Η φρεγάτα Darwin του αυστραλιανού Ναυτικού αποφασίστηκε τελικά να μην πουληθεί ως μεταχειρισμένη ή για παλιοσίδερα, αλλά να γίνει δωρεά στην Τασμανία προκειμένου να βυθιστεί σε μικρό βάθος και να μετατραπεί σε τεχνητό ύφαλο και να αξιοποιηθεί για τουριστικούς λόγους για καταδύσεις αναψυχής.
The retired HMAS Darwin has been offered to Tasmania as an artificial reef. This will leave the still in service Melbourne and Newcastle available for Poland's hoped for acquisition. pic.twitter.com/1pbo7aSaMF
— SeaWaves Magazine (@seawaves_mag) August 9, 2018
Οι υπόλοιπες φρεγάτες της κλάσης είχαν παρόμοια τύχη μέχρι στιγμής. Η Adelaide (FFG 01) βυθίστηκε ως τεχνητός ύφαλος τον Απρίλη του 2011, όπως κι η Canberra (FFG 02), δυο χρόνια νωρίτερα τον Οκτώβρη του 2009.
Η Sydney (FFG 03) πουλήθηκε για σκραπ το 2015. Η Darwin (FFG 04) όπως είδαμε θα βυθιστεί κι αυτή ως τεχνητός ύφαλος.
Απομένουν σε ενεργή υπηρεσία εν αναμονή απόσυρσης οι Melbourne (FFG 05) κι η Newcastle (FFG 06) που είναι και τα πιο πρόσφατα πλοία έχοντας μπει σε υπηρεσία το 1992 και 1993 αντίστοιχα.
Η Πολωνία είχε εκφράσει εδώ και καιρό ενδιαφέρον για την απόκτηση δυο σκαφών της κλάσης εμφανιζόμενη πρόθυμη να αναλάβει το κόστος γενναίας γενικής συντήρησης κι αναβάθμισης.
Τασμανία ή Τανζανία; 😀
Θεωρώ ότι θα τα πάρει η Πολωνία καθώς τα δυο τελευταία σκάφη της κλάσης έχουν ζωή ακόμα ενώ με την αντικατάσταση του παλαιού ραντάρ τους με ένα νεώτερο όπως έκαναν οι Τούρκοι με το smart s και την χρήση των ήδη πιστοποιημένων sm2 θα είναι πολύ αξιόμαχα πλοία. Κρίμα που δεν ενδιαφερθήκαμε και εμείς.
Ptisi θα ήθελα να ρωτήσω μήπως οι Αυστραλοί θα αφαιρέσουν τους εκ τοξευτές mk 41 για ν τους εγκαταστήσουν στα νέα hobart ;;
Το SMART-S Mk.2 δεν είναι ανώτερο σε εμβέλεια κοντά στα 500Km!!
Επίσης το ραντάρ τους είναι της τελευταίας έκδοσης AN/SPS-49A(V)1 και εκπέμπει στην μπάντα L. Το κακό είναι ότι δεν είναι 3D. νομίζω πάτως ότι μπορεί να την βγάλουν με το υπάρχον ραντάρ μέχρι το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής.
Πιο σημαντικό είναι η ενσωμάτωση των SM-2IIIB με κάποιο ανώτερο ίσως καταυγαστήρα ή ενσωμάτωση και δεύτερου νεότερου…
Μια χαρά ειναι και έτσι σε σχέση με τα πλοία που έχουμε πάντως. Τα μπορούσαμε να καβατζώσουμε και τα ανταλλακτικά από την 04 πριν γίνει τεχνητός ύφαλος.