Ένα νέο “εργαλείο” παρέλαβε πρόσφατα το Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων του Ρωσικού Ναυτικού στο Yeysk στην περιοχή του Κρασνοντάρ Κράι στις όχθες της Αζοφικής Θάλασσας. Πρόκειται για τον νέο εξομοιωτή πτήσης της Technodinamika για την εκπαίδευση των πληρωμάτων των ελικοπτέρων του Ναυτικού. Ο εξομοιωτής είναι συμβατός με το περιβάλλον των ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων Kamov Ka-27M και Ka-29 καθώς και για τα νέα ελικόπτερα κρούσης Ka-52K που επιχειρούν από καταστρώματα ελικοπτεροφόρων.

Ο νέος εξομοιωτής υπόσχεται πλήρη απεικόνιση των συνθηκών πτήσης και της δυναμικής ελέγχου του ελικοπτέρου. Το σύστημα αποτελείται από εξοπλισμό για την πλήρη αναπαράσταση αποστολών πτήσης, τμήματα απεικόνισης τακτικών συνθηκών επιχειρήσεων όπως επίσης και εξοπλισμό που παρακολουθεί και καταγράφει τις αντιδράσεις και ενέργειες του πληρώματος εκπαιδευομένων για την τακτική απενημέρωση μετά την εκπαιδευτική πτήση.
Ρωσικά Ka-52 και Αμερικανικά Apache πρόσωπο με πρόσωπο στην Αίγυπτο
Το 2010 η Ρωσία ανακοίνωσε τη συνεργασία με τη Γαλλία για την αγορά 3-4 πλοίων αμφιβίας εφόδου κλάσης ‘Mistral’, με τα δύο πρώτα να ναυπηγούνται στη Γαλλία, καθένα από τα οποία σε ρωσική υπηρεσία θα εξοπλίζονταν με μια αεροπορική πτέρυγα αποτελούμενη από οκτώ ελικόπτερα κρούσης και οκτώ ελικόπτερα μεταφορών/εφόδου. Το Ka-52K “Katran”, έκδοση του επιθετικού ελικοπτέρου Ka-52 για περιβάλλον ναυτικών επιχειρήσεων, επελέγη ως το νέο ελικόπτερο κρούσης της Ρωσικής Ναυτικής Αεροπορίας, που θα επιχειρούσε από τα καταστρώματα των πολεμικών. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται αναδιπλούμενα πτερύγια ελίκων, αναδιπλούμενες πτέρυγες και συστήματα επιβίωσης για το πλήρωμα σε περίπτωση πτώσης στη θάλασσα με τα μέλη να πετούν με υποθερμικές στολές. Ειδική επίστρωση κατά της οξείδωσης καλύπτει την άτρακτο και τα επιμέρους συστήματα ενώ εξοπλίζεται με νέο ραντάρ ελέγχου πυρός με ικανότητα “ναυτικής δράσης” και εκτόξευση αντιπλοϊκών πυραύλων. 40 τουλάχιστον ελικόπτερα Ka-52K παραγγέλθηκαν από το ρωσικό υπουργείο Αμύνης με το πρώτο να παραδίδεται στις αρχές του 2015 ώστε να συμπέσει με την παράδοση του πρώτου ελικοπτεροφόρου αποβατικού.
Ωστόσο, μετά την ρωσική ενσωμάτωση της Κριμαίας, η πώληση των γαλλικών ‘Mistral’s ακυρώθηκε και τα δύο πλοία αμφιβίας εφόδου κατέληξαν στην Αίγυπτο. Στη συνέχεια η Ρωσία ανταποκρίθηκε στο αίτημα της Αιγύπτου να παραδώσει αριθμό ελικοπτέρων Ka-52K για τα ‘Mistral’. Τη στιγμή της πώλησης, το 2015 τα δύο πρώτα ελικόπτερα Κ-52Κ της ναυτικής έκδοσης είχαν πραγματοποιήσει τις πρώτες τους δοκιμαστικές πτήσεις και η γραμμή παραγωγής ήταν έτοιμη για άλλα 28.
Το Kamov Ka-27 (κατά την κωδικοποίηση NATO: ‘Helix’) αναπτύχθηκε την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου ως ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο για το Ρωσικό Ναυτικό και αυτή τη στιγμή υπηρετεί με πολλές ναυτικές αεροπορίες, περιλαμβανομένης της ρωσικής, της ουκρανικής, της του Βιετνάμ, της κινεζικής, της βορειοκορεατικής και της ινδικής. Μια προηγμένη έκδοση αυτού είναι το Ka-29 ως μεταφορικό/εφόδου, το Ka-28 που είναι η ελαφρώς υποβαθμισμένη έκδοση για εξαγωγές και το Ka-32 για πολιτική χρήση.
Ka-31R ‘Helix-E’ σε υπηρεσία: Τα «Μάτια του Στόλου» στην Μαύρη Θάλασσα (βίντεο)