21.4 C
Athens
Κυριακή, 13 Οκτωβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΕΞΕΛΙΞΗ: Η Σιγκαπούρη σχεδιάζει μεγάλη φρεγάτα τύπου Iver Huitfeldt, με Sea Fire...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Σιγκαπούρη σχεδιάζει μεγάλη φρεγάτα τύπου Iver Huitfeldt, με Sea Fire & Aster 30, μαζί με τη SAAB!

Ο γνωστός αναλυτής Xavier Vavasseur σε άρθρο του στο navalnews.com αναφέρει πως στις 22 Μαρτίου 2023, ο Οργανισμός Αμυντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας της Σιγκαπούρης (DSTA) και η σουηδική SAAB, υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) στη Σύνοδο Κορυφής Αμυντικής Τεχνολογίας της Σιγκαπούρης. Τα δύο μέρη σκοπεύουν να αναπτύξουν μαζί το επόμενο πολεμικό πλοίο πολλαπλών ρόλων του Ναυτικού της Σιγκαπούρης ( Multi-Role Combat Vessel, MRCV), το οποίο πολύ θα θέλαμε να δούμε και στο δικό μας Ναυτικό.

Το Naval News αναφέρει ότι τα MRCV, 6 τον αριθμό, θα αντικαταστήσουν τις πυραυλοφόρες κορβέτες κλάσης Victory που υπηρετούν από το 1989, με τη σχεδίαση έχει ολοκληρωθεί το 2025 και μάλλον το πρώτο πλοίο να είναι έτοιμο από το 2028. Tα νέα πλοία θα είναι ουσιαστικά μεγέθους αντιτορπιλικού (στους 10.000 τόνους εκτόπισμα) και με σημαντική αυτοματοποίηση, ώστε το ανθρώπινο δυναμικό να είναι περίπου το μισό μιας σύγχρονης φρεγάτας! Ταυτόχρονα αυτό θα προσφέρει και εξοικονόμηση κόστους έως και 10%, πάντα σε σύγκριση με παρόμοιες σημερινές φρεγάτες.

Βάση της σχεδίασης θα είναι η γνωστή πλατφόρμα των κλάσεων Absalon/Iver Huitfeldt του Ναυτικού της Δανίας (που εξελίχθηκε ως φρεγάτα Type 31 για το Βρετανικό Ναυτικό και στην εξαγωγική της έκδοση Arrowhead 140, που ήδη έχουν παραγγείλει Πολωνία και Ινδονησία). Το ενδιαφέρον όμως είναι πως -σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες- τα σκάφη θα διαθέτουν το γνωστό στην Ελλάδα ραντάρ Sea Fire της Thales και τους πυραύλους επιφανείας-αέρος Aster και Mica VL της MBDA!

Επιπλέον, τα MRCV θα έχουν ηλεκτρική πρόωση, ενώ αναμένεται να λειτουργήσουν και ως μητρικά σκάφη για μη επανδρωμένα οχήματα, εναέρια (UAV), επιφανείας (USV) και υποβρύχια (UUV), γεγονός που θα επεκτείνει σημαντικά την εμβέλεια και την ευελιξία τους έναντι των απειλών. Περισσότερες πληροφορίες και διευκρίνιση των προδιαγραφών αναμένεται να γίνει στην αμυντική έκθεση IMDEX Asia 2023, τον ερχόμενο Μάιο.

ΑΠΟΨΗ: Type 31 HN, πως θα την θέλαμε εμείς, εντός του budget 2 δις € του ΠΝ (σχέδια @Aylont1)

Η συνεργασία με τη SAAB θα είναι πολύπλευρη καθώς οι δύο πλευρές στοχεύουν σε πρωτοβουλίες εξέλιξης μακροπρόθεσμης υποστηριξιμότητας, ανάπτυξης εκπαιδευτικών διαδικασιών, και ευφυών τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων για ένα πλήρως “ψηφιακό” πλοίο.

Ακόμη, μέσω αυτής της συνεργασίας, η DSTA επιδιώκει να καλλιεργήσει το τοπικό ναυπηγικό δυναμικό στους τομείς του σχεδιασμού πλοίων επιφανείας, των ναυτικών επιχειρήσεων και της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι μηχανικοί και οι υπότροφοι της DSTA θα αποκτήσουν εμπειρία από τη SAAB μέσω πρακτικής άσκησης και θέσεων εργασίας, ενώ την κατασκευή θα κάνει το τοπικό ναυπηγείο ST Engineering.

Να θυμίσουμε εδώ πως το σχέδιο της Iver Huitfeldt (στις διάφορες μορφές του) συμμετείχε στις διαδικασίες προμήθειας νέων πλοίων του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού 2 φορές μέσα σε 2 χρόνια! Πρώτα ως φρεγάτα και μετά ως… κορβέτα, από τη βρετανική Babcock ως Arrowhead 140HN. Το πλοίο βέβαια είναι μεγάλη φρεγάτα, αλλά στη βασική του μορφή έχει κόστος κορβέτας. Η απόρριψη τη δεύτερη φορά έγινε με αδιευκρίνιστες δικαιολογίες, καθώς το μόνο που γνωρίζουμε είναι πως το πλοίο θεωρήθηκε… μεγάλο!

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Arrowhead 140, o βρετανός ιππότης για το ΠΝ, απόγονος των Absalon/Iver Huitfeld

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, ένα δράμα πολλών επεισοδίων

Καθώς υπάρχουν πολλοί αναγνώστες μας που δεν έχουν μια πλήρη εικόνα του τι έχει συμβεί με τον εκσυγχρονισμό των 4 φρεγατών ΜΕΚΟ200ΗΝ, παρότι και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η 4η FDI έρχεται θυσιάζοντας τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN;

H ανακοίνωση του υπουργού Αμύνης Νίκου Δένδια από τη Λοριάν της Γαλλίας, για την αγορά της 4ης φρεγάτας κλάσης "Κίμων" ήταν η μεγάλη και...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -