26.9 C
Athens
Παρασκευή, 12 Αυγούστου, 2022
ΑρχικήΙΣΤΟΡΙΑΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - 9/22 Δεκεμβρίου 1912: Η πρώτη τορπιλική επίθεση ήταν ελληνική

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9/22 Δεκεμβρίου 1912: Η πρώτη τορπιλική επίθεση ήταν ελληνική

Λίγες μόνον μέρες μετά τη ναυμαχία της “Έλλης” στα ανοιχτά του Ελλησπόντου, το τουρκικό θωρακισμένο καταδρομικό «Μετζηντιέ» επιχειρεί να διαφύγει στο Αιγαίο ξεγλυστρώντας μέσα από την παρατήρηση του ελληνικού στόλου.

Bildnummer: 59983642 Datum: 01.01.1900 Copyright: imago/United Archives International
Turkish Navy ; Ottoman Navy Ottoman protected cruiser , Medjidie or Mecidiye 1914 kbdig 1900 quer 20th Century 20th Century , Twentieth Century Defense E . N . A . Navy Ottoman Empire Ships Ships – M WW1 1. Weltkrieg WW1 1. Weltkrieg 1. Weltkrieg World War One defence funnels smoke PUBLICATIONxINxGERxSUIxAUTxONLY
59983642 Date 01 01 1900 Copyright Imago United Archives International Turkish Navy OTTOMAN Navy OTTOMAN Protected Cruiser Medjidie or Mecidiye 1914 Kbdig 1900 horizontal 20th Century 20th Century Twentieth Century Defense e n a Navy OTTOMAN Empire Ships Ships M 1 World War II 1 World War II 1 World War II World was One Defence funnels Smoke PUBLICATIONxINxGERxSUIxAUTxONLY

Η κίνησή του γίνεται αντιληπτή από το ελληνικό υποβρύχιο «Δελφίν» (κυβερνήτης: Υποπλοίαρχος Στέφανος Παπαρρηγόπουλος) που επιτίθεται και στις 10:40 εκτοξεύει τορπίλες εναντίον του. Οι τορπίλες βληθέντες από απόσταση 800 μέτρων αστοχούν αλλά πρόκειται για την πρώτη τορπιλική επίθεση εναντίον πολεμικού σε πραματικές επιχειρήσεις στην ιστορία και πιστώνεται στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 / 16 Δεκεμβρίου 1912: Ναυμαχία της Έλλης, θρίαμβος των ελληνικών όπλων και στη θάλασσα

Το υποβρύχιο “Δελφίν” είχε ναυπηγηθεί στη Γαλλία, στα ναυπηγεία ‘SCHNEIDER’ και μαζί με το αδελφό του “Ξιφίας” ανήκαν στην κλάση ‘LAUBEUE’. Τον Οκτώβριο του 1912 είχε μόλις αποπερατωθεί η ναυπήγησή του αλλά δεν είχε παραδοθεί ακόμα επίσημα στο Ελληνικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό, όταν κηρύχθηκε ο πόλεμος. Μετά από συνθήκες που θύμιζαν πολιτικό θρίλερ, οι αξιωματικοί και ναύτες του “Δελφίν” που βρίσκονταν επιτόπου για εκπαίδευση κατόρθωσαν να κινήσουν το υποβρύχιο και χωρίς άδεια από τις γαλλικές αρχές να αποπλεύσουν φτάνοντας στον Πειραιά με πολλές δυσκολίες κι ενώ ο ελληνικός στόλος είχε ήδη αναχωρήσει για το Αιγαίο. Σύντομα, μετά από εντατική εκπαίδευση, το υποβρύχιο θα αποπλεύσει για τον όρμο του Μούδρου της Λήμνου, όπου θα αναλάβει αποστολές περιπολίας και κατόπτευσης των κινήσεων του οθωμανικού στόλου.

Κατά την επιστροφή του στον Μούδρο, το “Δελφίν” θα εξοκείλει σε αχαρτογράφητα αβαθή ύδατα έξω από την Τένεδο και θα αναγκαστεί να αποβάλει τα μόνιμα θαλασσοέρματα για να απελευθερωθεί, χάνοντας την ικανότητά του να ξανακαταδυθεί και θα επιστρέψει στον Πειραιά για το υπόλοιπο του πολέμου.

- Advertisment -

Most Popular