To Κινεζικό Ναυτικό ενέταξε πριν λίγες ημέρες σε υπηρεσία το μεγαλύτερο και πιο προηγμένο πολεμικό του σκάφος, το αντιτορπιλικό “Nanchang”, το πρώτο της κλάσεως Type 055. Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή αφού το αντιτορπιλικό κατευθυνομένων βλημάτων των 10,000 τόνων αντιπροσωπεύει ένα καθαρόαιμο συνοδό αεροπλανοφόρων, που επίσης εντάσσονται αυτές τις εβδομάδες στη δύναμη του στόλου.
Συνολικά, η ένταξη του “Nanchang” σημειώνει την βούληση της Κίνας να παίξει ενεργό ρόλο ως ναυτικό ανοιχτής θαλάσσης ισοσκελίζοντας σταδιακά το αμερικανικό ναυτικό και τους συμμάχους του. Την είδηση της ένταξης του αντιτορπιλικού, που είχε καθελκυστεί το 2017, ανακοίνωσαν τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, που επισήμαναν επίσης το πέρασμα του ναυτικού από την τρίτη στην τέταρτη τεχνολογικά γενιά πλοίων.
Τα Type 055 χαρακτηρίζονται ως αντιτορπιλικά αλλά με εκτόπισμα άνω των 10.000 τόνων, μήκος 180 μέτρα και πλάτος 20, τα πλοία είναι από κάθε άποψη καταδρομικά. Το τελευταίο επιβεβαιώνεται κι από το μέγεθος του οπλισμού του: 112 κάθετης εκτόξευσης πύραυλοι εναντίον αεροσκαφών, πλοίων, υποβρυχίων και στόχων ξηράς συνθέτουν ένα τρομερό όπλο και το “Nanchang” είναι το πρώτο μιας κλάσης 8 πλοίων που πρόκειται να ενταχθούν σε υπηρεσία.
Το πλοίο αναμένεται να ενταχθεί στην ομάδα συνοδείας του αεροπλανοφόρου “Liaoning” (τέως “Varyag”) αν και ανεξάρτητοι αναλυτές δήλωσαν σε δημοσιογραφικά μέσα πως το γεγονός ότι το “Nanchang” είναι το μοναδικό της κλάσης του προς το παρόν αλλά και η μεγάλες ικανότητες και προσαρμοστικότητά του δεν θα έπρεπε να το περιορίσουν στη συνοδεία ενός παλιού μόνον αεροπλανοφόρου. Το αντιτορπιλικό θα μπορούσε να συνοδεύσει και το “Shandong”, το δεύτερο κινεζικό αεροπλανοφόρο και το πρώτο εγχώριας ναυπήγησης ή ακόμα και να αναλάβει ανεξάρτητες αποστολές.
Δεδομένων των ικανοτήτων του, το “Nanchang” έχει ανησυχήσει ήδη την Ιαπωνία και την Ταϊβάν, αμφότερες ανταγωνιστικές ναυτικά χώρες του Πεκίνου, που βλέπουν το νέο πλοίο ως όργανο άσκησης πίεσης στις διαφιλονικούμενες από το Πεκίνο περιοχές, όπως τα νησιά Σενκάκου.
Το σίγουρο είναι πως η ένταξη του “Nanchang” σηματοδοτεί έμπρακτα την έξοδο της Κίνας στις ανοιχτές θάλασσες και την πύκνωση των επεισοδίων με ανταγωνιστικές δυνάμεις στο άμεσο μέλλον. Η δημιουργία ενός ισχυρού ναυτικού ως το 2035 ήταν μέσα στους προγραμματισμένους στόχους του προέδρου Ζι Ζιπίνκ, που από το 2017 είχε υποσχεθεί την ολική αναδιάρθρωση των ΕΔ της χώρας και τη δημιουργία ενός ισχυρού στόλου που θα νικούσε πολεμικές αναμετρήσεις σε όλα τα θέατρα επιχειρήσεων ως το 2050.
`Εχει μελετήσει κανείς στο Ελληνικό ΠΝ το ενδεχόμενο της αγοράς αυτών τον πολεμικών των πλοίων ; Μήπως η κινεζική τιμή της εργατοώρας μπορεί να κάνει θαύματα ;
@guest_187361 πληρώνεις και τεχνολογία.
Με τι συστηματα;
Μόνο ως σκαρί θα είχε νόημα αλλά και πάλι πρέπει να προσαρμόσει τα συστήματα της επιλογής σου.
Η αγορά οπλικών συστημάτων, ειδικά υψηλής τεχνολογίας, είναι καθαρά πολιτική απόφαση. Επίσης έχεις θέματα συμβατότητας και διαλειτουργικότητας των όπλων σου.
Δεν είναι σαν να παίρνεις κινητό, όπου βάζεις χαρακτηριστικά από την μία μεριά, τιμή από την άλλη και αποφασίζεις !
Αν και τώρα που το σκέφτομαι, μέχρι και η αγορά κινητού, αρχίζει να προσεγγίζει την αγορά οπλικών συστημάτων ως προς την διαλειτουργικότητα. Αν έχεις iMac, iPhone και MacBook, σε καμία περίπτωση δεν θα πάρεις ταμπλέτα Xiaomi, γιατί το iPad συνεργάζεται άριστα με όλες τις άλλες συσκευές σου. Χάνεις δυνατότητες….
Από την άλλη έχουμε ένα πλοίο θηρίο με 112 κελιά μόνο με 870 εκατομμύρια δολάρια! ενώ ένα AB ξεπερνάει τα 2 δισεκατομμύρια Σαφώς και οι κινέζικες τιμές κάνουν θαύματα….
Ξέχασες? Είμαστε προβλέψιμοι!
Όχι γιατί 1. η αιχμή της τεχνολογίας κοστίζει παντού, 2. είναι θεμελιωδώς ασύμβατο με υφιστάμενα πρότυπα δομές υλικά κλπ.
Σαν υπερφουσκωμένη φρεγάτα δείχνει, αρκετά όμορφο. Πάντως του λείπει η άγρια όψη για να ονομάζεται καταδρομικο… Ticonderoga Beast…
Μόνο ως σκαρί θα είχε πράγματι νόημα, η αγορά τους από την Κίνα, όπως επίσης για την ταχύτητα κατασκευής τους, και στην συνέχεια να προσαρμόσεις ευρωπαϊκά συστήματα, τα οποία θα είναι συμβατά με την δυτική τεχνολογία, την οποία το προσωπικό του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, γνωρίζει πολύ καλά την λειτουργεία και τις δυνατότητες τους! Ίσως κάποια ναυτικά όπλα, λόγω των μεγάλων δυνατοτήτων τους είναι εφικτό να γίνει η προμήθεια τους, γιατί πραγματικά αλλάζουν τα δεδομένα του επιφανειακού πολέμου στην θάλασσα1
Τέτοιο σκάφος δεν μπορούμε να πάρουμε γιατι απλα δεν θα μας το έδιναν οι Κινέζοι ας μην ξεχνάμε οτι ανήκουμε στο ΝΑΤΟ και αρα είμαστε εχθροί……κατι κορβέτες ομως οπως οι type 56 με μερικώς δυτικοποιημενα ηλεκτρονικά και όπλα ισως θα μπορούσαμε να πάρουμε (αυτές που φτιάχνουν μια καθε έξη εβδομάδες)……
Ενδιαφέρον οτι η συγκεκριμένη κορβέτα έχει για εγγύς άμυνα το ίδιο σύστημα, το FN 3000 (κινεζικό RAM), ενα σύστημα, οταν το type 55 έχει 2 τέτοια συστήματά…..
Πλοία Ελληνικής κατασκευής χρειαζόμαστε. Στην αρχή με τεχνολογία ΗΠΑ και στη συνέχεια ανάπτυξη δική μας. Υπάρχουν δυνατότητες και Ελληνικές εταιρίες ικανές για άλματα.
Ρε παιδιά τη συζητάμε τώρα! Αυτά είναι σκαριά φτιαγμένα για μαχη καμία σχέση με ευρωπαϊκά! Δέστε τους γερμανούς βγάζουν σκάφος άνω 9000 χιλ τόνων με 12 κελιά!!!! Οι γελοίοι που 12 και που 112 !!! Χωριά τα άλλα συστήματα!
Θαυμάσια πλοία. Αλλά, επειδή κάποιοι λάτρεις των καταδρομικών εισέφεραν και την οπτική της αισθητικής, ας υποκλιθούμε στη βασίλισσα των θαλασσών:
Προτιμώ τον βασιλιά των θαλασσών…. IOWA CLASS…
Σωστός, αλλά … αθέμιτος ανταγωνισμός! Τότε πολλά πλοία ήταν όμορφα, λόγω συνολικών διαστάσεων, αλλά και των αναλογιών που επέβαλλε η ανάγκη να είναι όσο γίνεται περισσότερες ζωτικές λειτουργίες κάτω από θώρακα …
Ναι ειδικά τότε ήταν πολύ τούμπανα τα σκάφη, για να αντέχουν, το δε IOWA απλά κτήνος… Τα σημερινά είναι πανέμορφα αλλά δεν ξέρω την αντοχή τους σε περίπτωση που φάνε τορπίλες-exocet-harpoon.
Harpoon, Exocet κλπ ήταν για εκείνα τα σκάφη απλές οχλήσεις, σαν να τσιμπά ένα κουνούπι έναν ελέφαντα. Το ίδιο και για παλιά αεροπλανοφόρα κλάσεως Έσσεξ κλπ (έπρεπε να μπει από ανοιχτό ανελκυστήρα ο πύραυλος για να προκαλέσει πυρκαϊά …). Στις τορπίλες ήταν βέβαια ευάλωτα, όπως και σε (χορταστικές … 1000 λίμπρες και άνω) βόμβες αεροπορίας. Αυτός ήταν και ο λόγος που καταργήθηκαν, το εκτόπισμα και οι σχετικές προωστικές ανάγκες δεν δικαιολογούνταν πλέον … Και στην εποχή των αισθητήρων (ραντάρ κλπ), η (ευχερής) αχρήστευσή τους από πλήγματα καθιστούσε το πλοίο ευάλωτο ακόμη και αν ο θώρακας φύλασσε κύριες λειτουργίες, το σκάφος ήταν τυφλός γίγας.