Ενδιαφέρον το άρθρο του γαλλικού site Meretmarine.com, αναφέρει την παράδοση της βάσης του τέταρτου ιστού PSIM (Panoramic Sensor an Intelligence Module), από το ναυπηγείο Efinor στο Χερβούργο, που εκτελεί χρέη υποκατασκευαστή στο πρόγραμμα. Το τμήμα ύψους 15 μέτρων, προορίζεται για την τέταρτη φρεγάτα FDI (δεύτερη για το Γαλλικό Ναυτικό, τη μελλοντική ”Amiral Louzeau”). Στην πλήρη μορφή του, ο PSIM φτάνει τα 42 μέτρα ύψος και τους 150 τόνους βάρος.
Η ομαλή παράδοση των τμημάτων και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων από τους υποκατασκευαστές, έρχεται σε αντίθεση με το πρόγραμμα δοκιμών που εμφανίζεται ήδη καθυστερημένο. Έτσι οι δοκιμές για το πρώτο πλοίο της κλάσης, Amiral Ronarc’h, αναμένεται να ξεκινήσουν κάπου μέσα στο 2024, ενώ αρχικά είχαν προγραμματιστεί για το 2023. Αυτή η μετατόπιση, μεταθέτει αναγκαστικά και την ημερομηνία παράδοσης στις αρχές του 2025, κάτι που σημαίνει πως το πρόγραμμα σημειώνει καθυστερήσεις κοντά στο έτος. Θυμίζουμε πως η Amiral Ronarc’h καθελκύστηκε στις 7 Νοεμβρίου του 2022.
Η πρώτη γαλλική FDI θα καθυστερήσει στις θαλάσσιες δοκιμές κάποιους μήνες
Σε κάθε περίπτωση εκτιμούμε πως το Ελληνικό κλιμάκιο στο Λοριάν διαθέτει πλήρη επίγνωση της κατάστασης και το αν η καθυστέρηση στην παράδοση της 1ης γαλλικής φρεγάτας (και αρχικού πλοίου της κλάσης), έχει επίπτωση και στο ελληνικό χρονοδιάγραμμα, που απευχόμαστε. Καθώς εντός 2025 προβλέπεται και η παράδοση 2 ελληνικών φρεγατών FDI HN, τυπικά στις 31 Μαρτίου η πρώτη και στις 31 Οκτωβρίου η δεύτερη (όπως αναφέρει η σχετική σύμβαση).