Οι πληροφορίες που είχαμε δημοσιεύσει στις αρχές Μαρτίου για αποφάσεις σε εξοπλιστικά προγράμματα μάλλον επιβεβαιώνονται και αυτή την φορά αφορούν το Πολεμικό Ναυτικό και το πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών.
Να υπενθυμίσουμε ότι η πιθανότητα προμήθειας 2+2 πλοίων της κλάσης FREMM και μάλιστα με χρηματοδότηση μέσω των επιστρεφόμενων κερδών ελληνικών ομολόγων των προγραμμάτων SMP και ANFA που αναλογούν στη Γαλλική Κεντρική Τράπεζα είχε αναδυθεί για πρώτη φορά στα μέσα Ιανουαρίου (με αρχικό δημοσίευμα της εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 12/01, περί σχετικού ελληνικού αιτήματος).
Στις 17/01/2018 και 18/01/2018 υπήρξαν συναντήσεις στη ΓΔΑΕΕ και το ΓΕΕΘΑ αντίστοιχα, και ακολούθως στις 13/02/2018 στη ΓΔΑΕΕ με τη συμμετοχή των DGA, Naval Group και του Γαλλικού Ναυτικού στις οποίες παρουσιάστηκε η φρεγάτα BELH@RRA ή FTI και αμέσως μετά είχαν υπάρξει πληροφορίες ότι το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζονταν πλέον στην απόκτηση δυο εκ των τελευταίων ίσως και σε συνδυασμό με FREMM.
Περί του θέματος υπήρξε πολύ παραφιλολογία μέσα στον Φεβρουάριο και Μάρτιο οι περισσότερες από τις οποίες ήταν αντικρουόμενες. Σημερινές όμως πληροφορίες πλέον αναφέρουν ότι υπάρχει τελική απόφαση που μορφοποιείται στην εκπόνηση προγράμματος άμεσης απόκτησης δυο φρεγατών FREMM και μιας τουλάχιστον FTI (1+1 σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή) μετά το 2023.
To τι σημαίνει βέβαια «άμεση προμήθεια FREMM» έχει πολλές διαφορετικές ερμηνείες.
Για τα πλοία κλάσης FREMM ο χρόνος ναυπήγησης (από την τοποθέτηση της τρόπιδας έως την παράδοση) υπολογίζεται σε τέσσερα έως πέντε έτη. Έτσι, ακόμη και αν το ΠΝ προχωρούσε αύριο σε παραγγελία, θα παραλάμβανε το πρώτο σκάφος το 2023!
Βέβαια στο παρελθόν έχει υπάρξει και η περίπτωση που η Αίγυπτος παρήγγειλε μια FREMM τον Φεβρουάριο του 2015 στο πλαίσιο ενός μεγάλου «πακέτου» όπλων που περιλάμβανε και 24 Rafale. Στην περίπτωση εκείνη και για να ικανοποιηθεί αιγυπτιακό αίτημα για «άμεση παράδοση προκειμένου να χρησιμοποιηθεί στις μεγάλες τελετές για το άνοιγμα της νέας διώρυγας στο Σουέζ» το Γαλλικό Ναυτικό εκχώρησε την δική του FREMM της κλάσης Normandie που παραδόθηκε στο Αιγυπτιακό τον Ιούνιο του 2015, αφού πρώτα της αφαιρέθηκε μέρος του οπλισμού και συστημάτων που δεν ήταν εξαγώγιμα στην Αίγυπτο.
Θα μπορούσε να συμβεί αυτό πάλι, τουλάχιστον για μια από τις ελληνικές φρεγάτες; Το Γαλλικό Ναυτικό είχε τότε αντιδράσει έντονα στην εκχώρηση της Normandie κάτι που ανέτρεψε σημαντικά το εξοπλιστικό του πρόγραμμα, γεγονός από το οποίο δεν έχει ανακτήσει ακόμη.
Από την άλλη για την FTI (Fregates De Toulle Intermediate) υπογράφηκε σύμβαση ύψους €3,8 δις μεταξύ του Γαλλικού Ναυτικού και της DCNS για την ανάπτυξη και κατασκευή πέντε πλοίων προς αντικατάσταση ισάριθμων La Fayette, ενώ τρεις από τις τελευταίες θα αναβαθμιστούν στο διάστημα 2020-2021. Η πρώτη Φ/Γ θα παραδοθεί το 2023 και θα εισέλθει σε υπηρεσία το 2025. Ο προσανατολισμός της κλάσης είναι ο ανθυποβρυχιακός αγώνας (ASW) και για τον λόγο αυτό διαθέτει σόναρ συρόμενης διάταξης CAPTAS-4. Λόγω ακριβώς του ανωτέρω προγράμματος μειώθηκε εκ νέου ο αριθμός των υπό απόκτηση FREMM από το Γαλλικό Ναυτικό από έντεκα σε οκτώ (δυο από αυτές AAW).
Σήμερα το Marine Nationale έχει βάλει σε υπηρεσία πέντε FREMM, ενώ έχει (αρχικά) παραλάβει άλλη μια (τη νέα Normandie) που θα μπει σε υπηρεσία το 2019. Υπό ναυπήγηση βρίσκεται ένα πλοίο έκδοσης AAW που θα παραδοθεί το 2021 και ένα ακόμη θα ξεκινήσει φέτος για παράδοση το 2022. Θεωρητικά θα μπορούσε να εκχωρηθεί η «νέα» Normandie ή η Alsace που είναι το πρώτο πλοίο AAW, μιας και το ελληνικό ενδιαφέρον εστιάζεται σε φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής. Παράλληλα μπορεί να ξεκινήσει και η ναυπήγηση μιας ακόμη ελληνικής FREMM για παράδοση το 2021 για να ακολουθήσει η BELH@RRA το 2023.
Εν αναμονή εξελίξεων που παρακολουθούμε στενά!
Στο τεύχος μας ΑΠΡΙΛΙΟΥ (Π&Δ Νο 383 που κυκλοφορεί το Σάββατο 31-03 στην επαρχία και την Δευτέρα 02-04 στην Αθήνα) περιλαμβάνουμε ένα άρθρο που συγκρίνει άμεσα τις δυνατότητες της κλάσης FREMM και BELH@RRA στα βασικά τους υποσυστήματα μάχης.
F16V και φρεγάτες μέσα σε μια ημέρα; Θα μας πεθάνετε! 😛
Όχι δεν έχουμε καμιά τέτοια πρόθεση.
Οι νεότερες πληροφορίες από που προέρχονται;
Εντός των κύκλων του ΠΝ (για να μην εκθέσουμε και καταστάσεις…) αλλά είναι αποδεδειγμένα έγκυρες πηγές.
Οι FREMM ποιας έκδοσης θα είναι;
Θα είναι του Γαλλικού Ναυτικού…
OK αγοραζουν 2 εκδοσεις. Την ASW ή την AAW;
Κάντε μια πρόβλεψη…
Δλδ αυτές που τόσα χρόνια λέγαμε πως δεν μας κάνουν? Με έναν ηρακλέα για ραντάρ? Οι ανθυποβρυχιακές? Με τους 16 αστέρηδες15 σκέτο? Με το κακομοίρικο το πυροβολάκι των 76/62? Και θα τις χρυσοπληρώσουμε κιόλας. Κακό μαντάτο αυτό. Τι μανία είναι αυτή με τις κ@λ&FREMM? Τάμα έχουν κάνει ή οι άλλες είναι γκαντέμικες? Από δεξιά Κουροπάτκιν, από δεξιά!!!!!!!!
Εντελώς εκτός των απαιτήσεων του ΠΝ! Ελπίζω να βάλουν μυαλό και να παραγγείλουν πλοία που χρειαζόμαστε και όχι ότι βρίσκουν μπροστά τους! Ας ρωτήσουν και κανέναν στρατιωτικό…
Πάτε να μας τρελάνετε σήμερα?
Για τα κέρδη από τα ομόλογα ANFAs , SMPs,
ότι έχει δημοσιευτεί μέχρι σήμερα δείχνει πως το euro working group
προτείνει να να πάνε είτε προς εξόφληση του IMF
είτε προς εξόφληση των δανειων του 1ου μνημονίου
more later
Η χρηματοδοτική αυτή επιλογή είναι μια περίπτωση.
Πολύ αμφιβάλλω εάν θα προχωρήσει auto το πρόγραμμα:
I) Λόγω χρηματοδότησης
II) Λόγω γενικής ανικανότητας της κυβέρνησις και πιθανών εκλογών προς το φθινόπωρο
Από επιχειρησιακής άποψης η κίνηση αυτή είναι λανθασμένη
Άλλες ανάγκες είναι δραματικά πιο επείγοντες;
Ανταλλακτικά , επισκευές, συντηρήσεις ,οπλικά συστήματα ολοκλήρωση Super Vita, νέες τορπίλες , εκσυχρονισμός MEKO επιλέον Sea Hawk
Οι FREMM είναι ακατάλληλες για λόγους που έχω συζητήσει
Γενικός έχουμε επιλογή βασισμένη σε καθαρά πολιτικά κριτήρια
που εάν προχωρήσει θα σακατέψει το υπόλοιπο ναυτικό λόγω απορρόφησης όλων των κονδυλιων
(που δεν υπάρχουν άλλωστε)
μόνο φρεγάτα αεράμυνας περιοχής με min 48 κελιά μπορεί να σταθεί στη Μεσόγειο και μόνο η ύπαρξή της ακυρώνει οποιαδήποτε σκέψη του αντιπάλου.
Οποιαδήποτε άλλη επιλογή αποτελεί πρόσκληση & πρόκληση ταυτόχρονα στον αντίπαλο να δοκιμάσει και θα δείχνει την έλλειψη αποφασιστικότητας εκ μέρους του ΠΝ.
Έτσι γίνεται η αποτροπή
Η αποτροπή στη A Μεσόγειo γίνετε και από μερικά 214 AIP εξοπλισμένα με σύχρονες τορπίλες , πυραυλους αντί ship και ίσως και το ανάλογο των scalp naval
Με αυτά ακυρώνεται η αεροπορική κυριαρχία του αντιπαλου
Οι FREMM λόγω status και μεγέθους θα τραβήξουν τη προσοχή της ΤΑ και θα πάνε άκλαφτες
Το ΠΝ διαχρονικα εξοπλιζει καλα τα πλοια του.Ας ελπισουμε οτι και τωρα θα συμβει το ιδιο…
Για να μη ξεχνιόμαστε και επειδή οι περισσότεροι δεν θα γνωρίζουν, οι απαιτήσεις του ΠΝ το 2004, όταν τέθηκε το θέμα απόκτησης νέων φρεγατών με τη μελέτη καθορισμού Προγράμματος (ΜΚΠ) είχαν απαιτήσει ταχύτητα 30 κόμβων με 25% απόθεμα, σε 4 χρόνια το 2008 στη μελέτη Γενικών Επιχειρησιακών Απαιτήσεων (ΜΓΕΑ) η ταχύτητα πέφτει στους 28 κόμβους και το ΑΝΣ περικόπτει ακόμη στου 27 κόμβους μόνο και μόνο να χωρέσει η FREMM στις επιλογές.
Αντίστοιχα τα 2 ρανταρ (τρισδιαστατο & πολλαπλών λειτουργιών) έγιναν 1, καθώς και τα κελιά από 48 (A/A, ASROC, CRUISE) μειώθηκαν σε 40 και μετέπειτα σε 32 ( οι ASROC εξαφανίστηκαν).
Τέλος η ΜΓΕΑ απαιτούσε Shorads & CIWS που πολύ απλά εξαφανίστηκαν από τις προδιαγραφές.
Το Π.Ν. γνωρίζει πολύ καλά τι χρειάζεται για να κάνει τη δουλειά του, για τις δε FREMM, μετά την επιμονή των πολιτικών, το ΠΝ αποδέχθηκε ‘μόνο” ενισχυμένη έκδοση της FREDA…
Για να ξέρουμε τι λέμε και να μην γράφονται μπουρδολογίες…
Οι Έλληνες πολιτικοί δεν ξέρουν τη τύφλα τους και παίζουν με τα χρήματα των φορολογουμένων.
Δεν υπάρχει πιο κάτω
Καιρός να πάψει αυτό
Καλησπέρα,
Αν επιβεβαιωθεί η υπόθεση περί παραχώρησης της Alsace το Γαλλικό Ναυτικό δεν θα θέλει ούτε να μας δει μπροστά του
Η παραχώρηση FREMM είναι μια υπόθεση εργασίας σε αυτό που έχουμε μάθει περί “άμεσης προμήθειας”. Βέβαια άμεση προμήθεια μπορεί να σημαίνει παραγγελία σήμερα.
Αυτοι θα φταινε που επιμενουν να το ονομαζουν το πλοιο Normandie
Δεν βαλατε προειδοποίηση για Πρωταπριλιατικο…. Ξεχάσατε ή μήπως οχι…;
Όχι δεν είναι πρώιμο πρωταπριλιάτικο 🙂
Απλά αρχίζει και ξεκαθαρίζει η εικόνα από τις κυβερνητικές συσκέψεις στις οποίες είχαμε αναφερθεί τις τελευταίες εβδομάδες. Η επιφύλαξη υπάρχει βέβαια πάντα.
Απο το στομα σας και στου θεου το αυτι!!
Οι δυνατοτητες των συγκεκριμενων φρεγατων (περισσοτερο στις FREMM αναφερομαι καθως τις αλλες δεν τις ξερουμε ακομα καλα) ειναι τεραστιες και κατα καποιο τροπο πιστευω κλειδωνουμε το Αιγαιο!
Με την αποκτηση αυτων, την αναβαθμιση των F-16 και κααααποια στιγμη στο μελλον την αποκτηση (αναβαθμισμενων πια) Rafale θα ειμαστε κομπλε.
Πτηση και Διαστημα διορθωστε με αν κανω λαθος.
αν δεν δω δεν πιστευω, όχι εσάς βέβαια αλλά την κυβέρνηση
Και εμείς μαζί σας. Εμείς θα το πιστέψουμε μόνο όταν σηκώσει (το όποιο πλοίο) ελληνική σημαία…
Αν και είναι αναξιοπρεπής η πολιτική αυτού του τύπου δέχομαι:
1) η χώρα είναι κυριολεκτικά διαλυμένη με δική μας υπαιτιότητα και μόνο, μόνο η συμμετοχή μας σε ΕΕ/ΝΑΤΟ/ΟΗΕ μας καθιστά κράτος σαν όλα τα άλλα
2) αν μας έδιναν τα φράγκα θα γινόντουσαν διορισμοί ξαδέρφης/γκόμενας/κομματόσκυλου/συνταξιούχου από τα 50 μπαμπά/συνταξιούχου μαμάς που δεν δούλεψε ποτέ στη ζωή της/κουμπάρου κλπ
Με αυτά τα ντροπιαστικά δεδομένα, θα πρέπει οι ναυαρχαίοι και λοιποί να κάνουν μια επίσκεψη στον Ε. Μακρόν και να του φιλήσουν το χέρι.
Σήμερα το χει η μέρα! Καλα νέα για το f-16 καλα και για τις φρεγατες! Ειλικρινα αν το ημερολογιο δεν εγραφε 29 θα τα δεχομουν ως αστεια! Παντως όσο αφορα την σκεψη αποκτησης 2 Φρεμμ πραγματικα δεν μου κανει μεγαλη εντυπωση, ωστοσο το ενδιαφερον για 1 (!) FTI με βαζει σε σκεψεις για το κατα ποσο θα συνφερει σε λογιστικη υποστηριξη 1 μονο πλοιου της κλασης καθως και αν πραγματικα 1 μονο σκαφος θα μπορει να αλλαξει τακτικα μια (μινι) “συγκρουση”.
ΥΓ: Ευχαριστουμε για την τακτικη και σοβαρη ενημερωση που συνεχιζετε να μας παρεχετε, ειστε απο τους λιγους (δυστυχως).
Εμείς ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που μας δείχνετε και δεν θέλουμε να προδώσουμε ποτέ! Η παλαιότερη είδηση μιλούσε για 2+2 FREMM. Προφανώς τα χρήματα δεν βγαίνουν. Θα μπορούσε να είναι 2+2 BELH@RRA αλλά αυτό το σενάριο δεν “βγαίνει” χρονικά (πρώτη παράδοση πλοίου μετά το 2023). Άρα το σενάριο που “παίζει” τόσο οικονομικά όσο και χρονικά είναι το 2 FREMM και BELH@RRA, 1 ή 1+1.
με αναβάθμιση των ΜΕΚΟ δεν θα καλύπταμε το κενό ώστε να πάρουμε BELH@RRA μόνο και να μη γεμίσουμε διάφορους τύπους πάλι;;;
Αν, λέμε τώρα, παίρνουν (οι FREMM) i-mast με APAR blk 2 και τα 16 SYLVER γίνουν 32 Mk41 για SM σεξι και ΕσουσουΜου 2 και VL ASSROC, ψωνίστε ΧΘΕΣ…
Σωστά τα λέτε αλλά το i-mast/APAR Block II δεν το βλέπουμε. Το ίδιο και τους Mk41 και τα λοιπά… Ότι βλέπετε!
Ποια συστηματα φερει στη διαμορφωση για το γαλλικο ναυτικο η Alsace ?
Και τι συγκλονιστικό έχει το APAR 2 που σου έχει μείνει απωθημένο; Η x band εκπομπής; Ή μήπως οι ESSM;
ας πούμε ότι με το APAR II και SEA MASTER sm400 και μερικά SMART-L σε άλλα παλιότερα σκάφη έχω AEGIS στην μισή επένδυση… κι αν κάνω στο step σε ESSM II βάζω κουβαδοκόφτες (που λέει κι ο τσιμούχας) σε καλό κομμάτι του Αιγαίου…
Τί έγινε; Κοσμογονία, καταιγισμός ειδήσεων επανεξοπλισμού τών ΕΔ. «Βρέθηκε» χρηματοδότηση για τα F-16V, «Κατακυρώθηκε», 2 FREMM και μια BELH@RRA για το ΠΝ. Τό μόνο πού μέ ανησυχεί είναι καί στή μία καί στήν άλλη είδηση τά “εισαγωγικά “.
Πάντως μέ ή χωρίς εισαγωγικά φαίνεται ότι σφίγγουν τά …γάλατα.
Τις επιφυλάξεις μας τις ξέρετε το ίδιο και την προσοχή που αντιμετωπίζουμε τα θέματα. Εμείς δεν θα φέρουμε δυο Μοίρες Rafale μέσα στο καλοκαίρι ούτε θα προσγειώσουμε F-35 στον Άραξο το 2020.
Mά φυσικά καί δέν υπονοώ κάτι γιά σάς. Τά εισαγωγικά τά βάζετε καί καλά κάνετε, αφού τά μάτια σας, όπως καί ολονών μας, έχουν δεί πολλά. Καί ούτε περιμένω νά φέρετε αυτά πού φέρνουν άλλοι.
Δέν ανησυχώ γιά τά “νέα”. Ολο καί κάτι θά πάρουμε.
Ομως όπως όλες οί δουλειές μας, έτσι καί οί εξοπλισμοί, γίνονται σέ συνθήκες πανικού, αποσπασματικά καί χωρίς μακρόπνοο προγραμματισμό, άρα σχεδιασμένες στό γόνατο, μέ προδιαγραφές καί σέ τιμές τού κατασκευαστή καί πολλές φορές μέ αμφίβολα επιχειρησιακά οφέλη. Τό ότι δέν υπάρχουν λεφτά δέν είναι δικαιολογία.
Στό τέλος θά αγοράσουμε 2-3 πλοία (2 τύπων;) γιά νά λέμε ότι τό κάναμε. Ας όψεται ο τρελοΕρντογάν καί οί απειλές του, πού μάς έχει βάλει τά δυό πόδια σ’ ένα παπούτσι.
Δέν χρειάζεται νά μέ επαναφέρετε στήν τάξη. Μακάρι νά διαψευστώ πανηγυρικά, αλλά αυτή είναι η αίσθησή μου εδώ καί χρόνια.
Καλά οι Γερμανοί τίποτα; Unboxing φρεγάτας θα έχουμε;
Καλά κρασά… Που λένε και στο χωριό μου
Το ναυτικό χρειάζεται
2 νέες MEKO με mk41 και εκσυγχρονισμό των υπολοίπων
2 214, 2 Προμηθευς, 1 Σαμος, 5 S.Vita και φυσικά να βρεθούν 13 S70B
Οι γάλλοι ας μας δώσουν καμία 15άρια M2000RDY μαζί με τα 13 του Qatar και εκσυγχρονισμό όλων με link16
Σας ευχαριστώ πάρα πολυ…
Αυτά είναι ότι χρειαζόμαι!
Για να μην γινω γραφικος και γραφω παλι για τον γελωτα που προκαλουν τα γαλλικα πλοια,ευχομαι οτι παρουμε τελικα να ειναι σωστα και πληρες εξοπλισμενο…
Δεν προλαβαινει τις δουλειες η ΝavalGroup ….
Αραγε να εχει παιξει κατι και για τα Διλιτρα ? ….
μεγαλη αποκαλυψη και φυσικα μεγαλη αναβαθμιση του ΠΝ . με τις 2 + 1 + 1 φρεγατες . το θετικο ειναι οτι εστω και με σποντα θα βαλουμε πλοια με συστηματα που θα ειναι αγνωστα στους απεναντι και φυσικα με οπλα που παλι θα ειναι αγνωστα . προβλεπω aster30 – cammer mm40block3 – scalpnaval??? millenium ?? αν προχωρησει θελω να δω την διαμορφωση των πλοιων και φυσικα τι καλα θα εχουν . υποθετικα πανε για αποσυρση η μη εκσυχρονισμενες S οποτε μπορουμε να κανουμε και μινι αναβαθμιση τις 3 απο τις 4 εκσυχρονισμενες που εχουν ελλειπη οπλισμο σε συγκριση με τις 2 πρωτες S .
”Bay bay meko upgread” ή παίζει κι’ αυτό; Δηλαδή πάμε για ναυτικό με 8 μεγάλες μονάδες.
https://youtu.be/221UWotqwdo
Θα το πούμε στον you know who, και σας βλέπουμε να κάνετε διακοπές σε γουλάγκ
Δηλαδής…άμα παίξει αντίστοιχα το γερμανικό πρόγραμμα και φτιάξουμε 4-5 Type 214HN και ανεβάσω γερμανικό Εθνικό ύμνο?
Ακούγονται πολύ ωραία για να είναι αληθινά όλα αυτά… Οι αμερικανοί τσοντάρουν για βαϊπερ, οι γάλλοι μοιράζουν βαπόρια…
Το θέμα ειναι ποιός πραγματικά αποφασίζει…; Αποφασίζει η Ελληνική κυβέρνηση και οι επιτελείς των όπλων το τί, το πότε, το πως και το γιατί ή οι αγαπητοί (συν)εταίροι του συνδικάτου ΕΕ & Νατο, που αφού μας φόρεσαν μνημονιακούς ζουρλομανδίες και μας έφεραν στα πρόθυρα γεωπολιτικής κατάρρευσης τώρα ξαφνικά ξεκλειδώνουν όλες οι πόρτες για τα μάτια μας μόνο…
Εκείνα τα περίφημα 500μύρια που έχουμε ετήσιο ταβάνι για εξοπλισμούς πως θα χωρέσουν τόσες νέες προσθήκες;
Κάνα (υπο)κατασκευαστικό μεροκάματο θα υπάρξει για τα εδω εργατόπαιδα προς σκαραμαγκά μεριά; Η εισαγωγή γαλλικής ευρεσιτεχνίας σκαφών στο Π.Ν. δεν ανοίγει θέματα συμβατότητας και παρατεταμένου χρόνου εξοικείωσης, ενω καιγόμαστε;
μονο εμενα μου φανταζει ως κακο σενάριο το 2+1+1?
Αν ειναι leasing οι Fremm, κομμάτια να γινει, αν δεν ειναι ομως…. λογιστικη υποστηριξη για πανυγηρια. Καταληξτε σε ΕΝΑΝ τυπο και επικεντρωθειτε σε αυτόν. Δεν θα αντέξω να πάθει “λιμενικιαση” και το ΠΝ.
η λογικη λεει οτι τουλαχιστον 1 πο της 2 fremm-ER που ναυπηγουν οι γαλλοι για αυτους με παραδοση το 21 και 22 θα ερθει σε εμας …δεν υπαρχει σεναριο αλλο για να εχουμε νωριτερα σκαφος..τωρα αν ερθουν και οι 2 η’ αργοτερα η 2η και ποτε και που θα φτιαχτει θα φανει στο χειροκροτημα …τωρα για τις μπελχαρα πραγματι δειχνει ελκυστικο σκαφος ..αλλα αργει καπως ….περνοντας την μια θα δουμε ακολουθως τι αναγκες θα υπαρχουν και τι δυνατοτητες …τωρα η μια και μονο ειναι σπρωξιμο του γαλλικου προτζεκ ..και προφανος κατι αλλο θα παρουμε βολικο με εμας …τιποτα σε μιραζ..ισως καμια τορπιλη για τα 214 ….γενικα σαν ιδεα με βρισκει συμφωνω ..για την δε διαμορφωση θα την νρει την ακρη το ναυτικο …το μονο θεμα ειναι οτι απαραιτητα πλεον πρεπει να υπαρχει σκαλπ….πληγμα στα μετωπισθεν δεν εχουμε αλλη δυνατοτητα εκτος απο αυτο ..οποτε ειναι πολυ σημαντικο …μακαρι αργοτερα να μπορεσουμε να κανουμε και 4 και 5 και 6 τις μπελχαρα …επισης κατι ειχε ακουστει και για λαφαγιετ να ερθουν προς τα εδω ….
Να στε καλα τοση συγκινηση μαζεμενη αλλα θελουμε κ αλλη
Ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ παύει να αποτελεί πλέον ανάγκη; Θα περισσέψουν κονδύλια;
Φανταζόμαστε πως θα προέλθουν από διαφορετικό «κουμπαρά»
Ο εκσυγχρονισμός των MEKO πρέπει να γίνει ασχέτως των νέων αγορών, όταν πραγματοποιηθούν (που και αυτές είναι απαραίτητες). Εγώ το βλέπω σαν το αντίστοιχο των F16V για το ναυτικό. Τώρα, τι θα περιλαμβάνει είναι μέγα ερώτημα που εξαρτάται κυρίως από το οικονομικό. Τεχνικά πάντως, εκτός της εγκατάστασης νέων αισθητήρων, αν λάβουμε υπόψη ότι από το 2020 θα είναι διαθέσιμος ο ESSM block2 με 70 km εμβέλεια και ενεργό καθοδήγηση και με την εγκατάσταση κανίστρων DP-48 στον εκτοξευτή Mk48 μπορούν να έχουν 32 βλήματα. Θέματα επιπλέον ενίσχυσης της δομής για το επιπλέον βάρος φαντάζομαι ότι μπορούν να λυθούν εύκολα. Δεν γίνεται βέβαια φρεγάτα AAW αλλά αποκτά δραματικά μεγαλύτερες δυνατότητες σε σχέση με ότι ισχύει σήμερα.
Βάλτε στον αριθμητή και την αγορά του Νεωρίου από Ελληνοαμερικάνικο όμιλο. Μπορεί να δούμε “κουφά” λόγω της νέας γεωπολιτικής κατάστασης που “πάει” να παγιωθεί στην περιοχή μας. Τελικά αν γίνουν όλα αυτά….να είναι καλά ο από απέναντι τρελός με τους μεγαλοϊδεατισμούς του και τα complex του.
λέτε ο άνθρωπος να δουλεύει για μας και μεις οι αχάριστοι να τον κατηγορούμε και από πάνω!!!!!!!;;;;
Ποια συστηματα φερει στη διαμορφωση για το γαλλικο ναυτικο η Alsace ?
Τι να πω, ΜΠΡΑΒΟ!
Αν έστω ένα κλάσμα των κινήσεων αυτών γινόταν τα προηγούμενα χρόνια της αδιαφορίας, απραξίας και παντελούς απαξίωσης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τώρα δε θα είχαμε τον Ερντογάν να το παίζει πλανητάρχης… Δε θα αναφερθώ στις εποχές τις μίζας και της ρεμούλας επί Ακη – Γιάννου…
Ας ευχηθούμε όλοι να προχωρήσει και να συνεχίσει…
Τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαμε να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις, άλλες ήταν οι προτεραιότητες.
To καλοκαίρι του 2015 πηγαίναμε για φούντο, το ξεχάσατε κιόλας; Για θυμηθείτε τη φασαρία που είχε γίνει από τους δανειστές όταν θέλαμε να νοικιάσουμε Fremm.
Τώρα με τη χρηματοδότηση των “κακών” ευρωπαίων (που θέλανε να μας μετατρέψουν σε αποικία σύμφωνα με την παρούσα κυβέρνηση) και οι οποίοι ξαφνικά γίνανε καλοί καθώς και με τους νέους φόρους που σου εξασφαλίζουν μεγάλο πλεόνασμα, σταθερότητα και προοπτική μπορείς μέχρι και εξοπλισμούς να κάνεις.
Βάλτε και τον παράγοντα Ερντογάν – πετρέλαια Ν.Α. Μεσογείου/Ιονίου/Κρήτης και καταλαβαίνετε γιατί το παιχνίδι ξάφνου χόντρυνε και άρχισαν οι διευκολύνσεις.
Υπάρχει περίπτωση για απόκτηση οπλικών συστημάτων από χώρες τις ΕΕ ,έστω και μεταχειρισμένων, με αντίστοιχο τρόπο χρηματοδότησης? Και οι Ιταλοί ναυπηγούν FREDA νομίζω τα χαρακτηριστικά των οποίων μου φαίνονται κάπως πιο καλά.
Οι Ιταλοι να μας δωσουν 40 EF-2000 μεταχειρισμενα και αναβαθμσμενα και 20 Μ-246 και ξεχρεωσαν,,
Καλο ε?
Αυτό που χρειαζόμαστε είναι η διαμόρφωση πρόωσης της GE των Ιταλικών FREMM με τους 30 κόμβους και όχι τους Γερμανικούς MTU των Γαλλικών FREMM
Aπό τους Γάλλους 4Χ 8 Sylver A-70 μπροστά (Aster-30/Block 1 NT/MCdN) & 4 Χ 6 Α-43 δεξιά & αριστερά στο υπόστεγο (Aster-15 & Mistral).
Και δεν μπορεί να έχει ένα Radar
Αυτό που θα έπρεπε να μας ανησυχήσει είναι πως για να φτάσουμε στο σημείο για παροχή τέτοιων διευκολύνσεων για f-16 και φρεγάτες το πρόβλημα με την Τουρκία είναι πολύ πιο σοβαρό από ό,τι πιστεύουμε.
Ψηφίζω για Alsace + Lorraine + 2 belh@rr@.. 🙂
Καλο νεο αλλα δεν ειναι AAW…
θα αναβαθμισουν τις Μεκο;;;
Ξεχναμε βεβαια οτι οι Τοθρκοι καποια στιγμη θα εχουν 6 ”214” + 8 ”209”..
Όχι, αυτό δεν το ξεχνάμε (και βέβαια πολλά άλλα για την γειτονική χώρα).
6 214 με δικα τους ηλεκτρονικα και 8 209 στην ιδια κατασταση με τα δικα μας . την διαφορα την κανουν οτι εμεις δενεχουμε συγχρονες τορπιλες .αυτοι εχουν
Αν είναι να πάρουμε κάτι από τους Γάλλους τότε να πάρουμε τορπίλες και Ραντάρ μαζί με εξοσέτ για τις ΜΕΚΟ.
Οι ναυτικοί του εμπορικού Ναυτικού όταν ακούνε για τις γαλλικές μηχανές φεύγουν μακριά
Κλασικό παράδειγμα οι Pielstick του Αίολος Κεντέρης και του αδελφού πλοίου που κυριολεκτικά φαλίρισαν την ναυτιλιακή της Λέσβου.
Γάλλοι και μπελάδες πηγαίνουν πάντα μαζί το είδαμε και με τα AMX30 και το αντίστοιχο ΤΟΜΑ της χούντας.
Ψάξτο λίγο, δεν έχουν γαλλικούς κινητήρες (αν και δεν έχουμε κάτι με τους γαλλικούς κινητήρες!)
Παρεξήγηση δεν αναφέρωμαι σε γαλλικούς κινητήρες στις Fremm. Έχουν την αυτογνωσία να μην βάλουν…
Αλλά στη κακή φήμη που έχουν στο εμπορικό ναυτικό οι Γαλλικές κατασκευές
Την κακή νοοτροπία των Γαλλων σε θέματα υποστήριξης και κόστους ανταλλακτικών την γνωρίζει ήδη η Π. Α
Και καλά θα ήταν αυτά τα θέματα να λύνονται πριν την αγορά και όχι να έχουμε πάλι ιστορίες τύπου ΝΗ90.
Για το ΤΟΜΑ (το οποιο ακομη χρησιμοποιουν οι Γαλλοι) μας φταιει μονο η δικη μας ανικανοτητα..
Μάθετε πρώτα τι προωστικό συγκρότημα έχουν τα Γαλλικά πλοία και μετά εκφράζεται και άποψη.
Αφού πάμε για FREMM και FTI, τυλίξτε και μια Gowind να κάνουμε συλλογή; Ληγμένα στο Πεντάγωνο έτσι;
Καλησπερα!Πτηση για τα κιοβα εχουμε κανενα νεο; ποτε θα ερθουν Ελλαδα ξερετε;
Το ψάχνουμε πολύ “δυνατά”, αλλά μάλλον είναι νωρίς ακόμη. Κι εμείς, όπως κι εσείς, βιαζόμαστε να τα δούμε στα ΤΕΑΣ το συντομότερο!
Εγω αγωνιω να δω πρωτα να ερθουν hellfire για ολεςτις φυλες ινδιανων ….
Προς το παρόν θα έλθουν οι εκτοξευτήρες. Για βλήματα
Οπότε αν τα κέρδη από τα ομόλογα η Γαλλία τα κάνει καράβια, μένει η Γερμανία να τα κάνει εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ και Eurofighter, και η Ιταλία τορπίλες Black Shark.
Μετά πουλάμε blk 30 και τα παλιά 2000, παίρνουμε τα 2000-9, πιστοποίηση meteor στα γαλλικά και προσωρινά κλείσαμε για το άμεσο και βλέπουμε για F-35 στο μέλλον.
ΥΓ μέχρι να πάρουμε την Bellara δεν μπορούν να μας δώσουν οι Γάλλοι και 3-4 επίγεια διασυνδεμένα ραντάρ της επίγειας έκδοσης του Seafire?
Ποια 200,-9?
Ποιος θα παρει παλια 2000 …. Ακομα και τα blk30 δυσκολο να σπρωχθουν καπου. Για ebay την βλεπω σουμπωτη ολη την αγορα του αιωνα (ιστορικο εγκλημα, πεταμα δις, διαχειριση τουλαχιστο προβληματικη…)
για τα παλια μ2000 αν εχουν ωρες πτησης ακομα υπαρχει η δυνατοτητα να τα σπρωξουμε σε καποια ιδιωτικη εταιρεια .
Διακρίνω μια φοβία από μικρό αριθμό φίλων σχολιαστών για την εισδοχή στον εθνικο στολο σκαφών γαλλικής φιλοσιφιας, στο ΠΝ έχουμε την νοοτροπία της εξωστρεφεξωσ στο νεο, από την εποχή του υποβρυχίου Nordenfeld στα τέλη του 19ου αιώνα, θαρρώ οι συναδεσυνά θα πράξουν τα δέοντα, οσο για τις μειονότητες θαρρώ ότι θα δουδο ένα ελαφρυτερε εκσυγχρονισμό με πυρήνα το CMS και ισως το VLS.
Ζητώ ταπεινά συγνώμη για τα συντακτικά λαθη στο πρώτο σχόλιο μου, είμαι από ταμπλετ, θέλω να πω ότι οι συνάδελφοι θα πράξουν τα δέοντα και ότι οι μεκο θα έχουν αναβάθμιση με πυρήνα το σύστημά διαχείρισης μάχης και τον κάθετο εκτοξευτήρα.
Και ένα σύγχρονο ραντάρ οπωσδήποτε
Πάντως αν και χάρηκα με την είδηση, θα προτιμούσα να ξοδευτούν αλλού τα λεφτά, τα πλοία είναι απλά φορείς ραντάρ, αντιαεροπορικών, αντιπλοικών και μακράς κρούσεως πυραύλων, τα οποία είναι πολύ πιο ακριβά από το φερόμενο σύστημα, και μπορεί να πάει άκλαφτο από μια τορπίλη ή αντιπλοικό πύραυλο σαν συνολική επένδυση.
Με τα ίδια λεφτά ίσως παίρναμε πολλαπλάσια από τα φερόμενα συστήματα και τα εγκαθιστούσαμε σε αριθμό νησιών που θα ήταν αβύθιστα. Ναι ξέρω, δεν κινούνται, αλλά και τα πλοία με την ταχύτητα που έχουν, σχετικά ακίνητα είναι…
Έτσι όπως είναι, τις βλέπω μία για Βόρειο Αιγαίο, μία για Νότιο και μία ανάμεσα σε Κρήτη και Κύπρο.
Πάντως, υπάρχει ένα επικίνδυνο χρονικό κενό, οι άλλοι γίνονται δυνατοί 2019-2020, εμείς ισορροπούμε το 2021-2022. Ένας μανιακός που δεν έχει ηθικούς φραγμούς,μπορεί να κάνει την κίνηση το 2019-2020 αν έχει F-35.
Οσο πιο συντομα τοσοκαλυτερα για εμας.
Για άλλη μια φορά η ιστορία επαναλαμβάνεται. Όπως και το 1996 τρέχαμε για να καλύψουμε τα κενά με πλάνο που είχε σχεδιαστεί στο πόδι και με λάθος επιλογές έτσι και τώρα η ανάγκη μας οδηγεί σε λάθος επιλογές. Είμαι σίγουρος αν περπατήσει το θέμα (που αμφιβάλω) να δεχθούμε υποεξοπλισμένες φρεγάτες στα Γαλλικά πρότυπα. Το χειρότερο είναι που θα πούμε και ευχαριστώ στον Μακρόν καθώς δεν έχουμε και πολλές επιλογές. Ερωτήματα όπως αν οι FREMM θα έχουν την απαράδεκτη μέγιστη ταχύτητα 26 – 27 κόμβους αν θα τοποθετηθεί το seafire 500 στην έκδοση των 6000 tn ώστε να είναι ομοιογενοποιημένα με αυτών των FTI των 4000 tn αν θα έχουν μόνο 32 κελιά με 32 aster ενώ θα μπορούσαν να τοποθετηθούν 48 κελιά και άλλα πολλά πρέπει να απαντηθούν. Η βιασύνη είναι ο χειρότερος εχθρός.. Αν είναι να τα πάρουμε τουλάχιστον να διαπραγματευθούμε όσο μας το επιτρέπουν οι καταστάσεις. Φυσικά λεφτά δεν υπάρχουν και υπάρχουν άλλες βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες. Προβλέπω σε 10 χρόνια από τώρα θα λέμε τις λάθος επιλογές της στρατιωτικής και πολιτικής ηγεσίας..
Βέβαια για να μην είμαστε και μουρτζούφληδες FREEM με ταχύτητα 30 κόμβων, με 48 – 56 κελιά, 48 – 56 aster για αρχή μέχρι να μεταβληθεί ο aster 15 για να μπαίνουν τετράδες, seafire500 των 6000 tn ραντάρ καθώς και FTI των 30 κόμβων, με 32 – 40 κελιά και seafire 500 των 4000 tn θα κάνουν παπάδες στο αιγαίο και είναι καλοδεχούμενα.. Ας ονειρευτούμε είναι τσάμπα..
”Η βιασύνη είναι ο χειρότερος εχθρός.”.
Οντως φιλε μου,αλλα αυτο δεν κανουμε ολοι?Βιαζομαστε να πουμε οτι θα ειναι στη χειροτερη δυνατη εκδοση οταν το ΠΝ μας εχει συνηθισει αλλιως…
”Φυσικά λεφτά δεν υπάρχουν και υπάρχουν άλλες βραχυπρόθεσμες προτεραιότητες”
Υπενθυμιζω οτι για αυτο ακριβως το λογο μπορουμε να τις παρουμε.
Δεν απαιτουνται χρηματα απο εμας.
Εμπιστεύομαι τις πηγές της πτήσης αλλά εάν δεν πέσουν υπογραφές δεν πιστεύω τίποτα. Παρόλο αυτά στο σενάριο που αναφέρεται μόνο σαν leasing έχει νόημα η παραχώρηση άμεσα μιας fremm, γιατί δεν αλλάζουν το herakles στην Alsace. Πάντως τα πράγματα μυρίζουν μπαρούτι
Οι Αμερικάνοι με προεξέχουσα τη Lockheed (η οποία παρά την κρίση στην Ελλάδα έχει κάνει ή πρόκειται να κάνει κοντά 2 δις λογαριασμό, βλέπε P-3 & F-16), τώρα έρχονται οι Γάλλοι με πρόταση για φρεγάτες (η οποία ελπίζω να καρποφορήσει έχοντας λάβει υπόψιν όμως τις εισηγήσεις του ΠΝ). Να αναμένουμε ότι ακολουθούν με νέα η Boing και οι Γερμανοί (πως να το κάνουμε δε μπορούμε να τους αφήσουμε απ έξω)? Να βάλω στην εξίσωση και το Ισραήλ? Ή μήπως γίνομαι υπερβολικός μετά από μια τέτοια κοσμογονία ειδήσεων?
Υποπτεύομαι πρωταπριλιάτικο μπαράζ ειδήσεων. Για τα Βαιπερ το έχαψα εύκολα, δεν το έψαξα κιόλας. Αλλά το τελευταίο με τις συμφωνίες αγοράς από εμάς, οποιουδήποτε νέου πλωτού μέσου που κατασκευάζεται για το Γαλλικό πολεμικό ναυτικό, βγάζει μάτια. Κρίμα γιατί ήταν ωραίες ειδήσεις.
Σας διαβεβαιώνουμε πως οι ειδήσεις είναι πραγματικές. Μας έχετε μπερδέψει με άλλους ιστότοπους, κάτι το οποίο είναι μάλλον προσβλητικό για εμάς.
Δεν έχω την παραμικρή πρόθεση να σας προσβάλω. Μακάρι να επαληθευτούν οι αναρτήσεις σας, κερδισμένη θα βγει η ΠΑ ίσως και οι εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες.
Φαινεται τελικα ισως καποια εστω μικρη συμβολη στις εξελιξεις εχει η διαρκως αυξανομενη μεγαλομανιακη συμπεριφορα του σουλτανου … ακουγεται οτι ο Μακρον στελνει δυναμεις στο Μανμπιτζ (ακουγεται). Αν ειναι ετσι δεν αποκλειεται να δουμε ισως και απο τη μερια της …Γερμανιας αμυντικες διευκολυνσεις προς τη μερια μας … (και κατι και για τα διλιτρα μας κυριε Σιτροεν)
Συνεπώς η κλάση “ΕΛΛΗ”, μετρά ημέρες.
Μακάρι να μην τορπιλιστεί το πρόγραμμα από κάποιον πεφωτισμένο εθνοσωτήρα.
Συγχαρητήρια για τις πηγές και την όλη στάση σας που μας πάει περίπτερο τα τελευταία 20 χρόνια.
Δεν το νομίζουμε! Οι Kortenaer είναι πολύ σκληρές για να πεθάνουν έτσι εύκολα. Και το λέμε μετά λόγου γνώσεως…
Ισα-ισα που οι Κορταναερ (οι εκσυγχρονισμενες 6 )θα μπορεσουν να παραμεινουν με αυξημενη διαθεσιμιτητα σε υπηρεσια μετα την αποσυρση των 3 μη εκσυγχρονισμενων.
Ισως και αυξημενη επιβιωσημοτητα εαν χρησιμοποιηθουν τα Οτο μελαρα και τα Φαλανξ που θα προκυψουν απο τις δευτερες κατα το προτυπο των Ελλη και Λημνος με 2 Οτο μελαρα και 2 φαλανξ εκαστη.
Δηλαδή πάμε για συνολικό πλάνο με 14 κύριες μονάδες στόλου?
4 αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ
6 διπλό αναβαθμισμένες Kortenaer
2 FREMM
2 Belh@rra
Αν οι δύο FREMM είναι έκδοση Αεράμυνας Περιοχής (AAW) μας φτάνει η παραπάνω σύνθεση για Αιγαίο αλλά και Κύπρο μαζί?
λογικά φτάνει οριακά. Το ΠΝ γνωρίζει καλύτερα από όλους μας….
Για να κανει τετοιου είδους εξοπλισμους αριστερή κυβέρνηση και ο Τσίπρας να φαίνεται πολλές φορές συνοφρυωμένος πράγματι σφίξανε τα γάλατα και ναι τα πράγματα είναι πολύ πιο σοβαρά απ ότι όλοι εμείς γνωρίζουμε. Επί του θέματος….το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται ενίσχυση ΧΘΕΣ! Ποιό είναι το μεγάλο του μειονέκτημα;; Παρουσία αξιοπιστη προς υπεράσπιση σε περίπτωση Πολέμου ανατολικά της Ρόδου Καρπάθου Κρήτης. Εντός του χώρου του Αιγαίου λόγω της γεωμορφολογίας έχουμε το τακτικό πλεονέκτημα ακόμα, αλλά …..οπότε, χρειαζόμαστε πλοία αεράμυνας περιοχής. Αμεσα το πολύ να υπάρχει 1 Φρεμμ άντε + 1. Η λογική λέει….
2 Φρεμμ με leasing αρχης γενομένης από 2019 έως 2023-24 όπου θα αρχίσουν να παραδίδονται οι πρώτες BELLHARRA, ή….να ξαναδούμε τις ALS130 με γαλλικά καλούδια επάνω.
Οπότε μετά να πάμε με ορίζοντα το 2030 με 4+2 Bellhara + 4 Meko200 εκσυγχρονισμένες επίσης, ή 6+2 als-130 για πλήρη αντικατάσταση 1 προς 1 των κλάσης S!
2 επιπλέον υποβρύχια 214 για τα οποια έχουν πληρωθεί οι προκαταβολές επί Ευάγγελου Βενιζέλου….Αλήθεια αγαπητή ΠΤΗΣΗ εκεί τί γίνεται με την μετατροπή της σύμβασης επί Βενιζέλου με τα υποβρύχια 209/1200 που αντί αυτά να εκσυγχρονιστούν όπως το ΩΚΕΑΝΟΣ αποφασίστηκε η αγορά δύο νέων ;; Πληρώσαμε…και τα φαγε το Ναυπηγείο;;..λόγω της ιδιοκτησιακης κατάστασης;
εν κατακλείδι,
2 φρεμμ με ληζινγκ μεχρις ότου αρχίσουν να παραδίδονται οι 4+2 BELLHARRA, ή 6+2 ALS130!
Εκσυγχρονισμος MEKO 200,
Τορπίλες (50 εκ εκκρεμεί από 2005)
2 Super Vita (υπό παράδοση)
2 s214 (έχουν πληρωθεί προκαταβολές μετατροπή των 2 s209/1200 όπως το Ωκεανός)
Έτσι χτίζεται το ναυτικό του 2025-2030. ΣΗΜΕΡΑ. Αν πάμε,…όπως παλαιά….καλύτερα να το κλείσουμε το μαγαζί και το δίλημμα θα είναι Υποταγή ή Συντριβή!
Παλι πολυτυπια παλι κατακερματισμός παλι καμια ναυπήγηση στη χώρα….
Αν ισως γινει leasing not-to-keep 1-2 fremm, (μια που η διαμορφωση των γαλλικων απ’οτι φαινεται εχει καποιες διαφορες ανεπιθυμητες για αγορα) ισως να ναυπηγηθουν καποια ή ολα τα τελικα σκαφη εδω?
Το ” καμια ναυπήγηση στη χώρα” γιατι το προδικαζουμε?
@ ptisidiastima
Θέλω AAW αλλά τα κουκιά μάλλον επιβάλουν ASW.
Από να κάνουμε συλλογή πλοίων όπως έχουν πει και άλλοι φίλοι η απόκτηση 40 Rafale F3R δείχνει καλύτερη λύση…
Να τα κάνουμε ακριβώς τι τα Rafale. Εδώ δεν μπορούμε να υποστηρίξουμε τον υπάρχοντα στόλο. Με αυτή την πρακτική του παρελθόντος (αγόραζε καινούργια και άφηνε τα παλιά) κατέληξε η ΠΑ εδώ που έχει καταλήξει.
Λίγο υπομονή για την εξέταση των δυνατοτήτων του Rafale F4 κυρίως στις λύσεις που θα δίνει απέναντι στα F35 (νέα ραντάρ) ενεργητικό stealth (DEDIRA??). Τα όπλα τους ( scalp ) και η εμβέλεια τους(Κύπρος) τα καθιστούν ιδανικά. Την λύση απένατι στα τουρκικά f35 δεν θα την πάρουμε ποτέ απο τους Αμερικάνους καθαρά για λόγους πολιτικής εξοπλισμών. Δεν φτιάξαν οι αμερικάνοι προγραμμα 1 τρις για να πουλησουν την λυση στην Ελλαδα μετά απο λίγα χρόνια.Και όπως έχετε γράψει και εσείς πολύ σωστά τα f35 δεν αντιμετωπίζουν τα τούρκικα f35. Την λύση θα την βρούν οι στρατιωτικοί τους ανταγωνιστές ( Ρώσοι ) και οι εμπορικοί (Γάλλοι). Δέν πιστεύω ότι θα αφήσουν οι Γάλλοι το δικό τους μαχητικό να πιάνεται κορόιδο στον αέρα απο τα αμερικάνικα και ρώσικα στελθ.Υπομονή λοιπόν λίγα χρόνια για το f4. Στο θέμα του άρθρου τώρα η επιλογή και fremm και belhara ισορροπεί σωστά ανάμεσα στην άμεση ανάγκη ενίσχυσης και τεχνολογικής υπεροχής στο μέλλον. Επόμενη πρέπει να είναι η αναβάθμιση των f 16 με ταυτόχρονη προμήθεια 15 μεταχειρισμένων μιράζ. Τεχνολογική αναβάθμιση-άμεση ενίσχυση.
Με το που έρθει η πρώτη FREMM στέλνουμε την πρώτη ΜΕΚΟ για αναβάθμιση.
Με αυτόν τον τρόπο παλεύουμε ταυτόχρονα σε 2 μέτωπα σε αέρα και θάλασσα στον τωρινό κίνδυνο αλλά και στον μελλοντικό ( εξοπλιστικά Τουρκίας).
Επίσης δεν χάνουμε σε δύναμη πυρός ( τα μεταχειρισμένα μιράζ αντιστάθμισμα στην απουσία των f16 που θα αναβαθμιζονται και η Fremm για την Μεκο).
και φυσικά τορπίλες…
ποιος ξέρει όμως πόσο θα μας χρεώσουν οι φίλοι κατά τα λοιπά Γάλλοι για τέτοιων δυνατοτήτων Α/Φ…….
Μονο με leasing εχει λογικη η παραπανω προμηθεια fremm …μεχρι να αρχισουν να παραλαμβανονται η belharra …αλλιως κι εγω με τη σειρα μ να προτεινω 1 type 23 για ανθυποβρυχιακο πολεμο 1 fremm για κρουση ξηρας με scalp naval και 1 belharra AAW…
Καλημέρα.
Θα ήθελα να ρωτήσω την αγαπητή Π&Δ, αν έχει υπάρξει αντίστοιχη συζήτηση για Τ-214 ΑΙΡ (για την υλοποίηση των Νο.5 & 6) όπως λέει κι ο «σύντροφος» πιο πάνω.
Επίσης, οι 2 FREMM «AAW» προβλέπεται να έχουν ακριβώς το ίδιο Herakles με τις υπόλοιπες κι απλά θα ολοκληρωθούν σ’αυτές κι οι Aster-30 ή έχουν κάποια άλλη έκδοση του; Προβλέπονται και MICA-VL;
Mήπως μαζί με τα πλοία παίξουν επιτέλους και τίποτα σύγχρονα κράνη για το ΕΣ;
Με την τρέχουσα κατάσταση στα ΕΝΑΕ δεν βρέπουμε πως να μπορούσε να υλοποιηθεί το πρόγραμμα. Για τις FREMM είναι πολύ νωρίς να συζητήσουμε. Αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι έχει συγκροτηθεί από το ΓΕΝ επιτροπή για τη σύνταξη των προδιαγραφών. Για το τι όμως “παίζει” με τις FREMM σήμερα δείτε και το νέο τεύχος μας.
Ευχαριστώ για την απάντηση, περιμένω το νέο τεύχος!
Δεν είναι και πρώτη φορά που εξετάζετε, έναντι χρημάτων να μας δοθούν υλικά ανταλλάγματα. Μετά το τέλος του Β’ Παγκόσμιου πολέμου η Ιταλία για παράδειγμα προσφέρθηκε να ανακατασκευάσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, αλλά εμείς θέλαμε χρήμα, που λέγετε πως πήγε ως προίκα, για την βασίλισσα Σοφία της Ισπανίας. Μάλλον καλύτερα να χρησιμοποιηθούν τα χρήματα των κερδών Ελληνικών ομολόγων, γιατί αλλιώς προς επιδότηση ημετέρων θα πάνε και σε επιδόματα λαθρομεταναστών.
Θεωρω οτι η πρωτη FREMM αποφαστικε για τον λογικα αμεσο χρονο παραδοσης. Αν και δεν ειναι αυτο που θελουμε (FREDA?) εχει σχεδον σιγουρα Scalp Navale που ειναι σημαντικο θεμα για τα Μεμετια αν εχουν να φυλαξουν 2 πηγες εκτοξευσης Scalp (Mirage 2000-5 και FREMM)…..
Και πάλι θα πρέπει να περιμένουμε τις εξελίξεις. Το ακριβές χρονοδιάγραμμα του δυνητικού προγράμματος θα αποκαλύψει τις προθέσεις.