22.6 C
Athens
Πέμπτη, 23 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΠακιστανικές φρεγάτες made in China: Ποιότητα κατασκευής για κλάματα

Πακιστανικές φρεγάτες made in China: Ποιότητα κατασκευής για κλάματα

Τέσσερις φρεγάτες κλάσης F-22P (Ζulfiquar) παρέλαβε το πακιστανικό Ναυτικό μεταξύ 2006 και 2009 αλλά έκτοτε έχει ρίξει «μαύρο δάκρυ» στο να προσπαθεί να τις συνεφέρει. Οι φρεγάτες είναι κινεζικής σχεδίασης, εξέλιξη της εκεί κλάσης Type 053. Από τα 4 σκάφη τα 3 χτίστηκαν στην Κίνα (τα PNS Zulfiquar, Shamsheer, Saif), ενώ το 4ο, το PNS Aslat, κατασκευάστηκε στο Πακιστάν, στα ναυπηγεία KS&EW με μεταφορά τεχνογνωσίας.

Τα σκάφη είναι 2.500 τόνων, με πρόωση CODAD, και οπλισμό ένα πυροβόλο 76 χιλιοστών, 8 αντιπλοικούς πυραύλους C-802 και 8 αντιαεροπορικούς FM-90N, ενώ για εγγύς προστασία υπάρχουν δύο πολύκαννα πυροβόλα Τype 730B.

Τα προβλήματα όμως που αντιμετώπισαν οι Πακιστανοί στα πλοία -που αποτελούν και τον πυρήνα ανανέωσης του Ναυτικού τους- ήταν πάρα πολλά. Όπως αναφέρει το geopolitica.info το κύριο ραντάρ SR-60 παρουσίασε πολλές αστοχίες, ειδικά σε εκπομπή υψηλής ισχύος, ενώ το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης IR17 αποδείχθηκε άχρηστο και αποσύρθηκε.

Οι 4 μηχανές ντίζελ σε κάθε σκάφος επίσης παρουσίασαν προβλήματα μην μπορώντας να λειτουργήσουν σε πλήρη ισχύ λόγω υπερθέρμανσης των εξαγωγών των υπερσυμπιεστών τους, ενώ μη αναμενόμενες φθορές εμφανίστηκαν στην κεφαλή των κυλίνδρων. Κάθε σκάφος ακόμη είχε τα δικά του “ζόρια”, π.χ. στο PNS Ζulfiquar το σόναρ εμφάνιζε πολλούς ψευδοστόχους, ενώ στο PNS Aslat το ραντάρ έρευνας SR47 υπολειτουργούσε.

Τα παραπάνω ζητήματα όμως δεν διέρρηξαν τις κινεζοπακιστανικές σχέσεις, σε ότι αφορά την παραγωγή πολεμικών πλοίων. Έτσι το 2018 το Πακιστάν παρήγγειλε και 4 φρεγάτες κλάσης Tughril, αυτές ως μετεξέλιξη των κινεζικών 054Α, έχοντας παραλάβει ήδη τις δύο. Γενικότερα το Πακιστανικό Ναυτικό έχει κάνει στροφή προς την Κίνα, έχοντας προμηθευθεί και παραγγείλει και κορβέτες και υποβρύχια, ενώ ως δεύτερος βασικός προμηθευτής του αναδεικνύεται αργά η Τουρκία, με τις κορβέτες Ada όπως και διάφορα άλλα μικρότερα σκάφη.

Νέα φρεγάτα παρέλαβε το Πακιστάν με πολυηχητικούς πυραύλους επιφανείας

Τα πολλά μηχανολογικά ζητήματα όμως και οι φθορές που σταδιακά επιλύθηκαν ή έστω γίνεται προσπάθεια να επιλυθούν, έδειξαν πως τα κινεζικά πλοία έχουν μέτρια έως και κακή ποιότητα κατασκευής, ή τουλάχιστον απαιτούν μεγάλη συντήρηση και υποστήριξη ώστε να κρατηθούν σε λειτουργική κατάσταση. Κάτι που φανερώνει πως η εκπληκτική σε όγκο ναυπηγική «έξαρση» της Κίνας, που έχει φθάσει σε καθελκύσεις πολεμικών σκαφών κάθε μήνα (μερικές φορές και συνεχόμενα μέσα στον ίδιο μήνα) δεν είναι ούτε ανέφελη ούτε προσφέρει την αναμενόμενη απόδοση, παρά τις εντυπωσιακές -στα χαρτιά- προδιαγραφές των σκαφών.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες επιλογές έχει το Πολεμικό Ναυτικό έως το 2030… αλλά και μετά

Αφορμή για αυτό το άρθρο αποτέλεσε η συνέντευξη του υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Δένδια στο συνέδριο DEFEA 2024 προ λίγων ημερών, όπου δήλωσε τα...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -