Τελικά η προσπάθεια και οι χιλιάδες εργατοώρες που έχει δαπανήσει το Υπουργείο Άμυνας και το Πολεμικό Ναυτικό στις διαπραγματεύσεις για τις Belh@rra Helleniques (συνεχίζουμε να “διεκδικούμε” το όνομα), ίσως δεν πάνε τελείως χαμένες. Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν πως οι Γάλλοι δεν έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια, παρά το γεγονός ότι το Ελληνικό ΥΠΟΙΚ ήταν πολύ ξεκάθαρο, και μαζί με την πολιτική ηγεσία απέρριψαν τις γαλλικές τελικές προτάσεις. Το πρόβλημα της Ελλάδας δεν ήταν μόνο η υπερβολικά υψηλή τιμή, αλλά και το πολύ κακό χρηματοδοτικό μοντέλο που πρότειναν οι Γάλλοι.
Γιατί ναυάγησαν οι Belh@rra; Ποιος θα έδινε 3 δις έτσι «εύκολα» σήμερα; Ποιες οι εναλλακτικές;
Αν και περιμέναμε πως το θέμα είχε λήξει, εντούτοις μαθαίνουμε πως οι Γάλλοι δεν εγκατέλειψαν την προσπάθεια. Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε πως η πώληση των Belh@rra είναι μια καθαρά πολιτική απόφαση από την αρχή, και ουσιαστικά η Γαλλική Προεδρία άνοιξε το δρόμο για την Naval Group. H εταιρεία, που σημειωτέον έχει υψηλές πωλήσεις σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά κύριο λόγο, ξεκίνησε να “στήνει” την πώληση με καθαρά εμπορικά κριτήρια, ενώ η Ελλάδα ήταν σαφής από την πρώτη στιγμή πως επιθυμεί διακρατική συμφωνία (το κοντινότερο σε αυτό που λέμε FMS με τις ΗΠΑ).
Αυτό, σε συνδυασμό με το υψηλό κόστος των αλλαγών που ήθελε το ΠΝ για να αξιοποιήσει τα πλοία (CIWS που ουσιαστικά θα είναι το Strales, αλλά και συμπληρωματική Α/Α άμυνα που θα είναι οι RAM), καθώς η προσθήκη της δυνατότητας εκτόξευσης των SCALP Naval, έφερε τελικά το “διαζύγιο”. Η όλη διακοπή των συνομιλιών έγινε σε καθαρά εμπορικό επίπεδο, και δεν έγινε σε διακρατικό. Δηλαδή, όσα γράφονται περί “ελληνογαλλικού διαζυγίου” είναι τελείως μπούρδες. Η Ελλάδα και η Γαλλία παραμένουν κοντά, και η αμυντική συνεργασία θα πυκνώσει. Αν οι Γάλλοι ανέμεναν δυο φρεγάτες για να συνεχίσουν να μας αγαπούν, αλίμονό μας, και θα ήταν και ντροπή τους. Ας μην τους υποτιμούμε, δεν αξίζει η Γαλλία τέτοια αντιμετώπιση. Άλλο Γαλλία, άλλο Dassault, Thales, Naval Group κλπ μην μπερδεύουμε εταιρικά συμφέροντα με εθνικά. Αν ήταν έτσι, να έβγαζε η κυβέρνηση με φετβά να αγοράζουμε όλοι Citroen και Peugeot, ή να αποφάσιζαν όλες οι ελληνικές ομάδες ποδοσφαίρου να χάνουν στην Ευρώπη από τις αντίστοιχες γαλλικές…
Οι Γάλλοι φαίνεται πως δεν εγκαταλείπουν, αλλά συνεχίζουν να προσπαθούν, και αυτό είναι προς τιμή τους. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως υπάρχει περιθώριο μείωσης της τιμής, με την πιθανή μετακύλιση κόστους ανάπτυξης από την Ελλάδα στη Γαλλία. Αν δηλαδή οι Γάλλοι αποδεχτούν για παράδειγμα να απορροφήσουν αυτοί την τιμή ενσωμάτωσης των ρουτινών και λύσεων βολής του STRALES στο SETIS, αλλά και του RAM (που δεν είναι δα και τόσο δύσκολο, αλλά ας μην γράψουμε καλύτερα πόσα ζητήθηκαν για την ενσωμάτωση και μόνο στο SETIS) τότε η τιμή έχει πέσει σημαντικά. Θεωρούμε πως ένα κομμάτι του κόστους περιλαμβάνει την τοποθέτηση συστήματος ECM, που η αρχική σχεδίαση δεν διαθέτει.
«La Tribune»: Ματαιώνεται η πώληση των Belh@rra γιατί τη Γαλλία και την Ελλάδα χωρίζουν €1,1 δις!
Το σίγουρο είναι πως το ΠΝ συνεχίζει να θεωρεί εξαιρετικά ικανά τα πλοία, και πως μπορούν να συνεισφέρουν. Αν οι Γάλλοι επανέλθουν με μια καλή τιμή, καλύτερη από αυτή που έχουν δώσει στην αρχή, τότε όλα είναι ανοιχτά. Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, πολλές φορές το φθηνό είναι ακριβό και αντίστροφα. Αν το χρηματοδοτικό είναι εμπροσθοβαρές, τότε η Ελλάδα δεν μπορεί να αγοράσει ούτε τράτα. Αν υπάρξει ένα καλό χρηματοδοτικό, που θα απλωθεί σε βάθος χρόνου, τότε αλλάζει η κατάσταση. Το πρόβλημα είναι πως το ΥΠΟΙΚ δεν μπορούσε να καλύψει τις απαιτήσεις τους, χωρίς να κόψει από άλλα προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων. Κι όταν εννοούμε από “άλλα”, εννοούμε από όλα πλην αυτών που τρέχουν. Έτσι, στο τέλος της δεκαετίας θα είχαμε 84 F-16V και τις 2 FDI. Τίποτε άλλο.
Αν λοιπόν υπάρξει εμπλοκή γαλλικών τραπεζών, ειδικά τώρα που τα επιτόκια στην ΕΕ είναι μηδενικά, και μπορέσει η NG να φέρει μια πιο ισχυρή χρηματοδότηση, πάντα μέσα από μια G2G συμφωνία, τότε όλα είναι πιθανά. Σε κάθε περίπτωση, ας αφήσουμε το Υπουργείο και το ΠΝ να διαπραγματευτούν χωρίς “φωνές” και “κατηγορώ”. Μόλις γίνουν διαθέσιμες οι πληροφορίες για τα νέα MH-60R, και καταλάβουμε πόσο ευνοϊκό χρηματοδοτικό πήρε η Ελλάδα, και τι τιμή πέτυχε (χωρίς υπερβολή, 4 ελικόπτερα στην τιμή των 3), τότε θα καταλάβουν όλοι τι εννοούμε. Οι εποχές που αγοράζαμε “ότι πετούσε και ότι κολυμπούσε” έχουν περάσει. Ας αφήσουμε τους ειδικούς να διαπραγματευτούν, κι ας λείπουν “πυρίκαυστες” απόψεις για τη “διάλυση της Συμμαχίας της Δήλου”.
Belh@rra ή/και LCS Freedom (MMSC frigate), τι είναι καλύτερο για το ΠΝ;
Κάπου εδώ να πούμε κάτι αρκετά σημαντικό. Κάποιοι έσπευσαν να συνδέσουν την διακοπή των συνομιλιών της Ελλάδας με την Naval Group σαν απόδειξη της αγοράς των MMSC. Καθώς ψάξαμε αρκετά, μπορούμε να σας πούμε πως οι σχετικές συζητήσεις μεταξύ Υπουργείου/ΠΝ και της Lockheed Martin βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο. Το ΠΝ αξιολογεί την αμερικανική πρόταση, και συζητά. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα στην πραγματικότητα, καθώς όπως έχουμε ξαναγράψει, η LM και το ΠΝ θέλουν εγχώρια κατασκευή, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει ακόμη διαθέσιμο ναυπηγείο. Συνεπώς, όσοι “κατακεραυνώνουν” την ΠΤΗΣΗ (!) που έφερε τα νέα, να σας πούμε πως δεν θα δούμε αγορά ή απόρριψη των MMSC σύντομα, καθώς η όλη συζήτηση είναι μακρυά ακόμη από ένα κάποιο αποτέλεσμα. Και όπως είδατε και παραπάνω, οι Belh@rra Greque δεν έχει τελειώσει ακόμη!
[…] Διαβάστε τη συνέχεια στο navaldefence.gr […]
Το συγκεκριμενο αρθρο εχει καλη ποιοτητα γραφης
Για την αμμεση ενισχυση του ΠΝ υπαρχει αραγε καμμια πληροφορια?
Πιθανα προσπαθουν να την συνδεσουν με την μορφη Ενδιαμεσης Λυσης σαν μερος της συμφωνιας με οποιο ναυπηγικο προγραμμα(τα) αποφασισουν?
Δει δε χρημάτων, ω άνδρες Αθηναίοι και ολίγα, άνευ τούτων, μπορούμε να κάνουμε. Σημασία έχει να μην ξεμείνουμε εντελώς (τα οικονομικά αποτελέσματα όλης της Ευρωζώνης, για το β τρίμηνο του έτους είναι τραγικά) συμφωνόντας σε ποσά τα οποία αργότερα δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε, ή, αν το κάνουμε, όπως λέτε, θα πρέπει να αφήσουμε το σύνολο των ΕΔ ξεβράκωτο. Σημαντικό είναι για μένα, που δεν είμαι και δεν πρόκειται να γίνω ειδικός αμυντικών θεμάτων, η προμήθεια, όπως εσχάτως επαναδιαβεβαίωσε ο ΥΕΑ, των νέων τορπιλών για τα υποβρύχια μας, οι οποίες ΑΜΕΣΑ μας εξασφαλίζουν τεράστιο πλεονέκτημα στα νερά του Αιγαίου. Προσωπικά, καθαρά λόγω λογικής (της δικής μου), αυτή η προμήθεια δείχνει στα μάτια μου απαραίτητη και θα πρέπει να υλοποιηθεί άμεσα. Άλλο να πρέπει να πλησιάσεις στα 10 χλμ. το στόχο σου, για να εξαπολύσεις την τορπίλη (με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται για το υποβρύχιο) και άλλο να το κάνεις με ασφάλεια από τα 40 χλμ. Τέλος, αν μπορούμε να έχουμε από άλλους προμηθευτές το πλεονέκτημα στρατηγικού πλήγματος (αυτά τα 1000 χλμ. που κάπου διάβασα, αλλά δεν ξέρω αν ισχύουν) ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε δυο φορές που θα πάνε τα χρήματά μας. (φυσικά, οι Γαλλικές φρεγάτες, έχουν και εκείνο το απίθανο, όπως λέτε, ραντάρ, αλλά ας μην συνεχίσω, καθότι είμαι ελάχιστα σχετικός με το θέμα)
Mα αυτη τη στιγμη οι ΕΔ ειναι ξεβρακωτες απο νεο υλικο και το ΠΝ εχει ξεμεινει με παλιατζουρες πλην υποβρυχιων . Και κακα τα ψεμματα εαν δεν αλλαξουν μυαλα ορισμενοι κυβερνωντες στο αν θα ενισχυσουν την αμυνα της χωρας η’ θα κανουν μοιρασμα χρηματων για ψηφαλακια, δεν θα υπαρξει σωτηρια. Πρεπει να αλλαξει εντελως ο προυπολογισμος για την αμυνα και να αυξηθουν κατακορυφα τα κονδυλια. Ενα ποσο των 2 δις ανα ετος για αγορα νεου υλικου ειναι καλο για αρχη. Συμφωνω και επαυξανω για τορπιλες ,αλλα και τα 2 γαλλικα πλοια θα δωσουν πρωτογνωρη δυναμη κρουσης στο ΠΝ ,κατι που δεν δινει κανενα αλλο πλοιο.
Γεωπολιτικά η Ελλάδα χρειάζεται να έχει αυτονομια στην επιτήρηση του θαλάσσιου οικονομικού της χώρου. Η συμπαραγωγή κρίσιμων συστημάτων των Μπέλα θα ήταν μια ικανή συνθήκη προς αυτή την κατεύθυνση. Εαν μειώσουμε την ”τιμή” είναι σημαντικό να μην γίνει εις βάρος αυτής της δυνατότητας που (όχι μόνο για τις Μπέλες) είναι αναγκαία συνθήκη για βιώσιμη προστιθέμενη αξία της Ελληνικής αμυντικής βιομηχανικής βάσης και ασφάλειας. Χωρίς αυτά, είμαστε απλοί ”χρήστες” και αδύναμοι διπλωματικά σε βάθος χρόνου. Η Ελλάδα με ένα απο τα καλύτερα συστήματα αεράμυνας στον κόσμο (για συγκεκριμένο σκοπό) και ικανότατη αεροπορία και δύναμη πυρός χρειάζεται με προσεκτικά βήματα να εξωστραφεί χωρίς να διαταράξει ισορροπίες με συνεργασίες όπου δεν δίνει μόνο μάτια και βάσεις στη Μεσόγειο, αλλά ενδυναμώνεται στο Ανατολικό τόξο χωρίς ”αν και ίσως”…
Την Renault ξεχάσατε στην Πτήση ή στη NavalDefence, όπως ορθά ονομάσατε το νέο θυγατρικό μεγάλο site σας. Τα καλύτερα σας εύχομαι με ποιοτικά κοστολογημένα άρθρα. μόνη μόνιμη ένσταση ότι θέλω Otobreda 127/64 αντί OTO Melara 76 mm και 4 Sylver για 8 Scalp, 16 Aster 30 & 32 CAMM-ER κοινώς τούμπανο.
Καλορίζικο ο νέος ιστότοπος και εύχομαι σύντομα να μας ανακοινώσετε “λευκό καπνό”.
Φίλε Γιωργος Παπαδόπουλος, συμφωνώ κι εγώ στα “θέλω” σου αλλά προφανώς οι αρμόδιοι του ΠΝ που αποφασίζουν για την διαμόρφωση εχουν σίγουρα πιο ολοκληρωμένη άποψη και γνώση επι του θέματος.
Εχω απόλυτη εμπιστοσύνη στα στελέχη του ΠΝ και των ενόπλων δυνάμεων γενικότερα!
Ολα αυτα καλα και αγια. Ο χρονος ομως που ειναι μια πολυτελεια που δεν διαθετουμε,κυλαει οχι απαραιτητα υπερ μας .Και οι γειτονες οχι μονο ακονιζουν νυχια και δοντια ,αλλα τα δειχνουν ξεκαθαρα ολο και με πιο αγριες διαθεσεις. Καλες οι διαπραγματευσεις αλλα καλυτερα τα αποτελεσματα .
Άντε , ας αφήσω κι εδώ την “επισκεψιμότητά ” μου ! ! !
καταρχήν, ας δείξουμε όλοι εμπιστοσύνη στο επιτελείο του πν, γνωρίζει πολύ καλύτερα από όλους μας. Επισης, βλέπω πολλά σχόλια να αναλώνονται σε τεχνικά στοιχειά των πυραύλων-οπλων (εμβέλεια, βάρος κεφαλής, ταχυβολία κ.α.), είναι βέβαιο ότι το πν εξετάζει με την ίδια βαρύτητα (ίσως και περισσότερο), τα ραντάρ, τους ηλεκτρονικούς αισθητήρες τους αυτοματισμούς του πλοίου. αντιλαμβάνονται όλοι ότι ο aster 30 ή sm2 δεν μπορεί να προσφέρει α/α να δεν έχει και ένα εξαιρετικό ραντάρ. ο συνδυασμός του sf500 με aster30 ίσως είναι το κορυφαίο σύστημα α/α στο κόσμο. αυτό το προσφέρει η bel-ΗΝ (αν και θα ήθελε μια 8αδα ακομα από 24 σε 32). οι αυτοματισμοι, οι αισθητήρες (βλέπε π.χ. το σόναρ) καθώς και ο ηλεκτρ. πόλεμος που μπορεί να προσφέρει το πλοίο είναι επίσης μέσα στο top3 παγκόσμιος. χρειαζόμαστε τουσ γαλλους σαν προμηθευτές αφού τα δικα τους όπλα κάνουν τη διάφορα στο αιγαίο (scalp, mirage), και δεν φαίνεται να ειχαν-εχουν τη διάθεση να τα μοιραστούν με τους τουρκους. αντιθέτως οι γερμανοι έδωσαν υποβρύχια 214 ενώ οι αμερικανοι πάντα έδιναν τα ίδια και στις 2 πλευρές του αιγαίου. νομιζω η bel-HN είναι το κατάλληλο πλοίο σε μεγαλύτερο αριθμό για να πέσει και το κόστος.
[…] Οι Γάλλοι φαίνεται πως δεν εγκαταλείπουν, αλλά συνεχίζουν να προσπαθούν, και αυτό είναι προς τιμή τους. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως υπάρχει περιθώριο μείωσης της τιμής, με την πιθανή μετακύλιση κόστους ανάπτυξης από την Ελλάδα στη Γαλλία. Αν δηλαδή οι Γάλλοι αποδεχτούν για παράδειγμα να απορροφήσουν αυτοί την τιμή ενσωμάτωσης των ρουτινών και λύσεων βολής του STRALES στο SETIS, αλλά και του… ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ […]
s
όταν ακούω περί strales ως λύση CIWS άμυνας σκάφους κόστους 1,5 δισ. καταλαβαίνω ότι κάποιος μας κοροϊδεύει.
Τι θα κάνει το strales ή το RAM εναντίον swarming attacks (από UAV ή USV); Βάλτε ρε επάνω ένα Millenium να καθαρίζει τα πάντα…
Αλλά αυτό είναι το πρόβλημα… αυτοί που αποφασίζουν δεν έχουν πατήσει πόδι σε πολεμικό σκάφος…
Αφού περιμέναμε για ώρες για να μας αφήση να γράψουμε το Σαιτ της πτήσης και δεν μας αφήνει!
Προδιαγραφές μάχης πολεμικού πλοίου ειδικά σχεδιασμένου για την Ελλάδα:
Η κατάσταση στο Αιγαίο: όλοι ξέρουμε πόσο τεταμένα είναι τα πράγματα και πόσο συχνά είμαστε σε αντιπαράθεση με την Τουρκία. Πολύ συχνά αναγκαζόμαστε να είμαστε σε επιφυλακή, να βγαίνουν τα πολεμικά μας πλοία και να πηγαίνουν για να αντιπαρατεθούν με τα Τουρκικά πλοία. Για να μην οξύνουμε της καταστάσεις, είμαστε λιγότεροι από τους Τούρκους σε αριθμό πλοίων.
Συχνά ένα δικό μας πολεμικό πλοίο παρακολουθεί περισσότερα πλοία των Τούρκων. Ακόμα συχνότερα όταν βγαίνει πίσω από ένα Ελληνικό Νησί ένα δικό μας πολεμικό πλοίο, (μια φρεγάτα), συναντά τον εχθρό σε αναλογίες πολύ αρνητικές εναντίων μας. Δηλαδή μια δική μας φρεγάτα με τρεις έως πέντε των Τούρκων.
Σε περίπτωση πολέμου το σενάριο αυτό θα επαναλειφτεί πολλές φορές γιατί έχουμε λιγότερα μάχιμα πλοία. Η κρίσιμη ερώτηση είναι: πως θα μπορέσει ένα δικό μας πολεμικό πλοίο να αντιμετωπίσει, όσο το δυνατόν περισσότερα Τουρκικά πλοία; Πως πρέπει να είναι οπλισμένο και γιατί;
Η Γαλλική πανάκριβη φρεγάτα Belh@rra μπορεί να το κάνει αυτό; Δυστυχώς όχι και θα σας το αποδείξουμε, θα την συγκρίνουμε με ένα παλιό πλοίο που είναι σε υπηρεσία. Με το Ιταλικό αντιτορπιλικό Durand de la Penne που ανέλαβε υπηρεσία στο Ιταλικό ναυτικό το 1993. Διαβάστε παρακάτω για το πλοίο.
https://en.wikipedia.org/wiki/Durand_de_la_Penne-class_destroyer
Πόσα Τουρκικά πλοία μπορεί να αντιμετωπίσει η Γαλλική φρεγάτα όταν βγαίνει πίσω από ένα νησί; Ένα; Δυο; Γιατί περισσότερα δεν μπορεί. Ένα με το πυροβόλο των 76 χιλιοστών και ένα με τους πυραύλους. Δυο πυραύλους θα εκτοξεύσει σε έναν στόχο για να είναι σίγουρη ότι το πέτυχε και δεν μπόρεσε να τον καταστρέψει τον ένα το αντιπυραυλικό σύστημα.
Το παλιό ιταλικό αντιτορπιλικό που είναι η τρίτη κλάση πλοίων από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, όλες με δυο πλοία. Μπορεί να αντιμετωπίσει 4 τουρκικά πλοία. Ένα με το πυροβόλο των 127/54 χιλιοστών, δυο με τα δυο πυροβόλα των 76 χιλιοστών που είναι στα πλάγια του πλοίου.
Αν η γωνία είναι μεγάλη που δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ένα, υπάρχει και τρίτο πυροβόλο των 76 χιλιοστών στην πρύμνη Super-Rapid είναι όλα. Ένα τέταρτο πλοίο μπορεί να το χτυπήσει με τους πυραύλους. Άρα έχουμε με αυτό το παλιό πλοίο την δυνατότητα να αντιμετωπίσουμε 4 εχθρικά!
Έχουμε κάλυψη 360 μοιρών από τα ότο μεραλα που έχουν αντιπυραυλικές ικανότητες, με δυνατότητα να χτυπήσουν δυο ταυτόχρονα τον πύραυλο ή το αεροσκάφος που απειλεί το πλοίο.
Έχουμε ένα μεγάλο υπόστεγο για δυο ελικόπτερα και δεν θα σχολιάσω τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό για τόσο παλιό πλοίο που είναι πολύ καλός. Για ένα πλοίο των 147 μέτρων μήκους, 16,1 πλάτος και με εκτόπισμα τους 5560 τόνους. Τον οπλισμό συμπληρώνουν 16 πύραυλοι ασπιντ και 40 πύραυλοι στάνταρ 1 ,κάπου διάβασα ότι έχει και 2! Έχει και 4 ανθυποβρυχιακούς πυραύλους.
Ένα τέτοιο σχέδιο θα έπρεπε να αντιγράψουμε και να βελτιώσουμε στα σημερινά δεδομένα. Με λίγο μεγαλύτερο μήκος για να μπουν επιπλέον πύραυλοι εμπρός και θα είμαστε μια χαρά. Αλλά οι εδώ ξύπνιοι που τα ξέρουν όλα, ξεχνάνε πως εδώ είναι αιγαίο. Ξεχνάνε όλες της παραμέτρους και το δύσκολο περιβάλλον που θα χάσει η μάνα το παιδί και το παιδί την μάνα σε έναν πόλεμο. Θέλουν πλοία για ωκεανούς και για ανοικτές θάλασσες.
Συνεχίζετε….
Μικρός Ήρωας Γεώργιος Δικαίος.
Πολύ ώρα σπατάλης σε παιχνίδια υπολογιστή
Έχεις φιλαράκι
Έχεις δει πολλές μονομαχίες σε καουμποικες ταινίες και είσαι φανερά επηρεασμένος.
Περιμένω την συνέχεια…..
Προδιαγραφές μάχης πολεμικού πλοίου ειδικά σχεδιασμένου για την Ελλάδα δεύτερο μέρος.
Στο πρώτο μέρος αποδείξαμε πως το πανάκριβο Γαλλικό μας πλοίο, απέτυχε σε σύγκριση με μια παλιά σχεδίαση. Μπόρεσε να χτυπήσει μόνο 2 Τούρκικά πλοία, ενώ το παλιό Ιταλικό αντιτορπιλικό βύθισε 4.
Τώρα θα κάνουμε μια διαφορετική σύγκριση η Γαλλική φρεγάτα Belh@rra, ενάντιων του βελτιωμένου σχεδίου του αντιτορπιλικού Durand de la Penne. Με μεγαλύτερος μήκος από τα 147 στα 160 μέτρα, μεγαλύτερο πλάτός από τα 16,1 μέτρα στα 16,3 μέτρα και εκτόπισμα από 5560 σε 6300 τόνους, με πυραύλους Άστερ 30 ή SM2 με το ίδιο ραντάρ κλπ. Η μεγέθυνση γίνετε για να μπουν πύραυλοι πίσω από το πυροβόλο των 127/54 χιλιοστών και γιατί θέλουμε χώρο για κάτι ακόμα. Στο μεγεθυνόμενο σχέδιο του ιταλικού αντιτορπιλικοί βάζουμε τον ίδιο αριθμό πυροβόλων και προσθέτουμε 4 μιλένουμ των 35 χιλιοστών. Δυο επάνω και πίσω από τον θάλαμο διακυβέρνησης και δυο επάνω και πίσω από το πυροβόλο των 76 χιλιοστών στην πρύμνη.
Το σενάριο: τα πλοία θα δεχτούν επίθεση από αεροσκάφη.
Ένα ιπτάμενο ραντάρ παρακολουθεί το πλοίο και μεταδίδει τα στοιχεία σε 4 ή 8 αεροσκάφη που πλησιάζουν από χαμηλό ύψος σε επίπεδο θαλάσσης. Δυστυχώς το πανάκριβο ραντάρ μας δεν μπορεί να δει τα αεροσκάφη λόγο της καμπυλότητας της γης. Αν είναι ολοκαίνουργια αεροσκάφη με LINK 16, μεταδίδει τα στοιχεία απευθείας στα αεροσκάφη που εκτοξεύουν τους πυραύλους και μετά σηκώνονται για πολύ λίγο και αναστρέφουν προς τα πίσω.
Το πανάκριβο ραντάρ μας θα δει τα αεροσκάφη θα σημάνει συναγερμό και θα τα χάσει, αφού θα πετούν πάλι στο επίπεδο της θάλασσας.
Αν είναι παλιότερα αεροσκάφη θα είναι αναγκασμένα να σηκωθούν για λίγο, να δουν το πλοίο και να εκτοξεύσουν τους πυραύλους. Μετά στρίβουν και κατεβαίνουν πάλι πετώντας πολύ χαμηλά στο επίπεδο της θάλασσας.
Το πανάκριβο ραντάρ μας τα βλέπει και μπορεί να εκτοξεύσει πυραύλους, δυστυχώς όμως θα χάσει σε λίγο το ίχνος των αεροσκαφών. Έτσι οι πανάκριβοι πύραυλοι και στης δυο περιπτωσεις που αναφέραμε, θα κατευθύνονται στα τυφλά και έχουν να διανύσουν μια απόσταση μεγαλύτερη από 75-80 χιλιόμετρα που θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο αφού τα εχθρικα αεροσκάφη απομακρύνονται.
Το θέμα είναι μπορεί ένας πύραυλος με κεφαλή ενεργού ραντάρ ή υπέρυθρης ακτινοβολίας, με εμβέλεια τα 150 χιλιόμετρα να χτυπήσει τα αεροσκάφη; Μπορούμε να τον εκτοξεύσουμε και να πετάξει ψηλά και να δει μόνος του τα εχθρικά αεροσκάφη; Όχι γιατί η γωνία του ερευνητή είναι μικρή για την κεφαλή ενεργού ραντάρ, μεγαλύτερη για την κεφαλή υπερύθρων.
Μπορεί ο σούπερ πύραυλος μας να πετάξει στα 10 χιλιόμετρα ύψος και να δει το αεροσκάφη με τον δικό του ανιχνευτή; Όχι. Για να μην πολυλογούμε το ύψος του πυραύλου πρέπει να είναι τα 10 χιλιάδες πόδια. Δηλαδή τα τρία χιλιόμετρα που μπορεί να μειωθεί αν υπάρχει κυματισμός. Δηλαδή ισχυρός αέρας στα 6 χιλιάδες πόδια που είναιστα 2 χιλιόμετρα σε ύψος η πτήση του πυραύλου.
Προσοχή το ξεκαθαρίζω αναφερόμαστε σε αεροσκάφη που πετούν σε επίπεδο θάλασας στα 30 έως 50 μέτρα ύψος. Δεν έχει καμία σχέση με ένα στόχο με ένα αεροσκάφος που πετάει ψηλά.
Αν ρίξεις έναν πύραυλο και μετά ξεκινήσεις πορεία και πτήση σε μέτριο ύψος τα 10 χιλιάδες πόδια, μειώνεις κατακόρυφα την εμβέλεια. Δηλαδή η πιθανότητες να χτυπήσεις τα εχθρικά αεροσκάφη είναι σχεδόν μηδενικές.
Έτσι ούτε το ακριβό ραντάρ σε βοήθησε, ούτε η ακριβοί πύραυλοι σε έσωσαν. Τώρα όμως ήρθε η δική σου σειρά 8 πύραυλοι κατευθύνονται επάνω σου, νομίζεις πως η πανάκριβη Γαλλική φρεγάτα θα καταφέρει να τους αντιμετωπίσει; Αν ήξερες τα ποσοστά επιτυχίας των πυραύλων εναντίων πυραύλων πόσο μικρά είναι, νομίζεις πως θα ήσουν ασφαλείς; Ξέρεις πόσο κοντά πρέπει να πλησιάσουν οι πύραυλοι ενάντιων πλοίων για να τους ρίξεις;
Η μεγεθυσμένη σχεδίαση όμως του Ιταλικού αντιτορπιλικού, μετά που θα ρίξει τους πυραύλους του, εναντίων των 8 πυραύλων του εχθρού. Έχει και πυροβόλο των 127 χιλιοστών και 3 των 76 χιλιοστών και 4 μιλένουμ των 35 χιλιοστών.
Έσυ σε πλοίο θα ήθελες να ήσουν μέσα; Στην πανάκριβη Γαλλική φρεγάτα ή στη μεγεθυσμένη σχεδίαση του ιταλικού αντιτορπιλικού; Αν νομίζεις πως το RAM θα σε σώσει είσαι βαθεία νυχτωμένος. Στην μια περίπτωση έχεις δυο συστήματα πυροβόλο των 76 χιλιοστών και το RAM. Σ την άλλη έχεις 8 συστήματα, δηλαδή 8 πυροβόλα που θα σε προστατέψουν.
Στην πράξη έχεις στην χειρότερη περίπτωση 50% καλύτερες πιθανότητες για να γλυτώσεις, με την μεγεθυσμένη σχεδίαση του ιταλιάνικου αντιτορπιλικού. Που συμαίνει να έχουν εκτοξευτεί και οι 8 πύραυλοι με διάφορα ενός δευτερόλεπτου. Δηλαδή μέσα σε δυο δευτερόλεπτα το πολύ τρία, με απόλυτο συγχρονισμό από τα αεροσκάφη που είναι τρομερά δύσκολο να γίνει και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού. Που αυτό ανεβαίνει και ξεπερνά κατά πολύ το 100% και φτάνει στο 200% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης, για την μεγεθυνόμενη σχεδίαση του ιταλικού αντιτορπιλικοί.
Στην δεύτερη συγκρίσει πάλι το πανάκριβο γαλλικό πλοίο μας απέτυχε. Με τα ίδια ραντάρ και τους ίδιους πυραύλους έγινε αυτό. Δεν αλλάξαμε τίποτα αρά η σχεδιάσει φταίει και όχι τα ηλεκτρονικά, τα ραντάρ και οι πύραυλοι.
Τα συμπεράσματα δικά σας θα συνεχίσουμε.
Μικρός Ήρωας Δικαίος Γεώργιος.
Λες αποδείξαμε, άρα είστε πολλοί !
Θα πρέπει να ήξερες ότι η φιλοσοφία των Γάλλων στην αντιμετώπιση αντιπλοικων είναι διαφορετική, γι’αυτό δεν έχουν στην αρχική σχεδίαση ciws.
Τα πάντα είναι συνδυασμοί και τίποτα δεν προδιαγράφει το αποτέλεσμα εκτός από τους αριθμούς οι οποίοι στο πεδίο της μάχης εκμηδενίζονται.
Εγώ σου γράφω για της παραμέτρους σχεδίασης πολεμικού πλοίου ειδικά σχεδιασμένο για την Ελληνικές συνθήκες του αιγαίου.
Δεν έχει καμία σχέση ο πόλεμος εδώ με την ανοιχτή θάλασσα.
Προσοχή με τον πόλεμο στης ανοικτές θάλασσες γιατί από ότι βλέπεις το έχω συμπεριλάβει και αυτόν στην μελέτη μου.
Το ότι είμαστε πολλοί σημαίνει πως έχω ρωτήσει Αεροπόρους και Ναυταίους ακόμα και στρατιωτικούς για να ξέρω τι θα επακολουθήσει σε ένα πόλεμο.
Αρκετά σενάρια είναι δικά μου και ρώτησα της γνώμες τους.
Μου αρέσει πάντως που λες πως τα πάντα είναι συνδυασμοί μετά μου το χαλάς δεν πειράζει κάθε γνώμη δεκτή.
ΥΣ δεν παίζω παιχνίδια σε υπολογιστή και δεν βλέπω ταινίες μελέτες κάνω.
[…] navaldefence.gr […]
“μην μπερδεύουμε εταιρικά συμφέροντα με εθνικά”
μεγαλύτερη “μπούρδα” από αυτό δεν υπάρχει.
Σοβαρά; Μήπως να το στηρίξετε κάπου αυτό;
εκτός και αν ζούμε σε άλλο πλανήτη,
οι όποιες εταιρείες τραπεζικές/αμυντικές/ ενεργειακές κανονίζουν και την εθνική πολιτική.όλων των κρατών.
“μην μπερδεύουμε εταιρικά συμφέροντα με εθνικά”
μεγαλύτερη “μπούρδα” από αυτό δεν υπάρχει.
Προδιαγραφές μάχης πολεμικού πλοίου ειδικά σχεδιασμένου για την Ελλάδα τρίτο μέρος.
Στο πρώτο μέρος αποδείξαμε πως το πανάκριβο Γαλλικό μας πλοίο, απέτυχε σε σύγκριση με μια παλιά σχεδίαση. Μπόρεσε να χτυπήσει μόνο 2 Τουρκικά πλοία, ενώ το παλιό Ιταλικό αντιτορπιλικό βύθισε 4.
Στο δεύτερο μέρος είδαμε πως το πανάκριβο γαλλικό πλοίο απέτυχε να γλυτώσει από τους πυραύλους που εξαπέλυσαν εναντίων τα αεροσκάφη. Ενώ η βελτιωμένη σχεδίαση του ιταλικού αντιτορπιλικού τα κατάφερε και αντιμετώπισε 8 πυραύλους!
Έλαβα ένα EMAIL εκτόξευση 8 πυραύλων εναντίων ενός πλοίου;
Εξεζητημένο σενάριο που υπάρχει μόνο στην φαντασία μου; Λάθος δεν βρισκόμαστε στο 1982 στα Φώκλαντ και οι επιθέσεις δεν θα γίνουν με βόμβες από κοντά ή με μεμονωμένες εκτοξεύσεις πυραύλων. Γιατί άλλαξε ο φόρτος των πλοίων και πήγαμε από τους 8 πυραύλους εναντίων πλοίων σε 16; Έτσι ξαφνικά αποφάσισαν μια μέρα και είπαν, να βάλουμε άλλους 8 πυραύλους ακόμα για να στοιχίζει περισσότερο το πλοίο;
Για να καταστραφεί ένα πολεμικό πλοίο σήμερα από πυραύλους θαλάσσης-θαλάσσης, χρειάζονται 3 πύραυλοι να εκτοξευτούν ενάντιων του σχεδόν ταυτόχρονα αν είναι παλιά η σχεδίαση και το πλοίο και 4 πύραυλοι αν είναι καινούργιο! Γιατί ο υπολογισμός είναι ότι έναν πύραυλο θα καταστρέψουν οι αντιαεροπορικοί πύραυλοι του πλοίου, ένα το πυροβόλο και ένα το αντιπυραυλικό σύστημα. Σας απέδειξα πως χρειάζονται πολλοί πύραυλοι για να χτυπηθεί ένα πλοίο, όπως σας απέδειξα πως το RAM έχει προβλήματα και έβαλαν οι Γερμανοί δυο RAM στης φρεγάτες τους. Θα σας αποδείξω με τα δεκάδες σενάρια που θα βάλω πως είναι άχρηστο.
Κανονικά στην συλλογιστική μας στο προσχέδιο μελέτης που γράφουμε, θα έπρεπε να βάλω και την ALS που η Πτήση επιμένει πως έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ελλάδα. Δεν σας έβαλα μια δική μου σχεδίαση, αλλά περιορίστηκα σε μια μετατροπή ενός υπάρχων πλοίου. Η δική μου σχεδίαση θα μπορούσε να αντιμετωπίσει 5 Τουρκικά πλοία, γιατί θα είχε δυο τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών στην πλώρη εκατέρωθεν του πυροβόλου των 127 χιλιοστών. Η τοποθέτηση τους δεν είναι σε ευθεία γραμμή με το πλοίο αλλά υπό γωνία, όπως δηλαδή είχαν τους τορπιλοσωλήνες οι τελευταίες σουηδικές τορπιλάκατοι με της 6 τορπίλες.
Τώρα θα κάνουμε μια διαφορετική σύγκριση η Γαλλική φρεγάτα Belh@rra, ενάντιων του βελτιωμένου σχεδίου του αντιτορπιλικού Durand de la Penne. Με μεγαλύτερος μήκος από τα 147 στα 160 μέτρα, μεγαλύτερο πλάτος από τα 16,1 μέτρα στα 16,3 μέτρα και εκτόπισμα από 5560 σε 6300 τόνους, με πυραύλους Άστερ 30 ή SM2 με το ίδιο ραντάρ κλπ. Η μεγέθυνση γίνετε για να μπουν πύραυλοι πίσω από το πυροβόλο των 127/54 χιλιοστών και γιατί θέλουμε χώρο για κάτι ακόμα. Στο μεγεθυνόμενο σχέδιο του ιταλικού αντιτορπιλικού όπως έχουμε πει, βάζουμε τον ίδιο αριθμό πυροβόλων και προσθέτουμε 4 μιλένουμ των 35 χιλιοστών. Δυο επάνω και πίσω από τον θάλαμο διακυβέρνησης και δυο επάνω και πίσω από το πυροβόλο των 76 χιλιοστών στην πρύμνη.
Το σενάριο: τα πλοία θα δεχτούν επίθεση από 2-4 Τουρκικά πλοία. Το πλοίο μας πλέει μόνο του στη ανοικτή θάλασσα στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ξαφνικά βλέπει στο ραντάρ πως εναντίων του είναι 2-4 εχθρικά Τουρκικά πλοία. Που περιμένουν να πλησιάσουν πιο κοντά και να ρίξουν πυραύλους επιφανείας εναντίων του μοναχικού μας πλοίου. Μην πείτε γιατί το πλοίο μας είναι μόνο του εκεί και τι κάνει; Συνόδευσε νηοπομπή στην Κύπρο ή στην Κρήτη και έκατσε μόνο του σε απόσταση ασφαλείας, ενώ τα υπόλοιπα πλοία συνόδεψαν την νηοπομπή στο λιμάνι κλπ. Γύρισε από άσκηση και έγινε πόλεμος ή θερμό επεισόδιο κλπ.
Οι Τούρκοι ρίχνουν 8 πυραύλους επιφανείας εναντίων του δικού μας πλοίου που απαντά ρίχνοντας όσους πυραύλους επιφανείας έχει από 8-16. Μετά έρχεται η ώρα της κρίσεως. Τώρα όμως ήρθε η δική σου σειρά 8 πύραυλοι κατευθύνονται επάνω σου, νομίζεις πως η πανάκριβη Γαλλική φρεγάτα θα καταφέρει να τους αντιμετωπίσει;
Αν ήξερες τα ποσοστά επιτυχίας των πυραύλων εναντίων πυραύλων πόσο μικρά είναι, νομίζεις πως θα ήσουν ασφαλείς; Ξέρεις πόσο κοντά πρέπει να πλησιάσουν οι πύραυλοι ενάντιων πλοίων για να τους ρίξεις;
Η μεγεθυσμένη σχεδίαση όμως του Ιταλικού αντιτορπιλικού, μετά που θα ρίξει τους πυραύλους του, εναντίων των 8 πυραύλων του εχθρού. Έχει και πυροβόλο των 127 χιλιοστών και 3 των 76 χιλιοστών και 4 μιλένουμ των 35 χιλιοστών.
Εσύ σε πλοίο θα ήθελες να ήσουν μέσα; Στην πανάκριβη Γαλλική φρεγάτα ή στη μεγεθυσμένη σχεδίαση του ιταλικού αντιτορπιλικού; Αν νομίζεις πως το RAM θα σε σώσει είσαι βαθειά νυχτωμένος. Στην μια περίπτωση έχεις δυο συστήματα πυροβόλο των 76 χιλιοστών και το RAM. Στην άλλη έχεις 8 συστήματα, δηλαδή 8 πυροβόλα που θα σε προστατέψουν.
Στην πράξη έχεις στην χειρότερη περίπτωση 50% καλύτερες πιθανότητες για να γλυτώσεις, με την μεγεθυσμένη σχεδίαση του ιταλιάνικου αντιτορπιλικού. Που σημαίνει να έχουν εκτοξευτεί και οι 8 πύραυλοι με διάφορα ενός δευτερόλεπτου. Δηλαδή μέσα σε δυο δευτερόλεπτα το πολύ τρία, με απόλυτο συγχρονισμό από τα πλοία που είναι τρομερά δύσκολο να γίνει και σε συνθήκες υψηλού κυματισμού. Που αυτό ανεβαίνει και ξεπερνά κατά πολύ το 100% και φτάνει στο 200% περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης, για την μεγεθυνόμενη σχεδίαση του ιταλικού αντιτορπιλικού.
Στην τρίτη σύγκριση πάλι το πανάκριβο γαλλικό πλοίο μας απέτυχε. Με τα ίδια ραντάρ και τους ίδιους πυραύλους έγινε αυτό. Δεν αλλάξαμε τίποτα, άρα η σχεδίαση φταίει και όχι τα ηλεκτρονικά, τα ραντάρ και οι πύραυλοι.
Τα συμπεράσματα δικά σας θα συνεχίσουμε.
Μικρός Ήρωας Δικαίος Γεώργιος.
Θα έπρεπε να με αφήσει η Πτήση να σας γράψω ένα κείμενο για να δείτε τι σημαίνει και πως γίνετε η σχεδίαση ενός πλοίου με όλα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις.
Αγαπητή Πτήση είμαστε σε διακοπές έχω πει, χάσαμε υπολογιστή το EMAIL και τους κωδικούς που έμπαινα στο σάιτ της Πτήσης.
Λύση υπάρχει να δώσω ένα EIMAL διαφορετικό και να μου σταλθούν εκεί οι κωδικοί;
Ευχαριστώ!