15.4 C
Athens
Σάββατο, 28 Νοεμβρίου, 2020
Αρχική ΔΙΕΘΝΗ Το Βασιλικό Ναυτικό του Καναδά παρουσίασε τη νέα του φρεγάτα CSC

Το Βασιλικό Ναυτικό του Καναδά παρουσίασε τη νέα του φρεγάτα CSC

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης

Το Βασιλικό Ναυτικό του Καναδά παρουσίασε τη διαμόρφωση της νέα του φρεγάτας CSC (Canadian Surface Combatant), ένα πλοίο με πλούσιο και ισορροπημένο εξοπλισμό που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για όλες τις μελλοντικές ναυπηγήσεις. Θα είναι εξαιρετικά εξοπλισμένο, τόσο επιθετικά, όσο και αμυντικά, θα έχει πυραύλους NSM, Tomahawk, ESSM και Sea Ceptor (Camm).

Το πλοίο με εκτόπισμα τους 7.800 τόνους καταχρηστικά ονομάζεται φρεγάτα και όχι αντιτορπιλικό, όπως θα έπρεπε τόσο λόγο μεγέθους όσο και εξοπλισμού. Για παράδειγμα οι LCS Freedom έχουν εκτόπισμα 3.500 τόνων, οι ΜΕΚΟ 200ΗΝ (Ύδρα) 3.200 τόνων, οι FDI Belharra 4.460 και οι Type 26 του Βασιλικού Ναυτικού 6,900 τόνους.

Ο Καναδάς αποφάσισε να εντάξει στη μελλοντική του ναυτική δύναμη μία ενιαία κλάση 15 πλοίων επιφανείας, ικανή για όλες τις δουλειές, σε αντίθεση με άλλες χώρες που κατασκευάζουν πολλές κλάσεις εξειδικευμένων πλοίων. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε δύο τύπους βασισμένους στο ίδιο κύτος, η πρώτη για ρόλους αντιαεροπορικής άμυνας και η δεύτερη πολλαπλού και ανθυποβρυχιακού ρόλου. Η τελική επιλογή ενός τύπου βασίστηκε σε τρεις παράγοντες:

  1. Ταιριάζει καλύτερα στις επιχειρησιακές ανάγκες του Καναδά, τη γεωγραφία του, και το εφικτό μέγεθος στόλου.

  2. Έχει την υψηλότερη σχέση κόστους/απόδοσης

  3. Πρόκειται για μια μοντέρνα και καινοτόμο προσέγγιση, που έγινε εφικτή μόνο κατόπιν των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων.

Θα φέρει πυροβόλο των 127mm και αντιπλοϊκούς πυραύλους NSM. O NSM έχει βεληνεκές 185χμ (100νμ) και υψηλή υποηχητική ταχύτητα. Χρησιμοποιεί αδρανειακό σύστημα ναυτιλίας με GPS, αναγνώριση αναγλύφου και οπτική αναγνώριση (infrared) και σκόπευση μέσω μιας εσωτερικά αποθηκευμένης βάσης δεδομένων με πιθανούς στόχους. Ο NSM είναι ένας πύραυλος πέμπτης γενιάς σχεδιασμένος από τη Νορβηγική Kongsberg με το management του οποίου να το έχει αναλάβει η αμερικανική Raytheon. Τοποθετήθηκε αρχικά στις Νορβηγικές φρεγάτες Fridtjof Nansen και κορβέτες Skjold το 2012, από την Πολωνία σε παράκτιες συστοιχίες, από τα ναυτικά της Μαλαισίας και της Γερμανίας. Εξοπλίζει τις αμερικανικές LCS και θα εξοπλίζει τις μελλοντικές φρεγάτες Constellation (FFGX). Επίσης έχει επιλεχθεί από τους πεζοναύτες (USMC) για χρήση από οχήματα.

Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με κάθετους εκτοξευτές LMC MK 41 (32 κελιά), κάποια από τα οποία, αν όχι όλα, όπως επιβεβαιώθηκε από εκπροσώπους της Lockheed Martin Canada στο Naval News θα έχουν το μέγιστο μήκος, κάτι που σημαίνει ότι θα μπορούν να βάλουν Tomahawk. Ο μοναδικός εξαγωγικός χρήστης Tomahawk είναι το Ηνωμένο Βασίλειο. Στο παρελθόν οι ΗΠΑ είχαν αρνηθεί την εξαγωγή του στη Γαλλία και το Ισραήλ, που οδήγησε στην ανάπτυξη από αυτές τις χώρες πυραύλων κρουζ. Στην τελευταία του έκδοση ο RGM/UGM-109E Tomahawk Land Attack Missile (TLAM Block IV) έχει βεληνεκές 1.700χμ (900 νμ). Ο Καναδάς δεν έχει κρύψει την επιθυμία του για απόκτηση Tomahawk.

Μία ιδέα, που θα ήταν χρήσιμη και για το ΠΝ, ειδικά στην περίπτωση που προχωρήσει το project των MMSC με περιορισμένο αριθμό εκτοξευτών Mk41, είναι η ταυτόχρονη χρήση ESSM και Sea Ceptor (CAMM). Θεωρητικά τα δύο βλήματα φαίνονται ανταγωνιστικά, όμως το Sea Ceptor χρησιμοποιεί εκτοξευτές Extensible Launching System (ExLS) οι οποίοι μπορούν να συμπληρώσουν τους Mk41. 

ThinkOutOfTheBox: CAMM/CAMM-ER ή MICA VL/NG αντί των ESSM Block 2 για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ;

 

Οι τριπλοί εκτοξευτές ExLS είναι μία λύση χαμηλού κόστους και έχουν σχεδιαστεί για να τοποθετηθούν σε μικρότερα σκάφη που δεν χωράνε οι Mk41. Τέσσερεις πύραυλοι CAMM μπορούν να τοποθετηθούν μέσα σε κάθε κελί και η τοποθέτηση επιπλέων εκτοξευτών ExLS (δύο ή τρεις) πάνω στις MMSC ίσως να είναι ευκολότερη (και οικονομικότερη λύση) από ότι επιπλέον Mk41 για την χρήση ΑΑ βλημάτων, συνεπώς μέρος της ΑΑ άμυνας μπορεί να αναλάβει το Sea Ceptor βαλλόμενα από ExLS, απελευθερώνοντας κελιά του Mk41 για άλλα όπλα (SM-2, ASROC…). Μία τέτοια εισαγωγή βλήματος, μπορεί να είναι ωφέλιμη και για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, την προστασία μικρότερων πλοίων και ανοίγει και το δρόμο στον στρατό ξηράς για το Land Ceptor.

Νέο αντιαεροπορικό με βάση τον πύραυλο CAMM από τις MBDA και PGZ

O ESSM είναι ένας πύραυλος μεσαίας εμβέλειας, παντός καιρού, με ημι-ενεργή καθοδήγηση ραντάρ που χρησιμοποιείται κυρίως εναντίων εναέριων στόχων, αλλά μπορεί να βάλλει και στόχους επιφανείας. Σύμφωνα με ανοιχτές πηγές, ο RIM-162 Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) έχει εμβέλεια περίπου 27 ναυτικών μιλίων (50 Km) και τελική ταχύτητα Mach 4+. Σε αντίθεση με τον ESSM Block 1, ο Block 2 χρησιμοποιεί ενεργό ραντάρ και η τερματική καθοδήγηση είναι αυτόνομη, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεται καταύγαση του στόχου από το ραντάρ του πλοίου. Ο Block 2 έχει αρχίσει να τοποθετείται σε πλοία του αμερικανικού ναυτικού. Ο Καναδάς είναι μία από τις 12 χώρες του ΝΑΤΟ που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατασκευής του πυραύλου (όπως και η Ελλάδα). Ο ESSM εκτοξεύεται από Mk41 και μπορούν να αποθηκευτούν τέσσερεις σε κάθε κελί.

Σύμφωνα με την MBDA, το Sea Ceptor είναι ένα σύστημα αντι-αεροπορικής άμυνας νέας γενιάς, παντός καιρού. Έχει τη δυνατότητα να αναχαιτίζει και να εξουδετερώνει το πλήρες φάσμα των τρεχουσών και μελλοντικών εναέριων απειλών, συμπεριλαμβανομένων μαχητικών αεροσκαφών και της νέας γενιάς υπερηχητικών πυραύλων. Με δυνατότητα χρήσης πολλαπλών καναλιών πυρός, το σύστημα είναι ικανό να αντιμετωπίζει επιθέσεις κορεσμού. Έχει εμβέλεια τουλάχιστον 25 Km, ταχύτητα Mach 3 και διαθέτει ενεργό ανιχνευτή RF Είναι επίσης γνωστό ως Common Anti-Air Modular Missile (Maritime) – CAMM (M), και έχει επιλεγεί για χρήση από τις φρεγάτες του Βασιλικού Ναυτικού Type 23 και τις φρεγάτες ANZAC (MEKO) του ναυτικού της Νέας Ζηλανδίας. Το Sea Ceptor θα τοποθετηθεί επίσης στις μελλοντικές βρετανικές φρεγάτες Type 26.

Το Sea Ceptor μπορεί να παίξει το ρόλο ή να συμπληρώσει τα RAM/SeaRAM/Phalanx. Για χρήση πάνω στις νέες φρεγάτες του Καναδά εκτιμάται ότι θα βρεθούν 24 πύραυλοι σε εκτοξευτές ExLS.

ΣΥΖΗΤΗΣΗ: Οπλίζοντας τις νέες φρεγάτες του ΠΝ (Part 1), SM-2 ή/και ESSM Blk2;

Επιπροσθέτως εγκρίθηκε από τις ΗΠΑ το αίτημα του Καναδά για αγορά 100 πυραύλων SM-2 Block IIIC.

Πώληση SM-2 Block IIIC στον Καναδά – έλεγχος τιμών

 

Είναι διαθέσιμος ο SM-2 Standard για την Ελλάδα; Απαντήσεις για να “κλείσει το θέμα”

Το πλοίο θα φέρει ραντάρ AESA LMC SPY-7, πλήρη σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου (μόνο τα decoys/δολώματα εναντίων τορπιλών δεν έχουν κλείσει ακόμα), και σύστημα μάχης AEGIS – LMC CMS 330.

Το σύστημα πρόωσης είναι CODLOG (Combined Diesel-Electric or Gas Propulsion System) και θα έχει τέσσερεις Diesel κινητήρες Rolls Royce MTU, μία τουρμπίνα Rolls Royce MT 30 και δύο ηλεκτροκινητήρες της GE.

Αξιοσημείωτο είναι πως από το κατάστρωμα του θα μπορούν να επιχειρούν ελικόπτερα μεγέθους CH-47 Chinook.

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Iomar
Iomar
17 days ago

Καλησπέρα,

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα λύση ο συνδυασμός των ESSM για άμυνα σημείου με τους Sea Ceptor για αντιπυραυλική άμυνα.

Υ.γ.: Δυστυχώς το πρόβλημα “Invalid Nonce” συνεχίζεται. Προφανώς κάνετε κάποια ρύθμιση που διαρκεί μία ημέρα, και την επόμενη επανεμφανίζεται.

Μικρός Ήρωας
Μικρός Ήρωας
16 days ago

Η σύγκριση των φρεγατών S με νεότερα πλοία.
Να συγκρίνουμε ένα παλιό πολεμικό πλοίο με τον υποψήφιο αντικαταστάτη του. Μετά θα αναφέρουμε διάφορα πράγματα για τους υδροπροωθητές, για υψηλές ταχύτητες πλοίων και τι πρέπει να έχει ένα πολεμικό πλοίο για να επιβιώσει από ένα χτύπημα.
Η φρεγάτα S έχει ένα πυροβόλο των 76 χιλιοστών στην πλώρη και μπορεί να πάρει την βελτιωμένη έκδοση. Πίσω από το πυροβόλο αν αφαιρέσουμε τον οκταπλό εκτοξευτή πυραύλων και την υπέρ ύψωση στο πρόστεγο, για να είναι πιο ψηλά από το πυροβόλο ο οκταπλός εκτοξευτής. Μπορούν να μπουν δυο εκτοξευτές ADL με 32 ESSM II!
Τώρα μην πάρετε το υποδεκάμετρο και μετράτε για να δείτε αν μπορούν να μπουν; Εφτά μέτρα έχουν μήκος γίνετε αλλά μην αρχίζετε της αντιρρήσεις. Πως αν μπουν υπό γωνία θα βρουν άμα εκτοξευτούν επάνω στο πυροβόλο, στην κάνη αν έχει μεγάλη γωνία και ανύψωση. Γίνετε αλλά δεν θα σας το αποκαλύψω το πως! Άμα θέλει το ναυτικό να με καλέσει και τους βάζω και υπό γωνία και αλλιώς!
Η φρεγάτα S μεταφέρει 8 πυραύλους εναντίων πλοίων, δυο αντιπυραυλικά συστήματα και δυο ελαφρά πυροβόλα στο μέσον ή στο μεσόστεγο για να ακριβολογούμε. Στην θέση του πίσω πυροβόλου των 76 χιλιοστών μπορούμε να βάλουμε ένα RAM. Δηλαδή εν σχέση με μια νέα φρεγάτα πολλαπλού ρόλου μεταφέρει τον ίδιο οπλισμό και ένα ελικόπτερο μεσαίου μεγέθους. Που κάποιες νέες σχεδιάσεις μεταφέρουν δυο και έχουν μεγαλύτερο ελικοδρόμιο, με μεγαλύτερες όμως διαστάσεις εκτόπισμα και κόστος.
Το μηχανοστάσιο των φρεγατών S είναι εξαιρετικό, με μικρές διαστάσεις, χαμηλό θόρυβο, ελάχιστους κραδασμούς και καθαρό. Η ταχύτητα του πλοίου είναι μεγάλη και θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη αν οι μηχανές δούλευαν στο 110%! Μπορούν να πάνε όμως στιγμιαία, έτσι οι επιταχύνσεις του πλοίου είναι μεγαλύτερες από κάθε μια φρεγάτα. Όπως είναι ελάχιστος ο χρόνος της μετάβασης από της δυο μηχανές στης τέσσερεις. Η συνεχόμενη μέγιστη διατηρούμενη ταχύτητα των παλιών φρεγατών S, έχει την μεγαλύτερη διάρκεια σε χρόνο – ώρες από όλα τα πλοία που υπάρχουν σε υπηρεσία εκτός από ένα! Μόνο το μικρό Ιταλικό αεροπλανοφόρο μπορεί να το κάνει αυτό και τα πλοία με πυρηνικούς αντιδραστήρες! Ο χαμηλός θόρυβος του μηχανοστασίου βοηθάει ασύγκριτα να δουλέψει το SONAR καλύτερα και πιο αποτελεσματικά.
Το ραντάρ τους είναι εξαιρετικό παρά την ηλικία του, στης εκσυγχρονισμένες S έχει συντηρηθεί και βελτιωθεί. Έχει την μεγαλύτερη εμβέλεια αποκάλυψης μαχητικού, ακόμα και από της νεώτερες ΜΕΚΟ αλλά και δυνατότητες αντί στελθ! Δηλαδή θα μπορούσαμε να βάλουμε ESSM II στης φρεγάτες, για να αντιμετωπίσουμε τα F-35 αν τα έπαιρναν οι Τούρκοι!! Αυτό δεν γίνετε με ραντάρ των 250 χιλιομέτρων εμβέλειας αλλά με ραντάρ εμβέλειας των 500 χιλιομέτρων! Ακόμα και τα ραντάρ των 350 χιλιομέτρων εμβέλειας είναι σχεδόν ίδια, ή και κατώτερα σε εμβέλεια αποκάλυψης στόχων με χαμηλό RCS με το ραντάρ των S! Δηλαδή ίσα σε χαμηλά ύψη και κατώτερα σε μεγάλα και μεσαία!
Ερωτήσεις;
Α) Είναι απαραίτητοι οι υδροπροωθητές για την επίτευξη μεγάλων ταχυτήτων;
Β) Γιατί τα ταχέα επιβατικά χρησιμοποιούν υδροπροωθητές;
Γ) Έχουν χαμηλό θόρυβο οι υδροπροωθητές;
Δ) Τα αντίμετρα τορπίλης συμπεριλαμβάνουν τους υδροπροωθητές ναι ή όχι; 
Ε) Γιατί να βάλουμε υδροπροωθητές σε πολεμικά πλοία;
ΣΤ) Σχεδίαση μηχανοστασίου.
Ζ) Η σχεδίαση μέσο υπολογιστή.
Η) Πόσα πυροβόλα πρέπει να έχει ένα πλοίο;
Απαντήσεις: Α) Φυσικά και όχι! Υπήρχαν δεκάδες κλάσεις πλοίων στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο κυρίως αντιτορπιλικά αλλά και καταδρομικά με 35+ κόμβους. Με αξιοσημείωτο τα Γαλλικά πλοία του μεσοπολέμου που κατασκευάστηκαν πριν ξεκινήσει η κούρσα εξοπλισμών του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, αντιτορπιλικά που έπιαναν τους 43 κόμβους!  
Β) Στα μεγάλα πλοία δεν μπορείς να βάλεις της στρεφόμενες προπέλες που πρώτη δοκίμασε η Βόλβο και μειώνουν κατά πολύ τον κύκλο της στροφής του πλοίου. Οι υδροπροωθητές έχουν αυτην την δυνατότητα να κινηθούν. Έτσι χρησιμοποιούνται για τους ελιγμούς μέσα στα λιμάνια που παλιά τους έκαναν τα επιβατικά οχηματαγωγά χρησιμοποιώντας της άγκυρες για επιτόπου στροφή του πλοίου και βάζοντας της έλικες μια πρόσω, μια ανάποδα.
Υπάρχει φορτηγό οχηματαγωγό στην γραμμή Πειραιάς- Κρήτη με εκτόπισμα τους 20,500 τόνους. Με δυο μηχανές ντίζελ των 35.000 ίππων έκαστη πάνε με συνεχόμενη ταχύτητα, δηλαδή ταξιδεύουν τους 30,5 κόμβους με κανονικές έλικες-προπέλες!
Γ) Έχουν χαμηλότερο θόρυβο οι υδροπροωθητές από το κλασικό σύστημα πρόωσης με έλικες; Όχι έχουν μεγαλύτερο σε χαμηλές συχνότητες και παρεμβάλουν το SONAR!
Δ) Τα αντίμετρα τορπίλης είναι σχεδιασμένα για πλοία με έλικες και όχι για τους υδροπροωθητές!
Ε) Όχι δεν είναι απαραίτητοι οι υδροπροωθητές στα πολεμικά πλοία. Εξάλλου τα πολεμικά πλοία των μεγαλύτερο χρόνο της ζωής του κινούνται με οικονομικές ταχύτητες και λίγες στο φουλ-μάξιμουν της ισχύος τους! 
ΣΤ) Τα σημερινά πλοία είναι αθωράκιστα, η σχεδίαση του μηχανοστασίου πρέπει να περιλαμβάνει της απειλές από βόμβες, πύραυλους και τορπίλες. Δυστυχώς όμως σε καμια νέα σχεδίαση δεν το βλέπουμε αυτό. Δεν αρκεί να βάλουμε της μηχανές με ένα χώρισμα ανάμεσα τους που είναι σε κιβώτια οι μηχανές ντίζελ για περεταίρω μειώσει του θορύβου. Αν χτυπήσει μια τορπίλη ή ένας πύραυλος περίπου στο χώρισμα, έχασες της μηχανές και την δυνατότητα κίνησης. Η σωστή σχεδίαση είναι να βάλεις μηχανές ποιο πίσω προς την πρύμνη και να χρησιμοποιήσεις δυο έλικες και δυο υδροπροωθητές. Μια παραλλαγή του μηχανοστασίου του μικρού ιταλικού αεροπλανοφόρου, με 4 αεριοστρόβιλους και 4 μηχανές ντίζελ των 500 ίππων με 4 δικές τους έλικες. Μόνο που εδώ χρησιμοποιούμε δυο WATER JET και δυο ντίζελ με ισχύ 3000+ ίππων έκαστη που αναβαίνει η ισχύς ανάλογα με το μέγεθος του πλοίου και τον διαθέσιμο χώρο. Πάντως 2Χ5.000 SHP είναι υπέρ αρκετές για μια μεγάλη φρεγάτα. Εκτός και βγάλουμε τελείως της μηχανές ντίζελ από το κύριο μηχανοστάσιο και αφήσουμε μόνο τους δυο αεριοστρόβιλους. Με αυτόν τον τρόπο θα χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερες μηχανές ντίζελ στην πρύμνη και θα κερδίσουμε απλούστερο μηχανοστάσιο με λιγότερο κόστος. Προσοχή κινούνται και οι δυο υδροπροωθητές και οι δυο έλικες ταυτόχρονα και το πλοίο στρίβει γρήγορα, πιάνει ταχύτητες των 35+ κόμβων και ξεφεύγει εύκολα από τορπίλες!
Ζ) Δεν μπορείς να σχεδιάζεις πλοία λέγοντας έχω στον υπολογιστή μου ένα πρόγραμμα, του βάζω της παραμέτρους και μου βγάζει αυτό που θέλω! Πρέπει να ξέρεις τι θα βάλεις μέσα για να μην βγει μια λάθος σχεδίαση. Αυτό που έκανε η LM και έβγαλε το F-35, με όσο το δυνατόν χαμηλότερο ίχνος γίνετε όταν το βλέπει ένα ραντάρ! Ο υπολογιστής ένα κουτό πράγμα είναι ότι του βάζεις μέσα κάνει. Αν εσύ έχεις βάλει μέσα λάθος παραμέτρους ο υπολογιστής φταίει μετά;
Μελέτησες σχεδόν όλους τους τύπους των πλοίων από το 1900 και μετά για να δεις και να κατανοήσεις της βελτιώσεις που έκαναν οι σχεδιαστές, τα λάθη αλλά και να πάρεις μαθήματα; Πχ οι ιταλοί κατασκεύαζαν κάθε δέκα χρόνια δυο αντιτορπιλικά με μεγάλο αριθμό πυροβόλων. Αρχικά με δυο των 127 χιλιοστών και 4 των 76 χιλιοστών, παρά το μικρό μέγεθός των πλοίων. 8 πυροβόλα των 76 χιλιοστών έβαλαν στο μοναδικό καταδρομικό –ελικοπτεροφόρο και πολλά πυροβόλα έβαλαν στα αεροπλανοφόρα. Επειδή έχω συζητήσει με Ιταλούς που επέμεναν πως τα πυροβόλα μπορούν να αντιμετωπίσουν πύραυλους, ακόμα και τα δίδυμα των 40 χιλιοστών! Αυτά τα έλεγαν το 1995 όχι σήμερα. Έβαλαν δυο πυροβόλα των 76 χιλιοστών στης φρεγάτες Φρεμ, αυτά τα βλέπουμε και τα κατανοούμε;
Όλα τα ραντάρ έχουν σοβαρά μειονεκτήματα ακόμα και τα AESΑ. Είναι λάθος να βασιζόμαστε σε ένα μόνο κύριο ραντάρ για να τα κάνει όλα. Εδώ οι αμερικάνοι διαπίστωσαν τεράστια κενά στα ραντάρ των πλοίων από απειλές αεροσκαφών, UAV, USV, ελικοπτέρων και ταχέων σκαφών. Έτσι αναγκάστηκαν να βάλουν σε όλα τους τα πλοία, δυο μικρά ξεχωριστά ραντάρ στα πλευρά κάθε πλοίου για να κατευθύνουν τα ελαφρά πυροβόλα προς τους στόχους.
Η) Όταν βγουν οι χαμηλού ίχνους πύραυλοι να δω πως θα τους αντιμετωπίσουμε και με τι; Αν βάλεις την καινούργια επίστρωση που έχει βγει για τα μαχητικά αεροσκάφη, μειώνεις το Η/Μ ίχνος στο 1/3 αν βάλεις την φτηνή και μειώνετε περισσότερο, αν σου πουλήσουν της καλύτερες στο 1/5 κλπ. Αν υπολογίσεις αντίστοιχα την μείωση στο RCS του πυραύλου, αντίστοιχα μειώνετε και η εμβέλεια ανίχνευσης των ραντάρ. Αν βάλεις και μια νέα σχεδίαση που να μειώνει το σχήμα το RCS, έχεις φτάσει στο 1/10 του αρχικού ίχνους. Προσοχή δεν αναφερόμαστε σε εξεζητημένα προϊόντα με πανάκριβες τεχνικές, πχ F-35 για μείωση στο RCS στο 1/100 και παραπάνω. Να δω τότε τι θα κάνει ένα πλοίο και πως θα αντιμετωπίσει τους πυραύλους που κατευθύνονται εναντίον του; Πυροβόλα και πάλι πυροβόλα λοιπόν και μεγαλύτερο εκτόπισμα.
Όσο για της εταιρίες έχουν βγάλει και βελτιώσει τους πυραύλους για να έχουν χαμηλότερο RCS! Έχουν έτοιμους την βελτιωμένη γενιά με ακόμα χαμηλότερο RCS που θα την βγάλουν στο τέλος της δεκαετίας. Όχι δεν πειραματίζονται σε υπερηχητικούς πυραύλους, αλλά σε πύραυλους που θα είναι υποηχητικοί και στα τελευταία χιλιόμετρα πριν χτυπήσουν επάνω στο πλοίο θα γίνονται υπερηχητικοί. Με επιπλέον αυλωθητές μικρού μεγέθους για αύξηση της ισχύος. Να δω πως θα τα αντιμετωπίσεις όλα αυτά και να μην διαβάζω μπούρδες για 14 πυραύλους που θα μπορεί να αντιμετωπίσει ένα πλοίο! Ο άνθρωπος που τα έγραψε αυτά αποκλείεται να ξέρει περισσότερα από μένα για τα προβλήματα των αντιπυραυλικών συστημάτων, θεωρητικά λέω και εγώ ότι θέλω! Αν ξέρει λοιπόν τόσα πολλά, γιατί δεν εισηγήθηκε να βάλουν σε όλες της φρεγάτες S μεταχειρισμένα πυροβόλα των 76 χιλιοστών στο υπόστεγο και δεύτερο μεταχειρισμένο φαλάνξ; Γιατί δεν εισηγήθηκε να πάρουμε της δυο φρεγάτες L από την Χιλή που της αποσύρει; Με 150 εκατομμύρια ευρώ θα είχαμε βάλει πυραύλους SM-2 στης φρεγάτες L και θα βάζαμε διπλά πυροβόλα των 76 χιλιοστών και διπλά αντιπυραυλικά συστήματα σε 8 φρεγάτες S και 2 L!
Δικαίος Γεώργιος Μικρός Ήρωας!

- Advertisment -

Most Popular

Πολυ-ηχητικά (hypersonic) όπλα, ο κίνδυνος στο εγγύς μέλλον

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης “Τώρα έχουμε μια κατάσταση που είναι μοναδική στη σύγχρονη ιστορία της χώρας μας. Προσπαθούν να μας ακολουθήσουν τώρα. Καμία άλλη χώρα...

Η Βραζιλία μετονομάζει το μοναδικό ελικοπτεροφόρο της σε… αεροπλανοφόρο!

Η Βραζιλία αποφάσισε νωρίτερα μέσα στον Νοέμβριο πως διαθέτει σε υπηρεσία με το ναυτικό ένα αεροπλανοφόρο, μετονομάζοντας το ελικοπτεροφόρο Atlantico σε... τέτοιο! Αυτή η ενέργεια,...

Ποιος προστατεύει την ποντοπόρο ναυτιλία; Πόσο έτοιμοι είμαστε για τις μελλοντικές προκλήσεις;

Γράφει ο Ηρακλής Μαρδύρης Στις 13 Νοεμβρίου δημοσιεύτηκε ένα άρθρο στη Frankfurter Allgemeine Zeitung το οποίο επισκιάστηκε όπως ήταν αναμενόμενο από την επικαιρότητα του κορωνοϊού,...

Φιλιππίνες: Αναζητείται χρηματοδότηση για τους BrahMos

Αν και οι συνομιλίες με την Ινδία για την απόκτηση των υπερηχητικών αντιπλοϊκών πυραύλων BrahMos είναι σε προχωρημένο στάδιο, οι Φιλιππίνες εμφανίζονται να μην...