27.9 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΑυστραλία: το κόστος των νέων υποβρυχίων εκτοξεύεται κατά 10 δις

Αυστραλία: το κόστος των νέων υποβρυχίων εκτοξεύεται κατά 10 δις

Το υπουργείο Αμύνης της Αυστραλίας ενημέρωσε την επιτροπή οικονομικών υποθέσεων της Γερουσίας πως το τελικό κόστος ναυπήγησης των νέων υποβρυχίων θα φτάσει τα 89,700,000,000 δολάρια Αυστραλίας (περίπου 52.7 δισεκατομμύρια Ευρώ) με βάση τις τελευταίες τους εκτιμήσεις. Σε συτήν την τιμή δεν περιλαμβάνεται το κόστος υποστήριξης κύκλου ζωής που υπολογίζεται σήμερα στο ποσό των 145 δις δολαρίων Αυστραλίας.

Η διαφορά που παρατηρείται είναι μεγάλη, συγκρινόμενη με την εκτίμηση των 80 δις δολαρίων μόλις τον περασμένο Νοέμβριο. Οι εκπρόσωποι του υπουργείου ανέφεραν πως οι νέες τιμές έχουν να κάνουν με την αλλαγή παραγόντων, όπως οι νέα διαφορά σε χρεώσεις συναλλαγματικής αξίας, πληθωριστική διαφορά μεταξύ της τωρινής στιγμής και την ημερομηνίας που η ναυπήγηση των υποβρυχίων θα ξεκινήσει κλπ. Το δολάριο Αυστραλίας υποχώρησε σημαντικά τους τελευταίους μήνες έναντι άλλων ισχυρών νομισμάτων, όπως το Ευρώ, με αποτέλεσμα προγράμματα προμηθειών με γαλλικά ναυπηγεία να ανατραπούν οικονομικά.

Η Naval Group θα κατασκευάσει 12 υποβρύχια για την Αυστραλία, αξίας $36 δισεκατομμυρίων!

Οι εργασίες για την έναρξη ναυπήγησης των 12 νέων αυστραλιανών υποβρυχίων δεν αναμένεται να ξεκινήσουν ακόμα για αρκετά χρόνια και τα πλοία δεν θα ολοκληρωθούν μέχρι το 2034. Το πρόγραμμα υποβρυχίων της Αυστραλίας έχει τεθεί στο μικροσκόπιο ξανά στο παρελθόν, με την Αυστραλιανή κυβέρνηση έτοιμη να ακυρώσει τη συμφωνία λίγο πριν την ολοκλήρωσή της, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα. Η καθυστέρηση αυτή αφήνει το Ναυτικό της Αυστραλίας επικίνδυνα εκτεθειμένο έναντι των απειλών και προκλήσεων που αντιμετωπίζει.

Η νέα κλάση υποβρυχίων πρόκειται να αντικαταστήσει την κλάση υποβρυχίων “Collins”, η απόδοση των οποίων κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους υπήρξε τόσο απογοητευτική ώστε διεκδικούν ένα από πιο αποτυχημένα ναυτικά εξοπλιστικά προγράμματα του 20ού αιώνα.

Το υπουργείο Αμύνης της Αυστραλίας σκεφτόταν να αποχωρήσει από τη συμφωνία 50 δις για γαλλικά υποβρύχια

Τα υποβρύχια “Collins” ναυπηγήθηκαν στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και αναμενόταν να παροπλιστούν το 2016 αλλά η πορεία του προγράμματος αντικατάστασής τους δεν πάει καλά. Τώρα, το υπουργείο Αμύνης της Αυστραλίας σκέφτεται να εφαρμόσει εκσυγχρονισμό των “Collins” επιτρέποντάς τους να παραμείνουν σε υπηρεσία ως τα μέσα του 2030 οπότε θα αντικατασταθούν, ας ελπίσουμε, από τα νέα υποβρύχια.

Ήδη, η κυβέρνηση της Αυστραλίας δέχεται τα πυρά της αντιπολίτευσης για την απογοητευτική αυτή αύξηση των τιμών και καθυστερήσεις. Εκπρόσωποι της τελευταίας θυμήθηκαν πως η αρχική ακτίμηση ήθελε τα υποβρύχια να ολοκληρώνονται στα μέσα της δεκαετίας του 2020 με κόστος 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων (ΑUS) ενώ τώρα το κόστος ανέβηκε στα 90 δις με παράδοση του πρώτου πλοίου το 2034 και του τελευταίου περί τα μέσα της δεκαετίας του 2050. Αναλυτές δεν έχασαν την ευκαιρία να “χτυπήσουν” και άλλα αμφιλεγόμενα εξοπλιστικά προγράμματα, όπως το αξίας 10-15 δις δολαρίων πρόγραμμα προμήθειας 450 ΤΟΜΑ, που είναι σε εξέλιξη αλλά πολλοί τα θεωρούν “πολύ βαριά” για μάχη στο σαθρό έδαφος των νησιών του Ειρηνικού.

Πηγή

10 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
guest
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
nigozs
nigozs
4 years ago

Ούπς !

gdmast
gdmast
4 years ago

Γελάει ο κόσμος με τέτοια κόστη. Μιλάμε πλέον για παγκόσμια φούσκα τεραστίων διαστάσεων.

Chris
Chris
4 years ago
Reply to  gdmast

Μα δεν είναι μόνο τα κόστη μιλάμε παράδοση πρώτου 2034 και τελευταίου 2055. Σε 35 χρόνια από τώρα όταν θα είναι ήδη obsolete.

Daidalos
Daidalos
4 years ago

Τι μου θυμίζει αυτό; Α, ναι… τις Βelharra! Όσο περνάει ο καιρός ανεβαίνει η τιμή. Ας πρόσεχαν οι Αυστραλοί. Γενικά με τα υποβρύχια έχουν κάνει πολλές… πατάτες από τη δεκαετία του ’80.

komninos79
komninos79
4 years ago

Δηλαδή μιλάμε για περίπου 4,4 δις ευρώ ανά υποβρύχιο, μόνο για το κόστος ναυπήγησης! Οπότε η Ελλάδα μάλλον πρέπει να νιώθει τυχερή που πλήρωσε 2 δις ευρώ, για 4 υποβρύχια Type 214. Το λάθος των Αυστραλών είναι ότι έμπλεξαν με Γάλλους…

chriss8
chriss8
4 years ago
Reply to  komninos79

2 δις με τις μίζες including….

chikichiki
chikichiki
4 years ago

Αυτά είναι τιμές πυρηνοκίνητων και βάλε. Τι μπορεί να πληρώνουν με αυτά τα λεφτά;;;;

chriss8
chriss8
4 years ago

Εγώ κράτησα επίσης ότι θέλανε να παροπλίσουν υποβρύχια ηλικίας 26 χρονών…..

Stavrogin1
Stavrogin1
4 years ago

Υπολογισαν 50δις και τους βγηκαν 90. Αυτο αραγε ειναι η εξαίρεση ή ο κανονας στους εξοπλισμους;
*ενταξει υποχώρησε το Α. δολ… πόσο;
το συνολικο κοστος αποκτησης και υπηρεσιας ισούτε με 2.5 φορες το κοστος αγόρας περιπου. δηλ. 1 η αγορα + 1.5 ολη η υπηρεσία.
Αρα αν πχ Μπελλαρες 2.5δις αγορα (να τάφήσω;)…. τοτε +3.75 δις υπηρεσία. Συνολο ~6 δις /40ετη ή 150εκ./έτος μονο οι 2 φρεγατες….

ShadowMan
ShadowMan
4 years ago
Reply to  Stavrogin1

περίμενε γιατι στις μπελάρα λενε οτι στην τιμή που υπολογίζουμε (αυτό που μια μας λένε για 2.5 και μια για 3 δις) ειναι μέσα και FOS κάποιων ετών και αρχικό στοκ ανταλλακτικών αλλα΄και όπλα οπότε στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί να εφαρμοστεί ακριβώς ο κανόνας σου.
οπως λες και εσυ 150μ το χρόνο τα δυο πλοία…. δεν ειναι λογικό νούμερο απο καμιά πλευρά, για πλοίο μειωμένου πληρώματος λογω αυτοματισμών κιολας.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -