Η κυβέρνηση της Βραζιλίας αποφάσισε να προχωρήσει τελικά στη βύθιση του μοναδικού αεροπλανοφόρου που διέθετε ο στόλος της, παρά τις διεθνείς αντιδράσεις για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο μιας τέτοιας ενέργειας. Η βύθιση έγινε στα νερά του Ατλαντικού Ωκεανού, 350 μίλια από τις ακτές της χώρας, στις 3 Φεβρουαρίου.
Το αεροπλανοφόρο, ως “Sao Paulo” σε βραζιλιάνικη υπηρεσία, είχε αποκτηθεί για 12 εκατ. ευρώ από την Γαλλία το 2000, αλλά παρά τις προσπάθειες που έγιναν για την επιχειρησιακή αξιοποίησή του, πέρναγε περισσότερο χρόνο δεμένο σε λιμάνια για επισκευές παρά στη θάλασσα. Πάντως είχε εξοπλιστεί με αεροσκάφη A-4 Skyhawk όπως και ελικόπτερα.
Στην αρχική του μορφή είχε κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1950 για το γαλλικό Ναυτικό -ήταν κλάσης Clemenceau- και έλαβε το όνομα “Foch”. Μπήκε σε υπηρεσία το 1963, υπηρέτησε για 37 χρόνια και πήρε μέρος στις πρώτες πυρηνικές δοκιμές της Γαλλίας στον Ειρηνικό τη δεκαετία του 1960 αλλά και σε αποστολές στην Αφρική, την πρώην Γιουγκοσλαβία και στη Μέση Ανατολή. Το εκτόπισμα του ήταν 32.800 τόνοι έμφορτο και είχε μήκος 265 μέτρα, φιλοξενώντας κάπου 2.000 πλήρωμα, με αεροσκάφη Super Etendard και F-8 Crusader.
Τους τελευταίους πέντε μήνες βρισκόταν εν πλω, καθώς η συμφωνία για πώλησή του σε τουρκικό διαλυτήριο πλοίων έναντι 1,8 εκ. ευρώ τελικά ματαιώθηκε. Οι τουρκικές αρχές θεώρησαν ότι ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνη η διαχείριση των τοξικών υλικών που έφερε το πλοίο, όπως μεταξύ άλλων, οι 600 περίπου τόνοι αμιάντου. Οπότε ως μόνη λύση βρέθηκε η βύθιση -ήδη το πλοίο είχε εισροές υδάτων και μάλλον δεν θα κατάφερνε να ρυμουλκηθεί σε λιμάνι- σε σημείο όπου ο βυθός είναι στα 5.000 μέτρα.