΟΖ για χρονικο διαστημα μεχρι να αποφασιστει η επομενη αγορα/ναυπηγηση 6 νεων πλοιων.
Πολλά γίνονται και όχι απαραίτητα τόσο ακριβές μετατροπές – πχ Phalanx Block1B, ESSM στον υφιστάμενο εκτοξευτή Mk29 κλπ κλπ. Τα έχουμε ξαναπεί άλλωστε. Ας μπορούσαμε να πα΄ρουμε πρώτα τις 2 L για ανταλλακτικά…
Δυστυχώς οι ανάγκες είναι τόσο μεγάλες. Εν προκειμένω για την Διοίκηση Σκαφών Επιτήρησης, εγώ θα έψαχνα για
(i) ένα βλήμα (Brimestone, Helfire, NLOS Spike κ.α.),
(ii) κάποια αναβάθμιση made in Greece στα 2 Osprey-55 & 2 HSY-56,
(iii) ενώ θα προσπαθούσα να αγοράσω (σε λογική χαμηλή τιμή εννοείται) όποια Combattante-III υπάρχουν ακόμη στα Αραβικά ΠΝ (κλάσεις La Galite & Damsah), με σκοπό τόσο χρήση τους ως Περιπολικά όσο και για ανταλλακτικά.
Αν τώρα προχωρείσει των Belharra και “αντέχουμε” να αποκτήσουμε το “σούπερ λουξ ξιφιόπλοιο των ονείρων σας” La Fayette, ΟΚ πάσο. Βέβαια, η απόκτηση των Belharra από το ΜΝ καθυστερεί αυτομάτως την απόσυρση τους.
Εδώ ειναι ο ορισμός του εκσυχρονισμου με χρήση camm….
Τότε τι μας εμποδίζει εμάς να συνεχίσουμε να πλέουμε με Kortenaer; Αφού το σκαρί με βάση αυτό προφανώς δε βουλιάζει απ’την ηλικία, τι ανησυχούμε…
Καποιοι που πιστευουν οτι οι τουρκοι βαζοντας νεα πλοια σε υπηρεσια αποσυρουν ταυτοχρονα καποια παλαιοτερα και ετσι οι οροφες τους δεν θα ειναι προβλημα για το ΠΝ,θα πρεπει να αναθεωρησουν..