13.5 C
Athens
Δευτέρα, 2 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΕυκαιρία για το ΠΝ τα προς πώληση αρματαγωγά του Αμερικανικού Στρατού; -...

Ευκαιρία για το ΠΝ τα προς πώληση αρματαγωγά του Αμερικανικού Στρατού; – Πιθανόν να διατεθούν σε “συμβολικές” τιμές στους ενδιαφερόμενους

Το ότι ο Αμερικανικός Στρατός έχει ένα μικρό ιδιωτικό ναυτικό το ξέραμε. Μια δύναμη αποτελούμενη κυρίως από αξιωματικούς της εφεδρείας και τεχνικούς συντηρεί τον μικρό αποβατικό στόλο του Στρατού κοντά στην Ουάσινγκτον για ανάπτυξη σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου αναληφθούν επιχειρήσεις μεγάλων μονάδων αναλαμβάνοντας αποστολές μετακινήσεων μικρών αποστάσεων και μεταφορών εφοδίων.

 

H κλάση LSV “General Frank S. Besson” είναι πλοία κατηγορίας Ro-Ro (υπάρχουν ράμπες στην πλώρη και στην πρύμνη) ανοιχτού καταστρώματος και μπορούν να μετακινήσουν όλα τα οχήματα σε χρήση με τον Στρατό των ΗΠΑ

Στην ουσία το μικρό ναυτικό του Στρατού υφίσταται για να απαλλάξει το κανονικό Ναυτικό από καθήκοντα διοικητικής μέριμνας που δεν αξίζουν τον κόπο να δεσμεύουν αρματαγωγά και παράκτια σκάφη απόβασης, μετακινώντας ανθρώπους και εφόδια εντός λιμένων και βάσεων ανεφοδιασμού.

Μεταξύ των μέσων του μικρού στόλου που εκτίθεται σύντομα προς πώληση θα είναι πλωτοί γερανοί λιμένος, ρυμουλκά, αποβατικά LCM και LCU

Πρόσφατα, ο Οργανισμός Δημόσιας Διοίκησης (GSA) ανήρτησε το πωλητήριο για το σκάφος λογιστικής υποστήριξης (Logistics Support Vessel) USAV SSGT Robert T. Kuroda (LSV-7). Το 6,000 τόνων αρματαγωγό ανοιχτού καταστρώματος αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα πλοία του Ναυτικού του Αμερικανικού Στρατού, ανήκοντας στην κλάση “General Frank S. Besson”. Η κλάση αριθμεί 8 συνολικά πλοία που ναυπηγήθηκαν μεταξύ του 1987 και 2006.

Το περίεργο είναι πως το συγκεκριμένο πλοίο είναι ένα από τα νεώτερα πλοία της κλάσης, έχοντας ναυπηγηθεί μόλις στα 2006 και αποτελεί μάλιστα μια βελτιωμένη υποκλάση με μεγαλύτερο εκτόπισμα, ισχυρότερους κινητήρες και πιο στιβαρή πλώρη που ανοίγει ως καταπακτή αντί για τη μέθοδο των δύο θυρών που έχουν τα υπόλοιπα πλοία και είναι ίδια με αυτή των LST του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου (και των Α/Γ “Ιάσων”).


Το πλοίο βρίσκεται αγκυροβολημένο στη βάση της Τακόμα κοντά στην Ουάσινγκτον και ήδη ένας επιχειρηματίας υπέβαλε προσφορά για 1 εκατομμύριο δολάρια. Λίγες εβδομάδες μετά, ο ΟΔΔ (GSA) απέσυρε την αναγγελία εκποίησης του πλοίου δίνοντας την εντύπωση πως η ανάρτηση αποτελούσε διερευνητική αγγελία πώλησης για να εξεταστεί το ενδιαφέρον της αγοράς.

Οι γνώστες του αντικειμένου σε σχετικά φόρουμ για το μέλλον των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμων αλλά και σε σχετικό δημοσίευμα του ιστοτόπου The Drive εξέφρασαν την απορία τους για την κίνηση αυτή, δεδομένου πως ο λόγος ύπαρξης του μικρού αυτού Ναυτικού εξακολουθεί να υπάρχει. Ο Αμερικανικός Στρατός παραμένει εκστρατευτική δύναμη και οι ανάγκες μετακίνησης εφοδίων και προσωπικού εντός των ορίων του θεάτρου επιχειρήσεων είναι μεγάλες.


Ωστόσο, ο Αμερικανικός Στρατός δείχνει αποφασισμένος να διαλύσει τον μικρό του στόλο με φήμες να θέλουν την GSA να ανακοινώνει σύντομα την πώληση επιπλέον ρυμουλκά λιμένος, πλωτούς γερανούς, 18 μικρότερα LCU-2000 και έως και 36 LCM-8 αποκτώντας στη θέση τους αριθμό σύγχρονων Maneuver Support Vessel (Light) για τα οποία ανακοίνωσε διαγωνισμό το 2019. Η τελευταία εξέλιξη συνηγορεί πως το Αμερικανικό Δημόσιο φιλοδοξεί να θέσει μια τάξη στα του οίκου της, αποσύροντας κάποια σκάφη της εποχής του πολέμου του Βιετνάμ και αντικαθιστώντας τα σε κάποια καθήκοντα από σύγχρονα σκάφη.

Νέας γενιάς αποβατικές άκατοι (ΑΒΑΚ) για τον αμερικανικό Στρατό

Η απόσυρση, ωστόσο, των μεγαλύτερων LSV, τόσο των δύο νεώτερων “Kuroda” των 6,000 τόνων, όσο και των παλιότερων “F.S. Besson Jr.” των 4,200 τόνων ενέχει δυνητικά το ενδιαφέρον απόκτησής τους από ένα Ναυτικό με αρχιπελαγικά και παράκτια κυρίως καθήκοντα. Τα πλοία είναι στην ηλικία των αρματαγωγών “Σάμος”, είναι ανοιχτού καταστρώματος, έχουν αποδεδειγμένα ισχυρή κατασκευή αφού ο Στρατός των ΗΠΑ τα έβαζε να διασχίζουν ωκεανούς για να φτάσουν στα πεδία επιχειρήσεων και είναι πιστοποιημένα για μεταφορά αμερικανικών προδιαγραφών υλικού (άρματα μάχης, τεθωρακισμένα, φορτηγά, οχήματα HMMWV και υλικό) ενώ το 2009 σε μια περίπτωση μετακίνησαν και την άτρακτο ενός C-17A Globemaster III για να χρησιμοποιηθεί για εκπαιδευτικούς σκοπούς από την Καλιφόρνια στη Βιρτζίνια.


Μπορεί να φαινόμαστε γραφικοί αλλά σε περιόδους Κρίσεως οφείλει κανείς να αφήνει το μυαλό του και τις επιλογές του ανοιχτές σε κάθε θετική εξέλιξη και τα LSV του Αμερικανικού Στρατού θα ήταν μια καλή και συμπαγής προσθήκη συμπλήρωσης του πολεμικού ρόλου των Α/Γ “Ιάσων” των 4,800 τόνων.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Mikros-hroas
Mikros-hroas
4 years ago

Να μας δωθούν σε συμβολικές τιμές πως θα διώξουμε τα ZUMBR;

Gunner
Gunner
4 years ago
Reply to  Mikros-hroas

Είναι στην ίδια κατηγορία ένα LCAC με ένα LST;

Gelin
Gelin
4 years ago

Ελέησον ημάς!

Miscojones
Miscojones
4 years ago

Και εμείς έχουμε εκατοντάδες τέτοια -αποβατικά- και τα λέμε Ferry Boat.

rooster
rooster
4 years ago
Reply to  Miscojones

Βασική διαφορά είναι πως τα ferry της ακτοπλοΐας δε μπορούν να κατεβάσουν ράμπα σε σχετικά ομαλή παραλία, παρά μόνο σε λιμάνι.

LEON
LEON
4 years ago
Reply to  rooster

Φιλε μου οι παντοφλες βγαινουν αρκετα εξω σε βατες παραλιες το ειχαμε κανει αρκετες φορες το 2015 στα ρηνια κατω απο τη Μυκονο για να γλυτωσουμε καιρους.

Miscojones
Miscojones
4 years ago
Reply to  rooster

Τα Ferry τύπου Παντόφλας, πχ Σαλαμίνα-Πέραμα, Ν. Πέραμος-Σαλαμίνα και ένα σωρό άλλα που δεν θυμάμαι, κατεβάζουν ράμπα σε αμμουδιά κανονικότατα. Εσύ μιλάς για άλλα Ferry.

Animades
Animades
4 years ago

6,000 τόνων αρματαγωγό ανοιχτού καταστρώματος , δηλαδή ένα μεγάλο αργό (12 knots ) ferry boat – παντόφλα , σαν τα εκατοντάδες μικρότερα ή μεγαλύτερα Ελληνικά Ferry που οργώνουν το Αιγαίο και τις Ελληνικές θάλασσες ..? Μήπως το Π.Ν. και Συνολικά οι Ελληνικές ένοπλες δυνάμεις , μπορεί , (υπάρχουν τα ανάλογα επιχειρησιακά σχέδια ) ,να επιτάξει δεκάδες από αυτά και να τα χρησιμοποιήσει όταν “χρειαστεί” ??..
Εξάλλου τα συγκεκριμένα αρματαγωγά του Αμερικανικού στρατού , είναι άοπλα σκάφη , που χρησιμοποιούνται πάντα για μεταφορές εφοδίων μακριά από την πρώτη γραμμή του μετώπου.
Μήπως πρέπει να ιεραρχήσουμε τι χρειαζόμαστε πραγματικά ?
μήπως αυτή την ανάγκη την καλύπτουμε τόσο με τον τεράστιο στόλο των Ελληνικών Φερρυ , και βαρέων (και γρήγορων ) επιβατηγών οχηματαγωγών , αλλά και από τους νέους ” Άτλαντες ” (Πλοία Γενικής Υποστήριξης ) που πρόσφατα έθεσε σε υπηρεσία το Π.Ν. ?comment image
http://www.economy365.gr/sites/default/files/styles/830×430/public/tera-jet-4.jpg?itok=UHebLjMy

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
4 years ago
Reply to  Animades

Έχουν πολλές δυνατότητες ειδικά το 6000 τόνων μπορεί να γίνει μέχρι ελικοδρόμιο με κάποιες προσθήκες κάνει μεταφορά νερού καυσίμων κτλ. Και λειτουργεί και ως αποβατικό.

ptisidiastimawp
4 years ago
Reply to  Spyros_Kapa

Σας ευχαριστούμε για το heads up

giannis82
giannis82
4 years ago
Reply to  Spyros_Kapa

Συγνωμη και γιατί να μην κάνεις κρούση και να πάρεις ένα πραγματικό ελικοπτεροφορο – αποβατικο σε τιμή σκότωμα?
H San Giorgio class του ιταλικού ναυτικού (133 μέτρα) για σκραπ θα πάει.. η ιταλια έριξε στο νερό ολοκαινουργια αεροπλανοφόρα.
Του λες πληρώνω μια καλή αναβάθμιση να δουλέψουν τα ναυπηγεία σας και μου το δίνετε τζάμπα. Συντηρήστε μου το και βάλτε μου 3D AESA radar και SYLVER A50 VLS for 8 Aster 15&30 missiles.
Το Αλγερινο ναυτικό όπως έχουν ξαναγράψει κι άλλοι πήρε ένα ίδιας κλάσης, και του φόρεσε πάνω: 3D AESA radar KAI SYLVER A50 VLS for 8 Aster 15&30 missiles.

Άμα του βάλεις εξτρά και ενα datalink και 1-2 phalax ή Ram, μόλις απαίχτησες ενα αληθινό και σύγχρονο ηλεκτρονικά και οπλικά ελικοπτεροφορο – αποβατικό σε τιμή σκότωμα νομίζω… Που θα μπορείς να το κρατήσεις μέχρι να λιώσουν η λαμαρίνες και αμα λιώσουν παίζει να συμφέρει μέχρι και η ανακατασκευή σε ελληνικά ναυπηγεία.
https://en.wikipedia.org/wiki/San_Giorgio-class_amphibious_transport_dock

rooster
rooster
4 years ago
Reply to  Animades

Σχέδια επίταξης σίγουρα υπάρχουν, όπως και σχέδια του εχθρού για τα σκάφη που πιθανώς θα επιτάξουμε.., πάντως τα σκάφη του άρθρου θα ήταν χρήσιμες προσθήκες μιας και βασική αποστολή του ΠΝ είναι η εξασφάλιση αποστολής ενισχύσεων στα νησιά μας και τα συγκεκριμένα πλοία μπορούν να αποβιβάσουν σε πολλές παραλίες και όχι μόνο σε λιμάνια όπως τα πολιτικά ferry.

Gunner
Gunner
4 years ago

Δεν έχουμε φρεγάτες, τορπίλες, ΜΕΑ, κτλ κτλ. με τα αρματαγωγά θα ασχολούμαστε.

Spyros_Kapa
Spyros_Kapa
4 years ago

Τελικά το ψάξατε! ” Αγαπητή πτήση μιας και έχετε μεγαλύτερη πρόσβαση σε πήγες πληροφοριών απ’ ότι εμείς για δείτε αυτό το λινκ θεωρείται ότι θά άξιζε τόν κόπο να δουν οι του Π.Ν. στην χώρα του μπάρμπα Σαμ. Διαβάζω για τιμές δημοπρασίας εξευτελιστικές του 1εκ. Δολλαρίων.
https://www.thedrive.com/the-war-zone/28933/you-can-buy-one-of-the-armys-most-capable-ships-as-the-service-guts-its-naval-fleets

00 Reply
20 hours ago ” Μήπως έαν πάρουμε κάτι φορτώνουμε και τα brandley να τα φέρουμε Ελλάδα; :beg:

ptisidiastimawp
4 years ago
Reply to  Spyros_Kapa

Όντως και σας ευχαριστούμε! Βρήκαμε εθελοντή να το γράψει άμεσα, και έγινε!

NikolakiEfentis
NikolakiEfentis
4 years ago

Καλημέρα σε όλους.

Νομίζω πως τα πρώτα 6 LSV δεν έχουν καμιά αξία για εμάς.

Για τα 2 νεότερα (LSV-7 & 8), την απάντηση μπορεί ή θα έπρεπε να την μαζί ο ΕΣ μαζί με το ΠΝ. Το αν χρειαζόμαστε ακόμη 2 LST στα 5 που ήδη έχουμε είναι πολύ συγκεκριμένο ερώτημα και μπορεί να το απαντήσει κάποιος που γνωρίζει επακριβώς τις ανάγκες μεταφοράς του ΕΣ στην ΑΣΔΕΝ. Τα 2 συγκεκριμένα LSV, έχουν πολλά χρόνια υπηρεσίας μπροστά τους, μεγάλη μεταφορική ικανότητα υλικού και βαρέων οχημάτων, αλλά από την άλλη μικρή ταχύτητα και μάλλον και περιορισμένες ενδιαιτήσεις για μεταφορά πεζοναυτών.

Για τους φίλους που κάνουν λόγο για τα Ελληνικά Ferry, όντως έχουμε δυνατότητα ναυπήγησης τέτοιων πλοίων κι έχουν ναυπηγηθεί πολλά και μάλιστα σε μικρά ναυπηγεία – τα ΕΝΑΕ δεν καταδέχονταν να ναυπηγήσουν τέτοια… Νομίζω όμως πως τα περισσότερα δεν έχουν δυνατότητα μεταφοράς βαρέων αρμάτων μάχης κ.α. κυρίως λόγω περιορισμών της ράμπας. Δεν είναι ότι δεν μπορούμε να ναυπηγήσουμε τέτοιων δυνατοτήτων αλλά με το αστείο budget που έχουμε…

Αυτά που υποθέτω πως θα μας ήταν πολύ ωφέλιμα, δεδομένης πάντα της οικτρής κατάστασης του ΠΝ, είναι τα βοηθητικά σκάφη LCU-2000, οι πλωτοί γερανοί και άλλος εξοπλισμός, o οποίος θα μπορούσε ν καλύψει κενά και παλιότερη «σαβούρα», καθώς αν οι φρεγάτες μας είναι στην κατάσταση που είναι, εικάζω πως οι δομές υποστήριξης είναι σε κατάστασης κατάρρευσης. Υπενθυμίζω πως και παλιότερα, τέτοιες ανάγκες είχαν καλυφθεί με μεταχειρισμένα σκάφη και υλικό, πχ LCU από την Γερμανία.

evaggelos
evaggelos
4 years ago

ενδιαφερον ειδικα τα γερανακια θα ειναι χρησιμα στη σουδα, εχει ακουστει οτι θα αποσυρουν τα supply νομιζω θα ηταν καλη περιπτωση.

GK_
GK_
4 years ago

Για τους Αμερικανους αυτα ειναι πλοια που καλυπτουν τις μεταφορες σε ειρηνικη περιοδο και οχι να χρησιμοποιουνται σε εμπολεμη κατα την διαρκεια μιας αποβασης των Πεζοναυτων. Λαμβανοντας υποψη οτι προσφατα ενταχτηκαν σε υπηρεσια 2 πλοια υποστηριξης που εχουν μεγαλο καταστρωμα και δυνατοτητες μεταφοριας διαφορων υλικων, μπορω να υποστηριξω οτι τα συγκεκρημενα πλοια κοινως «περισευουν», ασχετως εαν δελεαζουν παρα πολυ.
Υπο ιδανικες συνθηκες το ΠΝ θα χρειαζονταν ενα πλοιο οπως λογου χαριν η κλαση LPD San Antonio (https://en.wikipedia.org/wiki/San_Antonio-class_amphibious_transport_dock) για να αποκτησει τις δυνατοτητες που ειχε με το «Ναυκρατουσα». Εναλλακτικη λυση τα ιταλικα “San Giorgio” (https://en.wikipedia.org/wiki/San_Giorgio-class_amphibious_transport_dock).

Gunner
Gunner
4 years ago

Προς το περιοδικό, υπάρχει ενδιαφέρον από το ΠΝ για πλοία σαν αυτό που προτείνετε;

ptisidiastimawp
4 years ago
Reply to  Gunner

Δεν γνωρίζουμε

vk17
vk17
4 years ago

Καταρχας απο τα 5 Α/Γ του ΠΝ λειτουργικα ειναι μονο τα 4. Το ενα απο αυτα ειναι εδω και χρονια σε ακινησια λογω βλαβης και ελλειψης ανταλλακτικων. Οσο για τα ρυμουλκα ειναι λιγοστα και καποια απο αυτα ειναι και παμπαλαια. Σαν αποτελεσμα συχνα νοικιαζονται ρυμουλκα δημιουργωντας μια προσθετη δαπανη. Προφανως λοιπον και το ΠΝ χρειαζεται τετοια μεσα, ειδικα αν ειναι σε τιμη ευκαιριας.

SAAB
SAAB
4 years ago

Το μόνο που θα χρειαστούμε σίγουρα είναι τα ρυμουλκά.
Χρησιμοποιούνται και ως μίνι κοντέινερ. Νομίζω χρειαζόμαστε ένα τέτοιο σίγουρα. Φ/Γ πλοίο για μεταφορές σε ειρηνική περίοδο οι ΕΔ έχουν.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Προστασία του Αιγαίου με πυραύλους PrSM από MLRS A2

Στις 19 Νοεμβρίου 2024, η Lockheed Martin, σε συνεργασία με τον Στρατό των ΗΠΑ, ολοκλήρωσε με επιτυχία μια ακόμη δοκιμή για την πιστοποίηση έναρξης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Η Fincantieri παρέδωσε το LPD Al Fulk στο Κατάρ, πλοίο ιδανικό για το ΠΝ μας

Η Fincantieri ανακοίνωσε την παράδοση του αμφίβιου πλοίου LPD "Al Fulk" στο Υπουργείο Άμυνας του Κατάρ. Η τελετή παραλαβής πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της εταιρείας...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -