28.1 C
Athens
Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου, 2021
Αρχική ΑΜΥΝΑ 3.1 δισεκατομμύρια δολάρια για πυραύλους Harpoon και SLAM για το Ναυτικό των...

3.1 δισεκατομμύρια δολάρια για πυραύλους Harpoon και SLAM για το Ναυτικό των ΗΠΑ

Συμβόλαιο ύψους 3.1 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανέθεσε στην Boeing το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ για την κατασκευή αντιπλοϊκών πυραύλων Harpoon και μακράς ακτίνας πυραύλων Cruise τύπου SLAM ER.

Ξανά στο προσκήνιο οι UGM-84 Sub-Harpoon στο αμερικανικό Ναυτικό; Η θέση του ΠΝ

Από το ποσό αυτό τα 2.6 δις αφορούν νέα παραγγελία και τα υπόλοιπα αφορούν παλιότερη παραγγελία. Το σημαντικό είναι πως το αμερικανικό ναυτικό επενδύει σε δύο δοκιμασμένα και αξιόπιστα όπλα για την ενίσχυση της προβολής ισχύος των πλοίων και αεροσκαφών του, παρά το γεγονός ότι “τρέχουν” αυτή τη στιγμή προγράμματα για την αντικατάστασή τους. Οι αλλαγές δεν γίνονται σε μια νύχτα και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ναυτικό είναι άμεσες και μεγάλες.

Σύμφωνα με την Boeing, που αναλαμβάνει το μεγα-συμβόλαιο των 3 δις, η παραγγελία θα επεκτείνει την παραγωγή των Harpoon ως το 2026 και θα επιτρέψει την επανέναρξη παραγωγής των SLAM-ER που είχε σταματήσει από το 2008.

Η Raytheon θέλει να «εξαφανίσει» τον Harpoon!

Τον Οκτώβριο του 2019, η Boeing κατασκεύασε μια καινούρια μονάδα παραγωγής έκτασης 3,250 τετρ. μέτρων για να υποστηρίξει την κατασκευή της νέας παραγγελίας. Η κατασκευή της νέας μονάδας αναμένεται να ολοκληρωθεί ως το 2021.

Ο πύραυλος Harpoon σχεδιάστηκε από την McDonnell Douglas, πλέον μέλος του ομίλου Boeing, στη δεκαετία του 1960. Είναι ένας πύραυλος εναντίον πλοίων ικανός να εκτοξευτεί από πλοία επιφανείας, υποβρύχια, αεροσκάφη και οχήματα ξηράς. Η έκδοση SLAM προορίζεται για την καταστροφή στόχων εδάφους ( Standoff Land Attack Missile ).

Ξεκινά η παραγωγή των πρώτων αντιπλοϊκών πυραύλων NSM για το ναυτικό των ΗΠΑ

Στη νεώτερη έκδοση Block II ο πύραυλος Harpoon έχει την ικανότητα πλήγματος θαλασσίων στόχων και στόχων εδάφους, σε αποστάσεις πέραν του ορίζοντος με αυτόνομη καθοδήγηση ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν.

Πηγή

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
P-S
P-S
1 year ago

Νομίζω αυτό είναι το σωστό άρθρο για να ρωτήσω τους πιο ειδικούς απ εμένα συν-σχολιαστές και την ΠΤΗΣΗ φυσικά. Απ’ ότι καταλαβαίνω οι σύγχρονοι αντιπλοϊκοί με εμβέλεια >100km, δυνατότητα εκτέλεσης προεπιλεγμένης πορείας μέσω GPS, δυνατότητα υπερπτήσης εδάφους και αυτόνομης τερματικής καθοδήγησης, δεν θα επέτρεπε στο ΠΝ να αντικαταστήσει μερικές μονάδες επιφανείας με επάκτιες συστοιχίες;

chriss8
chriss8
1 year ago
Reply to  P-S

Ή έστω να συμπληρώσει…

P-S
P-S
1 year ago
Reply to  chriss8

Να συμπληρώσει ασυζητητί 🙂 Θέτω την απορία με το σκεπτικό ότι δεν έχουμε τα κεφάλαια να αντικαταστήσουμε τις φρεγάτες και τις πυραυλακάτους μας μια προς μια. Άρα μήπως το ΠΝ πρέπει να προσαρμοστεί και να κοιτάξει λύσεις A2/AD σε συνδυασμό με ένα μικρότερο στόλο πχ. 4 βαριές φρεγάτες και 4 ελαφριές κορβέτες.

chikichiki
chikichiki
1 year ago
Reply to  P-S

Η ικανότητα των 100χλμ και της (στοιχειώδους, μη νομίζουμε ότι είναι discount Tomahawk) ικανότητας υπερπτήσης εδάφους δεν είναι κάτι το καινούριο, η δε υποβοήθηση GPS όχι μόνο δεν είναι γενικά καθοριστική στην αποτελεσματικότητα του βλήματος αλλά μπορεί αντίθετα να αποβεί καθοριστικά…βλαβερή, λόγω spoofing. Φυσικά ούτε η αυτόνομη τερματική καθοδήγηση είναι κάτι το καινούριο. Αυτές οι τεχνολογίες υπάρχουν δεκαετίες τώρα, και το ΠΝ γνωρίζοντάς τες πλήρως, επέλεξε να μην κινηθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Γιατί αυτοί οι ίδιοι παράγοντες που δεν το συγκίνησαν τότε να το καταφέρουν τώρα;

P-S
P-S
1 year ago
Reply to  chikichiki

Εύλογος ο προβληματισμός σου και δυστυχώς δεν έχω την απάντηση. Επ’ ουδενί δεν ισχυρίζομαι ότι γνωρίζω καλύτερα από τα στελέχη του ΠΝ. Αν το ΠΝ έχει εξετάσει όπως λες το ενδεχόμενο και το έχει απορρίψει δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι δεν γνωρίζουμε (εγώ τουλάχιστον) το πότε ακριβώς το ΠΝ εξέτασε το ενδεχόμενο και ποίοι ήταν ακριβώς οι λόγοι απόρριψης. Για παράδειγμα μπορεί να ήταν λόγοι κόστους ή προτεραιοτήτων και όχι επιχειρησιακής αξίας.

Τέλος να πω ότι φυσικά και πάνω κάτω οι δυνατότητες αυτές προσφέρονται από τους αντιπλοικούς εδώ και δεκαετίες αλλά οι δυνατότητες που περιγράφω δεν είναι και τόσο καινούριες. Ο ΜΜ40 block 3 είναι 15 ετών (;) ενώ ο NSM 8 ετών (;). Εμβέλεια 200km δεν είχε ο Exocet πριν την έκδοση Bock 3. Επίσης η πλοήγηση τους δεν βασίζετε μόνο στο GPS αλλά σε συνεργασία και με INS, radio altimeters, TERCOM κτλ.

NZ1
NZ1
1 year ago

Η Boeing ύστερα από την αποτυχία του 737Max και τις αποζημιώσεις που θα κληθεί να πληρώσει θα πρέπει να βγάλει τα σπασμένα από εξοπλιστικά προγράμματα…. Το Αμερικανικό κράτος θα βοηθήσει όσο γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση προκειμένου να μην βρεθεί σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Γνώμη μου πάντα.

- Advertisment -

Most Popular