Το πολεμικό ναυτικό της Δημοκρατίας της Κορέας ανακοίνωσε πως ανακάλυψε σημαντικά ελατώματα σε τρία από τα εννέα υποβρύχια κλάσης “Son Won-il”, την τοπική εκδοχή των γερμανικής σχεδίασης Type 214 που υπηρετούν με το νοτιοκορεατικό, όπως και το ελληνικό ναυτικό.
Τα ελαττώματα εντοπίζονται, σύμφωνα με την ανακοίνωση, στις καλωδιώσεις του τμήματος μετατροπέα ισχύος, ένα από τα κεντρικά του συστήματος πρόωσης, ενώ αφορά τα 1ο, 5ο και 6ο πλοία που ναυπηγήθηκαν, συγκεκριμένα τα ROKS Son Won-il, ROKS Yoon Bong-gil και ROKS Yoo Gwan-soon. Τα υποβρύχια αυτά θα πρέπει περάσουν από μια περίπλοκη διαδικασία ανακατασκευής, που θα κρατήσει καθένα εκτός δράσης για τουλάχιστον τέσσερις μήνες, αποδυναμώνοντας σημαντικά τον υποβρυχιακό στόλο.

Μάλιστα τα τμήματα που εντοπίζονται οι ελαττωματικές καλωδιώσεις θα πρέπει να αφαιρεθούν και να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις του κατασκευαστή Siemens, καθώς για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας και περιορισμούς μεταφοράς τεχνολογίας, οι επισκευές δεν μπορούν να γίνουν στα κορεατικά ναυπηγεία. Έτσι, η μεταφορά δια θαλάσσης στη Γερμανία και η επιστροφή θα διαρκέσει άλλους δύο μήνες. Αυτό σημαίνει πως κάθε υποβρύχιο θα είναι εκτός δράσης για 6 συνολικά μήνες.
Η ανακάλυψη είναι πλήγμα στην μαχητική ετοιμότητα του κορεατικού στόλου, καθώς η κλάση “Son Won-il” θεωρείται κομβική για την αποτροπή έναντι της Βόρειας Κορέας. Τα σύγχρονα υποβρύχια Τ214 εξοπλισμένα με εγχώριας παραγωγής πυραύλους cruise τύπου Hyunmoo III μπορούν να πλήξουν στόχους έως και 1.000 χλμ. μακρυά. Για την ικανότητά τους αυτή, η κλάση “Son Won-il” θεωρείται το αντίδοτο στους κινητούς εκτοξευτές βαλλιστικών πυραύλων της Βόρειας Κορέας που αναπτύσσονται στην ενδοχώρα.
Ξεκινά η ναυπήγηση του δευτέρου νοτιοκορεατικού υποβρυχίου KSS-III
Η Νότια Κορέα έχει ήδη πληρώσει 7 δις γουόν (5,17 εκ. ευρώ) για να ξεκινήσει τις επισκευές στα υποβρύχια. Το πρώτο, το “Son Won-il” θα μπει στη ναυπηγική κλίνη τον Ιανουάριο ενώ οι εργασίες στα άλλα δύο (“Yoon Bong-gil” και “Yoo Gwan-soon”) θα ξεκινήσουν τον Αύγουστο και τον Φεβρουάριο του επομένου έτους αντίστοιχα. Τα προβλήματα με τα τμήματα μετατροπέων ισχύος παρουσιάστηκαν τον Ιανουάριο του 2021, όταν ένα υποβρύχιο ακινητοποιήθηκε μεσοπέλαγα και ρυμουλκήθηκε στη βάση του.