25 C
Athens
Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΕκσυγχρονισμός του ΣτόλουΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Eλληνικό ενδιαφέρον για το πλοίο υποστήριξης αποβάσεων USS Whidbey Island!

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Eλληνικό ενδιαφέρον για το πλοίο υποστήριξης αποβάσεων USS Whidbey Island!

Δημοσιογραφικές μας πληροφορίες αναφέρουν πως η Ελλάδα έχει εκφράσει αρχικό ενδιαφέρον για το πλοίο αποβάσεων USS Whidbey Island (LSD-41), που μόλις απέσυρε το Αμερικανικό Ναυτικό (ήταν το πρώτο της ομώνυμης κλάσης). Το ενδιαφέρον προέρχεται από το ΓΕΕΘΑ, κι όχι αρχικά το ΓΕΝ, καθώς υπάρχει σημαντικό κενό στη γκάμα αποβατικών επιχειρήσεων που πιθανά θα κληθούν να εκτελέσουν οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Αν και το 16.000 τόνων (έμφορτο) LSD-41 μπήκε σε υπηρεσία του 1985, εντούτοις είναι σε καλή κατάσταση, ενώ το Αμερικανικό Ναυτικό το έχει οπλίσει ισχυρά για την αποστολή του με 2 x Mk20 Phalanx, και 2 εκτοξευτές RAM. Το μηχανοστάσιό του διαθέτει αποκλειστικά κινητήρες ντίζελ -μπορεί να φθάσει τους 20 κόμβους- έτσι θεωρείται πως δεν θα υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στην εισαγωγή του σε υπηρεσία, ενώ το βασικό πλήρωμα που απαιτείται για την λειτουργία του είναι λογικό. Έτσι το ΠΝ δεν θα επιβαρυνθεί υπέρμετρα, ενώ το πλήρωμα θα συμπληρωθεί πιθανά με μέλη της Αεροπορίας Στρατού ή/και της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου.

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η πρώτη νύξη για το θέμα έγινε στην πρόσφατη επίσκεψη του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ στις ΗΠΑ, με τους Αμερικανούς να είναι θετικοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Το πλοίο δεν αποσύρθηκε οριστικά, είναι σε κατάσταση OSIR (Out of Service In Reserve), και δεν έχει αφαιρεθεί ο οπλισμός (που πολύ ενδιαφέρει το ΠΝ να παραμείνει στο πλοίο), μόνο τα πυρομαχικά και οι πύραυλοι.

Το ΓΕΕΘΑ επιθυμεί ένα τέτοιο πλοίο, ως βάση προωθημένη για ανακατάληψη νησίδων ή και μεταφορά ενισχύσεων στην Κύπρο. Ταυτόχρονα θα μπορέσει να παίξει το ρόλο για στάθμευση επιθετικών ελικοπτέρων AH-64A/D και μεταφορικών CH-47D (και UH-60L/M) που θα εκτελούν αποβατικές ενέργειες, ή αποστολές ενίσχυσης. Θυμίζουμε πως σε αποστολή της Αεροπορίας Στρατού στην Κύπρο, τα ελληνικά ελικόπτερα πέταξαν χαμηλά και με πλήρη φόρτο καυσίμων, χωρίς να έχουν ενδιάμεσο σταθμό σε περίπτωση ανάγκης.

Marines assigned to the 22nd Marine Expeditionary Unit embarked aboard the amphibious dock landing ship USS Whidbey Island (LSD 41) stand by for words from Lt. Col. Gordon D. Miller, commanding officer Battalion Landing Team 2nd Battalion, 2nd Marine Regiment 22nd MEU, on the ship’s flight deck. The Whidbey Island is deployed as part of the Bataan Amphibious Ready Group, supporting maritime security operations and theater security cooperation effort in the U.S. 6th Fleet area of responsibility. (Photo by: Petty Officer 3rd Class Desiree D. Green)

Το LDS-41 έρχεται να «κουμπώσει» με την απολύτως απαραίτητη προμήθεια των 76 αμφίβιων οχημάτων AAV-7RAM/RS για τους Έλληνες Πεζοναύτες. Σκοπός του ΓΕΕΘΑ και της ΔΕΠ είναι ένα πλοίο αμφίβιων επιχειρήσεων όπως το LSD-41 να γίνει το πλωτό «σπίτι» της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών. Στο μεγάλο χώρο φόρτωσης του, το USS Whidbey Island χωρά έως 36 ΑΑV, ενώ μπορεί να εξυπηρετήσει απόσπασμα περίπου 500 πεζοναυτών.

Marines from the 22nd Marine Expeditionary Unit (MEU) practice forward movement and reloading drills in the well deck aboard the amphibious dock landing ship USS Whidbey Island (LSD 41). The Whidbey Island is deployed as part of the Bataan Amphibious Ready Group, supporting maritime security operations and theater security cooperation efforts in the U.S. 6th Fleet area of responsibility.

Αυτό που πρέπει να γίνει είναι πλέον ένα επίσημο LoR για την απόκτηση του πλοίου, που σημειωτέον δεν θα απαιτήσει χρήματα για την απόκτησή του (εκτός ίσως από τα όπλα, δηλαδή τους πυραύλους RIM-116 RAM). Φυσικά η απόκτηση ενός τέτοιου σκάφους θα περάσει από πολλές μελέτες, και πρέπει πρώτα να εξεταστεί από τα έμπειρα στελέχη του ΠΝ. Επίσης, θα υπάρξουν συζητήσεις και για άλλα πλοία ίδιου τύπου (Landing Ship Dock). To Αμερικανικό Ναυτικό USN βέβαια εγγυάται για την ομαλή υποστήριξη σε ανταλλακτικά, καθώς άλλα 6 σκάφη, της ίδιας κλάσης υπηρετούν ακόμη.

U.S. sailors and Marines move stores aboard amphibious dock landing ship USS Whidbey Island during a vertical replenishment with Military Sealift Command dry cargo/ammunition ship USNS Wally Shirra in the Gulf of Aden. Whidbey Island is deployed as part of the Bataan Amphibious Ready Group, supporting maritime security operations and theater security cooperation efforts in the U.S. 5th Fleet area of responsibility. (U.S. Navy photo by Petty Officer 1st Class Rachael L. Leslie)

Μια παρατήρηση που πρέπει να κάνουμε, είναι πως ένα τέτοιο πλοίο είναι απολύτως απαραίτητο και για αποστολές πολιτικής προστασίας, και ίσως θα πρέπει να υπάρξει συμπληρωματική χρηματοδότηση. Σε μείζονα περιστατικά ναυτικής ασφάλειας, ή σε αποστολές ανακούφισης από φυσικές καταστροφές, η Ελλάδα δεν έχει τα κατάλληλα πλοία για να επέμβει. Για παράδειγμα η Ιταλία έστειλε ελικοπτεροφόρο σε ναυάγιο στο Ιόνιο, ενώ η Γαλλία έστειλε ελικοπτεροφόρο για να μεταφέρει βοήθεια στη Βυρητό μετά την καταστροφική έκρηξη του 2020. Κάπως έτσι και η Τουρκία θα κάνει χρήση του TCG Anadolu, ενώ η Ελλάδα δεν θα έχει ένα πλοίο βάσης σε αντίστοιχη αποστολή.

Αντιλαμβανόμαστε πως κάποιοι δεν θέλουν με «τίποτα» συστήματα ή πλοία από τις ΗΠΑ, ενώ κάποιοι άλλοι αντιτίθενται σε κάθε είδους ενίσχυση των ΕΔ, ειδικά όσες ενισχύσεις έχουν στόχο την προστασία των απομακρυσμένων μας νησιών και της ΑΟΖ. Εμείς θα είμαστε δίπλα και πάντα υπέρ αυτών των ενεργειών και προμηθειών.

 

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ποιες επιλογές έχει το Πολεμικό Ναυτικό έως το 2030… αλλά και μετά

Αφορμή για αυτό το άρθρο αποτέλεσε η συνέντευξη του υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Δένδια στο συνέδριο DEFEA 2024 προ λίγων ημερών, όπου δήλωσε τα...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Γιατί αγοράσαμε πυραύλους RAM Block 2A για τις “Ρουσσέν” και τι γίνεται με τις FDI

Στο πρόσφατο ΚΥΣΕΑ, το μόνο πρόγραμμα που αποφασίστηκε να προχωρήσει για υπογραφή ήταν αυτό της αγοράς 52 νέων πυραύλων RAM, έκδοσης Block 2A, για...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -