Στις 5 Οκτωβρίου κατέπλευσε στην Τουλόν η φρεγάτα κλάσης La Fayette «FS Courbet», για να δεχτεί εργασίες εκσυγχρονισμού.
Σύμφωνα με το «Mer et Marine», οι εργασίες θα έχουν διάρκεια 10 μηνών και εκτελούνται ταυτόχρονα με την προγραμματισμένη γενική συντήρηση του πλοίου. Η «FS Courbet» θα επιστρέψει σε χρήση το β΄ εξάμηνο του 2021. Θα ακολουθήσουν οι φρεγάτες «FS La Fayette» και «FS Aconit», το 2022 και το 2023 αντίστοιχα.
Το πρόγραμμα στοχεύει να επεκτείνει τον επιχειρησιακό βίο των φρεγατών από τα 30 στα 35 έτη, ώστε να μείνουν σε υπηρεσία μέχρι να αντικατασταθούν από τις φρεγάτες FDI. Η κατασκευή της πρώτης FDI ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2019. Συνολικά θα υπάρξουν πέντε FDI, αν και εκφράζονται σκέψεις για αύξηση του αριθμού τους μελλοντικά.
Ο εκσυγχρονισμός των τριών La Fayette περιλαμβάνει κυρίως την αντικατάσταση ηλεκτρονικών, την αντικατάσταση του Α/Α συστήματος Crotale από δύο εξαπλούς εκτοξευτές Sadral (με Α/Α βλήματα Mistral 3) και την εγκατάσταση συστήματος σόναρ KingKlip Mk2. Οι πύραυλοι κατά πλοίων Exocet MM40 Block 2 θα τροποποιηθούν σε Block 3/3c. Η πρώτη εκσυγχρονισμένη φρεγάτα θα παροπλιστεί το 2031, η δεύτερη το 2032 και η τελευταία το 2034.
Όσον αφορά τις δύο φρεγάτες που δεν θα εκσυγχρονιστούν, αλλά θα μείνουν σε χρήση έως το 2027 και το 2031, είναι πιθανό να χάσουν τους πυραύλους κατά πλοίων Exocet MM40 Block 2 και να μετατραπούν σε καθαρόαιμα υπεράκτια περιπολικά πλοία.
Οι πέντε φρεγάτες εισήλθαν σε υπηρεσία μεταξύ 1996 και 2021. Οι La Fayette έχουν μήκος 125m, εκτόπισμα 3.600t και μέγιστη ταχύτητα 25kn. Το πλήρωμα αποτελείται από 150 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες.
Για τα δικά μας δεδομένα τα πλοία είναι στο μέσον της ζωής τους. Εάν πάρουμε La fayette, θα πάρουμε από αυτές που δεν θα εκσυγχρονίσουν οι Γάλλοι, για να τις κάνουμε εμείς ΕΜΖ και να τις φέρουμε στα μέτρα μας.