12.8 C
Athens
Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΔΙΕΘΝΗΟ ΑΓΕΝ έχει επισκεφτεί φρεγάτα Adelaide τον περασμένο Μάιο, την HMAS Newcastle

Ο ΑΓΕΝ έχει επισκεφτεί φρεγάτα Adelaide τον περασμένο Μάιο, την HMAS Newcastle

 

Το ενδιαφέρον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τις φρεγάτες κλάσης Adelaide είναι γνωστό από τον περασμένο Δεκέμβρη. Η αλήθεια είναι πως αναμέναμε μέσα στις αρχές του έτους, επιτροπή του ΠΝ να επισκεφτεί την/τις φρεγάτα/ες που η Αυστραλία έχει διαθέσιμες προς πώληση. Η επίσκεψη, που ομολογούμε πως την περιμέναμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον δεν έγινε. Ο βασικός λόγος ήταν η μη αποδέσμευση πυραύλων Standard SM-2 BlockIIIA από τα αυστραλιανά αποθέματα μαζί με τα πλοία, αλλά και μια σειρά άλλων, αδιευκρίνιστων λόγων εκείνη την περίοδο. Εδώ, ας πούμε για πολλοστή φορά, πως οι ΗΠΑ δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μας δώσουν τους πυραύλους.

ΑΠΟΨΗ: Τι τρέχει με τις Adelaide;

Στο διάστημα που μεσολάβησε, η Αθήνα προσπάθησε να γεφυρώσει τις “διαφορές” που υπήρχαν με τους Αυστραλούς, αλλά οι τελευταίοι εμφανίζονταν αρκετά “δύσκαμπτοι” στις διαπραγματεύσεις.

Κάπου εκεί εμφανίστηκε και η Χιλή, που “καλοείδε” την πιθανότητα εισαγωγής σε υπηρεσία των Adelaide, εστω και χωρίς τους SM-2, αφού στο οπλοστάσιό της έχει έναν αριθμό SM-1 για τον οπλισμό των παλαιών φρεγατών κλάσης L. Το θέμα όμως είναι πως οι Χιλιανοί έχουν ήδη συμφωνήσει με τους Ολλανδούς για τις δυο τελευταίες ολλανδικές φρεγάτες κλάσης Μ, ενώ έχουν ήδη σε υπηρεσία φρεγάτες Μ. Συνεπώς, οι Adelaide θα είναι πιθανότατα μια περιττή πολυτέλεια για το χιλιανό Ναυτικό.

Η Χιλή αποφασίζει μεταξύ μεταχειρισμένων ολλανδικών φρεγατών Μ, αυστραλιανών Adelaide και κατασκευής νέων σε χιλιανά ναυπηγεία. Η Ελλάδα απλά αδιαφορεί…

Τώρα, ίσως η Αυστραλία δεν έχει άλλο σοβαρά ενδιαφερόμενο τελικά πλην του Ελληνικού Ναυτικού. Το Ελληνικό ενδιαφέρον επιβεβαιώνει επίσκεψη που έκανε στο HMAS Newcastle (FFG-6) τον περασμένο Μάιο ο ΑΓΕΝ. Ο Αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης στο περιθώριο επίσκεψης σε αμυντικό φόρουμ και έκθεση αμυντικού υλικού στη Σιγκαπούρη, βρήκε ευκαιρία και επισκέφτηκε το πλοίο, που βρισκόταν μάλιστα στο τελευταίο του ταξίδι (στο περιθώριο του συνεδρίου ISMC 2019 και της έκθεσης IMDEX 2019).

Καθώς μέχρι τότε δεν γνωρίζαμε αν οι Αυστραλοί δίνουν τελικά κάποιους SM-2, συνεπώς υποθέτουμε πως ο Αντιναύαρχος Τσούνης με την επίσκεψή του εξέφραζε το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον του ΠΝ για τα πλοία. Πιστεύουμε πως το ΠΝ δεν μπορούσε να “προσπεράσει” τις ικανότερες μεταχειρισμένες φρεγάτες σε λογική τιμή που υπήρχαν παγκοσμίως έτσι απλά, και δεν δίστασε να συνεχίσει έστω και άτυπα να ενδιαφέρεται για τα πλοία.

Think Out Of The Box: Αξίζει μήπως η αγορά των Adelaide ακόμη και χωρίς SM-2; Υπάρχουν έξυπνες λύσεις χωρίς λεφτά; Ίσως ναι!

Η επίσκεψη του ΑΓΕΝ, που σύμφωνα με πληροφορίες μας θα μπορούσε να την πούμε ως και επιθεώρηση, δεν είχε απολύτως θετικά αποτελέσματα. Ο ΑΓΕΝ, που έχει διατελέσει και κυβερνήτης φρεγάτας, δεν βρήκε την HMAS Newcastle σε καλή κατάσταση, και αυτό ήταν που μας μεταφέρθηκε από πλευράς ΠΝ. Από Αυστραλιανής πλευράς, οι πληροφορίες αναφέρουν πως τα πλοία είνα σε “καλή” κατάσταση (δεν θα μπορούσαν να πουν και κάτι άλλο προφανώς).

Βέβαια, πρέπει να πούμε πως 45 μέρες μετά την επίσκεψη, η HMAS Newcastle αποσύρθηκε από υπηρεσία, συνεπώς δεν είναι τελείως παράλογο το πλοίο να ήταν κάπως “αφημένο”. Φυσικά, από την στιγμή που έτσι όπως φαίνεται το ΠΝ είναι σε μια χαλαρή αλλά διαρκή διαπραγμάτευση με τους Αυστραλούς, δεν θα ήταν έξυπνο ο ΑΓΕΝ να δηλώσει “ενθουσιασμένος” από την κατάσταση του πλοίου. Επίσης, κάτι που πρέπει να πούμε για το ΠΝ, είναι πως ανέκαθεν τα πλοία του, ασχέτως ηλικίας, τα διατηρεί σε εξαιρετική κατάσταση (με ότι συνέπεια έχει αυτό σε βάρος των πληρωμάτων) κι όχι απλά “καλή”.

Ποια είναι η σχέση των αυστραλιανών φρεγατών Adelaide με τη προσφορά για κατασκευή των LCS στην Ελλάδα;

Αυτό που μπορούμε να τονίσουμε, είναι πως σε συνδυασμό με την πρόσφατη επίσκεψη του Αυστραλού επιτετραμμένου στην ΓΔΑΕΕ, δεν αποκλείεται να έχουμε κάποιες εξελίξεις στο θέμα αυτό. Τονίζουμε πως η HMAS Newcastle (FFG-06) βγήκε στις 30 Ιουνίου από υπηρεσία, ενώ η HMAS Darwin (FFG-04) πέρσι. Η HMAS Melbourne (FFG-05) θα αποσυρθεί φέτος στις 26 Οκτωβρίου. Αν θέλουμε λοιπόν, και βοηθήσουν και οι φίλοι Αυστραλοί, το ΠΝ θα μπορούσε να βρεθεί με δυο επιπλέον πολεμικά πλοία, με δυνατότητα άμυνας περιοχής πριν το τέλος του έτους. Τώρα, αν Αυστραλία και Ελλάδα βρουν κοινό τόπο για τα δυο εναπομείναντα πλοία, φανταζόμαστε πως θα το μάθουμε σχετικά άμεσα.

ΑΠΟΨΗ: Adelaide στο Αιγαίο, τι καινούργιο θα φέρουν στο ΠΝ (απαντώντας και στο ερώτημα “τι να τα κάνουμε τα σαπάκια ρε φίλε”)

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Nestoras
Nestoras
5 years ago

Είναι βέβαιο ότι όποιος ψάχνει δικαιολογίες για να μην αγοράσει κάτι τις βρίσκει.
Οι Adelaide είναι σε κακή κατάσταση (πλοίο 30 ετών που βγήκε εκτός υπηρεσίας)
Οι Gowind 2500 είναι μικρές και δεν έχουν αεράμυνα περιοχής (είναι πλοία 320 εκ η μονάδα με τα ηλεκτρονικά και τα υποσυστήματα μάχης εγκατεστημένα τι άλλο περιμένουμε)
Οι Belharra είναι ακριβές. Και πολλά άλλα! Το θέμα είναι να κοιτάμε τι λεφτά υπάρχουν και τις δυνατότητες των πλοίων που έχουμε (όπως οι μη εκσυγχρονισμένες “S”) για τα οποία ψάχνουμε αντικαταστάτη. Καλό είναι να επιλέξουμε κάτι πριν βουλιάξουν μεσοπέλαγα!

antonios
antonios
5 years ago

Το εγραψα και παλιοτερα…Οι ομογεννεις ειναι διατεθημενοι να βοηθησουν ΦΤΑΝΕΙ να εχουν ελεγχο οτι τα χρηματα που θα δωσουν θα πανε για οτι τα δωσουν. Ειναι απορειας αξιο γιατι καμια κυβερνηση δεν δεχετε αυτο τον ορο απο τους ομογεννεις απο οπου ΓΗΣ.

MisCo
MisCo
5 years ago

Επρεπε να τα ειχαμε πάρει γουρουνι στο σακι, οπως φωναζαν στις αρχες του χρόνου πολλοι φιλοι της αμυνας… και ειχαμε και εκεινη την ατελειωτη γκρινια εως και σήμερα της και καλα αδιαφοριας. Τελικα φάνηκε οτι το ΠΝ εκανε τις κινησεις του, ειδε τα πλοια και η υποθεση δεν ειναι και τοσο κελεπουρι. Αν ζητανε δε και τα καγκουρο οσα τους λειπουν… ας τα κάνουν υφαλους.

Σε καθε περίπτωση, αυτα τα πλοια χρήζουν εκσυγχρονισμου τουλαχιστον στο ρανταρ και στον αριθμο των STIR. Αυτα για να έχουν νοημα και να προσδωσουν καποιο επιχειρησιακο πλεονεκτημα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  MisCo

Τι άποψη μπορεί να σχηματίσει κάποιος από μια επίσκεψη, πλάκα κάνουμε τώρα, τι είδε ακριβώς δλδ που δεν ήταν σε καλή κατάσταση, ενώ να φανταστώ οι εκσυγχρονισμένες ή όχι S είναι σε καλύτερη κατάσταση;
Αν δεν επισκευασθούν τεχνικά κλιμάκια να έχουμε μια πλήρη εικόνα κάθε υποσυστήματος, πως μπορεί να σχηματιστεί εικόνα;
Τι εκσυγχρονισμό αναφέρεσαι σε συντροφε, έχεις ιδέα για τι κατάσταση μιλάμε σήμερα στο στόλο;
Αν οι adelaide βρίσκονται μια νορμάλ κατάσταση, έστω και θεωρητικά είναι ανώτερο πλοίο από ότι υπάρχει στην περιοχή μας.
Το ζητούμενο πέρα από την κατάσταση κάθε υποσυστήματος της φρεγάτας είναι για τι κόστος ενταξης σε υπηρεσία μιλάμε.

MisCo
MisCo
5 years ago
Reply to  Spirit

Το ρανταρ και τα Stir εχουν χαμηλο κοστος… αν ποτε προβουμε στην αποκτηση τους, ας επενδυσουμε και 10-20 μυρια για τα επομενα 10-12 χρονια που θα τα εχουμε.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  MisCo

Για να γίνει μια σημαντική αναβάθμιση πρέπει να γίνει και στον κατάλληλο χρόνο, εγώ δεν έχω καμιά αντίρρηση να γίνει και τώρα αρκεί να βγάλει τα λεφτά της και απαιτεί και επιπλέον χρόνο μέχρι να παραδοθούν.
Μην ξεχνάμε ότι AN/SPS-49 και STΙR Mk.92 των Adelaide έχουν αναβαθμιστεί στην τελευταία έκδοση, Συνεπώς μπορεί να μην ειναι σύγχρονο 3D ραντάρ, αλλα θα είναι το ισχυρότερο ναυτικό ραντάρ στην περιοχή μας.
Το λάθος των Αυσταλών ειναι κατά την γνώμη μου που δεν τοποθέτηση ενα περιστρεφόμενο CEAMOUNT 4 φάσεων αντικαθιστώντας τους παλιούς STIR.

Τώρα ούτε χρόνος υπάρχει ούτε είναι εποχή για 30χρονο πλοίο για τέτοιας έκτασης νέα αναβάθμιση… πρέπει να επικεντρωθούμε σε μια βασική γενική συντήρηση μηχανων, γεννητριών και την εξεύρεση οπλισμού.

CKfurious
CKfurious
5 years ago
Reply to  MisCo

Επίσημα δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα γιατί δεν προχώρησε η απόκτηση τους
Εάν πραγματικά υπήρχε σοβαρό ενδιαφέρον που πολύ το αμφιβάλλω

Η κατάσταση του στόλου των S είναι χαλια τα παλιότερα πλοία και πολλά έχουν γραφει περί σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα 40xrona πλοία
από blackouts μέχρι χρήση τσιμέντου ταχείας πήξης για να κλείσουν ρωγμές

Οι ADELAIDE στις προδιαγραφές και κυρίως στο χρόνο παράδοσης πλεονεκτούσαν από άλλες λύσεις που έχουν συζητηθεί
(LAFAYETTE,CASSARD, M,F122,F123,ANZAC)

Χρήματα για καινούργια δεν υπάρχουν και αν υπήρχαν τα πλοία θα φτάσουν μετά από 4-5 χρονια στη καλύτερη περίπτωση

Εάν προσθέσουμε τα 500mil για τα P-3 από το 2015 και τα αλλα 700 που μάλλον θα πάνε προς τα ROMEO apo to 019/020? έχουμε ένα σύνολο 1.2 BILL

Με αυτά τα λεφτά σαφώς θα μπορούσαν να προχωρήσουν αλλα προγράμματα (τορπίλες εksυxρονισμο MEKO , μεταχειρισμένες Adelaide+/SM2/ESSM BII και προκαταβολή για καινούργια)
και σήμερα το ναυτικό δεν θα ήταν στο χαλι που βρίσκετε

Αναμένουμε τις κινήσεις της καινούργιας πολιτικής ηγεσίας διότι η στρατιωτική ηγεσία μάλλον έχει χάσει τη μπάλα για να το θέσω όσο πιο κοσμια γίνετε

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  MisCo

Το ότι το συγκεκριμένο πλοίο δεν ήταν σε καλή κατάσταση δεν αναφέρεται ως η καθοριστική παράμετρος της πορείας της διαπραγμάτευσης, αλλά ως ακόμη ένα δεδομένο από πολλά, χωρίς ακόμα να έχει μπει ταφόπλακα.

Η αύξηση του αριθμού των εμπλεκόμενων στόχων δεν γίνεται με απλή προσθήκη STIR/καταυγαστήρων (κάτι που μπορεί να είναι και ανέφικτο – οι Αμερικάνοι δεν έβαζαν μόνο 4 illuminators max χωρίς λόγο), και εν πάσει περιπτώσει όταν δεν δύναται να καλυφθεί το κόστος του πυραυλικού αποθέματος δεν υπάρχει λόγος να συζητούνται τέτοιες αναβαθμίσεις. Με την τωρινή κατάσταση η κλάση μπορεί να προσδώσει επιχειρησιακό πλεονέκτημα. Μπορεί να είναι τρωτή, μπορεί η THK με αρκετή μάζα πυρός να καταφέρει να τις βγάλει εκτός μάχης, αλλά είναι επιχειρησιακά χρήσιμες. Ακόμη κι αν καταστραφούν, θα έχουν δημιουργήσει ευκαιρίες που το ΠΝ δεν θα αφήσει ανεκμετάλλευτες.

ΠΕΤΡΟΣ
ΠΕΤΡΟΣ
5 years ago

Αν δεν υπάρχει και παράπλευρο όφελος για την χώρα που πουλάει τότε υπάρχει μόνο οικονομικός παράγοντας.
Τι χρήματα κερδίζω αν πουλήσω χ
Τι χρήματα κερδίζω αν διαλύσω τα πλοία ψ ( μεταφορά οπλισμού σε άλλες μονάδες κ.τ.λ)
τώρα αν βρεθεί και κάποιος που αγοράσει αφου βγάλω οτι καλό υπάρχει στο πλοίο ακόμα
καλύτερα .Μονο που αγορά πλοίου χωρίς τον βασικό του οπλισμό ισως και χωρις κάποια ηλεκτρονικά δεν λέγεται πολεμικό σκάφος αλλα Σκραπ.
Η Αυστραλία έχει δυνατό ελληνικό στοιχείο αλλα εχει βασίλισσα από την Αγγλία με ότι σημαίνει για την Ελλάδα αυτο. Δύσκολα το βλέπω .

THAN
THAN
5 years ago

θα μείνουμε με τις s μέχρι να βουλιάξουν απο μόνες τους….Κατάντια…

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  THAN

χαχαχα!!! καλό!! Ψυχραιμία. Κάτι στο ΠΝ περιμένουν…..

Shadowfax
Shadowfax
5 years ago
Reply to  sotbak

Το καλοκαίρι…
https://www.youtube.com/watch?v=F-Cr4ABRBG4

sotbak
sotbak
5 years ago
Reply to  Shadowfax

χαχαχ!!! επίσης καλό!!! Καλό καλοκαίρι λοιπόν!!!!

G.164g ag-cat
G.164g ag-cat
5 years ago

Φαίνεται ότι οι πληροφορίες έκαναν ένα εκλογικό μορατόριουμ πριν διαδοθούν… Εάν θα μπορούσε ο εξοπλισμός των 3 μη εκσυγχρονισμένων S να τοποθετηθεί στις Adl (πχ Stir) και στις εκσυγχρονισμένες S (πχ phalanx) τότε δεδομένου ότι το σκαρί των Adl είναι ανθεκτικό μήπως τα λεφτά για τις ΜΕΚΟ να δρομολογηθούν προς τις Adl ώστε να προκύψουν 2 (ιδανικά 3) πλοία με ακόμα πιο αναβαθμισμένες ΑΑ δυνατότητες; Υπόψιν ότι οι Adl φέρουν πολύ ανώτερο σόναρ που οι ΜΕΚΟ δεν θα δουν ποτέ στην ζωή τους. Επίσης μήπως πρέπει ο S να πάρουν μια ακόμα αναβάθμιση (ΜΚ29 με essm) αφού θα πατήσουν τα 50 + χρόνια πριν αποσυρθούν;

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  G.164g ag-cat

Αν ήταν θέμα επιλογής θεωρητικά οι ΜΕΚΟ θα έπρεπε να τραβήξουν χρήματα από την δαπάνη των Adelaide και όχι το ανάποδο…
Στην πράξη βέβαια τίποτα από τα δύο δεν θα γίνει, ούτε παραπάνω χρήματα στις MEKO ούτε Adelaide.
Τα δύο προγράμματα που ειναι ψηλότερα στην λίστα του ΠΝ κατα κοινή ομολογία ειναι:
– Τορπίλες και αντίμετρα για τα 214 (για μένα τουλάχιστον ένα πλήρες φορτίο)
– Αναβάθμιση των ΜΕΚΟ σε μεγαλύτερη έκταση οπλισμού αισθητήρων.

Θα μπορούσαν να μπουν και οι δύο Adelaide ως ένα βαθμό στην ίδια αναβάθμιση έστω σε κάποια σημεία. Αλλα μιλάμε για όνειρα θερινής νυκτός..

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
5 years ago

“… το ΠΝ θα μπορούσε να βρεθεί με δυο επιπλέον πολεμικά πλοία, με δυνατότητα άμυνας περιοχής πριν το τέλος του έτους”.
Η παραλαβή πλοίου απαιτεί χρονική περίοδο άνω των 6 μηνών (και τα πληρώματα που θα σταλούν θα αποδυναμώσουν άλλες μονάδες του στόλου). Αν δε, οι μηχανές έχουν συμπληρώσει μίλια και χρειάζονται γενική επιθεώρηση (όπως οι δικές μας ΜΕΚΟ) τότε καληνύχτα … ακόμα και αν αναλάβουν την δουλεία οι Αυστραλοί ως μέρος της συμφωνίας και η επισκευή ξεκινήσει τώρα, τα πλοία θα είναι στα χέρια μας το 2021.
Η απόφαση είναι δύσκολη γιατί κάθε κονδύλι που δίνεται για μεταχειρισμένο πλοίο, το στερείται μια νέα ναυπήγηση.

Spirit
Spirit
5 years ago

Γιατί θέλει ένα χρόνο η γενική επιθεώρηση του κινητήρα;
Επίσης βάλε και στην εξίσωση όταν ξεκινήσει η αναβάθμιση των MEKO ότι θα είναι εκτός υπηρεσίας ίσως και δύο πλοία της κλάσης!!!

manolis
manolis
5 years ago

Η ιδεα για Adelaides – “ΕSSM only Shooters” δεν παιζει στο ΠΝ? Προσφατα εγινε γνωστο οτι το ΠΝ αποκτησε 18 ακομη ESSM τo 2018…

sotbak
sotbak
5 years ago

εκτός αν επιταχυνθούν οι διαδικασίες για νέα πλοία και κρατήσουν τις Σ λίγο ακόμη (αν αντέχουν…).

chikichiki
chikichiki
5 years ago
Reply to  manolis

Κατ’εμέ θα έπρεπε, οι ESSM αξιοποιούνται καλύτερα στις Adelaide από οπουδήποτε αλλού σε εμάς κι επιπλέον άλλοι αισθητήρες (πχ σόναρ) είναι κλάσεις ανώτεροι των παλαιότερων σκαφών μας. Ίσως δεν είναι εντελώς ανάξια η επένδυση ακόμη και άνευ SM-2.

aris32
aris32
5 years ago

η μονη λογικη λυση για αμεση ενισχυση του ΠΝ με αποσυρση των 3 μη εκσυχρονισμενων S και ταυτοχρονη ενισχυση του. απο την αλλη το ΠΝ θελει γαλλικα οπλα αλαλ η αγορα των 2 αυτων πλοιων δεσμευει το ΠΝ με τα αμερικανικα οπλα . Τι να πω ; μεγαλο προβλημα και μεγαλο διλλημα . παρολα αυτα ακομα και σαν φορεις essm ειναι καλυτερα πλοια απο τις 3 S .
παρολα αυτα για εμενα ειναι η καλυτερη ενδιαμεση λυση χωρις να χρειαστει να επενδυθουν χρηματα οπως πρεπει να γινει αν αποκτηθουν οι lafayete πχ .
Ακομα και αν δεν μπορουμε να αγορασουμε τις γαλλικες φρεγατες μπορουμε με μικρο κοστος να αγορασουμε sm2 και να αποκτησουμε περιορισμενες μεν ικανες δε δυνατοτητες ΑΑ αμυνας περιοχης

evaggelos
evaggelos
5 years ago

καλησπερα το πν δεν ελεγε οτι κ να ερθουν οι αδελαιδες η οποιο μετ. θα παραμεινουν οι s? παει να πει οτι ειναι σε καλη κατασταση οι 3 μη εκσυγχρονισμενες?

ΙΤΑΛΟΣ
ΙΤΑΛΟΣ
5 years ago
Reply to  evaggelos

Ειναι σε πολυ καλη κατασταση ολες οι S , αρκει να μην υπηρετεις σε αυτες , εαν ποτε γινονταν επιθεωρηση στο κομματι MLC θα επεφτε γελιο. Το οτι υπαρχουν ατομα που ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ/ΖΟΥΝ εκει μεσα και περνουν πολλες ωρες/μερες σερι δεν το εξεταζει κανεις εμεις μονο πυραυλους,ρανταρ και μπαμ μπουμ συζηταμε και με το δικιο μας , καλο ειναι να ρωτησει κανεις να μαθει εαν ειναι λειτουργικες οι τουαλετες,πως πανε απο φρεσκο νερο,σωληνωσεις διαρροες ψυγεια και κρεβατια, cocomat τα στρωματα? daikin τα aircondition? Καλα ειναι και τα CEAMOUNT και τα APAR2 αλλα απο κοσμο/βαρδιες/ειδικοτητες – work/ rest hours πως πανε μεσα γιατι το human fatigue/human error παιζει να ειναι πιο επικινδυνο και απο τα οπλα

Thanos74
Thanos74
5 years ago

Για μενα τα πραγματα ειναι απλα.
Τι θελαμε ; Πλοια με δυνατοτητες αεραμυνας περιοχης.
Γιαυτο το λογω ενδιαφερθικαμε για της Adelaide, Χωρις τους πυραυλους δεν εχουν αμυνα περιοχης συνεπως δεν τις θελουμε. Αν πχ ηταν απο την αρχη γνωστο οτι δεν παρεχουν πυραυλους δεν θα ενδιαφερομασταν ποτε.
Γιατι δεν πψανχουμε απλα για καλα πλοια να αντικαταστησουμε τις γερασμενες S ψαχνουμε για συγκεκκριμενες δυνατοτητες.
Φυσικα κανεις δεν λεει οτι δεν πρεπει οι ποιο παλιες φρεγατες να αντικατασταθουν αλλα αν δεν γινεται με καινουργιες τουλαχιστον με αρκετα νεοτερες και οι Adelaide δεν ειναι.
Να χαλασουμε λεφτα για να αντικαταστησουμε παλαια πλοια με πλοια παραπλησιας ηλικιας απλα δεν βγαζει νοημα.

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  Thanos74

Τα πλοία που κουβεντιάζουμε 05 & 06 μπήκαν σε υπηρεσία 92′ και 93′ αντίστοιχα και έχουν υποστεί και EMZ, συγκρίνονται με κανένα τρόπο σε μη εκσυγχρονισμένες S?

Όπλα έχουν οι ΗΠΑ, αν δεν μπορούμε έστω 70-80 SM-2IIIA, από αποθέματα ανά την υφήλιο, ας την βγάλουμε με τι S μέχρι να λιώσουν

ΙΤΑΛΟΣ
ΙΤΑΛΟΣ
5 years ago
Reply to  Spirit

Οι 70-80 SM-2IIIA αναβαθμιζονται σχετικα ευκολα σε ΙΙΙΒ οποτε γιατι να τους δωσουν?
Απο εκει και περα χαλας το σαλιο και την ενεργεια σου υπερ των adelaide , καποιοι ακομα να καταλαβουν οτι στο ΠΝ δεν προκειται να δουν link 16, phalanx Block 1B,MU90 , nulka ουτε σε 10 χρονια.Δεν θα μιλησω για τα σοναρ καν…

Spirit
Spirit
5 years ago
Reply to  ΙΤΑΛΟΣ

Γιατί θα τα αγοράσουμε άλλωστε πρέπει να υπάρχει μεγάλο απόθεμα για να ειναι θέμα αυτός ο αριθμός.
Για τα υπόλοιπα που λες, τι να σου πω δεν γνωρίζω ούτε και μπορώ να καταλάβω τι σκέφτονται. Σήμερα πιάσαμε τις Belharra και από την άλλη ψάχνουμε για δωρεές για τις γεννήτριες στις φρεγάτες…

- Advertisment -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Adaptable Strike Frigate της BAE Systems, το μέλλον των πολεμικών πλοίων;

Σε μια εποχή όπου οι ναυτικές δυνάμεις καλούνται να ανταποκριθούν γρήγορα και αποτελεσματικά σε ποικίλες προκλήσεις, η ανάγκη για ικανότητα προσαρμογής είναι πιο επιτακτική...
- Advertisment -

Κύριο Άρθρο

Ναυτικό ισοζύγιο στο Αιγαίο: πως οι Τούρκοι εκσυγχρονίζουν τις δικές τους MEKO 200TN – Μέρος B΄

Του Βασίλη Παπακώστα. Πρώτη δημοσίευση «Πτήση» 47, Απρίλιος 2024 Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσαμε  το πρόγραμμα ΕΜΖ (Εκσυγχρονισμού Μέσου Ζωής) των τουρκικών φρεγατών MEKO...
- Advertisment -

Διάφορα

- Advertisment -