Τα ναρκοθηρευτικά κλάσης Hunt (κατασκευάστηκαν συνολικά 13), υπηρετούν στο Βρετανικό Ναυτικό αλλά και ως μεταχειρισμένα έχουν πωληθεί στο Ελληνικό Ναυτικό, όπως και σε εκείνο της Λιθουανίας. Εκτός από τον κύριο ρόλο τους στον οποίο είναι ιδιαίτερα αποδοτικά, μπορούν να εκτελέσουν αποστολές περιπολικού ανοιχτής θαλάσσης, καθώς έχουν τη δυνατότητα παραμονής εν πλω για μεγάλο διάστημα και με μικρή κατανάλωση καυσίμων.
Το Πολεμικό Ναυτικό της Ελλάδας έχει αγοράσει στο παρελθόν δύο Hunt από τη Βρετανία, το “Καλλιστώ” (πρώην HMS Berkeley) και το “Ευρώπη” (πρώην HMS Bicester). Δυστυχώς, το “Καλλιστώ” καταστράφηκε το 2020, μετά από σύγκρουση με εμπορικό πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, στο Σαρωνικό.
Φωτό: Το ναρκοθηρευτικό «Ευρώπη» στην άσκηση Spanish MINEX 23
Το Βρετανικό Ναυτικό πάντως έχει αποφασίσει να αποσύρει τα Hunt από την ενεργή υπηρεσία, όπου προς το παρόν διατηρεί 6, κάτι που έχει οδηγήσει την Ελλάδα να εκδηλώσει ενδιαφέρον για την απόκτηση τους. Προηγουμένως, η χώρα μας είχε προσπαθήσει να αποκτήσει ναρκοθηρευτικά από την Ολλανδία, κλάσης Alkmaar, αλλά αυτή η συμφωνία δεν προχώρησε λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από την πλευρά της Ολλανδίας.
Το θέμα της απόκτησης των βρετανικών Hunt, συζητήθηκε πρόσφατα στη συνάντηση μεταξύ του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Βρετανού ομολόγου του στο Λονδίνο, ενώ γνωρίζουμε ότι το θέμα βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της αμυντικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών. Η απόκτηση αυτών των πλοίων θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τις δυνατότητες της Ελλάδας στη ναρκοθηρία και στην επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της, ενώ ταυτόχρονα θα αξιοποιήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία που έχει ήδη αποκτηθεί εγχώρια. Ακόμη, η συνέχιση της συνεργασίας με τη Βρετανία θα μπορούσε να εξασφαλίσει υποστήριξη σε θέματα συντήρησης και ανταλλακτικών, κάτι που είναι κρίσιμο για τη μακροχρόνια αξιοποίηση των πλοίων.
Ωστόσο, υπάρχουν και προκλήσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Τα πλοία έχουν περάσει πολλά χρόνια σε ενεργή υπηρεσία (ανέλαβαν στο διάστημα 1981-85) και η απόσυρσή τους από τους Βρετανούς μπορεί να συνεπάγεται επενδύσεις για συντήρηση και αναβάθμιση για να παραμείνουν επιχειρησιακά. Το ΠΝ όμως θεωρεί πως η υπάρχουσα ναυπηγοεπισκευαστική ικανότητα στην Ελλάδα είναι επαρκής για να ανακατασκευάσει τα πλοία και να τα διατηρήσει αρκετά χρόνια σε υπηρεσία.

Τα σκάφη είναι εκτοπίσματος 660 τόνων, μήκους 60 μέτρων, βυθίσματος 2,2, φέρουν σόναρ Type 2193, μη επανδρωμένα υποβρύχια σκάφη για εξουδετέρωση ναρκών, πυροβόλο DS30B των 30 χιλιοστών και ελαφριά πολυβόλα. Το κύτος είναι κατασκευασμένο από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα, για ελάχιστο μαγνητικό ίχνος.