Η HMAS Melbourne κλάσης Adelaide, έπιασε λιμάνι για τελευταία φορά. Αν και ακόμη δεν έχει αποσυρθεί, εντούτοις αυτό αναμένεται να γίνει σε ένα περίπου μήνα. Η Melbourne, μαζί με την HMAS Newcastle είναι οι νεώτερες φρεγάτες κλάσης Adelaide, και για την απόκτησή τους έχει ενδιαφερθεί η Χιλή αλλά και το ΠΝ.
Η φρεγάτα Darwin αποσύρθηκε πέρσι, και έχει ήδη ξεκινήσει, ή μάλλον προχωρήσει πολύ, η αποψίλωσή της από όλα τα χρήσιμα συστήματα, πριν τη διάλυσή της.
It’s not the final goodbye, it’s just the final alongside. HMAS Melbourne berths at Fleet Base East for the last time prior to her decommissioning next month. She has served our country with distinction for 28 years. Bravo Zulu #greatnavyday #FFG05 #melbourne #viresacquiriteundo pic.twitter.com/s0fDkmE7Jf
— Commander Australian Fleet (@COMAUSFLT) September 27, 2019
Όσο κι αν φωνάζουν πολλοί ότι είναι παλιοσίδερα και αχρειαστες είναι μια καλή ευκαιρία για να μπορέσει το ΠΝ να έχει κάποια πλοια καλύτερα από αυτά που έχει άμεσα, κι όχι μετά από εκσυγχρονισμό ή κατασκευή νέων πλοίων.. κρίμα γιατί θα χαθούν και δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες ακόμη
Θα μεταφέρω το μήνυμα σου στον Αρχηγό ΓΕΝ για να του ανοίξω τα μάτια, γιατί αυτός νομίζει οτι το να αγοράζεις σαπάκια κάνει κακό στη χώρα του.
Αν ειναι σαπάκια οι Adealaide τι να πουμε για το στόλο μας δηλαδή.
Πείτε του μόνο να μην καίγεται για σαπάκια καθως τα μεγαλύτερα της ηλικίας του ολοκαίνουρια και με τα υπερσύγχρονα ηλεκτρονικά ,πλοία με οποία Α/Α σημείου προσφέρουν ότι είναι καλύτερα, μετά πείτε του,πως είμαι σίγουρος ότι από την διάθεση του να μην κάνει κακό για την χώρα του θα έχει κάποιο σχέδιο να μην μας αφήσει με 5-6 πλοία κυρίες μονάδες για τον στολίσκο που θα είναι αρχηγός, πείτε του επίσης να συνεχίσει να παρακαλάει κάποιους λεφταδες να του παίρνουν Η/Ζ για τα πλοία που έχει, ναι;
Μην ξεχάσει να εκσυγχρονίσει και τα Albatross μετά τα P-3 πες του……
Ρε μην τους βάζεις ιδέες 👿
μην τους βάζεις ιδέες :shutmouth:
Αν το πεις στον Αρχηγό, πες το και στον φίλο σου στην καφετέρια. Ο Πρωθυπουργός και ο υπ Οικονομικών ψωνίζουν για τα εξοπλιστικά σε αυτή την χώρα :hmm:
Misco μην ξεχάσει να βάλει κάνα essm στους mk48 των MEKO πες του ξεπεράστηκαν οι RIM-7
Θα μπορούσαν να έρθουν μόνο με τους essm και σε συμφωνία να πάρουμε τις ΜΕΚΟ τους αν τις αποσύρουν από το 2024 και μετά. Διαφορετικά όχι.
8 ΜΕΚΟ Αυστραλίας + 4 ΜΕΚΟ upgraded + 2 Belharra.
Άντε να παίρνουν σειρά και οι δικές μας .Τελευταίοι των μοϊκανών
Γιατί δεν ενδιαφέρονται και οι τουρκοι (που εχουν και τον ιδιο τυπο) αφου ειναι τοσο κελεπουρια? Οι πολωνοι που ειναι? Οι χιλιανοι?
Τα τουρκικά έχουν αλλάξει αρκετά πια… κελεπούρι για το καθένα είναι σχετικό, οι τούρκοι εχουν προγραμματίσει άλλα πράγματα, Για την Χιλή θα δούμε, αν και αυτή μαζεύει τις Type-23… και έχει και τις δύο L που θέλει να αντικαταστήσει.
Oι τουρκοι εχουν ναυπηγικα προγραμματα σε εξελιξη…την κυριακη παραλαμβανουν την 4η κορβετα τους…
Εμεις δεν εχουμε τιποτα σε εξελιξη
Εχουμε…
Μια δεκαετία παλεύουμε για τις SV!
Οι Τούρκοι έχουν στόλο και έχουν ναυπηγικό πρόγραμμα. Επίσης παίζουν με τον αέρα του ότι έχουν το μεγαλύτερο ναυτικό και θα είναι αυτοί οι επιτιθέμενοι.
Αυτές είναι κελεπούρια για χώρες με παμπάλαια πλοία και δεν παίζει να έχουν καινούρια παραλαβή πριν το 2026…..
φτιάχνουν δικά τους γι΄αυτό. Εμείς που δεν φτιάχνουμε μήπως να τις παίρναμε για να κρατηθούμε όρθιοι;;;;;
Γιατί οι Τούρκοι 1. ήδη έχουν αναβαθμισμένες OHP, 2. είναι με άνεση εντός αεροπορικής εμβέλειας της Αν. Μεσογείου, 3. έχουν δικά τους ναυπηγικά προγράμματα (ανέκδοτα βέβαια αλλά έχουν και τα όνειρα του σουλτανάτου στην Τουρκία μετράνε πιο πολύ απ’όλους). Οι Πολωνοί έχουν κι αυτοί OHP, οι Χιλιανοί ψάχνονται με διάφορα.
Κάτι μου λέει ότι και αυτές τις 2 που έμειναν δεν θα τις αποκτήσει τελικά κανείς.
H Melbourne είναι η τελευταία που θεωρείται “in active service”. Η Newcastle που είναι το άλλο πλοίο της σειράς “Made in Australia” και μας ενδιαφέρει, ήδη αποσύρθηκε στο τέλος του Ιούνη. Και μιλάμε για πλοία ηλικίας όσο και η πρώτη από τις MEKO μας που περιμένει αναβάθμιση.
Κρίμα…
κρίμα, συμφωνώ
Είναι πραγματικά απορίας άξιο πως δεν έχει κλείσει η αγορά τους.
Υπάρχει κάποια άλλη περίπτωση (ρεαλιστική) για άμεση ενίσχυση του ΠΝ;
Ακόμα και αν προχωρήσει η απόκτηση της (ή των) Belharra, δεν χρειάζεται
το ΠΝ νεότερα πλοία από αυτά που υπηρετούν σήμερα ;
Η μεγαλύτερη πλάκα θα ήταν να τις αγοράζανε οι Τούρκοι έτσι για σπάσιμο.
900 000nm. Για το ΠΝ χωρίς τα όπλα ούτε $1.
Ενω οι S που εχουμε ειναι στο ανθος της ηλικιας τους…ασε που τα ηλεκρονικα τους -ρανταρ-σοναρ κλπ πρεπει να ειναι 50 χρονων τεχνολογικα
Σε 27 χρόνια αναμφίβολα μεγάλο νούμερο. Θα χρειάζεται μια βαριά συντήρηση το μηχανοστάσιο έλεγχος του προωστικού συστήματος. Αλλα από την άλλη στην S ειναι καλύτερη η κατάσταση;
Πάντως αυτά τα πλοία αποδείχθηκαν σκυλιά όπως και οι τουρμπίνες της GE.
700000 μίλια έχουν γράψει και οι F-122 της Γερμανίας:
https://www.instazu.com/media/2050316678089528692
Νομιζω εχουν γινει ηδη αυτα και αλλαγη ηλεκτρογεννητριων …Αλλα για καποιους ειναι σαπακια οποτε τι να συζηταμε ..
Προς το παρον βαζουμε τσιμεντο να κλεισουμε ρηγματα στις S οπως εχει γραφτει σε αρθρο σε αμυντικη ιστοσελιδα αλλα δεν βλεπω να συγκινειται καποιος ..
Δεν πειραζει ομως ..
Εχουμε πολλες επιλογες καθως φαινεται και διαλεγουμε κιολας..
Τα πλοία έχουν υποστεί EMZ και έχουν ανανεωθεί αρκετά. Σίγουρα κάποιες παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν όπως μια γενική επιθεώρηση… σε άξονες μηχανοστάσια, προπέλες. Ανταλλακτικά τις τουρμπίνες GE υπάρχουν άπειρα, εν αντιθέσει με τις S και τα γνωστά προβλήματα.
Όμως κάτι παρόμοιο θα γίνει και για τις ΜΕΚΟ οπότε θα μπορούσε να εξετασθεί το ζήτημα σε ένα επιμέρους κοινό εκσυγχρονισμό με τις ΜΕΚΟ.
Για να αποκτήσουμε σαφή εικόνα πρέπει να μάθουμε τιμές και τι παραδίδουν από οπλισμό οι Αυστραλοί… τα πλοία αυτά υπό προϋποθέσεις μια χαρά κάνουν για το ΠΝ, ιδίως αν υπάρξουν επιμέρους παρεμβάσεις ενίσχυσης.
Θα μπορούσε να τοποθετηθεί κοινό CMS με τις ΜΕΚΟ, επιπρόσθετα να τοποθετηθεί ένας Mk.92 mod12 από τα υπάρχοντα των Adelaide 03 & 04… σε ιδανική περίπτωση τοποθέτηση ενός Giraffe 4Α ενώ στις ΜΕΚΟ προορίζεται ο συγγενής του AΜΒ. Στόχος να μείνουν τα πλοία 15 χρόνια σε υπηρεσία.
Αν κριθεί ασύμφορο δεν ξέρω πραγματικά τι θα μπορούσε να ενισχύσει σχετικά άμεσα το ΠΝ μιας και οι F-122 πάλι έχουν γράψει αρκετά αντίστοιχα μίλια και παράλληλα υπάρχουν τα γνωστά προβλήματα με τις διαθεσιμότητες και τις υποχρηματοδοτήσεις στο γερμανικό ΠΝ.
οποιος ειναι εξω απ τον χορο πολλα τραγουδια ξέρει. Μπορει πραγματι το πλοιο να ναι κουρασμένο. Μπορει το ναυτικο να εχει δικιο εστω κι αν το πλοιο φαινεται ευκαιρία. δεν ειναι δυνατον να κρινουμε με ασφαλεια εμεις την καταλληλότητα. μας λοιπουν δεδομένα. Οι S αληθεια ποσα μιλια εχουν γράψει;
Αυτό με τα ν.μ. δεν το καταλαβαίνω, αυτοκίνητο αγοράζουμε και υπολογίζουμε τα ν.μ; Είναι διαφορετικό τα μίλια να έγιναν σε ωκεανό και άλλο στο Αιγαίο; Ποιο ξεκούραστα; Όπως με την πόλη και την εθνική αντίστοιχα; Αν κοτσάρουμε και μπαγκαζιερα ζορίζεται παραπάνω;Στις πόσες χιλιάδες μίλια χρειάζεται επισκευή ο κινητήρας; Αλλάζουμε και λάδια φίλτρα; Μήπως στην αντιπροσωπεία έχει βιβλιαράκι; Το κοντέρ στις πόσες χιλιάδες μίλια μηδενίζει; Όχι γιατί έχω δει όχημα της mercedes να μηδενίζει στο 1.000.000. χλμ και έχω ακούσει για ένα που είχε 2 φορές μηδενίσει με 2 επισκευές!!
Εγώ ξέρω ότι οι κινητήρες των πλοίων γράφουν ώρες λειτουργίας και αν οι συντηρήσεις γίνονται σωστά σύμφωνα με τον κατασκευαστή τότε είναι στον κύκλο της που δίνει ο κατασκευαστής!!
Ας ενημερώσει κάποιος που ξέρει και όχι εικάζει να μάθουμε κι εμείς
900.000 μιλια κοπάνημα ειναι 28,5% περισσότερο απ τα 700.000 μιλια πχ. κοπωση μετάλλων, μειωνονται σταδιακά η αντοχες τους, θλιψη εφελκισμος διατμηση.
καποια στιγμή απλά γίνονται ακατάλληλα.
Κοπανημα; Στις λακούβες; Στις ανηφόρες ζορίζεται παραπάνω; Σοβαρά τώρα;
Εγώ ξέρω ότι όταν καταθέτουν προδιαγραφές για καινούρια πλοία ζητάνε νούμερα στα οπλικά συστήματα, στο εκτόπισμα , στην επιχειρησιακή ζωή σε χρόνια, σε υποστήριξη αλλά δεν ζητάνε τοσα ν.μ. ζωής
Επίσης πόσα μίλια έχουν γράψει τα Ticonderoga? Tα Alreigh Burke? Τα Ohio που είναι σε υπηρεσία από το 1981? Το enterprise που ήταν από το 1961 ως το 2012 (51 χρόνια!) σε υπηρεσία?
KOPANHMA = Fatigue Spectrum – Fatigue Life
και αυτό περιλαμβάνεται στις προδιαγραφές με το κυματισμό
που σχεδιάζεται το πλοίο
Aʼλλο κύμα τρώει ένα πλοίο που περνάει x% της ζωής του στη μεσόγειο και άλλο που περνάει τη x% ζωή του στον Ειρηνικό η στο Ανταρκτικό ωκεανό
Υπάρχουν διαφορα μοντέλα κύματος ανάλογα με το που σχεδιάζεται να επιχειρεί το πλοίο και βάσει αυτών υπολογίζεται η καταπόνηση η ωφέλιμη διάρκεια ζωής και οι απαιτούμενες επιθεωρήσεις
Επιπλέον πρέπει να κοιτάξουμε τους αεριοστροβίλους αφού μετά από κάποια χρονια λειτουργίας θέλουν refurbishment που κοστίζει σε χρόνο και χρήμα
Αυτό όμως δεν μπορεί να μετρηθεί από τα ν.μ. , μπορεί ένα πλοίο να πλέει για μήνες σε ήρεμες θάλασσες και για 10 μέρες να είναι σε θάλασσες με απίστευτα μποφόρ ,οπότε άλλο “κοπανημα” τρώει τους 10 μήνες και άλλο τις 10 μερες, αλλά και πάλι δεν μετριούνται έτσι τα σκάφη. Γιατί τα μοντέλα κύματος διαφέρουν και στις θάλασσες όπως είπατε αλλά και στις συνθήκες που επικρατούν σε συγκεκριμένες περιόδους.
Ένα ναυτικό ζητάει την επιχειρησιακή ζωή του. Διάβαζα εχτές τις προδιαγραφές που θέλουν οι Αμερικάνοι για τις ffg όπου απλά λένε διάρκεια ζωής σε υπηρεσία 25 χρόνια. Δεν γράφουν κάτι για μίλια που θα πρέπει να διανύσει το κάθε σκάφος.
Τα σκάφη που μπορούμε να πάρουμε τα μεταχειρισμένα έτσι είναι , έχουν τα σύν έχουν και τα πλην κι εδώ μιλάμε για τα πλην που έχει όσο αφορά την καταπόνηση των μετάλων, αλλά ξέρετε καλά κι εσείς CK ότι οι S κι αν έχουν καταπόνηση (ρωγμές εν πλω , πατέντες κλπ) οπότε ας αποφασίσουμε τι θέλουμε. Αλλιώς ας πάρουμε όλα τα σκάφη μας καινούρια και αντικατάσταση Νένα προς ένα,(κι εγώ θα το προτιμούσα κι εσείς κι όλοι ) αλλά δεν γίνεται, γίνεται;
Όσο για τους κινητήρες αυτοί μετριούνται με ώρες Λειτουργίας κι ένα ναυτικό έχει αρχείο και ωρών λειτουργίας και συντήρησης, οπότε αυτό είναι το πιο εύκολο σε μια επιθεώρηση από δικό μας κλιμάκιο.. αν αποφασίσουμε να στείλουμε ένα!
Να κάνει το ΠΝ κίνημα και να στείλει ένα πλήρωμα στην Αυστραλία να κλέψει το πλοίο. Έπειτα, η ελληνική κυβέρνηση θα αποζημιώσει την αντίστοιχη της Αυστραλίας για την χωρίς την γνώση της «αυθόρμητη» ενέργεια μιας χούφτας «ακροδεξιών» αξιωματικών.
Κάτι σαν τους Σομαλούς πειρατές ένα πράμα μόνο που εδώ ο πειρατής θα αποζημιώσει το θύμα του.
Τέλος, εφόσον τα πράγματα θα έχουν πάρει αυτή την τροπή, θα απειλήσουμε τους Αυστραλούς να δεχθούν επιπλέον χρήματα και για την δεύτερη φρεγάτα.
Think out of the box…!!
Στην Ελλάδα μην λες για κινήματα……. τα είχαμε για ψωμοτύρι μαζί κε τα πραξικοπήματα. Έχουμε το παγκόσμιο ρεκόρ…..
Με τα μυαλά που έχουν θα μείνουν με τις S για ακόμα 10 χρόνια. Ξεφτέρια.
Μιας και το ξέχασα παραπάνω που ανέφερα την κοινή προταση εμ μέρει αναβάθμισης και των Adelaide να θυμίσω ότι η SAAΒ έχει ήδη εμπλοκή στα 4 πλοία που αναβαθμίστηκαν.
Συνεπώς η αναβάθμιμηση σε CMS 9LV Mk4 όπως στις ΜΕΚΟ από παλιότερη έκδοση του 9LV δεν θα είναι δύσκολη υπόθεση. Αν μάλιστα δίναμε και την δουλειά στα εκεί ναυπηγεία (έχει και εκεί “υποκατάστημα” η SAAB) με στο νέο 9LV Mk4 και την προσθήκη ακόμα ενός Mk.92 mod 12 ίσως παίρναμε σε εξευτελιστική τιμή τα πλοία 05 & 06. Εδώ συνεχίζαμε την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ!
https://www.australiandefence.com.au/sea/saab-s-9lv-mandate-for-navy-combat-systems-spurs-recruitment-drive
Για τους Πολωνούς που έχουν μόνο 2 O.H. Perry δεν είναι ευκαιρία να της πάρουν ? Τί διαπίστωσαν και έκαναν πίσω ?
δεν καίγονται όπως εμείς. Αν δεν καιγόμασταν στην κυριολεξία ούτε εμείς θα υπήρχε λόγος να τις πάρουμε……
Δεν ξέρω τι κάνουν οι Πολωνοί, εμείς τι δυνατότητες να ενισχυθούμε έχουμε;
Μία ειναι οι Adelaide που ειναι πιο έτοιμες στα μέτρα μας, και η άλλη οι Classe Luigi Durand de la Penne της Ιταλίας που θα απαιτήσουν πολλά παραπάνω για να πάρουν SM-2III και δεν ξέρουμε πόσο τις δίνουν οι Ιταλοί αν τις αποσύρουν τώρα.
Αν μου βρείτε κάτι καλύτερο ευχαρίστως. Αλλιώς σκάμε 2,5δισ. και περιμένουμε για 2026 δεσμεύονταν 150-200 εκ. από τον προυπολογισμό των ΕΔ.
Τα ίδια λέγαμε και όταν έπεσαν υπογραφές για τα P-3 και ακόμα ψαχνόμαστε τι θα γίνει με τις ΜΕΚΟ γιατί άλλα χρήματα δεν δόθηκαν. Αντί να τελειώσουμε με νέες τορπίλες και τις ΜΕΚΟ και να μείνει κανένα ευρώ για τις Adelaide.
Durand dε la Penne?
Που τις θυμήθηκες δαύτες
Τa χα me συζητήσει
Μεγάλο πλήρωμα, MK13/ SM1,ALBATROS,CMS,radar,illuminators του 80s
Οι Adelaide είναι εksυχρονισμενεσ και φέρουν ήδη ESSM/SM2 δεν συγκρίνονται!
Αλλα τώρα με τέτοια σαπάκια θα ασχολούμαστε ? 😎
Με πλοία για το μουσείο τύπου M,F122/F123?? 😛
άκου ρε γραφουν οι ναύαρχοι του πληκτρολογίου!! 😕
Με 2 Belhares μέχρι το 2030 και…. βλέπουμε :envy:
Για τα P-3: 😥
Σε ερωτώ εάν δεν είχαμε τα θα είχαμε διοίκηση ναυτικής αεροπορίας ?
θα εκπαιδεύαμε δοκιμους ιπταμενους σε USA (multiengine !!)? 😎
θα είχαμε τόσο ωραίες στολές?
για pe μου!! 😡
Παραθέτω επιλογές που μπορούν να φέρουν SM-2 έστω και με παρεμβάσεις και συμπλήρωσα οτι οι Adelaide που ειναι πιο έτοιμες στα μέτρα μας.
Όπως έχεις καταλάβει παρά τα όποια προβλήματα έχει το πλοίο, παντού αναφέρω ότι πρέπει να εξετασθεί ενδελεχώς το θέμα μιας ενώ φαντάζει μια πολύ καλή επιλογή εκ πρώτης, δεν γνωρίζουμε πολλά που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τα δεδομένα, μερικά από αυτα τα γνωρίζουμε… άλλα όπως το συνολικό κόστος ένταξης στο ΠΝ με τις απαιτούμενες παρεμβάσεις δεν τα γνωρίζουμε.
Εδώ που φτάσαμε βέβαια δεν ξέρω πραγματικά τι μπορεί να γίνει σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα και δεν βλέπω να υπάρχει και τίποτα καλύτερο!
αμάν παιδιά τώρα είναι η ευκαιρία, ακούει κανείς στην πολιτική ηγεσία;;;
Εγώ αυτό που θέλω είναι μια εξήγηση, επίσημη ή ανεπίσημη, δια στόματος ΠΝ για την επιδεικνυόμενη αδράνεια. Να μάθουμε από την αρμόδια πηγή γιατί τα πλοία (κατά τα φαινόμενα) απορρίπτονται. Είναι σκάφη με σουίτα αισθητήρων και ηλεκτρονικών μερικά έτη φωτός πάνω από τα δικά μας, ακόμη και χωρίς SM-2 μας βοηθούν να βγάλουμε μια δεκαετία δύσκολων χρόνων που με τα υφιστάμενα μέσα δεν βγαίνει, σε απ’όσο γνωρίζουμε καλή τιμή. Η σιωπή αυτή δεν εκτιμάται. Όπως βγήκαν (αν δε κάνω λάθος) για τα P-3 να δικαιολογήσουν τα περίεργά τους να βγουν και τώρα να πουν 2 κουβέντες. Έστω “under condition of anonymity”.
Πολλα μπορούν να ειπωθούν, ότι έχουν πολλά μίλια στην πλάτη, ότι δεν μας δίνουν οπλισμό ESSM και SM-2IIIA, ότι ειναι ακριβές, ότι ειναι καταπονημένες κλπ.
Τα ίδια που ακούσαμε και για τα P-3 πάνω κάτω ενώ υπήρχαν διαθέσιμα τα P-3C της Αυστραλίας κάτω από ένα τρίτο της τιμής!
Ψάξε βρες άκρη δλδ, Προσωπικά, αν δεν πάει κλιμάκιο με μηχανικούς να ελέγξει επισταμένως το πλοίο και να βρει κάποιο ριπορτ δεν με καλύπτει καμιά ανακοίνωση.