Με μια παραγγελία ύψους 4.7 δισεκατομμύριων δολαρίων το αμερικανικό Πεντάγωνο αποκτά ακόμα 78 μαχητικά F-35 Lightning II για τις ανάγκες της πολεμικής αεροπορίας, του σώματος πεζοναυτών και του ναυτικού των ΗΠΑ.
H παραγγελία προς την κατασκευάστρια Lockheed Martin περιλαμβάνει 48 μαχητικά συμβατικής απογείωσης και προσγείωσης F-35A για την Πολεμική Αεροπορία, 14 έκδοχα βραχείας απονήωσης και προσνήωσης F-35B για το Σώμα Πεζοναυτών και 16 μαχητικά έκδοσης αεροπλανοφόρων F-35C για το Πολεμικό Ναυτικό.
Η Αεροπορία των ΗΠΑ έχει έλλειψη 2,000 πιλότων και δεν μπορεί να κάνει τίποτα για αυτό
Τα αεροσκάφη αυτά θα παραδοθούν μέχρι τον Μάρτιο του 2023. Τα σχέδια των τριών κλάδων είναι να συνεχίσουν τις παραλαβές μαχητικών πέμπτης γενεάς τεχνολογίας stealth. Η Αεροπορία χρειάζεται 1,763 αεροσκάφη για να αντικαταστήσει τα F-16, A-10, σε κάποιες αποστολές τα F-15. To Ναυτικό χρειάζεται 260 μαχητικά με ενισχυμένο σκελετό για να αντέχουν στις βαριές και απαιτητικές προσνηώσεις στα αεροπλανοφόρα του ώστε να διατηρεί 4 Μοίρες μαχητικών ανά αεροπλανοφόρο, δύο με F-35C και δύο με F/A-18E/F Super Hornet. Τέλος, οι Πεζοναύτερς χρειάζονται άμεσα 353 μαχητικά F-35 της έκδοσης -Β για να αντικαταστήσουν τα αεροσκάφη AV-8B Harrier και 67 της έκδοσης -C για την αντικατάσταση των F/A-18C Hornet της αεροπορίας Πεζοναυτών.
Ο επικεφαλής των Πεζοναυτών προετοιμάζει τη βιομηχανία για λιγότερα F-35
Ωστόσο, τα προβλήματα για το μαχητικό F-35 Lightning II συνεχίζονται κάνοντας πολλούς αξιωματούχους να εκφράζουν σοβαρές διαφωνίες για το μέλλον τους. Ο ανεξάρτητος οργανισμός εποπτείας κυβερνητικών προγραμμάτων Project on Government Oversight (POGO) ανέφερε πως το F-35 παρουσιάζει ακόμα 883 μη επιλυθέντα τεχνικά ζητήματα και δεν υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης πάνω από 160 από αυτά.
Πριν λίγες μέρες το Σώμα Πεζοναυτών των ΗΠΑ ανέφερε πως δεν χρειάζεται τα 420 μαχητικά του τύπου καθώς σκοπεύει να μειώσει τη δύναμη των Μοιρών από 14 σε 10 αεροσκάφη, ενώ δεν διαθέτει και αρκετούς χειριστές για να πετάξουν τα πανάκριβα αεροσκάφη.
καλημέρα. Έτσι κρατιούνται οι μεγάλες εταιρείες ανοικτές τον καιρό της κρίσης, με κινήσεις “επιθετικού καπιταλισμού”….. ενώ εμείς ακούμε τα γερμανικά πρότυπα……..
Με αυτά τα..αρκετά δισεκατομμύρια γκρέμιζε και ξανάχτιζε (που λέει ο λόγος) όλα τα νοσοκομεία, αλλά συγγνώμη, η Μέρικα πρέπει να κάνει παντού προβολή ισχύος και να έχει 10+ αεροπλανοφόρα
Τουλάχιστον προκλητικό
4,7 δις / 78 αεροσκάφη = 60 εκ ανα αεροσκάφος!!! σε αυτά περιλαμβάνονται και εκδόσεις B/C Που είναι ακριβότερες της Α… μήπως έχει γίνει κάποιο λάθος;
Πάντως επιμένω ότι η όποια παραγγελία F35 για την ΠΑ πρέπει να περιλαμβάνει 50 αεροσκάφη (2 μοίρες των 25) και να δοθεί περί το 2024-2025 με παραδόσεις 2027-2030. Έτσι θα γλυτώσουμε από όλες τις παιδικές ασθένειες, θα εκμεταλλευτούμε τις όποιες βελτιώσεις προκύψουν στο ενδιάμεσο και θα προμηθευτούμε αεροσκάφη με χαμηλότερο κόστος ανά ώρα πτήσης. Ο αριθμός των 50 αεροσκαφών, εκτός από απαραίτητος για αντικατάσταση των F4/M2000 δίνει και καλύτερες δυνατότητες διαπραγμάτευσης για την τελική τιμή.
Όπως έχω τονίσει πολλάκις, μέχρι το 2024 πρέπει να επικεντρωθούμε στα υπάρχοντα μαχητικά. Να αναβαθμιστούν σίγουρα τα Block 50 σε έκδοση Μ απο τα απάρτια που θα προκύψουν και μικρές προσθήκες (πχ link16). Επίσης, να γίνουν τα Μ2000-5 40 έως 50 σε αριθμό για νασυμπληρωθούν δύο μοίρες. Αν γίνει αυτό, τα block30 μπορούν να αναλάβουν ρόλους LIFT, διαφορετικά και αυτά πρέπει να αναβαθμιστούν για να μας συντροφεύουν έως το 2035.
Εφόσον σε βάθος 15ετίας πρέπει να φύγουν 34 F-4, 42 Μ2000 και 30 Φ16 Bl30, θα μπορούσαμε να κάνουμε παραγγελία (από τώρα) 80 F-35. Οι Πολωνοί που πήραν 35 θα παραλαμβάνουν μέχρι το 2030. Άρα και εμείς έτσι θα παραλαμβάνουμε, σε βάθος 15ετίας. Αν παραγγείλουμε σε 4 χρόνια, αργούν κι άλλο οι σχεδιασμοί. Αν παραλάβουμε ένα F-35 το 2031 ακόμα και τώρα να το παραγγείλουμε, θα μπορεί να έχει όλες τις βελτιώσεις που θα βγουν στο ενδιάμεσο. Στην τελική είναι γραμμή παραγωγής.
Το θέμα δεν είναι το πότε θα παραγγείλουμε. Αλλά το πως θα πληρώσουμε….
Πενία τέχνας κατεργάζεται. Θεόκριτος.
Λόγω πενίας λοιπόν στελθ γιοκ. Μακάρι να είχαμε λεφτά να κάναμε παπάδες.
Τα μισά μιράζ (22) θα τα άλλαζα με 22 F-15 ή F-18. Strike fighter αντικαθιστά strike fighter.
Για τα υπεροχής (superiority fighter) είναι άλλη κουβέντα.
“το F-35 παρουσιάζει ακόμα 883 μη επιλυθέντα τεχνικά ζητήματα και δεν υπάρχει σχέδιο αντιμετώπισης πάνω από 160 από αυτά”.
Όπως λέτε η LM ΘΑ εγκαταλείψει το ALIS και ΘΑ το αντικαταστήσει με άλλο σύστημα που ΘΑ αναπτύξει και ΘΑ είναι καλύτερο, δηλαδή ΘΑ δουλεύει όπως πρέπει.
Πραγματικά με τρομάζει η εμμονή μας για το συγκεκριμένο αεροσκάφος και η ιδέα ότι -σύμφωνα με όλα τα λεγόμενα και τα γραφόμενα- έχει κλειδώσει η αγορά του στο μέλλον. Η μόνη ελπίδα αν αυτό γίνει το 2030 να έχουν λυθεί τα παραπάνω.
Και το F-16 είχε τρελά προβλήματα όταν ήταν νέα τεχνολογία. Άρα αναμένεται από 883 να επιλυθούν τα 873 μέχρι το τέλος. Από εκεί και πέρα οι δυνατότητες που σου δίνει ένα αόρατο μαχητικό είναι αφάνταστα πολλές.
-Θες να έχεις άνετα εντός βεληνεκούς την Κύπρο? Να χτυπάς στα κατεχόμενα χωρίς κανένας να σε ενοχλεί στην διαδρομή? μάλιστα αφού πρώτα έκανες και 2 στροφές πάνω από το νησί για να δεις την θέα?
-Θες να μπορείς να κάνεις άνετα στρατηγικά χτυπήματα στο βάθος της Ανατολίας?
-Θες να φας όλα τα ραντάρ και τους S-400 που μπορεί να απειλήσουν την αεροπορία σου?
-Θες να πετάς άνετος, να ρίχνεις ένα ιπτάμενο ραντάρ και ένα τάνκερ, πάνω από το Αφιόν Καραχισάρ για να βγάζεις όλους τους σχεδιασμούς τους εκτός?
-Μήπως απλά θέλεις να έχεις ένα μέσο που θα πετάει με ασφάλεια στο Αιγαίο και να δουλεύει ως “υπηρεσία πρώτης υποδοχής” για τα τουρκικά F-16, και να αδυνατίζει σημαντικά τα κύμματα τους, πριν τα αναλάβουν τα δικά μας F-16?
Ξέρω ότι ακούγομαι σαν διαφημιστής της LM. Μακάρι να ήμουν… Αλλά αυτό που απλά παραθέτω είναι ότι θα μπορούσαμε να έχουμε ουσιαστική αποτροπή με μόλις 2 μοίρες F-35 χαμηλής διαθεσιμότητας, και πολλών ατελειών….
Δεν θα είναι πάντα αόρατο όμως. Η τεχνολογία πάει μπροστά και στα ραντάρ
Θα πηγαίνει μπροστά, συμφωνώ. Άρα οι Τούρκοι θα πρέπει να τα σκάσουν για το νέο F-46 που θα βλέπει stealth, ενώ το F-16 τους θα είναι obsolete. Όπως (πχ) τα Phantom είναι obsolete λόγω ακόμα και στα παλιά μας συστήματα. Επίσης δεν ξέρεις πότε θα παροχηθεί η τεχνολογία των stealth. Μπορεί να φαντάζεσαι σε 2-3 χρόνια, αλλά μπορεία να γίνει σε 10-20 χρόνια. Μια επένδυση που θα κοιτάει τί θα γίνει μετά την 15ετία δεν μας εξασφαλίζει στα ενδιάμεσα χρόνια. Τέλος το F-35 είναι αποτελεσματικό και χωρίς το stealth. Ναι δεν κάνει για dogfight, αλλά ούτε και το Leo2A6 κάνει για σκοπιά 😉
Όλα είναι μια κούρσα εξοπλισμών. Πολεμάς καν πριν αρχίσουν οι πρώτες σφαίρες. Την ακολουθείς και χάνεις λεφτά, ή δεν την ακολουθείς και χάνεις τα στρατηγικά σου συμφέροντα (ΑΟΖ, Κύπρο, αέρια κτλ)
αυτό είναι αλήθεια, το F16A/B είχε αρκετά προβλήματα που λύθηκαν σε μεγάλο βαθμό στο F16C/D.
-Η Κύπρος απέχει πάρα πολύ απο το να είναι του ενδιαφέροντος μας, είναι δεδομένο.Εδώ δεν είναι σίγουρο ότι και κοντινότερα πράγματα μας ενδιαφέρουν. 😕
-Με τι όπλα θα κάνει (άνετα κιόλας;) στρατηγικά χτυπήματα στο βάθος(;) της Ανατολίας; Απο αυτά που δεν μας δίνουν;
– Ακόμα και αν υποθέσουμε ότι είναι “αόρατο” ,με 2 AIM και 2 JDAM όμως γιατί όσο το φορτώνεις εξωτερικά είναι όλο και λιγότερο, τα ραντάρ δεν εξελίσσονται ή οι τεχνικές για την προστασία απο τέτοιων ικανοτήτων αεροσκάφη;
– Το Αφιόν Καραχισάρ είναι 350 χλμ. απο τη Σμύρνη , ακόμα και με Meteor πρέπει να μπεις μέσα τουλάχιστον στη μισή απόσταση . Αυτοί θα καθήσουν άπραγοι; Ή είναι θέσφατο ότι θα είναι αόρατα;
Και αφού για τη χώρα μας δεν υφίσταται πιθανότητα πρώτου πλήγματος επι του αντιπάλου , ενώ αν (ο μη γένοιτο) ξεκινήσει σύγκρουση, αυτή θα είναι σε σχετικά περιορισμένο χώρο που θα έχει τόσα αεροσκάφη που θα χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα, τι είναι αυτό που μπορεί να δώσει το F-35 και δεν μπορεί να μας το δώσει …. το Rafale ας πούμε; Δεν λέω να πάρουμε Rafale , αλλά το F-35 είναι πανάκεια;
Φίλε X-M,
-Η Κύπρος κείται μακράν μόνο όσο δεν έχουμε μακρύ χέρι για να την καλύψουμε. Αυτό που έχω ξαναγράψει παλιότερα. Δεν είχαμε προδότες πολιτικούς επειδή δεν κάνουν πολέμους. Είχαμε ανεπαρκείς που δεν ετοίμαζαν επαρκώς τις ΕΔ για να έχουν ρεαλιστικά την επιλογή να απαιτούμε τα εθνικά μας δίκαια.
-Τα όπλα τα αγοράζεις. Αν μπούμε στο πακέτο των F-35 σημαίνει ότι βγαίνουμε από την κατηγορία χώρας, “αγοράζω BMP, φτιάχνω ρώσικους αγωγούς, στηρίζω κάθε πικραμένο αντιαμερικάνο”…. Τα όπλα τότε θα αρχίσουν να έρχονται. Και φυσικά όλα θα εξαρτηθούν και από την τρίτη μεταβλητή της εξίσωσης. Κατά πόσο οι Τούρκοι θα είναι troublemakers ή συνεργάτης. Δεν είναι ανάγκη να πολεμήσουμε μαζί τους. Αρκεί να είμαστε σε ήρεμη “συμμαχία” στην οποία θα έχουμε δική μας αξία.
Προσωπικά πιστεύω ότι ποτέ ξανά δεν θα την θεωρησουν δεδομένη και ότι πάντα θα έχουν κατά νου την περίπτωση να αλλάξουν δρόμο. Αυτό, εφόσον το παίξουμε σωστά, μας αναβαθμίζει.
-Το θέμα του stealth το ανέλυσα παραπάνω. Όσο είναι stealth δεν υπάρχουν αντίμετρα. Όοοοταν αυτά βγουν, θα πρέπει να αγοραστούν. Όπως είπε ο @Yiorgos, ας ανησυχούν αυτοί το πώς θα λυθεί το πρόβλημα, από το να ελπίζουμε εμείς ότι κάποια μέρα θα βγουν φτηνά αντίμετρα. Ναι, με 2 βόμβες και 2 Meteor μόνο(?) θα έχουμε μια απίστευτη εργαλειοθήκη “τιμωριτικών” μέτρων σε περίπτωση που η Τουρκία διαβεί τον Ρουβίκωνα.
– Είπα Αφιον Καραχισάρ για συναισθηματικούς λόγους. Η αλήθεια είναι ότι θα μπορείς να κάνεις παιχνίδι και σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος. Combat range 1,239 km on internal fuel!!!!
Για όσο υπάρχει το stealth, που υπάρχει, δεν θα μπορούν να κάνουν και πολλά. Θα πρέπει πχ να έχουν μεγάλo αριθμό αεροσκαφών σε ρόλο περιπολίας, όπερ και σημαίνει ότι θα διαθέτουν λιγότερα για επιθέσεις.
Έχεις παρερμηνεύσει την έννοια του “πρώτου πλήγματος”. Δεν εννοεί το ποιος θα χτυπήσει πρώτος. Σημαίνει το πώς θα κάνεις εσύ το πρώτα σου πλήγμα. Όσο για το περιορισμένο της σύγκρουσης, πιστεύω ότι δεν είναι εξασφαλισμένο σενάριο. Αν κρατήσει ένας πόλεμος 48 ώρες θα είναι επειδή ένας από τους δύο θα έχει καταρρεύσει από τον όγκο των “πρώτων πληγμάτων” ή επειδή θα μας “χωρίσει κανένα αεροπλανοφόρο”. Ας είναι οι άλλοι που θα τρώνε χτυπήματα που θα τους λυγίσουν. Μακάρι να είχαμε ΚΑΙ Ραφαλ και f-35 ΚΑΙ euro fighter και Φ15. Αλλά με τα οικονομικά μας πρέπει να βρίσκουμε το μέσο που δημιουργεύ μεγαλύτερη αποτροπή για τα λεφτά του. Αυτή την στιγμή με ένα Φ-35 μπορείς να κάνεις τον Τουρκο πολίτη της Άγκυρας να νιώσει ανασφάλεια για την οικογένεια του. Η κύρια αιτία αποτροπής.
@chris
Αγαπητέ Chris, μπορεί το F35 να έχει ακόμα προβλήματα, αλλά το στρατηγικό πλεονέκτημα πού προσφέρει είναι απεριόριστα μεγαλύτερο από τον ρισκο. Δόξα τον Ταγιπ που παίρνει τέτοιες αποφάσεις. Αντί να έχουμε εμείς το πρόβλημα του πώς θα το αντιμετωπίσουμε τώρα θα το έχει αυτός. Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να τα παραγγείλουμε τώρα, για να προλάβουμε πιθανή επιστροφή τής Τουρκίας στο πρόγραμμα.
Όσο για τούς S400, δεν ανησυχώ, εάν έχω τα F35 και τα κατάλληλα όπλα. Ο @Chris8, έχει δίκιο στα σχέδια που παρέθεσε και αυτά γίνονται μόνο με το F35.
Φιλικά πάντα
Γιώργος
Πολλά τα σχόλια και σε τι να πρωτοαπαντήσω. Αρχικά ευχαριστώ όλους, και ας προσπαθήσω να τα πω όλα μαζί για οικονομία χώρου.
Το ότι τα προβλήματα λύθηκαν στο F16 δεν αποτελεί εγγύηση ότι θα γίνει το ίδιο και στο F35. Επίσης δεν ξέρουμε με τι κόστος και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να γίνει αυτό αν ποτέ γίνει.
Άλλο αεροσκάφος άλλη φιλοσοφία. Το F16 σχεδιάστηκα να είναι το low κομμάτι άρα πιό οικονομικό και με λιγότερες δυνατότητες σε σχέση με το High ακριβότερο και ικανότερο F15. Κάτι δηλαδή που συμπληρώσει επαρκώς τους αριθμούς χωρίς τεράστιο κόστος. Το F35 αντίθετα υπό τη σκέπη του προγράμματος JSF σχεδιαάστηκε από την αρχή ως το “end all be all” αεροσκάφος που θα αντικαταστήσει σχεδόν όλο το στόλο των ΗΠΑ, F-16, F-18, ακόμα και τα Α-10, τα Χάρριερ και τα F-15 (?). Επομένως πρόκειται για μια εξ αρχής προβληματική κατάσταση γιατί προφανώς δεν υπάρχει αεροσκάφος που να μπορεί να συνδυάσει επιτυχώς τα χαρακτηριστικά τόσων διαφορετικών ρόλων, δυνατοτήτων και επιδόσεων αεροσκαφών. Προσωπικά χωρίς να είμαι ειδικός πιστεύω ότι σε αυτή την σχεδιαστική φιλοσοφία βρίσκονται εγγενώς πολλά από τα προβλήματα του αεροσκάφους. Και φυσικά ότι η τεχνολογία που χρειάζεται για να λειτουργήσει (π.χ. Alis) ακόμα δεν είναι σίγουρο ότι επαρκεί.
Οι ΗΠΑ φαίνεται ότι έχουν κάνει το ίδιο λάθος και σε άλλα συστήματα τελευταία δηλαδή να κατασκευάσουν πλατφόρμα χωρίς να διαθέτουν ήδη την τεχνολογία που θα της επιτρέψει να εκτελέσσουν την αποστολή που συνέλαβαν σε θεωρητικό επίπεδο. Το ίδιο έγινε εκτός του F-35 και με τα LCS, Zumwalt, και τα νέα αεροπλανοφόρα. Για μένα αυτό είναι ενδεικτικό μιας αγωνίας να διατηρήσουν το τεχνολογικό προβάδισμα τώρα που ανταγωνιστές όπως η Ρωσία αλλά κυρίως η Κίνα δείχνουν να κλείνουν κάπως τη διαφορά.
Από τις άλλες χώρες που αγοράζουν το αεροσκάφος είναι κυρίως εταίροι του προγράμματος και κατά κάποιο τρόπο είναι αλυσοδεμένοι σε αυτό. Καμία από αυτές τις χώρες δεν έχει να αντιμετωπίσε τόσο ξεκάθαρη και άμεση απειλή όπως εμείς. Το θέλουν στα πλαίσια της συμμετοχής τους σε αποστολές της συμμαχίας και στήριξης της εγχώριας οικονομίας και βιομηχανίας. Οι άλλοι όπως η Ιαπωνία μάλλον δεν το πιστεύουν πραγματικά αλλά το αγοράζουν από ανάγκη επειδή έχουν απέναντι την Κίνα και μόνο γιατί δεν τους αποδεσμεύτηκε το F-22. Ή π.χ. το F-35B επειδή τους επιτρέπει να μετατρέψουν τα ελικοπτεροφόρα τους σε ψευτο-αεροπλανοφόρα. Ήδη προσπαθούν να βρουν κάτι καλύτερο και μάλλον να το φτιάξουν με συνεργασία.
Όσο αφορά το ρίσκο η δυνατότητα απορρόφησης αλλάζει με το μέγεθος της χώρας. Π.χ. η Ελλάδα δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να απορροφήσει το κόστος μιας λάθος αγοράς είτε αεροσκάφους είτε φρεγάτας είτε άλλης πλατφόρμας. Νομίζω ότι αυτό είναι ηλίου φαεινότερο. Για μεγαλύτερες χώρες η δυνατότητα αυτή είναι σημαντικότερη.
Σχετικά με την Κύπρο. Αν η Ελλάδα αγοράσει το F35 θα είναι μια μοίρα όχι πλήρης. Ας πούμε για αρχή ότι θα είναι 12 αεροσκάφη. Με 50% διαθεσιμότητα θα μπορεί να έχει 6. Για την Κύπρο ας πούμε ότι τα στέλνει κατά ζεύγη ενώ 2 είναι στη βάση και ανεφοδιάζονται, δύο καθ οδόν και δύο επιχειρούν. Δύο αεροσκάφη σημαίνει 4 βόμβες και 4 πύραυλοι. Ας πούμε τώρα ότι είχαμε 12 F-15 με ίδια διαθεσιμότητα και στέλναμε ένα ζεύγος F-15 στην Κύπρο. Δύο αεροσκάφη συνεπάγονται έως 24 πύραυλοι και πολύ μεγαλύτερος χρόνος παραμονής. Αντίστοιχης τάξης μεγέθους επιδόσεις τα Ralafe. Προσωπικά θεωρώ δεδομένο ότι τα δεύτερα είναι καλύτερα για το ρόλο αυτό αν και όλα εκτός ελληνικού βαλαντίου.
Όσο αφορά τα πλήγματα στην ενδοχώρα της Τουρκίας θα προτιμούσα να γίνονται με όπλα stand-off και με πυροβολικό. Εκτός και έχουμε τη δυνατότητα για στόλο 80 F35 άρα 40 διαθέσιμα κάθε στιγμή για κρούση. Αλλά με 6 και 8 και 10 απλά δε με πείθει.
Γι αυτό πιστεύω ότι δεν πρέπει να δεσμευτούμε στο αεροσκάφος μέχρι να δούμε αν, σε ποιό βαθμό και με τί κόστος θα επιλυθούν τα προβλήματα.
Για τα κόστη χρήσης και συντήρησης δεν χρειάζεται να γράψω τίποτα αφού κανένας δεν τα παίρνει υπόψιν του. Για μένα η Ελλάδα στην κατάσταση που είναι θα πρέπει να παραμείνει σε χαμηλού κόστους λύσεις όπως είναι τώρα τα F16 M2005 και είτε να συνεχίζει να τα εκσυγχρονίζει και να τα χρησιμοποιεί για τα επόμενα 10-20 χρόνια είτε αργότερα να τα αντικαθιστά με αντίστοιχης λογικής αεροσκάφη. Εκτός και κερδίσουμε το ΛΟΤΤΟ.
@chris
Αγαπητέ Chris,
Θα προτιμούσα να έχω έστω και μία Μοίρα F35, από μια Μοίρα F15 όταν οι απέναντι θα έχουν FOC με τα S400. Ο λόγος είναι γιατί τότε τα F15 δεν θα έχουν την πλήρη ελευθερία κινήσεων στο χώρο επιχειρήσεων, είτε είναι Αιγαίο, Κύπρος η Αν. Μεσόγειος. Τα S400 θα πρέπει να είναι ο πρώτος στόχος, πράγμα λίγο δύσκολο.
Αντίθετα, για το F35, το S400, δεν είναι τόσο μεγάλη απειλή όσο είναι για το F15. Το F35 μπορει να καταστρέψει τα S400, ως πρώτο κύμα, και μετά τα κέντρα ελέγχου, C4I, η το προεδρικό παλάτι εάν θες να κάνεις ένα ψυχολογικό πλήγμα. Όλα τα άλλα αεροσκάφη δεν μπορούν να το κάνουν.
Το μεγαλύτερο σφάλμα πού έκανε η Ελλάδα ήταν πού δεν έγινε μέλος στο F35, για $100 εκ. αν θυμάμαι καλά. Μπορεί να έχει προβλήματα αλλά είναι η αιχμή τής τεχνολογίας, όχι μία ιδέα ή πειραματικό αεροσκάφος, που όλοι οι άλλοι προσπαθούν να φτάσουν.
Φιλικά πάντα
Γιώργος
Dear Flight and Space,
I know the title is a hyperbole as DoD didn’t just make this decision today or yesterday and has nothing really to do with the corona virus as it was made much earlier. The original article states USAF and USN are funding the program with use of FY2020 funds. The Defense budget for FY2020 was signed in or about Oct 2019. The corona virus was not around, at least as much as we know, at that time.
DoD follows a Defense Acquisition System that has 3 parts, Acquisition Process (Management), JCIDS (Requirements), PPBE Funding). that really plans for long term (out to 25 years), mid term (out to 16 years) and short term (out to 6 years). In short, the Planning, Programming, Budgeting and Execution (PPBE) looks at a 6 year funding cycle, currently we are working on FY 21-26. The number of F35s to purchase today, was planned in 2015-16, programmed in 2017-18, and it was budgeted in 2019. Now in 2020 we are doing the Execution and you have 3-5 years to spend the funds. Once Congress ad then the President signs the Budget you have to Execute it. To cancel something, Congress has to approve it as Congress has the authority to appropriate funds.
If anyone is interested to learn more about this process and wants to quickly fall asleep at night, please see the following links:
http://acqnotes.com/acqnote/acquisitions/ppbe-overview
http://acqnotes.com/acqnote/acquisitions/ppbe-overview
Very Respectfully,
Yiorgos
Καλημέρα
Για όσους ενδιαφέρονται, τα συμβόλαια του Αμερικανικού ΥΠΑΜ για όλα τα όπλα / σώματα εδώ:
https://www.defense.gov/Newsroom/Contracts/
Και η ανακοίνωση για το συμβόλαιο στο οποίο γίνεται αναφορά στο άρθρο:
https://www.defense.gov/Newsroom/Contracts/Contract/Article/2132503/