Το σημερινό δημοσίευμα της Καθημερινής, έρχεται προφανώς να επιβεβαιώσει παλαιότερες πληροφορίες σχετικά με την προμήθεια γαλλικών πλοίων από το Πολεμικό Ναυτικό. Θα σας θυμίσουμε ότι τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου είχαμε πρώτοι γράψει για ΑΜΕΣΗ μεταβίβαση δυο φρεγατών FREMM από το Γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό στο Ελληνικό. Ήταν τόσο αισιόδοξη η πληροφορία, που πολλοί μας ρώτησαν, ανοιχτά ή ιδιαιτέρως αν πρόκειται για … πρωτοπριλιάτικο. Όπως τελικά αποδεικνύεται, τελικά δεν είναι.
Όπως γράφει η Καθημερινή, η μεταβίβαση θα είναι άμεση, και τα πρώτα πλοία θα είναι επιχειρησιακά εντός του έτους. Η πληρωμή τους (μάλλον για την χρήση όπως φαίνεται) θα γίνει προφανώς από την επιστροφή κερδών των ελληνικών ομολόγων, κάτι που είχαμε γράψει εδώ. Φυσικά συνεχίζονται οι συζητήσεις του Πολεμικού Ναυτικού για τις “ψηφιακές” Belh@rra (σχετικό δημοσίευμα εδώ). Το Πολεμικό Ναυτικό θα “φτιάξει” προφανώς μια δική του Belh@rra και η οποία θα είναι σημείο αναφοράς στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τώρα, θεωρούμε πως πρέπει να γράψουμε τους προβληματισμούς του Πολεμικού Ναυτικού σχετικά με τις FREMM, προκειμένου να καταλάβουν οι αναγνώστες μας τον άθλο που θα πρέπει να υλοποιήσουν τα -πραγματικά άξια- στελέχη του μέσα στο καλοκαίρι.
Καταρχάς οι FREMM είναι πολύ μεγάλα πλοία, καθώς 6.000 τόνοι εκτόπισμα μόνο μικρό πλοίο δεν το λες. Υπό συνθήκες θα μπορούσε να θεωρηθεί αντιτορπιλλικό, κι όχι φρεγάτα. Το πλοίο δεν “χωράει” στην κύρια βάση του Πολεμικού Ναυτικού, τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας. Εκεί πιθανότατα να χρειαστούν και εργασίες εκβάθυνσης, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα με το βύθισμα των πλοίων.
Επίσης, τα πλοία χρειάζονται και νέα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, προκειμένου να έχουν ηλεκτρική ισχύ ενώ βρίσκονται στον Ναύσταθμο. Υπενθυμίζουμε ότι τα πλοία είναι τελείως διαφορετικά από τα πλοία που υπηρετούν μέχρι και σήμερα, και οι ανάγκες του σε ηλεκτρική ενέργεια είναι πολύ μεγαλύτερη από τις υπάρχουσες μονάδες του Στόλου.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει πλέον “αποδεχτεί” τους ASTER των FREMM και Belh@rra. Αν και έχει επενδύσει σημαντικά ποσά σε ανάπτυξη και εκπαίδευση στελεχών για τους ESSM (όπως πολύ σωστά παρατηρούσαν αναγνώστες μας όλο αυτό τον καιρό), εντούτοις ο ASTER 15/30 είναι αρκετά υποσχόμενος, ενώ είναι και ένας τελείως “νέος” παίκτης στον Αιγαίο, που προφανώς θα είναι κι ένας μεγάλος άγνωστος για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.
Αυτό που πρέπει να πούμε, είναι πως το ΠΝ θα πρέπει να κάνει επιχειρησιακές δυο υπερσύγχρονες φρεγάτες, σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Γνωρίζοντας πολλά στελέχη του Πολεμικού μας Ναυτικού, σας διαβεβαιώνουμε πως όχι μόνο θα τα καταφέρει, αλλά θα εκπλήξει θετικά. Στο θέμα θα επανέλθουμε άμεσα!
Πτηση 2 σχολια
Α) ο κουβελης στο ραδιο ειπε για 4 πλοια. Λεει 2 Φρεμ και ή αλλες 2 φρεμ μετα ή παρομοιων δυνατοτητων.
Β) το τουρκικο ναυτικο με πολυ μικρο κοστος εβαλε αισθητηρες σε ολους τους ναυσταθμους για δυτες εχθρικων χωρων που μπορει να κανουν δολιοφθορα, εχουμε κατι σχετικο εμεις;
Γ)θα εχουν σκαλπ ναβαλ;
Ευχαριστω
Απαντησεις:
Α. Τα 2 επομενα που ανεφερε κατα πασα πιθανοτητα ειναι οι Belh@ra
Β. Τα συστηματα εντοπισμου και προστασιας ναυσταθμων απο ασυμμετρες υποβρυχιες απειλες (βλ. δυτες κτλ), δεν εχουν καλη αποδοση σε λιμενες με υψηλη κινηση, λογω εμπορικων ή αλλιευτικων δραστηριοτητων. Εν λογω συστηματα εχουν αξιολογηθει και δοκιμαστει στο παρελθον απο το ΠΝ με μη ικανοποιητικα αποτελεσματα. Πολυ ευκολα προστατευεις τις προσβασεις στους ελληνικους ναυσταθμους με μια απλη ενεργητικη διαταξη σοναρ σε ενα USV ή ROV.
Γ. Δεν υπαρχουν πληροφοριες για Scalp αλλα και να υπηρχαν γιατι να επιβεβαιωση το ΠΝ; Το μονο σιγουρο ειναι πως οι προς προσκτιση ΦΓ εχουν δυνατοτητα βολης αυτων, ενω πιθανη προσκτηση αριθμου πυραυλων δεν αποκλειεται ακομη και να ερθουν αυτοι πακετο με τα πλοια.
A) Κυρ Φώτης δεν ξεχωρίζει πλώρη από πρύμη. Λέει ότι καταλαβαίνει από αυτά που του είπανε να πει. Οι 2 είναι νοικιασμένες. Οι άλλες 2 θα είναι αγορασμένες. Κι εκεί μπορεί να πέσουν τζίφρες για άλλες 2. Απλά μπαρμπαφώτης επιβεβαίωσε τις 2 μπελαράδες.
Β) Δεν έχω άποψη.
Γ) Ευτυχώς όχι. Από ρεπορτάζ “Καθημερινής” και άρθρο “Π&Δ” καταλαβαίνω πως έχουμε 16+16 αστέρηδες 15/30. Θυμίζω πως θα έχουν 32 τρούπες τα παπόρια. Γενικώς αυτή θα είναι και η μόνη διαφορά από τις φρεμ του μαρίν νασιονάλ. Γι’ αυτό άλλωστε έρχονται άμεσα. Δυνατότητα βολής σκαλπναβάλ θα έχουν καθότι είναι του μαρίν νασιονάλ οπότε πρέπει να τις δώσουμε πίσω όταν έρθουν οι 2 μπελαράδες. Κι ελπίζω άλλες 2 ή 4-6 γκόβιντ για να ανανεώνουμε στόλο. ΠΝ καίγεται για α/α πυραύλους. Για σκαλπναβάλ καίγονται κυρίως κάποιοι φίλαθλοι.
Πια οποιοδηποτε νεο ειναι ευχαριστο. Αλλα .. αλλα…
Δεν τα αγοραζουμε; τι μας μενει οταν τελειωσουν τα χρονια;;
Αεραμυνα; Ποιος θα τα προστατεψει;
Τι γινεται με τις ΜΕΚΟ;
Τι γινεται με τις νεες τορπιλες;
Και και γιατι ξοδεψαν τοσα για τα Ρ3;; (που ειναι αραγε…)
Αυτα τα P3…. αποτελουν ενα μεγαλο μυστηριο. Ποια θα ειναι η αποστολη τους, τι εξοπλισμο αποστολης θα εχουν…. κανεις δεν ξερει τιποτα. Μηπως τα μετασκευασουν σε αλλους ρολους? Elint Sigint κλπ?
Τα P-3 νομίζω θα έιναι submarine hunters (anti-submarine warfare).
Αυτός δεν είναι ο ρόλος τους;
Σχετικά με τις Fremm θεωρώ πως ήρθαν για να μείνουν. Θα ήταν κρίμα να δώσουμε χρήματα για leasing και μετά να επιστραφούν.
Επίσης να υποθέσω ότι επειδή είναι μεταχειρισμένες το κόστος τους θα κυμανθεί στα 400 – 500 εκατομύρια (άνευ όπλων);; ;
@Tallyhogr
Tα P3 θα είναι τα θαλάσσια ιπτάμενα ραντάρ του στόλου, θα δίδουν συντεταγμένες σε όλο το στόλο με λινκ 11, από απόσταση 200+ νμ. Επίσης έχουν την δυνατότητα να επιχειρούν πάνω από 12 ώρες. Κατά την γνώμη μου θα τα σπαταλούσες εαν τα χρησιμοποιούσες σε ανθυποβρυχιακό ρόλο.
Το άρθρο αναφέρει ότι θα παραδοθούν με πλήρη εξοπλισμό. Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, (μάλλον θα παραχωρηθούν οι φρεγάτες Acquitaine και Languedoc) αυτές φέρουν Aster 15 – μικρού/μεσαίου βεληνεκούς – και 16 SCALP Naval. Δεν είναι ακριβώς αυτό που έχει ανάγκη το ΠΝ, αλλά θα έχει ενδιαφέρον να δούμε μήπως πριν την παράδοση γίνει καμια “τράμπα” και αντικατασταθούν οι SCALP με Aster-30.
Το πιθανότερο. Αυτό προκύπτει από το ρεπορτάζ. Περί α/α δυνατοτήτων.
Μαύρη μέρα.
Φορτωνόμαστε ακατάλληλα πλοία για πολιτκούς λόγους.
Το ετήσιο κόστους του leasing σε άλλο news site δίνετε να είναι 100 mil € / year.
Ελπίζω να έχει αρχίσει ήδη το ξεβίδωμα των PHALANX από πλοία είναι η/ θα βγούν εκτος
Εάν δεν κοτσάρουμε τουλάχιστον 1 PHALANX / πλοίο τα πλοία αυτά είναι για κλάματα.
Το RN έβαλε 2 στα TYPE 45
Μια με τα P3 μια με τις FREMM τελειωσε το PN
Τρία σύντομα σχόλια
α) Πολύ δραστήριος ο Μανώλης…
β) Ανάγκα και θεοί πείθονται (Ο Αλέξης αρχίζει να μαθαίνει … )
γ) Και σε βάθος χρόνου παραχώρηση Mirage ?…. (Αν θέλετε το σχολιάζεται)
Αν τα στελέχη του ΠΝ έχουν εγκρίνει την κίνηση έχει καλώς. Σημαινει ότι έχουν σταθμίσει τα υπερ και τα κατά…
1η ερώτηση: Αντιπυραυλική άμυνα????
2η ερωτηση: Τα F-16 επιτέλους….
Δεν έχουμε ακούσει τίποτα για τα F-16 και τελειώνει ο Απρίλιος..
Πολύ γκρίνια ρε παιδιά… πάρα πολύ γκρίνια… Υπερσύγχρονες φρεγάτες μας δίνουν με 0 δημοσιονομικό κόστος, δεν μας δέρνουν!
Έλα ντε. Ενδιάμεση λύση για τις μπελεράδες είναι.
Πες τα αδερφέ! Πες τα !
Μάλλον θα μας στοιχίσουν 100 mil το χρόνο
leasing? 😀
Μέ τό δίκιο σου ειρωνεύεσαι. Ο Εxocet φρεγάτας μέ leasing ανοίγει μικρότερη τρύπα καί πονάει λιγότερο απ’ ότι μιάς αγορασμένης.
Ps. Αμετάφραστο, γιά νά ‘χεις καί κάτι νά ασχολείσαι.
Θεϊκή απάντηση!!, alla tsimuhas.
Saddam’s Super Etendards were leased too. We may not have his mustache, but we have his supplier…
Αν παραχωρηθούν μετά οπλισμού είναι μια καλή προσθήκη στις δυνατότητες του ΠΝ. Προφανώς ο “φυσικός” τους χώρος είναι νότια της Κρήτης και ανάμεσα σε Κρήτη και Κύπρο. Οπότε το εκτόπισμα αλλά και οι δυνατότητές τους είναι καλύτερα εκμεταλλεύσιμες εκεί. Ο κύριος ρόλος τους είναι ανθυποβρυχιακός https://en.wikipedia.org/wiki/FREMM_multipurpose_frigate#Greece
οπότε σε συνδιασμό με τα Type 214 η περιοχή των γεωτρήσεων ανάμεσα σε ελληνική και κυπριακή ΑΟΖ καλύπτεται ικανοποιητικά.
Το ζήτημα είναι ότι τέτοια πλοία αποκτούν προτεραιότητα σε περίπτωση σύγκρουσης και για την αεροπορία του αντιπάλου και το πολεμικό ναυτικό του αντιπάλου. Οπότε θα δεσμευθεί εκ των πραγμάτων μια αεροπορική και ναυτική δύναμη για τη συνοδεία τους. Υπάρχει αυτή η δύναμη; Τι θα πρωτοκάνουν τα ελληνικά μαχητικά; Ποιες φρεγάτες/πυραυλάκατοι θα καλύπτουν αριθμητικά και ουσιαστικά αυτές τις μονάδες υψηλής αξίας; Καλή προσθήκη λοιπόν αλλά απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και ικανοποιητική διαθεσιμότητα άλλων μέσων εκ μέρους των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Το θετικό είναι ότι τα χρήματα από την επιστροφή τόκων δε θα γίνουν επιδόματα – άδικα ως συνήθως κατανεμημένα – αλλά θα γίνουν κάτι εν δυνάμει χρήσιμο. Το θέμα είναι να αλλάξει και το δόγμα του ΠΝ ώστε να προβάλει ουσιαστικά ισχύ και όχι να συνοδεύει τουρκικά πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο όπως γίνεται στο Αιγαίο. Διαφορετικά ας πάρουμε τα χρήματα και να μειώσουμε το χρέος.
Αυτές οι γραμμές τις ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ είναι νομίζω σημαντικότερες…
“Πέρα από τις δύο φρεγάτες, η συμφωνία ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι περιλαμβάνει πρόσθετες λεπτομέρειες οι οποίες θα προσφέρουν σημαντική ανακούφιση στις Ενοπλες Δυνάμεις. Οι Γάλλοι ουσιαστικά δεσμεύονται ότι για όσο καιρό υπάρχει ανάγκη προμήθειας πυραύλων τύπου EXOCET από την Ελλάδα, αυτοί θα παραχωρούνται έως ότου οι υφιστάμενοι ελληνικοί ανακυκλωθούν.”
Αυτό το θέμα με τα μικρά και μεγάλα πλοία για το Αιγαίο, έχει πλέον περάσει κάθε όριο σοβαρότητας.
Δηλαδή σας φαίνεται ότι μια βάρκα με πολυβόλο έχει τις ίδιες δυνατότητες με ένα πλοίο διαστάσεων;
Κατ αρχάς, όσο μεγαλύτερο είναι το πλοίο, τόσο καλύτερες δυνατότητες έχει να πλεύσει σε άσχημο καιρό. Και ο καιρός στο Αιγαίο είναι πάντα δύσκολος.
Ας αφήσουμε τις δυνατότητες που έχει ένα μεγάλο πλοίο για μεταφορά οπλισμού, ηλεκτρονικών, καυσίμων, κλπ κλπ.
Μόνο να θυμίσω, πως ένας αντιπλοικός πύραυλος, μπορεί να κόψει στη μέση μια κορβέτα, αλλά απλώς θα προξενήσει ζημιές σε ένα μεγαλύτερο πλοίο.
Στην κατάσταση που βρισκόμαστε δεν έχουμε και πολλές (έως καθόλου) επιλογές. Εάν δε τα θέλουμε, δεν έχουμε παρά να τη “βγάλουμε” με τα υπάρχοντα σκάφη (και ο θεός βοηθός). Χρήματα δεν υπάρχουν, οι Αμερικανοί δεν αποδεσμεύουν τα αντιτορπιλικά, και φυσικά άλλα υπάρχοντα σκάφη (αξιόμαχα και αιχμής της τεχνολογίας) για πώληση σε μικρή τιμή δεν εμφανίζονται στον ορίζοντα. Οπότε, Ή χρησιμοποιούμε “δώρα” έστω και με τα μειονεκτήματά τους, Ή περιμένουμε το “μάννα εξ ουρανού” για να αντικαταστήσουμε τα υπάρχοντα. Εκτός και αν, σύμφωνα με πολλούς, δεν υπάρχει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ πρόβλημα με τους γείτονες μας, οπότε μπορούμε να περιμένουμε, και να περιμένουμε, και να περιμένουμε, μέχρι την αναμενόμενη “ανάπτυξη” και εξεύρεση των απαραίτητων πόρων (κάτι δις)…Γιατί όχι, υπάρχει και αυτός ο “άλλος κόσμος”…
Πολύ καλή είδηση. Πολύ ενδιαφέρον έχει η παρακάτω είδηση.
Πέρα από τις δύο φρεγάτες, η συμφωνία ανάμεσα σε Αθήνα και Παρίσι περιλαμβάνει πρόσθετες λεπτομέρειες οι οποίες θα προσφέρουν σημαντική ανακούφιση στις Ενοπλες Δυνάμεις.
η οποία μπορεί να σημαίνει :
Aναβάθμιση υλικού γαλλικής προέλευσης των Ε.Σ
2.Παραχώρηση πλεονάζον υλικού των γαλλικών ενόπλεον δυνάμεων.
3.Προγράματα FOS
Ωραια νεα Τα πλοια μετα το leasing θα παραμεινουν στο ΠΝ η θ επιστραφουν στο Γαλλικο ΠΝ;
@Δημητρης: Γνώμη μου, καλυτερα να επιστραφούν και την θέση τους να πάρουν ακομα 2 Belhara (συνολο 4 δλδ). Καλυτερα ενας τυπος και σχεδιασμένος για τα δικα μας τα γούστα. Βοηθαει πολυ και στην λογιστικη υποστηριξη και εχουμε γενικως χαμηλοτερα κόστη σε σχεση με τις fremm. Αν βρεθουν βεβαια λεφτά ως τοτε….
Δεν θα επιστραφούν…
Γιατι νομιζω θα αντικατασταθουν απο τις νεες ναυπηγησεις customized για την ελλαδα
άλλη δουλειά θα κάνουν οι μεν από τις δε.
Αυτές είναι FREMM δλδ Multi-Mission…
Λέγεται ότι υπάρχει η προοπτική για άλλη μια, αλλά δεν διευκρινίζεται αν θα είναι FREDA, καθώς και για Belharra.
Η κοινή λογική λέει ότι όταν έχεις 9 φρεγάτες S με 35+ χρόνια στη πλάτη, δεν αντικαθιστάς τις 2 FREMM με 4 Belharra.
Πιστεύω ότι θα αγοραστούν τελικά και μόλις επικρατήσει η κοινή λογική…από τη παραφροσύνη, πιθανώς να επανενεργοποιηθεί η αρχική συμφωνία με την DCNS, για τη ναυπήγηση των υπολοίπων φρεγατών στα Ναυπηγεία Ελευσίνας
ΥΓ: τώρα δλδ ο “Στρατάρχης” θα παραλάβει και 2 ΝΗ-90 NFH???
Τρέλα!!!
Συμφωνώ μέχρι κεραίας
Λογικά είναι ενδιάμεση λύση και θα επιστραφούν. Μην ξεχνάμε πως προορίζονταν για το μαρίν νασιονάλ.
Eιναι απλα ενδιαμεση λυση και θα επιστραφουν αντικαθιστουμενες μια προς μια απο τις Μπελχαρα.
Αλλωστε οι Φρεμμ ειναι απαραιτητες στο Γαλλικο ναυτικο μετα την (πολυ) προσφατη αναθεωρηση και επασχεδιασμο οροφων των δυναμεων του…
Οι Γαλλικές FREMM φέρουν SCALP NAVAL, μένει να δούμε αν θα τους λάβουμε –προσωπικά θα προτιμούσα 32 Aster-15.
OI Aster-30 ΔΕΝ είναι ολοκληρωμένοι στο radar και στο CMS και σίγουρα αυτό δεν γίνεται τσάμπα ή μέχρι Αύγουστο. Το ίδιο ισχύει και για την περίπτωση Phalanx.
Επιχειρησιακά, οι FREMM φυσικά και είναι “απείρως” ανώτερες από τις μη εκσυγχρονισμένες Kortenaer (ελπίζω 1 από τις 3 να παραμείνει σε υπηρεσία πάντως) αλλά συμφωνώ πλήρως με τα «αλλά» των συμφορουμητών.
Σίγουρα θα δοθεί η ευκαιρία στο ΠΝ να αξιολογήσει τα Γαλλικά σκάφη και συστήματα από πρώτο χέρι (Ο&M costs, Herakles, SETIS CMS κλπ). Δεν αντιλαμβάνομαι όμως τα 2 (προφανώς Belhara) επόμενα που αναφέρει ο κυρ-Φώτης, σε ποιο πλαίσιο εντάσσονται; 2 σκάφη; Ποιο ήταν το θέμα να υπάρξει ένα μεγαλύτερο πρόγραμμα αφού τα χρήματα θα τα πληρώσουν οι μεθεπόμενοι; Μας κάνουν οι Belhara ναι ή όχι, θα μας απαντήσει πρώτα o κος ΑΓΕΕΘΑ;
Για κάτι τέτοιες περιπτώσεις δεν κρατήθηκαν πρακτικά στην πρόσφατη συνεδρίαση κι όχι για το απόρρητο… Άντε παιδιά, πάντα τέτοιες («17ωρες») διαπραγματεύσεις…
Για τους Aster 30 υπάρχει η προηγούμενη πιστοποίηση τους στις formitable (Herakles κτλ), κατά συνέπεια και λογικά δεν πρέπει να υπάρχει πρόβλημα, τώρα για το θέμα του επίπλέον κόστους που θα προκύψει, είναι ένα ζήτημα. Το phalanx μπορεί να λειτουργήσει είτε αυτόνομα είτε συνδεδεμένο με το σύστημα μάχης. Εάν προκύψουν και εκεί ζητήματα μπορεί σε πρώτη φάση να λειτουργήσει χωρίς σύνδεση με το σύστημα μάχης. Το θέμα είναι εάν οι Γάλλοι στους όρους ενοικίασης των φρεγατών, τι περιορισμούς θα θέσουν ως προς τις παρεμβάσεις
Το ξέρω πως κάποια site αναφέρουν τον Aster-30 αλλά τουλάχιστον οι αρχικές βολές των πλοίων κατά την παραλαβή τους είχαν γίνει μόνο με Aster-15. Αν ύστερα μπήκαν κι οι -30 δεν γνωρίζω δεν έχω βρει κάτι. Προσπάθησα να ψάξω κάτι στο site του Υπουργείου τους αλλά δεν βρήκα κάτι.
Το Phalanx όντως λειτουργεί και μόνο του, με το δικό του ραντάρ (γεγονός πολύ σημαντικό σε περίπτωση πλήγματος του Herakles), αλλά αντιλαμβάνεσαι πως είναι μεγάλο μείον να μην συνεργάζεται με το CMS.
Σε κάθε περίπτωση όπως λες κι εσύ θα πρέπει να υπάρχουν οι σχετικές πρόνοιες στο lease agreement.
Aυτό που είναι σίγουρο είναι ότι το ΠΝ θα μάθει από πρώτο χέρι το SETIS αλλά και την πρόωση με ηλεκτροκινητήρες.
Δεν ειναι ακριβώς οτι χρειαζόμαστε, αλλα τετοια ωρα τέτοια λόγια. Λογικα θα καλυψουν το κενό μεχρι την ελευση Belh@ra και το κενο που θα προκυψει απο τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ (οσο θα ναι στην δεξαμενη δλδ)
Ο Μακρόν δείχνει εμπρακτα την στάση του με αυτή την κίνηση και θα το καρπωθει με τις αναλογες παραγγελίες. Μακάρι και οι Γερμανοί να ηταν αποφασιστικοι και ξεκάθαροι.
Καλοτάξιδες, αχρείαστες και ας ελπίσουμε να εχουν κάνει μεικτή ασφάλιση.
ps: Αν υπηρχε προγραμματισμός σε αυτο το κράτος και δεν μέναμε επι μια δεκαετία χωρίς προμήθεια ουτε σφαίρας, δεν θα ειχαμε προφανως αναγκη το leasing…
ps2: θεωρω αυτονοητο οτι οι Μεκο θα πανε τωρα για εκσυγχρονισμό και πως αφου βρίσκονται φράγκα για Fremm θα βρεθουν και φράγκα για Blackshark.
Παρότι έχουν αρκετά μειονεκτήματα οι συγκεκριμένες φρεγάτες είναι όαση μπροστά στην σημερινή μας κατάσταση. Μερικές επισημάνσεις.
Τις ενοικιάζουμε άρα δεν τις παντρευόμαστε. Σε πέντε χρόνια τις δίνουμε πίσω και παίρνουμε τις Belharra όπου είναι τεχνολογικά ανώτερες. Στις παρούσες συνθήκες όμως μια χαρά είναι οι Fremm. Βέβαια το λάθος θα είναι μετά τα πέντε χρόνια μην επιβάλλουν οι Γάλλοι να τις αγοράσουμε γιατί όντως οι συγκεκριμένες δεν κάνουν για το πολεμικό μας ναυτικό(χρειάζονται περισσότερα κελιά και ραντάρ sea fire 500 των 6000tn).
Πριν έρθουν κατά την άποψή μου πρέπει να αλλάξει το ο συνδυασμός των aster που κουβαλούν. Η χειρότερη περίπτωση για μειωμένο κόστος είναι 16 aster15 + 16 aster30. Ίσως θα έπρεπε να κοιτάξουν και μία μικρή παρέμβαση – προσθήκη Crotale Mk3. Ιδανικά 8 κελιά με Crotale Mk3 σε τετράδες (νομίζω έχει πιστοποιηθεί άρα έχουμε 23 crotale Mk3) + 24 κελιά με aster30. Διαφορετικά να γίνει εξωτερική προσθήκη δύο συστημάτων Crotale Mk3 ένα μπροστά και ένα πίσω όπου κάθε σύστημα κουβαλάει 8 πυραύλους + 32 κελιά με aster30.
Ας ελπίσουμε το πολεμικό ναυτικό να μην υποχωρήσει στον εξοπλισμό των Belharra και να ζητήσει όσο το δυνατόν περισσότερα κελιά. Ίσως πρέπει να ζητήσουν οι δικές μας να είναι λίγο μεγαλύτερες και να φτάνουν τους 4800 tn. Βέβαια όλα αυτά κοστίζουν.
Παράλληλα να μην σταματήσει ο εκσυγχρονισμός των meko, η αγορά τορπιλών και η συνέχιση του ναυπηγικού προγράμματος των roussen.
θα ημουν ΠΟΛΥ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ αν οι FREMM θα εχουν και τους SCALP NAVAL στον εξοπλισμο τους.
Γνωρισουμε κατι για αυτο;
Για να δανείζουν-νοικιάζουν οι Γάλλοι δύο φρεγάτες καλοκαιριάτικά σημαίνει οτι τα πράγματα οδηγούνται στο “κόκκινο” με τους νεοΩθωμανούς! Πιθανόν η επίσπευση των τουρκικών εκλογών και η επαπειλούμενη μόνιμη σουλτανοποίηση του Ερντογάν να σπρώχνει τις εξελίξεις…
Μια γονατισμένη οικονομικά χώρα με μια εξαντλημένη φορομπηχτικά κοινωνία ξαφνικά να συζητά για fremm, bell@ra, Viper και το λουρί της μαμάς σημαίνει επίσης οτι κάποιοι εταίροι μας συνειδητοποιούν οτι τα φαρμάκια των αλλεπάληλων μνημονίων οδηγούν τη χώρα με μαθηματική ακρίβεια σε γεωπολιτική εξαέρωση με ότι αυτό συνεπάγεται για τις ισορροπίες σε βαλκάνια και ανατολική μεσόγειο και σπεύδουν να μπαλώσουν τα κενά (μας).
Προφανώς η Γαλλία μετά και το Μπρέξιτ αναβαθμίζεται σε ηγέτιδα δύναμη στον στρατιωτικό τομέα της Ευρώπης και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες οπως μαρτυρεί και η επιθετική ρητορική Μακρόν που πρόσφατα δήλωσε οτι η Ελλάδα δεν θα αφεθεί στην τύχη της απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα αλλά και η ενεργή αναμειξή τους στον βάλτο της Συρίας…
Το θέμα είναι πως θα αντιδράσουν οι λοιποί “εταίροι” σε εξοπλιστικά θέματα όπως ΗΠΑ, Γερμανία βλέποντας τους Γάλλους να αποσπούν μεγάλη πίττα από τις ανάγκες των ΕΔ. Θα μπουν σφήνα με δικές τους προτάσεις, θα απαιτήσουν άλλα κομμάτια της πίττας; Είναι σε θέση το σημερινό τσίρκο που κυβερνάει να διαχειρισθεί τέτοια θέματα μεγιστοποιόντας τα εθνικά ωφέλη;;;;
Θα ενεργοποιηθούν τομείς της χειμαζόμενης εγχώριας βιομηχανίας όπως ναυπηγεία, ΕΛΒΟ-ΕΑΒ κλπ. Αν η Ελλάδα δεν μετατρέψει την εγχώρια πολεμική βιομηχανία σε βασικό πυλώνα της οικονομικής της ανάκαμψης είναι αδύνατον να ακολουθήσει τον εξοπλιστικό οργασμό μιας χώρας 80 μυρίων που κινήται αποφασιστικά στην ελαχιστοποίηση της εξάρτησής της από εξωχώριους παραγωγούς.
Όσο για την καταλληλότητα του ναυστάθμου Σαλαμίνας για να υποδεχθεί σκαφη μεγάλου εκτοπίσματος είναι πια καιρός να τεθεί το θέμα δημιουργίας νέου ναυστάθμού πιθανότατα στην Κρήτη για διασπορά των ναυτικών δυνάμεων και αμεσότερη πρόσβαση σε θερμά σημεία όπως τα Δωδεκάνησα και η Ανατολική Μεσόγειος – Κύπρος. Να θυμίσουμε οτι την συγκέντρωση του στόλου σε ένα μόνο ναύσταθμο την επέβαλε η δικτατορία ως λύση ελέγχου των “άτακτων ναυτών” μετά το κίνημα του ’73. Καιρός πια μετά από εξήντα χρόνια εκτυφλωτικής αδράνειας της πολιτείας και με αφορμή την άφιξη νέων σκαφών να σχεδιαστεί μια στρατηγικά ορθότερη χωροταξική διασπορά των ναυτικών βάσεων. Αμήν!
απο την στιγμή μου τις κανουμε leasing μην περιμενετε να αλλαξει κατι στην διαμορφωση τους,Αλλιως θα έπρεπε να πληρώσουμε για τις αλλαγες 2 φορες: Tην μια τωρα και αλλη μια οταν επιστραφουν στο γαλλικο ναυτικο.
Δεν θα επιστραφούν γιατί υπάρχει μια πολιτική συμφωνία επιπέδου ανεπίσημης διακρατικής.
Πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι δεσμεύσεις που αναλαμβάνονται από διαδοχικές κυβερνήσεις στην Ευρώπη και ειδικά από τις Μεγάλες Δυνάμεις εκλαμβάνονται ως υποχρεώσεις & δεν αναιρούνται, χωρίς επιπτώσεις.
Στα κράτη υπάρχει συνέχεια και δεν διακόπτεται επειδή άλλαξε η κυβέρνηση ή ένα ιδεοληπτικό κομμάτι του κυβερνώντος κόμματος την κρατά αιχμάλωτη…
Το επαναλαμβάνω ότι στο Γαλλικό κομμάτι του προγράμματος FREMM η Ελλάδα αποτέλεσε αναπόσπαστο κομμάτι για την οικονομική του επιτυχία.
Γι΄αυτό το λόγο η Γαλλική Κυβέρνηση & η DCNS είχαν αποδεχθεί την προσαρμογή των προδιαγραφών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΠΝ για μια φρεγάτα ενισχυμένης Α/Α περιοχής, μεγαλύτερων δυνατοτήτων από την αντίστοιχη Γαλλική FREDA
Στο τέλος του leasing θα υπάρχει δυνατότητα αγοράς τους; Τα σκάφη που παίρνουμε, όπως και οι belh@ra μάλλον για την ανατολική μεσόγειο προορίζονται. Τώρα μένει αν θα προμηθευτούμε κορβέτες με κάποιον μαγικό τρόπο, ως συμπολεμιστή των ΤΠΚ SUPER VITA ή θα προσπαθήσουμε να κλειδώσουμε το Αιγαίο με παράκτιες συστοιχίες αντιπλοικών πυραύλων + SUPER VITA + 214. Στο Αιγαίο το πολεμικό ναυτικό για αεροπορική κάλυψη μάλλον θα συνεχίσει να βασίζεται στην ΠΑ. Η Ανατολική Μεσόγειος είναι μακριά από τις βάσεις της ΠΑ, με την έλλειψη ιπτάμενων τάνκερ για να παίξει αυτό το ρόλο.
Αφήνω στην άκρη τα σχόλια των ειδικών για το αν είναι κατάλληλες ή όχι οι FREMM για το ΠΝ.
Το θέμα μας είναι ότι σχεδόν από το “πουθενά” το ΠΝ θα αποκτήσει δύο υπερσύγχρονα σκάφη ΑΜΕΣΑ.
Δεν καταλαβαίνω γιατί μας “χαλάει” που θα έχουν SCALP Navale επάνω, αλλά τέλος πάντων.
Ιδανικά, το εξαιρετικό νέο αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με άλλα δύο:
Την υπογραφή της LoA για το πρόγραμμα των F-16V (την Κυριακή λήγει η προθεσμία!!!)
Απόφαση για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ
Φανταστικα πλοια εχουν την δυνατοτητα να αλλαξουν τους συσχετισμους σε ενα πιθανο πολεμο. Ελπιζω με αγορες απο τη Γαλλια να εχουμε πολιτικη στηριξη για τα θεματα χρεους.
Παιδες επειδη γραφονται πολλα για συσκριση MEKO και Kortanear με τις φρεγατες FREMM πρεπει να πουμε οτι απλα συγκρινουμε τη μερα με τη νυχτα.
Οι εκσυγχρονισμενες Kortanear μπορουν με το ενα συστημα Stir που διαθετουν να καταδειξουν μονο ενα στοχο με τους πυραυλους Sea Sparrow που διαθετουν. Οι ΜΕΚΟ μπορουν να καταδειξουν δυο στοχους επειδη διαθετουν δυο συστηματα Stir. Σε περιβαλλον κορεσμου οι 16 ESSM πυραυλοι των ΜΕΚΟ δεν μπορουν να κλειδωσουν πανω απο δυο στοχους ταυτοχρονα με συνεπεια τα σκαφη να ειναι ευαλωτα οταν οι επιθεσεις γινονται σε αυτο απο διαφορετικες πλευρες. Ακομα κι αν αναβαθμιστουν οι ΜΕΚΟ και αποκτησουν 32 ESSM το πολυ να αποκτησουν 1 Stir παραπανω.
Τωρα για τις FREMM:
Τα θετικα:
1) State of the art πλοιο. Πολυ μικρο πληρωμα, παρα πολυ αυτoματισμοι.
2) Εξαιρετικο πλοιο σε ανθυποβρυχιακες καταστασεις με πολλα συστηματα προστασιας εναντι τορπιλων τα οποια δεν τα εχει η Belh@ara. Θα γινει ο κηνυγος των τουρκικων υποβρυχιων U214. Ειδικα το συστημα αυτοματης διαχειρησης τορπιλων ειναι εντυπωσιακο.
4) Ποντιζομενο εξαιρετικο σοναρ
5) Βριζετε ολοι το ρανταρ Herakles αλλα αυτο προτεινει η Thales για τους fire and forget (fox three!!!!) πυραυλους Aster. Οι ESSM και οι SM-2 ειναι semi – active πυραυλοι, θελουν ενα επιπλεον ρανταρ να τους καθοδηγει. Το συστημα APAR που δινει η THALES για τους αμερικανικους πυραυλους μπορει να κλειδωσει μεχρι 18 στοχους κι ας υπαρχουν στο πλοιο 64 ESSM και 24 SM-2.
6) Οι active πυραυλοι ASTER – 15 με το συστημα PIF – PAF δεν μπορουν να συγκριθουν ουτε με τους semi active ESSM αλλα ουτε με τους active CAMM χωρις PIF – PAF.
7) Scalp Naval… τους πυροδοτεις απο τον Ναυσταθμο.
8) Jammers – ηλεκτρονικος πολεμος εναντιον εισερχομενων απειλων – πυραυλων. Μακαρι να παραδοθουν. Οι Γαλλοι θεωρουν αναξιοπιστα τα CIWS και προτιμουν Jammers. Ποιος εχει δικιο δεν ξερω.
Τα αρνητικα:
1) Λιγα κελια για ASTER – 15.
2) Δεν υπαρχουν ASTER – 30 αλλα και να μπουν θελουν ενισχυμενη εκδοση του ρανταρ Herakles.
3) Λειπουν δυο CIWS. Ενα συστημα τυπου Millenium οταν το πλοιo ειναι με κλειστα ρανταρ και ενα τυπου RAM / Mistral οταν το ρανταρ ειναι ανοικτο.
Υπενθυμιζω οτι η ‘Ελληνικη Fremm’ ειχε 56 κελια: 24 κελια για Aster 30, 8 κελια για Scalp Naval και 24 κελια για MICA VL στο υποστεγο. Αλλα οταν δεν υπαρχει προγραμματισμος… δεν μπορεις να εχεις αυτο που πραγματικα θελεις (οι aster 15 μην παρεξηγηθω ειναι πολυ καλυτεροι απο τους MICA VL).
πεταμένα λεφτά είναι οι fremm πάλι μας στραγγίζουν οι γαλλοι 🙁
Ως ενιαμεση λυση μεχρι να ερθουν οι belh@ra και δεδομενου οτι κανεις αλλος δεν μας δινει τιποτα ειναι μια πολυ καλη επιλογη.Αντε γιατι απο τους αμερικανους χορτασαμε απο λογια.
Άριστη επιλογή υπεροχής στο Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο για πολλά χρόνια
Ποιοι ESSM ρε παιδιά, αυτά θα κοιτάξουμε, εδώ καίγεται ο πισινός μας!
Τώρα σε ότι αφορά τα άχρηστες και τα λεφτά για πέταμα που γράφονται, θα καλούσα να μας πουν ποιο πλοίο θεωρούν ανώτερο στην περιοχή οι φίλοι.
Το ΠΝ φαίνεται ότι στρέφεται σε γαλλικές λύσεις, ορθός νομίζω γιατί θα του προσδώσουν και ποιοτικό και τεχνολογικό πλεονέκτημα.
Συνεπώς ακόμα και ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200 ίσως πρέπει να έχει κάποιες γαλλικές πινελιές πια, όπως περίπου οι νεοζηλανδικές.
“θα καλούσα να μας πουν ποιο πλοίο θεωρούν ανώτερο στην περιοχή οι φίλοι.”
Εεεε, αφού ρωτάς, ας κάνουμε quote μια λίστα (ακόμη και αν για 1-2 περιπτώσεις δεν θα συμφωνούσα) , όπου οι Fremm είναι Νο 6.
https://defencyclopedia.com/2016/01/02/top-10-most-powerful-frigates-in-the-world/
Τα σκάφη είναι ουσιαστικά φορείς αισθητήρων (πχ ραντάρ, σόναρ κτλ), οπλικών συστημάτων για πλήγμα και συστημάτων προστασίας. Οι Fremm έχουν μεγάλο όγκο, μέτριους προς καλούς αισθητήρες (αλλά πχ όχι AESA) και ελάχιστο οπλικό φορτίο για το μέγεθός τους. Εδώ οι Ισραηλινές Saar οι καινούργιες, που ουσιαστικά είναι κορβέτες και από τις μικρές και είναι πιο “φορτωμένες”
Αυτό θα πει “hot transfer”!
Ερώτηση Κρίσεως: Θα έρθουν πλήρης δλδ με το σύστημα κάθετης εκτόξευσης (VLS) A70 (για Scalp Naval/MdCN) που διαθέτουν όλα τα σκάφη της κλάσης Aquitaine του Γαλλικού Ναυτικού καθώς και τους υπερσύγχρονους(!!!) ενεργούς παρεμβολείς τύπου Nettuno που διαθέτουν όλα τα αντιτορπιλικά της κλάσης Horizon/Orizzonte και φρεγατών FREMM ή θα αφαιρεθούν όπως στο παράδειγμα της Αιγύπτου;;;;
υ.γ.: Ειλικρινά υπάρχει κανείς που να πιστεύει ότι μετά το 5ετές leasing δεν θα αγοραστούν σε “τιμή ευκαιρείας”;;;….
υ.γ.2: Άν έρθουν πάνοπλα τα πλοία(ειδικά και με τα υπερχύγχρονα συστήματα αυτοπροστοσίας της Lacroix-MdcN-Nettuno) είναι game changer!…
Πολυ ασχημη η αποφαση αυτη.
Η παλια διακρατικη του ’08-’09 για τις FREMM τους εχει δεσει «χειροποδαρα» όπως ειχε συμβει και με τα BMP3.
Το Leasing και τα «εξτρα» σε υποδομες σε ναυσταθμο ειναι το τιμημα που πληρωνει το ΥΠΕΘΑ για να ξεφορτωθεί το «βαρίδι» ελπιζοντας οτι οι FTI θα ερθουν στα ελληνικα «μετρα» (σε ελληνικο ναυπηγιο (;)) χωρις να ξεπερασουν σε κοστος εκεινο ενος AB Flight IIA/III του «κουτιού».
Με αυτα τα μετρα και σταθμα μπορουν καλλιστα να ξεχασουν στολο με περισσοτερα απο 8 πλοια για το απωτερο μελλον!
Κρίμα!
Να περιμενουμε δηλαδη και BMP-3?
Ας ελπισουμε πως οχι. Ανατριχιάζω και μονο στην εικονα της “ραμπας” εξόδου των στρατιωτων… ουτε μεθυσμενος δεν θα το σχεδιαζε αυτο το πραγμα.
Οτι χειροτερο μπορει να συμβει ειναι να βρεθει ο ΕΣ με τα ΒΜΡ3 και ο ΤΣ με το Korhan
Σαφέστατα! Αν σώνει και καλά, πρέπει να προμηθευτούμε Ρώσικο TOMA, θα πρέπει να πάμε στα τελευταίας εσοδείας… Άλλωστε, 11 χρόνια πέρασαν από τη δέσμευση για BMP-3. Τότε το χειρότερο ενδεχόμενο, ήταν μια μικρή ποσότητα ACV-30 για το Τουρκικό στρατόπεδο και εν πάσει περιπτώσει, για max πυροβόλο των 30mm.
Τα πλοία είναι εξαιρετική λύση – γέφυρα μέχρι τον ερχομό των Belharra. Αυτή η κίνηση ανατρέπει τις υπάρχουσες ισορροπίες στην περιοχή. Δυστυχώς κάποιοι ακόμη ονειρεύονται ΑΒ.
Μέχρι χθες θα ήμασταν ευχαριστημένοι, με δεδομένο ότι θα γίνει κάποια αγορά νέων φρεγατών λόγω της επιστροφής των τόκων από Γαλλία, η ενδιάμεση λύση να είναι οι αναβαθμισμένες ΜΕΚΟ. Σήμερα μάθαμε ότι το ΠΝ θα έχει σε 2-3 μήνες και όχι σε 2-3 χρόνια δύο υπερσύγχρονες μονάδες και κάνουμε τους δύσκολους. Εκτός όλων των άλλων πλέον υπάρχει η δυνατότητα να αρχίσει ο απαραίτητος εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ χωρίς τον προβληματισμό για μικρές διαθεσιμότητες πλοίων.
Οι FREMM ταιριάζουν στον χώρο Κρήτη – Κύπρο για αυτό η ναυτική βάση της Σούδας μοιάζει ο ιδανικός ο χώρος υποδοχής τους.
Με την χρήσης τους το ικανότατο προσωπικό του ΠΝ θα αποκτήσει οικειότητα με τα πολλά κοινά συστήματα που θα έχουν οι Belharra.Το τι θα γίνει μετά από 5 χρόνια θα το δούμε εν καιρώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω πως θα σταθούν στο Αιγαίο σε περίπτωση
θερμού επεισοδίου χωρίς αντιπυραυλικο σύστημα και με τους
aster 15 των 30χλμ. Δεν είναι τυχαίο που τόσα χρόνια ακούμε ότι το
Π.Ν. δεν τις θέλει. Ας ελπίσουμε ότι αν παραγγείλουμε τις belhara
θα είναι με τις προδιαγραφές που θα θέσει το Π.Ν.
Όλοι οι πύραυλοι ASTER ή CAMM έχουν αντιπυραυλικές δυνατότητες…
Το ΠΝ πάντα τις ήθελε. Οι ASTER 15 παρέχουν εξαιρετική αυτοπροστασία σε κορεσμένο περιβάλλον αλλά όχι άμυνα περιοχής. Οι Γάλλοι δεν τοποθέτησαν CIWS γιατί καλύπτονται από το εξαιρετικό σύστημα αυτοπροστασίας NGDS (Sagem) που φέρει αλλά κι από το Super Rapido. Αν το ΠΝ κρίνει το CIWS απαραίτητο, θα βρεθούν τουλάχιστον 2 προς τοποθέτηση αφού στην χειρότερη περίπτωση λειτουργούν και αυτόνομα.
Οι φρεγάτες δεν θα επιστραφούν πιστεύω, ακριβώς όπως και οι πρώτες S που είχαν παρθεί με leasing και τις κρατήσαμε, θα δώσουμε τόσα χρήματα για ενοικίαση και μετά θα τις επιστρέψουμε? Δεν νομίζω να είμαστε τόσο χαζοί και να πετάξουμε αυτή την επένδυση
Όσοι ονειρεύονται Arleigh Burke, ξεχάστε το… τουλάχιστον πριν το 2030.
Ticonderoga θα έρθουν.
«Bunker Hill is slated to be decommissioned in 2019 with 33 years of service and placed in reserve. She will be the first VLS Ticonderoga to be decommissioned.»
https://en.wikipedia.org/wiki/USS_Bunker_Hill_(CG-52)