Ζημιές έπαθε ένα F-35C Joint Strike Fighter, ένα από τα αεροπλάνα του τύπου που επιχειρεί από το αεροπλανοφόρο USS Abraham Lincoln (CVN-72) στην τρέχουσα ανάπτυξή του στον Ειρηνικό (ΕΔΩ). Στο περιστατικό που είναι το πρώτο για την έκδοση αεροπλανοφόρου (CV) του JSF, το Lightning II της Strike Fighter Squadron (VFA) 125, απορρόφησε στον κινητήρα του κομμάτια από το «καλάθι» («basket» ) του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού «hose-and-probe» που διαλύθηκε, ενώ λάμβανε καύσιμα από ένα F/A-18F Super Hornet from VFA-103.
Το περιστατικό συνέβη στις 22 Αυγούστου και επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια από το USN. Τα δυο αεροπλάνα προσνηώθηκαν με ασφάλεια και χωρίς άλλα επακόλουθα στο αεροπλανοφόρο.
Παρόλα αυτά το περιστατικό θεωρείται σοβαρό από οικονομικής άποψης εφόσον χαρακτηρίζεται ως Κατηγορίας Α, δηλαδή κόστους αποκατάστασης άνω των 2 εκατομμυρίων δολαρίων για το F-35, πιθανότατα λόγω του πολύ μεγάλου κόστους του κινητήρα του (άνω των 13 εκατομμυρίων δολαρίων). Η ζημιά στο Super Hornet εκτιμάται κάτω των 500. 000 δολαρίων ενώ ίσως περιοριστεί και σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο.
(Πηγή USNI)
Ποιος μάτιασε τον κουβά; Τελευταία όλο προβλήματα έχει…
Δηλαδή αν οι αμερικάνοι έχουν 3-4 καθηλωμένα τώρα λόγω βλαβών φαντάσου τι θα πάθουν οι υπόλοιποι χρήστες….
Αν τα έχεις και τα βλέπεις δεν έχουν προβλήματα. Αν τα πετάς όλο και κάτι συμβαίνει…
Δεν διαφωνώ αλλά και να κάθεται πάλι φθορές έχει. Η ερώτηση είναι αν μια χώρα ευρωπαική με στόλο 40 αεροπλάνα έχει σε σύντομο διάστημα μείζωνα περιστατικά και τέτοιο κόστος τι κάνει; Επαναφέρει ότι έχει στο μουσείο; Αυτό το ρωτάω σε συναρτηση και με την επαναφορά του F22 μετά από πόσο καιρό.
Κατ΄ αρχήν το πρόσφατο αυτό δεν είναι μείζον περιστατικό και δεν φαίνεται να έχει σχέση με το ίδιο το αεροσκάφος αλλά με επιχειρήσεις. Τα περιστατικά με το “καλάθι” hose-and-probe είναι πολλά κάθε χρόνο στο USN. Συνέβη και στο F-35C… Το προηγούμενο περιστατικό με την ριναίο τροχό είναι πολύ τυπική κατάσταση με δεκάδες αντίστοιχα.
Στο τεύχος μας Αυγούστου υπήρχε ένα άρθρο που αναφερόταν στα Super Hornet και τη διαθεσιμότητά τους στο USN με αναφορά στο νέο πρότυπο Block III. Το αμερικανικό ναυτικό αντιμετωπίζει κρίση για ένα μαχητικό που θεωρείται “ώριμο” και χωρίς προβλήματα. Εκεί αναλύεται πως μεγάλο μέρος των προβλημάτων οφείλεται στο σύστημα συντήρησης και υποστήριξης. Πολλές φορές τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται με την πρώτη ματιά. Εάν θέλετε να μιλήσουμε και για την ελληνική περίπτωση, οι διαθεσιμότητες που “υποφέρουν” είναι πρόβλημα των αεροσκαφών ή του συστήματος υποστήριξης και την έλλειψης FOS;
Δε πρόλαβαν καλά-καλά να ανακοινώσουν την έναρξη επιχειρήσεων…
Προβοκάτσια της Boeing κατ’εντολή Trump. Αεροσκάφος της B σαμποτάρει εν πτήση αεροσκάφος της LM και ταυτόχρονα κάνει και διαφήμιση ότι είναι οικονομικότερο στη συντήρηση.
😛
🙂
Αν ειναι δυνατόν να νομιζετε οτι μπορει ενα τόσο φρέσκο τόσο πολύμπλοκο οπλικό συστημα να δουλέυει χωρις απρόοπτα και βλάβες. Ιδιως στην αρχή της καριερας του.
Οτι μαρκα και να ηταν απο οποιαδηποτε χώρα θα υπηρχαν προβλήματα. οπως υπάρχουν και σε οποιοδήποτε καινουριο αεροσκάφος κτλπ. Πχ τα δικα μας ΝΗ90, ολοκαινουρια ειναι… πόσα πετάνε? αυτα τα πραγματα δεν ειναι σαν τα αυτοκινητα, το παιρνεις απο την αντιπροσωπεία και ξέρεις οτι τα πρώτα 2 χρόνια δεν θα θελουν το παραμικρο…..
Τα προβλήματα φυσικά είναι. Όμως όταν κοστίζουν πολύ, γίνεται δύσκολη η ζωή του χρήστη.
Μια λύση είναι η υπαγωγή του Υπουργείου Οικονομικών στο Άμυνας. Έτσι θα έχει ρευστό για την συντήρηση πάντα.