18.9 C
Athens
Δευτέρα, 13 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑΝαύαρχος Rowden για τις MMSC: Είναι εξελιγμένο πλοίο, σαν ένα LCS Flight...

Ναύαρχος Rowden για τις MMSC: Είναι εξελιγμένο πλοίο, σαν ένα LCS Flight III

Άρθρο που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του ptisidiastima.com

Την περασμένη Τετάρτη το βράδυ, ενόψει της νέα διαδικτυακής συνέντευξης με έναν ακόμη επίσημο της Lockheed Martin, της 3ης κατά σειρά που συμμετείχε η ΠΤΗΣΗ και το ptisidiastima.com. Τη συνέντευξη έδωσε ο Ναύαρχος ε.α Thomas Rowden, Vice President for International Programs της Lockheed Martin, σχετικά με τις προτεινόμενες φρεγάτες MMSC για το Πολεμικό Ναυτικό. Καθώς οι ερωτήσεις που μπορέσαμε να κάνουμε ήταν λίγες, αλλά περιεκτικές, σας μεταφέρουμε επιγραμματικά όσα είπε ο Ναύαρχος για τις MMSC. Οι απαντήσεις και οι σημειώσεις μας περιλαμβάνουν κι όσα ρωτήθηκαν όχι μόνο από εμάς, αλλά και από τους υπόλοιπους αναλυτές και δημοσιογράφους που συμμετείχαν στην ενημέρωση.

Update: Ο Admiral (Ret’d) Thomas Rowden, Αντιπρόεδρος της Lockheed Martin, θα απαντήσει ερωτήσεις για τις MMSC. Τι ερωτήσεις θέλετε να του κάνουμε;

Πριν από αυτό, να αναφέρουμε πως ο Ναύαρχος μίλησε λίγο για το τι είχε κάνει πριν συνεργαστεί με την Lockheed Martin. Ανέφερε πως έχει πλεύσει στο Αιγαίο, και μίλησε για “επικίνδυνα νερά”. Συνεπώς γνωρίζει το πεδίο μάχης που θα λέγεται Αιγαίο, ενώ γνωρίζει και την Ανατολική Μεσόγειο. Συμμετείχε στην Ομάδα του USN που έβαλε τις δυο κλάσεις LCS σε υπηρεσία.

1. Η MMSC είναι μια εξέλιξη της LCS. Όπως το Arleigh Burke έχει φτάσει στο επίπεδο Flight III, η MMSC είναι ουσιαστικά ένα LCS Flight III.

2. H πρώτη ελληνική MMSC, αν επιλεγεί από το ΠΝ, θα είναι το 21 σκάφος της κλάσης (16 για το USN και άλλα 4 για τη Σαουδική Αραβία).

3. Το πλοίο είναι combat tested, combat proven, πλήρως αξιόπιστο.

4. Η MMSC έχει το COMBATSS-21, που είναι ουσιαστικά ένα AEGIS. To AEGIS είναι τοποθετημένο σε 111 (!) πλοία παγκοσμίως, και η ελληνική MMSC θα έχει ένα σύστημα που μπορεί να εξελιχθεί.

5. Δεν υπάρχει κάποια “Beast” Έκδοση (Beast Mode όπως το ανέφεραν αναγνώστες μας στα σχόλια, αν και η έκφραση χρησιμοποιείται μόνο για αεροσκάφη), αλλά το πλοίο σίγουρα μπορεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ΠΝ.

6. Σε κάθε περίπτωση, το πλοίο όπως έχει προσφερθεί θα έχει τις ίδιες διαστάσεις με το LCS, καθώς ενδεχόμενο συμβόλαιο θα προχωρήσει μέσω FMS. Συνεπώς, το πλοίο θα πρέπει να υπάρχει, έστω σαν βάση μόνο, στο USN. Ο οπλισμός/εξοπλισμός ναι, μπορεί να αλλάξει για να καλύπτει τις ανάγκες του ΠΝ (και ο οπλισμός θα είναι ανώτερος της σαουδαραβικής MMSC).

7. To Letter Of Request που πρέπει να σταλεί, για να έχουμε μια σαφή απάντηση σε κόστη, και Ενδιάμεση Λύση, ΔΕΝ είναι δεσμευτική. (Σημείωση ΠΤΗΣΗ: Αν σταλεί, το ΠΝ θα έχει μελετημένη απάντηση για την τελική διαμόρφωση των πλοίων, τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ και την Ενδιάμεση Λύση). Σύμφωνα με το Ναύαρχο, είναι πρόωρο να συζητήσουμε για την Τελική Διαμόρφωση των MMSC HN.

8. Σε ερώτηση του ΦΓΚ, που ανέφερε το γεγονός ότι μια MMSC HN, θα είναι η ναυαρχίδα του Στόλου, και δεν θα έχει κάλυψη από Αντιτορπιλικά και Καταδρομικά. Εκεί ο Rowden ανέφερε πως το Πλοίο είναι Multi Mission, μπορεί να βγει πολύ άνετα στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ ανέφερε ξεκάθαρα πως ένα από κομβικά πλεονεκτήματά του είναι το Interoperability (Διαλειτουργικότητα).

EXCLUSIVE: Interview with @depietro_joe, Lockheed Martin Vice President for MMSC-HN proposal in Hellenic Navy

9. Σε ερώτησή μας σχετικά με το Σόναρ, ο Rowden μετέφερε την προσωπική του εμπειρία. Έτσι λοιπό είναι πως υπάρχει εξέλιξη στον ASW αγώνα. Έχει διεξάγει πολλές ASW επιχειρήσεις, και με συρόμενα και με τρόπιδας σόναρ. Θεωρεί πως όταν κάνει ανθυποβρυχιακό πόλεμο, κι έχεις ενέργεια που πρέπει να ξοδέψεις για να εντοπίσεις ένα εχθρικό υποβρύχιο, το καλύτερο είναι να την διοχετεύσεις όλη μέσω του συρόμενου σόναρ. Τα συρόμενα σόναρ είναι πολύ καλύτερα από τα τρόπιδας. Συνεχάρη την επιλογή του ΠΝ για την αγορά των ελικοπτέρων MH-60R, καθώς τα θεωρεί το καλύτερο και ικανότερο μέσο ASW επιχειρήσεων.

10. Σχετικά με την επιβιωσιμότητα των πλοίων, και τα Level 1+. Ξεκαθάρισε πως το σκάφος είναι κατασκευασμένο από χάλυβα, και η υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Εξήγησε πως το αλουμίνιο στην υπερκατασκευές είναι πρακτική πολλών δεκαετιών, και πολλά αντιτορπιλικά, καταδρομικά και φρεγάτες του USN έχουν υπερκατασκευή από αλουμίνιο. Είπε επί λέξει πως το USN δεν “παίζει” με την ασφάλεια και τις ζωές των πληρωμάτων του, για τα βάλει να πολεμήσουν σε μη ασφαλή πλοία, ουσιαστικά θεωρώντας πως δεν υπάρχει θέμα επιβιωσιμότητας.

11. Έγιναν συναντήσεις με πολλές ελληνικές αμυντικές εταιρείες, και τα πλοία μπορούν να φτιαχτούν στην Ελλάδα. Η LM προσφέρει πλήρης ναυπήγηση στην Ελλάδα.

12. Τα πλεονεκτήματα της αμερικανικής πρότασης είναι η εμπειρία της εταιρείας στην κατασκευή πολεμικών πλοίων, αλλά και η δυνατότητα αγοράς από την Ελλάδα μέσω FMS.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Νομίζουμε πως έχουμε φτάσει στο “όριο” την έρευνα για τις MMSC. Ελπίζουμε και οι άλλες εταιρείες να κάνουν αντίστοιχες συνεντεύξεις, ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε σχετικές απαντήσεις.

Γιατί εξετάζουμε τις MMSC από τις ΗΠΑ, κι όχι τις FFG(X) Constellation ή τα DDG Areigh Burke; απαντάμε για τους αναγνώστες μας

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Διπλός εκτοξευτής RAM στις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ

Όπως φαίνεται ο εκσυγχρονισμός των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ βρίσκεται στα τελευταία στάδια για την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας. Από πλευράς Μεγάρου Μαξίμου, έχει γίνει...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Έτσι θα είναι οι εκσυγχρονισμένες φρεγάτες MEKO200HN

Όλα δείχνουν πως ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού θα προχωρήσει κανονικά. Παρά τα όποια προβλήματα έχουν παρουσιαστεί και την καθυστέρηση, είναι...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -