12 C
Athens
Παρασκευή, 26 Νοεμβρίου, 2021
Αρχική ΕΛΛΑΔΑ [email protected] του ΠΝ στο Αιγαίο το 2021; Κι όμως γίνεται...

[email protected] του ΠΝ στο Αιγαίο το 2021; Κι όμως γίνεται…

 

Αποτελεί κοινό μυστικό το γεγονός ότι το ΠΝ βρίσκεται από τις αρχές του χρόνου σε διαπραγματεύσεις με την Γαλλία και την Naval Group προκειμένου να αγοράσει δυο φρεγάτες FTI ([email protected]) για την ενίσχυση του Στόλου με δυο βασικές μονάδες, που μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα στο Αιγαίο. Από τα κατά καιρούς λεγόμενα των πολιτικών προϊσταμένων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έχει γίνει κατανοητό πως εκτός της αγοράς μέσω της επιστροφής χρημάτων από τα ομόλογα, η Ελλάδα προσπαθεί να τονώσει και την πολεμική ναυπηγική βιομηχανία.

Η Naval Group προτείνει την πώληση δυο φρεγατών FTI/[email protected] στην Ελλάδα

Αυτό θα είχε κάποιο νόημα, αν κάθονταν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, και αποφάσιζαν να κάνουν ένα ισχυρό ναυπηγικό πρόγραμμα, παρόμοιο με αυτό που υλοποιεί η Τουρκία για την ενίσχυση του δικού της Ναυτικού. Αυτό θα σήμαινε πλοία που θα αντικαθιστούσαν αρχικά τις 3 μη εκσυγχρονισμένες φρεγάτες Kortenaer, και αργότερα τις 6 εκσυγχρονισμένες, μέχρι και τις αρχές της δεκαετίας του 2030. Έτσι μπορεί να στηριχτεί αποτελεσματικά μια ναυπηγική βιομηχανία.

Αλλά με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες, αυτό δεν είναι δυνατόν να συμβεί. Συνεπώς το ΠΝ αναγκαστικά συνομιλεί για δυο πλοία, όπως άλλωστε αποκάλυψε και η ίδια η Naval Group. Σκέψεις για option συν 2 πλοία (2+2) δεν έχουν επιβεβαιωθεί, καθώς οι επιστροφές των ομολόγων επαρκούν για μόλις δυο πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες. Ο αμυντικός προϋπολογισμός πασχίζει να εξασφαλίσει λίγα χρήματα περισσότερα από τα 100 (ή 120) εκ. ευρώ προκειμένου να εκκινήσει ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ, όχι να βρει 1,5 με 2 δις προκειμένου να αγοραστούν δυο επιπλέον φρεγάτες.

[email protected] στο Αιγαίο. Θα φτάσουν έγκαιρα;

Οι μέχρι σήμερα πληροφορίες ανέφεραν πως η πρώτη [email protected] θα είναι διαθέσιμη το 2023. Πληροφορίες όμως από την εταιρεία αναφέρουν πως μια φρεγάτα, FREMM ή [email protected] χρειάζεται μόλις 18 ως 24 μήνες για την κατασκευή της. Οι 18 μήνες μετρούν από την κοπή του πρώτου μετάλλου, μέχρι και την ολοκλήρωσή της. Η Naval Group μπορεί να ενεργοποιήσει κι άλλες ναυπηγικές κλίνες, και σε περίπτωση που αυτό συμφωνηθεί, το ΠΝ θα μπορούσε να είχε την πρώτη του [email protected] εντός του 2021. Αρκεί βέβαια να παρθεί η πολιτική απόφαση, και φυσικά να βοηθήσει η γαλλική κυβέρνηση.

Ο λόγος που οι γαλλικές [email protected] δεν θα πέσουν στο νερό γρηγορότερα για τους Γάλλους, οφείλεται στον προγραμματισμό του Γαλλικού ΠΝ, και στην συμφωνία που έχει γίνει με την Naval Group. Η τελευταία έχει φροντίσει να έχει συνεχώς απασχολημένο το ναυπηγείο της, με τουλάχιστον ένα πλοίο υπό κατασκευή. Έτσι, δεν υπάρχουν χρονιές που το ναυπηγείο της θα σταματήσει να εργάζεται για πολλά χρόνια, χάρη στις ορθές, προγραμματισμένες κι ουχί σπασμωδικές αγορές των Γάλλων. Αυτό για τον προγραμματισμό, θα πρέπει να το δούμε κι εμείς κάποια στιγμή… Elementary my dear Watson.

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
tagg
tagg
3 years ago

Μακαρι να πανε ολα κατ ευχην, και μαζι με τις 2 μπελαρα να ερθουν ως “αντισταθμιστικα” δωρεαν
η με ελαχιστο κοστος, οι 2 λαφαγιετ και οσα περισσοτερα μιραζ 2000-5 φ που θα αποσυρθουν το 2020-21
Ξερουμε την τελικα διαμορφωση των μπελαρα κυριως στο αντιαεροπορικο κομματι?
16 συλβερ 43, και 16 συλβερ 50? Σε CIWS τι θα υπαρχει κατι η οχι?
Συλβερ 70 για σκαλπ? μαλλον απιθανο

ECG
ECG
3 years ago
Reply to  tagg

Γίνεται να μπουν silver 70…

το αν εχουμε τα λεφτά να αγορασουμε τους σκαλπ οταν τα υποβρύχια δεν εχουν τις τορπιλες που έπρεπε ειναι το ερώτημα όμως

Σε CIWS μπαινουν πολλα και το ΠΝ σιγουρα θα ζητήσει κατι… Δεν νομιζω να το αφησει γυμνό

Γιώργος
3 years ago
Reply to  tagg

Εξ όσων γνωρίζω, tag και ECG, δεν μπαίνει Α70 για Scalp αλλά 16 Α50 με δυνατότητα μέχρι και τον Aster τον 30 (ή καλύτερα για μένα τον Meteor VL) και 16 Α35, που θα προτιμούσα να παραγγελθούν με 16 Α43 στη θέση των δεύτερων για μεγαλύτερη τακτική ευχέρεια όπως να έχουν, με τα Α43, δυνατότητα επιπλέον μεταφοράς Aster (αλλά των 15 – αν και προσωπικά προτιμώ τον συνδυασμό Meteor στα Α50 και MICA στα Α43). Σαν CIWS Crotale, που διαθέτει και θερμικούς πυραύλους και πυροβόλο (κάνει δηλαδή τη δουλειά του RAM και του Phalanx 2 σε 1).
Το μέγα ζήτημα είναι στον κύριο αισθητήρα του σκάφους, το ραντάρ του δηλαδή το Sea Fire 500 και το κατά πόσο θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως στην ώρα του. Δεν φοβάμαι ότι θα είμαστε οι πρώτοι χρήστες του. Να υπογραφεί ότι δε θα εξαχθεί ποτέ στην Τουρκία με νοιάζει παραπάνω.

Stefanos
Stefanos
3 years ago
Reply to  Γιώργος

Σχετικά με τη φράση σου “Να υπογραφεί ότι δε θα εξαχθεί ποτέ στην Τουρκία με νοιάζει παραπάνω.”, αυτό, νομίζω, έχει γίνει και κατά την αγορά των SCALP.

aris32
aris32
3 years ago
Reply to  Γιώργος

με 32 κελια α50 θα ερθουν αν ερθουν . απο εκει και περα meteor vl ειναι ακομα στα χαρτια . mica ναι αλλα να μπουν σε αλλα κελια πλαινα στο υποστεγο του ελικοδρομιου με σκοπο να εχεις 32 κελια για αστερ30 . για ciws το καλυτερα ειναι searam ή ram . το πιο αποδοτικο ciws με πληρη καλυψη του πλοιου . επισης θα ηθελα το κυριος πυροβολο να ειναι μπορει να βαλει βληματα strales .
το sea fire εχει ολοκληρωθει .αυτη η αμφιβολια την ειχαμε οταν μας το προτειναν για τις fremm πριν 10 χρονια

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
3 years ago
Reply to  tagg

Mε ελάχιστο κόστος κάνα φουσκωτό σκάφος γίνεται. Φρεγάτες στελθ όχι.

Αν τις πάρουμε τα όπλα τους θα είναι πυροβόλο 76 χλστ, 24 Aster-30, 8 Scalp Navale, ΜU-90, Phalanx.

ECG
ECG
3 years ago

Παλι εμεις θα παρουμε το πρώτο πλοιο της κλάσης;

Καλύτερα όχι…

Οι belharra πρεπει να ειναι η μακροπροθεσμη λυση του ΠΝ. Η βραχυπροθεσμη για το μπαλωμα πρεπει να ειναι μεταχειρισμενες αλλιως τιποτα…

Γιώργος
3 years ago
Reply to  ECG

Μακροπρόθεσμο όταν μιλάμε για μόλις δύο χρόνια; Οι μεταχειρισμένες λογικά θα αντέξουν γύρω στην εικοσαετία ενώ οι καινούριες σαράντα. Έχει μία διαφορά.

ΓΑΤΑ
ΓΑΤΑ
3 years ago
Reply to  Γιώργος

Δεν εχει σημασια μονο το ποσα χρονια θα ειναι σε υπηρεσια , αλλα και ποσο αξιομαχες/διαθεσιμες θα ειναι μεσα σε αυτο το χρονικο διαστημα . Βλεπε πχ. μη εκσυγχρονισμενες S , ακομα σε υπηρεσια ειναι

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  ECG

Πάλι εμείς θα πάρουμε το πρώτο πλοίο, για να κάνουμε σεφτέ στο τύπο, τι μόνο στα 214 θα μείνουμε;

Αντώνης
Αντώνης
3 years ago
Reply to  Spirit

Για να είμαστε δίκαιοι, δεν είναι αντίστοιχες περιπτώσεις… Η Γερμανία, ουδέποτε πήρε 214. Τα είχε αποκλειστικά για εξαγωγή. Από την άλλη, η Γαλλία, θα πάρει η ίδια FTI. Άσε δε, που τα εν δυνάμει προβλήματα σε μια νέα σχεδίαση Υ/Β, είναι πολύ περισσότερα από αυτά ενός πλοίου επιφανείας…

GK
GK
3 years ago

Σιγουρα, η ναυπηγηση διαρκει 18 με 24 μηνες. Μονο που υπαρχει και το «μετά». Πρεπει να εχουμε υποψη οτι ενα σημαντικο μερος των συστηματων τοποθετειται κατοπιν που θελει τον χρονο τους. Επισης οι χρονοι για τις δοκιμες, πρεπει να συντελεστουν και αυτες πριν παραδοθει το πλοιο. Επισης πρεπει να γινει και η εκπαιδευση του πληρωματος. Απο πρακτικες του παρελθοντος και αυτη η φαση χρειαζεται περιπου 6 μηνες. Μονο μετα το πλοιο (με ενεργοποιημενη την εγγυηση του ναυπηγειου) ξεκινα τον αποπλου απο το ναυπηγειο μεχρι τον τελικο προορισμο. Συνηθως απο την υπογραφη μιας συμβασης και την ημερα καταβολης της προκαταβολης, χρειαζονται περιπου 4-5 χρονια μεχρι το πλοιο να παραδοθει στον «πελατη».
Δωρο αδωρο, λοιπον, το «2021»!

Φίλιππος
Φίλιππος
3 years ago

Μα ειλικρινά πιστεύετε ότι όντως μπορεί ένα τέτοιου είδους πρόγραμμα να τρέξει με αυτή την ταχύτητα για τα ελληνικά δεδομένα και χωρίς προβλήματα σε ένα πλοίο που είναι νέα κλάση;
Δεν μπορώ να πιστέψω πως η λύση του ΠΝ – την στιγμή που πραγματικά καίγεται για νέα πλοία – να είναι οι [email protected]
Too little – too late που λένε και οι αμερικάνοι. Πραγματικά θεωρώ πως αν τρέξει το πρόγραμμα, θα πρέπει να συνδυαστεί και με κάποιες μεταχειρισμένες Lafayette. Από την άλλη, εσείς γνωρίζετε καλύτερα…

Γιώργος
3 years ago

Θα έλεγα ότι ο στόχος είναι ή 4 La Fayette ή 4 [email protected] Θεωρώ δεν αντέχουμε και τις δύο ταυτόχρονα.

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  Γιώργος

δεν εχει το ένα θέμα με το άλλο, La Fayette μόνο δύο διαθεσιμές υπάρχουν και χρειάζονται εκτεταμένο εκσυγχρονισμό για να ενταχθούν στον ΠΝ.

aris32
aris32
3 years ago
Reply to  Spirit

εκσυχρονισμο δεν χρειαζονται . ειναι ανωτερες των των μη εκσυχρονισμενων s . αν τις εκσυχρονισεις απλα θα βαλεις σοναρ γαστρας και θα τοποθετησεις sylver a43 . στην δικια μας περιπτωση θα αλλαξει το κυριο πυροβολο και το ciws σε φαλανξ

Fingolfin
Fingolfin
3 years ago

Η προσπάθεια είναι να εμπλακεί όσο μπορεί η ελληνική αμυντική βιομηχανία (ιδιωτικές εταιρείες) και όχι τα ελληνικά ναυπηγεία. Η ναυπήγηση τους θα πρέπει να γίνει στη Γαλλία αν θέλουμε να τις δούμε σύντομα, δηλαδή το 2021 με τη συμπλήρωση 200 ετών από την ελληνική επανάσταση.
Τα ελληνικά ναυπηγεία ας πωληθούν πρώτα και μετά ας ναυπηγήσουν άλλες 3 Roussen ή κάποια κορβέτα (ανάλογα ποιός θα τα πάρει) ίσως και τις υπόλοιπες 2 Belharra.

Γιαννης
Γιαννης
3 years ago

mirage MONO!!!!!!

βαγγελης
βαγγελης
3 years ago

ανταλακτικα θα παρουμε η θα τα κλαψουμε σαν τα μιραζ?

Agnostosependytis
Agnostosependytis
3 years ago

Ωχωχ θέμα Μπελάρα Σάββατο, πάρτυ θα γίνει όλο το ΣΚ…

Το μόνο που θα έλεγα εδώ είναι ότι η ιστορία με τις επιστροφές από τα ομόλογα έχει ειπωθεί πολλές φορές, αλλα κάτω από λάθος διάσταση.
Οι ευρωπαίοι που έβγαλαν κέρδη γιατί πήραν τα ελληνικά ομόλογα των εταιρειών των χωρών τους με συνέπεια να μην υποστούν κούρεμα και να πληρωθούν στο 100% είχε συμφωνηθεί να πληρώσουν τα υπερκέρδη στην Ελλάδα. Πουθενά δεν συμφωνήθηκε κάποια υποχρέωση αγοράς κάτι δικού τους εκ μέρους μας, άρα τα λεφτά αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπου θελουμε και όχι μόνο όπλα και μάλιστα από την χώρα που μας επέστρεψε τα λεφτά.

Όποτε αν θελουμε τα δίνουμε για επενδύσεις, συντάξεις, πληρωμές δανείων κτλ κτλ. Γιατί το δέσαμε ότι θα παν εκεί; Δεν ισχύει, είναι δυνατό, δεν είναι υποχρεωτικό.
Όμως υπάρχει ένα αμυντικό budget για το ΠΝ που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή σε δόσεις σε 10 χρόνια.

Το 2021 αποκλείεται όπως και να έχει ας μην ονειρευόμαστε εκτός και αν φάμε τα έξοδα ανάπτυξης και τις αρχικές αστοχίες στην μάπα και εδώ όπως με τα υποβρύχια, τα ΛΕΟ κτλ

Silent Arrow
Silent Arrow
3 years ago

Αντι να μαθαινουμε απο τον προγραμματισμο των Βρετανων, Ολλανδων, Γαλλων, εμεις μια ζωη χυμα θα ειμαστε. Ειναι στο DNA μας. Αν υπηρχε ο στοιχειωδης προγραμματισμος το ΠΝ (και οχι μονο) θα ετρεχε προγραμμα ναυπηγησης 6 σκαφων και για να συμπληρωσει αριθμο θα αγοραζε μεταχειρισμενο υλικο.

Τωρα για τις Belharra καλη σχεδιαση, αρκετοι χωροι, μεγαλη αυτονομια, μικρο πληρωμα, αν και στο εκτοπισμα το ΠΝ μας εχεις συνηθισει σε πλοια ~3500 τονων και οχι 4000+. Οι Γαλλοι ΔΕΝ προωθουν τη φρεγατα (οχι κορβετα) Gowind 3100 τονων της Μαλαισιας (Maharaja Lela-class frigate) που ειναι πιο οικονομικη για εμας.

Παντως το ραντερ AESA με εμβελεια 500 (!!!) km ειναι game changer. Οι ενοπλες δυναμεις αποκτουν κινητα επιτηρητηρια θαλλασσης και μπορουν να εχουν εικονα τι γινεται σε θαλασσα και αερα παντου. Η τελευταια σχεδιαση της Belharra τη θελει να μπορει να φερει 2 Sylver A50 και 2 Sylver A70 (ή 4 Sylver A50) με 76mm πυροβολο μπροστα. Το θεμα ειναι τι λεφτα εχουμε… Ισως πρεπει να κινηθουμε πιο οικονομικα. Δηλαδη:

α) Ξεχναμε τους Scalp Naval και ασχολουμαστε λιγο με τους uφισταμενους Scalp των Mirage.
β) Ξεχναμε τους Aster 15 μιας και η Ιταλια θα τους αντικαταστησει με CAMM-ER.
γ) Ζηταμε τα σκαφη να ερθουν με τα 32 κελια ετοιμα ως υποδομη, οχι ομως με τον αντιστοιχο αριθμο οπλων. Ουτως ή αλλως τρια συμβολαια θα υπογραψουμε: ενα με την Naval Group για τα σκαφη αυτα καθ’ αυτα, ενα με την MBDA για οπλα και ενα ξεχωριστο για τορπιλες.
δ) Τωρα για οπλα ας ζητησουμε για αρχη 32 CAMM-ER για καθε πλοιο (μπαινουν μονο σε Sylver A50 και πανω) και τους ASTER-30 αστους και βλεπουμε. Το σιγουρο ειναι οι οι Γαλλοι δινουν Aster, Camm & Mica, για CAMM – ER αγνωστο. Αν δεν δινουν CAMM-ER εστω CAMM. Οι CAMM και CAMM-ER ειναι quad packed και δεσμευουν μονο 8 κελια (32 πυραυλοι ανα πλοιο) αφηνοντας τα αλλα 24 κελια ελευθερα για το μελλον. Εχοντας αφησει για πολλα ετη τα Leo 2 χωρις πυρομαχικα, τα υποβρυχια χωρις τορπιλες, ας αφησουμε προς το παρον και τις Belharra χωρις Aster 30… παλιοσειρες αλλωστε.

Ξεκιναμε με δυο σκαφη και βλεπουμε… Τα υπολοιπα 2 μπορουν να γινουν ακομα πιο οικονομικα με μονο 16 κελια Sylver A50 και 127mm πυροβολο μπροστα ως φρεγατα πολλαπολων ρολων χωρις την αυξημενη ικανοτητα AAW.

ECG
ECG
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Δυο πραγματα να πουμε ομως:

1) Δεν ειναι οτι οι Γαλλοι δεν προωθουν τις gowind που ειναι πιο οικονομικες… μπορουν να εχουν τη μιση τιμη και βαλε απο τις belharra αλλα και οι δυνατότητες τους δεν συγκρίνονται. Το ΠΝ ψαχνει για πλοια AAW. Τις gowind θα τις επαιρνε μονο για να κρατησει μια οροφη πλοιων καθως δεν γινεται να αντικαταστησει τα υπαρχοντα στο μελλον με αναλογια 1:1 με αλλες φρεγατες…

2) Θα στο χαλάσω αλλα οταν τα ρανταρ λενε 500 km εμβελεια ρανταρ εννοούν για εναεριους στοχους σε υψηλό υψόμετρο… κανενα ρανταρ πανω σε πλοιο δεν μπορει να δει πανω απο 70-80 χλμ λογω καμπυλοτητας της γης (υπαρχουν καποια ρανταρ που μπορουν να το κανουν αλλα δεν εχουν γινει δημοφιλη).

Τα μονα ρανταρ που ειναι για επιτηρηση σε τοσο μεγαλες αποσταεις ειναι τα erieye… και γι αυτο αλλωστε τα έχουμε…

ECG
ECG
3 years ago
Reply to  ECG

Συγγνωμη δεν εγινα πληρως κατανοητός… τα 70-80 χλμ ειναι για στόχους επιφανείας…

Silent Arrow
Silent Arrow
3 years ago
Reply to  ECG

1) Αλλο η κορβετα gowind 2500 και αλλο η φρεγατα gowind 3100.
2) Εννοειται για εναεριους στοχους.

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  ECG

Οι Belharra δεν ειναι καθαρά πλοία AAW αλλά λόγω των δυνατοτήτων τους Seafire 500, ειναι φρεγάτα πολλαπλών ρόλων με έμφαση στον αντιαεροπορικό τομέα.

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Και αυτα θα πληρωθουν με ποιο τροπο ακριβως?

Silent Arrow
Silent Arrow
3 years ago
Reply to  Shadowfax

Δεν ξερω πραγματικα. Υπαρχει δομικο προβλημα στην οικονομια της Ελλαδας, ο κοσμος δυσκολευεται να βρει θεση εργασιας και οι αμυντικοι εξοπλισμοι ειναι ονειρο θερινος νυκτος. Απο την αλλη πλευρα τα τελευταια 15 χρονια ολοι εχουν εγκαταλειψει το χωρο της αμυνας και φοβαμαι οτι περιμενουμε τα Ημια 2 για να βαλουμε για αλλη μια φορα μυαλο για το πως πρεπει να κανουμε προγραμματισμο.

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

H απαντηση ειναι απλη…
Οταν εισαι σε δυσκολη γεωπολιτικη θεση φροντιζεις να τελειωσεις με τις επιτροπειες και τα μνημονια οσο το δυνατον συντομοτερα… ΚΑι απ’οτι φαινεται οι καθ’υλην αρμοδιοι δεν το εχουν αντιληφθει αυτο, μια και τα τελευταια χρονια περασαν κυβερνησεις ολων των αποχρωσεων…
Το μεγαλυτερο εγκλημα ομως που συνεχιζει να συντελειται, ειναι που δεν μπορουν να συνεννοηθουν 5 ανθρωποι να παμε παρακατω…
Οπως δεν εχει γινει και τιποτα με την ΑΟΖ…
Μετα απο 9 χρονια ειμαστε ακομα αποκλεισμενοι απο τις αγορες, η οικονομια δεν λεει να βρει τον βηματισμο της, και η εκαστοτε αντιπολιτευση πετροβολει την εκαστοτε κυβερνηση…
Και το παραδειγμα της Κυπρου 18 Σεπτεμβρίου 2018…
Η Κυπρος τρεχει με οικονομια 4,5%, η ΕΚΤ ξαναγοραζει τα ομολογα τους, και δανειστηκαν 1,5δις με 2,4% …
Το βιβλίο προσφορών έκλεισε στις 11:00 ώρα Λονδίνου, με το τελικό ποσό να ανέρχεται στο €5.675δισ. και περισσότερους από 279 διαφορετικούς επενδυτές να συμμετέχουν στην συναλλαγή, και αποτελεί το μεγαλύτερο ποσό προσφορών που έχει εξασφαλίσει η Κυπριακή Δημοκρατία από την επιστροφή της στις αγορές τον Ιούνιο του 2014…

Silent Arrow
Silent Arrow
3 years ago
Reply to  Shadowfax

Φιλε Shadowfax ολη αυτη η ιστορια εχει και ενα καλο. Εξηγω τι εννοω:
Οσοι κυβερνησαν απο ολο το φασμα του πολιτικου τοξου χρησιμοποιησαν πολυ σκληρη γλωσσα για να ανεβουν στην εξουσια. Εμφανιζονταν ολοι ως εθνοσωτηρες κατηγορωντας τους υπολοιπους ως προδοτες. Αυτο διχαζε τον Ελληνικο Λαο. Μετα την παταγωδη αποτυχια ΟΛΩΝ να λυσουν το δομικο οικονομικο προβλημα της χωρας, ο κοσμος αποδεκτηκε την πραγματικοτητα: η χωρα εχει προβλημα, τελεια και παυλα. Χαθηκαν ωστοσο 10 χρονια, για τις μελλοντικες γεννιες ομως η παρουσα δεκαετια θα ειναι παραδειγμα προς αποφυγη οταν το εθνος ειναι αντιμετωπο με δυσκολες καταστασεις. Νομιζω σε πολιτικο επιπεδο εχουν κατεβει οι τονοι, τα προβληματα βιοπορισμου εχουν εκτοξευθει και για αυτο φταιμε ολοι για την ανωριμοτητα που δειξαμε.

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Shadowfax

Συμφωνω… Αρκει το παθημα να γινεται μαθημα…
Για την γεννια που χαθηκε μαλιστα δεν υπαρχει καμια συγχωρεση τουλαχιστον απο μενα… Ευχομαι να μην χαθει και αλλη ετσι οπως παμε…
Σε πολιτικο επιπεδο δεν βλεπω να κατεβηκαν οι τονοι…
Θα αναφερθω σε ενα σχολιο καποιου ανθρωπου εδω μεσα, που δεν ξεκολαει απο το μυαλο μου καιρο τωρα…
“Μπροστά στα απανθρακωμένα πτώματα βρίσκεται ολόγυμνη η εθνική μας κατάντια και ανικανότητα να πράξουμε ακόμα και το αυτονόητο.”

βαγγελης
βαγγελης
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

υπαρχουν τα λεφτα το προβλημα ειναι διπλο δηλαδη το τι δινεις μπροστα κ τι διευκολυνσεις εχεις μετα.κ το μεγαλο προβλημα ειναι οτι τα 2 μεσα υπεροχης δηλαδη πν και πα εχουν προβληματα παλαιοτητας κ εκει ειναι το θεμα οι οροφες.οσο για το σξ αστα κλαφτα.

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago

Οταν λες λεφτα υπαρχουν (για μην γινουμε γραφικοι σαν καποιο γνωστο)…!?

βαγγελης
βαγγελης
3 years ago

υπαρχουν κονδυλια που μπορουν να χρησιμοποιηθουν απο τον προυπολογισμο (κατι ετερειες 1 ατομου κλπ) μειον το ποσο της ερτ κ.α. επισης και το υπεθα θα επρεπε τα ανενεργα στρατοπεδα να τα εκποιηση η ενικοιαση και τα λεφτα να πανε σε εξοπλισμους της χωρας. το θεμα ειναι τι θελει η καθε ετερεια μπροστα και τι εκπτωσεις μας κανουν δηλαδη θελλουμε 4 fti κοστος 3δις ποσα θα δωσουμε μπροστα και ποσα σε βαθος χρονου αν δεν μπορουμε ουτε τα απλα καλυτερα να κλεισουμε τα παντα δεν εχει νοημα να ασχολουμαστε με την αμυνα.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

To πρόβλημα με τις Gowind της Μαλαισίας είναι ότι φέρουν μόνο 16 αντιαεροπορικούς πυραύλους. Είναι λίγοι.
Μια φρεγάτα που να καλύπτει τις ανάγκες μας θα πρέπει να φέρει 32 ή και περισσότερους α/α πυραύλους.
Σε ότι αφορά τους γάλλους αυτοί λένε πως χρηματοδοτούν μόνο την αγορά πλοίων κλάσης FTI.

Γνώμη μου είναι πως αντί να φορτονώμαστε νέους τύπους α/α πυραύλων (π.χ CAMM, Aster-30) να συνεχίσουμε με ESSM και ένα πιο οικονομικό πλοίο όπως την γερμανική ΜΕΚΟ Α-200.

Σε ότι αφορά π.χ τους Άγγλους έχουν την οργάνωση στο αίμα τους σε αντίθεση με εμάς που είμαστε από την φύση μας ανοργάνωτοι.

Spirit
Spirit
3 years ago

Πάλι τα ίδια, δεν μπορεις να καταλάβεις ότι το τι θα επιλέξεις στα sylver είναι επιλογή του κάθε αγοραστεί ναι ή όχι; Το τι sylver θα επιλέξεις και με τι θα τα γεμίσεις ειναι ανάλογα με τις ανάγκες και την τσέπη σου…

Αντώνης
Αντώνης
3 years ago

Οι gowind της Μαλαισίας, έχουν πρόβλεψη για παραπάνω κελιά (λογικά 32), σύμφωνα και με το ναυπηγείο. Σημαντικές πληροφορίες για το θέμα κελιών και δυνατοτήτων επιμήκυνσης σε gowind/belharra, έχει παραθέσει ο Νικολάκης Εφέντης. Δεν κάνει κακό να διαβάζεις και κάτι που και που… Για τις φθηνότερες A200, έχουν πουληθεί μήπως πουθενά με sm-2/essm/apar και γνωρίζεις και τιμή (με όλα όπως αρεσκεσαι να γράφεις, δηλαδή υποστήριξη, πυραύλους, εκπαίδευση, υποδομές κλπ); Το να βγάζεις φθηνότερες τις A200, βασιζόμενος σε αρκετά παλαιότερα συμβόλαια, με πολύ χειρότερους αισθητήρες και πυραύλους σημείου, είναι άλμα λογικής.

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
3 years ago
Reply to  Αντώνης

Όπως και να έχει η κάθε MEKO A-200 με το οπλισμό και όλα τα παρελκόμενα αποκλείεται να μας κοστίσει 1 δις.
Δεν θα έχουν SM-2 αλλά 32 ESSM Block-2.

Αντώνης
Αντώνης
3 years ago

Το ναυτικό δεν ήταν που είχε φαγωθεί για αεράμυνα περιοχής; Εσύ δεν μετέφερες το ότι πχ η gowind(ποια εκδοχή της άραγε;) δεν μας κάνει(το πόσο βλακώδες είναι αυτό, εντός του ευρύτερου πλαισίου που περιλαμβάνει τις 40χρονες S, το έχω αναφέρει πολλάκις). Αν δεν θέλει κάτι τέτοιο και θέλει φρεγάτα γενικής χρήσης, προφανώς και υπάρχουν πολλές επιλογές(SIGMA, GOWIND 3100+, MEKO A200 κλπ). Για πολιτικούς λόγους όμως(μιας και αρέσκεσαι να τους μνημονεύεις συνέχεια), τη δεδομένη στιγμή, δεν νομίζω να υπήρχε τύχη σε οποιαδήποτε γερμανική πρόταση. Πριν όμως εξετάσουμε ανταγωνιστικά τις όποιες πιθανές λύσεις, θα πρέπει να αποφασίσουμε τι ζητάμε. Το να ‘τουμπανιάζουμε’ ένα σκάφος, αυξάνοντας το κόστος του και μετά να λέμε η τάδε σχεδίαση είναι πιο φθηνή, είναι σαν να πηγαίνουμε σε αντιπροσωπία mercedes και αφού δημιουργήσουμε προσφορά με τα μισά extras, να φύγουμε μουρμουρίζοντας και να μπούμε σε αντιπροσωπία ford, αποφασίζοντας ότι θα πάρουμε fiesta επειδή είναι πιο vfm… Στο δια ταύτα, πάντα πετάς τη μπάλα στην εξέδρα… Λες ότι η Α-200 δεν θα πάει 1 δις το πλοίο με όλα(αλλά δεν προσφέρει σε καμία περίπτωση τις δυνατότητες των belharra), όταν θα μπορούσα να πω πως και η GOWIND των 114 m με 16 κελιά(mk41) και μέχρι 64 ESSM BlockII μαζί με 127άρι, θα βγει φθηνότερη από τη πρώτη ή αντίστοιχα, μια belharra, χωρίς MdCN και με NS-200 αντί SF-500 θα έβγαινε μία ή άλλη. Γιατί ντε και ναι, πρέπει να κοιτάξουμε γερμανικά πλοία;

Spirit
Spirit
3 years ago

Αυτό με τα γερμανικά γιατί το λέτε; Στα καλύτερα τους ειναι Αλέξης Άγγελλα;

G
G
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Απο τον πολυ προγραμματισμο ψαχνουν ολλανδοι γερμανοι σουηδοι και βρετανοι κανα πλοιο σε λειτουργία να βαλουν οταν περναει ρωσικο.?( Τα ιδια χαλια και οι αεροποριες τους) Τουλάχιστον εμεις εχουμε πλοια και αεροσκάφη

Thras
Thras
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Aν δεν πάρουμε τους Aster30 εξαρχής θα παρακαλάς 15 χρόνια μετά να αγοραστούν, όπως σωστά αναφέρεις για Leo2 και Τ214. Ας μην κάνουμε πάλι τα ίδια λάθη! Αν δώσουμε 550 εκ (τιμή εκτίμησης) για το κάθε πλοίο όπως το περιγράφεις, ας δώσουμε και 3,5*24=84 εκ ακόμα για να έχουμε ικανότητα Α/Α περιοχής. Διαφορετικά θα έχουμε φρεγάτα με ικανότητα Α/Α περιοχής χωρίς την ικανοτητα καθεαυτή!!!
Ελπίζω κανείς να μην προτείνει τέτοιες αλχημίες γιατί οι πολιτικοί τις λατρεύουν όπως έχουμε διαπιστώσει στο πρόσφατο παρελθόν…

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Εφόσον ένα περιστρεφόμενο ραντάρ μπορεί να τοποθετηθεί στις Gowind, απο εκεί και πέρα μπορουν να έχουν σε μεγάλο ποσοστό κοινό εξοπλισμό…

Το ερώτημα για μένα είναι ποιος θα χρηματοδοτήσει τις 2 Belharra και με τι όρους τελικά… γιατί αυτά που ακούμε για τα ομόλογα είναι παπατζιλίκια των γνωστών παραμυθάδων κατά την γνώμη.

Αυτό που μπορεί να ισχύει είναι ότι οι Γάλλοι μπορεί να εγκρίνουν δανεισμό για δύο Belharra, αλλά εδώ το ερώτημα είναι αυτά τα χρήματα μπορούν πάνε αποκλειστικά στις Belharra και κατά δεύτερο αν αξίζει τόσο μεγάλο κόστος για νέες υποδομές μόνο για δύο πλοία…

Silent Arrow
Silent Arrow
3 years ago
Reply to  Spirit

Spirit τι προτεινεις για το ΠΝ? Τεσσερα σκαφη Gowind 3100 με 32 CAMM ER & 32 CAMM (2 εκτοξευτηρες A50 των 8 κελιων = συνολο 16 κελια) βγαινουν περιπου ~2 δις ευρω. Εμενα μου φαινεται καλη λυση εστω και χωρις ραντας AESA.

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  Silent Arrow

Την άποψη μου την έχω πει το ΠΝ θέλει νέα πλοία και σημαντικό αριθμό, όπως έχω πει όποιος χρηματοδοτήσει παίρνει και το συμβόλαιο ενός πλοίου πέριξ των 500εκ. για 8+4 μονάδες σταδιακά σε βάθος δεκαετίας

tagg
tagg
3 years ago

Με μια μπελαρα στον αγιο ευστρατιο και μια πισω απο την ικαρια εχεις 32 πυραυλους αστηρ 30 που καλυπτουν σχεδον ολο το αιγαιο, και με τις 6 πυροβολαρχιες πατριοτ δεν νομιζω να μπορει να περασει τουρκικο 16αρι η γιλντιριμ η σομ (αμφιβολου αποτελεσματικοτητας ετσι κι αλλιως)
Αντιθετα η δικια τους αντιαεροπορικη ομπρελα ειναι της πλακας ακομα (γι αυτο θελουν και τους S-400)
Αν ειχαμε 300 σκαλπ (και περισσοτερα μιραζ φυσικα) αντι για 100 μονο να τους ριξουμε με τη μια θα τους στελναμε στο μεσαιωνα
Οι TF 100 που εχουν ξεκινησει να φτιαχνουν δεν συγκρινονται με τις μπελαρα και τους αστηρ 30
Οι TF 2000 που θα ειναι μεγαλες αντιαεροπορικες ειναι ακομα “μακετο” σαν το TFX

sotbak
sotbak
3 years ago
Reply to  tagg

άντε,……. μας ανέβασες το Σ/Κ με την αισιοδοξία σου, μακάρι να είναι έτσι.

Thras
Thras
3 years ago
Reply to  tagg

Πολύ σωστά! Είναι επιτακτική ανάγκη να επενδύσουμε περισσότερο σε βαλιστικά συστήματα, ώστε να μπορούμε να χτυπάμε βαθιά στο έδαφος του εχθρού με ασφάλεια.

MisCo
MisCo
3 years ago
Reply to  tagg

32 τεμάχια, δεν ειναι πολλά… 1 ζευγος αντιστοιχει σε 1 αεροπλάνο, και δεν ειναι και σίγουρο οτι θα το χτυπησεις. Σε μια καλη επιθεση κορεσμού (θα ναι και στοχος υψηλης αξίας αλλωστε) μπορεί να ξεμείνει απο πυραύλους. Δεν σου λεω οτι ειναι λίγα, απλά δεν ειναι πολλά. Απο εκει και πέρα ας ελπίσουμε οι Μπελχαρες να μην ειναι μονο 2, γιατι θα εχουμε πετάξει τα λεφτά μας. 4 κατ ελάχιστον ή τιποτα. Ας κοψουν λαιμο και οι δικοι μας και οι Γαλλοι και ας τα βρουνε καπως στα λεφτα για 4.

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
3 years ago
Reply to  MisCo

@ MisCo
Kανενα πλοιο δε θα επιχειρει μονο του.
Το πιο απλο σχημα (1 bellhara+1 Meko) θα εχουν 48 βληματα ,4 ciws,2 πυροβολα, ηλεκτρονικα αντιμετρα και decoy launchers .
Αν κολλησεις και μια SV θα προσθεσεις ενα ΟΤΟ και 21 Ram.
Δεν περναει τιποτα απο anti-ship missiles.

Κώστας
Κώστας
3 years ago

Έτσι κι αλλιώς σύντομα θα γίνουν εκλογές θα χάσει ο τσίπρας και θα έρθει ο Μητσοτάκης.
Και μετά οι Γάλλοι θα πάρουν το τρίτο το μακρύτερο.
Ψωνίζουμε μόνο από Γερμανούς.

sotbak
sotbak
3 years ago
Reply to  Κώστας

xaxaxaxaxa!!!!!!!!!!!!!! είσαι φοβερός!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CK
CK
3 years ago

Ονειροβατούμε [email protected]

Υπάρχει απόφαση του Eurogroup που να εγκρίνει τέτοια χρηματοδότηση?

Η υπάρχουσα απόφαση μιλάει για επιστροφές κερδών ανά εξάμηνο αν τηρούμε τα συμφωνημένα και προς αποληρωμή του χρέους η προς επενδύσεις

Που λέει για ενίσχυση των γαλλικών ναυπηγείων?

Το παραμυθάκι αυτό έχει τραβήξει πολύ και αποπροσανατολίζει

MisCo
MisCo
3 years ago
Reply to  CK

Λέτε οι Γάλλοι να στελνουν μπρος πισω αντιπροσωπειες στο Υπουργειο Αμύνης για να περνάει η ώρα? Αν δεν ειχαν και αυτοί κάτι κατα νου, δεν νομιζω οτι θα εμπαιναν στον κοπο να πιασουν μπιζνα με ενα πτώμα (οικονομικα μιλωντας). Το ιδιο και η Lockheed Martin που θελει να χωθει στις Meko.

Λεφτά θα βρεθουν με τον ενα η τον αλλο τρόπο. Τώρα το κατα ποσο ολοκληρωμενα κάνουμε την δουλεια μας, ειναι μια αλλη ιστορια.

agnostosependytis
agnostosependytis
3 years ago

Αν σκεφτεί κάποιος πόσο πήρε να αποφασισθεί μια απλή αναβάθμιση F-16 που ήταν τεράστια αναβάθμιση με κόστος λίγο πάνω από μια Μπελάρα, και δεν έχει πάει ακόμη αεροπλάνο στην Αμερική, φαντάσου πόσο θα πάρει να παραλάβουμε αυτές.

Για 2023-2025 τις βλέπω, το θέμα είναι πως μπαλώνουμε την τρύπα ως τότε, πχ αν μας έδιναν φτηνά τις Λαφαγιέτ, πόσο μπορούμε να τις “πειράξουμε” με τυχόν πατέντες μας για να τις φορτώσουμε οπλικά και με τα σωστά ραντάρ? Υποθέτω οι Γάλλοι δεν τρελαίνονται να τις κρατήσουν οπότε θα ερχόταν γρήγορα.

Αν νοικιάζαμε για μερικά χρόνια, κοψοχρονιά μερικές Tico που διαβάζω ότι αποσύρονται?

Καμιά Fremm από τους Ιταλούς? (όλο για Γάλλους μιλάμε, αλλά έχουν και οι Ιταλοί, και δεν βλέπω να τις πολυχρησιμοποιούν, τώρα που αντιμετωπίζουν και προβληματάκια?)

Nicolas
Nicolas
3 years ago

Οι μονες τικο που εχουν αποσυρθει ειναι οι αρχικες με τον μονο εκτοξευτη που αμα δεις φωτογραφιες ειναι σε μαυρο χαλι καννιβαλισμενες για τα υπολοιπα πλοια.οι εκσυγχρονισμένες θα θα φυγουν απο το 22 και μετα με αποφαση του κονγκρεσσου

Κωστας πατριωτης

Κι αλλο χρεος για τον δυστυχισμενο λαο ; Στα συσιτια ειμαστε, θα μας τα κοψουν κι αυτα ;

MisCo
MisCo
3 years ago

Αυτός ειναι και ενας μεγάλος κυνδινος τον οποιο θετεται. Να ζουμε πολεμικες συνθηκες (συσσιτια, πεινα) λογω εξοπλισμών ή να ζησουμε πολεμικές συνθηκες λογω ΜΗ εξοπλισμών. Θα πρεπει να βρεθει η χρυση τομή και να σταματησει η καθε μερια να λεει τα δικά της σαν να ειναι η υπαρξη του κράτους πραγμα μονοδιαστατο.

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  MisCo

Οι εξοπλισμοι ηταν η κορυφη του παγοβουνου για την σημερινη κατασταση…
Η πραγματικότητα είναι πως στο ισοζυγιο πληρωμών έχει τη δομή της μια οικονομία. Όταν η ντόπια “επιχειρηματικότητα” και οικονομία περιστρέφεται γύρω από το χτίσιμο σπιτιών, το εμπόριο, τα δάνεια και ότι αερητζίδικη δραστηριότητα μπορείς να φανταστείς είναι φυσικό επόμενο να κάποια στιγμή να “κατεβάσεις ρολά”…

Spirit
Spirit
3 years ago

Ειστε μεγάλος πατριώτης και φαίνεται….

Nick koliopoulos
Nick koliopoulos
3 years ago

Ας βρούμε πρώτα τα χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ…

βαγγελης
βαγγελης
3 years ago

αληθεια η μπλομ φτιαχνει ακομα μεκο ? νομιζω θα ηταν το καλυτερο 4 ακομα .

ΑΣΧΕΤΟΣ
ΑΣΧΕΤΟΣ
3 years ago

Συγνώμη , επειδή είμαι ΑΣΧΕΤΟΣ μπορεί να μου πει κανένας πότε έγινε ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ για την προμήθεια των [email protected] ? Ποιά τα κριτήρια της επιλογής απο το ΠΝ? Ποιές άλλες φρεγάτες ήταν υποψήφιες? Με τί αντισταθμιστικά οφέλη? Με τί προυπολογισμό? Και πάλι συγνώμη που τα ρωτάω , φταιει που είμαι ΑΣΧΕΤΟΣ…

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  ΑΣΧΕΤΟΣ

ΚΑθολου ασχετος αγαπητε…
-Ποτε…
-Τα κριτηρια ειναι πως θελει οτι “καλυτερο στην αγορα”, οταν δεν μπορει να αναβαθμησει τις ΜΕΚΟ…
-Καμια…
-Κανενα ΑΩ…
-4δις για 4 πλοια…

Makis
Makis
3 years ago

απο τη στιγμη που η Ελλαδα κανει χρηση μεγαλων αριθμων και για πολλες δεκαετιες μεσων, λογω της στρατηγηκης της θεσης (παντα θα εχει εχθρους τριγυρω και θα πρεπει να καλυπτει τεραστια σωματα υδατων και αερος) θα επρεπε να στραφουμε προς την συμπαραγωγη κατα ενα μεγαλο ποσοστο αυτων αλλα και περαιτερω αναπτυξη της εγχωριας τεχνολογιας. Η χρηματοδοτηση μπορει ανετα να προελθει απο τη ενοποιηση των ταμειων υδρογονανθρακων Ελλαδος Κυπρου ωστε να υλοποιηθει επιτελους το ενιαιο αμυντικο δογμα απο την αρχη ως το τελος.

ΑΣΧΕΤΟΣ
ΑΣΧΕΤΟΣ
3 years ago

Αν μου επιτρέπεται , να προτείνω και κάτι ΑΣΧΕΤΟ ?
Επειδή είναι πολύ ακριβές οι [email protected] ,θα πρότεινα να παίρναμε επιπλέον……NH90 ?
Αν δεν με απατά η αδύνατη μνήμη μου ,τα συγκεκριμένα ελικόπτερα τα πήραμε με διαδικασίες πολύ παρόμοιες με αυτές που πάμε να προμηθευτούμε τώρα τις φρεγάτες…

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago

Οχι αλλα καποιοι ειχαν υπερκερδη απο την συμφωνια…
ΧD…

Steve
Steve
3 years ago

Καλημέρα… ΠΔ καμιά επίσημη ενημέρωση υπάρχει?
Σε τι στάδιο είναι οι συνομιλίες…κτλ…??

ΑΣΧΕΤΟΣ
ΑΣΧΕΤΟΣ
3 years ago

Τα χρήματα για τα NH-90 μας τα ΔΑΝΕΙΣΑΝ και τώρα τα παίρνουν πίσω με …..το παραπάνω.
Τα ΝΗ-90 πού είναι …Flight and Space ?

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  ΑΣΧΕΤΟΣ

Το ακριβώς μας παίρνουν με το παραπάνω; Το θέλατε και άτοκο το δάνειο;;

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Spirit

ατοκο οχι, αλλα υπερτιμημενο ναι…
Μεσω swap με την γερμανικη τραπεζα, 40% προκαταβολη, και 20 δοσεις, ενω ακομα δεν τα εχουμε παραλαβει ολα… Αυτα απο το 2003 εως το 2009…
Το 2008 η 2η τροποποιηση, το 2010 η 3η, καπου εκει μας καναν και εκπτωση για την καθυστερηση, και ακομα παρα παραλαμβανουμε που πεταει το 1 στα 14 (αν πεταει και αυτο)… Δλδ το 7%…

Spirit
Spirit
3 years ago
Reply to  Shadowfax

Προκαταβολή ειναι μεγάλη σε όλες τις αγορές. Αυτό εχει να κάνει και τι δυνατότητες έχει ενα κράτος να δανειστεί, την κατάσταση της οικονομίας της δηλαδή…

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Spirit

Πολυ σωστα, συνηθως ειναι εμπροσθοβαρης…
Τι σχεση εχουν ομως με τα swap (ασφαλιστρα κινδυνου), πατεντα κυβερνησεων Σημιτη? Εδω σε θελω καβουρα…
θελεις να το συζητησουμε?

Shadowfax
Shadowfax
3 years ago
Reply to  Spirit

Και τι σχεση εχουν τα swap με την κατασταση της οικονομιας και τα εξοπλιστικα???

Dimitris
Dimitris
3 years ago

Η πτηση μας εχει συνηθισει σε επιβεβαιωμενες πληροφοριες. Χαιρομαι στο ακουσμα οτι οι συνομιλιες για τις Μπελαρα προχωρουν διοτι αυτο σημαινει οτι τα υπολοιπα φλεγοντα θεματα εχουν λυθει απλα δεν το εχουμε μαθει!!

Οπως πχ η αναβαθμιση των ΜΕΚΟ, προμηθεια τορπιλων, σε τι χρησιμευουν τα P3, ολοκληρωση προγραμματος Super Vita, αναβαθμιση mirage 2000.

Αν τα παραπανω δεν εχουν λυθει, τοτε μιλαμε για φιασκο.

Πτηση κανε ενα case study. Αν τελικα τα χρηματα αυτα επιστραφουν, ποιες τρυπες θα μπορουσαν να κλεισουν σε ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον αμυντικο σχεδιασμο, βγαζοντας εκτος τις αγορες ΝΕΟΥ υλικου, απλα αναβαθμιζοντας και κλεινοντας τρυπες που υπαρχουν ηδη.
Mirage, τορπιλες, ΜΕΚΟ, exocet, scalp.
Αν η σκεψη μου ειναι λαθος με μεγαλη χαρα να δεχτω τα επιχειρηματα σας.

tagg
tagg
3 years ago

Πολυ σωστα το θετετε γιατι οι περισσοτεροι δεν το καταλαβαινουν,
σου λεει μα καλα θα δωσουμε σχεδον 2 δις για 2 φρεγατες και δεν εχουμε εκσυχρονισει μεκο, τορπιλες , τοσες αλλες αμμεσες εκρεμμοτητες, οι αλλοι
θελουν καινουργια τικο, καινουργιες μεκο, καινουργια βαιπερ,
τα λεφτα αυτα “δεν υπαρχουν ” απλα, ειναι η απομειωση στο χρεος η γαλλικα
οπλα, ετσι το εθεσε η γαλλια απο το πουθενα και ειναι τοσο απλο
προφανως και οι γαλλοι βλεπουν ενα παραθυρο ευκαιρειας να τονωσουν
τη βιομηχανια τους και να δωσουν μερικα χρονια μεροκαματα στους
εργαζομενους τους.
Δεν καταλαινω ειλικρεινα γιατι “χαλαει” αρκετους αυτη η ιστορια
ειναι win-win και για μας και για τους γαλλους
“τεχνικα” μπορει να βρεθουν απειρες λυσεις να χρηματοδοτηθουν
οι φρεγατες (και να μη γκρινιαζουν και τα ευρωπαικα κοινοβουλια)
Μια απλη που σκεφτομαι ειναι να μας δανεισουν 2 δις
οι γαλλικες τραπεζες με την αποπληρωμη να ξεκιναει αρκετα χρονια μετα
που θα εχουμε ανασανει οικονομικα (βλεπε υδρογονανθρακες)
και να μπουν σαν “υποθηκη” οι επιστροφες των ομολογων
ωστε οι τραπεζες να ειναι καλυμμενες

tagg
tagg
3 years ago
Reply to  tagg

Να προσθεσω οτι η συμφωνια θα “απογειωθει” αν στα 2 δις
εκτος απο τις 2 μπελαρα με φουλ οπλισμο (αστηρ 30 το κυριοτερο)
παρουμε και τις 2 λαφαγιετ και τουλαχιστον 16 μιραζ 2000-5φ
Οι λαγαγιετ με μια ραμ21 υπηρετουν οπως ειναι για να φυγουν αμεσα
οι 3
μη αναβαθμισμενες κορτενεαρ
(τις εκσυχρονιζουμε μετα απο καποια χρονια)
και τα μιραζ 2000-5φ
καννιβαλιζονται απο τα δικα μας απλα διλιτρα
που ειναι σε αριστη δομικη κατασταση με μια 20ετια υπολοιπο ζωης
(ευκολη και γνωριμη αποστολη για την ΕΑΒ)
Φυσικα και αλλες 2 μπελαρα οπσιον για το 2035+ οι και περισσοτερες
αναλογα τα οικομομικα μας δεν ειναι εκτος πραγματικοτητας

CK
CK
3 years ago
Reply to  tagg

Εκτος από το RAM πρόσθεσε Μερικά καλαμια με πετονιές και μαγνητάκια ώστε να μπορούν κάπως να εντοπίζουν υποβρύχια οι Lafamapes

Δεν αποφασίζει η Γαλλία τι θα κάνει τα κέρδη από τα ομόλογα
Διάβασε τι γράφω παραπάνω και το σχόλιο από το defencepoint

Απαιτείται συλλογική ευρωπαϊκή απόφαση για να αλλάξει η απόφαση του
Eurogroup
Αμάν πια με το παραμυθάκι

Και να μην πιάσω πάλι τις Lafa…

ας τις πάρει το Λιμενικό στο κάτω κάτω αφού έχετε φαγωθεί με δαύτες

βαγγελης
βαγγελης
3 years ago

καλησπερα μια αποροια εστω οτι κανουμε πληρη αναβαθμιση των μεκο τα καλουδια που περισευουν θα μπορουσαν να μπουν στις κανονιοφορους μας?

ΓΙΑΝΝΗΣ 1
ΓΙΑΝΝΗΣ 1
3 years ago

Όταν έχουν περάσει 17 χρόνια από την αγορά των 4 U-214 και ακόμη δεν έχουμε παραγγείλει τις τορπίλες τους.
Όταν έχουν περάσει άλλα τόσα χρόνια από την αγορά των 170 Leopard- 2HEL και ακόμη δεν έχουμε παραγγείλει τα πυρομαχικά τους.
Όταν έπρεπε να εκσυγχρονιστούν οι 4 ΜΕΚΟ-200 την περίοδο 2005-2010 και ακόμη δεν έχει μπει ούτε μισό νέο σύστημα σε αυτές.
Όταν δεν έχει υπογραφεί η FOS για τα πανάκριβα ΝΗ-90 που από τα 14 πετάνε τα 3. Όταν δεν έχουν υπογραφεί FOS για πολλά οπλικά συστήματα που η διαθεσιμότητες τους είναι σε κάποια από 0-20%.
Και άλλα πολλά…

Το να γίνεται λόγος για πλοία που το κάθε ένα θα μας κοστίσει ένα δις ευρώ, αυτό είναι ότι πιο παράλογο.
Όπως ότι πιο παράλογο είναι να απαξιώνονται καινούργια πανάκριβα ΝΗ-90 και ελικόπτερα Απάτσι και να πάμε να αγοράζουμε μεταχειρισμένα Σινούκ με χιλιάδες ώρες πτήσεων το κάθε ένα, και παροπλισμένα Καιόβα.

Να σας πω εγώ στο τέλος τι θα γίνει.
Εδώ θα είμαστε μπάχαλο από κάθε άποψη και οι τούρκοι θα μας κάνουν μία κρίση και θα καταφέρουν να πάρουν ότι θέλουν χωρίς να πέσει καν μια ντουφεκιά. Με στρατιωτικούς που μιλάω (25-30 χρόνια υπηρεσίας ο κάθε ένας) το έχουν δεδομένο ότι όπως πάμε μια μέρα το Αιγαίο θα διχοτομηθεί. Προσθέτουν ότι μπορεί να μην προλάβουμε να το δούμε εμείς αλλά σίγουρα θα το δουν τα παιδιά μας. Σε αυτό το συμπέρασμα περί Αιγαίου αλλά και σε αυτονόμηση της Θράκης έχω καταλήξει και εγώ.
Οι τούρκοι είναι πανέξυπνοι και ξέρουν τι κάνουν. Ποντάρουν ότι εδώ είμαστε ανοργάνωτοι και ανάδελφο έθνος. Αυτό το κράτος από την ημέρα της σύστασης του είναι ένα μπάχαλο. Έτσι όπως πάμε δεν έχουμε πολύ μέλλον.
Μεγάλος κίνδυνος είναι και το δημογραφικό που το 2050 ο ένας στους τρείς Έλληνες θα είναι πάνω από 65 χρονών ενώ λογικά οι μισοί Έλληνες θα είναι ξένης καταγωγής. (βασικά αλβανικής, και μετά όλες οι άλλες βαλκανικές κ.α εθνικότητες)
Όταν υπηρετούσα και είδα από μέσα πως είναι τα πράγματα έπαθα την πλάκα μου. Ο δε διοικητής της πτέρυγας μάχης στις μηνιαίες επιθεωρήσεις έλεγε στον λόγο του ότι η δουλειά βγαίνει από λίγους. Έτσι ήταν.
Έτσι και στο μέλλον όταν προκύψει ένα σοβαρό πρόβλημα οι λίγοι θα κάνουν την διαφορά. Από τους πολλούς μην περιμένει κανείς τίποτα. Γενικά έχουμε πρόβλημα. Αυτό το κράτος έχει στηθεί στραβά και από τότε πάει πάντα στραβά.

4 μη εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ 30+ χρονών και 2 FTI δεν θα μας λύσουν το πρόβλημα….

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
3 years ago

”To Aιγαιο θα διχοτομηθει” και ”πολεμος δε θα γινει”
Ευτυχως που αυτοι που σου τα λενε (με 25-30 υπηρεσιας) ηρθε η πια ωρα να πανε στα σπιτια τους…

Thras
Thras
3 years ago

Τώρα βγαίνει νόημα. Αυτοί που μιλάς δεν πιστεύουν ότι αποκλείεται να γίνει πόλεμος, απλά έχουν τόση ηττοπάθεια που θεωρούν ότι ήδη χάσαμε τον πόλεμο του μέλλοντος, άρα είναι όλα ανώφελα!

Ελπίζω σύντομα να παραιτηθούν/αποστρατευθούν (μιας και δεν επιτελούν την αποστολή τους αλλά απλά πληρώνονται γαι αυτή) μήπως και αναλάβουν άνθρωποι που μπορούν και κυρίως θέλουν να αλλάξουν αυτή τη λογική!

sotbak
sotbak
3 years ago
Reply to  Thras

έτσι
+
+
+

Ένας τύπος
Ένας τύπος
3 years ago

Κοροϊδευόμαστε μεταξυ μας νομιζω, ουτε camm θα δουμε σε ελληνικά πλοία ουτε sylver ουτε aster, το ΠΝ θα πορευτεί με essm και αν μας αγαπάει έστω και λιγο ο θεος sm2 και aegis, φυσικά εννοείται οτι δεν θέλουμε να δουμε καμμία απολύτως ναυπήγηση στην μπανανία οποιος θελει υπερβάσεις κόστους και χρόνοδιαγραμμάτων μπορει να βαλει τα χρηματα ο ίδιος, αυτο το καράβι χαθηκε πολλα χρόνια πριν. Εαν θέλαμε, που δεν θέλουμε, να κάνουμε προκοπή ηδη θα ειχαμε μιλησει στους Κορεάτες για το κοστος ενος πλοίου aegis capable γυρω στους 4.500-5000 τόνους με 32 essm και 32 sm2, και εαν είμασταν ζορικοι θα ζητούσαμε να μπούμε στην αντιπυραυλική ασπιδα σαv tier 1 partner με αποδεσμευμενους και sm3 και sm6, μακέτα γαλλικά πλοία και πανακριβους πυραύλους ανταλλακτικά και συντήρηση δεν μας χρειάζεται εχουμε και ενα υπερτροφικό δημόσιο να συντηρήσουμε.

sotbak
sotbak
3 years ago

είσαι αληθινός, αυτή είναι η πραγματικότητα. Εγώ πάντως διατηρώ ακόμη την ελπίδα ότι κάτι θα αλλάξει

ΒΑΓΓΕΛΑΣ
ΒΑΓΓΕΛΑΣ
3 years ago

Η επίλυση ενός προβλήματος προυποθέτει τη διάγνωση του και την παραδοχή της ύπαρξής του. Το Ελληνικό Αμυντικό πρόβλημα φαίνεται να απασχολεί σοβαρά μόνο τους Στρατιωτικούς. Οι Στρατιωτικοί εισηγούνται, οι Πολίτες πληρώνουν και οι Πολιτικοί αποφασίζουν. Σημαντική αλληλεπίδραση υπάρχει μόνο μεταξύ Πολιτών και Πολιτικών αφού οι δεύτεροι θα πρέπει να είναι αρεστοί για να επιβιώσουν πολιτικά. Σε τι βαθμό πιστεύουμε όλοι εμείς εδώ ότι απασχολεί τη συντριπτική πλειοψηφία των Πολιτών η κατάσταση της Άμυνας της Χώρας? Οι ερχόμενες Εκλογές θα κριθούν έστω και στο ελάχιστο από κάτι τέτοιο? Μάλλον όχι φίλοι μου. Από ποιόν και πότε έγινε προσπάθεια να εξηγηθεί στο λαό η αναγκαιότητα επιπλέον θυσιών για μια προγραμματισμένη και συγκροτημένη προσπάθεια ενίσχυσης των ΕΔ? Τα προβλήματα διαθεσιμότητας σε διάφορες ΝΑΤΟικές Χώρες που προανέφεραν κάποιοι φίλοι έχουν γνωστοποιηθεί από την ίδια την Ηγεσία (Στρατιωτική και Πολιτική) της Χώρας. Είναι θέμα κουλτούρας ή ταμπού μια αντίστοιχη παραδοχή του Α/ΓΕΝ για την παλαιότητα του Στόλου? Θα βοηθούσε ή θα έβλαπτε μια τέτοια δήλωση? Η άλλη επιλογή είναι να συνεχίζουμε να κάνουμε ότι κάναμε ως τώρα και να περιμένουμε τις FREMM στο Ναύσταθμο, τη συγκρότηση δύο Μοιρών Ναυτικής Κρούσης με F-15, την εφαρμογή του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου και μποναμάδες για συρθούμε στο πάρα πέντε να αποφασίσουμε για τα F-16V. Α…………..ξέχασα, στην κορύφωση του Μνημονιακού Γολγοθά αποφασίσαμε ότι απόλυτη προτεραιότητα είναι ο εκσυγχρονισμός των P-3 (Για τα οποία αναμένω με μεγάλη ανυπομονησία σχετικό άρθρο της ΠΤΗΣΗΣ και πραγματικά εύχομαι να πεισθώ για την ορθότητα της απόφασης. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

sotbak
sotbak
3 years ago

+
+
+

Dimitris
Dimitris
3 years ago

@ tagg
“Δεν καταλαινω ειλικρεινα γιατι «χαλαει» αρκετους αυτη η ιστορια
ειναι win-win και για μας και για τους γαλλους”

Win Win δεν ειναι.
Win win θα ηταν αν αντι να μας κατεθυνουν οι Γαλλοι σε συγκεκριμενες προτασεις ωστε να μεινουν τα υπερκερδη στη γαλλικη οικονομια, να ορθωσουμε αναστημα και να πουμε οτι ΝΑΙ να μεινουν στη Γαλλικη οικονομια αλλα με τους ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ ορους. Αλλιως επιστρεψτε τα χρηματα πισω.

Και εξηγουμαι. Χαλαει τον Εμμανουελ τα λεφτα αυτα να κατευθυνθουν και σε αλλες εταιρειες περα της DCNS? Αν ναι τοτε συγγνωμη, αλλα περα απο σκανδαλο της Γαλλιας θα γινει και σκανδαλο της Ελλαδας. Να κατευθυνθουν τα κεφαλαια σε επαναπιστοποιησεις exocet scalp (και αυξηση αριθμου) και να υπαρξει συνολικη αντιμετωπιση στο θεμα των MIRAGE. Και οταν λεμε συνολικη εννοουμε και ΠΟΙΟΤΙΚΗ και ΠΟΣΟΤΙΚΗ αναβαθμιση. (Αν εδω τα επιτελεια εχουν θεμα να πανε σπιτι τους). Η DCNS να λαβει το συμβολαιο για τις τορπιλες F21 για τα ελληνικα 214. Αν τιθεται θεμα πιστοποιησης στο τυπο, να ενταχθει και αυτο στη διαπραγματευση. Τελος, να προταθουν συγκεκριμενα γαλλικα συστηματα (ΣΔΠ) για μερος της αναβαθμιση των MEKO ως πρωτη προσεγγιση στην εισαγωγη των FTI. Να ζητησουμε να συμμετεχουμε στην αναπτυξη του UCAV που θα αναπτυχθει ωστε να ειμαστε απο τις πρωτες χωρες που θα εχουμε τετοιο asset.

Δε λεω οτι τα παραπανω ειναι ευκολα και οτι μπορουν να γινουν χωρις πολιτικες τριβες (βλεπε το γνωστο πολιτικο γραμματιο). Αλλα το να σου λεει καποιος αυτο ειναι (FTI) και αν το θελεις..αντε να παρεις και κανα δυο που εχω για πεταμα (LA FAYETTE).. και να του κανεις και χαρες ειναι ξεφτιλα.

Αγαπητε tagg.
Αντιστρεφω το σχολιο σου ως εξης.
Δε καταλαβαινω γιατι “χαλαει” καποιους να απαιτησουν περισσοτερα απο οσα θελουν να πιστεψεις οτι μπορεις να παρεις..

Επισης ενας “ασχετος”.

PS: Τα P3 τωρα δε φαινονται και τοσο προτεραιοτητα για το σχεδιασμο του ΠΝ. 500m€ (?) και εχουμε δει μονο το glass cockpit και αυτο “μακετο”.

tagg
tagg
3 years ago
Reply to  Dimitris

Σιγουρα και μας κατευθηνουν εκει που θελουν, αν τους λεγαμε θελουμε 20 ραφαλ με τα 2 δις
μαλλον θα μας λεγαν ξεχαστε το, εχει φρακαρει η γραμμη παραγωγης με παραγγελειες απο γαλλικη αεροπορια
ινδια, αιγυπτο και αλλες χωρες, η ντασω και οι εργαζομενοι της δεν εχουν προβλημα,
τα ναυπηγεια εχουν αναδουλειες και οι εργαζομενοι κινδυνεουν,
αλλα και παλι δεν καταλαβαινω γιατι τοσο αρνητισμο, (φιλικα στο λεω)
δεν χρειαζομασταν αμεσα φρεγατες αεραμυνας περιοχης?
μας προτεινουν κατι που δεν το χρειαζομαστε?
Προσωπικα ιεραρχω τις 2 αυτες φρεγατες πανω απο αυτα που πολυ σωστα αναφερεις
αλλαζουν πληρως τα δεδομενα υπερ μας στο αιγαιο
Πιστευω και οι επιτελεις του ναυτικου το ιδιο
Η συμφωνια αν εχει πληρως οπλισμενες τις μπελαρα
και αντισταθμιστικα τις λαφαγιετ και καποια μιραζ 2005-φ
ειναι πολυ καλη και αναβαθμιση ναυτικο (κυριως) και αεροπορια ταυτοχρονα
Τα τελευταια αρθρα της πτησης δεν ειναι τυχαια (λαγαγιετ και μιραζ 2000-5φ)
Για τα υπολοιπα (τορπιλες, μεκο, κτλ) ΔΥΣΤΗΧΩΣ
με σκληρη αποταμιευση απο τον ετησιο τακτικο προυπολογισμο του ναυτικου
οταν μαζευτει καποιο ποσο

sotbak
sotbak
3 years ago
Reply to  tagg

tagg, είναι μακέτα, στην “καμπούρα” του ΠΝ μας θα δοκιμαστούν….Το παρήγορο είναι ότι θα δοκιμαστούν από το καλύτερο Ναυτικό, οπότε υπάρχει ελπίς βέβαια….

giorgos tsagaris
giorgos tsagaris
3 years ago
Reply to  Dimitris


Κανε λιγο υπομονη αδελφε σε λιγες μερες (μαλλον) ερχεται το αναπαλαιωμενο….

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
3 years ago

Αλήθεια(!!!); Τί ευτυχία είναι αυτή!!!

Προβλέπω φιέστα και επανακήρυξη της ΑΟΖ (μπροστά από τα Ρ-3) για όσους είχαν την ατυχία να μην ακούσουν τον «επικό» λόγο κατά τον Παρμενίωνα…

sotbak
sotbak
3 years ago

μη μας κρατάς κ. Τσαγκάρη σε αδημονία. Λαφαγιέτ; Γιατί δεν νομίζω να έγινε κάποιο θαύμα για κάτι καλύτερο….

Νικολάκη Εφέντης
Νικολάκη Εφέντης
3 years ago
Reply to  sotbak

Μην χαίρεσαι φίλε μου… Μάλλον έγινε μπέρδεμα με το πολυκατάστημα των Παρισίων, ξέρεις (…) τίποτα ψώνια της πολυταξιδεμένης ηγεσίας…

CK
CK
3 years ago
Reply to  sotbak

αναπαλαιωμενο….P3

Dimitris
Dimitris
3 years ago

Φυσικα και χρειαζομαστε πλοια αεραμυνας περιοχης, και αυτη ειναι μιας πρωτης ταξης ευκαιρια να τις αποκτησουμε. Αλλα η επιλογη αυτη, σε συνδυασμο με την οικονομικη δυσπραγια, απαξιωνει επενδυσεις που εχουν γινει σε αλλα εξισου σημαντικα συστηματα. Οποτε εδω προκυπτει ενα ερωτημα (θεωρητικο μεχρι να κυρωθουν απο κοινοβουλια). Οι ενοπλες δυναμεις μπορουν να ωφεληθουν απο 2δις. Θα κατευθυνεις αυτα τα ποσα για αγορες νεων οπλικων συστηματων που αναμφισβητητα ειναι απαραιτητα; Ή προχωρας σε Ολοκληρωση στην ουσια, επενδυσεων που εχεις ηδη πληρωσει και περιμενεις να σου αποδοσουν τα μεγιστα τωρα που εχει ωριμασει η γνωση σου γυρω απο αυτα;
Mirage 2000-5 σε επιπεδο τυπου mk3 (βλ. Πτηση)
Type 214 που εκμεταλλευονται το μεγιστο βαθος εκτοξευσης τορπιλης (απιστευτο).
Scalp και exocet (διαφορων block) σε μεγαλυτερους αριθμους λογω μεγαλυτερου πληθους φορεων και επαναπιστοποιημενοι.
ΜΕΚΟ200ΗΝ αναβαθμισμενες με γαλλικα συστηματα.

Φιλικα

sotbak
sotbak
3 years ago
Reply to  Dimitris

Εδώ συζητάμε για επιπλέον συστήματα, πέρα από αυτά που αναφέρεις, τα οποία ούτως ή άλλως είναι ομοίως αναγκαία…. καλά όσα λες αλλά δεν φτάνουν!!!

- Advertisment -

Most Popular