16.1 C
Athens
Κυριακή, 3 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΜΥΝΑF/A-18C Hornet: Αντίο στο θρυλικό '300'

F/A-18C Hornet: Αντίο στο θρυλικό ‘300’

Μετά από 31 ολόκληρα χρόνια στην ίδια Μοίρα, η VFA-106 ‘Gladiators’ αποχαιρέτησε το τελευταίο της F/A-18C. Στις 2 Οκτωβρίου, το αεροσκάφος ‘300’ απογειώθηκε για την τελευταία του πτήση από τον Αεροναύσταθμο Oceana συνοδευόμενο από τρία F/A-18F Super Hornet και μετά από 1,5 ώρα προσγειώθηκε –για πάντα. Αφού διαγραφεί από τα μητρώα και αποψιλωθεί από ο,τιδήποτε χρήσιμο, το παλιό, πιστό ‘300’ θα διαλυθεί.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος (BuNo 163506) πραγματοποίησε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση αποδοχής στις 14 Οκτωβρίου 1988. Κατά σύμπτωση, την ίδια χρονιά γεννήθηκε και ο Υποπλοίαρχος Andrew Jalali που το οδήγησε στον ουρανό για τελευταία φορά. Όλα αυτά τα χρόνια το ‘300’ παρέμενε στην δύναμη του Strike Fighter Squadron 106, της Μοίρας στην Ανατολική Ακτή που είχε αποστολή της την εκπαίδευση των πιλότων του Ναυτικού στο F/A-18 Super Hornet.

Επί δεκαετίες, το F/A-18C ήταν το κύριο μαχητικό/αεροσκάφος κρούσης που επιχειρούσε από τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα. Εκτός από μαχητικό συνοδείας και αεράμυνας του Στόλου, σε διαμόρφωση κρούσης το Hornet χρησιμοποιήθηκε για προβολή ισχύος, διείσδυση και αποστολές εγγύς υποστήριξης εις βάθος (deep CAS) αποτελώντας την μοναδική επιλογή των σχεδιαστών επιχειρήσεων του Ναυτικού στην εποχή των αεροσκαφών που τα κάνουν όλα.

«Οι τεχνολογικές του καινοτομίες συνεχίζονται με τα F/A-18 E/F/G βοηθώντας το αμερικανικό Ναυτικό στην μετάβαση από την 4η στην 5η γενιά μαχητικών» επεσήμανε ο Διοικητής της Strike Fighter Wing Atlantic, Πλοίαρχος Μπέκερ. Με την απόσυρση του τελευταίου ‘legacy Hornet’, όλα πλέον τα αεροσκάφη των αρχικών εκδόσεων F/A-18A και F/A-18C έχουν αντικατασταθεί από αναβαθμισμένα F/A-18E/F Super Hornet.

Η τελευταία Μοίρα πρώτης γραμμής που πετούσε με F/A-18C, η VFA-34 ‘Blue Blasters’, απενεργοποιήθηκε στην Oceana στις αρχές Φεβρουαρίου. Πέρυσι η VFA-106 παραχώρησε πάνω από 50 μαχητικά σε διάφορες Διοικήσεις της Ναυτικής Εφεδρείας και των Πεζοναυτών, από τα οποία ορισμένα θα διατηρηθούν για μελλοντική χρήση εφόσον προκύψει σχετική ανάγκη.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Γ.Μ.
5 years ago

Τα διθέσια F/A-18D, που συνήθως συγκροτούν ξεχωριστές Μοίρες κρούσης, αποσύρονται επίσης ή αυτό αφορά μόνο τα μονοθέσια;

ikaros 07
ikaros 07
5 years ago
Reply to  Γ.Μ.

Οι πεζοναύτες έχουν κάποιες μοίρες με F/A-18D που θα τα αποσύρουν αφού τα λιώσουν την επόμενη δεκαετία.

Papadopoulos Dimitris
Papadopoulos Dimitris
5 years ago

Για εμάς δεν μπορεί να ανοίξει κανένα παράθυρο για μεταχειρισμένα αεροσκάφη με σκοπό να αντικαταστήσουν τα παλαιά F-4?

Spyros
Spyros
5 years ago

Ό,τι έχει μείνει με κάποιες ώρες στα φτερά του θα πάει στους Πεζοναύτες. Για να πηγαίνει αυτό εδώ για αποψίλωση πάει να πει πως δεν του έχει μείνει τίποτα.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η ανάστροφη πλώρη της FDI, οι Aster 30 και το “σύννεφο νερού”

Πριν λίγο καιρό, η Naval Group αλλά και το Marine Nationale (γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό) έδωσαν στη δημοσιότητα φωτογραφίες και βίντεο από τις πρώτες δοκιμές...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -