Για την μεταφορά των μονάδων πεζοναυτών του Στρατού, το Γαλλικό Ναυτικό διαθέτει τρία ελικοπτεροφόρα πλοία τύπου δεξαμενής LHD (Landing Helicopter Dock) της κλάσης Mistral («Mistral», «Tonnerre» και «Dixmude»). Το τελευταίο βρίσκεται αυτές τις ημέρες στο Πειραιά και είχαμε την ευκαιρία να το επισκευτούμε. Τα πλοία είναι γνωστά ως BPC (Bâtiments de Projection et de Commandement, Πλοία Προβολής Ισχύος και Διοίκησης).
Εκτοπίσουν 21.300 τόνους πλήρη φορτίου, διαθέτουν χώρο στάθμευσης οχημάτων 2.650 m2 και δεξαμενή αποβατικών σκαφών διαστάσεων 57,50×15,40m, ενώ διακρίνονται για την υποδομή άνεσης για τους μεταφερόμενους πεζοναύτες. Η κλάση Mistral, αν και συχνά αναφέρεται σαν πλοία αποβατικού πολέμου, είναι στην πραγματικότητα πλατφόρμες πολλαπλών χρήσεων με ιδιαίτερη έμφαση στην δυνατότητα υποστήριξης επιχειρήσεων με ελικόπτερα από το κατάστρωμα των 5.200 m2, όπου το πρόσθιο σημείο προσνήωσης μπορεί να δεχθεί αεροσκάφη μεγέθους CH-53E Super Sea Stallion ή MV-22 Osprey.
H πρόσβαση στο κατάστρωμα πτήσεων γίνεται μέσω μιας ευρείας ράμπας, επιτρέποντας στις ομάδες αεραποβατικής κρούσης, ταχεία επιβίβαση, ενώ δυο ανελκυστήρες προσφέρουν άμεση πρόσβαση στα υποκαταστρώματα για εύκολη μετακίνηση των εναέριων μέσων.


Η κλάση Mistral έχει επανειλημμένα αποδείξει την αξία της σε ένα ευρύ φάσμα σεναρίων, συμπεριλαμβανομένων πολεμικών επιχειρήσεων όπως η «Unified Protector» στη Λιβύη το 2011 όσο και αποστολές παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας και αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, εδραιώνοντας τη θέση της σαν ένα εξαιρετικά ευέλικτο πλοίο.
Σε ανάγκες όπως οι τελευταίες διατίθενται εγκαταστάσεις παροχής ιατρικής φροντίδας, συμπεριλαμβανομένων τριών χειρουργείων και μονάδας εντατικής θεραπείας, συνολικής επιφάνειας 750 m2, με τα ελικόπτερα να υλοποιούν medevac. Αξιοσημείωτο παράδειγμα του εξαιρετικού σχεδιασμού είναι ότι ειδικός ανελκυστήρας με χωρητικότητα δυο φορείων οδηγεί απ’ ευθείας από το κατάστρωμα σε χώρο υποδοχής της ιατρικής πτέρυγας, η οποία εάν χρειαστεί μπορεί να επεκταθεί είτε μέσα στον χώρο των υποκαταστρωμάτων του πλοίου είτε σε γειτονική εγκατάσταση κινητού νοσοκομείου και με επικοινωνία μέσω της υποδομής Ro-Rο των πλοίων. Έτσι για παράδειγμα το νοσοκομείο του πλοίου μπορεί να εξυπηρετήσει 69 ασθενείς, ενώ με χρήση 250 m2 του υποστέγου των ελικοπτέρων η δυνατότητα αυτή φτάνει τους 119 και πολλαπλασιάζεται με την χρήση μονάδων εξωτερικού κινητού νοσοκομείου. Εξυπακούεται ότι οι εγκαταστάσεις βρίσκονται στο πλέον σύγχρονο τεχνολογικό επίπεδο, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας διεξαγωγής εγχειρήσεων με την υποστήριξη τηλεματικής δορυφορικής σύνδεσης.


To κατάστρωμα ελικοπτέρων αν και περιείχε μόνο δυο NH90TTH (και καθόλου Tigre) μπορεί να υποδεχθεί έως και 16 ελικόπτερα διαφόρων τύπων συνολικά.
Αν και δεν είναι ευρύτερα γνωστό, ούτε ίσως έχει–ακόμη- την αίγλη ή την φήμη αντίστοιχων δυνατοτήτων άλλων χωρών, μέσα σε μια περίοδο αρκετών ετών, ο Γαλλικός Στρατός ανέπτυξε μια εκτεταμένη υποδομή αποβατικής κρούσης τόσο σε μέσα όσο και σε τακτικές που του δίνουν την δυνατότητα αυτόνομων επιχειρήσεων σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη απαιτούν τα γαλλικά συμφέροντα. Οι δυο μονάδες του Armee de Terre που μοιράζονται τα σχετικά καθήκοντα είναι η 6e Brigade Legere Blindee (6e BLB, 6η ελαφρά τεθωρακισμένη ταξιαρχία) και η 9e Brigade Legere Blindee de Marine (9e BLBMa, 9η ελαφρά τεθωρακισμένη ταξιαρχία πεζοναυτών), όπου Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι όλες οι δυνάμεις «Marine» στην Γαλλία, ανήκουν στον Στρατό.
Οι αποβατικές επιχειρήσεις, ειδικά η μετεξέλιξή τους σε αποβατική κρούση βασίζονται περισσότερο από άλλες διαδικασίες σε ακρίβεια, που απαιτεί συνεχή εκπαίδευση και εκτέλεση ασκήσεων. Έτσι κάθε σύνταγμα της 6e BLB και 9e BLBMa αναμένεται να λαμβάνει μέρος σε μια ή δυο μεγάλες ασκήσεις κάθε χρόνο όχι μόνο για να διατηρούν την επιχειρησιακή τους διαθεσιμότητα, αλλά και για ακονίζουν όσο το δυνατόν τις ικανότητές τους. Οι περισσότερες από τις ασκήσεις αυτές είναι πολύπλευρες, ενώ η προετοιμασία τους είναι ενδελεχής για την μεγιστοποίηση του αποτελέσματος.
Το κατάστρωμα οχημάτων με δάπεδο αντοχής περιλαμβανομένων των αρμάτων μάχης. Στον τρέχοντα πλου το ελικοπτεροφόρο μεταφέρει ένα ενισχυμένο λόχο πεζοναυτών με VBL και RC-10, που θα λάβει μέρος στην Άσκηση ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 2020






Ρεπορτάζ-φωτορεπορτάζ Δημήτρης Μητσόπουλος και Φαίδων Γ. Καραϊωσηφίδης
Η αγορά ενός τέτοιο πλοίο είναι ιδανικό για την Ελλάδα, βέβαια εδώ δεν έχουμε μαντήλι να κλάψουμε θα πείτε (και θα έχετε και δίκιο) αλλά φανταστείτε ένα τέτοιο πλοίο στο Αιγαίο που θα λειτουργεί (εν καιρό ειρήνης και) ως πλωτό νοσοκομείο για τα ακριτικά (και όχι μόνο) νησιά μας και ως ναυαρχίδα του στόλου μας για την προστασία των νησιών μας. Βέβαια κάτι τέτοιο μόνο στα όνειρα μου θα γίνει 🙁
Όπως κατασκευάσαμε τα αρματαγωγά,μπορούμε να κατασκευάσουμε κάτι ανάλογο για το Λιμενικό Σώμα,ως πλοίο παροχής υπηρεσιών στα νησιά,αλλά και για καταστάσεις ανάγκης.
και ποια ακριβως χρησιμοτητα σε μια αναμετρηση θα ειχε? στοχος θα γινοταν με την μια οπλισμο δεν εχει και θελει 2-4 πλοια συνοδεια,αρα παει το μισο σου ναυτικο για σημαια κ επειδηξεις καλα ειναι για πολεμο οχι κ δεν ειμαστε ηπα.
Αξιοπρόσεκτο είναι και το μικρό πλήρωμα που απαιτεί, βγάζοντας φυσικά απέξω το προσωπικό της εκάστοτε αεροπορικής δύναμης.
Το άσχημο ήταν η αδιαφορία που δείξαμε για τα 2 ικανότατα LPD κλάσης Foudre που απέσυρε το ΜΝ με την εισαγωγή των 2 πρώτων Μistral.
πολύ ενδιαφέρον !!!
Με την άμυνα του να βασίζεται σε jammers μόνο, η “μόνη” χρησιμότητα του θα είναι σαν ύφαλος στον βυθό του Αιγαίου.
Στο κορεσμένο από απειλές Αιγαίο, όσο και να προσπαθήσει ο παρεμβολέας, απλά δεν φτάνει.
Εντύπωση προκαλεί που οι Γάλλοι βασίζουν αποκλειστικά την άμυνα έναντι αντιπλοϊκών πυραύλων σε soft kill.
Το πλοίο βέβαια δεν θα πλέει μόνο του, αλλά και πάλι αν…
Εξαιρετική σχεδίαση κλάσης, ίσως απο τις κορυφαίες παγκοσμίως. Οι Γάλλοι δουλεύοντας ακατάπαυστα έχουν τον ισχυρότερο ευρωπαϊκό αποβατικό στόλο με 1 σύγχρονο α/φόρο, 3 LHD Mistral, 1 σκάφος SIGINT, σύγχρονα σκάφη συνοδείας κλπ.
Οι “συμμαχίες” με Γάλλους, Αιγυπτίους, μπορούν να φέρουν έμμεσα τη δυνατότητα διαξαγωγής επιχειρήσεων σε ένα νησί που “κείτεται μακρά” (wishful thinking εδώ που φτάσαμε οικονομικά). Αν και δε μας παίρνει να ζητάμε πολλά, δεδομένων των διαδικασιών επανεξοπλισμού (γιατί περι αυτού έχουμε να κάνουμε στο ΠΝ), μακροχρόνια πιστεύω οτι θα χωρέσει ένα σκάφος τέτοιων δυνατοτήτων αν όχι για να το βγάλουμε στην ανοιχτή θάλασσα, για να μπλοκάρει τις κινήσεις των Τούρκων στο αρχιπέλαγος, τόσο μοναδών επιφανείας όσο και υποβρυχίων σε ρόλο συντονιστή των επιχειρήσεων των φίλιων μονάδων.
Όσοι τρέξουν να αντιπαραθέσουν “εδώ εναν Προμηθέα έχουμε και τον φυλάει ο μισός στόλος θα πάρουμε LHD?” αναφέρω πως με ένα μείγμα 8 πλοίων συνολικά .με FTI/ MEKO 200 MLU (Θεέ μου κάνε να βάλουν 32 ESSM BLKII και απο μένα ότι θες)/Kortenaer MLU/SUPER VITA, θα έχουμε ~ 180 Ε/A & 56 Ε/Ε κ/β ποικίλων εμβελειών να το προστατεύουν.
Εντάξει πέρα από τη μεγαλομανία μου, ΑΝ δούμε ένα εκσυγχρονισμό της προκοπής στις “HYDRA”, νέες τορπίλες, νέες μονάδες επιφανείας κλπ, πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες αντικατάστασης των ΠΓΥ ΑΛΙΑΚΜΩΝ & ΑΞΙΟΣ (αμφότερα ναυπηγήσεις του 68′), αν όχι σε αναλογία 1:1 τουλάχιστον 1 καλό πλοίο μεγάλης μεταφορικής δυνατότητας με δυνατότητα υποστήριξης ε/π.
Για την αντικατάσταση των ΠΓΥ θα ήθελα να μπορούσαμε να προμηθευτούμε το Ολλανδικής σχεδίασης “Damen KAREL DOORMAN”.
εξαιρετικό φωτορεπορτάζ και πλούσιο . μπράβο πτήση !! πάντα τέτοια
πολύ καλά πλοία !
μακάρι να ήταν ή να είναι στο μέλλον στις τάξεις του Π.Ν. κάτι αντίστοιχο
Θυμίζω ότι άλλα δύο (προοριζόμενα αρχικά για την Ρωσία) υπηρετούν στις τάξεις του Αιγυπτιακού Ναυτικού … και αγοράστηκαν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές ..
κρίμα πού εμείς εκείνη την περίοδο ήμασταν βαθιά μέσα στην κρίση..
από την οποία όλο βγαίνουμε , και πουθενά ή έξοδος … και όλο αγοράζουμε και κοιτάμε στις βιτρίνες ..
στην πράξη ούτε τορπίλες , ούτε εκσυγχρονισμό των φρεγατών mekoHN , ούτε ΄τίποτα ακόμα …