28.7 C
Athens
Παρασκευή, 26 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΑνταπόκριση από τη Λοριάν: κοπή μετάλλου για την FDI-HN3 "Φορμίων"

Ανταπόκριση από τη Λοριάν: κοπή μετάλλου για την FDI-HN3 “Φορμίων”

Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για το Πολεμικό Ναυτικό και θα εξελιχθεί, όπως και τα δυο προηγούμενα ορόσημα του προγράμματος των ελληνικών FDI, στην (βροχερή και με αρκετή ψύχρα) πόλη της Λοριάν, στη βορειοδυτική Γαλλία, όπου είναι  τα ναυπηγεία της Naval Group, αναδόχου -ως γνωστόν- του προγράμματος. Εκεί βρισκόμαστε και εμείς.

Το νέο ορόσημο είναι η κοπή πρώτου μετάλλου (τυπικά η έναρξη ναυπήγησης ενός πλοίου) της FDI-HN3 “Φορμίων”, που θα σημαίνει ότι και οι τρεις ελληνικές φρεγάτες του προγράμματος θα βρίσκονται πλέον -στις 12 το μεσημέρι-  όλες σε κάποιο στάδιο ναυπήγησης: η FDI-HN1 “Κίμων” σε πλήρη μορφή στη ναυπηγική κλίνη, η FDI-HN2 “Νέαρχος” σε μεγάλα κομμάτια (τα λεγόμενα ναυπηγικά μπλοκ) έτοιμη να αρχίζει να «χτίζεται» όταν η “Κίμων” καθελκυστεί (βλέπε παρακάτω) και τα μπλοκ της μελλοντικής “Φορμίων” να παίρνουν μορφή σε κάποιο άλλο σημείο του ναυπηγείου στη Λοριάν.

Αυτό που διαπιστώνεται όμως μετά τη χθεσινή ενημέρωση που είχαμε από τα στελέχη της Naval Group, είναι ότι το ναυπηγικό πρόγραμμα των τριών ελληνικών φρεγατών όχι μόνο δεν είναι καθυστερημένο, όπως έλεγαν κάποιες πληροφορίες, αλλά προηγείται ελαφρά και του χρονοδιαγράμματος, τουλάχιστον αυτού που γνωρίζαμε από τις αρχές του 2022.

Να θυμίσουμε ότι η κοπή πρώτου μετάλλου για την FDI-HN1 έγινε τελετουργικά στην Λοριάν στις 14/1/2022, ενώ η αντίστοιχη τελετή για την FDI-HN2 έγινε 10 περίπου μήνες αργότερα ενώ αυτή για την FDI-HN3 προβλεπόταν για τον Οκτώβριο του 2023.

Το γεγονός ότι αυτή η ημερομηνία έχει μετακινηθεί πλέον και γίνεται σήμερα, στις 12/7/2023, αποδεικνύει τον ισχυρισμό της Naval Group για την επιτάχυνση των διαδικασιών ναυπήγησης των FDI.

Ποιο συγκεκριμένα η γαλλική εταιρία λέει ότι οι 48 μήνες που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση και παράδοση κάθε FDI, χρόνος που ίσχυε για την πρώτη γαλλική, την FS Amiral Ronarc’h (D660) [η βρίσκεται εδώ στην Λοριάν για τελική ολοκλήρωση και δοκιμές] αλλά και για την FDI-HN1 “Κίμων”, έχει πλέον συρρικνωθεί σε 36 μήνες. Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά λένε οι άνθρωποι της γαλλικής εταιρίας, το κυρίως χτίσιμο κάθε FDI πλέον στην ναυπηγική κλίνη, απαιτεί μόλις έξη μήνες και μπορεί να γίνεται παράλληλα για δυο πλοία!

Να περάσουμε όμως στο σημαντικότερο θέμα που αποκομίσαμε από την επίσκεψη μας στη Λοριάν μέχρι τώρα, δηλαδή το χρονοδιάγραμμα των ελληνικών FDI-HN.

H FDI-HN1 “Κίμων” θα καθελκυστεί στο τέλος Σεπτεμβρίου. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται ο ιστός αισθητήρων και συστημάτων PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module) ο οποίος εκτείνεται τρία καταστρώματα προς τα κάτω, μέσα στο πλοίο, περιλαμβάνοντας το κέντρο μάχης που φιλοξενεί το CMS SETIS, ενώ ενσωματώνει επίσης και ένα από τα Κέντρα Διαμεταγωγής Πληροφοριών της FDI. Η καινοτομία αυτή της Naval Group ενέχει το πλεονέκτημα ότι το συνολικό συγκρότημα κατασκευάζεται και δοκιμάζεται ανεξάρτητα, εκτός πλοίου. Έτσι, όταν τοποθετηθεί πάνω σε FDI και διασυνδεθεί με τις υποδομές υποστήριξης (ηλεκτρική ενέργεια, ψύξη κ.ά.), καθίσταται άμεσα λειτουργικό. Αυτό ακριβώς αναφέρει ως το ορόσημο «CMS Power-up on PSIM», δηλαδή η ενεργοποίηση του συστήματος διαχείρισης μάχης με το συγκρότημα του PSΙΜ στην ξηρά, πολλούς μήνες πριν ο ιστός τοποθετεί στο πλοίο.

Το ορόσημο αυτό για τον PSIM της FDI-HN1 “Κίμων” θα είναι το τέλος Ιουλίου ή οι αρχές Αυγούστου και στη συνέχεια θα ξεκινήσουν δοκιμές ώστε ο ιστός να τοποθετηθεί στον φρεγάτα μετά την καθέλκυσή της. [Ο PSIM δεν μπορεί να τοποθετηθεί -λόγω ορίου ύψους- στη στεγασμένη δεξαμενή ναυπήγησης, κάτι που σημαίνει ότι εφαρμόζεται  μετά την καθέλκυση-έξοδο από αυτή.]

Η ενεργοποίηση Συστήματος Διαχείρισης Μάχης-CMS επί του πλοίου (CMS power-up on board) προβλεπόταν για το Μάρτιο του 2024 αλλά αυτό ίσως γίνει και πριν το τέλος του 2023 ή στις πρώτες εβδομάδες του 2024. Παράλληλα θα συνεχίζεται η ολοκλήρωση της FDI-HN1 (εκτός ναυπηγικής κλίνης πλέον), με στόχο να ξεκινήσει δοκιμές εν όρμω και στη συνέχεια εν πλω το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Με την έξοδο της FDI-HN1 “Κίμων” από την ναυπηγική κλίνη τον Σεπτέμβριο θα αρχίσει το χτίσιμο της FDI-HN2 “Νέαρχος” τον Οκτώβριο του 2023. Να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη (στεγασμένη) εγκατάσταση στη Λοριάν μπορεί να φιλοξενήσει δυο πλοία μεγέθους φρεγάτας ταυτόχρονα. Κρίθηκε όμως ότι για την πρώτη γαλλική και την πρώτη ελληνική FDI θα έπρεπε να ναυπηγείται ένα πλοίο κάθε φορά. Αυτό θα αλλάξει από το τρίτο πλοίο, δηλαδή το “Νέαρχος”, το οποίος ενόσω θα χτίζεται στη ναυπηγική κλίνη (από τον Οκτώβριο) θα «δει» κάποια στιγμή δίπλα του να παίρνει μορφή και η δεύτερη -από τις πέντε- γαλλική FDI.

Στη συνέχεια όταν καθελκυστεί το “Νέαρχος” και η δεύτερη γαλλική FDI πάρει θέση στο μπροστά μέρος της ναυπηγικής κλίνης, η FDI-HN3 “Φορμίων” θα αρχίσει να χτίζεται στο πίσω μέρος της, από μπλοκ που θα κατασκευαστούν από τα μέταλλα που ξεκίνησαν να κόβονται σήμερα. Περισσότερα αργότερα!

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -