26.2 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗFDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για...

FDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις

Σημερινό δημοσίευμα του Mer et Marine, καταγράφει ανατροπή στο πρόγραμμα παραδόσεων των φρεγατών FDI, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο του Λοριάν, της Naval Group. Έτσι  η 4η κατά σειρά φρεγάτα σε κατασκευή, που προορίζοταν για το Γαλλικό Ναυτικό, θα γίνει η 3η ελληνική.

Θυμίζουμε το εξής: Το αρχικό πρόγραμμα κατασκευής του ναυπηγείου ήταν το πρώτο πλοίο να είναι γαλλικό, το Amiral Ronarc’h, μετά ακολουθούν η “Κίμων” και η “Νέαρχος” για την Ελλάδα, θα ερχόταν 4η η Amiral Louzeau για τη Γαλλία και τέλος, ως 5ο παραγωγής θα ήταν η ελληνική “Φορμίων”. Τώρα, η σειρά των παραδόσεων – που επιβεβαιώνεται και από τη Naval Group- πάει ως εξής: Amiral Ronarc’h, Κίμων, Νέαρχος, Φορμίων, Amiral Louzeau.

Ως λόγος αναφέρεται η καθυστέρηση στο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε για να τηρηθούν οι ημερομηνίες παραλαβής από Ελλάδα (σύμφωνα με τη σύμβαση πρέπει να παραλάβουμε τέλος Μάρτιου του 2025 την “Κίμων”, τέλος Οκτωβρίου 2025 τη “Νέαρχος” και τέλος Οκτωβρίου 2026 τη “Φορμίων”), αλλάζει η σειρά.

Η αλλαγή είναι θετική για το ελληνικό πρόγραμμα, καθώς έτσι τηρείται το δικό μας χρονοδιάγραμμα, έστω και με “παραχώρηση” από πλευράς Γαλλικού Ναυτικού.

Η καθυστέρηση σχολιάζουμε εμείς, έχει ξεκινήσει από το ότι η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarc’h, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές της, οπότε κυλιόμενα ακολουθούν όλα τα πλοία. Τονίζουμε πως οι δοκιμές του πρώτου πλοίου της κλάσης είναι κρίσιμες για όλα τα ακόλουθα, καθώς ό,τι διαπιστωθεί ότι χρειάζεται κάποια ρύθμιση, διόρθωση κ.λπ., μετά πρέπει να εφαρμοστεί στα υπόλοιπα, που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης.

To Mer et Marine εξηγεί εδώ, πως αυτή η αλλαγή, μεταθέτει την παράδοση της 2ης γαλλικής φρεγάτας, της Amiral Louzeau, στο 2027 από το αρχικό 2026. Το γαλλικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει να πάρει τα δικά του 5 πλοία σε δύο παρτίδες, τα πρώτα 2 μέχρι το 2026 (πλέον 2027) και μετά σε επόμενη παρτίδα θα ακολουθήσουν τα άλλα 3, με παραδόσεις το 2028, 2031 και 2032 αντίστοιχα. Ακόμη και αυτές όμως οι τελευταίες τρεις, σύμφωνα με το γαλλικό δημοσίευμα, μπορεί να καθυστερήσουν κι άλλο, αν εμφανιστούν “ξένες παραγγελίες”!

Το τελευταίο είναι εντυπωσιακό μιας και φαίνεται ότι το Γαλλικό Ναυτικό δεν… βιάζεται να παραλάβει τις δικές του FDI, και είναι πρόθυμο να παραχωρήσει την “σειρά” του στη ναυπήγηση σε νέους πελάτες, κάτι που δείχνει βέβαια και τη διάθεση στήριξης του τύπου στη διεθνή αγορά.

Η αλλαγή βέβαια, σηματοδοτεί και κάτι που έχουμε γράψει παλαιότερα: πως η ελληνική παραγγελία των 3+ δις ευρώ, με ιδιαίτερα εμπροσθοβαρή αποπληρωμή (στην παράδοση της πρώτης φρεγάτας στις 31 Μαρτίου 2025 θα έχουμε πληρώσει το 77,5% του συνόλου του κόστους και στην παράδοση της 2ης τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, θα έχουμε καταβάλλει το 88,5%), ήταν κρίσιμη για το όλο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε έχουμε και τις ανάλογες εξυπηρετήσεις που θα αποτρέψουν και πιθανές ρήτρες καθυστέρησης. Τέλος το γαλλικό δημοσίευμα αφήνει νύξη πως συνεχίζονται οι συζητήσεις για μια ακόμη “ελληνική” FDI, εκείνη δηλαδή την 4η που είχε η χώρα μας ως οψιόν αλλά δεν παραγγέλθηκε.

Ποια ήταν η εικόνα και ο προγραμματισμός πέρυσι

Σε επίσκεψη της ΠΤΗΣΗΣ στο ναυπηγείο του Λοριάν, τον Ιούλιο του 2023, γράφαμε τα εξής, για το πως τότε εξελισσόταν το πρόγραμμα ναυπήγησης:

H Naval Group έκρινε ότι οι δυο αρχικές φρεγάτες FDI, η πρώτη γαλλική και η πρώτη ελληνική, θα πρέπει να ναυπηγηθούν «κατά μόνας», δηλαδή χωρίς την παρουσία δεύτερου πλοίου στην δεξαμενή. Από την τρίτη φρεγάτα όμως, την FDI-HN2 ΝΕΑΡΧΟΣ, η στεγασμένη εγκατάσταση θα φιλοξενεί δυο από τα πλοία των 122 μέτρων ταυτόχρονα, επιταχύνοντας κατά πολύ τη διαδικασία, όπως θα δούμε παρακάτω.

Ποιο συγκεκριμένα, όταν η μελλοντική ΝΕΑΡΧΟΣ θα έχει πάρει μορφή στη δεξαμενή, πίσω της θα ακολουθεί η δεύτερη γαλλική FDI, η Amiral Louzeau (D661), για την οποία το πρώτο μέταλλο κόπηκε το καλοκαίρι του 2022, γεγονός που θα αποτελέσει την πρώτη «ελληνογαλλική συνύπαρξη».

Μετά την καθέλκυση της FDI-HN2 και αφού η FDI-FR2 πάρει τη θέση της μπροστά στη δεξαμενή, θα τοποθετηθεί επί της κλίνης το πρώτο ναυπηγικό μπλοκ της ΦΟΡΜΙΩΝ στη δεύτερη «ελληνογαλλική συνύπαρξη», η οποία θα συνεχιστεί με την FDI-HN3 (μπροστά στη δεξαμενή) να υποδέχεται την τρίτη γαλλική FDI, την Amiral Castex (D662). Η πρώτη συνύπαρξη δυο γαλλικών πλοίων θα γίνει όταν καθελκυστεί η Φ/Γ ΦΟΡΜΙΩΝ, η FDI-FR3 μετακινηθεί μπροστά στη δεξαμενή και τοποθετηθεί ναυπηγικό μπλοκ για την τέταρτη γαλλική FDI, την Amiral Nomy (D663). Το ίδιο θα συμβεί όταν αυτή υποδεχθεί την πέμπτη και τελευταία γαλλική FDI, την Amiral Cabanier (D664).

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Κλάση Constellation για το ΠΝ: 5+1 κρίσιμα στοιχεία που ίσως δεν γνωρίζετε

Η κλάση φρεγατών του Αμερικανικού Ναυτικού Constellation, είναι ίσως το πιο χιλιοειπωμένο θέμα στο χώρο της Άμυνας στην Ελλάδα, από την εποχή της διαβόητης...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Μπορούμε να πάμε τώρα σε Ευρωκορβέτες αντί για Gowind/FCX-30!

Όταν έγινε η αγορά των 3 φρεγατών FDI HN στο Πολεμικό Ναυτικό (αντί 4 συν "ενδιάμεση λύση" μεταχειρισμένων σκαφών συν τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -