Το ενδιαφέρον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τις φρεγάτες κλάσης Adelaide είναι γνωστό από τον περασμένο Δεκέμβρη. Η αλήθεια είναι πως αναμέναμε μέσα στις αρχές του έτους, επιτροπή του ΠΝ να επισκεφτεί την/τις φρεγάτα/ες που η Αυστραλία έχει διαθέσιμες προς πώληση. Η επίσκεψη, που ομολογούμε πως την περιμέναμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεν έγινε. Ο βασικός λόγος ήταν η μη αποδέσμευση πυραύλων Standard SM-2 BlockIIIA από τα αυστραλιανά αποθέματα μαζί με τα πλοία, αλλά και μια σειρά άλλων, αδιευκρίνιστων λόγων εκείνη την περίοδο. Εδώ, ας πούμε για πολλοστή φορά, πως οι ΗΠΑ δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μας δώσουν τους πυραύλους.
Στο διάστημα που μεσολάβησε, η Αθήνα προσπάθησε να γεφυρώσει τις “διαφορές” που υπήρχαν με τους Αυστραλούς, αλλά οι τελευταίοι εμφανίζονταν αρκετά “δύσκαμπτοι” στις διαπραγματεύσεις.
Κάπου εκεί εμφανίστηκε και η Χιλή, που “καλοείδε” την πιθανότητα εισαγωγής σε υπηρεσία των Adelaide, εστω και χωρίς τους SM-2, αφού στο οπλοστάσιό της έχει έναν αριθμό SM-1 για τον οπλισμό των παλαιών φρεγατών κλάσης L. Το θέμα όμως είναι πως οι Χιλιανοί έχουν ήδη συμφωνήσει με τους Ολλανδούς για τις δυο τελευταίες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ, ενώ έχουν ήδη σε υπηρεσία φρεγάτες Μ. Συνεπώς, οι Adelaide θα είναι πιθανότατα μια περιττή πολυτέλεια για το χιλιανό Ναυτικό.
Τώρα, ίσως η Αυστραλία δεν έχει άλλο σοβαρά ενδιαφερόμενο τελικά πλην του Ελληνικού Ναυτικού. Το Ελληνικό ενδιαφέρον επιβεβαιώνει επίσκεψη που έκανε στο HMAS Newcastle (FFG-6) τον περασμένο Μάιο ο ΑΓΕΝ. Ο Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης στο περιθώριο επίσκεψης σε αμυντικό φόρουμ και έκθεση αμυντικού υλικού στη Σιγκαπούρη, βρήκε ευκαιρία και επισκέφτηκε το πλοίο, που βρισκόταν μάλιστα στο τελευταίο του ταξίδι (στο περιθώριο του συνεδρίου ISMC 2019 και της έκθεσης IMDEX 2019).
Καθώς μέχρι τότε δεν γνωρίζαμε αν οι Αυστραλοί δίνουν τελικά κάποιους SM-2, συνεπώς υποθέτουμε πως ο Αντιναύαρχος Τσούνης με την επίσκεψή του εξέφραζε το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον του ΠΝ για τα πλοία. Πιστεύουμε πως το ΠΝ δεν μπορούσε να “προσπεράσει” τις ικανότερες μεταχειρισμένες φρεγάτες σε λογική τιμή που υπήρχαν παγκοσμίως έτσι απλά, και δεν δίστασε να συνεχίσει έστω και άτυπα να ενδιαφέρεται για τα πλοία.
Η επίσκεψη του ΑΓΕΝ, που σύμφωνα με πληροφορίες μας θα μπορούσε να την πούμε ως και επιθεώρηση, δεν είχε απολύτως θετικά αποτελέσματα. Ο ΑΓΕΝ, που έχει διατελέσει και κυβερνήτης φρεγάτας, δεν βρήκε την HMAS Newcastle σε καλή κατάσταση, και αυτό ήταν που μας μεταφέρθηκε από πλευράς ΠΝ. Από Αυστραλιανής πλευράς, οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα πλοία είνα σε “καλή” κατάσταση (δεν θα μπορούσαν να πουν και κάτι άλλο προφανώς).
Βέβαια, πρέπει να πούμε πως 45 μέρες μετά την επίσκεψη, η HMAS Newcastle αποσύρθηκε από υπηρεσία, συνεπώς δεν είναι τελείως παράλογο το πλοίο να ήταν κάπως “αφημένο”. Φυσικά, από την στιγμή που έτσι όπως φαίνεται το ΠΝ είναι σε μια χαλαρή αλλά διαρκή διαπραγμάτευση με τους Αυστραλούς, δεν θα ήταν έξυπνο ο ΑΓΕΝ να δηλώσει “ενθουσιασμένος” από την κατάσταση του πλοίου. Επίσης, κάτι που πρέπει να πούμε για το ΠΝ, είναι πως ανέκαθεν τα πλοία του, ασχέτως ηλικίας, τα διατηρεί σε εξαιρετική κατάσταση (με ότι συνέπεια έχει αυτό σε βάρος των πληρωμάτων) κι όχι απλά “καλή”.
Αυτό που μπορούμε να τονίσουμε, είναι πως σε συνδυασμό με την πρόσφατη επίσκεψη του Αυστραλού επιτετραμμένου στην ΓΔΑΕΕ, δεν αποκλείεται να έχουμε κάποιες εξελίξεις στο θέμα αυτό. Τονίζουμε πως η HMAS Newcastle (FFG-06) βγήκε στις 30 Ιουνίου από υπηρεσία, ενώ η HMAS Darwin (FFG-04) πέρσι. Η HMAS Melbourne (FFG-05) θα αποσυρθεί φέτος στις 26 Οκτωβρίου. Αν θέλουμε λοιπόν, και βοηθήσουν και οι φίλοι Αυστραλοί, το ΠΝ θα μπορούσε να βρεθεί με δυο επιπλέον πολεμικά πλοία, με δυνατότητα άμυνας περιοχής πριν το τέλος του έτους. Τώρα, αν Αυστραλία και Ελλάδα βρουν κοινό τόπο για τα δυο εναπομείναντα πλοία, φανταζόμαστε πως θα το μάθουμε σχετικά άμεσα.
Είναι βέβαιο ότι όποιος ψάχνει δικαιολογίες για να μην αγοράσει κάτι τις βρίσκει.
Οι Adelaide είναι σε κακή κατάσταση (πλοίο 30 ετών που βγήκε εκτός υπηρεσίας)
Οι Gowind 2500 είναι μικρές και δεν έχουν αεράμυνα περιοχής (είναι πλοία 320 εκ η μονάδα με τα ηλεκτρονικά και τα υποσυστήματα μάχης εγκατεστημένα τι άλλο περιμένουμε)
Οι Belharra είναι ακριβές. Και πολλά άλλα! Το θέμα είναι να κοιτάμε τι λεφτά υπάρχουν και τις δυνατότητες των πλοίων που έχουμε (όπως οι μη εκσυγχρονισμένες “S”) για τα οποία ψάχνουμε αντικαταστάτη. Καλό είναι να επιλέξουμε κάτι πριν βουλιάξουν μεσοπέλαγα!
Το εγραψα και παλιοτερα…Οι ομογεννεις ειναι διατεθημενοι να βοηθησουν ΦΤΑΝΕΙ να εχουν ελεγχο οτι τα χρηματα που θα δωσουν θα πανε για οτι τα δωσουν. Ειναι απορειας αξιο γιατι καμια κυβερνηση δεν δεχετε αυτο τον ορο απο τους ομογεννεις απο οπου ΓΗΣ.
Επρεπε να τα ειχαμε πάρει γουρουνι στο σακι, οπως φωναζαν στις αρχες του χρόνου πολλοι φιλοι της αμυνας… και ειχαμε και εκεινη την ατελειωτη γκρινια εως και σήμερα της και καλα αδιαφοριας. Τελικα φάνηκε οτι το ΠΝ εκανε τις κινησεις του, ειδε τα πλοια και η υποθεση δεν ειναι και τοσο κελεπουρι. Αν ζητανε δε και τα καγκουρο οσα τους λειπουν… ας τα κάνουν υφαλους.
Σε καθε περίπτωση, αυτα τα πλοια χρήζουν εκσυγχρονισμου τουλαχιστον στο ρανταρ και στον αριθμο των STIR. Αυτα για να έχουν νοημα και να προσδωσουν καποιο επιχειρησιακο πλεονεκτημα.
Τι άποψη μπορεί να σχηματίσει κάποιος από μια επίσκεψη, πλάκα κάνουμε τώρα, τι είδε ακριβώς δλδ που δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ να φανταστώ οι εκσυγχρονισμένες ή όχι S είναι σε καλύτερη κατάσταση;
Αν δεν επισκευασθούν τεχνικά κλιμάκια να έχουμε μια πλήρη εικόνα κάθε υποσυστήματος, πως μπορεί να σχηματιστεί εικόνα;
Τι εκσυγχρονισμό αναφέρεσαι σε συντροφε, έχεις ιδέα για τι κατάσταση μιλάμε σήμερα στο στόλο;
Αν οι adelaide βρίσκονται μια νορμάλ κατάσταση, έστω και θεωρητικά είναι ανώτερο πλοίο από ότι υπάρχει στην περιοχή μας.
Το ζητούμενο πέρα από την κατάσταση κάθε υποσυστήματος της φρεγάτας είναι για τι κόστος ενταξης σε υπηρεσία μιλάμε.
Το ρανταρ και τα Stir εχουν χαμηλο κοστος… αν ποτε προβουμε στην αποκτηση τους, ας επενδυσουμε και 10-20 μυρια για τα επομενα 10-12 χρονια που θα τα εχουμε.
Για να γίνει μια σημαντική αναβάθμιση πρέπει να γίνει και στον κατάλληλο χρόνο, εγώ δεν έχω καμιά αντίρρηση να γίνει και τώρα αρκεί να βγάλει τα λεφτά της και απαιτεί και επιπλέον χρόνο μέχρι να παραδοθούν.
Μην ξεχνάμε ότι AN/SPS-49 και STΙR Mk.92 των Adelaide έχουν αναβαθμιστεί στην τελευταία έκδοση, Συνεπώς μπορεί να μην ειναι σύγχρονο 3D ραντάρ, αλλα θα είναι το ισχυρότερο ναυτικό ραντάρ στην περιοχή μας.
Το λάθος των Αυσταλών ειναι κατά την γνώμη μου που δεν τοποθέτηση ενα περιστρεφόμενο CEAMOUNT 4 φάσεων αντικαθιστώντας τους παλιούς STIR.
Τώρα ούτε χρόνος υπάρχει ούτε είναι εποχή για 30χρονο πλοίο για τέτοιας έκτασης νέα αναβάθμιση… πρέπει να επικεντρωθούμε σε μια βασική γενική συντήρηση μηχανων, γεννητριών και την εξεύρεση οπλισμού.
Επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα γιατί δεν προχώρησε η απόκτηση τους
Εάν πραγματικά υπήρχε σοβαρό ενδιαφέρον που πολύ το αμφιβάλλω
Η κατάσταση του στόλου των S είναι χαλια τα παλιότερα πλοία και πολλά έχουν γραφει περί σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα 40xrona πλοία
από blackouts μέχρι χρήση τσιμέντου ταχείας πήξης για να κλείσουν ρωγμές
Οι ADELAIDE στις προδιαγραφές και κυρίως στο χρόνο παράδοσης πλεονεκτούσαν από άλλες λύσεις που έχουν συζητηθεί
(LAFAYETTE,CASSARD, M,F122,F123,ANZAC)
Χρήματα για καινούργια δεν υπάρχουν και αν υπήρχαν τα πλοία θα φτάσουν μετά από 4-5 χρονια στη καλύτερη περίπτωση
Εάν προσθέσουμε τα 500mil για τα P-3 από το 2015 και τα αλλα 700 που μάλλον θα πάνε προς τα ROMEO apo to 019/020? έχουμε ένα σύνολο 1.2 BILL
Με αυτά τα λεφτά σαφώς θα μπορούσαν να προχωρήσουν αλλα προγράμματα (τορπίλες εksυxρονισμο MEKO , μεταχειρισμένες Adelaide+/SM2/ESSM BII και προκαταβολή για καινούργια)
και σήμερα το ναυτικό δεν θα ήταν στο χαλι που βρίσκετε
Αναμένουμε τις κινήσεις της καινούργιας πολιτικής ηγεσίας διότι η στρατιωτική ηγεσία μάλλον έχει χάσει τη μπάλα για να το θέσω όσο πιο κοσμια γίνετε
Το ότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν ήταν σε καλή κατάσταση δεν αναφέρεται ως η καθοριστική παράμετρος της πορείας της διαπραγμάτευσης, αλλά ως ακόμη ένα δεδομένο από πολλά, χωρίς ακόμα να έχει μπει ταφόπλακα.
Η αύξηση του αριθμού των εμπλεκόμενων στόχων δεν γίνεται με απλή προσθήκη STIR/καταυγαστήρων (κάτι που μπορεί να είναι και ανέφικτο – οι Αμερικάνοι δεν έβαζαν μόνο 4 illuminators max χωρίς λόγο), και εν πάσει περιπτώσει όταν δεν δύναται να καλυφθεί το κόστος του πυραυλικού αποθέματος δεν υπάρχει λόγος να συζητούνται τέτοιες αναβαθμίσεις. Με την τωρινή κατάσταση η κλάση μπορεί να προσδώσει επιχειρησιακό πλεονέκτημα. Μπορεί να είναι τρωτή, μπορεί η THK με αρκετή μάζα πυρός να καταφέρει να τις βγάλει εκτός μάχης, αλλά είναι επιχειρησιακά χρήσιμες. Ακόμη κι αν καταστραφούν, θα έχουν δημιουργήσει ευκαιρίες που το ΠΝ δεν θα αφήσει ανεκμετάλλευτες.
Αν δεν υπάρχει και παράπλευρο όφελος για την χώρα που πουλάει τότε υπάρχει μόνο οικονομικός παράγοντας.
Τι χρήματα κερδίζω αν πουλήσω χ
Τι χρήματα κερδίζω αν διαλύσω τα πλοία ψ ( μεταφορά οπλισμού σε άλλες μονάδες κ.τ.λ)
τώρα αν βρεθεί και κάποιος που αγοράσει αφου βγάλω οτι καλό υπάρχει στο πλοίο ακόμα
καλύτερα .Μονο που αγορά πλοίου χωρίς τον βασικό του οπλισμό ισως και χωρις κάποια ηλεκτρονικά δεν λέγεται πολεμικό σκάφος αλλα Σκραπ.
Η Αυστραλία έχει δυνατό ελληνικό στοιχείο αλλα εχει βασίλισσα από την Αγγλία με ότι σημαίνει για την Ελλάδα αυτο. Δύσκολα το βλέπω .
θα μείνουμε με τις s μέχρι να βουλιάξουν απο μόνες τους….Κατάντια…
χαχαχα!!! καλό!! Ψυχραιμία. Κάτι στο ΠΝ περιμένουν…..
Το καλοκαίρι…
https://www.youtube.com/watch?v=F-Cr4ABRBG4
χαχαχ!!! επίσης καλό!!! Καλό καλοκαίρι λοιπόν!!!!
Φαίνεται ότι οι πληροφορίες έκαναν ένα εκλογικό μορατόριουμ πριν διαδοθούν… Εάν θα μπορούσε ο εξοπλισμός των 3 μη εκσυγχρονισμένων S να τοποθετηθεί στις Adl (πχ Stir) και στις εκσυγχρονισμένες S (πχ phalanx) τότε δεδομένου ότι το σκαρί των Adl είναι ανθεκτικό μήπως τα λεφτά για τις ΜΕΚΟ να δρομολογηθούν προς τις Adl ώστε να προκύψουν 2 (ιδανικά 3) πλοία με ακόμα πιο αναβαθμισμένες ΑΑ δυνατότητες; Υπόψιν ότι οι Adl φέρουν πολύ ανώτερο σόναρ που οι ΜΕΚΟ δεν θα δουν ποτέ στην ζωή τους. Επίσης μήπως πρέπει ο S να πάρουν μια ακόμα αναβάθμιση (ΜΚ29 με essm) αφού θα πατήσουν τα 50 + χρόνια πριν αποσυρθούν;
Αν ήταν θέμα επιλογής θεωρητικά οι ΜΕΚΟ θα έπρεπε να τραβήξουν χρήματα από την δαπάνη των Adelaide και όχι το ανάποδο…
Στην πράξη βέβαια τίποτα από τα δύο δεν θα γίνει, ούτε παραπάνω χρήματα στις MEKO ούτε Adelaide.
Τα δύο προγράμματα που ειναι ψηλότερα στην λίστα του ΠΝ κατα κοινή ομολογία ειναι:
– Τορπίλες και αντίμετρα για τα 214 (για μένα τουλάχιστον ένα πλήρες φορτίο)
– Αναβάθμιση των ΜΕΚΟ σε μεγαλύτερη έκταση οπλισμού αισθητήρων.
Θα μπορούσαν να μπουν και οι δύο Adelaide ως ένα βαθμό στην ίδια αναβάθμιση έστω σε κάποια σημεία. Αλλα μιλάμε για όνειρα θερινής νυκτός..
“… το ΠΝ θα μπορούσε να βρεθεί με δυο επιπλέον πολεμικά πλοία, με δυνατότητα άμυνας περιοχής πριν το τέλος του έτους”.
Η παραλαβή πλοίου απαιτεί χρονική περίοδο άνω των 6 μηνών (και τα πληρώματα που θα σταλούν θα αποδυναμώσουν άλλες μονάδες του στόλου). Αν δε, οι μηχανές έχουν συμπληρώσει μίλια και χρειάζονται γενική επιθεώρηση (όπως οι δικές μας ΜΕΚΟ) τότε καληνύχτα … ακόμα και αν αναλάβουν την δουλεία οι Αυστραλοί ως μέρος της συμφωνίας και η επισκευή ξεκινήσει τώρα, τα πλοία θα είναι στα χέρια μας το 2021.
Η απόφαση είναι δύσκολη γιατί κάθε κονδύλι που δίνεται για μεταχειρισμένο πλοίο, το στερείται μια νέα ναυπήγηση.
γι αυτό έχει αρχίσει:
https://hellasjournal.com/2019/07/protasi-gia-symmetochi-ellinikon-etairion-stis-naypigiseis-ton-fregaton-belhara/
Γιατί θέλει ένα χρόνο η γενική επιθεώρηση του κινητήρα;
Επίσης βάλε και στην εξίσωση όταν ξεκινήσει η αναβάθμιση των MEKO ότι θα είναι εκτός υπηρεσίας ίσως και δύο πλοία της κλάσης!!!
Η ιδεα για Adelaides – “ΕSSM only Shooters” δεν παιζει στο ΠΝ? Προσφατα εγινε γνωστο οτι το ΠΝ αποκτησε 18 ακομη ESSM τo 2018…
Δεν ξέρουμε αν είναι κάτι που συζητείται, αλλά όπως θυμάστε είχαμε αναπτύξει παλαιότερη ιδέα σας σε ειδικό άρθρο! Λογικά, αν υπάρξουν εξελίξεις με τις Adelaide, θα είναι εντός του έτους…
εκτός αν επιταχυνθούν οι διαδικασίες για νέα πλοία και κρατήσουν τις Σ λίγο ακόμη (αν αντέχουν…).
Κατ’εμέ θα έπρεπε, οι ESSM αξιοποιούνται καλύτερα στις Adelaide από οπουδήποτε αλλού σε εμάς κι επιπλέον άλλοι αισθητήρες (πχ σόναρ) είναι κλάσεις ανώτεροι των παλαιότερων σκαφών μας. Ίσως δεν είναι εντελώς ανάξια η επένδυση ακόμη και άνευ SM-2.
η μονη λογικη λυση για αμεση ενισχυση του ΠΝ με αποσυρση των 3 μη εκσυχρονισμενων S και ταυτοχρονη ενισχυση του. απο την αλλη το ΠΝ θελει γαλλικα οπλα αλαλ η αγορα των 2 αυτων πλοιων δεσμευει το ΠΝ με τα αμερικανικα οπλα . Τι να πω ; μεγαλο προβλημα και μεγαλο διλλημα . παρολα αυτα ακομα και σαν φορεις essm ειναι καλυτερα πλοια απο τις 3 S .
παρολα αυτα για εμενα ειναι η καλυτερη ενδιαμεση λυση χωρις να χρειαστει να επενδυθουν χρηματα οπως πρεπει να γινει αν αποκτηθουν οι lafayete πχ .
Ακομα και αν δεν μπορουμε να αγορασουμε τις γαλλικες φρεγατες μπορουμε με μικρο κοστος να αγορασουμε sm2 και να αποκτησουμε περιορισμενες μεν ικανες δε δυνατοτητες ΑΑ αμυνας περιοχης
καλησπερα το πν δεν ελεγε οτι κ να ερθουν οι αδελαιδες η οποιο μετ. θα παραμεινουν οι s? παει να πει οτι ειναι σε καλη κατασταση οι 3 μη εκσυγχρονισμενες?
Ειναι σε πολυ καλη κατασταση ολες οι S , αρκει να μην υπηρετεις σε αυτες , εαν ποτε γινονταν επιθεωρηση στο κομματι MLC θα επεφτε γελιο. Το οτι υπαρχουν ατομα που ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ/ΖΟΥΝ εκει μεσα και περνουν πολλες ωρες/μερες σερι δεν το εξεταζει κανεις εμεις μονο πυραυλους,ρανταρ και μπαμ μπουμ συζηταμε και με το δικιο μας , καλο ειναι να ρωτησει κανεις να μαθει εαν ειναι λειτουργικες οι τουαλετες,πως πανε απο φρεσκο νερο,σωληνωσεις διαρροες ψυγεια και κρεβατια, cocomat τα στρωματα? daikin τα aircondition? Καλα ειναι και τα CEAMOUNT και τα APAR2 αλλα απο κοσμο/βαρδιες/ειδικοτητες – work/ rest hours πως πανε μεσα γιατι το human fatigue/human error παιζει να ειναι πιο επικινδυνο και απο τα οπλα
Για μενα τα πραγματα ειναι απλα.
Τι θελαμε ; Πλοια με δυνατοτητες αεραμυνας περιοχης.
Γιαυτο το λογω ενδιαφερθικαμε για της Adelaide, Χωρις τους πυραυλους δεν εχουν αμυνα περιοχης συνεπως δεν τις θελουμε. Αν πχ ηταν απο την αρχη γνωστο οτι δεν παρεχουν πυραυλους δεν θα ενδιαφερομασταν ποτε.
Γιατι δεν πψανχουμε απλα για καλα πλοια να αντικαταστησουμε τις γερασμενες S ψαχνουμε για συγκεκκριμενες δυνατοτητες.
Φυσικα κανεις δεν λεει οτι δεν πρεπει οι ποιο παλιες φρεγατες να αντικατασταθουν αλλα αν δεν γινεται με καινουργιες τουλαχιστον με αρκετα νεοτερες και οι Adelaide δεν ειναι.
Να χαλασουμε λεφτα για να αντικαταστησουμε παλαια πλοια με πλοια παραπλησιας ηλικιας απλα δεν βγαζει νοημα.
Τα πλοία που κουβεντιάζουμε 05 & 06 μπήκαν σε υπηρεσία 92′ και 93′ αντίστοιχα και έχουν υποστεί και EMZ, συγκρίνονται με κανένα τρόπο σε μη εκσυγχρονισμένες S?
Όπλα έχουν οι ΗΠΑ, αν δεν μπορούμε έστω 70-80 SM-2IIIA, από αποθέματα ανά την υφήλιο, ας την βγάλουμε με τι S μέχρι να λιώσουν
Οι 70-80 SM-2IIIA αναβαθμιζονται σχετικα ευκολα σε ΙΙΙΒ οποτε γιατι να τους δωσουν?
Απο εκει και περα χαλας το σαλιο και την ενεργεια σου υπερ των adelaide , καποιοι ακομα να καταλαβουν οτι στο ΠΝ δεν προκειται να δουν link 16, phalanx Block 1B,MU90 , nulka ουτε σε 10 χρονια.Δεν θα μιλησω για τα σοναρ καν…
Γιατί θα τα αγοράσουμε άλλωστε πρέπει να υπάρχει μεγάλο απόθεμα για να ειναι θέμα αυτός ο αριθμός.
Για τα υπόλοιπα που λες, τι να σου πω δεν γνωρίζω ούτε και μπορώ να καταλάβω τι σκέφτονται. Σήμερα πιάσαμε τις Belharra και από την άλλη ψάχνουμε για δωρεές για τις γεννήτριες στις φρεγάτες…