Επειτα από 45 χρόνια υπηρεσίας και 250 χιλιάδες ώρες πτήσης η Ιταλία απέσυρε τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P1150 Atlantic. Η τελετή απόσυρσης έγινε στην αεροπορική βάση της Sigonella στις 21 Σεπτεμβρίου.
Η Ιταλία απέκτησε συνολικά 18 Atlantic. Λόγω των νομοθετικών περιορισμών για την παρουσία αεροσκαφών στο Ιταλικό Ναυτικό, τα αεροσκάφη επιχειρούσε η Ιταλική Αεροπορία. Μόνο μετά την παύση των απαγορεύσεων το 1989 κατέστη δυνατή η φυσιολογική χρήση τους από το Ιταλικό Ναυτικό.
Το Atlantic πέταξε για πρώτη φορά στις 21 Οκτωβρίου 1961. Αποκτήθηκε από τις Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Πακιστάν. Ο τύπος συμμετείχε με τα πακιστανικά εθνόσημα στον πόλεμο του Καργκίλ όπου ένα αεροσκάφος καταρρίφθηκε από ινδικό MiG-21. Τα ιταλικά Atlantic ήταν τα τελευταία σε υπηρεσία παγκοσμίως.
Τα Atlantic αντικαθιστούν τα νέα P-72A, γνωστότερα ως ATR 72MP. Το ATR 72MP βασίζεται στο δικινητήριο ATR 72-600 της πολιτικής αεροπορίας. Η Ιταλία είναι ο πρώτος χρήστης του με τέσσερα αεροσκάφη.
Η Sigonella αποτελεί σημαντική βάση των ΗΠΑ στην ευρύτερη περιοχή. Μεταξύ των άλλων, φιλοξενεί αμερικανικά ΜΕΑ Predator και Reaper.
Η Π&Δ είχε πρόσφατα κάνει εκτεταμένο αφιέρωμα στις τελευταίες -ιταλικές- ημέρες του Atlantic μετά από επίσκεψη στην βάση της Sigonella.
Νομίζω η εποχή που υπήρχαν εξειδικευμένα αεροσκάφη του είδους έχει τελειώσει.. Όλοι στρέφονται σε εμπορικές πλατφόρμες για μείωση κόστους..Στην συγκεκριμένη περίπτωση πέφτουν μία κατηγορία κάτω σε θέματα όπως διάρκεια πτήσης κλπ που είναι σημαντικά για τον σκοπό που τα θέλουν..
γιατι αν πεταει λιγοτερες ωρες τι θα γινει ? το κοστος αγορας και συντηρησης καθως και το κοστος χρησης δεν ειναι σημαντικά? εμεις που θα δωσουμε 500 εκατ για τα αρχαια ρ3 ειναι καλυτερα επειδη πετανε μερικες ωρες παραπανω και θα καινε σαν καραβια οι 4 παλιας τεχνολογιας κινητηρες του?
ασε που σε καιρο πολεμου ειναι αμφιβολο αν μπορει να πεταξει .και να κανει αυτο που υποτίθεται θα επρεπε!
Στο αιγαιο δεν υπαρχει λογος υπαρξης αφνσ . αυτα τα εχει το us navy να ψαχνουν για υποβρυχια σε ωκεανους και κατω απο την προστασια των αεροσκαφων των αεροπλανοφορων
στο αιγαιο που θα γινεται χαμος που να τολμησι να παει το σαραβαλο?
ο μονος λογος που επιλεξαμε να το αναπαλαιωσουμε (αυτος ειναι ο σωστος ορος ) ηταν οι μιζες, η κρατικοδιαιτη εαβ να παρει δουλεια και οι του ναυτικου να λενε οτι εχουν ναυτικη αεροπορια δηθεν για επιτηρηση