Έφτασε σε αιγυπτιακό λιμάνι το πρώτο υποβρύχιο (S41) του προγράμματος ναυπήγησης τεσσάρων σκαφών 209/1400, έκδοσης με σύστημα αναερόβιας πρόωσης. Η παραγγελία αφορά δυο υποβρύχια που παραγγέλθηκαν σε ζεύγη το 2011 και 2014, όλα κατασκευασμένα στην Γερμανία.
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=LPuRcW3enxQ]
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=DDPL-pUf__s]
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=FgYSSLtxCSs]
Η Αίγυπτος παίζει καλό παιχνίδι καθώς εξοπλίζεται με την αφρόκρεμα των Ευρωπαϊκών και Ρωσικών οπλικών συστημάτων. Βέβαια η ύπαρξη εξοπλισμού από διάφορες χώρες ( βλέπε Γιουγκοσλάβικος στρατός και η Γερμανική Βέρμαχτ) δημιουργεί έντονα προβλήματα για ένα στράτευμα. Η προμήθεια γερμανικών υποβρυχίων, και η ύπαρξη εκατοντάδων αεροσκαφών προερχόμενα από πολλές χώρες (Ρωσία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Η.Π.Α) είναι κάποια από τα παραδείγματα όπου υποβιβάζουν αυτόματα το επίπεδο των Αιγυπτιακών ενόπλων δυνάμεων σε πολλούς τομείς.
Ίσως ο φόβος εμπάργκο σε περίπτωση πολέμου είτε με το Ισραήλ είτε εμφυλίου εντός της χώρας τους οδηγεί σε προμήθειες απο διάφορες χώρες. Παραδείγματος χάριν, η προμήθεια των ρωσικών mig35 και ka 52, καθαρά επιθετικά όπλα και τα δυο με έμφαση στις δυνατότητες αέρος εδάφους υποδεικνύουν μια στρατηγική δικλείδας ασφαλείας όπου σε περίπτωση “επανάστασης” και εμπάργκο απο τους δυτικούς προμηθευτές η χώρα δεν θα παραλύσει και θα μπορεί να συνεχίσει τον αγώνα εναντίων των αντιφρονούντων. Συμφωνώ πως η πολυτύπια ειναι τροχοπέδη σε ενα στρατό αλλα στη περίπτωση της Αιγύπτου υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψιν όταν γίνονται προμήθειες που σε άλλες χώρες δεν ισχύουν. Τέλος μην ξεχνάμε πως έχουν και το πορτοφόλι των Αράβων απο πίσω τους όποτε μπορούν να αγοράζουν διαφορα συστημάτα απο διάφορες χώρες και να τα συντηρούν.
Το θέμα είναι ότι δεν είναι μόνο η αγορά ενός οπλικού συστήματος αλλά και η συντήρησή του. Καλά είναι τώρα που πληρώνουν οι σαουδάραβες για να “πουλάνε μόστρα” οι αιγύπτιοι στη διπλωματική σκακιέρα. Νέα όπλα συνεπάγεται ακριβότερα ανταλλακτικά και πολυτυπία νέων οπλικών συστημάτων σημαίνει πολύ υψηλό κόστος συντήρησης. Αν δεν κάνω λάθος η αιγυπτιακή οικονομία είναι ήδη αρκετά (αν όχι υπερβολικά) ζορισμένη. Αν μετά δεν μπορούν να τα συντηρήσουν είτε γιατί κάτι αλλάξει με τη σαουδική αραβία, είτε γιατί τα “σπάσουν” με κάποια χώρα προέλευσης σε διπλωματικό επίπεδο τί θα τα κάνουν;
τοσα λεφτα για εξοπλισμους που τα βρισκουν;
Saud
saoudarabes filtate….