H φρεγάτα F464 ΚΑΝΑΡΗΣ σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες θα επιστρέψει 100% επιχειρησιακή σύντομα στις τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού. Το πλοίο, όπως είχαμε γράψει, είχε προσαράξει σε βραχονησίδα έξω από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας σε ένα πρωτοφανές περιστατικό για τα χρονικά του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η φρεγάτα είχε επιστρέψει με ίδιες δυνάμεις στον Ναύσταθμο, αλλά σε εξέταση του πλοίου στα Ναυπηγεία έγινε κατανοητό πως ο θόλος του σόναρ και το ίδιο το σόναρ του πλοίο είχε υποστεί καταστροφική ζημιά.
Θα πρέπει εδώ να πούμε, πως λίγα δευτερόλεπτα πριν το περιστατικό, ο κυβερνήτης χάρη στην εμπειρία πήρε την σωστή απόφαση να μην στρέψει το -πραγματικά μεγάλο- πλοίο, και να προσπαθήσει με ανάστροφη πορεία να σταματήσει το ατύχημα. Σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα είχε πέσει με ορμή με το πλάι στην ξέρα, με την ζημιές πλέον να μην περιορίζονται σε έναν θόλο σόναρ. Και λέμε για την γνώση και εμπειρία του κυβερνήτη, καθώς στην πλώρη υπάρχουν στεγανές δεξαμενές και η όποια ζημιά θα ήταν περιορισμένη.
Δυστυχώς όμως το sonar καταστράφηκε, με ότι σημαίνει αυτό για ένα πλοίο που χαρακτηρίζεται σαν ανθυποβρυχιακή φρεγάτα. Οι σκέψεις που υπήρξαν για “κλείσιμο” του σόναρ και χρήση χωρίς ASW δυνατότητες δεν κάλυψαν καθόλου τα στελέχη του ΠΝ, που μάλλον πήραν προσωπικά το θέμα.
Εντός πραγματικά μικρού χρονικού διαστήματος, έστειλαν τον ΚΑΝΑΡΗ στον Ναύσταθμο, έφεραν την παροπλισμένη ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ στα Ναυπηγεία, αφαίρεσαν χειρουργικά (στα ΕΝΑΕ) τον θόλο της (μόλις την περασμένη εβδομάδα), διέσωσαν ότι μπορούσαν από τα ηλεκτρονικά του ΚΑΝΑΡΗ, έψαξαν στις αποθήκες, ξεσκόνισαν το απόθεμα που είχαμε αλλά και τα ανταλλακτικά που πήραμε από τα ΗΑΕ το 2015, και μάλλον το αποτέλεσμα θα είναι ευτυχές! Περιμένουμε την φρεγάτα πάλι σύντομα πίσω στην δύναμη του Στόλου, προκειμένου να παρουσιάσουμε αν είναι δυνατόν την πραγματικά άξια συγχαρητηρίων προσπάθεια των στελεχών του ΠΝ. Παρά τις δύσκολες στιγμές που περνούν οι Ένοπλες Δυνάμεις λόγω έλλειψης πόρων, υλικών, παρά τις άνευ προηγουμένου περικοπές, κάποια στελέχη προσπαθούν με πείσμα να κάνουν αυτό που πρέπει. Και μπράβο τους.
“Θα πρέπει εδώ να πούμε, πως λίγα δευτερόλεπτα πριν το περιστατικό, ο κυβερνήτης χάρη στην εμπειρία πήρε την σωστή απόφαση να μην στρέψει το -πραγματικά μεγάλο- πλοίο, και να προσπαθήσει με ανάστροφη πορεία να σταματήσει το ατύχημα. Σε διαφορετική περίπτωση το πλοίο θα είχε πέσει με ορμή με το πλάι στην ξέρα, με την ζημιές πλέον να μην περιορίζονται σε έναν θόλο σόναρ. Και λέμε για την γνώση και εμπειρία του κυβερνήτη, καθώς στην πλώρη υπάρχουν στεγανές δεξαμενές και η όποια ζημιά θα ήταν περιορισμένη.”
Δυστυχως ο κυβερνητης του Τιτανικου ( η οποιος ειχε βαρδια τοτε ) εστριψε το πλοιο τελευταια στιγμη με αποτελεσμα το παγοβουνο να τρυπησει αρκετα πλαινα τμηματα.Αν ειχε πεσει με την μουρη θα ειχαμε αρκετους σοβαρους τραυματισμους (απο το σοκ της προσκρουσης) αλλα δεν θα ειχαμε τα πλαινα ρηγματα που επαιξαν και τον μοιραιο ρολο.
Μπράβο, λοιπόν. Εύχομαι καλοτάξιδο και αξιόπλοον και πάλι
Eυγε στα στελεχη του ΠΝ .
Επιτελους και κατι ευχαριστο.
Με τα ανταλακτικα για τα απατσι απο το Ομαν εχει γινει κατι?
Αυτό θα πει ναυτοσύνη …. στα αμερικανάκια να το δείξετε ……
Tsimuha2 ήσουν και ‘κεί? Έχω μια απορία, τί έπαιζε η ορχήστρα?/
Γράφετε στην προτελευταία πρόταση ” κάποια στελέχη”. Οι υπόλοιποι;
Αναφερθήκαμε μόνο μια φορά σε “κάποια” στελέχη, από τις πάμπολλες φορές. Εκεί μείνατε εσείς;
Δε θέλω να μειώσω με κανένα τρόπο την καθημερινή προσπάθεια που καταβάλουν τα φιλότιμα στελέχη ή οι επαγγελματίες του Π.Ν.
Αυτό που ήθελα να θίξω είναι το γενικότερο κλίμα που επικρατεί, απ’ όσο ξέρω κυρίως στα μεγάλα πλοία και όχι μόνο. Και δυστυχώς δεν έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, προϋπήρχε.
Κλίμα που επηρεάζειαρνητικά το ηθικό, την αποτελεσματικότητα του Π.Ν και κατά συνέπεια υποσκάπτει την αμυντική μας ικανότητα.
Εάν σφάλω τότε ζητώ συγγνώμη από σας, τους αναγνώστες και φυσικά τους ανθρώπους του Π.Ν.
Βέβαια ο καπετάνιος ως κύριος υπεύθυνος του παιδαριώδους και ντροπιαστηκού αυτού ατυχήματος κρίθηκε από την ηγεσία του ΠΝ και την λογική ως ανίκανος να διοικεί πλέον. Τώρα τα υπόλοιπα για την ικανότητα του είναι αστειότητες προφανώς.
Όπως νομίζετε, προφανώς είστε ειδικός και γνωρίζετε καλύτερα από εμάς. Εμείς μεταφέραμε αυτά που γνωρίζουμε, τα υπόλοιπα τα αφήνουμε στο πόρισμα του Ναυτικού όταν αυτό ολοκληρωθεί.
Το να επαινούμε τις ικανότητες κάποιου ο οποίος είναι σε διαθεσιμότητα και υπό διερεύνηση οι ευθύνες του (για να είμαστε τυπικά σωστοί – αν και ως προς το θέμα των ευθυνών του πλοιάρχου είναι ακριβώς τυπικό το θέμα-) σε ένα σημαντικό ατύχημα είναι τουλάχιστον ατυχές και αυτό, δεν νομίζετε;
Δεν επαινέσαμε κανέναν. Μεταφέραμε ανεξάρτητες δημοσιογραφικές πληροφορίες που είχαμε. Αλλά αν επιμένετε, δικαίωμά σας
Ρε φίλε, τα πολεμικά πλοία δεν έχουν “Καπετάνιο”, έχουν “Κυβερνήτη”. “Καπετάνιος” ήτανε ο Αρης ο Βελουχιώτης, όχι κάποιος Κυβερνήτης Πολεμικού Σκάφους. Την άγκυρα δεν την “φουντάρουμε”, την ποντίζουμε. Η αγκυρα δεν είναι “απίκου”, είναι κατακάθετος. Το κατάλαβες; Ελεος πια με τον κάθε άσχετο Μπακαούκα Ψαροκαπετάνιο. Και’πού’σαι, τις κρίσεις σου να τις φυλάξεις για κανένα ναύτη με βλενόρροια . Για τον εν λόγω Κυβερνήτη θα αποφανθεί η αρμόδια επιτροπή του ΠΝ, όχι ο κάθε τυχάρπαστος Εμπορας. Παρακαλώ να δημοσιευτεί.
Το θέμα είναι να μην βάζουμε τα χεράκια μας και βγάζουμε τα ματάκια μας μονοι μας… Πάντως συγχαρητήρια στους τεχνικούς του Πολεμικού Ναυτικού!
Κάποτε θα απέδιδαν τιμές και παράσημο στον κυβερνήτη και αμέσως μετά θα τον κρεμούσαν από το κατάρτι.
Ευτυχώς και δυστυχώς οι ηρωικές εποχές έχουν παρέλθει.
Το ναυτικό είναι και αυτό ακριβό σπορ με πανάκριβα παιχνίδια που πιστεύω ότι για εμάς είναι πολυτέλεια, έτσι όπως είναι στημένο.
Περικοπές και τα χρήματα στην αεροπορία.
sotbak, αυτό πάνω από όλα.
Πριν από λίγο κολυμπούσα και θυμήθηκα τη φοβερή ατάκα “Ναυρχούκος” και το αντιτορπιλικό που έριξε σε κάτι βράχια στον Ισθμό ο ήρωας με αυτό τον τίτλο και με πήραν τα γέλια. Οταν η ζωή μιμείται την Τέχνη.
Κρίμα πάντως που φορτώθηκε όλη την ευθύνη ένας αξιωματικός και ξεκίνησε και μια κακή σειρά ακολούθησε πολύ γρήγορα και δεύτερη προσάραξη.