Όπως δήλωσε χτες στη Βουλή ο ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος, η 6η πυραυλάκατος κλάσης Super Vita είναι στο στάδιο των τελικών δοκιμών, και προβλέπεται να παραδοθεί άμεσα στο ΠΝ (αφού προφανώς πρέπει να γίνει αποδεκτή από την σχετική επιτροπή παραλαβής, και διορθωθούν οι όποιες, αν υπάρχου, παρατηρήσεις).
Τώρα, όπως αποκάλυψε ο Υπουργός, η 7η πυραυλάκατος θα ακολουθήσει σχετικά γρήγορα, μέσα στο επόμενο έτος, καθώς κι αυτή βρίσκεται προφανώς σε προχωρημένο στάδιο κατασκευής.
Ο ειδικός διαχειριστής των ΕΝΑΕ δίνει ελπίδες για τα δύο επιπλέον υποβρύχια Type 214
Άξια αναφοράς είναι και τα στοιχεία που δόθηκαν για τα υποβρύχια 214ΗΝ, όπου ο ΥΠΕΘΑ αναφέρθηκε σε “εργασίες ολοκλήρωσης”. Και υπήρξαν συγκεκριμένες αναφορές στο θέμα, και είναι προφανές πως δεν αναφέρθηκε στα +2 υποβρύχια που προβλεπόταν παλαιότερα, αλλά στα υπάρχοντα 4 που προφανώς είναι ημιτελή.
Για την ακρίβεια ο Υπουργός είπε “…παράταση προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, στο Σκαραμαγκά όσον αφορά στη συνέχιση εργασιών σε τέσσερα υποβρύχια…” ενώ συνέχισε παρακάτω λέγοντας “…συνεπάγεται και διάθεση πιστώσεων γι’ αυτή την παράταση, πραγματοποίηση εργασιών σε όλα αυτά τα σκάφη, κυρίως σε κινητήρες, οπλικά, περισκόπια, κεραίες και ηλεκτρονικά. Είναι απαραίτητες εργασίες για την ολοκλήρωση αυτών των σκαφών και την παράδοσή τους στο Πολεμικό Ναυτικό, που είναι και το τελευταίο στάδιο.“
ΕΞΕΛΙΞΗ: Εν αναμονή απόφασης για τις τορπίλες των υποβρυχίων 214ΗΝ
Αυτό γεννά ερωτηματικά για την επιχειρησιακή ετοιμότητα των υποβρυχίων καθώς προφανώς, εκτός των τορπιλών, υπολείπονται να γίνουν και άλλες εργασίες.
Παρακάτω η απομαγνητοφωνημένη παρέμβαση του ΥΠΕΘΑ, για την στήριξη της τροπολογίας που “μπήκε” στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο.
Ομιλία ΥΕΘΑ στη Βουλή για Ναυπηγεία, Π.Ν. και Πολεμικό Μουσείο (βίντεο)
Η ομιλία του κ. Υπουργού έχει ως ακολούθως:
«Ήρθα να υποστηρίξω μία τροπολογία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που εισάγεται σε αυτό το νομοσχέδιο κι εκτιμώ ότι πρέπει να υπερψηφιστεί, η οποία μεταξύ άλλων είναι και φιλεργατική, μέσα στα άλλα θετικά στοιχεία της, διότι καλύπτει τη δαπάνη μισθοδοσίας του συνόλου των εργαζομένων στα δύο Ναυπηγεία της χώρας που εκτελούν προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, ακόμα και γι’ αυτούς τους εργαζόμενους που δεν απασχολούνται στην εκτέλεση του συγκεκριμένου προγράμματος σε κάθε Ναυπηγείο.
Επομένως διασφαλίζει κάποιον εργασιακό βίο και στην ουσία δίνει μία πίστωση χρόνου στη συνέχιση της λειτουργίας των Ναυπηγείων, εν όσω παράλληλα εξελίσσεται και η διαδικασία εξεύρεσης επενδυτή, που ευελπιστούμε ότι θα έρθει και θα διασφαλίσει πλέον στο απόλυτο τη συνέχιση λειτουργίας των δύο μεγάλων Ναυπηγείων της χώρας.
Αυτή η τροπολογία περιλαμβάνει τρεις διατάξεις, οι οποίες θεωρώ ότι πρέπει να υπερψηφιστούν – και η τροπολογία εν συνόλω – για τρεις λόγους.
Ο πρώτος λόγος είναι ότι έχει έναν επείγοντα χαρακτήρα, αφού στην ουσία διευθετεί μία κατάσταση η οποία πρέπει να διευθετηθεί άμεσα, αφού τα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού στα δύο Ναυπηγεία έληξαν στις 31 Σεπτεμβρίου. Είχαμε έρθει τότε σε επαφή με τα συναρμόδια Υπουργεία, όμως η νομοθετική διαδικασία, όλες αυτές οι διαδικαστικές καθυστερήσεις, μάς έφεραν σήμερα εδώ, να δίνουμε επιτέλους το τέλος και στην αγωνία των εργαζομένων και στην αβεβαιότητα περί της παράτασης του προγράμματος.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι υπάρχει ένας αναπτυξιακός χαρακτήρας και στις τρεις επιμέρους διατάξεις κι επομένως υπάρχει μία σχετική συνάφεια με το παρόν νομοσχέδιο. Όσον αφορά στα δύο Ναυπηγεία, πρόκειται για παράταση προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού, στο Σκαραμαγκά όσον αφορά στη συνέχιση εργασιών σε τέσσερα υποβρύχια και στην Ελευσίνα όσον αφορά στην ολοκλήρωση του προγράμματος κατασκευής δύο Πυραυλακάτων, τις υπ’ αριθμ. 6 και 7, Η πρώτη οσονούπω παραδίδεται – είναι στις τελικές δοκιμές – κι η δεύτερη θα παραδοθεί στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του 2020.
Ο τρίτος λόγος είναι ότι για τις δύο τουλάχιστον αυτές διατάξεις, αυτές που αφορούν στα προγράμματα στα Ναυπηγεία, υπάρχει άμεσος θετικός αντίκτυπος στις Ένοπλες Δυνάμεις κι ειδικότερα στο Πολεμικό Ναυτικό. Αυξάνεται άμεσα η επιχειρησιακή ετοιμότητα του Πολεμικού Ναυτικού με την ολοκλήρωση αυτών των προγραμμάτων.
Τα τούρκικα υποβρύχια 209/1400 αναβαθμίζονται με γερμανικά περισκόπια SERO 400
Αυτό συνεπάγεται και διάθεση πιστώσεων γι’ αυτή την παράταση, πραγματοποίηση εργασιών σε όλα αυτά τα σκάφη, κυρίως σε κινητήρες, οπλικά, περισκόπια, κεραίες και ηλεκτρονικά. Είναι απαραίτητες εργασίες για την ολοκλήρωση αυτών των σκαφών και την παράδοσή τους στο Πολεμικό Ναυτικό, που είναι και το τελευταίο στάδιο.
Επιπλέον δίδεται πίστωση χρόνου, ώστε τα Ναυπηγεία να εξακολουθήσουν να δουλεύουν, οι εργαζόμενοι να απασχολούνται και στο ενδιάμεσο να διερευνηθούν οι δυνατότητες εξεύρεσης επενδυτών στα Ναυπηγεία.
Για την τρίτη διάταξη, πολύ σύντομα, αυτή αφορά στην αλλαγή της σύνθεσης στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πολεμικού Μουσείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί η εξωστρέφειά του κι επομένως η δυνατότητα να είναι πιο επισκέψιμο και πιο ελκυστικό στους επισκέπτες. Να αυξηθεί η κίνηση στο Πολεμικό Μουσείο που είναι ο βασικός εκφραστής ανάδειξης της Στρατιωτικής Ιστορίας της χώρας μας. Πρέπει να γίνει και πιο επισκέψιμο για το ευρύ κοινό.
Η τριετής θητεία παραμένει. Ο Πρόεδρος, οι δύο Αντιπρόεδροι και οι τέσσερις Σύμβουλοι παραμένουν, παρέχεται όμως η δυνατότητα, με αυτή την τροπολογία, να επιλεγούν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πολεμικού Μουσείου, όχι μόνο στρατιωτικοί εν ενεργεία ή εν αποστρατεία (όπως ίσχυε μέχρι πρότινος) , αλλά και διακεκριμένοι επιστήμονες.
Με αυτό τον τρόπο θα προσελκύσει η Διοίκηση του Πολεμικού Μουσείου και Ειδικούς Επιστήμονες, που μπορούν να αναπτύξουν ακόμα περισσότερο τη λειτουργία του και τη δραστηριότητά του, καθιστώντας το έναν πόλο έλξης- επισκεψιμότητας, για όσους – και είναι πολλοί αυτοί -θέλουν να γνωρίσουν τη γεμάτη και ασφαλώς ένδοξη Στρατιωτική Ιστορία της χώρας μας. Αυτές είναι οι τρεις επιμέρους διατάξεις. Έρχονται σε μία τροπολογία και για λόγους οικονομίας και θεωρώ ότι πρέπει να υπερψηφιστούν από την Ολομέλεια.
Σας ευχαριστώ».
Οι εργασίες που χρηματοδοτούνται περιγράφονται αναλυτικά εδώ:
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/11114435.pdf
Είχε βγει πάλι στη Βουλή ένα πιο αναλυτικό και αποκαλυπτικό κείμενο
https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/10803477.pdf
Τα παραπάνω τα βρήκα σε 1min googlarontas ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΒΟΥΛΉ ΥΠΟΒΡΎΧΙΑ
Τα αλλα νέα είναι πως έχουμε καθυστερήσεις τόσο στο εκσυχρονισμό των F16
(ΕΑΒ ρύθμιση αντισταθμιστικών)
τόσο και στη νομοθετική ρύθμιση για τη FOS των M2000
Από Σεπτέμβριο πήγε Οκτώβριο και τώρα πάει για το νέο έτος
Δηλαδή καλά κρασιά
Όπως φαίνεται και απ’ την ανάλυση κόστους, οι εργασίες που απαιτούνται για τα Υ/Β είναι ελάχιστες και θα μπορούσαν να γίνουν και στο ΝΣ. Όλη αυτή η ιστορία γίνεται για να δικαιολογηθούν οι μισθοί και τα έξοδα των ναυπηγείων.
Όσο για τις ΤΠΚ, θα παραδοθούν όταν η MBDA τελειώσει την εγκατάσταση των Exocet.
Τα υπόλοιπα προγράμματα, γεια χαρά
Έχουν κυκλοφορήσει φωτογραφίες με τα υποβρύχια στο Σκαραμαγκά δεν νομίζω ότι είναι απλή η διαδικασία.
Τα προβλήματα των υποβρυχίων οφείλονται σε ελλιπή συντήρηση; Και δίνουν 10.000.000 ευρώ για οικίες λαθρομεταναστών;
Δίνοντας 10εκ για λαθρο βγάζεις περισσότερες ψήφους από το να δώσεις 10εκ για ανταλλακτικά κάποιων υποβρυχίων που κανείς δεν βλέπει γιατί είναι υποβρύχια. Απλό.
Όπως έχει γράψε και ένας άλλος αναγνώστης, τα 10 εκ. ευρώ δεν είναι από τον Π/Υ του Ναυτικού. Το “σπίτια μεταναστών αντί για τορπίλες” είναι (ανεύ)φθηνη αντιπολίτευση. Εγκρίναμε το αρχικό σχόλιο παρά το λάθος ισχυρισμό, αλλά μην το παρακάνουμε, σας παρακαλούμε…
https://www.protothema.gr/greece/article/935568/gen-promitheia-800-oikiskon-gia-metanastes-kai-prosfuges-upsous-10-ekat/ ξεκαθαρα το ΠΝ δίνει τεράστια ποσά που έχει απόλυτη ανάγκη για να στεγάσει περισσότερους λαθρομετανάστες, στο συγκεκριμένο δημοσίευμα υπάρχει και ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ. Απαράδεκτος ερασιτεχνισμός από την ΠΤΗΣΗ . Αν φυσικά δημοσιεύσετε το σχόλια, μιας και διαχρονικά, σχόλια που δεν σας ευχαριστούν ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΑΓΡΙΩΣ.
Λέει κάπου πως είναι από τον προϋπολογισμό του Ναυτικού;
Προσέξτε τις εκφράσεις σας, ανεχόμαστε διάφορα, αλλά τα περί τα ερασιτεχνισμού ξανασκεφτείτε τα. Δεν θα εγκριθεί τίποτε ανάλογο.
Δεν έχω να προσέξω το παραμικρό! Και οι απειλητικοί τόνοι ειδικά όταν δεν έχουν αντίκρυσμα είναι κουραστικοί. Επί της ουσίας, αφού δεν σας φτάνει ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΠΝ από που τότε έρχονται αυτά τα χρήματα, εάν όχι από κονδύλια του Ναυτικού? Γιατί δεν μας το λέτε, μας κρατάτε σε αγωνία? Και θα επιμείνω ότι σχόλια που δεν σας ευχαριστούν τα λογοκρίνεται ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ. Μια απάντηση από που είναι τα 10 εκατομμύρια που δίνει το Ναυτικό??
Δεν απειλούμε κανέναν, σας προτείνουμε να το ψάξετε καλύτερα. Λογοκρίνουμε όταν κάτι είναι πέρα από τα επιτρεπτά όρια.
Χρηματοδοτούνται από το ΤΑΜΕ. Ψάξτε εδώ
https://www.amifisf.gr/prosklisi_cat/tame/
Και δείτε εδώ πόσα χρήματα έχουν αντλήσει οι ΕΔ από τα ευρωπαϊκά ταμεία. Συνεπώς, μιας και είστε αναγνώστης μας, σας προτρέπουμε να μην πέφτετε στην παγίδα της “προπαγάνδας” κάποιων. Το ΥΠΕΘΑ κάνει τις δράσεις σαν δικαιούχος, και πληρώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τώρα, το να δώσουμε αυτά τα λεφτά για φρεγάτες και τορπίλες, δεν γίνεται.
Εκτός αν προτιμάτε, τα χρήματα αυτά να τα διαχειρίζονται ΜΚΟ ή άλλοι φορείς.
https://www.amifisf.gr/wp-content/uploads/2019/07/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%88%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-15072019.pdf
Ανάλογες προκηρύξεις που αφορούν μετανάστες και πρόσφυγες (σίτιση-στέγαση) έχουν αναλάβει και ο Σ.Ξ. και η Π.Α. ως αναθέτουσες αρχές.Τα κονδύλια βαραίνουν τον “Ειδικό Φορέα 1011.701.00.000.00” και δεν περιορίζουν τις λειτουργικές τους προμήθειες. Το ξέρουμε, τα διατιθέμενα κονδύλια για εξοπλισμούς είναι λίγα σε σχέση με τις ανάγκες, αλλά το θέμα αυτό είναι άσχετο.
Λαθρο ειναι ειναι ο εγκεφαλος σου
Για όποιον ξέρει ελληνικά είναι λάθρο-μετανάστες. Όπως λαθρο-κυνηγοί, λαθρ-έμποροι, λαθρ-αναγνώστες κ.λπ. Λαθραίος σημαίνει παράνομος ή κρυφός όπως και οι εισαγόμενοι τάχα μου πρόσφυγες (χωρίς βίζα δηλαδή και στα κρυφά). Τα υπόλοιπα είναι για ακροατήρια επιπέδου …σύριζα στη λογική, και χωρίς επαφή με αυτήν….
Μπορείς Να μας πεις ποιοι δίνουν 10.000.000 για οικίες λαθρομεταναστών; Τα αφαιρούν αυτά τα χρήματα από τον προϋπολογισμό του ΠΝ; Μπορούμε να γράφουμε ότι θελουμε αυτό είναι το μόνο σίγουρο.
Υπήρξε απάντηση τελικά για αυτή την ιστορία; Γιατί δεν άκουσα τίποτα σχετικό, και ομολογώ ότι η αρχική είδηση με ανησύχησε κι εμένα.
Τα λεφτά έρχονται απ´έξω και διατίθενται μερικές φορές μέσω των ΕΔ που ανέλαβαν την διαχείριση του μεταναστευτικού/ προσφυγικού προβλήματος. Δεν χάνουμε λεφτά από την ιστορία αυτή. Κερδίζουμε. Ρε Λευτέρη. Τί εμμονή με αυτά τα 10 εκ. 😛
Ευχαριστώ. Τολμώ να δηλώσω πως προσωπικά δεν καταλαβαίνω την εχθρότητα στα πιο πάνω σχόλια που κατήγγειλαν το “γεγονός”, η είδηση μεταδόθηκε με τον ίδιο τρόπο από πάρα πολλά μέσα και κανείς δεν έκανε τον κόπο να δημοσιεύσει την πραγματικότητα. Και ως κάτοικος μιας χώρας που ούτε μια δεκαετία πριν, κάτι “άγαμες θυγατέρες” κατήγγειλαν δημοσίως την “γενοκτονία” τους (όχι, δεν τα ξεχνάω αυτά) και υπάλληλοι της Βουλής δικαιολογούσαν αμοιβές πέραν κάθε φαντασίας στη βάση του ότι “είναι ακριβό το κυλικείο”, δε θα μου φαινόταν στο ελάχιστο περίεργο οι γιαλαντζί ανθρωπιστές που διοικούν αυτό το τσίρκο (και δε μιλάω απαραίτητα για κόκκινους ή μπλε) να κάνουν τέτοια πατάτα σε βάρος των ΕΔ. Δεν θα ήταν ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία φορά που οι ΕΔ κυριολεκτικά θα πλήρωναν τις βλακείες άλλων.
Είναι γνωστό ότι για τους (λαθρο)μετανάστες παίρνουμε και ένα κάρο χρήμα και βοήθεια από την ΕΕ;
Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε ευρωπαϊκά κονδύλια για να φτιάξουμε το ΠΝ, την ακτοφυλακή, να επενδύσουμε σε drones κτλ.
Αυτό κάνουν και οι Τούρκοι.
Πριν από ένα χρόνο περίπου μπαίνοντας στο site του ΠΝ στο σημείο που λέει τον εξοπλισμό του ΠΝ στα υποβρύχια έλεγε 1 συν τρία σε δοκιμές ,δεν ξέρω γιατί είχε περάσει προς τα έξω ότι ήταν ετοιμοπόλεμα και τα 4 214
Μην παραπονιέσαι. Με ένα θωρηκτό απελευθερώσαμε το μισό Αιγαίο.
Ας είμαστε ευχαριστημένοι και ευγνώμονες στη γερμανική βιομηχανία που πλουτίζει εις βάρος μας γιατί αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός.
Αν το πρώτο υποβρύχιο της κλάσσης που κατασκευάστηκε στη Γερμανία δεν είχε προβλήματα, θα έλεγα την άλλη φορά να ναυπηγούνται όλες οι μονάδες του ΠΝ στο εξωτερικό. δεν είναι έτσι όμως. Από την αρχή προβλήματα, 15 και πλέον χρόνια τώρα. Είχα μείνει με την εντύπωση ότι τουλάχιστον μετά το 2015 τα 4 υποβρύχια είχαν πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα και θα συζητούσαμε για τις 2 επιπλέον μονάδες και βέβαια τις τορπίλες.
Όσο για τις πυραυλάκατους, τα νέα είναι και εδώ ευχάριστα. Μέσα στον αιώνα πάντως η χώρα έκανε τεράστια βουτιά προς τα κάτω. Δεν μπορεί να ναυπηγούνται οι ΜΕΚΟ τη δεκαετία του 90 εντός (περίπου) των χρονοδιαγραμμάτων, και οι πυραυλάκατοι να ολοκληρώνονται με δεκαετή καθυστέρηση και απανωτές υπερβάσεις προϋπολογισμού. Είναι ντροπή και δείχνει την σήψη που υπάρχει και επιβραβρεύονται πλέον οι απαταιώνες.
μια λίστα με τα προβλήματα των 214 παρακαλώ?
Δηλαδή τα φοβερά και τρομερά υποβρύχια 214 που είναι και τα πιο εξελιγμένα και νεότερα σκαριά του ΠΝ πέραν του οτι δεν έχουν σύγχρονες τορπίλες έχουν και κάποια «μερεμέτια» (κατά το μεμέτια) που παραμένουν σε εκκρεμότητα εδω και εξι, επτά χρονάκια που αρμενίζουν το Αιγαίο ως πλήρως επιχειρησιακά. Είμαστε χώρα για τον… άΪντε να μην το πω και με κόψουν.
Αλλά τα 10μύρια για την στέγαση των λαθρο-εποίκων τα εκταμίευσε άμεσα από τον πακτωλό χρημάτων που διαθέτει το ΠΝ, έτσι; Και δεν βρέθηκε σύσσωμη η ηγεσία του ΠΝ να διαολοστείλει τους πολιτικούς που πήραν μια τέτοια απόφαση, λέγοντας τους οτι όταν έχω ένα στόλο να μαραζώνει δεν δίνω φράγκο για αλλώτριους σκοπούς, ξένους προς την εθνική αποστολή που είναι ταγμένο να επιτελεί το όπλο.
Αν αυτή η χώρα με αυτό το πολιτικό (αλλά και στρατιωτικό) προσωπικό που διαθέτει καταφέρει να αποφύγει τον εδαφικό ακρωτηριασμό μέσα στην επόμενη πενταετία θα μιλάμε για θαύμα…
Πες το αφοβα…γτπ χωρα ειμαστε…χρεοκοπημενη μπανανια που παραγει συνταξιουχους, λαθρο και μπολικη θεωρια συνομωσιας.
Οι γαλοναδες (με εξαιρεσεις) αγωνιουν μονο για τα επιδοματα και τον μισθο τους ευχομενοι να μην κατσει στραβη στην βαρδια τους – σε αντίθετη περιπτωση επρεπε να ειχαμε δει παραιτησεις ολα αυτα τα χρονια.
ο Ε.Σ νοσει βαρυτατα – ειτε οι ιδιοι θα βρουν τα κοχονες να ιαθουν ή την λυση θα την ‘δωσει’ ο Ακαρ.
Σχετικά με τα 214, έχει διαφορά το λείπουν τορπίλες, αντιμέτρα με το δεν είναι σωστά κατασκευασμένα. Προκαλώ τον οποιοδήποτε έχει κάποιο φίλο γνωστό συγγενή που δουλεύει στον ναυσταθμο (τι διαολο μικρή κοινωνία είμαστε δεν μπορεί να είμαι ο μόνος που έχει κόσμο εκεί) να ρωτήσει για να μάθει αν όντως υπάρχει θέμα σε εκκρεμότητα με τα 214. Το τελευταίο που ήξερα εγώ πάντως είναι πως το πρώτο έχει γράψει τις ώρες για μια μεγάλη συντήρηση στις μηχανές.
Ξέρω και πως εγερνε και σε ποιες (πολύ συγκεκριμενες) συνθήκες αλλά αυτό δεν έχει νόημα να το συζητάμε πια. Μια χαρά είναι 214 και μακάρι να φτιάξουμε και τα υπόλοιπα.
το ΠΝ οπως έγραψα και ποιο πάνω μέχρι προτινος τα ειχε σε κατάσταση δοκίμων στο site του
αν γράφει λάθος εκει τότε οσοι είμαστε εκ των έξω λαμβάνουμε λάθος πληροφορίες ,αλλα μαλλον κατι παραπάνω ξέρουν αυτοί
Σωστός ο προβληματισμός σου αλλά το κατάσταση δοκιμών μπορεί να είναι για πολλούς (και νομικούς ακόμη) λόγους, δεν σημαίνει απαραίτητα πως έχουν κάποιο σοβαρό θέμα.
Είναι ξεκάθαρο ότι το ΠΝ πρέπει να αγοράζει μόνο υποβρύχια και σκάφη επιφανείας που ήδη κατασκευάζονται και έχει αποδειχτεί ότι είναι επιτυχημένη σχεδίαση. Επιπλέον πρέπει να γίνονται από ναυπηγεία που έχουν την ικανότητα να τα κατασκευάσουν χωρίς τεχνικά προβλήματα και μέσα στις προκαθορισμένες ημερομηνίες και τα κόστη. Τέλος θα πρέπει να γίνεται διαγωνισμός. Είναι απλά και αυτονόητα όλα αυτά αλλά για τη χώρα μας είναι ένα μεγάλο ζητούμενο. Ελπίζουμε να μην τα ξαναζήσουμε με τις μπελάρες.
Όσο αφορά την εισβολή παράνομων μεταναστών (πιό σωστά εποίκων θα έπρεπε να λέμε) μόνο με μαζική κινητοποίηση και διαδηλώσεις του ελληνικού λαού θα κινητοποιηθεί η ξενόδουλη πολιτική κάστα. Αλλιώς θα συνεχίσει την απόλυτη υπακοή στα κελεύσματα των αφεντικών της. Τα ασιατικά στίφη δε θα σταματήσουν να έρχονται αλλιώς. Είναι ξεκάθαρο ότι οι εκλογές δεν αρκούν για να εκπροσωπούνται τα συμφέροντα του ελληνικού λαού στην Βουλή. Είμαστε αναγκασμένοι να ερχόμαστε σε σύγκρουση με το πολιτικό σύστημα. Και ενώ αυτό δεν μπορεί να γίνει για το κάθε ένα ζήτημα, μπορεί και πρέπει να γίνεται για τα θεμελιώδη.
Πληρώσαμε κάτι παραπάνω, περιμέναμε λίγο παραπάνω, αλλά το ευχαριστηθηκαμε πήραν δουλειά τα ελληνικά ναυπηγεία.
Fail State
κ να σκεφτει κανεις οτι θελουν αναβαθμιση οι ρουσσεν.
Τελεια… επιτελους ενισχυεται το ΠΝ με πεντακαινουργιο υλικο 15ετιας (ξερω ξερω, πικροχολο σχόλιο, γκρινιαζω… αλλα ειναι γεγονος) Εν τω μεταξυ, το “ενισχυεται” δεν θα ελεγα οτι ειναι ακριβες. Με την εννοια οτι υπάρχουν και αποσυρσεις… οποτε απλα θα ελεγα διατηρουμε δυναμεις στην καλυτερη των περιπτώσεων.
κοιτα εαν καναμε ενα ελαφρυ αναβαθμισμα σιγα σιγα θα ηταν ενισχυση πχ block 2ram αντι για mm nsm καμια αναβαθμιση μιραντορ κλπ,το κακο ειναι οτι δεν εχουν χορους για uav κ ειναι κριμα.
Θα ηθελα να τα δω σιγουρα με καποιο Link 16 ή ανάλογο καθώς και καποια δυνατοτητα για ASW. Γενικα τα τελευταια 2, θα περιμενα εστω να τα δω να υιοθετουν καποιες πιο καινουργιες λύσεις σε καποια υποσυστηματα. Να αποτελεσουν οδηγο αναβαθμισης για τις αλλες SV.
Ειναι λογικό να υπάρξει ένα προγράμμα εκσυχρονισμόυ απο την στιγμή που οι SV ειναι τα πιο σύγχρονα πλοία στο ΠΝ.
Το καλύτερο θα ήταν να υπάρξει μια αύξηση των αντιαεροπορικών ικανοτήτων αλλα λογω έλλειψης χώρου αυτο ειναι μαλλον απίθανο.
Ram bl2 που έχει κατατι μεγαλύτερη εμβέλεια ειναι η προφανής επιλογή.
Οι ανθυποβρυχιακες δυνατότητες ειναι μια άλλη παράμετρος αλλα η προσθηκη σόναρ ειναι μαλλον απίθανη.Η προσθηκη βαρέων τορπιλων ομως στα πρότυπα των κομπανταντ οχι μόνον θα έδινε παραπάνω δυνατότητες στον αγώνα επιφανείας αλλα και εναντίων υποβρυχίων.
Οι σύγχρονες τορπίλες οχι μόνον έχουν τεράστιες εμβελειες αλλα και δυνατότητες F&F, ενώ όλες έχουν και ανθυποβρυχιακες δυνατότητες.
Στοιχεία για την βολή θα μπορούσαν να πάρουν απο αεροπλάνα και ελικοπτερα ή και απο αλλα πλοία.(μέσω λινκ)
Με την απειλή των ucav να ειναι υπαρκτή πάνω απο το Αιγαίο έχουν πλέον να αντιμετωπίσουν όπλα οπως umtas, mam, cirit που φυσικα δεν μπορούν να βυθίσουν μια ρουσεν αλλα μπορούν προκαλέσουν ζημιές σε ηλεκτρονικά και όπλα που θα την βγάλουν εκτός μάχης.Η χρήση Ram ειναι ασύμφορη και ισως και δύσκολη λογω μικρού μεγέθους αυτών των όπλων, μια λύση για την αντιμετώπιση τέτοιων απειλών θα ήταν η πιστοποιηση πυρομαχικών ahead air burst απο τα πυροβόλα των 30mm τα οποία τα διαχειρίζεται το Tacticos, ισως με μια βελτίωση των ηλεκτροπτικων….
Η πρώτη σύμβαση απόκτησης υπογράφηκε τον Ιανουάριο …2000
Οποτε μιλάμε για τεχνολογία 20etias!!!
Κανονικά τώρα θα έπρεπε να μιλάγαμε για Mid Life Upgrade όχι για παραλαβή
Εδώ δεν θα βάλουν Link 16 στα P-3 θα βάλουν σε πυραυλακάτους??/
ΞΕΦΤΙΛΙΛΙΚΙΑ!!!
να ταΐζουνε τους εργαζομενους σε σκαραμαγκά και ελευσίνα κοιτάνε μονο
δε νομιζω παντως οτι ειναι τοσο ακριβα δεν ξερω ποιο miraddor εχουμε παντως το mk2 μαζι με trs θα ηταν ιδανικα μπλοκ 2 ραμ κ εξοσετ 3 η nsm (κατι καινουργιο), απλα δεν γουσταρουν ουτε τα απλα κ μιλαμε οτι ποιο συγχρονο εχουμε κ ειναι κριμα.
ε κοιτα, αν αυτό που θα εντάξεις ειναι ικανότερο απο αυτό που θα αποσύρεις το λές και ενίσχυση πρακτικά…
Νομίζω ότι κάτι τέτοια με κάνουν σκεφτικό για την αμυντική αρθρογραφία στην Ελλάδα, όπου μας παρουσιάζουν το πόσο αξιόμαχες είναι οι δυνάμεις μας, και ότι τουλάχιστον στα υποβρύχια τους έχουμε τους απέναντι, και ξαφνικά βγαίνει ότι από τα 4 τα τρία είναι ακόμη υπό κατασκευή?
Και μετά λέμε οι ναυπηγήσεις να γίνονται στην Ελλάδα. Οι Super Vita πλέον σαν σχέδιο είναι αρχαίο, είχαν ξεκινήσει πριν την κρίση (πριν το 2009) και τώρα παίρνουμε την 6η? Οι άλλοι ναυπηγούν ένα ελικοπτεροφόρο κάθε χρόνο και εμείς σε 10 χρόνια 5 ΤΠΚ?
Για να μην πω για τα υποβρύχια… Καλό να δίνουμε δουλειά σε ελληνικά χέρια, αρκεί να γίνει και η δουλειά στην ίδια ταχύτητα και κόστος, ειδικά σε ένα κρίσιμο ζήτημα. Τελικά με αυτά όλα, πόσο θα κοστίσει το κάθε υποβρύχιο που έγινε στην Ελλάδα και πόσο κόστισε το ένα που έγινε έξω?
Όχι μόνο υφίστανται προβλήματα διαθεσιμότητας αλλά σπαταλάμε χρήματα για πληρωθεί όλο το προσωπικό 2 ιδιωτικών ναυπηγείων ασχέτως αν δεν εμπλέκονται στα έργα του ΠΝ. Και μάλιστα ομολογείται δημοσίως από τον ΥΕΘΑ!!! Δεν ξέρω, επιτρέπεται αυτό στην ΕΕ ή θα πληρώσουμε πάλι βαπορίσια;
Εάν αθροίζω σωστά τα νούμερα των παραπάνω εγγραφων ξοδεύουμε 95 mil από τα οποια τα 33mil είναι για το Ναυτικό και τα 62mil υπόλοιπα για τα λειτουργικά μισθολογικά klpa των Ναυπηγείων!!!!
“η οποία μεταξύ άλλων είναι και φιλεργατική, μέσα στα άλλα θετικά στοιχεία της, διότι καλύπτει τη δαπάνη μισθοδοσίας του συνόλου των εργαζομένων στα δύο Ναυπηγεία της χώρας που εκτελούν προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, δηλαδή του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας, ακόμα και γι’ αυτούς τους εργαζόμενους που δεν απασχολούνται στην εκτέλεση του συγκεκριμένου προγράμματος σε κάθε Ναυπηγείο.”
Να’σαι καλά βρε φιλεργατική υπουργάρα, που πληρώνεις και μισθούς!
“Για την τρίτη διάταξη, πολύ σύντομα, αυτή αφορά στην αλλαγή της σύνθεσης στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πολεμικού Μουσείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί η εξωστρέφειά του κι επομένως η δυνατότητα να είναι πιο επισκέψιμο και πιο ελκυστικό στους επισκέπτες.”
“Η τριετής θητεία παραμένει. Ο Πρόεδρος, οι δύο Αντιπρόεδροι και οι τέσσερις Σύμβουλοι παραμένουν, παρέχεται όμως η δυνατότητα, με αυτή την τροπολογία, να επιλεγούν στο Διοικητικό Συμβούλιο του Πολεμικού Μουσείου, όχι μόνο στρατιωτικοί εν ενεργεία ή εν αποστρατεία (όπως ίσχυε μέχρι πρότινος) , αλλά και διακεκριμένοι επιστήμονες.”
Η κυνική μου πλευρά αρνείται να πιστέψει πως είναι τόσο σημαντικό χαρακτηριστικό για την αύξηση επισκεψιμότητας του μουσείου η…αλλαγή της σύνθεσης του ΔΣ!!!!!! Κι αν ήμουν λίγο πιο συνωμοσιολόγος, θα έλεγα ότι η υπουργάρα έχει κάποιο φιλαράκι “διακεκριμένο επιστήμονα”…
Για τα δε 214, τι να πει κανείς.
Η ομιλία του ΥΕΘΑ μας θυμίζει πάντα το μεγάλο μας πρόβλημα.. Για την μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών – πελατών – ψηφοφόρων κλπ κλπ κάθε ευρώ που δίνεται για “οπλα” ειναι “πληγή του Φαραώ – κατάρα – πεταμένα λεφτά – τρόπος αποκόμισης μιζών”. Η πλειοψηφία της κοινωνίας παθαίνει αλλεργία. Ετσι . κάθε ΥΕΘΑ πχ αρχίζει τον καλαματιανό , του στυλ “ναι, θ δώσουμε πχ κάποια λεφτά για να τελείωσουν οι πυραυλάκατοι ΑΛΛΑ θα πληρωθούν μισθοι, θα μειωσουμε θητείες, θα κάνουμε οικονομία για να δώσουμε κάνα μέρισμα κλπ κλπ..
Βέβαια – θα έχει συμβεί σε όλους μας- άντε να εξηγήσεις πχ σε αυτόν – σε ένα φίλο σου πχ -που η γυναίκα του έχασε τη δουλεία της, το παίδί του σπουδάζει, και το άλλο κάνει φροντιστήρια, και δεν έχει να πιει καφέ οτι “δεν πρέπει να δωθεί μέρισμα τα Χριστούγεννα γιατι προέχει ο εκσυγχρονισμος των φρεγατών ΜΕΚΟ ωστε να αποκτήσουν πιο σύγχρονο σύστημα μάχης….” ξερωγω
Θα σε κοιτάει σαν εξωγήινο προφανώς – αν δε σε βρίσει – και μετά θα σου αρχίσει τα “ας μην τα τρώγανε οι πολιτικοι” τα ” σαμπως οι εξοπλισμοί για μίζες δεν γίνονται?” κλπ κλπ . Και πριν σε καληνυχτίσει ισως σου ζητήσει 20 ευρώ για την βενζίνη για να στα δώσει οταν πληρωθει..
Και μετά θα φτάσεις σπίτι σου και θα διαβάσεις λίγο πριν κοιμηθείς για τα δις των belhara, των εκσυγρονισμένων φ16 κλπ κλπ
Νομίζω οτι στην παρούσα κατάσταση – ακόμα και αν υπάρχουν χρήματα σε λίγα χρόνια στα δημόσια ταμεία- για να δωθούν σημαντικά ποσά για εξοπλισμούς αυτό πρέπει :
α) να κριθεί οτι έιναι “εθνική αναγκη” απο το σύνολο του πολιτικού κόσμου και όχι μόνο απο την εκάστοτε πολιτική ηγεσία – κυβέρνηση. Χρειάζεται σύμπνοια.
β) να επικοινωνηθεί ξεκάθαρα και αποτελεσματικά απο όλο τον πολιτικό κόσμο, εξηγώντας το γιατί πρέπει να ενισχυθεί η άμυνα και το τί θα “αποφέρει” αυτόπρακτικά σε εθνικό επίπεδο . Ποιο το όφελος για τους πολίτες
γ) Να πεισθει η μεγάλη πλειοψηφία του κόσμου οτι τα ποσά αυτά δεν θα πάνε σε μίζες και σε τσέπες
δ) Να πεισθεί η πλειοψηφία των πολιτών οτι η επέδυση στην άμυνα είτε θα βελτιώσει το βιωτικό επίπεδο ειτε οτι θα το εμποδίσει απο το να πέσει.
Οσό δεν γίνονται αυτά δυστυχώς θα έχουμε υπουργούς που για να δικαιολογήσουν λίγα εκατομμύρια θα κοτσάρουν στις ομιλίες του ένα σωρο περι θέσεων εργασίας, τουριστων σε πολεμικά μουσεία και κοινωνικού ρόλου του ΙΕΚ -ΕΣ , χωρις φυσικα αύξηση θητείας.. μπας και περάσει στο ντουκου κανα ποσό για ανταλλακτικά σε κανα μιραζ..
Figure8, στο εξαιρετικό σχόλιο σας θα πρόσθετα και την ανάγκη και η θητεία να γίνει πιο στρατιωτική χωρίς ενέργειες που συνάδουν με τουριστικές δραστηριότητες και όχι πολεμικές επιχειρήσεις – φίλος που υπηρέτησε στα τεθωρακισμένα στον Έβρο εξηγούσε ότι τα στελέχη ασχολιόταν περισσότερο για να κάνουν δουλειές που θα τους βοηθούσε στην επαγγελματική τους άνοδο παρά στην εύρυθμη λειτουργία της μονάδας. Και σε προηγούμενο σχόλιο έχω υποστηρίξει την υιοθέτηση ενός έντιμου τριζωνικού συστήματος (χωρίς αποσπάσεις και ύπουλες μεταθέσεις στο κέντρο για να αυξηθεί η θητεία).
Για τα υπόλοιπα συμφωνώ αν και θα ήθελα να δω μια εξοντωτική προσέγγιση προς αυτούς που επωφελήθηκαν παράνομα από τις προμήθειες των ενόπλων δυνάμεων – ειδικές συνθήκες φυλάκισης και απλά επιστροφή των ποσών δεν βοηθούν στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.
Επίσης θα πρέπει να ξεχάσουμε τις ένοπλες δυνάμεις για αρκετά χρόνια να μην έχουμε καμία ουσιαστική απαίτηση ενώ αλλάζουν εκ βάθρων. Το περιστατικό με το “Γαύδος” σηκώνει πολύ μελέτη και νέα προσέγγιση καθώς είναι χαρακτηριστικό της ανικανότητας να προβάλλεις ισχύ στους απέναντι που βγήκαν και σε αυτό κερδισμένοι. Περιστατικά όπως τα Ιμια, το Μ2000-5 στη Σκύρο αλλά και η “Ελλη” και ο “Αρματωλός” δεν τιμούν τις ένοπλες δυνάμεις πρέπει να καταλάβουμε τι πήγε λάθος ενώ η κατάσταση ήταν ήρεμη και πως θα γίνουμε καλύτεροι στις επιχειρήσεις.
Χρειάζεται ουσιαστική και όχι επιφανειακή δουλεία και αυτό είναι δύσκολο για όλους μας – ακόμα θυμάμαι πόσο καλά δούλευε η Λέσχη Αξιωματικών σε μονάδα σε νησί του Αιγαίου σε βάρος άλλων τμημάτων.
Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και δε μπορούμε να να κουνηθούμε με τα παμπάλαια πολεμικά στα νερά μας. Εδώ πρέπει επιτέλους να βοηθήσουν όλλοι, οι επαγγελματίες και οι εφοπλιστές ν’αλλάξουμε σελίδα και να φτιάξουμε ένα πολύ δυνατό ΠΝ.
ΠΡΕΠΕΙ να μπει ειδικός φόρος για την εθνική άμυνα. Εδώ θέλω τους πολιτικούς μας.
Οι ανάγκες μεγάλες, τα λεφτά μετρημένα. Αλλά έχουμε έναν γείτονα που το διεθνές δίκαιο, συνθήκες, καλή γειτονιά, διπλωματία, τρόπους συμπεριφοράς και Ευρώπη τά’χει για χαρτί υγείας.
σε ποια Ελληνικά νερά κώλωσε να κινηθεί το ΠΝ μας ακριβώς? Ασχέτως με την ηλικία του πλοίου του…
Κωλώνει αποδεδειγμένα γύρω από τα Ίμια και στην ΝΑ Μεσόγειο. Δεν χρειάζεται πιστεύω να είσαι ειδικός για να δεις ότι το ΠΝ πρακτικά απουσιάζει και εκ του αποτελέσματος δεν διαδραματίζει κανένα απολύτως ρόλο στις εξελίξεις στην ΑΟΖ. Άλλωστε το ελάχιστο θα ήταν μια ομάδα από κάποιες κύριες Μονάδες, 1 ΠΓΥ και ένα αμφίβιων επιχειρήσεων on station εκεί με μια ομάδα τουλάχιστον στην Ελλάδα για εκ περιτροπής παρουσία… Άρα θέλεις 2 ΠΓΥ και 2 πλοία αμφιβίων επιχειρήσεων κατ’ ελάχιστο… “Παίζεται” και για τα υπόλοπια 150+ μικρά νησιά και νησίδες που οι Τούρκοι θεωρούν αμφισβητούμενης κυριαρχίας, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εθνικού τους Όρκου του 1920.
Προφανώς για την δραματική κατάσταση το ΠΝ έχει ελάχιστη ευθύνη καθώς διαταγές και χρήματα παίρνει και αντιστοίχως δεν παίρνει από την εκάστοτε Κυβέρνηση. Έσχατο παράδειγμα το θέμα του άρθρου.
δεν μπορώ να μιλήσω δημόσια αλλά δεν κωλώνει. ουτε γυρω απο ιμια ούτε πολύ πιο μακριά απο αυτά. Πιστευε οτι θες, καποιοι μεσα στο ΠΝ μας ξερουν. Μαλλον μπερδεύεις το πότε δεν τους δίνουν διαταγή και το λές σαν κωλωμα.
οι πληρως επιχειρησιακες δυνατοτητες των Υ/Β 214 δεν προκειται να αποκατασταθουν πριν την αναλογη ολοκληρωση των Τουρκικων…..ας σταματησει το κρυφτουλι επιτελους….μεταξυ “εταιρων” και “συμμαχων”
Για να καταλάβω αν την Τρίτη το πρωί σταλεί μια παραγγελία για Χ τορπίλες τελευταίου τύπου μαζί με υποστήριξη, εκπαίδευση (και αναβάθμιση σε Ψ χρόνια από σήμερα) θα μας πουν όχι να περιμένετε τους Τούρκους; Κι αν ο πρώτος προμηθευτής το αρνηθεί ο δεύτερος θα κοιτά το μετρητό σκεπτόμενος τις ισορροπίες στο Αιγαίο;
Απλά η κυβέρνηση θεωρεί ότι είναι πεταμένα χρήματα και ορθώς είτε γιατί δεν είναι τόσο εντυπωσιακό όσο ένα στολισμένο πλοίο είτε γιατί λείπουν όλα τα άλλα για να χρησιμοποιηθούν.
Το «οχι» δεν θα σου το πει ο προμηθευτής γιατί πολύ απλά δεν τολμάμε να ρωτησουμε. Μάλλον το «οχι» μας το έχει ήδη πει και μας το έχει επιβάλει ο γνωστός τοποτηρητής από την γνωστή πρεσβεία… Δεν εξηγείται αλλιώς η αιώνια αναμονή και η πρωτοφανής κολυσιεργεία για το πρόγραμμα αγοράς νέων τορπιλών.
Όταν με το καλό πέσουν και τα έξι Τουρκικά υποβρύχια στο νερό και καταστούν επιχειρησιακά τότε θα πάρει και το πράσινο φως το ελλαδήτικο κρατίδιο να πράξει τα αυτονόητα. Δηλαδή σχεδόν μετά από παρέλευση δεκαετίας από την παραλαβή των σκαφών…
Επιτρέψετε με να διαφωνήσω: Μπορώ να παραθέσω μια λίστα με αγορές που πήραμε το τμήμα του συστήματος που φαίνεται αλλά όχι αυτό που πρέπει να υπάρχει για να λειτουργήσει το σύστημα αποτρεπτικά: Πυρομαχικά για τα Leopard, υποστήριξη για τα C-27, FOS για τα MIRAGE, τορπίλες για τα 214… Οι κυβερνήσεις δε χαλάνε χρήματα σε ότι δε φαίνεται και δε κερδίζει ψήφους. Ετσι και οι τορπίλες δεν αγοράζονται γιατί τα κονδύλια δρομολογούνται σε ότι φαίνεται και κερδίζει ψήφους π.χ. BELH@RA κι όχι σε υποστήριξη που δε φαίνεται – να σας θυμίσω το σχόλιο που έχει γραφεί εδώ σχετικά με φίλο αναγνώστη που θεωρούσε τις δυο φρεγάτες που είχε εξαγγείλει ο ΥφΕΘΑ ότι είχαν παραδοθεί κανονικά. Πιστεύεται ότι η αγορά τορπιλών θα είχε λάβει ανάλογη κάλυψη; Να ομολογήσω ότι δεν ήξερα ότι είχαμε εκσυγχρονίσει τις “S”.
Οι κυβερνήσεις είναι για τα για πανηγύρια στην Ελλάδα, άλλες περισσότερο άλλες λιγότερο βέβαια. Και αυτή από ότι φαίνεται θα πέσει στο ίδιο μοτίβο με τα ίδια λάθη και τις κινήσεις στον πολύπαθο τομέα της άμυνα.
Αυτοί που έχουν την μεγαλύτερη ευθύνη είναι τα επιτελεία, που ούτε σηκώνουν ανάστημα ούτε παραιτούνται όταν χρειάζεται.
Όταν ο κόσμος καίγεται γύρω μας πάνε να πάρουν δύο πανάκριβα πλοία που στην καλύτερη περίπτωση θα ειναι επιχειρησιακά το 2026!!! Τα δεσμεύουν τεράστια κονδύλια και θα φέρουν σε τέλμα το ΠΝ. Όλα αυτά για άντε 60 ASTER 30? Αυτά για να μην αρχίσουμε για τα υπόλοιπα προβλήματα της σχεδίασης.
Η χαριστική βολή ειναι να δοθεί και δουλειά στα ελληνικά ναυπηγία, τα πλοία θα παραδοθούν την μεθεπόμενη δεκαετία!