Πηγές κοντά στο υπουργείο Αμύνης της Νοτίου Κορέας αποκάλυψαν πως η κορεατική Υπηρεσία Αμυντικής Ανάπτυξης είναι κοντά στην επιλογή του τελικού τύπου ελικοπτέρου Αμφιβίας Εφόδου για το Σώμα Πεζοναυτών. Το τελευταίο είναι ένα από κύρια προγράμματα αναδιάρθωσης του Σώματος ώστε να μετατραπεί σε μια ευέλικτη και αποτελεσματική δύναμη ταχείας αντίδρασης, ικανή να αναλάβει την υπεράσπιση νησιών και να εξαπολύσει επιχειρήσεις αμφίβιας εφόδου όπου χρειαστεί.
Οι Πεζοναύτες της Νότιας Κορέας αναζητουν επιθετικά ελικόπτερα…
Το πρόγραμμα του ελικοπτέρου καρκινοβατεί τα τελευταία χρόνια. Οι πεζοναύτες της Ν.Κορέας δεν διέθεταν ως τώρα δικά τους ελικόπτερα αλλά βασίζονταν στα ελικόπτερα του ναυτικού ή του στρατού για την διεξαγωγή επιχειρήσεων από αέρος. Αυτό όμως σύντομα θα αλλάξει καθώς η ηγεσία αποφάσισε την μετατροπή τους σε αποσπάσματα αμφίβιας αεραποβατικής εφόδου εξοπλίζοντάς τους με μεταγωγικά και ελικόπτερα κρούσης.
Εδώ ακριβώς βρίσκεται το ζήτημα της εμπλοκής του προγράμματος. Σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η ομοιομορφία στην εκπαίδευση και τεχνική υποστήριξη, το υπουργείο έχει αφήσει να εννοηθεί πως θα επιθυμούσε το μεταγωγικό και επιθετικό ελικόπτερα να μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα, αντικατοπτρίζοντας το αντίστοιχο διώνυμο των Αμερικανών Πεζοναυτών με το πρόγραμμα Η-1. Το τελευταίο συνδυάζει το επιθετικό ελικόπτερο ΑΗ-1Ζ Viper και το μεταγωγικό UH-1Y Venom, που μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη καθώς έλκουν την καταγωγή τους από το UH-1 Huey.
Τα πρώτα MUH-1 παρέλαβαν οι Πεζοναύτες της Ν. Κορέας (βίντεο)
Η κορεατική ηγεσία θα ήθελε να δει το ίδιο αλλά με το εγχώριας ανάπτυξης ελικόπτερο KUH-1 Surion. To ελικόπτερο αποτελεί ανάπτυξη της Korean Aerospace industries σε συνεργασία με την Eurocopter και κρατικά ινστιτούτα της Κορέας. Το μέσο μεταγωγικό ελικόπτερο, που μοιάζει με μικρογραφία του Super Puma, φιλοδοξεί να γίνει το εθνικό ελικόπτερο της χώρας έχοντας ήδη αρχίσει να παραδίδεται στις Ένοπλες Δυνάμεις της Κορέας σε εκδόσεις Γενικής Χρήσης και Ανθυποβρυχιακού Πολέμου. Το 2019 παρουσιάστηκε στην Διεθνή Έκθεση MADEX πρόπλασμα της εξοπλισμένης έκδοσης με πυλώνες μεταφοράς πυραύλων, ρουκετών και πυροβόλων αλλά η απόδοση του ελικοπτέρου δεν φαίνεται να εντυπωσίασε το κορεατικό επιτελείο.
Η κορεατική βιομηχανία προσπαθεί να κερδίσει χρόνο αλλά το υπουργείο Αμύνης δεν φαίνεται διατεθειμένο να αναβάλει τον διαγωνισμό για άλλα δύο με τρία τουλάχιστον χρόνια που απαιτούνται για την ανάπτυξή του. Έτσι, το Surion (η ναυτική έκδοσή του αποκαλείται Marineon) αναμένεται να χάσει απέναντι στα AH-1Z Viper της Bell και AH-64E Apache Guardian της Boeing με την τελική απόφαση να βγαίνει στους επόμενους μήνες.
viper για αντικατασταση αρχαιων απατσι
Ένα θέμα το έχουν πάντως με τα επιθετικά ε/π. Παρήγγειλαν αρχικά μια δεκάδα (ή και λιγότερα) από τα πρώιμα δικινητήρια AH-1J των Πεζοναυτών (όπως και το Ιράν). Ακολούθησαν δεκάδες AH-1S/F μεταχειρισμένα από το στρατό των ΗΠΑ. Στη συνέχεια ΑΗ-64 αν δεν κάνω λάθος; Και τώρα πάλι Κόμπρα …