16.4 C
Athens
Πέμπτη, 12 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗPerle: Επιχειρησιακό το γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο μετά από 4 χρόνια «ράβε-ξήλωνε-κόλλα»

Perle: Επιχειρησιακό το γαλλικό πυρηνικό υποβρύχιο μετά από 4 χρόνια «ράβε-ξήλωνε-κόλλα»

Ιστορία έχει γράψει πλέον το γαλλικό επιθετικό πυρηνικό υποβρύχιο Perle, κλάσης Rubis καθώς πλέον κηρύχθηκε επιχειρησιακό στις 30 Ιουνίου φέτος. Δεν μιλάμε για ένα νέο σκάφος, αλλά για μια κατασκευή του 1990, που μπήκε σε υπηρεσία το 1993, ως το τελευταίο της κλάσης του.

Το 2020 ενώ ήταν σε δεξαμενισμό στην Τουλώνα για επισκευές, ξέσπασε μια μεγάλη φωτιά που όταν σβήστηκε διαπιστώθηκε πως πολλά μέρη του κύτους στο εμπρόσθιο μέρος είχαν υποστεί σοβαρή υποβάθμιση αντοχής, πέρα από επισκευή. Με απλά λόγια το υποβρύχιο δεν θα άντεχε σε κατάδυση. Έτσι αποφασίστηκε μια καινοτομική επισκευή: Να κοπεί το υποβρύχιο στα δύο, να διατηρηθεί το πίσω μέρος του Perle με τον πυρηνικό αντιδραστήρα και να γίνει ένωση του με το εμπρόσθιο τμήμα του υποβρυχίου Saphir, της ίδιας κλάσης που είχε αποσυρθεί!

Η διαδικασία ήταν βέβαια ιδιαίτερα περίπλοκη καθώς έπρεπε να επανασυνδεθούν/ξανατοποθετηθούν όλες οι κατά μήκος του υποβρυχίου σωληνώσεις και καλωδιώσεις, να γίνει η συγκόλληση και όλο μαζί να  ελεγχθεί εξονυχιστικά. Το  «μισό-μισό» σκάφοςπέρασε φέτος τις τελικές θαλάσσιες δοκιμές και πλέον είναι ξανά επιχειρησιακό.

Γαλλικό υποβρύχιο Perle: Ξανά στο νερό μετά τη θαυματουργή συγκόλληση!

Το παράδοξο της όλης ιστορίας είναι πως σύμφωνα με τον γαλλικό προγραμματισμό θα μείνει σε υπηρεσία έως το 2028, δηλαδή όλη αυτή η 4χρονη περιπέτεια, υψηλούς κόστους και τεχνικής δυσκολίας, θα αποδώσει μόλις 5 χρόνια ζωής. Δεν είναι όμως απίθανο αυτό να επεκταθεί κι άλλο καθώς μέσα στην γενική ανακατασκευή έγινε και αναβάθμιση αρκετών συστημάτων, ενώ το σκάφος μπορεί τώρα να αξιοποιήσει και τις νέες τορπίλες F21 του Γαλλικού Ναυτικού.

Το σκάφος πάντως, όπως και η κλάση του συνολικά ήταν μια μέτρια εμπειρία, αν και πυρηνικής πρόωσης είναι μικρά για την κατηγορία τους, μόλις 2.600 τόνους σε κατάδυση, με μήκος 73,6 μέτρα και 70 άτομα πλήρωμα. Το πολεμικό φορτίο είναι τορπίλες και πύραυλοι Exocet ενώ όλα τα εναπομείναντα σκάφη της κλάσης (4) προβλέπεται να αντικατασταθούν από τα νεότερα κλάσης Suffren (Barracuda) των 5.300 τόνων, με το πρώτο του τύπου να έχει ήδη παραδοθεί.

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Εκσυγχρονισμός MEKO200HN, πάμε σε λύση “αυτεπιστασίας” από ένα Ναυτικό που χάνει στελέχη;

Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών κλάσης MEKO200HN του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) έχει υπάρξει αντικείμενο έντονων συζητήσεων και αλλαγών πορείας τα τελευταία χρόνια. Και...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σχεδιάζεται να μείνει το Πολεμικό Ναυτικό με μόλις 8 φρεγάτες;

Πληροφορίες της σελίδας μας αναφέρουν πως ο νέος σχεδιασμός των Ενόπλων Δυνάμεων προβλέπει τη μείωση των "οροφών" της Δομής Δυνάμεων όχι μόνο στην Πολεμική...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -