Αν και κάποιοι το θεωρούν ακόμη ετεροχρονισμένο… πρωταπριλιάτικο αστείο το θέμα είναι υπαρκτό και το σχετικό άρθρο μας στο τεύχος που κυκλοφορεί (Π&Δ Νο 372) γίνεται άκρως επίκαιρο μετά και τις πρόσφατες δηλώσεις του Αμερικανού πρέσβη σχετικά με τη βάση της Σούδας, την εκτίμηση για τον ρόλο του ΠΝ στην περιοχή και κυρίως την θετική σκοπιά με την οποία βλέπουν οι ΗΠΑ την παραχώρηση στρατιωτικού υλικού.
Διαβάστε λοιπόν μια ρηξικέλευθη πρόταση DDG κλάσης Arleigh για την ΠΑ… μέσω ΠΝ!. Είναι χρήσιμη η απόκτηση τέτοιων πλοίων στους σημερινούς καιρούς και κάτω από ποιες προϋποθέσεις; Ποια είναι η αξία που θα προσθέσουν στην ισχύ του Πολεμικού Ναυτικού; Και το σημαντικότερο, ποια θα είναι η δυνατότητα που θα προσδώσουν στην αντιαεροπορική ασπίδα της χώρας που θα κληθεί να αντιμετωπίσει νέες απειλές στο εγγύς μέλλον;
https://www.youtube.com/watch?v=xzl6NW-wXnQ
καλημέρα
αν λέμε τα πάρουμε( υποθετικά μιλάμε βεβαιως) θα έχουν και την δυνατότητα εκτόξευσης tomahawk η όχι ; και αν ναι μπορούμε να εχουμε τέτοια όπλα ; από οικονομικής άποψης το ρωτάω
Καλημέρα
Γράφουμε σχετικά αλλά αυτό είναι εξαιρετικά απίθανο, αν και αυτό δεν είναι το κύριο ενδιαφέρον σχετικά με την απόκτηση των πλοίων.
Είναι μεγαλύτερες οι πιθανότητες το να προσγειωθούν εξωγήινοι στην πλατεία στο Μοναστηράκι για να πάνε να καθίσουν κάπου δίπλα να φάνε σουβλάκια παρά το να αποκτήσει πυραύλους Τόμαχωκ η Ελλάδα. Πέρα από αυτό δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουμε τέτοιους πυραύλους αλλά ούτε και τους χρειάζεται το ναυτικό μας.
Μια παράμετρος που δεν έχει θιγεί. Οι αμερικάνικες ναυπηγήσεις των τελευταίων χρόνων δεν έχουν σε τίποτα να κάνουν με την ποιότητα των ναυπηγήσεων του Β- ΠΠ. Η Αμερική πλέον δεν έχει δική της ναυπηγική βιομηχανία και όσοι γνωρίζουν, ξέρουν ότι τα κατασκευαζόμενα πλοία είναι πολύ χαμηλής ποιότητας και ο σίδηρος που χρησιμοποιούν προέρχεται από σκραπ και σκουριάζει πάρα πολύ έυκολα. Απόδειξη η αποφυγή απόκτησης από το ΠΝ αμερικανικών πλοίων τις τελευταίες δεκαετίες. Τα τελευταία πλοία που απέκτησε ήταν τα Knox, που έφυγαν αφήνοντας πολύ κακή φήμη. Υποψιάζομαι ότι και τα DDG κλάσης Arleigh, πρέπει να είναι τίποτα σάπια κουφάρια, που τα παρόπλισαν οι αμερικάνοι, επειδή δεν άντεχαν να τα συντηρήσουν. Δυστυχώς πρέπει να στραφούμε πάλι στην ευρωπαική λύση, αν θέλουμε πλοία ισάξια των Kortenaer, που οργώνουν τις θάλασσες μας χωρίς το παραμικρό πρόβλημα τις τελευταίες δεκαετίες.
Απολύτως τίποτε από τα παραπάνω δεν είναι ακριβή. Σαν Fake News ακούγονται… Ποιες είναι οι πηγές σας; Που τα έχετε διαβάσει.. ή ακούσει αυτά! Σε ποια ποιότητα ναυπηγήσεων του Β ΠΠ αναφέρεστε; Στα πλοία που κατασκευάζονταν μέσα σε μια εβδομάδα; “όλοι ξέρουν ότι τα κατασκευαζόμενα πλοία είναι πολύ χαμηλής ποιότητας”… “Όλοι ξέρουν”… αστειεύεστε; Τα Knox ήταν ναυπηγήσεις 65-74 και η “κακή φήμη” δεν είχε τίποτε να κάνει με την ποιότητα κατασκευής. Το ότι δεν “πήγαμε” για αμερικανικά πλοία και πάλι δεν έχει να κάνει με την… ποιότητα κατασκευής αλλά με τα μεγέθη και τις αποστολές τους. Και για τις Kortenaer μάλλον δεν τα ξέρετε καλά τα πράγματα. Υποψιάζεστε… κουφάρια; Γνωρίζετε ότι κανένα Arleigh Burke δεν έχει παροπλιστεί; Πως ακριβώς το υποψιάζεστε;
Είναι fak News όπως λέει και ο φίλος μας ο Πολάκης
Προφανώς δεν έχετε υπηρετήσει στο ΠΝ 🙂
Όσοι υπηρέτησαν στο ΠΝ έχουν τέτοια άποψη για τα πλοία από τις ΗΠΑ; δεν μας έχει μεταφερθεί κάτι τέτοιο ποτέ, αλλά και να μας μεταφερόταν δεν θα το δεχόμασταν.
Ποτε υπηρετησε τελευταια φορα καποιος στο ΠΝ σε Αμερικανικη μοναδα………
..στο ΠΝ υπηρέτησα αδελφέ και πιο συγκεκριμένα σε φρεγάτα Knox! Όταν τις πήραμε εμείς, θα ξέρεις φυσικά ότι μετρούσαν ήδη περίπου 35 χρόνια υπηρεσίας έκαστη. και όταν λέμε 35 χρόνια υπηρεσίας στο ΠΝ, νομίζω καταλαβαίνεις (exibitions εξάμηνα σε ατλαντικούς και ειρηνικούς ωκεανούς κλπ κλπ). Σαν πλοία την εποχή τους ήταν πολύ μπροστά στο τομέα τον οποίο είχαν αναλάβει (Α/Υ πόλεμος), με το AN/SQS-26 να αποτελεί το μεγάλο τους όπλο! Δεν είναι τυχαίο που οι Αμερικάνοι τις κράτησαν σε υπηρεσία τόσα πολλά χρόνια, όταν οι Perry, δέκα χρόνια μετά την πρώτη, ξεκίνησαν να τις αντικαθιστούν!
Ούτε την πρωταπριλιά δεν γράφονται αυτά. Να δούμε τι άλλο θα ακούσουμε και θα διαβάσουμε στην χώρα απέραντο φρενοκομείο.
Δεν είναι ανακριβή. Μια απίθανη μπουρδολογία είναι και κακώς αφήνετε να περάσουν τέτοια σχόλια που μετά γίνονται βάση για fake news.
Μαζί με 2 S + 1 ΜΕΚΟ + 2 Ρουσσέν, θα μπορούσε να αφαιρέσει το συρόμενο sonar και τους Harpoon, στηριζόμενο και στα 2 ελικόπτερά του. Με μια τοποθέτηση 2 Phalanx πίσω και ενός RAM μπροστά από την γέφυρα, θα μπορούσε να γίνει μια καλή ομάδα κρούσης. Δύο τέτοιες ομάδες, με μια τρίτη να περιέχει τις υπόλοιπες φρεγάτες, ίσως να καλύπτει όλο το Αιγαίο και από πλευρά ΑΑ
Αγαπητή Πτήση,ωραία τα Arleigh Burke,ακόμα και τα Kidd παλαιότερα, που πρόσφατα μας θυμήσατε…….
Κοιτόντας όμως οποισδήποτε το ναύσταθμο της Σαλαμίνας από το google maps με satellite ,αρχίζει και μετράει όλον μας το στόλο εκεί…τα αρματαγωγά,τις kortnaer πιο πέρα,τις Μεκο,τα ρουσεν διάσπαρτα, ε όσο και για τα zubr απένταντι,γνωστό το θέμα τους.Αλλά ο υπόλοιπος στόλος,να βρίσκεται όλος εκεί,είναι φυσιολογικό,συμβαίνει και σε άλλα ναυτικά?Το να έτυχε, τη μέρα που πέρασε ο δορυφόρος,μακάρι να είναι έτσι,αλλά πολύ φοβάμαι ότι δεν υπάρχουν χρήματα για καύσιμα ,ανταλλακτικά κτλ.Αλλά εμείς χρειαζόμαστε πλοία στο Αιγαίο κάθε μέρα,για περιπολίες και παρουσίαση σημαίας,τουλάχιστον αυτήν την εντύπωση έχω.Αλλά και το να είναι όλα τα πλοία μαζεμένα σε ένα μέρος,σε μια κρίση,όπως με τα Ίμια,είναι επικίνδυνο για αυτά.Για αυτό και πάλι,ωραίοι οι sm2,τα arleigh burke,αλλά να τα πάρουμε και να τα έχουμε και αυτά να κάθονται..?Μήπως με τα ελάχιστα λεφτά που μας περισσεύουν,να κοιτούσαμε να αυξήσουμε διαθεσιμότητες στα πλόια που ήδη έχουμε,και να κάναμε εκσυγχρονισμούς?Να επενδύαμε στις νέες τεχνολογίες που έρχονται, στα ελληνικά ναυπηγία και πανεπιστήμια ,στην κίνηση με υδρογόνο και ηλεκροκίνηση.Να επενδύαμε και σε κανένα άλλο ναύσταθμο,να μην είναι όλα μαζεμένα σε ένα μέρος?
Μα τί λέτε?Θα φύγει κόσμος από την Αττική έτσι.
To πλανο (και η λογικη) λεει αναβαθμιση και περαιτερω αξιοποιηση της Σουδας.
Οι SM-6 των Arleigh ειναι ο μονος πυραυλος που (πιστευεται οτι) εχει αξιοπρεπη πιθανοτητα προσβολης αεορσκαφων στελθ.
Οι SM-6 προορίζονται για εξωατμοσφαιρικές αναχαιτίσεις. ΟΙ δυνατότητες των Arleigh Burke κατά στελθ δεν είναι θέμα πυραύλων αλλά συστήματος αποκάύψης, ΣΕΠ και διασύνδεσης. Αυτό ισχύει για κάθε αντιαεροπορικό σύστημα: αν δεν μπορείς να δεις τον στόχο δεν μπορείς και να τον προσβάσεις. Νομίζουμε ότι στο άρθρο είναι ξεκάθαρο!
Οι SM-3 ειναι για εξωατμοσφαιρικές αναχαιτίσεις.
Προσωπικά είμαι φανατικός αυτών των πλοίων. Τα θεωρώ εκπληκτικά αντιτορπιλικά. Για τα τόμαχωκ δεν ενδιαφέρομαι καθόλου. Προτιμώ ESSM, SM-2, ASROC. Θα διακινδύνευα και την παραχώρηση ολίγων SM-3 για λόγους νατοϊκούς. Ωστόσο δεν νομίζω πως αντέχουμε οικονομικά έστω και 2 τέτοια πλεούμενα. Από τη στιγμή μάλιστα που ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν φαίνεται πουθενά.
Με την αποσυρση 3 ”S” και τον κατα τα φαινομενα περιορισμο στα πολυτως απαραιτητα στισ ΜΕΚΟ και παλι η λογικη λεει μαι στα 2 ΑΒ….
Κάθε ες νομίζω πάει 12 μύρια/έτος κόστος λειτουργίας. Κάθε καταδρομικό “ταικο” πάει καμία πενηνταρού νομίζω. Άρα για τις 3 ες έχουμε 30-40 μύρια/έτος. Τα αντιτορπιλικά πόσο να πηγαίνουν? Δλδ θέλω να πω πως με 3 ες ίσως καλύπτουμε 1 ΑΒ. Εκτός κι αν ο …. “Αλέξης” κατευθύνει μέρος του πλεονάσματος προς τα εκεί …… με την ώθηση των ΗΠΑ και του Ισραήλ … Σε κάθε περίπτωση θα επέλεγα ΑΒ ακόμα κι αν τα οικονομικά μας, μας επέτρεπαν πρόγραμμα φρεγατών Α/Α και βέβαια οι Αμερικάνοι ήθελαν να μας τα δώσουν. Λατρεία για ΑΒ.
Τα πλοια αυτα καθε αυτα ειναι εξαιρετικα. Το προβλημα ειναι αλλου.
Τα «παλια», αυτα που, εαν τα «δωσουν», θα εχουν πανω απο 20-ετια χρησης.
Αυτο απλα σημαινει:
χρειαζονται ενα «φρεσκαρισμα» στα ηλεκτρονικα. Αλλου λιγοτερο, αλλου περισσοτερο. Το ιδιο και στο προωστικο συστημα, καθως πιστευω οτι καποιοι απο τους κινητηρες θα χεριαζονται ανακτασεκυη γιατι θα βρισκονται κοντα στο τοελος του κυκλου ζωης. το ιδιο καα καποια αλλα υποσυστηματα, που επηρεαζουν την ευρυθμη λειτουργια του πλοιου.
Θα εχουν ελικοδρομιο; Γιατι εκεινα που δεν εχουν, για να το αποκτησουν, εαν αποτελει επιθημια, θα χρειασοτν καποιες μετασκευες, που θελουν χρημα και χρονο.
Υστερα, υπαρχει το σημαντικο ζητημα με το «πορτ – μπαγκαζ». Εχει τουλαχιστον 90 κελιά και χωραει απο ολα. Αλλα αυτο για να γεμισει θελει παρα πολλα χρηματα. Το φορτιο που μεταφερει συν ενα εφεδρικο (το λιγοτερο), σημαινει απλα 180 κελιά. Το λιγοτερο 360 εκ. $ ΗΠΑ, με το «ματι» κανοντας μπακαλικους λογαριασμους.
Ολα αυτα για το καθε πλοιο. Απο εκει και περα, αυτα πρεπει να πολλαπλασιαστουν επι «..» που αποτελει τον αριθμο που επιθημουν. Μα το ιδιο σκηνικο δεν παιχτηκε με τα Kidd πριν απο 15 και πλεον χρονια και τα αφησαν γιατι δεν υπηρχε το απαραιτητο ρευστο; Απλα ειπαν οτι δεν αποδεσμευανε τα οπλα.
Σιγουρα, ειναι πολυ λογικο οτι εαν καποιος εμφανιζεται με αδειο πορτοφολι, ή περιπου, και με πολυ περιορισμενη δανειοληπτικη ικανοτητα (διαβαζε σχεδον μονο με παραγωγα) αυτοι απο την μερια τους δεν ειναι υποχρεωμενοι να αδειασουν τις αποθηκες τους τελειως «τσαμπα»!
…Ισως ειναι καλυτερα, το ονειρο να παραμεινει «ονειρο»! …Τουλαχιστον μεχρι να βρεθουν καποια χρηματα, οχι απαραιτητα ολα, αλλα το πορτοφολι να μην δειχνει τοσο «αδειο» οπως τοτε.
Το Αμερικανικό Ναυτικό δεν κάνει ότι εμείς. Εκσυγχρονίζει συνεχώς τα πλοία του, αργά αλλά σταθερά. Άρα οι μικροαλλαγές στα ηλεκτρονικά που χρειάζεται έχουν ήδη γίνει.
…αν παραδοθούν με όλο τους τον εξοπλισμό, πάντα.
Προφανώς…
Το Αμερικανικό Ναυτικό πραγματι εκσυγχρονίζει συνεχώς τα πλοία του, συνεπως το προβλημα αν αποκτηθουν, μαλλον δεν θα ειναι η αναγκη ανανεωσης ηλεκτρονικων . Θα ειναι σε αυτα που θα αφαιρεθουν εαν κρινουμε απο μαρτυριες για τα Adams. Μια καλη εξηγηση για τα Kidd που αναφερθηκαν , ισως ειναι αυτη που δοθηκε και στο καλο αρθρο για την επιλογη των Λεο-2 εναντι των Αμπραμς την ιδια περιπου εποχη, λογω δυσμενους ισοτιμιας Δραχμης – Δολλαριου κατα το χρονικο διαστημα που αλλαζαμε νομισμα και μπαιναμε στο Ευρω.
Τα 360 εκ.$ που αναφέρετε, υπάρχουν τρόποι πολλοί για να αποπληρωθούν.
Τις πιθανές απώλειες από τους 90 στόχους που κάθε πλοίο θα προστατεύει…πως και πότε θα αναπληρώσουμε?
Ή μήπως το γεγονός ότι “επιδιώκουμε στοχευμένες παρεμβάσεις αναβάθμισής τους” θα μας βοηθήσει?
Δεν ειναι απαραιτητο να εχει φορτο 90 πυραυλους….Οι μοσοι δηλαδη ειναι λιγοι?
Τα Κidd oντως δεν ηρθανε γιατι δεν εδιναν τους Sm-2…
O αντιλογος ποιος ειναι? Οι ”s” των 40+ ετων?
Αν δεν κάνω λάθος δεν τα δίνανε ούτε με SM-1 !!!!!! Επίσης στοιχίζανε 700 κατοστάρικα και κάτι σε δολάρια. Ακριβούτσικα. Επίσης ήταν κάτεργα. Μεγάλο πλήρωμα, υψηλό κόστος λειτουργίας.
Μήπως να κοιτούσαμε για τις 2 γαλλικές Cassard μιας που τα Arleigh Burke εχουν υψηλές απαιτησεις οικονομικές αλλα κ πληρώματος?
To αναλύουμε διεξοδικά το θέμα στο τεύχος, έχουμε αναφορά και στις Cassard (που δεν θα παραχωρηθούν δωρεάν)
Η λυση θα ερθει απο Ιταλια μερια…..
https://en.wikipedia.org/wiki/Durand_de_la_Penne-class_destroyer
Πολύ καλά πλοία, αλλά καμία σχέση με τα Arleigh Burke και το τι μπορούν να κάνουν. Επίσης, ΔΕΝ θα μας δωθούν δωρεάν…
Καταρχάς να πούμε πολλά συγχαρητήρια για το τεύχος σας.. Το εξαιρετικό είναι απλά λίγο. Όλα τα θέματα ήταν αυτό που λέμε to the point.. Καιρό είχα να ευχαριστηθώ έτσι ένα τεύχος. Με τέτοια δουλεία θα επιστρέψουμε όλοι στα περίπτερα.. Δεύτερον μακάρι να μπορούσαμε να τα αποκτήσουμε καθώς αποτελούν τρομερά εργαλεία και θα έλυνε πολλά προβλήματα στην Ελληνική αεράμυνα και επιτήρηση. Τρίτον θα ήθελα να ρωτήσω το εξής τεχνικό θέμα αν βέβαια γνωρίζετε. Τα ανωτέρω αντιτορπιλικά έχουν σαν ραντάρ το AN/SPY 1D σαν Combat System το Aegis και σαν πυραυλική ασπίδα ESSM, SM-2 κλπ. Το ερώτημα είναι αν αυτά τα τρία μέρη είναι αναπόσπαστα μεταξύ τους ή μπορούν να λειτουργούν και ανεξάρτητα δηλαδή να έχουμε ένα αντιτορπιλικό με SPY 1D radar και Ευρωπαικό Combat System ή αν μπορούμε να συνδυάσουμε το SPY 1D με το Aegis και πυραύλους ASTER.
Σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια. Κάνουμε ότι μπορούμε…
Μέχρι τώρα, όσα ναυτικά έχουν αγοράσει το SPY-1 δεν έχουν προσπαθήσει να το “ταιριάξουν” με άλλους πυραύλους πλην των Standard
O κύριος Α/ΓΕΝ σε κάποια συζήτηση είπε για τα Arleigh Burke ότι ,,αυτά τα πλοία είναι εξωπραγματικά για εμάς. Εξάλλου δεν τα χρειαζόμαστε. Και δωρεάν να μας τα δώσουν δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να τα συντηρήσουμε,,.
Θέλετε να διαφωνήσουμε με τον Α/ΓΕΝ; Άλλωστε αυτό έλεγε εν μέρει τόσο εκείνο το άρθρο μας όσο και άλλες αναφορές μας.